Testimonial Brood met een verhaal

Jack en Karien Knapen, zaakvoerders van Brood met een verhaal

Jack en Karien houden van brood. In hun bakkerij in Bocholt serveren ze hun klanten het beste uit hun oven. Ook vennoot Arne deelt diezelfde passie. Maar als ondernemers denken ze graag wat verder dan granen en gist, en beseffen ze hoe belangrijk een sterk merk is. Daarom zetten ze brandingexpert Katlijn aan het bakken.

Never change a winning formula

Karien: “Ik nam jaren geleden deel aan een ondernemersforum van Unizo, waarvan Katlijn de leading lady was. Ze overtuigde me toen al van haar kunnen. Daarom twijfelde ik in 2012 geen seconde om een groepsopleiding bij haar te volgen waarbij we samen aan ieders profilering werkten.

Testimonial Brood met een verhaalNu, zoveel jaren later, stapt Arne mee in ons bedrijf. Door zijn komst als nieuwe vennoot, leek het me interessant om onze branding opnieuw onder de loep te leggen. En wie anders vragen dan Katlijn? Door de positieve voorgeschiedenis, haar stijl en manier van werken, die trouwens perfect bij onze denk- en handelwijze aansluit, kozen we opnieuw vol vertrouwen voor Opmerkelijk.”

Jack: “De start van ons strategische brandingtraject verraste ons enorm. Het team van Opmerkelijk werkte zich uit de naad met SWOT-analyses, benchmarking van andere artisanale bakkers, trendspotting … Dingen waar we zelfs niet aan dachten, passeerden de revue. Ze keken ook naar ideeën buiten de traditionele bakkerswereld. Neem nu bijvoorbeeld de term granista, een leuke kwinkslag naar het woord barista. Hoe mooi is dat! Het vertelt precies hoe zowel Arne als ik naar onze roeping kijken en hoe creatief we uit de hoek willen komen met onze granen en broden.”

Neuzen in dezelfde richting

Karien: “In onze bakkerij hebben we verschillende werkuren. Het is voor ons heel belangrijk om op dezelfde golflengte te zitten. En dat kan alleen maar met een duidelijk afgebakend merk. Zo staan onze neuzen in dezelfde richting en hoeven we niet de hele tijd te overleggen over zaken die we wel of niet kunnen doen.”

Jack: “Ons merkverhaal met vier pijlers (Avontuurlijk vitaal, Legendarisch lokaal, Verrassend normaal en Meeslepend speciaal) is hierbij de perfecte leidraad. Alles wat we nu doen, bekijken we vanuit deze kapstok. Het houdt ons bij de essentie. Meer nog, deze structuur helpt ons ook op het vlak van communicatie naar de klant.”

Geslaagde merkbelevingselementen

Jack: “Voor ons nieuwe merk Brood met een verhaal verzonnen Katlijn en haar team de meest geslaagde merkbelevingselementen gekoppeld aan taal, woordspelingen, citaten … Die link tussen taal en brood is iets dat honderd procent bij ons past. Alles in onze bakkerij heeft nu een verhaal. Onze klanten merken het op. Ze beginnen zelfs spontaan te lachen; het doet hen deugd. En dat is precies wat we willen. We versterken die geschreven boodschappen bovendien met wat we zelf vertellen. Zo maken we er een duidelijk én gestructureerd geheel van.”

Karien: “Katlijn stond ook stil bij onze merkstrategie. Voor ons drietjes waren onze broden sowieso al dé hoofdzaak. Maar naar de buitenwereld vertaalden we dat nog onvoldoende. We moesten onze broden laten shinen en de rest mee in dit plaatje zetten. Katlijn gaf zeer waardevolle tips voor bijvoorbeeld onze aanpak in de winkel, onze bestelsite … Het was de finetuning die we nodig hadden.”

Wake-upcall

Jack: “Dit strategische brandingtraject schudde ons flink wakker als ondernemers. Katlijn onderstreepte hoe belangrijk het was om samen vanuit één structuur onze business te organiseren.

En ook op het vlak van communicatie was dit traject een echte eyeopener. Neem nu het lokale verhaal. Zowel onze granen als onze rogge komen van uit de buurt. Wij weten dat. Maar onze klanten hadden er het raden naar. Nochtans is dit een verhaal dat je moet uitspelen.”

Karien: “Al onze troeven zetten we nu constant in de picture, en dat op verschillende manieren. Van graan tot graag gedaan is een slogan die we maar wat graag tot leven brengen volgens de vier pijlers van ons merk.”

Een waardevolle investering

Jack: “Het brandingplan is een pakket boordevol inzichten en tips die je niet los van elkaar kunt zien. En wil je succes boeken, dan moet je echt elk detail afwerken. Ofwel doe je het dus helemaal, ofwel doe je het niet. Dat maakt het misschien iets minder gemakkelijk, maar het eindresultaat is zoveel sterker.”

Karien: “We zouden dit traject zeker aanraden, maar vooral dan aan de mensen die voor hun merk de puntjes op de i willen zetten. Enkel ondernemers met de juiste overtuiging dus. Alleen dan rendeert Katlijns hulp honderd procent en profiteer je voluit van de diepgang en degelijkheid van dit traject. Het kost misschien wel een hele duit, maar als je alle tijd en energie optelt van heel het team van Opmerkelijk, dan trek je je ogen open.”

Jack: “Dankzij ons brandingplan hebben we nu een houvast voor jaren. Het is een waardevolle tool boordevol handvatten. We hebben alvast het gevoel dat ons broodje gebakken is.” 😊

 

Testimonial Brood met een verhaal

www.broodmeteenverhaal.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Caroline Rigo

Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous

Cent Pur Cent, Café Beauté, i.am.klean … Merken die ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. De rode draad van deze sterke brands is onderneemster Caroline Rigo. Voor haar overkoepelende merk Rigorgeous volgde ze alvast een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk. Maar het kriebelde bij Caroline naar meer. Voor haar nieuwe brand wilde ze groeien naar een TOPklantbeleving. Een uitdaging die brandingexpert Katlijn maar wat graag op zich nam.

Een TOPklantbeleving geeft me een voorsprong

Testimonial Caroline RigoCaroline: “Branding is heel waardevol, maar ik geloof persoonlijk dat de toekomst van bedrijven, retailers en winkels vooral ligt in de finesse van klantbeleving. Zo ga je nét dat stapje verder. Zet je hierop in, dan kan je een mooie voorsprong nemen ten opzichte van je conculega’s. Voor mij was het dan ook een no-brainer om dit adviestraject te volgen en de koe bij de hoorns te vatten.”

“De keuze voor Katlijn was evident. Haar laatste boek TOPgeMERKt gaf voor mij de doorslag. Daarnaast kan ik terugkijken op verschillende vruchtbare samenwerkingen met haar. En dat geeft natuurlijk veel vertrouwen. Waarom zou ik een andere partij kiezen na al mijn succeservaringen met Opmerkelijk?”

Een duidelijk gestructureerde aanpak

“Tijdens dit adviestraject klantbeleving nam Katlijn de structuur van haar boek als leidraad en vertaalde ze het volledig op maat van ons bedrijf. Zo ging ze van start met de story experience. Aspecten zoals kernwaarden, het merkverhaal, KBI’s enzovoort werden heel concreet gemaakt. Dat was de basis van mijn Rigorgeous-verhaal.

In de volgende fase analyseerde Sofie onze klantenreis zowel fysiek als digitaal. Elk detail van de interaction experience werd in kaart gebracht. Maar daar stopte het niet. Want om te groeien naar een echte TOPbeleving, stond ook de connection experience op het menu. En naar goede gewoonte kwam Opmerkelijk op dat vlak stevig uit de hoek. Ze bedachten tips en allerlei creatieve elementen om tot een onvergetelijke Rigorgeous-klantbeleving te komen.”

Geen loze woorden

“De methodiek van Katlijn werkt echt voor ons. Ik vertrouw er blindelings op. Ze start altijd bij het begin en bouwt dit verder uit. Neem nu onze story experience met een merkverhaal met drie pijlers: good hearted, good inspired en good connected. Het is superbelangrijk om dat te laten leven. Anders blijven het maar woorden op een blad papier. Dankzij dit traject maak ik de cirkel rond en gaan die mooie zinnetjes ook echte beloftes worden naar mijn klanten toe, zowel b2b als b2c.”

“Elk detail staat trouwens strategisch samengevat in een handboek, en daar ben ik minstens drie jaar zoet mee. Ik heb genoeg ideeën die ik stelselmatig kan uitrollen.”

Een zegen voor mijn personeel

“Zelfs op het vlak van employer branding werpt deze aanpak zijn vruchten af. Door een sterk merk met een TOPbeleving uit te bouwen, trek ik mensen aan en hou ik ze aan boord van mijn bedrijf.”

“Daarnaast weet iedere medewerker perfect wat er van hem of haar verwacht wordt. Dat komt onder andere door ons acroniem RIGO. Een TOPidee van Katlijn, waarmee ik de strategie van Rigorgeous naar elke werknemer uitdraag. Alle KPI’s en KBI’s komen er naar voren. Ik volg daarbij de creatieve voorzetten van Katlijn en gebruik het acroniem op verschillende plekken binnen mijn bedrijf en in de interne communicatie. Mijn team wordt op die manier echt ondergedompeld en weet wat de focus is.”

Verrassende tips op elk niveau van mijn phygital klantbeleving

“Een belangrijk aspect van dit adviestraject was mijn phygital klantbeleving. Sofie nam die grondig onder de loep volgens de zes niveaus van het TOPmerkmodel. Haar aanpak was superprofessioneel. Sofie is een zeer kritisch persoon met veel oog voor detail. Haar feedback schudde me regelmatig wakker. Het gaf meteen ook aan wat er op mijn prioriteitenlijstje moest komen. Alles aanpakken in één keer gaat natuurlijk niet, maar op deze manier kreeg ik wel een beter zicht op wat mijn eerste to do’s waren. Haar bevindingen schreef ze neer in een uitgebreid document boordevol verrassende tips. En die gingen van adviezen rond het inpakken van een webshoporder tot zelfs de geuren aan de ingang van een winkel.”

Opmerkelijk gaat all the way

“Het mooie aan dit adviestraject klantbeleving is de volledigheid. Het is écht een 360°-benadering. Op elke zintuiglijke beleving wordt ingezet. Net dat is de sterkte van Opmerkelijk. Ze gaan een serieuze stap verder en maken de cirkel rond. Zonder dit adviestraject had ik nooit zo kritisch naar mijn zaak en klantbeleving gekeken. Alleen al de tijd vrijmaken zou een hele klus zijn. Laat staan zo’n lijvig werkdocument op de wereld zetten.”

Katlijn kent mijn volledige verhaal

“Wat ik trouwens bijzonder vind aan Katlijns aanpak, is haar timing. Ze neemt altijd wat tijd tussen de verschillende sessies. Dankzij die manier van werken, werd ik verplicht om grondiger na te denken over mijn merk en klantbeleving.”

“Samenwerken met Katlijn leverde me persoonlijk nog een extra voordeel op. Tijdens de sessies leerde ze me grondig kennen. Toen ik een dossier over mezelf moest schrijven voor de JCI Award, kon ik rekenen op een sterke onderbouw en structuur die Katlijn samen uitwerkte met een geweldige copywriter. Zij zag me in the bigger picture en goot mijn verhaal in een logisch geheel. En met succes, want ik won de award omdat de jury helemaal overtuigd was!”

Ga eerst naar Opmerkelijk

“Een stevige strategische basis uitwerken voor je merk en een duidelijke richting bepalen is stap één. Die wordt helaas vaak vergeten. Nochtans is een sterke strategische branding en een duidelijk zicht op je klantbeleving essentieel. Heb je dat goed te pakken, dan kan je aan de slag met je communicatie voor de verdere uitvoering.”

“Mijn ultieme tip is dus simpel: ga eerst naar Opmerkelijk voor een grondig traject rond branding en klantbeleving. Je geniet jarenlang van hun inzichten en adviezen.”

 

Testimonial Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een TOPklantbeleving waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

Kim Jonckers en Karolien Gielen, zaakvoerders van KYNergie

Karolien en Kim van KYNergie voelen al een poosje hun ondernemerszin kriebelen. Ze runnen samen een succesvolle kinesistenpraktijk, maar dromen stiekem van een straffe uitbreiding: een multidisciplinair centrum met een uitgebreid aanbod voor hun klanten. In hun hoofd is de beslissing al genomen, maar the next steps blijken minder eenvoudig. Gelukkig kruist brandingexpert Katlijn hun pad. Zij masseert elk knoopje weg en helpt Karolien en Kim aan een duidelijke branding.

Op aanraden van onze patiënten

Testimonial rebranding KYNergie - OpmerkelijkKim: “Zowel Karolien als ik hadden al enkele managementtrajecten gevolgd. Die waren heel interessant. Maar toen we onze dromen écht in de praktijk wilden omzetten, bleven we struikelen over dezelfde zaken. We zaten vast. We wilden zo graag onze multidisciplinaire praktijk uitrollen, maar het lukte ons niet om ons merk duidelijk af te bakenen. Wat hoorde wel bij onze visie? Welk profiel paste bij onze langetermijnaanpak? We hadden er het raden naar en moesten op zoek naar individuele en professionele begeleiding op het vlak van branding.”

Karolien: “Enkele patiënten van ons hadden al een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk gevolgd. Zij waren superenthousiast. Daarom contacteerden we vol vertrouwen brandingexpert Katlijn en kozen we voor haar gerichte aanpak.”

Stap voor stap naar een sterk merk

Kim: “Zowel Katlijn als haar team beten zich vast in de branding van KYNergie. Ze gingen van start met een grondig vooronderzoek met onder andere een SWOT-analyse, trendspotting, een benchmark in de wereld van multidisciplinaire praktijken, …”

Karolien: “Natuurlijk werden we zelf ook aan het werk gezet. We kregen bij elke sessie huiswerk mee. Katlijn baseerde zich zowel op haar vooronderzoek als op onze inspanningen. Ze leefde zich honderd procent in onze brand in en toetste regelmatig af of de richting waarin we evolueerden nog klopte. Zo kwam er al snel een opmerkelijk merkverhaal tot stand waarmee we KYNergie perfect onderscheidend konden profileren in de toekomst. Net dat was waar we het meest nood aan hadden: een duidelijke en professionele verwoording waarvoor onze business en ons merk staat.”

Kim: “Katlijn zorgde voor de puntjes op de i. Dat kwam bijvoorbeeld tot uiting in onze missie en visie, maar ook in een creatief acroniem: KYN. Dat hadden we zelf nooit kunnen bedenken. Verder bedachten Katlijn en haar team tal van belevingselementen (quotes, woordspelingen, leuke zinnen …) om ons merk nog extra body te geven. En onze bestaande 10 geboden, die bleven inhoudelijk bij ons passen, maar kregen een opmerkelijke upgrade volgens onze rebranding.”

Een frisse kijk op ons aanbod

Karolien: “Een sterk merk is leuk, maar we moeten het natuurlijk ook nog kunnen waarmaken. Daarom triggerde Katlijn ons om ook het KYNergie-aanbod onder de loep te nemen. Ze hielp ons op weg naar een nieuwe structuur waarbinnen we per onderdeel naar hartenlust konden verdiepen en verruimen. Én meer op actuele thema’s konden inzetten.”

Wat wel, wat niet?

Kim: “Het blijft voor ons soms nog wat zoeken naar wat we wel en wat we niet doen in onze praktijk. Maar dankzij ons strategische brandingtraject hebben we nu wel de handvatten die we nodig hebben. Is er iets onduidelijk, dan grijpen we onmiddellijk naar ons brandingplan om opnieuw structuur te zien in onze business.”

Karolien: “Die duidelijkheid hadden we absoluut nodig. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten. Katlijn reikte ons trouwens verschillende tools aan waarmee we ons merkverhaal konden uitdragen.”

Dé richtingaanwijzer die je nodig hebt

Karolien: “Dit strategische brandingtraject is echt een aanrader voor wie het noorden kwijt is binnen zijn business. Katlijn zorgt voor een heldere kijk op je zaak en formuleert het op een professionele manier. Ze blijft daarbij niet steken in de theorie, maar geeft je tonnen praktische tips en tricks die je onmiddellijk in de praktijk kan zetten.”

Kim: “Dit brandingtraject was een pittige boterham, maar het was de inspanning meer dan waard.”

Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

www.kynergie.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Maarten Grieten Adviver - testimonial Opmerkelijk

Maarten Grieten, bestuurder van Adviver

Maarten Grieten is een ondernemer pur sang. Zijn hoofd zit boordevol ideeën en toekomstplannen. In al zijn enthousiasme wilde hij die creativiteit natuurlijk ook communiceren. En daar wrong het schoentje. Maarten voelde in elk gesprek of elke andere vorm van communicatie dat er iets schortte. Zijn verhaal miste structuur en bracht hem niet wat hij wilde. Daarom klopte hij aan bij brandingexpert Katlijn van Opmerkelijk. Zij verzekerde hem van een concept en merkverhaal dat perfect aansloot bij zijn business.

Naar de clou van mijn verhaal

Maarten: “Ik had al een goed idee hoe mijn verzekeringsagentschap er in de toekomst moest uitzien. Ik zat niet echt verlegen om creatieve insteken. Alleen merkte ik dat mijn ideeën samenhang misten. Het lukte me niet om een rode draad in mijn verhaal te brengen. En dat was natuurlijk ook een groot probleem voor onze communicatie. Om zowel onze medewerkers als potentiële klanten te overtuigen van Adviver, moest ik evolueren naar een eenduidig verhaal. Op aanraden van een collega binnen KBC kwam ik terecht bij Katlijn van Opmerkelijk.”

Een voorbeeld dat overtuigt

“Al van bij het eerste gesprek was er een klik. Ik heb zelfs geen ander bureau meer gecontacteerd. Waarom ik zo overtuigd was door de opmerkelijke aanpak? Simpel! Wat Katlijn en haar team deden of vertelden, kwam volledig voort uit een weloverwogen branding, die tot de pure en onderbouwde essentie ging om zo strategische keuzes te kunnen en durven maken. Ik merkte dat in elk detail. De duidelijke workflow, positieve klantbenadering, het proactief werken … Katlijn liet geen enkele kans onbenut om duidelijk te maken waar Opmerkelijk voor staat. En net dat wilde ik ook.”

Een echte eyeopener

“Ik startte mijn strategische brandingtraject vol vertrouwen. Het feit dat Katlijn een jarenlange ervaring had als kmo-adviseur in de bank- en verzekeringssector was voor mij natuurlijk een extra bonus. Ze was honderd procent mee met onze business.

Vanuit die voorkennis organiseerde ze tal van initiatieven om zich samen met haar team in mijn brand in te werken. Een benchmark in de wereld van verzekeringen, een SWOT-analyse, het spotten van trends … noem maar op. Hieruit kwamen verschillende dingen die me enorm prikkelden voor mijn eigen merk. Het triggerde me ook om meer kritisch naar de buitenwereld te kijken. Al snel merkte ik dat je zelfs in de saaiste sectoren leuke, inventieve zaken kan doen.”

Eindelijk … dé essentie

“De puzzelstukken lagen er. De inzichten uit de voorbereidingsfase én mijn persoonlijke visie. Katlijn slaagde erin om dat te vertalen naar een concept en uniek merk-DNA voor Adviver. Toen ze de eerste keer haar voorstel lanceerde, had ik een echt eurekagevoel. Dit was de essentie van ons verzekeringsagentschap en zou de leidraad vormen in de toekomst.

Dit concept kwam er natuurlijk niet zomaar. We hebben er samen serieus veel werk in gestoken. Maar net daarom klopte het ook als een bus. Elk bureau kan een concept bedenken, maar of het dan ook in lijn is met je merk-DNA? Ik denk het absoluut niet. Katlijn maakte hierin het verschil.”

Gedaan met palaveren

“Mijn opmerkelijk merkverhaal brengt me veel rust. Het oorspronkelijk woelige verhaal staat nu gestructureerd op papier. Ik kan het eindelijk communiceren zoals ik het wil. Het helpt me ook om bij de les te blijven; ik heb een duidelijke lijn waaraan ik me wil houden en verlies geen tijd meer. Neem nu bijvoorbeeld de keuze van mijn klanten. Het is voor mij nu glashelder welke klanten bij mijn verzekeringsagentschap passen en welke niet. Dat maakt het werk veel aangenamer.”

Klantbeleving to the max

“Katlijn vindt het heel belangrijk dat je je merk ook waarmaakt. Ik volg haar daarin. Ik neem met veel plezier mijn merk mee in verschillende uitwerkingen en details. Elk moment is interessant om je branding te laten shinen. Onze initiatieven zijn trouwens ook een surplus naar onze medewerkers.”

Craziness mag bij Opmerkelijk

“Ik ben van nature heel creatief. Katlijn had daar geen enkel probleem mee. Integendeel, ze bleef mijn creatieve gedrevenheid triggeren. Op geen enkel moment moest ik me schamen voor mijn wilde plannen. Ik leerde dankzij haar mijn ideeën onder woorden te brengen en me vast te bijten in wat ik echt wilde. Zo kreeg ik de bevestiging die ik zocht. Al mijn zotte initiatieven konden gerust, zolang ze maar de identiteit van mijn merk ondersteunden.

Mijn strategische brandingtraject zit erop en ik heb nu een straf brandingplan in handen. Het is de toetssteen van mijn business en van alle communicatievormen die in de pipeline zitten. De aparte briefings voor een webdesigner, copywriter, merkenbureau … zijn daarbij heel handig. En ook naar nieuwe medewerkers of toekomstige partners bewijst mijn brandingplan zijn nut. Het is dé perfecte manier om mijn merk-DNA uit te dragen.”

Bewuste keuzes maak ik met gemak

“Ik raad een strategisch brandingtraject zeker en vast aan. Het helpt je kritisch na te denken over je business. Je leert focussen, aflijnen waarvoor je wil staan, wat je wil doen (en wat niet), waar én hoe. De essentie wordt duidelijk én ook je einddoel heeft geen geheimen meer. Een brandingplan mag je gerust zien als de blauwdruk van het pad dat je als ondernemer wil afleggen. Het is een enorme stap vooruit in je keuzeproces. Welke leverancier kies je? Wie neem je aan als klant? Welke eigenschappen moeten je medewerkers hebben? Je beslist het aan de hand van je brandingplan. Als ondernemer maak je zo bewuste keuzes en vermijd je ondoordachte problemen.

Akkoord, het strategische brandingtraject an sich kost een flinke som en vereist van jezelf uiteraard ook heel wat tijd en input. Maar het is elke euro en elke minuut waard. En dankzij de formule van de kmo-portefeuille valt het hele kostenplaatje heel goed mee.

Trouwens, wat is veel geld? Als je als ondernemer veel budget bespaart door een winst aan efficiëntie en doordachte keuzes, dan valt de rekensom heel positief uit. Zeker met de lekkere, opmerkelijke chocolaatjes erbij.” 😉

 

Testimonial Adviver - brandingtraject

www.adviver.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Geert Volkaerts

Geert Volkaerts, zaakvoerder COWIRE

De start van Geert Volkaerts als ondernemer is een herkenbaar verhaal. Met Creavolta, zijn eenmanszaak, werkte hij van thuis uit tot het begon te kriebelen.

Ook al wist Geert waar hij met zijn business naartoe wilde, toch vond hij niet de tijd om gericht aan zijn branding te werken. Gelukkig kruiste Katlijn van Opmerkelijk zijn pad.

Niet de eerste de beste

Geert: “Na de opstart van mijn eenmanszaak voelde ik al snel dat ik zin had in meer. Ik volgde twee coachingtrajecten, maar miste daarna nog altijd een grondige basis op het vlak van branding. Om dit probleem gericht aan te pakken, speurde ik het internet af. Zo kwam ik in contact met verschillende partijen, onder wie Katlijn. Stuk voor stuk heb ik ze met elkaar vergeleken. Dat was nodig, want je koopt ook geen brood, hè.

De inhoud en aanpak van het brandingtraject van Opmerkelijk overtuigden me honderd procent. En ook met Katlijn zelf klikte het meteen.

Als pril bedrijf had ik wel mijn twijfels over het financiële plaatje. De coachingtrajecten hadden al een hele duit gekost en nu kwam dit programma erbovenop.”

De (CO)WIRE in mijn verhaal

“Al van bij de start van mijn brandingtraject werkten Katlijn en haar team zich grondig in: ze onderzochten de markt, stelden me duizend-en-een vragen … om zo een kritische kijk op mijn business te krijgen.

Tijdens dit proces groeiden we samen naar mijn nieuwe brand COWIRE. Het verschil met mijn eenmanszaak kon niet groter zijn. Katlijn bedacht een merkverhaal rond COWIRE met een sterk concept bestaande uit vijf pijlers. De focus op deze kernwaarden (co-creatie, wish, inspire, realise en experience) was voor mij een gamechanger. Ik leerde van Katlijn hoe belangrijk het was om mijn verhaal in zijn geheel te vertellen met een duidelijke pitch en via verschillende touchpoints tijdens een customer journey.

Ook voor mijn strategische aanbod kon ik op haar hulp rekenen. Ik zat al met bepaalde hoofd- en bijproducten in mijn hoofd. Maar Katlijn maakte de verbinding met mijn specifieke doelgroepen. Zo kreeg elke doelgroep een duidelijk kader en wist ik waar de behoeften en pijnpunten zaten per doelgroep of welke beleving een must was voor een bepaalde klantengroep. Het resultaat van mijn traject bleef niet uit, want al heel snel trok COWIRE andere én grotere klanten aan. Mijn rebranding werkte!”

Groei voor mijn merk en voor mezelf

“Mijn brandingtraject is voor mij een schot in de roos. De naam COWIRE, de storytelling rond mijn merk, het strategische businessplan, de focus op de kernwaarden … Al die facetten van mijn merk zou ik niet alleen kunnen bedenken. Elke dag draag ik nu mijn branding uit en ik merk dat het deuren opent en voor een herkenbaarheid zorgt. Trouwens, niet alleen mijn merk plukt de vruchten van mijn traject, ook als ondernemer ben ik enorm gegroeid.”

Een stok achter de deur

“De structuur en de opbouw van een brandingtraject is heel belangrijk om tot een goed eindresultaat te komen. Gelukkig is dat een echte troef van Opmerkelijk.

Katlijn maakt van bij het begin duidelijk wat de verwachtingen zijn van haar kant en geeft een heldere planning mee. Zo weet je perfect wat je op welk moment moet doen en krijg je niet te maken met vervelende verrassingen. Die perfecte timing zorgt voor continuïteit tijdens het traject en is een belangrijke stok achter de deur. (lacht)

Ik ben een ambassadeur

“Enkele weken geleden heb ik het brandingtraject aangeraden aan een andere ondernemer. Waarom? Dat is heel simpel. Het brandingtraject van Opmerkelijk is duidelijk en gestructureerd. Elke sessie is inhoudelijk bijzonder kwalitatief. En last but not least: het resultaat is er!

Ik ben trouwens niet alleen fan van het traject, maar ook Katlijn zelf vind ik een heel straffe madam. Ze kent haar vak door en door en benoemt de dingen zoals ze zijn. Ik ben haar dan ook buitengewoon dankbaar voor haar hulp.

Wie twijfelt omwille van de prijs, net zoals ik in eerste instantie, stel ik graag gerust. Ik heb deze investering onmiddellijk terugverdiend dankzij een nieuwe prijszetting en een betere kijk op mijn doelgroepen. Ik zie het brandingtraject dan ook niet als een kost, maar eerder als een opbrengst.”

 

www.cowire.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid

Wie gezondheid zegt, denkt onmiddellijk aan Lynn De Merlier. Als zaakvoerster van Goesting in Gezondheid helpt ze zoveel mogelijk mensen aan een nieuwe way of life. Zowel in haar praktijk, in haar eerste boek, als in haar assortiment van verschillende granola’s is dat haar ultieme doel.

Voor de uitwerking en lancering van haar tweede boek rond immuniteit roept ze opnieuw de hulp in van brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk.

A winning team!

Lynn: “Als therapeut is het heel belangrijk om te weten wie je bent en wat je drijft, voor welke klanten je graag werkt en hoe je je profileert op de markt. Dat zijn stuk voor stuk zaken die je niet op de schoolbanken leert. Maar als je daar een duidelijk beeld van hebt, kan je écht het verschil maken. Katlijn hielp me tijdens mijn eerste brandingtraject enorm op dat vlak. Samen werkten we toen de strategische branding van Goesting in Gezondheid uit. Het werd de basis van mijn business, mijn eerste boek en zelfs mijn granola’s.

Maar mijn merk bleef natuurlijk niet stilstaan en ook ikzelf als persoon veranderde. Daarom was het tijd voor een nieuwe wind. Na een eerste succesvolle samenwerking met Katlijn was het logisch om weer te kiezen voor Opmerkelijk.”

Op naar een tweede boek

“Voor de branding van mijn nieuwe boek Het immuniteitsplan ging ik opnieuw met Katlijn rond de tafel zitten. Tijdens het traject adviseerde Katlijn me om mijn immuniteitsplan vorm te geven met een eigen model. Ze bedacht op basis van mijn input het REMEET-model en vertaalde het naar tal van opportuniteiten. Die voorzet was net wat ik nodig had. REMEET was niet alleen een acroniem dat de uitvalsbasis werd voor elk hoofdstuk van mijn boek, het vormde ook een nieuwe insteek voor mijn praktijk.”

Niet alles op een hoopje 

“De branding van mijn tweede boek paste trouwens perfect in het plaatje van mijn bestaande merk Goesting in Gezondheid. Daar zorgde Katlijn voor. Het gaf een nieuwe twist aan mijn bestaande brand en onderstreepte nog eens extra de gezonde rode draad.
Ook voor de verdere communicatie deed ik een beroep op het talent binnen Opmerkelijk. Communicatie-expert Sara voelde mijn merk perfect aan, bruiste van creatieve ideeën en formuleerde een goed doordacht plan. Het was er boenk op! Maar liefst 90 procent van wat ze voorstelde als lanceringsscenario voerde ik uit. De reacties van mijn klanten waren unaniem positief.”

Ik ben belangrijk en uniek als klant

“Samenwerken met het team van Opmerkelijk blijft zalig. Net als bij mijn eerste brandingtraject voel ik me opnieuw belangrijk en uniek als klant. Zowel bij het uitwerken van mijn branding en het bepalen van een lanceringsscenario als bij het effectieve uitvoeren van die plannen, geniet ik hun volledige aandacht.

Het enthousiasme, het kort op de bal spelen, de professionaliteit en punctualiteit van Opmerkelijk … Ik ben er zo fan van! En last but not least, ook het hele netwerk rond Opmerkelijk ondersteunt me perfect waar ik het nodig heb.”

Een investering die loont. Ook de tweede keer!

“Misschien lijkt het vreemd om opnieuw zo een zware investering te doen op het vlak van branding en communicatie. Toch loont het absoluut de moeite en raad ik het iedereen aan. Katlijn heeft als auteur van drie managementboeken bij LannooCampus tonnen ervaring en weet dus als geen ander wat wel en wat niet werkt. Ik vind haar advies echt onmisbaar om mijn visie en concept succesvol uit te dragen. Het beste bewijs van mijn gelijk zijn de verkoopcijfers van mijn boeken en het succes van mijn praktijk.

Maar niet alleen op het financiële en zakelijke vlak vind ik de return on investment groot. Ook op persoonlijk vlak valt de last van mijn schouders. Het totaalplaatje is glashelder: ik weet wie ik ben, wat ik wil doen, en waarom en voor wie ik dit doe. Met een dergelijke stevige basis komt de rest vanzelf.”

 

www.goestingingezondheid.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Astrid Vanderborght, zaakvoerster van Studio Boiler

Astrid Vanderborght zit al tien jaar in het vak. Als grafiste helpt ze bedrijven aan straffe logo’s, huisstijlen en andere spraakmakende designs. Ook de klanten van Opmerkelijk komen bij haar regelmatig over de vloer. En elke keer hoort ze de enthousiaste verhalen over het brandingtraject van Katlijn. Het is dan ook logisch dat ze voor haar eigen rebranding voor Opmerkelijk kiest.

De tamtam deed zijn werk

Astrid: “Ik werkte al vaak voor de klanten van Opmerkelijk. Toen ik mijn eigen brand een stevige boost wilde geven, hoefde ik niet lang na te denken. Elke klant van Katlijn sprak zo lovend over haar aanpak en was na een brandingtraject dolenthousiast over het resultaat. Dat wilde ik ook! Ik twijfelde dan ook geen seconde en koos voor de meerwaarde van Opmerkelijk.

Ik realiseerde me natuurlijk wel dat mijn input zelf ook een belangrijke factor was om alles uit dit traject te halen. Daarom maakte ik voldoende tijd vrij voor mijn merk. Een nieuw merkverhaal creëren is nu eenmaal niets voor tussen de soep en de patatten.”

Sterke voorbereiding

“Katlijn en haar team werkten zich grondig in. Zo deden ze bijvoorbeeld een heel uitgebreid concurrentieonderzoek en een uitgebreide analyse van trends in mijn business en de wereld daarbuiten. Dat was geen gewoon lijstje, maar een echte analyse van de markt. Op mijn beurt moest ik het document doornemen en mijn feedback geven. Dat pingpongen tussen elkaar speelde een belangrijke rol om te groeien naar een merk dat honderd procent klopte en bij mij paste.”

Een naam doen borrelen

“Zelfs de naam Studio Boiler kwam door die continue wisselwerking tot stand. Akkoord, ik heb de naam verzonnen, maar dat lukte me pas na vele triggers van Katlijn. En natuurlijk stopte het niet bij het bedenken van een merknaam. Katlijn en haar team zorgden voor de extra slagkracht, met een heleboel inspiratie voor mijn merkbeleving. Ze deden Studio Boiler stomen met bijvoorbeeld een straffe slogan, prikkelende boodschappen voor sociale media (zoals creatieve woordspelingen en quotes) … De input die ze gaven was onvoorstelbaar. De ideeën bleven komen.”

De sprint naar upsell

“Omdat we al eerder hadden samengewerkt, kende Katlijn mijn methodiek. Ze stelde mijn manier van werken grondig in vraag. Ze leerde me nadenken over afgebakende pakketten, wat in mijn branche zeker een win is.

Door over te stappen naar een meer strategisch aanbod, kwam er veel meer transparantie voor de klant. Die laatste wist perfect wat hij kon verwachten en voor welk prijskaartje. Verder werden interessante upsellmogelijkheden in één klap duidelijk, zowel voor mezelf als voor mijn cliënteel.”

Strategische vertaalslag

“Katlijn ging niet alleen aan de slag met mijn aanbod, ook mijn doelgroepen moesten eraan geloven. Die werden grondig geanalyseerd en ingedeeld per segment. Ik kreeg zo een helder plaatje in mijn hoofd. Welke tak zorgt voor het meeste rendement? Voor wie werk ik het liefst? Het was onmiddellijk duidelijk.

Opmerkelijk vertaalde mijn nieuwe strategische aanbod en mijn strategische doelgroepen naar een verrassende houvast voor mijn website. De sitemap die zo tot stand kwam, had ik zelf nooit kunnen bedenken. De indeling met een menu en submenu, de ‘voor wie’-pagina, de blog … Katlijn gaf op dat vlak heel nuttig advies. En het toffe is dat ze, samen met haar team, mijn website nog even onder de loep nam net voor het live gaan.”

Meerwaarde op vele fronten

“De meerwaarde van mijn rebrandingtraject vind ik terug op verschillende vlakken. Neem nu mijn concept. Dat is tijdens de verschillende sessies bij Katlijn ontstaan. Het voelt heel natuurlijk aan en ik bouw er met gemak op verder. Het is een echt fundament. Ik merk als ik mijn bedrijf pitch, dat dat niet droog of saai gebeurt, maar met een heel sterk en levendig merkverhaal. Mijn concept is dé tool waarmee ik me duidelijk positioneer ten opzichte van mijn collega-concurrenten. Studio Boiler is uniek!

Het traject zet me verder op het juiste toekomstspoor. Het laat me zien waar ik nog groei kan realiseren binnen mijn business.”

Queen Astrid!

“De samenwerking met Opmerkelijk verliep super! De hartelijke ontvangst, de positieve sfeer, de bereidwilligheid om te helpen, het punctueel nakomen van elke afspraak … Als klant werd ik in de watten gelegd. Heel het team gaf echt het beste van zichzelf. Dat merkte ik meteen aan de grondige voorbereidingen en verslagen. En het eindresultaat werd dan ook een pareltje: een superuitgebreide en overzichtelijke bijbel.”

Iedereen naar Katlijn

“Moet je als ondernemer dit brandingtraject volgen? Daar kan ik heel kort over zijn: JA!

Katlijn stelt je vragen over je business waar je zelf niet aan denkt. Ze geeft je een kritische externe kijk op je zaak. Zeker met al haar ervaring is dat een grote win. Verder is haar advies over mogelijke verbeterpunten heel positief en aanmoedigend. Ze dringt daarbij haar mening niet op, maar legt het je op een rustige manier uit. Zo behoud je je verbondenheid met je eigen merk.

Natuurlijk kost dit traject wel iets. Maar toch is het de investering meer dan waard. En ik kan het weten, want ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit een klant van Opmerkelijk horen zeggen dat het te duur is. Iedereen haalt het rendement eruit en krijgt waar voor zijn geld.”

 

www.studioboiler.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Encuentro (Lokeren) - Johan en Wiebeke

Johan Bancken en Wiebeke Seymortier, zaakvoerders van Encuentro (Lokeren)

Encuentro - Johan en WiebekeZowel bij Johan Bancken als bij Wiebeke Seymortier kriebelt het al een tijdje. Het ondernemersduo is op zoek naar meer focus en duidelijkheid voor hun brand Encuentro. Want om zich voldoende te onderscheiden van de concurrentie, is het een absolute must om niet zomaar de zoveelste coachingpraktijk in het rijtje te zijn. Daarom vragen ze raad aan brandingexperte Katlijn en volgen ze een opmerkelijk rebrandingtraject.

Het resultaat van hun traject is een hole-in-one. Niet alleen genieten Wiebeke en Johan nu van een duidelijke merkidentiteit en een afgelijnd merkverhaal met een glashelder concept. Ze staan ook commercieel sterker in hun (golf)schoenen dankzij een doordachte merkstrategie met een bewuste keuze voor enkele strategische doelgroepen.

De lat ligt hoog

Johan: “Een vriendin van ons was al klant bij Opmerkelijk. Toen ze hoorde dat wij op zoek waren naar een rebrandingtraject, spoorde ze ons aan om met Katlijn af te spreken. Haar advies was een schot in de roos. Vanaf de eerste seconde waren we aangenaam verrast door de hartelijke én professionele aanpak van Katlijn. Zij gaf ons alle input over een rebrandingtraject en daarna hebben we ook de website van Opmerkelijk doorspit. Dit was exact wat we nodig hadden. Het enige waaraan we misschien wat twijfelden, was of Katlijn onze hoge verwachtingen wel kon inlossen.”

Inwerken in een onbekende wereld

Wiebeke: “Katlijn werkte zich grondig in. Ze deed, samen met haar team, de nodige analyses (SWOT-analyse, benchmark …) om ons merk perfect te begrijpen. Maar daar stopte het niet voor haar. Ze verdiepte zich volledig in ons werkterrein. Als niet-golfer is dat echt niet evident. Toch slaagde ze hier spectaculair in.”

Uniek model voor onze business

Johan: “Tijdens ons rebrandingtraject moesten we zelf ook actief meewerken aan ons merk. We kregen met andere woorden huiswerk met enkele strategische opdrachten. Het strakke schema dat daaraan vasthing, verplichtte ons om tijd te nemen voor onze business.

Met onze brede input ging Katlijn wonderbaarlijk aan de slag. Zo structureerde ze onder andere onze business en bedacht het FIT your SWING-model. Haar voorstel was een echte eyeopener. We werden er zelfs emotioneel van. Haar idee paste honderd procent bij onze brand. Het lag allemaal zo voor de hand, maar Katlijn bracht er structuur in en goot het in de perfecte taal.”

Focus op strategische groepen

Wiebeke: “In een volgende stap spitsten we het FIT your SWING-model toe op de juiste doelgroep. Terwijl we in het verleden voor duizend-en-een mensen en organisaties werkten, leerden we nu voluit te gaan voor een focusstrategie waarmee we vooral golfers en business mensen coachten op het vlak van mental performance en mindsetskills.”

Realiseerbare droom

Johan: “Het nieuwe model en de focus op een beperkte doelgroep waren zaken die we alleen nooit hadden kunnen waarmaken. Ook de visie en missie van ons bedrijf staan nu meer dan ooit op punt en werden precies verwoord door Katlijn.”

Wiebeke: “Als ondernemers werden we door dit traject echt gerustgesteld. Het plan dat we in ons hoofd hadden, was haalbaar. En met het heldere en concrete brandingplan in handen wisten we nu hoe we het konden realiseren.”

Brand wereldkundig maken  

Johan: “Na ons rebrandingtraject wilden we Encuentro meer bekendheid geven, in Lokeren en daarbuiten. Maar dan moesten we dringend sleutelen aan onze zichtbaarheid. Jammer genoeg was dat niet onze sterkste kant. Na een slechte ervaring met een communicatiebureau maakten we dan ook snel de keuze voor een communicatietraject bij Opmerkelijk. Sara nam onze communicatie grondig onder de loep en drukte onmiddellijk op de zere plekken. Haar statistieken waren bijzonder confronterend en verhelderend. Hoewel we bijvoorbeeld actief waren op Instagram en Facebook, had dat geen effect voor onze business.”

Wiebeke: “De analyse van Sara verklaarde waarom mensen ons vroeger niet vonden of konden bereiken. Dankzij haar advies leerden we het anders aan te pakken en slaagden we erin om onze communicatie op punt te zetten.”

Opmerkelijk, daar moet je zijn!

Johan: “We zijn heel tevreden over onze samenwerking met Opmerkelijk. We promoten hen dan ook met veel plezier. Uit het verleden hebben we geleerd dat goedkope oplossingen vaak op lange termijn niet werken. We kiezen daarom alleen nog maar voor professionals zoals Katlijn en haar team.”

Wiebeke: “Het prijskaartje valt wat zwaarder uit, maar dat haal je er zo weer uit. Bij Opmerkelijk betaal je een serieuze hap uit je budget, maar de return is er absoluut. Onze hoge lat hebben ze gehaald. 😊”

Johan: “Door corona moesten we ons rebrandingtraject trouwens online volgen. Maar dat had geen negatief effect op het eindresultaat. Integendeel, op het vlak van verplaatsingen was het een serieuze win voor ons. De afspraken verliepen correct en volgens een perfecte timing.”

Toch een stappenplan

Wiebeke: “Katlijn maakte bij de start duidelijk dat het rebrandingtraject geen stappenplan was. Elke sessie stond op zich en werd grondig voorbereid. Ook de verslagen van Opmerkelijk achteraf waren enorm gedetailleerd. Na afloop van het traject kregen we ons uiteindelijke brandingplan mee naar huis. Voor ons was dat eigenlijk wél een stappenplan. Want alle verslagen werden erin samengebracht volgens een logische structuur. Op die manier wisten we exact wat er moet gebeuren om ons merk en onze business alle kansen te geven. Stapje voor stapje.”

Johan: “In ons brandingplan wordt echt elk detail van ons merk besproken. Het is de perfecte leidraad voor onszelf, maar ook naar externe partners toe. Webbuilders, fotografen, copywriters … ze zijn onmiddellijk mee met ons verhaal. Ze weten in één oogopslag welk lettertype ze moeten gebruiken, welk kleurenpalet ze mogen inzetten of wat de tone of voice moet zijn. Ons brandingplan is zo een enorme timesaver.”

Wiebeke: “Wat Katlijn trouwens nog niet weet, is dat we een tijdje geleden ons brandingplan lieten zien aan een succesvolle Amerikaanse ondernemer. Hij was zwaar onder de indruk en vroeg onmiddellijk Katlijns contactgegevens om zijn branding te finetunen. Een mooi compliment! 😊”

Een teamprestatie

Johan: “Ook op het vlak van haar team is Katlijn perfectionistisch. Ze heeft zeer hoge verwachtingen over de interne samenwerking en de klantvriendelijkheid binnen Opmerkelijk. Als klant merk je dat onmiddellijk. Je voelt de opmerkelijke vibe in elk mailtje of tijdens elk telefoongesprek. Het is fijn om samen te werken met zo’n goed geoliede machine.”

 

Logo Encuentro

www.encuentro.coach

Streef jij net zoals Encuentro uit Lokeren voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Ann Zegers Hoeselt

Ann Zegers, zaakvoerster van SLANK Concept (Hoeselt)

Testimonial Ann Zegers - brandingtrajectAnn Zegers runt vier afslankstudio’s in Limburg. Samen met een team van coaches helpt ze elke klant aan een maatje minder. Als onderneemster houdt ze daarbij de touwtjes flink in handen en verliest ze op geen enkel moment de voeling met haar zaak of klanten.

Op die manier heeft Ann natuurlijk geen tijd meer om na te denken over de groei van haar bedrijf. Daarom beslist ze dat het anders moet. Ze schakelt de hulp van ons branding agency in en volgt een rebrandingtraject.

Angst om los te laten

“Als onderneemster voelde ik al jaren dat er meer potentieel in mijn zaak zat. Toch durfde ik de sprong naar een strategische groei niet aan. Ik had het moeilijk om mijn ‘kindje’ los te laten en meer te delegeren aan mijn team. En dus bleef ik elke dag druk in de weer met praktische zaken en het coachen van mensen naar een gezond gewicht.

Een gesprek met Caroline Rigo van Cent pur Cent bracht daar verandering in. Zij spoorde me aan om niet bij de pakken te blijven zitten en voluit te gaan voor de groei waar ik zo naar verlangde. Brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk was volgens Caroline dé geknipte persoon om me daarbij te helpen.”

Opmerkelijke teamprestaties

“Al van bij de start zat ik met Katlijn op dezelfde golflengte. Zij voelde mijn business heel goed aan. Ik twijfelde geen seconde om mijn merk in haar handen te leggen. Mijn vertrouwen werd beloond. Katlijn ging samen met haar team gefocust aan de slag met mijn brand en werkte zich in met een grondige concurrentieanalyse, een SWOT-analyse, trendspotting … “

Een andere naam, een andere aanpak

“Na enkele sessies adviseerde Katlijn me om af te stappen van mijn bestaande naam, Afslanken Ann, en voluit te gaan voor een nieuwe merknaam met bijhorend aangepast merkverhaal om relevanter te zijn voor de juiste doelgroepen.

Met SLANK Concept sloeg ze de nagel op de kop. Het triggerde me om bepaalde taken uit handen te geven. Nu was het aan mijn team! Om alle opportuniteiten van mijn nieuwe brand optimaal te benutten, was het trouwens heel belangrijk om mijn coaches volledig te betrekken. Ik vond het superleuk om hen onder te dompelen in mijn nieuwe branding en hen te overtuigen van de nieuwe methodiek en de nieuwe programma’s die helemaal in teken staan van de behoefte van de klant. Katlijn versterkte zo niet alleen mijn merk, maar zorgde er ook voor dat het effectief in de praktijk gebracht kon worden met een stevig strategisch aanbod.”

Een boost voor mijn zelfvertrouwen

“Tijdens dit brandingtraject ontdekte ik dat ik meer in mijn mars had dan ik dacht. Katlijn gaf mijn zelfvertrouwen een flinke boost doordat ik veel beter wist waarvoor mijn merk stond en wat ik wel en niet meer moest doen. Plots durfde ik wél te delegeren en bleef ik niet meer steken in de dagdagelijkse routines. In plaats daarvan bruiste ik van energie en ideeën en had ik eindelijk tijd om bezig te zijn met de groei van mijn zaak.”

Een investering die zeker rendeert

“Mijn verhaal is wellicht herkenbaar voor vele ondernemers. Je werkt van ’s morgens tot ’s avonds in je bedrijf en wordt opgeslorpt door allerlei praktische dingen. Zo blijf je steken en maak je geen tijd meer vrij om na te denken over de toekomst. Op dat moment is een brandingtraject net wat je nodig hebt.

Ik heb dit traject alvast aangeraden aan collega-ondernemers. De externe visie en insteek van Katlijn is als een frisse wind. Door samen met haar mijn brand grondig aan te pakken, realiseer ik nu een onvoorstelbare win. Mijn brandingtraject is voor mij dan ook een investering die absoluut loont.”

Goedgeorganiseerde online sessies

“Ik volgde dit traject in volle coronatijd. Dat betekende dus online sessies. En hoewel ik natuurlijk liever naast Katlijn had gezeten, ben ik toch heel positief over mijn begeleiding via het scherm. Qua inhoud heb ik zeker niet moeten inboeten en de tijd die ik bespaarde was enorm. Net zoals bij livesessies was alles tot in de puntjes voorbereid. Ik wist perfect wat het plan was en ook de verslagen na elke meeting waren heel gedetailleerd en volledig in orde.”

Een TOPwijf met een TOPteam

“Katlijn heeft een goedgeorganiseerd systeem op poten gezet met de juiste mensen. En daar pluk je als klant alleen maar de vruchten van. Ieder teamlid is helemaal mee met elk project, volgt elk detail op en blijft betrokken zelfs nadat de factuur betaald is. Bij Opmerkelijk ben je dus meer dan een zoveelste nummertje in de rij. In mijn hart hebben ze alvast een plekje ingenomen.”

 

Logo SLANK

www.afslankenann.be

Streef jij ook, net zoals Slank Concept uit Hoeselt, voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek met ons branding agency.

Caroline Rigo over branding agency Opmerkelijk Hasselt

Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean

Caroline RigoCaroline Rigo heeft een duidelijke missie voor ogen. Ze wil iedere vrouw doen stralen, waarbij ze niet perfect hoeft te zijn, maar wel écht zichzelf. Nadat ze succesvol het merk Cent Pur Cent gelanceerd heeft bij de apotheek, gaat ze nu een stapje verder.

Met i.am.klean introduceert ze een nieuwe lijn van minerale make-up bij de schoonheidsinstituten. Om de lancering van haar nieuwe brand een boost te geven, gaat ze voluit voor een communicatietraject bij branding agency Opmerkelijk.

Van een brandingtraject naar een communicatietraject

Caroline: “Ik volgde al een brandingtraject voor mijn overkoepelende merk Rigorgeous bij brandingexperte Katlijn. Ik was toen superenthousiast over het eindresultaat. Daarom leek het me interessant om ook een communicatietraject bij Opmerkelijk te volgen. Ik wilde mijn nieuwe make-uplijn i.am.klean lanceren en zocht naar frisse en creatieve initiatieven.”

Elke merk zijn identiteit

“Vooraleer ik van start ging met mijn communicatietraject, hielp Katlijn me met het aanpakken van de merkstrategie en het verfijnen van het concept voor i.am.klean. Omdat ik al een cosmeticamerk (Cent Pur Cent) runde, bestond het gevaar dat ik in het bestaande zou hervallen, en dat mocht natuurlijk niet gebeuren. Dankzij de nieuwe inzichten van Katlijn lukte het me om mijn merken voldoende te differentiëren en positioneren. Zo kregen Cent Pur Cent en i.am.klean twee verschillende identiteiten.”

Spectaculaire input

Sara begeleidde me tijdens mijn communicatietraject. Ik was oprecht verrast door haar professionele aanpak en spectaculaire input. Het resultaat van onze samenwerking mag er echt zijn. Na mijn communicatietraject had ik een gedetailleerd en praktisch plan in handen. Zo wist ik perfect wat, wanneer en hoe ik moest communiceren. Bij andere communicatiebureaus blijft het vaak nogal abstract. Dat was hier zeker niet het geval.”

Een goede investering

“Ik volgde mijn communicatietraject in volle coronatijd. Voor mij was dit het ideale moment om zaken als branding en communicatie aan te pakken. De online sessies met Opmerkelijk verliepen heel efficiënt. Sara hield er een goed tempo opna en respecteerde elke deadline.
Mijn traject was een schot in de roos: ik leerde onder andere hoe ik beter kon communiceren, hoe mijn klanten mijn boodschappen interpreteerden, enzovoort.

En last but not least, ik kon vol vertrouwen i.am.klean lanceren dankzij een perfect implementeerbaar communicatieplan.”

 

Logo i.am.klean

www.iamklean.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek bij branding agency Opmerkelijk.