Nadine Leyser, zaakvoerster van ADS&Meer

Ben je een zaakvoerder die geen tijd wilt verliezen aan de administratieve beslommeringen die horen bij het ondernemerschap? Heb je een broertje dood aan  correspondentie, debiteurenbeheer of facturatie?

Dan is Nadine Leyser dé vrouw die je nodig hebt. Haar bedrijf ADS&Meer brengt orde in je administratieve chaos. Zo heb je meer tijd voor je corebusiness, jezelf en je gezin. Het motto van Nadine? Doe waar je goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Een slogan die ze bij de heroriëntering van haar zaak zelf in praktijk bracht door samen te werken met OpmerKelijk.

Een nieuwe richting

Nadine: “Ik wilde met ADS&Meer een andere richting uit, met meer focus op administratie. Daarom besloot ik om te stoppen met de poot boekhouding. Een beslissing met de nodige gevolgen natuurlijk, want ik moest de ontstane leemte opvullen. Helaas wist ik niet goed hoe ik dat precies moest aanpakken. Dus ging ik bij Katlijn langs voor advies.”

Quo vadis?

Ondernemers hebben vaak wel een sterk idee of een duidelijk concept in hun hoofd, maar weten niet hoe ze dat concreet moeten verwezenlijken. Katlijn helpt hen om de weg te vinden. Nadine: “Katlijn gaat heel gestructureerd te werk en laat je aan de hand van doelgerichte vragen tot inzichten komen. Je moet voor jezelf niet alleen uitmaken waar je naartoe wilt, maar ook hoe je jouw bestemming wilt bereiken. Je moet echt nadenken over het concept van je zaak. Katlijn laat je vanuit verschillende standpunten naar je onderneming kijken en daardoor krijg je een bredere kijk op je aanbod en je potentieel. Voor mij betekende dat concreet dat ik kon achterhalen wat de noden en de zorgen van mijn klanten waren. Dat leidde bijvoorbeeld tot een nieuw aanbod: pakketformules van mijn diensten op maat van mijn klanten. Na mijn coaching kreeg ik een brandingplan dat het fundament is geworden van mijn business. Heel leerrijk! Niet alleen voor mij, maar ook voor de partners met wie ik samenwerk, zoals de webdesigner, de grafische vormgever en de copywriter.”

Intensieve aanpak

De coachings van Katlijn gaan diep en zetten aan tot nadenken. Nadine: “Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo motiverend, stimulerend, diepgaand en tegelijkertijd zo kordaat en streng kan zijn als Katlijn. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. Aan de oppervlakte blijven is geen optie: Katlijn doet je doordringen tot de kern van je zaak. Ze slaagt erin om je nieuwsgierig te maken en daagt je voortdurend uit met de taken die je moet voorbereiden tussen twee sessies. Ik had haar vooraf gezegd dat ik haar moeilijkste klant zou zijn en dat ze werk met mij zou hebben, maar Katlijn is er verbazingwekkend vlot in geslaagd om mij te doen bereiken wat ik wilde bereiken. Ik zou deze vorm van begeleiding dan ook aan elke ondernemer aanbevelen. Het is een investering in jezelf en je zaak die je dubbel en dik terugverdient!”

www.adsenmeer.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Debora Bielen, zaakvoerster van No Nonsense Design

Met de versterkende combinatie van interieurarchitectuur en grafische vormgeving geeft No Nonsense Design ondernemingen een identiteit. Zaakvoerster Debora Bielen volgde vorig jaar de opleiding OpmerKelijk Succesvol. Een leerrijke ervaring … die smaakte naar meer.

Debora: “Ik merkte dat ik behoefte had aan een verdere uitdieping van mijn thema, concept en strategie. Dus koos ik voor een businesstraject bij Katlijn. Een keuze waarvan ik zeker geen spijt heb. Katlijn luistert echt naar je en werkt een concept uit dat helemaal past bij je bedrijf en je persoonlijkheid. Mensen die een traject bij Katlijn hebben gevolgd, komen soms bij mij aankloppen voor hun huisstijl. Ik had dus al wat brandingplannen van haar hand gezien en zit bovendien zelf in de sector. Maar telkens als ik in mijn eigen brandingplan lees, denk ik: amai, Katlijn is toch echt wel goed in haar vak!”

Klare taal

Katlijn is heel sterk in de dingen benoemen. “Onze gesprekken gingen vaak over de projecten die ik al had gedaan. Katlijn zag daar de rode draad in en is erin geslaagd om mijn USP’s te definiëren en helder te verwoorden. Het is nu voor mij en mijn klanten heel duidelijk wat ik doe, waarvoor ik sta en welke meerwaarde ik bied. Ik weet nu ook welke prijs ik voor mijn diensten mag vragen en hoe ik mijn aanbod in de markt moet zetten. Want als beginnende zelfstandige ondernemer heb je vaak geen idee van wat je waard bent, en vergelijk je je met anderen. Terwijl je dat net niet mag doen.”

Creatieve professional

“Katlijn is op en top professioneel en weet waarover ze spreekt. En haar creativiteit is grenzeloos. Mijn bedrijf heet No Nonsense Design en ze heeft mijn concept opgebouwd rond drie pijlers: sense for your identity, sense for your visibility en sense for your professionality. Dat spelen met het woordje ‘sense’ vind ik knap. Verder hoor je vaak dat ze superstreng is, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook best streng ben voor mezelf en haar gefundeerde kritiek apprecieerde.”

Tof netwerk

In het OpmerKelijk Netwerk brengt Katlijn onderneemsters met elkaar in contact. “Het is heel boeiend om deel uit te maken van het OpmerKelijk Netwerk. Je ontmoet er enthousiaste onderneemsters met wie je op een fijne manier kan samenwerken. Op mijn beurt heb ik ook al mensen doorverwezen naar Katlijn. In mijn intakegesprekken pols ik mijn potentiële klanten naar hun missie, visie en USP’s. Wanneer ik merk dat ze die moeilijk kunnen benoemen, valt altijd de naam OpmerKelijk.”

 


www.nononsensedesign.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nicole Driesen, architectenbureau Do Modus

Architectenbureau Do Modus ontwerpt eengezins- en groepswoningen waarbij optimaal wooncomfort en een echt thuisgevoel centraal staan. Na 25 jaar voelde Nicole aan dat het tijd was om een nieuwe weg in te slaan. Het doel? Zich met een nieuwe branding en een doordachte communicatie onderscheiden van haar concurrenten, om zo nog meer potentiële klanten te overtuigen. Een uitdaging die Katlijn graag samen met haar aanging.

Nicole: “Ik was al 25 jaar heel serieus en gedreven aan de slag. Maar met mijn imago en marketing hield ik mij niet bezig. Dat kwam ook niet aan bod in mijn opleiding. Ik merkte dat ik vaak tweede werd bij aanbestedingen en besloot dat het tijd was om met een nieuwe branding duidelijk te maken welke meerwaarde ik bied. Ook mijn naambekendheid mocht beter. Ik had het boek Onderneemster zkt sterk merk gelezen, en wist dat Katlijn de persoon was die ik nodig had. Ik stapte dan ook vol verwachting in het businesstraject.”

Sterke formule

Het businesstraject gaf Nicole de antwoorden die ze zocht. “Zo’n traject is echt geweldig. Het behandelt alle aspecten die je nodig hebt om je merk te versterken en je goed te profileren. Je komt echt tot inzichten. Ik weet nu precies waarin ik mij onderscheid en slaag er met een duidelijke communicatie in om dat over te brengen op mijn potentiële klanten. Zo ben ik bijvoorbeeld met de hulp van Katlijn bewust bezig met sociale media en stop ik persoonlijkheid in alles wat ik doe. Een traject bij Katlijn is heel intensief en je moet veel denkwerk verrichten. Het was niet altijd gemakkelijk om daar de tijd voor te vinden. Maar als je meegaat in de stapsgewijze opbouw van het traject, dan haal je echt veel meer uit je zaak.”

Meer dan de moeite waard

“Het is heel fijn om te zien dat je inspanningen resultaten opleveren. Katlijn is samen met mij op zoek gegaan naar een nieuw concept en een nieuwe branding. En die nieuwe aanpak werkt! Ik stap anders naar potentiële klanten toe, besteed veel aandacht aan de persoonlijke dimensie van een samenwerking en gebruik andere bewoordingen in mijn communicatie. Ik merkte al tijdens het traject dat mijn nieuwe werkwijze aansloeg. Een aantal grotere spelers op de markt van de sociale woningbouw hebben beloofd om in de toekomst met mij samen te werken.”

Professionele consultant

“Katlijn is heel bekwaam in haar vak. Ze straalt vertrouwen uit, en inspireert en motiveert. Ze heeft een schat aan ervaring en dat merk je. Ze hanteert een persoonlijke aanpak en dat geeft je een veilig en betrokken gevoel. Ik kan alleen maar lovend over haar zijn. Groeiende ondernemers die een nieuwe weg willen inslaan, moeten zeker contact opnemen met Katlijn.”

www.domodus.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Kelly Duisters, zaakvoerster van Focus Forward

Tien jaar. Zolang liep Kelly Duisters rond met de droom om een eigen zaak te beginnen. Op aanraden van een vriendin nam ze contact op met Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Vandaag is Kelly zaakvoerster van Focus Forward en helpt ze als focuscoach professionals en sporters met meditatie-, concentratie- en ademhalingsoefeningen om beter en krachtiger te presteren.

Kelly: “Ik had doorheen de jaren al vaak geprobeerd om mijn ideeën voor een eigen zaak op papier te zetten. Maar ik slaagde er nooit in om dat te doen. Een vriendin van mij kende Katlijn niet persoonlijk, maar had al heel veel goeds over haar gehoord. Ze raadde mij aan om contact met haar op te nemen. Ik wilde klanten uit de zakenwereld aantrekken, dus ik moest professioneel overkomen en een duidelijke branding hebben. En ik wist dat ik hulp nodig had om dat allemaal uit te werken. Ik heb nog enkele maanden koudwatervrees gehad en stelde het eerste contact met Katlijn uit. Die vrees bleek uiteindelijk ongegrond, want mijn keuze om het brandingtraject te volgen was een van mijn beste professionele beslissingen.”

Het mooiste moment

“Katlijn gaat heel gestructureerd te werk, stelt de juiste vragen en gaat met je input aan de slag. De eerste sessies zijn heel persoonlijk. En dat is nodig om het concept te vinden dat perfect bij je past. Haar werkwijze is bijzonder efficiënt. Na de derde sessie slaagde ik er dankzij haar begeleiding, vragen en kritische blik opeens wel in om duidelijk te maken wat ik wilde. Katlijn heeft die informatie vertaald naar een doordacht concept rond de pijlers Focus & Force, Focus & Feel en Focus & Flow. Dat concept sluit helemaal aan bij wie ik ben. De naam Focus Forward is trouwens ook door Katlijn bedacht. Het moment waarop ik die voor de eerste keer hoorde, is het mooiste van het hele traject!”

Heel veel inleving

“Katlijn gelooft echt in jou en je zaak. En dat gevoel geeft je veel moed, want starten met een eigen bedrijf is heel spannend. Haar inlevingsvermogen en betrokkenheid zijn fantastisch. Mijn concept is het bewijs. Zo’n maatconcept kan je alleen realiseren als je helemaal mee bent met het verhaal, affiniteit hebt met de persoon die voor je zit, en op elk moment het overzicht behoudt. Katlijn slaagt er ook altijd in om alles wat je tijdens een sessie bespreekt, mooi en duidelijk te verwoorden en van alle losse stukken een samenhangend geheel te maken.”

Leidraad voor je partners

“Op het einde van je traject krijg je je brandingplan. En dat is heel uitgebreid en allesomvattend. Het is niet alleen een gedetailleerde omschrijving van je branding en concept, maar ook een leidraad voor de partners met wie je samenwerkt om je branding naar de praktijk te vertalen. Het bevat alle input die je webdesigner, grafisch vormgever en copywriter nodig hebben om hun werk trouw aan je merkidentiteit uit te voeren. Mijn webdesigner was onder de indruk en noemde mijn brandingplan het meest volledige document dat hij ooit had gezien.”

Meteen opnieuw

“Het brandingtraject is zijn geld meer dan waard. Ik zou het meteen opnieuw doen. De reacties op sociale media na mijn lancering waren heel positief! Ik ben echt supertevreden over de begeleiding die ik heb gekregen en kan het traject aan iedereen aanraden. Want Katlijn zorgt ervoor dat je merk er staat en dat de buitenwereld je op de juiste manier ziet.”

www.focusforward.be

Ben jij een startende ondernemer met een sterk idee en wil je de ideale branding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Sarah Geebelen is allesbehalve een typische advocaat. Hoewel ze aan het hoofd staat van HuisRAAD Advocaten, wil ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van haar advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgde Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Sarah: “Ik werkte al enkele jaren voor een advocatenkantoor. Maar al snel bleek dat ik een andere visie had op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloot ik om mijn eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. Ik had voor mijn branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want ik wilde op een positieve manier duidelijk maken dat ik mijlenver sta van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een UNIZO-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

“Ik heb mijn hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. Ik was heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Ons kantoor is gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep is vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar het concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocatenbureaus.”

Weten waar je staat

“Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

“Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.