Testimonial Opmerkelijk brandingtraject Maison BÛ

Kristof Buelens, zaakvoerder van Maison BU

Een gewoon bezoekje aan het kapsalon? Ondernemer Kristof Buelens pakt het liever anders aan. Als kapper verrast hij graag elke gast met een buitengewone experience in zijn atelier voor hair & beauty. Om zijn unieke visie te onderstrepen, bedenkt Kristof de nieuwe merknaam Maison BU. Maar daar blijft het niet bij, want niemand minder dan rebrandingexperte Katlijn van Opmerkelijk knipt zijn merkverhaal tot een onderscheidende coupe, boordevol structuur, strategie en beleving.

Dé juiste brandingexperte

Testimonial Opmerkelijk brandingtraject Maison BÛKristof: “Katlijn en ik go way back. Toch was zij niet de eerste bij wie ik aanklopte voor de strategische rebranding van mijn merk. Jammer genoeg … want die andere samenwerking viel flink tegen.

Gelukkig las ik niet veel later een post van Katlijn op LinkedIn. Haar tekst prikkelde mijn nieuwsgierigheid enorm en ik nam contact met haar op voor mijn kapperszaak.

Onze eerste afspraak was er boenk op. Katlijn zat meteen in mijn hoofd. Ze was zo empathisch en sprak in klare en begrijpbare taal over mijn branding. Dit was exact wat ik zocht.”

Klanten vatten nu mijn verhaal

“Ik tekende in op het strategische rebrandingtraject. Katlijn en haar team bleven niet bij de pakken zitten. Benchmarking, trendspotting, een stevige SWOT-analyse … Ik was aangenaam verrast hoe uitgebreid, gedetailleerd en stipt ze te werk gingen. Ze zetten de puntjes op de i zowel bij elke voorbereiding als bij de verslagen achteraf. Zo groeiden we samen naar een duidelijk kader.

Mijn verhaal en de plannen die ik had, waren een beetje veel van alles. Ik kreeg het zelf niet uitgelegd aan de buitenwereld. Mijn klanten konden onmogelijk mijn brand vatten. Gelukkig bracht Katlijn daar verandering in met een glasheldere structuur en een begrijpbare lijn.”

Onderscheiden met een straf concept en prikkelende belevingselementen

“Ik bedacht mijn nieuwe merknaam Maison BU, maar het was Katlijn die strategisch met mijn brand aan de slag ging. Ze creëerde een uniek en buitengewoon creatief concept waarmee ik mijn business kon structureren én de nodige slagkracht op de markt kreeg. Dankzij de vier pijlers van mijn concept (The Fundament, The Labs, The AmBUence en The Members) kon ik me duidelijk onderscheiden van al mijn conculega’s.

Ook de verschillende belevingselementen die Katlijn bedacht, misten hun doel niet. Ze stelde me bijzonder veel quotes, woordspelingen … voor, die zorgden voor een extra touch. Het verbaasde me keer op keer hoe creatief en verrassend ze uit de hoek kwam. Met elk voorstel sloeg ze de nagel op de kop. Echt niemand in mijn omgeving kon (en kan nog steeds trouwens) me zakelijk, conceptueel of creatief zo goed vatten als Katlijn.”

Een kritische kijk op de zaak

“Daarnaast apprecieer ik Katlijns kritische blik. Ze nam geen blad voor de mond en gaf me duidelijke feedback over mijn verbeterpunten of waar ik nog veel groeipotentieel liet liggen. Voor mij was dit een echte houvast; een ruggensteun om knopen door te hakken. Ook mijn strategisch aanbod en mijn doelgroepen nam ze onder de loep. Ze hield me een spiegel voor waardoor het voor mij duidelijk werd welke zaken ik moest afstoten en welke upsellmogelijkheden ik kon benutten.”

100% startklaar na mijn brandingtraject

“Ik durf gerust te zeggen dat ik alleen nooit op de structuur, het overzicht en de visie achter mijn merk zou komen. Nu heb ik een duidelijk beeld van hoe ik het in de toekomst moet aanpakken. Mijn brandingplan is mijn leidraad. Ik voel me 100% startklaar. Mijn merk staat er! En ook ikzelf, als ondernemer, ben enorm gegroeid in dit traject. Het gaf me een stevige energieboost.”

Een waardevolle investering

“Ik raad een strategisch rebrandingtraject bij Opmerkelijk zeker aan. Voor mijn nieuwe merk heb ik al flink geïnvesteerd in allerlei zaken. Maar dit traject is achteraf gezien het meest lonend. Er is niets dat zijn geld zo waard was.”

 

Testimonial Maison BÛ - Opmerkelijk

www.maisonbu.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy