fbpx

Branding zonder communicatie is zinloos.
En communicatie zonder branding is inefficiënt.

Geen twee vakgebieden zijn zo nauw met elkaar verbonden als branding en communicatie. Want je kan een sterk merk creëren op papier, als je er niet op de juiste manier over communiceert met de wereld, dan leidt je branding tot niets. 

Wil je je merk alle kansen geven met een doordachte communicatiestrategie en communicatieplanning? Dan kan je bij communicatiespecialist Sara Reymen en brandingconsulant Lisa Wouters terecht.

Analyse van je huidige communicatie

  • Welke communicatiekanalen gebruik je al met succes?
  • Wat is voor verbetering vatbaar?
  • En welke extra vormen van communicatie zijn er nog nodig om je merk sterk in de wereld te zetten? 

We maken een uitgebreide analyse en bijbehorend actieplan. Start je met een volledig nieuw merk en dus met een gloednieuwe communicatie? Dan valt de analyse uiteraard weg en starten we meteen met je communicatiestrategie. Zowel voor nieuwe als bestaande merken doen we een benchmarking om te achterhalen hoe intensief en sterk jouw concurrenten communiceren.

Analyse van je huidige communicatie

  • Welke communicatiekanalen gebruik je al met succes?
  • Wat is voor verbetering vatbaar?
  • En welke extra vormen van communicatie zijn er nog nodig om je merk sterk in de wereld te zetten? 

We maken een uitgebreide analyse en bijbehorend actieplan. Start je met een volledig nieuw merk en dus met een gloednieuwe communicatie? Dan valt de analyse uiteraard weg en starten we meteen met je communicatiestrategie. Zowel voor nieuwe als bestaande merken doen we een benchmarking om te achterhalen hoe intensief en sterk jouw concurrenten communiceren.

Een communicatiestrategie als leidraad

  • Hoe zet je je verschillende online en offline communicatiekanalen gericht in? 
  • Hoe verhoog je de vindbaarheid van je merk in Google?
  • Welke doelstelling(en) wil je bereiken met je communicatie?
  • Welke communicatiestijl past bij jouw merk en doelgroep?
  • Hoe trek je bezoekers aan voor je website en sociale media en zet je hen aan tot conversie? 

Op basis van je branding, de benchmarking en de analyse van je bestaande communicatie tekenen we een communicatiestrategie uit. Creativiteit, rentabiliteit en efficiëntie zijn daarbij onze sleutelwoorden.

Van strategie naar communicatieplanning

Je communicatiestrategie wordt onze leidraad en graadmeter voor heel praktisch advies en een gedetailleerde communicatieplanning. We maken samen een uitgewerkt en overzichtelijk schema van wat je gaat communiceren, via welk kanaal, op welk moment, met welke doelstelling en welk meetbaar resultaat. 

Zo slaag je erin om je merkverhaal heel concreet te communiceren naar de juiste mensen. Met meer merkbekendheid, een gerichtere mond-tot-mondreclame en een groter klantenbestand als beoogd resultaat.

Van strategie naar communicatieplanning

Je communicatiestrategie wordt onze leidraad en graadmeter voor heel praktisch advies en een gedetailleerde communicatieplanning. We maken samen een uitgewerkt en overzichtelijk schema van wat je gaat communiceren, via welk kanaal, op welk moment, met welke doelstelling en welk meetbaar resultaat. 

Zo slaag je erin om je merkverhaal heel concreet te communiceren naar de juiste mensen. Met meer merkbekendheid, een gerichtere mond-tot-mondreclame en een groter klantenbestand als beoogd resultaat.

Altijd vanuit een sterke branding

Zonder een degelijke strategische branding is een communicatiestrategie die rendeert vrijwel onmogelijk. 

Daarom begeleiden we jouw bedrijf alleen bij zijn communicatie als er al een goed onderbouwde branding is, dankzij je eigen inspanningen of doordat je een brandingtraject bij Katlijn Voordeckers gevolgd hebt. 

Ook startende bedrijven met een sterk businessidee en een onderbouwde aanpak kunnen hun communicatiestrategie door ons laten uitwerken.

Bring me more …!

Mag het nog wat meer zijn voor jouw merk? We bieden bij dit traject enkele specifieke opties aan, zoals een OpmerKelijke communicatiestrategie voor: 

  • Employer branding
  • Interne communicatie
  • Een merklancering 

Vraag er gerust naar tijdens een vrijblijvend intakegesprek.

Wil je ons achteraf ook inschakelen om de communicatie in je bedrijf in goede banen te leiden? Vraag dan gerust naar onze mogelijkheden voor (tijdelijk) communicatiemanagement.

Bring me more …!

Mag het nog wat meer zijn voor jouw merk? We bieden bij dit traject enkele specifieke opties aan, zoals een OpmerKelijke communicatiestrategie voor: 

  • Employer branding
  • Interne communicatie
  • Een merklancering 

Vraag er gerust naar tijdens een vrijblijvend intakegesprek.

Wil je ons achteraf ook inschakelen om de communicatie in je bedrijf in goede banen te leiden? Vraag dan gerust naar onze mogelijkheden voor (tijdelijk) communicatiemanagement.

Wil je ons achteraf ook inschakelen om de communicatie in je bedrijf in goede banen te leiden? Vraag dan gerust naar onze mogelijkheden voor (tijdelijk) communicatiemanagement.

Over ons

OpmerKelijk is een Branding & Communication Agency & Academy voor groeiende ondernemers die klaar zijn voor hun volgende groeistap. We versterken en bedenken merken. We helpen merken communiceren. En we trainen merken via branding- en communicatieopleidingen. Zo maakt OpmerKelijk ondernemingen sterker, relevanter en rendabeler.

OpmerKelijke inspiratie in je mailbox?