Elise Vandoninck, zaakvoerder van Casa Elise

Elise Vandoninck staat al meer dan 15 jaar aan het roer van een bloeiend schoonheidsinstituut. Ze had plannen om haar instituut uit te breiden met een volledig nieuw wellnesscomplex. Elise zocht naar een partner die haar kon helpen om haar strategische visie te vertalen naar een verbluffende klantbeleving, en zo kwam ons adviestraject klantbeleving tot stand. Dit traject, dat volledig loopt via het TOPgeMERKtmodel volgens het boek TOPgeMERKt (LannooCampus) van onze founder Katlijn, bestaat uit 9 afspraken waarbij we in drie cruciale stappen strategisch advies geven over customer experience vertaald naar de story experience, interaction experience en connection experience.

Buitengewone klantbeleving

Elise: “Toen ik besloot mijn instituut uit te breiden met een nieuw wellnesscomplex, wist ik dat ik een strategische partner in merkpositionering nodig had die een fantastische klantbeleving centraal stelt. Ik ontmoette Katlijn tijdens een inspirerende lezing over haar derde boek TOPgeMERKt. Ik kocht haar boek en de vele testimonials erin overtuigde me dat Opmerkelijk Agency de juiste partner was. Onze samenwerking heeft mijn verwachtingen volledig overtroffen.”

Merkidentiteit weerspiegelt ambities

“Elke stap van het traject was doordrongen van hun gepersonaliseerde aanpak en diepgaande kennis van de sector. Katlijn en haar team dompelden zich volledig onder in mijn wereld, begrepen mijn klanten en mijn ambities en werkten nauw met me samen om een merkidentiteit en opmerkelijk merkconcept te creëren die Casa Elise perfect weerspiegelde. Onze kernwaarden en verwachtingen voor het team werden opnieuw gedefinieerd, wat resulteerde in een vernieuwde missie en visie die onze bedrijfscultuur versterkten.”

Maximale impact dankzij interaction experience

“Maar daar stopte het niet. Sofie, als communication manager, bracht haar technische expertise in het traject om onze online en offline aanwezigheid te optimaliseren. Met haar grondige analyse en praktische aanbevelingen werden onze website, sociale media en klantinteracties geoptimaliseerd voor maximale impact. Sofie heeft heel veel kwantitatieve en kwalitatieve analyses gedaan, altijd heel stipt en punctueel. Dit gedeelte was soms wat technischer, maar tegelijk heel toegankelijk en begrijpelijk overgebracht. En als ik vragen had, kon ik altijd bij haar terecht. Niets was te veel.”

Strategisch merkverhaal

“Wat dit traject echt onderscheidde, was de persoonlijke betrokkenheid en warme communicatie van het Opmerkelijk-team. Vanaf het allereerste gesprek voelde ik me begrepen en gesteund in mijn grootse plannen. Hun heldere verslagen en doelgerichte vragen boden niet alleen waardevolle inzichten, maar ook concrete handvatten om onze strategie te verbeteren en te implementeren in de praktijk.”

Klantbeleving 2.0

“De samenwerking met Opmerkelijk Agency deed me iets belangrijks inzien: hoewel ik dacht dat ik mijn zaak door en door kende, bleek er nog zoveel onontdekte mogelijkheden te zijn. Hun traject bracht me terug naar de basis en liet me mijn bedrijf op een nieuwe manier bekijken. Het was niet altijd makkelijk, maar ik ben niet alleen gegroeid in mijn merkstrategie, ook als ondernemer en als persoon. Het resultaat? Mijn instituut is geëvolueerd naar een versie 2.0, met onverwachte successen en een team van vier wellness managers. Ik dacht dat ik er eentje nodig had toen ik het traject met Opmerkelijk startte (nvdr: lacht).”

Luxueuze customer experience

“Vandaag de dag ontvang ik mijn klanten in een omgeving die niet alleen luxueus is, maar ook doordacht, belevingsvol en gastvrij. Het werk dat we samen hebben verzet, heeft niet alleen geleid tot zakelijk succes, maar ook tot een diep gevoel van voldoening en trots. Opmerkelijk Agency heeft mijn bedrijf naar een niveau gebracht dat ik nooit voor mogelijk had gehouden en daar ben ik hen eeuwig dankbaar voor.”

Website Casa Elise

Wil jij net zoals Elise je ondernemersdromen waar maken en je klanten een echt TOPgevoel te geven? Bij Opmerkelijk begeleiden we jou naar een klantbeleving die de verwachtingen van je klanten vervult, regelmatig overtreft, en zelfs doordacht overstijgt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Anouk Geenen, zaakvoerder van Evida

Evida is een modeagentuur die startte met grote-maten-merken, maar vandaag ligt de focus op een mix van merken met verschillende pasvormen. Toch raakte het bedrijf dit grote-maten-imago maar moeilijk kwijt, en daar wilde zaakvoerder Anouk na 25 jaar graag verandering in. Mede door de recente groei van het team, besliste ze om bij Opmerkelijk het adviestraject klantbeleving te doorlopen. Daarbij loopt de aanpak volledig via het TOPgeMERKt-model van Katlijn haar derde boek over branding en klantbeleving, TOPgeMERKt.

Klantbelevingstraject om orde in de chaos te krijgen

Anouk: “Mijn hoofd zit boordevol ideeën die constant binnenstromen, maar ik heb altijd moeite gehad om orde te scheppen in de chaos. Intussen is het Evida-team ook ferm gegroeid, dus ik vond het hoog tijd om eens op gesprek te gaan bij Katlijn, die ik al lang vanaf de zijlijn volgde. Toen ze vertelde over het klantbelevingstraject, dacht ik meteen: dit is precies wat ik nodig heb om structuur in mijn hoofd te krijgen! Niet alleen in mijn gedachten, maar ook concreet en strategisch vertaald naar de praktijk, zodat ik het intern met mijn team kan delen. Het was geweldig om met Katlijn en haar team samen te werken. Ze hebben niet alleen orde gebracht in mijn gedachten, maar ook in het hele bedrijf.”

Iedereen op één lijn met een sterke merkbeleving

“Een van de grootste uitdagingen voor mij is om al mijn ideeën samen te brengen en ze duidelijk te communiceren. De Evida-spirit moet voor iedereen helder zijn. Jarenlang was ík Evida, maar nu is het niet meer alleen mijn verhaal en moet het hele team dus dezelfde energie uitstralen. Bijvoorbeeld: als een prospect binnenkomt, moeten ze dezelfde ervaring hebben, of ik het nu ben die ze helpt of een collega. Hetzelfde geldt voor externe partners, zoals copywriters, een bureau voor giveaways en verschillende coaches. Het was moeilijk om iedereen op één lijn te krijgen en dezelfde taal te spreken. Ik kan mezelf niet klonen, en dat is maar goed ook! (lacht)

Merk-DNA vertalen naar ‘body diversity brand’

“Katlijn en haar team hebben zich vastgebeten in dit vraagstuk. Ze hebben veel onderzoek gedaan, in binnen- en buitenland. Ze analyseerden best practices in New York, iets wat ik zelf nog nooit heb gedaan. Ze onderzochten trends en vertaalden die op hun manier naar nieuwe ideeën. Ze zijn erin geslaagd om het beeld van ons als een agentuur voor grotere maten te doorbreken door een andere invulling te geven aan de positionering van Evida. Namelijk als een body diversity brand dat vrouwen in alle diversiteit (groot, klein, smal, vrouwelijk …) kan kleden.”

Strategisch merkverhaal gekoppeld aan positionering

“Katlijn vond het ook belangrijk om een duidelijker inzicht te krijgen in de merken die wij verdelen. Daarvoor is ze volledig in ons aanbod gedoken en heeft ze een indeling bedacht in vier kwadranten waarmee we veel beter de meerwaarde en verschillen van de merken kunnen benoemen. Daarnaast hebben we nu een krachtig merkverhaal gekoppeld aan de E, V, I, D en A, en dat geeft veel meer structuur en diepgang aan onze aanpak. Het begint bij branding, maar dat vertaalt zich dan achteraf ook in voordelen voor de marketing en sales.”

‘Customer journey’ digitaal en fysiek onder de loep

“Vervolgens bracht Sofie de verschillende touchpoints in kaart tijdens de customer journey, zowel online als offline. Het was best wel confronterend om te zien waar de knelpunten lagen, want dat was vaak bij mij (lacht). Sommige problemen ontstonden omdat ik mezelf overbelastte met allerlei taken, terwijl ik eigenlijk een fantastisch team heb dat me kan helpen. We hebben nu taken herverdeeld en processen in kaart gebracht. Er is nog werk aan de winkel, maar hierdoor heb ik op termijn meer ruimte voor mijn kerntaken en kunnen we de klantbeleving verbeteren.”

Sloten op het toilet

“Tijdens het proces kregen verschillende ideeën echt vorm. Bijvoorbeeld het idee om aan het begin van elk seizoen alle foto’s van verschillende merken te bundelen en naar klanten te sturen voordat ze onze winkel bezochten. Opmerkelijk kwam zelfs met het idee voor een magazine, wat nog een stap verder ging. Alles viel op zijn plaats, zelfs in de kleinste details. Sofie kwam hier ter plaatse en merkte zelfs iets op waar ik nooit aan had gedacht: er waren geen sloten op de toiletten voor klanten. Ik realiseerde me dat ik hier gewoon niet aan had gedacht omdat deze plek voor mij aanvoelt als thuis. Maar voor klanten is dat natuurlijk anders, dus heb ik sloten laten installeren (lacht). Het zijn dit soort details die het verschil maken.”

Klantbeleving van Evida in een nieuw jasje

“Dit hele traject was intens, maar ik voel me zekerder dan ooit omdat alles strategisch en concreet vertaald is in een adviesplan. Ik ben ontzettend enthousiast over de toekomst van Evida. Dankzij het Opmerkelijk-team hebben we niet alleen orde in de chaos gebracht, maar hebben we ook de kracht van ons merk herontdekt.”

Website Evida

Wil jij net zoals Anouk je customer journey onder de loep nemen? Ben je klaar om je klant een echt TOPgevoel te geven? Bij Opmerkelijk brengen we jou in zeven stappen naar een klantbeleving die de verwachtingen van je klanten vervult, regelmatig overtreft, en zelfs doordacht overstijgt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Keynote speaker voor ondernemers

Ze hadden het net zo goed aan Kate kunnen vragen. Maar voor hun Inspiration Nights deden ze bij KBC toch een beroep op keynote speakers van vlees en bloed. Naast Eline De Munck van Odette Lunettes en Lien Warmenbol van SheDIDIT stapte ook Katlijn Voordeckers van Branding & Communication Agency & Academy Opmerkelijk on stage. Verspreid over vijf data en evenveel locaties gaf ze bedrijfsleiders tips en inzichten over onderscheidend ondernemerschap. KBC Business Support Manager Steven De Kegel zag hoe ook Katlijn zelf het verschil maakte.

“De tijd dat bedrijven zich op een podium op de borst klopten en hun diensten en producten aanprezen bij ondernemers ligt al een poos achter ons. Bij KBC pakken we het anders aan. We vertrekken vanuit de behoeften en zorgen van onze klanten en proberen antwoorden te geven die inspiratie bieden. Handvaten waarmee ze concreet aan de slag kunnen. Zo creëer je vertrouwen als basis voor sterke partnerships. Vanuit die visie gingen we voor onze jaarlijkse Inspiration Nights op zoek naar relevante keynote speakers. Mensen die met twee voeten in het ondernemerschap staan en iets kunnen losweken bij het publiek. Een rol die Katlijn met brio vervulde. Niet op een belerende toon, wél met een grote dosis herkenbaarheid, goed onderbouwde inhoud en een vleugje humor. Haar toegankelijke aanpak zorgde trouwens ook voor een fijne interactie met het publiek.”

Naar de kern (zonder de fysica)

“Op elk van de vijf locaties pakte ze de zaal in. Die zat telkens afgeladen vol met zelfstandige ondernemers en kmo-zaakvoerders. Starters, groeiers en ervaren rotten. Met de Inspiration Nights willen we hun niet enkel de kans geven om te netwerken en ervaringen uit te wisselen, maar ook om op een andere manier te kijken naar hun zaak. Vanop een afstand. Bij deze editie ging het over omgaan met diversiteit en het creëren van een sterk en onderscheidend merk. Katlijn bewees dat dat geen kernfysica hoeft te zijn. Met heel tastbare voorbeelden en metaforen legde ze de vinger op zaken waaraan mensen dagelijks voorbijlopen. Maar vergis je niet, Katlijn brengt ze dan wel luchtig en toegankelijk, ze zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd en vertaald naar haar eigen TOPgeMERKtmodel.”

Aha!

“Zo zindert Katlijns sneakervergelijking nog altijd na. In welke branche je ook actief bent, niemand wil de zoveelste witte sneaker zijn. Hoe onderscheid je de ene witte sneaker immers van de andere? Om op te vallen moet je je bedrijf een doordachte merkpositionering geven, gekoppeld aan een verhaal dat je identiteit en DNA uitdraagt. Telkens ze dat verhaal bracht, hoorde je de aha-erlebnis bijna letterlijk door het publiek rollen. Daarnaast gaf ze iedereen ook de opdracht mee om – eens terug thuis of op kantoor – heel gericht naar de eigen bedrijfswebsite te kijken, maar zonder de naam of het logo. Wedden dat heel veel mensen diezelfde avond nog beseften dat ze te weinig boven het maaiveld uitsteken?”

Relevant²

“Als je gasten de keynote speaker al vastklampen voor die goed en wel van het podium is, weet je dat je geslaagd bent in je opzet: mensen raken. Bij Katlijn was dat wel erg opvallend. Ook tijdens de netwerkmomenten achteraf en bij haar boekenstand werd ze constant aangesproken. En dat is volledig haar verdienste. Het verhaal ging niet over Katlijn de keynote speaker, maar was helemaal afgestemd op het publiek. Iedereen herkende er iets van zichzelf in. En dat zorgde voor een klik. Het topic was al relevant en door de manier waarop ze het bracht was Katlijn ook relevant over het topic. Een zalige en-en!”

Next level

“Dat kwam er natuurlijk niet zomaar. Katlijn stak vooraf veel tijd in de voorbereidingen en gaf samen met de andere spreeksters spontaan mee vorm aan het script. Geen enkele vraag was te veel, ook niet bij kleine bijsturingen tussen de verschillende avonden door. Sterker nog: Katlijn vroeg na elke presentatie of het goed was. Dan ben je niet bezig met jezelf, maar heel begaan met de ambitie en doelgroep van de initiatiefnemer. Qua professionaliteit is dat voor mij next level. En het heeft bovendien ongelooflijk gewerkt. Ik heb Katlijns keynote vijf keer gezien en telkens opnieuw slaagde ze erin om mij heel aandachtig te laten luisteren. Dat zegt álles.”

Wil je de gasten van je event ook geïnspireerd naar huis laten gaan? Informeer vandaag nog naar onze keynotes.

 

History - About us - Peel Hunt

Lees meer

Vanessa Morini, zaakvoerder van TRU Global Solutions

TRU is expert in critical cleaning voor de sectoren lifescience, hightech food en hightech. Ze waren al actief in België en Nederland maar wilde nieuwe markten benaderen binnen en buiten de grenzen van ons continent. Een sterk merk en doordachte communicatie was essentieel om op te vallen tussen de concurrentie, zeker wanneer je zoals TRU Global Solutions een nieuwe markt in Europa én de Verenigde Staten wilde aanboren. Dat was precies waarom Vanessa Morini, oprichter en CEO van TRU, de hulp van Opmerkelijk inschakelde. Hoe dat beviel? Ze deelt graag haar ervaringen over het strategische rebrandingtraject, inclusief de vele verrassende doorbraakmomenten.

Internationalisering met sterk merk

Vanessa: “Toen de internationalisering op de agenda kwam, was het duidelijk dat ons merk versterking nodig had. Hoewel TRU al enige bekendheid genoot, realiseerden we ons dat we sterker moesten staan om succesvol de markt te betreden, zeker in de Verenigde Staten. Daarom begonnen we aan dit opmerkelijke traject.”

Diepgaande marktanalyse met opportuniteiten

“Een eerste stap in het traject was een grondige marktanalyse in de Benelux en de VS. Dat is geen eenvoudige opdracht, omdat we in een niche-industrie zitten, maar het team van Opmerkelijk heeft zich volledig ondergedompeld in onze sector, wat echt fantastisch was! We hebben nieuwe opportuniteiten en trends besproken. Een van de aha-momenten kwam toen het over onze duurzame aanpak ging, die nu nog volledig onderbelicht was, maar waar we zoveel meer mee kunnen doen.”

De valorisatie van het aanbod

“Vervolgens heeft Katlijn het aanbod gestructureerder en relevanter gemaakt. Het belangrijkste inzicht voor mij was dat we altijd over één technologie spraken voor iedereen, terwijl uit het marktonderzoek bleek dat we verschillende doelgroepen hebben die anders aangesproken moeten worden. Katlijn heeft die sectoren in kaart gebracht en onze diensten anders verpakt. Nu hebben we een sterke basis om relevanter en gerichter te communiceren.”

Strategische merkidentiteit vastpakken

“Ik herinner me nog goed de sessies over onze merkidentiteit. Katlijn vond het heel belangrijk dat we de merkidentiteit van TRU veel beter zouden kunnen vastpakken. Bij de start hadden we samen met een marketeer wel gewerkt aan ons concept en onze baseline, maar verder waren we niet geraakt. Katlijn daarentegen ging aan de slag met onze kernwaarden – en gebruikte ze als basis voor de verfijning van ons merkverhaal. Ze bepaalde onze strategische positionering en vertaalde die naar een merkbelofte en een vernieuwde missie, visie en elevatorpitch. Nu is ons merk veel krachtiger en onderscheidender dan ooit!”

Communicatie vanuit een doordachte rebranding

“Wat mij het meest heeft verrast in het hele traject was de creatieve vertaling van onze strategie naar de communicatie. Ondanks het feit dat we in een droge sector zitten, slaagde Opmerkelijk erin om onze boodschap op een creatieve en pakkende manier over te brengen. Onze klantenbeloftes waren er al, maar ze zijn nu omgevormd tot zeven krachtige en creatieve uitingen – de TRU solutions – gekoppeld aan een SLA – de TRU promises – die onze merkboodschap echt laten opvallen, zelfs in een sector als de onze. Ik kan niet wachten om dit alles in de wereld te zetten!”

Zoveel meer dan een rebranding

“Ik had geen idee dat we zo diep zouden ingaan op alle strategische aspecten van mijn business, dat we zoveel terrein zouden bestrijken. Het begon allemaal met de wens om sterker te staan voor onze internationalisering, maar sessie na sessie werden nieuwe strategische inzichten en oplossingen aangereikt. We hebben niet alleen onze merkpositionering verfijnd, maar ook nagedacht over wat we van ons team verwachten, wat uiteindelijk heeft geleid tot bruikbare richtlijnen voor ons personeelsbeleid.”

Samen staan we sterk met Opmerkelijk

“Wat we hebben bereikt met Katlijn, Sofie en Elke van Opmerkelijk is iets wat we nooit alleen hadden kunnen realiseren. Van strategische inzichten tot concrete focuspunten voor onze merkpositionering, marketing, sales en personeelsbeleid: alles gebeurt nu op een veel hoger niveau. Wat Opmerkelijk uniek maakt? Hun vermogen om zich volledig in te leven in onze sector en branche, strategisch te denken en de opgedane inzichten op een creatieve manier te vertalen. In essentie heeft de samenwerking ons geholpen om onze merkidentiteit te versterken, onze communicatie te verbeteren en ons voor te bereiden op een succesvolle internationalisering. Ik ben ervan overtuigd dat we zelfs buiten onze sector zullen opvallen!”

Global solutions | Tru Global Solutions

Ben jij ook klaar voor de next level op gebied van strategische branding? Wil je met concrete focuspunten voor de marketing, sales en personeelsbeleid aan de slag? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_brandingtraject_Blabloom

Kim Smeets en Jan Raedschelders, oprichters van Blabloom

Als ondernemer berust je veel op je buikgevoel, maar soms mis je daardoor het strategische advies dat nodig is om je merk te versterken. Daarom riepen Kim Smeets en Jan Raedschelders de hulp van Opmerkelijk in. “Bij Blabloom werkten we vooral op buikgevoel. Dat heeft onze zaak haar eigenheid gegeven en voor een mooie organische groei gezorgd. Het team kende de kernwaarden van Blabloom wel, maar ze concreet benoemen en er dan nog een verhaal rond bouwen bleek moeilijk. Het traject met Opmerkelijk gaf bevestiging en veel nieuwe inzichten. Het merkverhaal van Blabloom is nu stevig verfijnd en heeft diepgang gekregen. Met onze drie pijlers ‘beproefd, begripvol, bezield’ zijn we klaar om verder te bloomen.”

Blabloom is een conceptstore in Genk en webshop voor ouders van baby’s en jonge kinderen die kiezen voor bewust, natuurlijk en haalbaar ouderschap. “Het rebrandingtraject met Opmerkelijk is een belangrijke houvast voor de toekomst. Nu kunnen we Blabloom pas écht opmerkelijk profileren en onze visie op duurzaamheid veel concreter en onderbouwd vertalen naar onze klanten.”

Meer dan een kinderwinkel

Kim: “Blabloom is een begrip, een way of life voor ouders die duurzame en gezonde keuzes willen maken op een manier die voor henhaalbaar is. Dit Blabloom-ouderschap heeft Katlijn dan ook duidelijker gepositioneerd als een onderdeel van ons merk. We zijn veel meer dan zomaar een kinderwinkel, maar konden dat moeilijk overbrengen naar de buitenwereld. Dankzij de rebranding van Opmerkelijk lukt dat nu wel en vertelt Blabloom eindelijk een samenhangend merkverhaal dat onze doelgroep gericht aanspreekt.”

Zorgen voor de wereld rondom ons

Kim: “Duurzaam opvoeden is een belangrijke pijler in onze onderneming, maar ook dat is zo’n containerbegrip geworden. Bij duurzaamheid denken mensen alleen aan recycleren, terwijl het zoveel meer is: onderzoek naar materialen, gezondheid, met veel liefde zorgen voor je kind, maar ook voor de wereld om je heen … Opmerkelijk heeft dat tijdens de rebranding perfect gevat én concreet vertaald, zodat we er verder mee aan de slag kunnen.”

Je kind loslaten

Kim: “Ik had alle vertrouwen in Katlijn, ze is heel professioneel en je ziet dat ze weet waarmee ze bezig is. Daardoor kon ik ons kindje Blabloom in haar handen leggen. Door het vertrouwen, de intense voorbereidingen, waardevolle gesprekken en de open communicatie is er nu een mooi resultaat bereikt. We hebben samen stappen gezet en gewerkt aan een rebranding waarin we ons eigen kindje nog kunnen herkennen, waar we ons goed bij voelen en waar toch de juiste knopen zijn doorgehakt op het vlak van een veel sterkere, strategische branding.”

Een houvast voor het team

Kim: “Het uitgebreide brandingdocument met concrete indicatoren geeft nu richting aan het team. Het is een laagdrempelig werkinstrument dat ervoor zorgt dat collega’s de rebranding zelf doorvoelen, zelf ons merk kunnen omschrijven en er zich deel van voelen. Bij een groot team als het onze is die betrokkenheid cruciaal.

Het helpt enorm om uit te stralen wat we willen uitstralen. We hebben een sterke basis nu, een vruchtbare bodem vanwaaruit Blabloom verder kan groeien en bloeien!”

Een nieuwe strategie voor groei en succes

“Opmerkelijk is er zeker ook voor bedrijven die al goed draaien, maar écht klaar zijn voor groei. Als je als ondernemer voelt dat het tijd is om doordachter met je zaken om te gaan en vooral wilt werken vanuit een strategie, dan is een rebranding als deze exact wat je nodig hebt om verdere stappen te zetten.”

Testimonial_brandingtraject_Blabloom

www.blabloom.com

Ben je ook een ondernemer die vanuit een samenhangend merkverhaal je doelgroep gerichter kan aanspreken? Doe dan net zoals Kim een beroep op Opmerkelijk om je branding naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_Kim-Climatrix_Brandingtraject

Kim Vaessen, zaakvoerder van Climatrix

“Wat is onze meerwaarde in de markt?” Met die vraag kwam Kim Vaessen, CEO van Climatrix, bij Opmerkelijk aankloppen. “We misten een sterk uitgewerkte identiteit voor Climatrix met een duidelijke merkbelofte. Katlijn kon exact de helderheid bieden die we nodig hadden. Wat zij met een merk strategisch doet is fenomenaal, daar kan geen enkel ander marketingbureau aan tippen!”

Climatrix is dé partner voor professionals in innovatieve en duurzame verwarmings- en koelingssystemen en had dringend een uitgewerkte merkstrategie nodig. Niet alleen om meer visibiliteit te creëren bij klanten, maar zeker ook voor het team van Climaten. “Na het strategische rebrandingtraject zijn de kernwaarden van Climatrix, met de bijbehorende KBI’s vertaald naar ‘Behaviour’, nu een stevige houvast, ook voor onze Climaten. Als zij die waarden kunnen uitdragen naar onze klanten, dan maken we écht het verschil. Dat voelen we na deze strategische rebranding heel goed.”

Vastberaden en nauwkeurig

Testimonial_Kim-Climatrix_BrandingtrajectKim: “Katlijn en ik kenden elkaar al een hele tijd via een ondernemersnetwerk. Ik heb zelf marketing gestudeerd, had haar boek gelezen en was haar als grote fan blijven volgen vanaf de zijlijn. In andere samenwerkingen bleef ik altijd wat op mijn honger zitten, maar bij Katlijn zat het er boenk op.”

“Katlijn is vastberaden en doortastend in haar aanpak en werkt heel nauwkeurig, echt heel nauwkeurig. Ze weet goed waarmee ze bezig is, en dan boek je resultaat. Dat heb ik in mijn carrière nog nooit meegemaakt met iemand.”

Sterke fundamenten

Kim: “Katlijn ging meteen in mijn stoel zitten om zich helemaal – samen met haar team – onder te dompelen in de wereld van Climatrix. Ze heeft alle elementen in ons bedrijf stap voor stap ontrafeld. Team Opmerkelijk deed onderzoek naar concurrenten en onze marktpositie en werkte een benchmark uit. Maar daar bleef het niet bij. We kregen ook juridisch advies en er werden zelfs creatieve elementen voor de merkbeleving uitgewerkt, zoals quotes, woordspelingen … De speelse Clima Donna is al een begrip op onze werkvloer, maar ik moet zelf nog even aan haar wennen! ;)”

“We appreciëren het dat er uitgebreid tijd werd gemaakt voor de strategische rebranding. Het voelde als een duurzaam en grondig proces. Katlijn ging tot op het bot van ons merk en onze business, en alleen dat is de juiste manier om de sterke fundamenten van je merkverhaal weer op te bouwen.”

Merkbelofte als leidraad voor strategische keuzes

Kim: “De afgelopen elf jaar hebben we hier puur op buikgevoel gewerkt en zeker goede dingen gedaan. Maar op een bepaald moment voel je toch dat je een niveau hoger moet schakelen. Het is alsof Opmerkelijk met een ander licht schijnt over het pad dat je al die jaren bewandeld hebt. Zodat je het weer helder ziet en weet welke weg je moet volgen.”

“Ons merkverhaal zit nu conceptueel perfect in mekaar. Tijdens strategische meetings is de merkbelofte zelfs dé leidraad geworden die helpt om knopen door te hakken. Matcht een voorstel niet met de belofte, dan doen we het niet. Dat is zo bevrijdend!”

Een gedetailleerd brandingplan

Kim: “Ik kan een boek schrijven over wat deze samenwerking voor onze werking heeft betekend. Maar ik neem nog veel liever het uitgebreide brandingplan van Katlijn ter hand, dat is mijn werktool geworden en ligt altijd binnen handbereik! Nooit eerder hadden we zoveel gerichte brandinginput voor onze externe marketingpartners, zoals copywriters. Dat zegt ook heel veel over de kwaliteit van het werk van Opmerkelijk. Dit hadden we alleen nooit kunnen bereiken. Ik blijf grote fan!”

 

Testimonial_brandingtraject_Climatrix

www.climatrix.be

Ben je ook een ondernemer die tot nu toe grotendeels zijn business uitbouwde vanuit zijn buikgevoel, maar wil je in de toekomst niets aan het toeval overlaten en verder groeien vanuit een doordachte merkstrategie? Doe dan net zoals Kim een beroep op Opmerkelijk om je merkverhaal en klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_Whywise-Toon_Opmerkelijk

Toon Vandenbranden, zaakvoerder van Whywise

Toen Toon Vandenbranden samen met zijn vriendin een brandingtraject bij Opmerkelijk volgde, voor hun artisanale producten op basis van appelcider (Ottercider), was het voor hem meteen duidelijk: bij zo’n traject zou ook zijn eigen videoproductiebedrijf baten. En zo geschiedde.

“Het klikte met Katlijn tijdens het eerste traject. Zowel mijn vriendin als ik waren heel erg enthousiast over het resultaat. Ook voor mijn eigen videoproductiebedrijf was ik op zoek naar een eigen smoel. Ik ken mijn markt en ik weet wat ik doe. Maar datgene wat ik precies doe, overbrengen naar mijn klanten? Dat was een ander paar mouwen. Ik had nood aan strategisch advies van een brandingexpert zoals Katlijn.”

Maximale impact

Testimonial_Whywise-Toon_OpmerkelijkDe eerste taak van Katlijn en haar team: begrijpen wat Toon precies doet. “Mijn specialiteit ligt bij de grotere videoproducties, waarbij we zowel de strategie als uitvoering voor onze rekening nemen. Mijn klanten zijn dus voornamelijk grote kmo’s en kleinere multinationals. Wanneer zulke bedrijven me als producer vragen voor een videoproject, kijk ik altijd eerst naar het totaalplaatje. Waarom willen ze die video maken? Hoe kunnen we zoveel mogelijk rendement halen uit hun investering? Vervolgens stel ik een team van professionals samen. Het was voor Opmerkelijk bijzonder belangrijk om de specifieke noden van mijn doelgroep door en door te begrijpen zodat ze een merk konden bouwen dat echt relevant voor hen zou zijn.”

Eenmaal de video is opgeleverd, biedt Toon de nodige ondersteuning aan om via social funnels en retargeting maximale impact te creëren via digitale wegen.

Een voorbereiding die de ogen opende

De eerste fase van het brandingtraject vond Toon de pittigste. “Je krijgt best wel wat huiswerk, waarmee Opmerkelijk dan grondig aan de slag gaat. Ik vertelde Katlijn bijvoorbeeld welke productiehuizen op dezelfde lijn zitten en welke helemaal niet. Samen met haar team is ze volledig in de wereld van video gedoken. Toen Katlijn terugkwam met haar voorbereiding, was ik onder de indruk. Ze had productiehuizen gevonden waarvan ik zelfs nog geen weet had. Dat vond ik interessant, want ik dacht dat ik ze ondertussen allemaal kende. Zo zie je maar hoe een externe partner toch nog je ogen kan openen.”

Na enkele intense denkoefeningen, een analyse van de concurrentie en diepgaande gesprekken over de positionering van zijn bedrijf, kwam Katlijn met het voorstel voor een nieuwe naam: Whywise. Maar van die naam was Toon niet meteen overtuigd.

Waarom? Wel, daarom …

“Op het eerste gehoor vond ik het een echte tongtwister. Heel vaak hebben productiehuizen een coole, grappige naam. Denk maar aan Caviar en Woestijnvis. Katlijn legde uit waarom ze deze naam zo sterk vond. Met Whywise verwees ze direct naar de vraag ‘waarom’ en de strategische ‘manier’ of wijze waarop ik altijd te werk ga. Met deze naam zou er bovendien ook veel ruimte komen voor creatieve storytelling.”

Hoera, structuur!

Toen Katlijn daarbovenop kwam aanzetten met een merkverhaal dat bestond uit een opmerkelijk concept met vier pijlers die speelden met de fonetische overeenkomst van ‘Y’ en ‘Why’, raakte Toon stilaan helemaal in de ban van Whywise. “De pijlers ‘Y Strategy’, ‘Y Service’, ‘Y Scale-up’ en ‘Y Social impact’ geven me de mogelijkheid om mijn diensten te ‘productiseren’. Zo is het voor mij veel gemakkelijker om mijn meerwaarde uit te drukken. Bovendien kan ik met dit merkverhaal gerichter, relevanter en strategischer communiceren op mijn website, socials en in video’s. Hoera, er was structuur!”

Whywise en de bijbehorende woordspelingen blijken overigens een ideale conversatiestarter te zijn. “Als ik zeg dat ik zaakvoerder ben van Whywise, roept dat soms vragen op. Dan is het voor mij heel gemakkelijk om daarop in te spelen. Het heeft even geduurd, maar net zoals in een nieuw paar schoenen, ben ik stilaan in die naam gaan groeien. Katlijn bleef gedurende het traject vastberaden, maar ook altijd respectvol en professioneel. Als ik het echt niet goed vond, dan was dat voor Katlijn uiteindelijk ook goed geweest.”

Gewapend met een duidelijk merkverhaal

“Dit brandingtraject was voor mij van onschatbare waarde. Alleen had ik dit niet gekund. Het lijvige brandingplan dat ik aan het einde van het traject kreeg, vormt voor mij een echt houvast. Mij zal je dus niet snel zien afwijken van die ‘why’. In mijn sector is het namelijk niet gemakkelijk om eruit te springen. Er zijn zoveel videoproductiebedrijven die hun elevatorpitch doen voor een bepaalde opdracht. Dankzij Opmerkelijk ben ik gewapend met een duidelijk merkverhaal, duidelijke merkidentiteit en doordachte merkstrategie. Ik ben dus niet meer dat één-in-een-dozijn-videoproductiebedrijf.”

 

TestimonialBrandingtraject_Whywise

www.whywise.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een brandingstrategie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk

Tinneke Geukens, zaakvoerder van Ingentia Advocaten

Het ondernemerschap is vergelijkbaar met een reis in woelige wateren. Gelukkig zijn er de advocaten van Ingentia. Of beter: de Confidence Managers. Want bij meester Tinneke Geukens en haar team draait alles om vertrouwen. Met vakkundige juridische begeleiding navigeren zij ondernemers naar veilige havens. Ook in hun samenwerking met externe partners is wederzijds vertrouwen dé sleutel tot succes. Na eerdere samenwerkingen klopte Ingentia Advocaten weer aan bij het team van Opmerkelijk. En dat bracht het kantoor van Tinneke opnieuw in een stroomversnelling.

Permanente brainstorm

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk“Na twee uitdagende jaren voelde ik dat Ingentia Advocaten klaar was voor de volgende stap. In het verleden bereikten we die iedere keer na een strategisch brandingtraject met Opmerkelijk. Dus het was logisch dat ik terug bij Katlijn van Opmerkelijk uitkwam. De juiste, en ook enige keuze: als geen ander slaagt Katlijn erin om door te dringen tot de kern van je merk en die te vatten. Om vervolgens de strategische en creatieve vertaalslag naar een merkconcept te maken. Niet in een brainstorm van een paar uurtjes, maar wel in een langdurig traject, verspreid over een paar maanden.”

Vraag en antwoord

“We besloten om in te zetten op het traject klantbeleving, waarbij je in drie grote stappen (story experience, interaction experience en connection experience) naar een klantbeleving toewerkt die de verwachtingen van je klanten niet alleen invult, maar zelfs weldoordacht overstijgt. Opmerkelijk pakte dat vanaf dag één zeer grondig aan. Het team verdiepte zich in ons kantoor en de sector, op zoek naar trends en opportuniteiten. Door zelf de markt uitvoerig te verkennen, maar ook door veel vragen te stellen. Daardoor moest ook ik flink aan de slag. Die antwoorden gaven immers een eerste beeld van het Ingentia-merk. Een goede basis voor Katlijn om vervolgens mee aan de slag te gaan én verder te kijken naar de mogelijkheden. Telkens weer met de drie pijlers uit Katlijns boek TOPgeMERKt als leidraad: story experience, interaction experience en connection experience. Door ze te toetsen aan én te vertalen naar de praktijk begreep ik ze steeds beter en zag ik ook wat dit kon betekenen voor Ingentia Advocaten.”

Van onderhuids tot kippenvel

“Vrij snel kwam Katlijn tot een nieuw strategisch en tegelijk creatief concept voor ons merkverhaal. Eerlijk? Ik was van mijn sokken geblazen. Onder de noemer Journey of Confidence sloeg ze de nagel op de kop. In haar voorstel vergeleek ze Ingentia Advocaten met een schip. Precies zoals ik dat onbewust zelf altijd had gedaan. Zonder dat ook maar één keer ter sprake te brengen, slaagde Katlijn erin om onder mijn huid te kruipen en zo diezelfde link te leggen. Ik krijg telkens weer kippenvel als ik terugdenk aan dat moment. Met dat merkverhaal als basis reikte Opmerkelijk heel wat leuke woordspelingen, creatieve zinnen, quotes en namen aan om extra merkbeleving te creëren.

Niet te familiair!

“Voor het eerst werkte ik ook samen met Sofie van Opmerkelijk. Zij nam de interaction experience onder haar hoede: daarvoor nam ze de hele customer journey van onze communicatie, sociale media en interactie met klanten onder de loep. Resultaat? Heel wat waardevolle handvaten om onze interaction experience te verbeteren. Op basis van haar advies, dat zowel strategisch als praktisch was, namen we onze sociale media terug in eigen handen. Een externe partner leverde lange tijd prima werk, maar toch voelde het niet 100% als Ingentia Advocaten. Nu creëren we onze eigen content en communiceren we uniform naar de buitenwereld toe. Ook de vernieuwde website met onder andere een nieuwe structuur en SEO vloeide daaruit voort. Dit voelt zoveel beter, omdat het volledig aansluit bij wie wij zijn en waarvoor we staan. Knap toch dat Katlijn en Sofie dat boven water wisten te brengen. Hun advies is onbetaalbaar.”

Kernwaarden + 1

“We gingen intern ook aan de slag met onze kernwaarden. Door ze voor iedereen helder te maken, weet elke medewerker precies wat van hem of haar wordt verwacht. En zo maak je je als ondernemer een stukje overbodig. Onze waarden vormen onze heilige graal. We doen er geen toegevingen op. Sterker nog: op basis van het traject met Opmerkelijk formuleerden we er nog eentje extra: Fast Forward. Ze staat voor onze proactieve aanpak en snelle manier van communiceren.”

Duurzaamheid verankerd

“En dan was er nog het luikje duurzaamheid. Ingentia Advocaten is een van de eerste advocatenkantoren die zich zo uitdrukkelijk profileren als het gaat over maatschappelijk verantwoord ondernemen, een mensgerichte aanpak, educatieve ontwikkeling en het beperken van onze ecologische voetafdruk. Maar het was allemaal wat in het wilde weg. Opmerkelijk verankerde onze duurzaamheidsvisie in het merkverhaal onder één vlag: Meaningful Move. Dat is duidelijker, blijft veel beter hangen en laat ons toe om gerichte acties en initiatieven te bepalen.”

Wow, ik groei!

“Het beste bewijs dat ze bij Opmerkelijk geloven wat ze prediken? Omdat ze ook zelf aan klantbeleving doen. Neem nu die keer dat er voor onze meeting enkel een kleine vergaderruimte beschikbaar was in hun kantoor. Omdat ze wisten dat ik niet van kleine ruimtes houd, stelden ze spontaan voor om de afspraak te laten plaatsvinden bij mij op kantoor. Het wowgevoel dat ik toen ervaarde, wil ik zelf creëren bij onze cliënten. Nog vóór ze op kantoor aankomen. Bijvoorbeeld door het sturen van een wegbeschrijving of parkeertips. Allemaal tools die Katlijn ons meegaf als extra inspiratie, boven op het strategische advies, en waarmee we klaar zijn voor de volgende stap in ons avontuur. Zonder haar was ons dat nooit gelukt. Het doel? Verder groeien. In volle vaart en met het grootste vertrouwen in de toekomst.”

 

Testimonial_Ingentia-Advocaten_klantbeleving_Opmerkelijk

www.ingentia-advocaten.be

Ook een wowgevoel creëren bij je klanten? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee_Opmerkelijk

Dirk en Leen, zaakvoerders van ZoeteZee

Het leven van Westendenaren Dirk en Leen draait rond twee grote passies: chocolade en de zee. Maar met ZoeteZee willen ze meer zijn dan de klassieke chocolatier. Het ondernemerskoppel wil ku(n)st, ambacht en innovatie laten samensmelten tot een unieke chocoladebeleving. Maar hoe gaan ze met al die ideeën strategisch aan de slag? Opmerkelijk stapte aan boord, hees ijverig de zeilen en stippelde voor Dirk en Leen nauwgezet de koers uit op de wateren van ZoeteZee.

In 2017 gooiden Dirk en Leen het over een andere boeg. Samen met hun kinderen verhuisden ze van het groene Galmaarden naar de kust. Naast hun job in het onderwijs schrijven ze sindsdien als gediplomeerde chocolatiers ook aan hun chocoladeverhaal: ZoeteZee.

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee_OpmerkelijkDe zoektocht naar een merkidentiteit

Dirk: “Om al onze dromen in een ondernemingsplan en -traject te gieten, volgden we het startersproject bij UNIZO. Een zinvol traject, maar ik merkte dat ik nog te veel in vakjes aan het denken was. De verkoop van onze chocoladecreaties, onze workshops, het verhuren van ons vakantiehuis … Wat we wilden doen, was van het begin af aan duidelijk. Maar hoe kregen we al die verschillende ideeën gealigneerd? Ik miste diepgang. Ik miste een overkoepelend (chocolade)verhaal. We moesten op zoek naar een eigen merkidentiteit.”

Geen garnaal te klein

Zoekende naar overzicht en een duidelijke merkstrategie, klopten Dirk en Leen – op aanraden van collega-ondernemer Mieke van Chocola-Tuti – aan bij Opmerkelijk. “Ook Mieke had een strategische rebranding gedaan via Opmerkelijk. Ze was laaiend enthousiast. Nadat ik Katlijn haar boek VerMERKvuldig! had gelezen, planden Leen en ik een intakegesprek met haar in. We waren meteen overtuigd. We zijn ‘maar’ bijberoepers, en in de chocoladewereld zetten ze je al snel weg als kleine garnaal. Bij Katlijn hadden we allesbehalve dat gevoel. Het was meteen duidelijk dat ze bakken ervaring heeft.”

Kunst aan de kust

First things first. Dirk en Leen dompelden Katlijn onder in hun chocoladeverhaal. “We maakten meteen duidelijk dat we trouw wilden blijven aan onze kleinschalige aanpak. Een klassieke chocolatier? Dat willen we niet zijn. Om haar volledig voeling te geven met onze wensen, lieten we haar onze unieke chocoladecreaties zien én proeven, toonden we haar ons authentieke chocoladeatelier en deelden we onze passie voor kunst, cultuur en erfgoed. We willen niet alleen chocolade verkopen, maar ook verwondering, beleving en inspiratie delen.”

Op dezelfde golflengte

“Nadat ze intensief geluisterd had, ging Katlijn meteen aan de slag. Ze ging samen met haar team in de diepte op zoek naar soortgelijke chocolatiers die beleving centraal plaatsen en kwam terug naar Westende met waardevolle benchmarks. Het is vooral dankzij de intense denktrajecten dat Katlijn heel snel op onze golflengte zat. Ze zag veel interessante opportuniteiten, maar verraste ons ook met heel wat werkpunten die in onze business nog geoptimaliseerd konden worden. In zo’n brandingtraject moet je als ondernemer bereid zijn om genoeg tijd vrij te maken en om jezelf helemaal open te stellen voor een externe partner die probleemloos de dingen benoemt.”

De Zfeer van ZoeteZee

“Het team van Opmerkelijk vertaalde ons aanbod en onze wensen naar een merkverhaal met een opmerkelijk concept: ‘De Zfeer van ZoeteZee’. Dit concept werd gebundeld in drie pijlers: SmaakimpreZZies, BeleefimpreZZies en LeerimpreZZies. Wij werden meteen enthousiast van die alliteraties waarbij creatief werd gespeeld met de ‘Z’ van ZoeteZee om extra merkassociaties te creëren. Terwijl wij vroeger werkten in drie verschillende vakjes, trok Katlijn enkele duidelijke lijnen door ons aanbod om er één geheel van te maken, met als rode draad ‘Zoet Zacht Zondigen’. Naast de ontwikkeling van ons merkverhaal analyseerde het team onze business ook vanuit strategisch standpunt. Zo namen ze de concrete aanpak van onze chocoladeautomaat onder de loep, analyseerden ze onze bestellingen, definieerden en verbeterden ze de toppers onder onze producten, gingen ze over de werking van ons pand en onze werkshops én brachten ze het volledige potentieel van de b2b-markt gestructureerd in kaart met heel veel nieuwe ideeën.”

Een haalbare kaart

Een eurekamoment voor Dirk en Leen. “Dankzij die drie pijlers zagen we de toekomst van ZoeteZee plots klaar en duidelijk. We kregen nieuwe ideeën en gingen aan de slag met onze positionering. En het team van Opmerkelijk schreef ijverig aan onze missie en visie. Katlijn werkt niet alleen met doordachte, strategische kaders, ze zorgt er ook voor dat je een haalbare kaart in handen hebt en opent daarbij nieuwe deuren. Zo gaan we op termijn ook de b2b-markt aanspreken met onze chocoladebeleving.”

“Hoewel we als leerkracht zelf heel creatief zijn en werken met theoretische kaders, hadden we dit zonder de hulp van Katlijn echt niet kunnen bedenken. Ze is creatief, ze is strategisch en ze is bovendien heel professioneel. Ze denkt mee over de aanpak en het aanbod van je business en maakt je merk sterk. Iedere ondernemer die er een beetje wil ‘uitschieten’ zou eigenlijk deze strategische (re)branding moeten volgen.”

Een frisse bries

Een zee aan inspiratie dus voor de bezielers van ZoeteZee. “Dankzij ons brandingsplan – wij noemen het onze bijbel – waait er een frisse bries door onze onderneming. Na dit brandingtraject hebben we nog meer zin gekregen om van ons chocoladeverhaal een echt succes te maken. Hier kunnen we (én zullen we!) nog jarenlang op teren.”

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee

www.zoetezee.be

Ben je een ondernemer die tot nu toe grotendeels zijn business uitbouwde vanuit zijn buikgevoel, maar wil je in de toekomst niets aan het toeval overlaten en verder groeien vanuit een doordachte merkstrategie? Doe dan net zoals Dirk en Leen een beroep op Opmerkelijk om je merkverhaal en klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_branding-communicatie_Raf-Auva

Raf Coomans, zaakvoerder van Auva

Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen.

Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond: de branding en communicatie van zijn ICT-business versterken én verduidelijken. En toen kruiste brandingexpert Katlijn zijn pad …

Een onmiddellijke match

Testimonial_branding-communicatie_Raf-AuvaRaf: “Ik worstelde al een hele tijd met de sterkte van mijn merk. De overstap naar onze nieuwe naam Auva liep niet op rolletjes. En ook inhoudelijk zat ik met een probleem. Mijn klanten kregen maar geen zicht op mijn aanbod. Toen ik Katlijn aan het woord hoorde als gastspreker bij UNIZO, ging er bij mij een belletje rinkelen. Zij leek me de geknipte persoon om mijn branding aan te pakken.”

“En ik had gelijk. Ik merkte al tijdens ons eerste gesprek dat haar verhaal perfect aansloot bij mijn wensen én budget.”

Stap voor stap bouwen aan een merk

“Katlijn en haar team doken meteen in mijn branding. Ze namen echt alles onder de loep. Zo gingen ze op zoek naar trends, deden ze een uitgebreid concurrentieonderzoek, werd mijn business aan een SWOT-analyse onderworpen, enzovoort.”

“Ook ikzelf werd ondertussen aan het werk gezet en kreeg bij elke sessie verschillende opdrachten mee. Zowel Katlijn als haar teamleden bewaakten strikt en nauwkeurig de vooraf afgesproken timing voor de aanlevering van mijn voorbereiding. Zo hielden ze de druk hoog, en voor een drukbezette zelfstandige als ikzelf was dat een goede stimulans.”

“Als brandingexpert legde Katlijn de lat heel hoog. Ik durf haar achteraf gerust een controlefreak te noemen. Maar dan wel op de meest positieve manier. (lacht)”

Mijn merkverhaal klopt

“Katlijn bracht alle puzzelstukken samen en legde de Auva-puzzel. Die was behoorlijk confronterend en anders dan ik had verwacht. Haar merkverhaal was een echte eyeopener, maar het was wel even aanpassen.”

“Voor een buitenstaander lijkt het misschien allemaal logisch en simpel. Maar ik weet beter. Ik heb samen met Katlijn een hele weg afgelegd om tot dit goed onderbouwde resultaat te komen.”

Katlijns aanpak werkt!

“Zonder de hulp van Katlijn was ik eerlijk gezegd blijven steken in mijn bestaande ideeën. Als zaakvoerder keek ik naar mijn bedrijf met oogkleppen op. Met de hulp van Katlijn doorbrak ik dat patroon. Plots durfde ik ruimer te denken. Ze gaf me het duwtje in de rug dat ik nodig had.”

Focus op rendement

“Met een duidelijk brandingplan in handen kijk ik uit naar de volgende stappen. In de komende maanden rollen we ons merk uit. Ik verwacht er alvast veel van. Een beter imago, meer duidelijkheid voor zowel onze klanten als onze medewerkers … Het zal knallen op alle fronten.”

Een communicatietraject? Logisch toch!

“Tijdens mijn strategische brandingtraject kwam een werkpunt naar boven. De communicatie van Auva haperde op verschillende vlakken. Daarom was de keuze voor een communicatietraject bijna evident. De communicatie-expert van Opmerkelijk nam de fakkel van Katlijn over. En op eenzelfde professionele en stipte manier gaf ze mij een frisse inkijk op de communicatie van mijn merk. Meer zelfs, ze triggerde me tot het omgooien van mijn aanpak.”

“Ondertussen hou ik me bijvoorbeeld netjes aan een marketing- en communicatieplan én heb ik zelfs een contentcreator aangeworven.”

Niet alleen voor grote bedrijven

“Ik kijk positief terug op beide trajecten. De professionele manier van werken, de persoonlijke aanpak, het eindresultaat … Voor mij was het van a tot z een positief verhaal. Ik raad het dan ook zeker aan.”

“Mensen denken soms dat zulke trajecten alleen voor grote bedrijven zijn, maar niets is minder waar. Ook voor een kleiner merk is het de investering absoluut waard.”

 

Testimonial branding- en communicatietraject - Auva

www.auva.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding en communicatie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.