Elise Vandoninck, zaakvoerder van Casa Elise

Elise Vandoninck staat al meer dan 15 jaar aan het roer van een bloeiend schoonheidsinstituut. Ze had plannen om haar instituut uit te breiden met een volledig nieuw wellnesscomplex. Elise zocht naar een partner die haar kon helpen om haar strategische visie te vertalen naar een verbluffende klantbeleving, en zo kwam ons adviestraject klantbeleving tot stand. Dit traject, dat volledig loopt via het TOPgeMERKtmodel volgens het boek TOPgeMERKt (LannooCampus) van onze founder Katlijn, bestaat uit 9 afspraken waarbij we in drie cruciale stappen strategisch advies geven over customer experience vertaald naar de story experience, interaction experience en connection experience.

Buitengewone klantbeleving

Elise: “Toen ik besloot mijn instituut uit te breiden met een nieuw wellnesscomplex, wist ik dat ik een strategische partner in merkpositionering nodig had die een fantastische klantbeleving centraal stelt. Ik ontmoette Katlijn tijdens een inspirerende lezing over haar derde boek TOPgeMERKt. Ik kocht haar boek en de vele testimonials erin overtuigde me dat Opmerkelijk Agency de juiste partner was. Onze samenwerking heeft mijn verwachtingen volledig overtroffen.”

Merkidentiteit weerspiegelt ambities

“Elke stap van het traject was doordrongen van hun gepersonaliseerde aanpak en diepgaande kennis van de sector. Katlijn en haar team dompelden zich volledig onder in mijn wereld, begrepen mijn klanten en mijn ambities en werkten nauw met me samen om een merkidentiteit en opmerkelijk merkconcept te creëren die Casa Elise perfect weerspiegelde. Onze kernwaarden en verwachtingen voor het team werden opnieuw gedefinieerd, wat resulteerde in een vernieuwde missie en visie die onze bedrijfscultuur versterkten.”

Maximale impact dankzij interaction experience

“Maar daar stopte het niet. Sofie, als communication manager, bracht haar technische expertise in het traject om onze online en offline aanwezigheid te optimaliseren. Met haar grondige analyse en praktische aanbevelingen werden onze website, sociale media en klantinteracties geoptimaliseerd voor maximale impact. Sofie heeft heel veel kwantitatieve en kwalitatieve analyses gedaan, altijd heel stipt en punctueel. Dit gedeelte was soms wat technischer, maar tegelijk heel toegankelijk en begrijpelijk overgebracht. En als ik vragen had, kon ik altijd bij haar terecht. Niets was te veel.”

Strategisch merkverhaal

“Wat dit traject echt onderscheidde, was de persoonlijke betrokkenheid en warme communicatie van het Opmerkelijk-team. Vanaf het allereerste gesprek voelde ik me begrepen en gesteund in mijn grootse plannen. Hun heldere verslagen en doelgerichte vragen boden niet alleen waardevolle inzichten, maar ook concrete handvatten om onze strategie te verbeteren en te implementeren in de praktijk.”

Klantbeleving 2.0

“De samenwerking met Opmerkelijk Agency deed me iets belangrijks inzien: hoewel ik dacht dat ik mijn zaak door en door kende, bleek er nog zoveel onontdekte mogelijkheden te zijn. Hun traject bracht me terug naar de basis en liet me mijn bedrijf op een nieuwe manier bekijken. Het was niet altijd makkelijk, maar ik ben niet alleen gegroeid in mijn merkstrategie, ook als ondernemer en als persoon. Het resultaat? Mijn instituut is geëvolueerd naar een versie 2.0, met onverwachte successen en een team van vier wellness managers. Ik dacht dat ik er eentje nodig had toen ik het traject met Opmerkelijk startte (nvdr: lacht).”

Luxueuze customer experience

“Vandaag de dag ontvang ik mijn klanten in een omgeving die niet alleen luxueus is, maar ook doordacht, belevingsvol en gastvrij. Het werk dat we samen hebben verzet, heeft niet alleen geleid tot zakelijk succes, maar ook tot een diep gevoel van voldoening en trots. Opmerkelijk Agency heeft mijn bedrijf naar een niveau gebracht dat ik nooit voor mogelijk had gehouden en daar ben ik hen eeuwig dankbaar voor.”

Website Casa Elise

Wil jij net zoals Elise je ondernemersdromen waar maken en je klanten een echt TOPgevoel te geven? Bij Opmerkelijk begeleiden we jou naar een klantbeleving die de verwachtingen van je klanten vervult, regelmatig overtreft, en zelfs doordacht overstijgt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Anouk Geenen, zaakvoerder van Evida

Evida is een modeagentuur die startte met grote-maten-merken, maar vandaag ligt de focus op een mix van merken met verschillende pasvormen. Toch raakte het bedrijf dit grote-maten-imago maar moeilijk kwijt, en daar wilde zaakvoerder Anouk na 25 jaar graag verandering in. Mede door de recente groei van het team, besliste ze om bij Opmerkelijk het adviestraject klantbeleving te doorlopen. Daarbij loopt de aanpak volledig via het TOPgeMERKt-model van Katlijn haar derde boek over branding en klantbeleving, TOPgeMERKt.

Klantbelevingstraject om orde in de chaos te krijgen

Anouk: “Mijn hoofd zit boordevol ideeën die constant binnenstromen, maar ik heb altijd moeite gehad om orde te scheppen in de chaos. Intussen is het Evida-team ook ferm gegroeid, dus ik vond het hoog tijd om eens op gesprek te gaan bij Katlijn, die ik al lang vanaf de zijlijn volgde. Toen ze vertelde over het klantbelevingstraject, dacht ik meteen: dit is precies wat ik nodig heb om structuur in mijn hoofd te krijgen! Niet alleen in mijn gedachten, maar ook concreet en strategisch vertaald naar de praktijk, zodat ik het intern met mijn team kan delen. Het was geweldig om met Katlijn en haar team samen te werken. Ze hebben niet alleen orde gebracht in mijn gedachten, maar ook in het hele bedrijf.”

Iedereen op één lijn met een sterke merkbeleving

“Een van de grootste uitdagingen voor mij is om al mijn ideeën samen te brengen en ze duidelijk te communiceren. De Evida-spirit moet voor iedereen helder zijn. Jarenlang was ík Evida, maar nu is het niet meer alleen mijn verhaal en moet het hele team dus dezelfde energie uitstralen. Bijvoorbeeld: als een prospect binnenkomt, moeten ze dezelfde ervaring hebben, of ik het nu ben die ze helpt of een collega. Hetzelfde geldt voor externe partners, zoals copywriters, een bureau voor giveaways en verschillende coaches. Het was moeilijk om iedereen op één lijn te krijgen en dezelfde taal te spreken. Ik kan mezelf niet klonen, en dat is maar goed ook! (lacht)

Merk-DNA vertalen naar ‘body diversity brand’

“Katlijn en haar team hebben zich vastgebeten in dit vraagstuk. Ze hebben veel onderzoek gedaan, in binnen- en buitenland. Ze analyseerden best practices in New York, iets wat ik zelf nog nooit heb gedaan. Ze onderzochten trends en vertaalden die op hun manier naar nieuwe ideeën. Ze zijn erin geslaagd om het beeld van ons als een agentuur voor grotere maten te doorbreken door een andere invulling te geven aan de positionering van Evida. Namelijk als een body diversity brand dat vrouwen in alle diversiteit (groot, klein, smal, vrouwelijk …) kan kleden.”

Strategisch merkverhaal gekoppeld aan positionering

“Katlijn vond het ook belangrijk om een duidelijker inzicht te krijgen in de merken die wij verdelen. Daarvoor is ze volledig in ons aanbod gedoken en heeft ze een indeling bedacht in vier kwadranten waarmee we veel beter de meerwaarde en verschillen van de merken kunnen benoemen. Daarnaast hebben we nu een krachtig merkverhaal gekoppeld aan de E, V, I, D en A, en dat geeft veel meer structuur en diepgang aan onze aanpak. Het begint bij branding, maar dat vertaalt zich dan achteraf ook in voordelen voor de marketing en sales.”

‘Customer journey’ digitaal en fysiek onder de loep

“Vervolgens bracht Sofie de verschillende touchpoints in kaart tijdens de customer journey, zowel online als offline. Het was best wel confronterend om te zien waar de knelpunten lagen, want dat was vaak bij mij (lacht). Sommige problemen ontstonden omdat ik mezelf overbelastte met allerlei taken, terwijl ik eigenlijk een fantastisch team heb dat me kan helpen. We hebben nu taken herverdeeld en processen in kaart gebracht. Er is nog werk aan de winkel, maar hierdoor heb ik op termijn meer ruimte voor mijn kerntaken en kunnen we de klantbeleving verbeteren.”

Sloten op het toilet

“Tijdens het proces kregen verschillende ideeën echt vorm. Bijvoorbeeld het idee om aan het begin van elk seizoen alle foto’s van verschillende merken te bundelen en naar klanten te sturen voordat ze onze winkel bezochten. Opmerkelijk kwam zelfs met het idee voor een magazine, wat nog een stap verder ging. Alles viel op zijn plaats, zelfs in de kleinste details. Sofie kwam hier ter plaatse en merkte zelfs iets op waar ik nooit aan had gedacht: er waren geen sloten op de toiletten voor klanten. Ik realiseerde me dat ik hier gewoon niet aan had gedacht omdat deze plek voor mij aanvoelt als thuis. Maar voor klanten is dat natuurlijk anders, dus heb ik sloten laten installeren (lacht). Het zijn dit soort details die het verschil maken.”

Klantbeleving van Evida in een nieuw jasje

“Dit hele traject was intens, maar ik voel me zekerder dan ooit omdat alles strategisch en concreet vertaald is in een adviesplan. Ik ben ontzettend enthousiast over de toekomst van Evida. Dankzij het Opmerkelijk-team hebben we niet alleen orde in de chaos gebracht, maar hebben we ook de kracht van ons merk herontdekt.”

Website Evida

Wil jij net zoals Anouk je customer journey onder de loep nemen? Ben je klaar om je klant een echt TOPgevoel te geven? Bij Opmerkelijk brengen we jou in zeven stappen naar een klantbeleving die de verwachtingen van je klanten vervult, regelmatig overtreft, en zelfs doordacht overstijgt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk

Tinneke Geukens, zaakvoerder van Ingentia Advocaten

Het ondernemerschap is vergelijkbaar met een reis in woelige wateren. Gelukkig zijn er de advocaten van Ingentia. Of beter: de Confidence Managers. Want bij meester Tinneke Geukens en haar team draait alles om vertrouwen. Met vakkundige juridische begeleiding navigeren zij ondernemers naar veilige havens. Ook in hun samenwerking met externe partners is wederzijds vertrouwen dé sleutel tot succes. Na eerdere samenwerkingen klopte Ingentia Advocaten weer aan bij het team van Opmerkelijk. En dat bracht het kantoor van Tinneke opnieuw in een stroomversnelling.

Permanente brainstorm

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk“Na twee uitdagende jaren voelde ik dat Ingentia Advocaten klaar was voor de volgende stap. In het verleden bereikten we die iedere keer na een strategisch brandingtraject met Opmerkelijk. Dus het was logisch dat ik terug bij Katlijn van Opmerkelijk uitkwam. De juiste, en ook enige keuze: als geen ander slaagt Katlijn erin om door te dringen tot de kern van je merk en die te vatten. Om vervolgens de strategische en creatieve vertaalslag naar een merkconcept te maken. Niet in een brainstorm van een paar uurtjes, maar wel in een langdurig traject, verspreid over een paar maanden.”

Vraag en antwoord

“We besloten om in te zetten op het traject klantbeleving, waarbij je in drie grote stappen (story experience, interaction experience en connection experience) naar een klantbeleving toewerkt die de verwachtingen van je klanten niet alleen invult, maar zelfs weldoordacht overstijgt. Opmerkelijk pakte dat vanaf dag één zeer grondig aan. Het team verdiepte zich in ons kantoor en de sector, op zoek naar trends en opportuniteiten. Door zelf de markt uitvoerig te verkennen, maar ook door veel vragen te stellen. Daardoor moest ook ik flink aan de slag. Die antwoorden gaven immers een eerste beeld van het Ingentia-merk. Een goede basis voor Katlijn om vervolgens mee aan de slag te gaan én verder te kijken naar de mogelijkheden. Telkens weer met de drie pijlers uit Katlijns boek TOPgeMERKt als leidraad: story experience, interaction experience en connection experience. Door ze te toetsen aan én te vertalen naar de praktijk begreep ik ze steeds beter en zag ik ook wat dit kon betekenen voor Ingentia Advocaten.”

Van onderhuids tot kippenvel

“Vrij snel kwam Katlijn tot een nieuw strategisch en tegelijk creatief concept voor ons merkverhaal. Eerlijk? Ik was van mijn sokken geblazen. Onder de noemer Journey of Confidence sloeg ze de nagel op de kop. In haar voorstel vergeleek ze Ingentia Advocaten met een schip. Precies zoals ik dat onbewust zelf altijd had gedaan. Zonder dat ook maar één keer ter sprake te brengen, slaagde Katlijn erin om onder mijn huid te kruipen en zo diezelfde link te leggen. Ik krijg telkens weer kippenvel als ik terugdenk aan dat moment. Met dat merkverhaal als basis reikte Opmerkelijk heel wat leuke woordspelingen, creatieve zinnen, quotes en namen aan om extra merkbeleving te creëren.

Niet te familiair!

“Voor het eerst werkte ik ook samen met Sofie van Opmerkelijk. Zij nam de interaction experience onder haar hoede: daarvoor nam ze de hele customer journey van onze communicatie, sociale media en interactie met klanten onder de loep. Resultaat? Heel wat waardevolle handvaten om onze interaction experience te verbeteren. Op basis van haar advies, dat zowel strategisch als praktisch was, namen we onze sociale media terug in eigen handen. Een externe partner leverde lange tijd prima werk, maar toch voelde het niet 100% als Ingentia Advocaten. Nu creëren we onze eigen content en communiceren we uniform naar de buitenwereld toe. Ook de vernieuwde website met onder andere een nieuwe structuur en SEO vloeide daaruit voort. Dit voelt zoveel beter, omdat het volledig aansluit bij wie wij zijn en waarvoor we staan. Knap toch dat Katlijn en Sofie dat boven water wisten te brengen. Hun advies is onbetaalbaar.”

Kernwaarden + 1

“We gingen intern ook aan de slag met onze kernwaarden. Door ze voor iedereen helder te maken, weet elke medewerker precies wat van hem of haar wordt verwacht. En zo maak je je als ondernemer een stukje overbodig. Onze waarden vormen onze heilige graal. We doen er geen toegevingen op. Sterker nog: op basis van het traject met Opmerkelijk formuleerden we er nog eentje extra: Fast Forward. Ze staat voor onze proactieve aanpak en snelle manier van communiceren.”

Duurzaamheid verankerd

“En dan was er nog het luikje duurzaamheid. Ingentia Advocaten is een van de eerste advocatenkantoren die zich zo uitdrukkelijk profileren als het gaat over maatschappelijk verantwoord ondernemen, een mensgerichte aanpak, educatieve ontwikkeling en het beperken van onze ecologische voetafdruk. Maar het was allemaal wat in het wilde weg. Opmerkelijk verankerde onze duurzaamheidsvisie in het merkverhaal onder één vlag: Meaningful Move. Dat is duidelijker, blijft veel beter hangen en laat ons toe om gerichte acties en initiatieven te bepalen.”

Wow, ik groei!

“Het beste bewijs dat ze bij Opmerkelijk geloven wat ze prediken? Omdat ze ook zelf aan klantbeleving doen. Neem nu die keer dat er voor onze meeting enkel een kleine vergaderruimte beschikbaar was in hun kantoor. Omdat ze wisten dat ik niet van kleine ruimtes houd, stelden ze spontaan voor om de afspraak te laten plaatsvinden bij mij op kantoor. Het wowgevoel dat ik toen ervaarde, wil ik zelf creëren bij onze cliënten. Nog vóór ze op kantoor aankomen. Bijvoorbeeld door het sturen van een wegbeschrijving of parkeertips. Allemaal tools die Katlijn ons meegaf als extra inspiratie, boven op het strategische advies, en waarmee we klaar zijn voor de volgende stap in ons avontuur. Zonder haar was ons dat nooit gelukt. Het doel? Verder groeien. In volle vaart en met het grootste vertrouwen in de toekomst.”

 

Testimonial_Ingentia-Advocaten_klantbeleving_Opmerkelijk

www.ingentia-advocaten.be

Ook een wowgevoel creëren bij je klanten? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial klantbeleving Ellen Coenen - Opmerkelijk

Ellen Coenen, zaakvoerster van Signature Ellen Coenen

Sfeer is maatwerk. Wat een klant precies verwacht, is heel persoonlijk. Dat inzicht geldt niet alleen voor het aanbod van Ellen Coenen maar ook voor haar aanpak. Als meester in sfeerstyling brengt ze huiselijke sfeer tot leven met raamdecoratie. Met meer dan tien jaar ervaring in het vak weet ze precies wat een klant nodig heeft. Wat ze zelf nodig had? Een strategische ommezwaai in haar merkverhaal en klantbeleving.

Een grond(ig)plan

“Weten waar je kracht ligt, maar het niet in woorden kunnen vatten. Dat is niet alleen frustrerend maar ook een missing link in een onderneming. Ik wilde duidelijk maken aan (potentiële) klanten dat ik betrokken en professioneel te werk ga. Maar hoe zet je dat om in drukwerk, een website en sociale media? Hoewel ik jarenlang op mijn buikgevoel vertrouwde, zag ik in dat er meer nodig was dan dat om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan. Ik had nood aan een strategisch plan waarop ik altijd kan terugvallen.”

“Enkele jaren geleden leerde ik Katlijn kennen op een netwerkevent. Haar rust en bekwaamheid werkten toen al als een genstertje voor mijn ondernemersvuur. Op dat moment besliste ik stiekem dat ik ooit op haar een beroep zou doen.”

 Durf te vragen

“Opmerkelijk is actief in een totaal andere business. Zij weten net zo weinig over lamellen als ik over branding en klantbeleving. Tenminste, tot nu. Want door de juiste vragen te stellen, verdiepten ze zich in mijn sector en mijn eigen workflow. Ze luisterden, leerden en leefden zich in mijn leefwereld in. Omdat ik net dezelfde diepgaande aanpak hanteer bij mijn klantgesprekken, was er meteen een match. Aan de hand van grondige en gestructureerde analyses brachten ze niet alleen mijn bedrijf maar ook de concurrentie, best practices en nieuwe trends in kaart. Opportuniteiten, verbeterpunten, een merkbelofte … Het team van het Opmerkelijk deed zijn naam alle eer aan.”

Figuurlijke kapstokken

 “Mijn traject bevatte drie onderdelen, volgens Katlijn haar boek TOPgeMERKt: ‘story experience’, ‘interaction experience’ en ‘connection experience’. Samen met Opmerkelijk werkte ik intensief aan mijn merkverhaal, een communicatiestrategie en klantbelevingselementen. Mijn merknaam veranderde van Ellen Coenen Raamdecoratie naar Signature Ellen Coenen. Samen met het acroniem ECHT (Ellen Coenen Huiselijke Totaalbeleving) en de aangereikte handvatten kan ik nu duidelijk vertellen hoe mijn bedrijf zich onderscheidt. Aan de hand van de drie pijlers ECHT Zien, ECHT Begeleiden en ECHT Genieten leg ik enthousiast én onderbouwd mijn aanpak en aanbod uit. Die structuur maakt het niet alleen duidelijker voor mij maar ook voor (potentiële) klanten.”

“Omdat ik in iemands leefruimte, slaapkamer of andere privéruimte kom, vind ik het belangrijk dat klanten mij vertrouwen. Doordat mijn merk professionaliteit uitstraalt, lukt dat moeiteloos. Opmerkelijk zag het totaalplaatje. Ze reikten me een leidraad aan die niet alleen mooi is op papier maar ook in de praktijk. De merkbelevingselementen zijn origineel. Mijn elevatorpitch is sterk. Mijn merk differentieert zich van de concurrentie. Klantbeleving staat centraal.”

Ieder zijn rol(gordijn)

 “Betrokken, professioneel, op maat. Dit rijtje aan lof omschrijft volgens Opmerkelijk mijn meerwaarde. Al zou het evengoed op hun website kunnen pronken. Katlijn en haar team blinken uit in duidelijke communicatie. ‘What you see is what you get’. De planning is strak en de verwezenlijkingen zijn altijd naar wens. Samenwerken met Opmerkelijk voelde ontspannen en toch doelgericht aan. Het team werkt als een geoliede machine, en die energie voel je als klant. Katlijn weet dat de details geen details zijn. Tijdens afspraken benoemt ze de afgevinkte to do’s en de volgende stappen. Dat doe ik voortaan ook. Bovendien is het team écht bereikbaar. Zowel telefonisch als via mail. Je leest het: van zo’n toponderneemster kunnen veel bedrijven nog iets leren.”

Een menselijke touch

 “De inzichten waren boeiend maar ook intens. Wist ik veel hoe een website in elkaar stak. Of hoe belangrijk recensies écht zijn. Eerlijk? Ik was even overweldigd door alle informatie en ideeën. Niet dat ik het proces in vraag stelde, maar het team voelde aan dat ik nood had aan meer ondersteuning. Daarom reikten ze me een samenvatting van alle stappen aan. Zo attent! En bovenal: zo waardevol. Tot op vandaag neem ik dat verslag geregeld vast om het om te zetten naar de praktijk, samen met een grafisch ontwerper of websitebouwer.”

Investeren loont

“Dankzij Opmerkelijk til ik mijn klantbeleving naar een hoger niveau. Met een afgelijnd strategisch plan bereik ik nu mijn ideale klant. Dit had ik nooit alleen – of op buikgevoel – kunnen verwezenlijken. Ik ben benieuwd wat de toekomst voor mij in petto heeft. Grote projecten? Het verschil maken voor een gezin? Ik ben er klaar voor. Eén ding is zeker: investeren in kwaliteitsvolle materialen loont op lange termijn. Net zoals samenwerken met een partner die van aanpakken weet. Mijn tip voor jou? Volg Opmerkelijk op Instagram, lees Katlijns boeken en laat je inspireren op een van haar lezingen. Wie weet is zij ook jouw genstertje.”

Testimonial klantbeleving Ellen Coenen

www.ellencoenen.be

Onderneem je vanuit je buikgevoel maar heb je ook nood aan een strategisch plan? Doe zoals Ellen een beroep op Opmerkelijk om je klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Caroline Rigo

Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous

Cent Pur Cent, Café Beauté, i.am.klean … Merken die ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. De rode draad van deze sterke brands is onderneemster Caroline Rigo. Voor haar overkoepelende merk Rigorgeous volgde ze alvast een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk. Maar het kriebelde bij Caroline naar meer. Voor haar nieuwe brand wilde ze groeien naar een TOPklantbeleving. Een uitdaging die brandingexpert Katlijn maar wat graag op zich nam.

Een TOPklantbeleving geeft me een voorsprong

Testimonial Caroline RigoCaroline: “Branding is heel waardevol, maar ik geloof persoonlijk dat de toekomst van bedrijven, retailers en winkels vooral ligt in de finesse van klantbeleving. Zo ga je nét dat stapje verder. Zet je hierop in, dan kan je een mooie voorsprong nemen ten opzichte van je conculega’s. Voor mij was het dan ook een no-brainer om dit adviestraject te volgen en de koe bij de hoorns te vatten.”

“De keuze voor Katlijn was evident. Haar laatste boek TOPgeMERKt gaf voor mij de doorslag. Daarnaast kan ik terugkijken op verschillende vruchtbare samenwerkingen met haar. En dat geeft natuurlijk veel vertrouwen. Waarom zou ik een andere partij kiezen na al mijn succeservaringen met Opmerkelijk?”

Een duidelijk gestructureerde aanpak

“Tijdens dit adviestraject klantbeleving nam Katlijn de structuur van haar boek als leidraad en vertaalde ze het volledig op maat van ons bedrijf. Zo ging ze van start met de story experience. Aspecten zoals kernwaarden, het merkverhaal, KBI’s enzovoort werden heel concreet gemaakt. Dat was de basis van mijn Rigorgeous-verhaal.

In de volgende fase analyseerde Sofie onze klantenreis zowel fysiek als digitaal. Elk detail van de interaction experience werd in kaart gebracht. Maar daar stopte het niet. Want om te groeien naar een echte TOPbeleving, stond ook de connection experience op het menu. En naar goede gewoonte kwam Opmerkelijk op dat vlak stevig uit de hoek. Ze bedachten tips en allerlei creatieve elementen om tot een onvergetelijke Rigorgeous-klantbeleving te komen.”

Geen loze woorden

“De methodiek van Katlijn werkt echt voor ons. Ik vertrouw er blindelings op. Ze start altijd bij het begin en bouwt dit verder uit. Neem nu onze story experience met een merkverhaal met drie pijlers: good hearted, good inspired en good connected. Het is superbelangrijk om dat te laten leven. Anders blijven het maar woorden op een blad papier. Dankzij dit traject maak ik de cirkel rond en gaan die mooie zinnetjes ook echte beloftes worden naar mijn klanten toe, zowel b2b als b2c.”

“Elk detail staat trouwens strategisch samengevat in een handboek, en daar ben ik minstens drie jaar zoet mee. Ik heb genoeg ideeën die ik stelselmatig kan uitrollen.”

Een zegen voor mijn personeel

“Zelfs op het vlak van employer branding werpt deze aanpak zijn vruchten af. Door een sterk merk met een TOPbeleving uit te bouwen, trek ik mensen aan en hou ik ze aan boord van mijn bedrijf.”

“Daarnaast weet iedere medewerker perfect wat er van hem of haar verwacht wordt. Dat komt onder andere door ons acroniem RIGO. Een TOPidee van Katlijn, waarmee ik de strategie van Rigorgeous naar elke werknemer uitdraag. Alle KPI’s en KBI’s komen er naar voren. Ik volg daarbij de creatieve voorzetten van Katlijn en gebruik het acroniem op verschillende plekken binnen mijn bedrijf en in de interne communicatie. Mijn team wordt op die manier echt ondergedompeld en weet wat de focus is.”

Verrassende tips op elk niveau van mijn phygital klantbeleving

“Een belangrijk aspect van dit adviestraject was mijn phygital klantbeleving. Sofie nam die grondig onder de loep volgens de zes niveaus van het TOPmerkmodel. Haar aanpak was superprofessioneel. Sofie is een zeer kritisch persoon met veel oog voor detail. Haar feedback schudde me regelmatig wakker. Het gaf meteen ook aan wat er op mijn prioriteitenlijstje moest komen. Alles aanpakken in één keer gaat natuurlijk niet, maar op deze manier kreeg ik wel een beter zicht op wat mijn eerste to do’s waren. Haar bevindingen schreef ze neer in een uitgebreid document boordevol verrassende tips. En die gingen van adviezen rond het inpakken van een webshoporder tot zelfs de geuren aan de ingang van een winkel.”

Opmerkelijk gaat all the way

“Het mooie aan dit adviestraject klantbeleving is de volledigheid. Het is écht een 360°-benadering. Op elke zintuiglijke beleving wordt ingezet. Net dat is de sterkte van Opmerkelijk. Ze gaan een serieuze stap verder en maken de cirkel rond. Zonder dit adviestraject had ik nooit zo kritisch naar mijn zaak en klantbeleving gekeken. Alleen al de tijd vrijmaken zou een hele klus zijn. Laat staan zo’n lijvig werkdocument op de wereld zetten.”

Katlijn kent mijn volledige verhaal

“Wat ik trouwens bijzonder vind aan Katlijns aanpak, is haar timing. Ze neemt altijd wat tijd tussen de verschillende sessies. Dankzij die manier van werken, werd ik verplicht om grondiger na te denken over mijn merk en klantbeleving.”

“Samenwerken met Katlijn leverde me persoonlijk nog een extra voordeel op. Tijdens de sessies leerde ze me grondig kennen. Toen ik een dossier over mezelf moest schrijven voor de JCI Award, kon ik rekenen op een sterke onderbouw en structuur die Katlijn samen uitwerkte met een geweldige copywriter. Zij zag me in the bigger picture en goot mijn verhaal in een logisch geheel. En met succes, want ik won de award omdat de jury helemaal overtuigd was!”

Ga eerst naar Opmerkelijk

“Een stevige strategische basis uitwerken voor je merk en een duidelijke richting bepalen is stap één. Die wordt helaas vaak vergeten. Nochtans is een sterke strategische branding en een duidelijk zicht op je klantbeleving essentieel. Heb je dat goed te pakken, dan kan je aan de slag met je communicatie voor de verdere uitvoering.”

“Mijn ultieme tip is dus simpel: ga eerst naar Opmerkelijk voor een grondig traject rond branding en klantbeleving. Je geniet jarenlang van hun inzichten en adviezen.”

 

Testimonial Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een TOPklantbeleving waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wanda Van Oeffelen, zaakvoerster van Allure

Na haar OpmerKelijk brandingtraject wist Wanda Van Oeffelen perfect waarvoor haar schoonheidsinstituut Allure stond. Om deze duidelijke branding door te trekken naar elk bezoekje of contact, koos ze voor de opleiding ‘Boost je klantenbeleving‘ bij OpmerKelijk. Lisa nam deze taak met veel allure en enthousiasme op zich.

De puntjes op de i

Wanda: “Na mijn OpmerKelijk brandingtraject ging er bij mij een lichtje branden: dit was het concept achter mijn merk Allure, dit was wat ik in de toekomst mijn klanten zou aanbieden. In een volgende stap moest ik elk detail met betrekking tot mijn zaak een Allure-touch geven. Om die puntjes op de i te zetten, ging ik te rade bij Lisa van OpmerKelijk voor de opleiding ‘Boost je klantenbeleving’.”

Klantenbeleving van a tot z

“Om de branding achter mijn schoonheidsinstituut op een eenduidige manier uit te dragen, nam Lisa elk detail onder de loep. Met enorm veel geduld bekeek ze het complete reilen en zeilen van mijn zaak. Zelfs mijn voicemailinstellingen moest eraan geloven. 🙂

Vanuit dit inzicht leerde ze me op verschillende manieren een volledig merkverhaal te brengen naar mijn klanten toe. Zo gaf ze me bijvoorbeeld tips rond mijn huisstijl, de aankleding van mijn instituut, de manier van communiceren op sociale media en ga zo maar door.

Ze bundelde deze info in een handig naslagwerk. Hierin vond ik alle voorbeelden, tips en to do’s terug zodat ik nadien onmiddellijk aan de slag kon.”

De resultaten zijn er

“Deze opleiding werkt! Sinds ik meer inzet op een juiste klantenbeleving, krijg ik ongelooflijk veel leuke complimentjes van mijn klanten. Ze zien een duidelijk verschil. Het totaalplaatje klopt voor hen en dat appreciëren ze enorm.

Daarnaast merk ik dat dames die vroeger eerder een afwachtende houding hadden, nu sneller overgaan tot actie. En dat is alleen maar positief.”

Inzetten op klantenbeleving is een must!

“Ik zou iedereen deze opleiding rond klantenbeleving aanraden. Doordat Lisa zo grondig en persoonlijk te werk gaat, ontdekt ze ook dingen die je als zaakvoerder niet meer ziet en die soms een volwaardige beleving van je merk in de war sturen. Zo vormt ze the finishing touch voor je zaak.”

 

www.allureskincare.be

Wil je ook inzetten op een originele en professionele klantenbeleving? Of besef je hoe belangrijk een klantgerichte service is? Ontdek dan de opleiding ‘Boost je klantenbeleving’ van OpmerKelijk.