Wat houdt een traject bij ons branding agency precies in?
Een brandingtraject is een intensief traject waarbij Katlijn Voordeckers en haar team een sterk merk voor jou creëren of jouw bestaande merk versterken of rebranden. De kernwoorden van ons branding agency in elk brandingtraject? Creativiteit, strategie en rentabiliteit.
De triggers waardoor bedrijven bij ons branding agency aankloppen?
- Ze missen een duidelijke visie voor hun groeibedrijf.
- Ze willen nieuwe diensten of producten een logische plek geven in het geheel.
- Hun website klopt niet meer bij de realiteit.
- Hun communicatie gaat over van alles en nog wat.
- Er worden nieuwe samenwerkingen op poten gezet.
- Ze willen stevige fundamenten voor hun gloednieuwe businessidee.
Uiteenlopende triggers dus. Maar allemaal komen ze vanuit één behoefte. De behoefte aan een eenduidige merkidentiteit en een doordachte strategie om hun klanten én werknemers mee te krijgen in een duidelijk verhaal.
Na je traject in ons branding agency zijn deze vragen over jouw merk zeker beantwoord:
- Waarvoor staat mijn merk?
- Waarin kan mijn merk het onderscheid maken?
- Wat is mijn perfecte naam, slogan en baseline?
- Welke missie en visie vormen de basis van mijn merk?
- Wat zijn mijn USP, ESP en merk-DNA?
- Welke diensten, producten en samenwerkingen passen (niet) bij mijn bedrijf?
- Waar liggen mijn prospects en klanten van wakker, waar dromen ze van … en hoe kan ik daarop inspelen?
- Welke methodiek past bij mijn diensten, producten en werking?
- Hoe kan ik mijn methodiek verfijnen, zodat mijn aanbod meer naar waarde wordt geschat?
- Wat moeten mijn communicatiepartners weten om mijn branding te vertalen naar een visueel en tekstueel sterk merk?
- …
Brandingplan als ultieme leidraad
Je volledige strategische branding staat uitgewerkt en uitgelegd in het brandingplan dat we als branding agency gedetailleerd voor je uitwerken. Het is een uitgebreid document dat een bijzonder handige leidraad wordt voor je communicatie en strategie. Je brandingplan vormt voor de partners met wie je samenwerkt dé tool om je merk verder te versterken.
Dankzij je brandingplan kan je je merk op een unieke manier in de wereld zetten.
Architect van sterke merken
Als branding agency vergelijken we onszelf weleens met een architectenbureau. We tekenen het plan achter een merk uit. We leggen de contouren vast, werken vanuit de sterke basiselementen die er zijn, bekijken alle strategische en creatieve mogelijkheden en tekenen uiteindelijk een doordacht brandingplan uit.
En net zoals je als bouwheer niet stopt zodra je het plan van de architect in je handen hebt, zo stop je als bedrijf ook niet zodra je een brandingplan hebt. Want dan begint het eigenlijk pas!
Brandingplan als fundament voor je communicatie
Tijdens een brandingtraject werken we al gericht aan je communicatie. We bepalen een sterke USP en ESP waarmee je het onderscheid kan maken. Ze vormen de basis voor de visie, missie, slogan, baseline en elevatorpitch die we daarna voor jou uitwerken en schrijven.
Heb je die communicatiebegrippen al? Dan bekijken we ze heel kritisch en geven ze de verfijning, nieuwe twist of volledige transformatie die ze nodig hebben om perfect te passen bij je rebranding. Bovendien bekijken we samen de structuur van je website en analyseren we de beste communicatiemogelijkheden voor je merk.
Ook de visuele branding komt aan bod. Dankzij het merk-DNA dat we samen bepalen, heeft je grafisch vormgever het perfecte strategische en visuele kader om zijn of haar creativiteit te combineren met je branding voor het ontwerpen van je logo en huisstijl.
Ook je andere deskundige partners – de ‘aannemers’, om in het voorbeeld van de architect te blijven – kunnen gericht aan de slag. Want het plan dat we als branding agency afleveren, vormt niet alleen een gestructureerde basis voor het uitvoerende werk van je grafisch vormgever, maar ook van je fotograaf, copywriter en webdesigner.
Netwerk van deskundige communicatiepartners
Als branding agency werken we intensief samen met een netwerk van professionele vormgevers, fotografen, copywriters en webdesigners.
Heb je zelf al partners rond jouw merk verzameld? Geen probleem uiteraard. We bezorgen iedereen graag de informatie die hij of zij nodig heeft om sterk werk af te leveren. Zo hebben alle mensen die bij jouw communicatie betrokken zijn de neuzen in dezelfde richting. We stemmen af over hun voorstellen en ontwerpen.
Werk je samen met een communicatieteam dat Opmerkelijk in overleg met jou samenstelt en coördineert? Dan waken we er als branding agency intensief over dat jouw branding en communicatie optimaal op elkaar aansluiten.