Keynote speaker voor ondernemers

Ze hadden het net zo goed aan Kate kunnen vragen. Maar voor hun Inspiration Nights deden ze bij KBC toch een beroep op keynote speakers van vlees en bloed. Naast Eline De Munck van Odette Lunettes en Lien Warmenbol van SheDIDIT stapte ook Katlijn Voordeckers van Branding & Communication Agency & Academy Opmerkelijk on stage. Verspreid over vijf data en evenveel locaties gaf ze bedrijfsleiders tips en inzichten over onderscheidend ondernemerschap. KBC Business Support Manager Steven De Kegel zag hoe ook Katlijn zelf het verschil maakte.

“De tijd dat bedrijven zich op een podium op de borst klopten en hun diensten en producten aanprezen bij ondernemers ligt al een poos achter ons. Bij KBC pakken we het anders aan. We vertrekken vanuit de behoeften en zorgen van onze klanten en proberen antwoorden te geven die inspiratie bieden. Handvaten waarmee ze concreet aan de slag kunnen. Zo creëer je vertrouwen als basis voor sterke partnerships. Vanuit die visie gingen we voor onze jaarlijkse Inspiration Nights op zoek naar relevante keynote speakers. Mensen die met twee voeten in het ondernemerschap staan en iets kunnen losweken bij het publiek. Een rol die Katlijn met brio vervulde. Niet op een belerende toon, wél met een grote dosis herkenbaarheid, goed onderbouwde inhoud en een vleugje humor. Haar toegankelijke aanpak zorgde trouwens ook voor een fijne interactie met het publiek.”

Naar de kern (zonder de fysica)

“Op elk van de vijf locaties pakte ze de zaal in. Die zat telkens afgeladen vol met zelfstandige ondernemers en kmo-zaakvoerders. Starters, groeiers en ervaren rotten. Met de Inspiration Nights willen we hun niet enkel de kans geven om te netwerken en ervaringen uit te wisselen, maar ook om op een andere manier te kijken naar hun zaak. Vanop een afstand. Bij deze editie ging het over omgaan met diversiteit en het creëren van een sterk en onderscheidend merk. Katlijn bewees dat dat geen kernfysica hoeft te zijn. Met heel tastbare voorbeelden en metaforen legde ze de vinger op zaken waaraan mensen dagelijks voorbijlopen. Maar vergis je niet, Katlijn brengt ze dan wel luchtig en toegankelijk, ze zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd en vertaald naar haar eigen TOPgeMERKtmodel.”

Aha!

“Zo zindert Katlijns sneakervergelijking nog altijd na. In welke branche je ook actief bent, niemand wil de zoveelste witte sneaker zijn. Hoe onderscheid je de ene witte sneaker immers van de andere? Om op te vallen moet je je bedrijf een doordachte merkpositionering geven, gekoppeld aan een verhaal dat je identiteit en DNA uitdraagt. Telkens ze dat verhaal bracht, hoorde je de aha-erlebnis bijna letterlijk door het publiek rollen. Daarnaast gaf ze iedereen ook de opdracht mee om – eens terug thuis of op kantoor – heel gericht naar de eigen bedrijfswebsite te kijken, maar zonder de naam of het logo. Wedden dat heel veel mensen diezelfde avond nog beseften dat ze te weinig boven het maaiveld uitsteken?”

Relevant²

“Als je gasten de keynote speaker al vastklampen voor die goed en wel van het podium is, weet je dat je geslaagd bent in je opzet: mensen raken. Bij Katlijn was dat wel erg opvallend. Ook tijdens de netwerkmomenten achteraf en bij haar boekenstand werd ze constant aangesproken. En dat is volledig haar verdienste. Het verhaal ging niet over Katlijn de keynote speaker, maar was helemaal afgestemd op het publiek. Iedereen herkende er iets van zichzelf in. En dat zorgde voor een klik. Het topic was al relevant en door de manier waarop ze het bracht was Katlijn ook relevant over het topic. Een zalige en-en!”

Next level

“Dat kwam er natuurlijk niet zomaar. Katlijn stak vooraf veel tijd in de voorbereidingen en gaf samen met de andere spreeksters spontaan mee vorm aan het script. Geen enkele vraag was te veel, ook niet bij kleine bijsturingen tussen de verschillende avonden door. Sterker nog: Katlijn vroeg na elke presentatie of het goed was. Dan ben je niet bezig met jezelf, maar heel begaan met de ambitie en doelgroep van de initiatiefnemer. Qua professionaliteit is dat voor mij next level. En het heeft bovendien ongelooflijk gewerkt. Ik heb Katlijns keynote vijf keer gezien en telkens opnieuw slaagde ze erin om mij heel aandachtig te laten luisteren. Dat zegt álles.”

Wil je de gasten van je event ook geïnspireerd naar huis laten gaan? Informeer vandaag nog naar onze keynotes.

 

History - About us - Peel Hunt

Lees meer

Vanessa Morini, zaakvoerder van TRU Global Solutions

TRU is expert in critical cleaning voor de sectoren lifescience, hightech food en hightech. Ze waren al actief in België en Nederland maar wilde nieuwe markten benaderen binnen en buiten de grenzen van ons continent. Een sterk merk en doordachte communicatie was essentieel om op te vallen tussen de concurrentie, zeker wanneer je zoals TRU Global Solutions een nieuwe markt in Europa én de Verenigde Staten wilde aanboren. Dat was precies waarom Vanessa Morini, oprichter en CEO van TRU, de hulp van Opmerkelijk inschakelde. Hoe dat beviel? Ze deelt graag haar ervaringen over het strategische rebrandingtraject, inclusief de vele verrassende doorbraakmomenten.

Internationalisering met sterk merk

Vanessa: “Toen de internationalisering op de agenda kwam, was het duidelijk dat ons merk versterking nodig had. Hoewel TRU al enige bekendheid genoot, realiseerden we ons dat we sterker moesten staan om succesvol de markt te betreden, zeker in de Verenigde Staten. Daarom begonnen we aan dit opmerkelijke traject.”

Diepgaande marktanalyse met opportuniteiten

“Een eerste stap in het traject was een grondige marktanalyse in de Benelux en de VS. Dat is geen eenvoudige opdracht, omdat we in een niche-industrie zitten, maar het team van Opmerkelijk heeft zich volledig ondergedompeld in onze sector, wat echt fantastisch was! We hebben nieuwe opportuniteiten en trends besproken. Een van de aha-momenten kwam toen het over onze duurzame aanpak ging, die nu nog volledig onderbelicht was, maar waar we zoveel meer mee kunnen doen.”

De valorisatie van het aanbod

“Vervolgens heeft Katlijn het aanbod gestructureerder en relevanter gemaakt. Het belangrijkste inzicht voor mij was dat we altijd over één technologie spraken voor iedereen, terwijl uit het marktonderzoek bleek dat we verschillende doelgroepen hebben die anders aangesproken moeten worden. Katlijn heeft die sectoren in kaart gebracht en onze diensten anders verpakt. Nu hebben we een sterke basis om relevanter en gerichter te communiceren.”

Strategische merkidentiteit vastpakken

“Ik herinner me nog goed de sessies over onze merkidentiteit. Katlijn vond het heel belangrijk dat we de merkidentiteit van TRU veel beter zouden kunnen vastpakken. Bij de start hadden we samen met een marketeer wel gewerkt aan ons concept en onze baseline, maar verder waren we niet geraakt. Katlijn daarentegen ging aan de slag met onze kernwaarden – en gebruikte ze als basis voor de verfijning van ons merkverhaal. Ze bepaalde onze strategische positionering en vertaalde die naar een merkbelofte en een vernieuwde missie, visie en elevatorpitch. Nu is ons merk veel krachtiger en onderscheidender dan ooit!”

Communicatie vanuit een doordachte rebranding

“Wat mij het meest heeft verrast in het hele traject was de creatieve vertaling van onze strategie naar de communicatie. Ondanks het feit dat we in een droge sector zitten, slaagde Opmerkelijk erin om onze boodschap op een creatieve en pakkende manier over te brengen. Onze klantenbeloftes waren er al, maar ze zijn nu omgevormd tot zeven krachtige en creatieve uitingen – de TRU solutions – gekoppeld aan een SLA – de TRU promises – die onze merkboodschap echt laten opvallen, zelfs in een sector als de onze. Ik kan niet wachten om dit alles in de wereld te zetten!”

Zoveel meer dan een rebranding

“Ik had geen idee dat we zo diep zouden ingaan op alle strategische aspecten van mijn business, dat we zoveel terrein zouden bestrijken. Het begon allemaal met de wens om sterker te staan voor onze internationalisering, maar sessie na sessie werden nieuwe strategische inzichten en oplossingen aangereikt. We hebben niet alleen onze merkpositionering verfijnd, maar ook nagedacht over wat we van ons team verwachten, wat uiteindelijk heeft geleid tot bruikbare richtlijnen voor ons personeelsbeleid.”

Samen staan we sterk met Opmerkelijk

“Wat we hebben bereikt met Katlijn, Sofie en Elke van Opmerkelijk is iets wat we nooit alleen hadden kunnen realiseren. Van strategische inzichten tot concrete focuspunten voor onze merkpositionering, marketing, sales en personeelsbeleid: alles gebeurt nu op een veel hoger niveau. Wat Opmerkelijk uniek maakt? Hun vermogen om zich volledig in te leven in onze sector en branche, strategisch te denken en de opgedane inzichten op een creatieve manier te vertalen. In essentie heeft de samenwerking ons geholpen om onze merkidentiteit te versterken, onze communicatie te verbeteren en ons voor te bereiden op een succesvolle internationalisering. Ik ben ervan overtuigd dat we zelfs buiten onze sector zullen opvallen!”

Global solutions | Tru Global Solutions

Ben jij ook klaar voor de next level op gebied van strategische branding? Wil je met concrete focuspunten voor de marketing, sales en personeelsbeleid aan de slag? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_branding-communicatie_Raf-Auva

Raf Coomans, zaakvoerder van Auva

Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen.

Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond: de branding en communicatie van zijn ICT-business versterken én verduidelijken. En toen kruiste brandingexpert Katlijn zijn pad …

Een onmiddellijke match

Testimonial_branding-communicatie_Raf-AuvaRaf: “Ik worstelde al een hele tijd met de sterkte van mijn merk. De overstap naar onze nieuwe naam Auva liep niet op rolletjes. En ook inhoudelijk zat ik met een probleem. Mijn klanten kregen maar geen zicht op mijn aanbod. Toen ik Katlijn aan het woord hoorde als gastspreker bij UNIZO, ging er bij mij een belletje rinkelen. Zij leek me de geknipte persoon om mijn branding aan te pakken.”

“En ik had gelijk. Ik merkte al tijdens ons eerste gesprek dat haar verhaal perfect aansloot bij mijn wensen én budget.”

Stap voor stap bouwen aan een merk

“Katlijn en haar team doken meteen in mijn branding. Ze namen echt alles onder de loep. Zo gingen ze op zoek naar trends, deden ze een uitgebreid concurrentieonderzoek, werd mijn business aan een SWOT-analyse onderworpen, enzovoort.”

“Ook ikzelf werd ondertussen aan het werk gezet en kreeg bij elke sessie verschillende opdrachten mee. Zowel Katlijn als haar teamleden bewaakten strikt en nauwkeurig de vooraf afgesproken timing voor de aanlevering van mijn voorbereiding. Zo hielden ze de druk hoog, en voor een drukbezette zelfstandige als ikzelf was dat een goede stimulans.”

“Als brandingexpert legde Katlijn de lat heel hoog. Ik durf haar achteraf gerust een controlefreak te noemen. Maar dan wel op de meest positieve manier. (lacht)”

Mijn merkverhaal klopt

“Katlijn bracht alle puzzelstukken samen en legde de Auva-puzzel. Die was behoorlijk confronterend en anders dan ik had verwacht. Haar merkverhaal was een echte eyeopener, maar het was wel even aanpassen.”

“Voor een buitenstaander lijkt het misschien allemaal logisch en simpel. Maar ik weet beter. Ik heb samen met Katlijn een hele weg afgelegd om tot dit goed onderbouwde resultaat te komen.”

Katlijns aanpak werkt!

“Zonder de hulp van Katlijn was ik eerlijk gezegd blijven steken in mijn bestaande ideeën. Als zaakvoerder keek ik naar mijn bedrijf met oogkleppen op. Met de hulp van Katlijn doorbrak ik dat patroon. Plots durfde ik ruimer te denken. Ze gaf me het duwtje in de rug dat ik nodig had.”

Focus op rendement

“Met een duidelijk brandingplan in handen kijk ik uit naar de volgende stappen. In de komende maanden rollen we ons merk uit. Ik verwacht er alvast veel van. Een beter imago, meer duidelijkheid voor zowel onze klanten als onze medewerkers … Het zal knallen op alle fronten.”

Een communicatietraject? Logisch toch!

“Tijdens mijn strategische brandingtraject kwam een werkpunt naar boven. De communicatie van Auva haperde op verschillende vlakken. Daarom was de keuze voor een communicatietraject bijna evident. De communicatie-expert van Opmerkelijk nam de fakkel van Katlijn over. En op eenzelfde professionele en stipte manier gaf ze mij een frisse inkijk op de communicatie van mijn merk. Meer zelfs, ze triggerde me tot het omgooien van mijn aanpak.”

“Ondertussen hou ik me bijvoorbeeld netjes aan een marketing- en communicatieplan én heb ik zelfs een contentcreator aangeworven.”

Niet alleen voor grote bedrijven

“Ik kijk positief terug op beide trajecten. De professionele manier van werken, de persoonlijke aanpak, het eindresultaat … Voor mij was het van a tot z een positief verhaal. Ik raad het dan ook zeker aan.”

“Mensen denken soms dat zulke trajecten alleen voor grote bedrijven zijn, maar niets is minder waar. Ook voor een kleiner merk is het de investering absoluut waard.”

 

Testimonial branding- en communicatietraject - Auva

www.auva.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding en communicatie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial-rebranding-Trotsmakers_Opmerkelijk

Myriam Candries, Christoph Van Doninck en Karin Sannen, zaakvoerders van Trotsmakers

Wat is trots? En wat is vertrotsen? Myriam Candries, Christoph Van Doninck en Karin Sannen van Trotsmakers zetten er graag een boompje over op. Vanuit hun business laten ze mensen, teams en organisaties groeien en floreren op een unieke manier. Toch miste hun brand nog enkele belangrijke facetten: een duidelijk en coherent merkverhaal, een klare kijk op de doelgroepen, een stevige methodiek …

Het trio zocht hulp en vond exact waar ze behoefte aan hadden: brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk. Hun brandingtraject werd een pareltje … Iets waar ze nu (terecht) supertrots op zijn!

Een gestructureerde, doortastende en duidelijke aanpak

Testimonial-rebranding-Trotsmakers_OpmerkelijkMyriam: “Ik kende Katlijn al een poosje. We zaten samen in een raad van advies.  Toen wij voor de oprichting van ons bedrijf Trotsmakers op zoek waren naar meer brandingexpertise, nam ik contact met haar op. Ze leek me het geknipte, externe klankbord om diepgang  in onze brandingaanpak en coherentie in ons verhaal te brengen. En ik kreeg gelijk. 😊”

“Ik wist natuurlijk al op voorhand met welke sterke persoonlijkheid ik te maken had. Maar ook mijn medezaakvoerders Karin en Christoph waren onmiddellijk overtuigd van haar gestructureerde, doortastende en duidelijke aanpak.”

“De insteek van Katlijn was precies wat we zochten. Door haar uitgebreide ervaring in branding, communicatie en strategie twijfelden we dan ook geen seconde en tekenden we in voor een brandingtraject.”

Een waslijst aan vragen

Karin: “Ons brandingtraject ging van start met een hele resem vragen. Zo leerde Katlijn ons merk in de diepte kennen en werden we zelf geconfronteerd met enkele grijze zones. Op basis van onze input ging team Opmerkelijk van start met hun uitgebreide research. Zij deden onderzoek naar onder andere onze concurrenten, stelden een SWOT-analyse op, deden aan trendspotting …”

Christoph: “Daarnaast vond Katlijn het belangrijk om ook voldoende stil te staan bij het begrip trots. En terecht! Wat betekende dit concept voor ons en voor onze doelgroep? En hoe konden we dat vertalen op een manier die bij ons paste? Dat was het vraagstuk.”

“Katlijn bleef doorvragen en gaf ook haar eigen kijk op het begrip trots. Zo creëerde ze voor ons kernwoord een scherpere definitie en relevantie en stelde ze het op een begrijpbare manier voor. Zowel naar onze doelgroepen toe, als naar ons eigen team.”

Op wie richten we onze pijlen?

Myriam: “Die doelgroepen aflijnen, was voor ons ook niet zo’n evidente klus. Gelukkig wist Katlijn er wel raad mee. Ze heeft onze blik enorm verruimd met behulp van een extra verdieping. Ze paste haar programma aan onze specifieke noden aan. Knap dat ze die flexibiliteit inzette!”

Katlijn is geen jaknikker

Christoph: “Katlijn pakte knelpunten aan en gooide zonder problemen bestaande pistes overboord. Een sterk merkverhaal was key, de rest moest wijken. Zo was ze bijvoorbeeld heel enthousiast over onze merknaam Trotsmakers, terwijl ze onze methodiek minder geslaagd vond. Uiteindelijk vertaalde ze onze methodiek naar een merkverhaal met een concept dat bestaat uit een acroniem, die nu meer in lijn ligt met ons merk, onze doelgroepen en onze eigen visie.”

“Tijdens heel ons proces was Katlijn altijd de enthousiaste én kristische challenger. Dat was voor ons zeker een groot surplus.”

Een all-inclusive brandingplan

Karin: “Dankzij de input van Katlijn groeiden we naar een uniek merkverhaal. Het was een echte win-win. Ze vertrok van onze bestaande ideeën, deed ons nog meer reflecteren en stuurde ons in een duidelijke richting. En daar stopte het niet. Want ze zorgde ook voor veel merkbelevingselementen zoals quotes, woordspelingen … waarmee we nog meer body aan ons merk konden geven.”

Myriam: “Al die informatie bracht Katlijn samen in een brandingplan, inclusief handige leidraden voor externen. Superhandig, als je het mij vraagt. Want zo hebben copywriters, webdesigners … onmiddellijk beet wat de essentie is van Trotsmakers en kunnen ze die op een juiste manier aanvullen met hun eigen expertise.”

Katlijn kills your darlings

Christoph: “Als ondernemer creëer je vaak een verhaal, maar zit je er zelf te diep in. Een externe blik helpt je op dat moment van eventuele blinde vlekken af. Katlijn is een challenger avant la lettre. Haar kijk op je brand werkt bijzonder inspirerend. Neem nu bijvoorbeeld onze methodiek. Daar bracht Katlijn een positieve verandering in. Je moet er natuurlijk wel voor openstaan, hè.”

Karin: “Niet alleen de inspiratie maar ook de coherentie die Katlijn voor onze branding brengt, vind ik een serieuze meerwaarde. Ons merk klopt nu van a tot z. Als ondernemers hebben we bij elk facet moeten stilstaan.”

Myriam: “Ik denk dat ik voor ons drieën spreek als ik zeg dat dit brandingtraject een absolute aanrader is. Geen enkel aspect laat Katlijn, met haar tonnen ervaring op het vlak van branding, onberoerd. En zo evolueer je als ondernemer naar een merk met enorm veel diepgang, dat ook nog eens perfect bij je past.”

 

Testimonial-rebranding-Trotsmakers_Opmerkelijk

www.trotsmakers.be 

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Maarten Grieten Adviver - testimonial Opmerkelijk

Maarten Grieten, bestuurder van Adviver

Maarten Grieten is een ondernemer pur sang. Zijn hoofd zit boordevol ideeën en toekomstplannen. In al zijn enthousiasme wilde hij die creativiteit natuurlijk ook communiceren. En daar wrong het schoentje. Maarten voelde in elk gesprek of elke andere vorm van communicatie dat er iets schortte. Zijn verhaal miste structuur en bracht hem niet wat hij wilde. Daarom klopte hij aan bij brandingexpert Katlijn van Opmerkelijk. Zij verzekerde hem van een concept en merkverhaal dat perfect aansloot bij zijn business.

Naar de clou van mijn verhaal

Maarten: “Ik had al een goed idee hoe mijn verzekeringsagentschap er in de toekomst moest uitzien. Ik zat niet echt verlegen om creatieve insteken. Alleen merkte ik dat mijn ideeën samenhang misten. Het lukte me niet om een rode draad in mijn verhaal te brengen. En dat was natuurlijk ook een groot probleem voor onze communicatie. Om zowel onze medewerkers als potentiële klanten te overtuigen van Adviver, moest ik evolueren naar een eenduidig verhaal. Op aanraden van een collega binnen KBC kwam ik terecht bij Katlijn van Opmerkelijk.”

Een voorbeeld dat overtuigt

“Al van bij het eerste gesprek was er een klik. Ik heb zelfs geen ander bureau meer gecontacteerd. Waarom ik zo overtuigd was door de opmerkelijke aanpak? Simpel! Wat Katlijn en haar team deden of vertelden, kwam volledig voort uit een weloverwogen branding, die tot de pure en onderbouwde essentie ging om zo strategische keuzes te kunnen en durven maken. Ik merkte dat in elk detail. De duidelijke workflow, positieve klantbenadering, het proactief werken … Katlijn liet geen enkele kans onbenut om duidelijk te maken waar Opmerkelijk voor staat. En net dat wilde ik ook.”

Een echte eyeopener

“Ik startte mijn strategische brandingtraject vol vertrouwen. Het feit dat Katlijn een jarenlange ervaring had als kmo-adviseur in de bank- en verzekeringssector was voor mij natuurlijk een extra bonus. Ze was honderd procent mee met onze business.

Vanuit die voorkennis organiseerde ze tal van initiatieven om zich samen met haar team in mijn brand in te werken. Een benchmark in de wereld van verzekeringen, een SWOT-analyse, het spotten van trends … noem maar op. Hieruit kwamen verschillende dingen die me enorm prikkelden voor mijn eigen merk. Het triggerde me ook om meer kritisch naar de buitenwereld te kijken. Al snel merkte ik dat je zelfs in de saaiste sectoren leuke, inventieve zaken kan doen.”

Eindelijk … dé essentie

“De puzzelstukken lagen er. De inzichten uit de voorbereidingsfase én mijn persoonlijke visie. Katlijn slaagde erin om dat te vertalen naar een concept en uniek merk-DNA voor Adviver. Toen ze de eerste keer haar voorstel lanceerde, had ik een echt eurekagevoel. Dit was de essentie van ons verzekeringsagentschap en zou de leidraad vormen in de toekomst.

Dit concept kwam er natuurlijk niet zomaar. We hebben er samen serieus veel werk in gestoken. Maar net daarom klopte het ook als een bus. Elk bureau kan een concept bedenken, maar of het dan ook in lijn is met je merk-DNA? Ik denk het absoluut niet. Katlijn maakte hierin het verschil.”

Gedaan met palaveren

“Mijn opmerkelijk merkverhaal brengt me veel rust. Het oorspronkelijk woelige verhaal staat nu gestructureerd op papier. Ik kan het eindelijk communiceren zoals ik het wil. Het helpt me ook om bij de les te blijven; ik heb een duidelijke lijn waaraan ik me wil houden en verlies geen tijd meer. Neem nu bijvoorbeeld de keuze van mijn klanten. Het is voor mij nu glashelder welke klanten bij mijn verzekeringsagentschap passen en welke niet. Dat maakt het werk veel aangenamer.”

Klantbeleving to the max

“Katlijn vindt het heel belangrijk dat je je merk ook waarmaakt. Ik volg haar daarin. Ik neem met veel plezier mijn merk mee in verschillende uitwerkingen en details. Elk moment is interessant om je branding te laten shinen. Onze initiatieven zijn trouwens ook een surplus naar onze medewerkers.”

Craziness mag bij Opmerkelijk

“Ik ben van nature heel creatief. Katlijn had daar geen enkel probleem mee. Integendeel, ze bleef mijn creatieve gedrevenheid triggeren. Op geen enkel moment moest ik me schamen voor mijn wilde plannen. Ik leerde dankzij haar mijn ideeën onder woorden te brengen en me vast te bijten in wat ik echt wilde. Zo kreeg ik de bevestiging die ik zocht. Al mijn zotte initiatieven konden gerust, zolang ze maar de identiteit van mijn merk ondersteunden.

Mijn strategische brandingtraject zit erop en ik heb nu een straf brandingplan in handen. Het is de toetssteen van mijn business en van alle communicatievormen die in de pipeline zitten. De aparte briefings voor een webdesigner, copywriter, merkenbureau … zijn daarbij heel handig. En ook naar nieuwe medewerkers of toekomstige partners bewijst mijn brandingplan zijn nut. Het is dé perfecte manier om mijn merk-DNA uit te dragen.”

Bewuste keuzes maak ik met gemak

“Ik raad een strategisch brandingtraject zeker en vast aan. Het helpt je kritisch na te denken over je business. Je leert focussen, aflijnen waarvoor je wil staan, wat je wil doen (en wat niet), waar én hoe. De essentie wordt duidelijk én ook je einddoel heeft geen geheimen meer. Een brandingplan mag je gerust zien als de blauwdruk van het pad dat je als ondernemer wil afleggen. Het is een enorme stap vooruit in je keuzeproces. Welke leverancier kies je? Wie neem je aan als klant? Welke eigenschappen moeten je medewerkers hebben? Je beslist het aan de hand van je brandingplan. Als ondernemer maak je zo bewuste keuzes en vermijd je ondoordachte problemen.

Akkoord, het strategische brandingtraject an sich kost een flinke som en vereist van jezelf uiteraard ook heel wat tijd en input. Maar het is elke euro en elke minuut waard. En dankzij de formule van de kmo-portefeuille valt het hele kostenplaatje heel goed mee.

Trouwens, wat is veel geld? Als je als ondernemer veel budget bespaart door een winst aan efficiëntie en doordachte keuzes, dan valt de rekensom heel positief uit. Zeker met de lekkere, opmerkelijke chocolaatjes erbij.” 😉

 

Testimonial Adviver - brandingtraject

www.adviver.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Geert Volkaerts

Geert Volkaerts, zaakvoerder COWIRE

De start van Geert Volkaerts als ondernemer is een herkenbaar verhaal. Met Creavolta, zijn eenmanszaak, werkte hij van thuis uit tot het begon te kriebelen.

Ook al wist Geert waar hij met zijn business naartoe wilde, toch vond hij niet de tijd om gericht aan zijn branding te werken. Gelukkig kruiste Katlijn van Opmerkelijk zijn pad.

Niet de eerste de beste

Geert: “Na de opstart van mijn eenmanszaak voelde ik al snel dat ik zin had in meer. Ik volgde twee coachingtrajecten, maar miste daarna nog altijd een grondige basis op het vlak van branding. Om dit probleem gericht aan te pakken, speurde ik het internet af. Zo kwam ik in contact met verschillende partijen, onder wie Katlijn. Stuk voor stuk heb ik ze met elkaar vergeleken. Dat was nodig, want je koopt ook geen brood, hè.

De inhoud en aanpak van het brandingtraject van Opmerkelijk overtuigden me honderd procent. En ook met Katlijn zelf klikte het meteen.

Als pril bedrijf had ik wel mijn twijfels over het financiële plaatje. De coachingtrajecten hadden al een hele duit gekost en nu kwam dit programma erbovenop.”

De (CO)WIRE in mijn verhaal

“Al van bij de start van mijn brandingtraject werkten Katlijn en haar team zich grondig in: ze onderzochten de markt, stelden me duizend-en-een vragen … om zo een kritische kijk op mijn business te krijgen.

Tijdens dit proces groeiden we samen naar mijn nieuwe brand COWIRE. Het verschil met mijn eenmanszaak kon niet groter zijn. Katlijn bedacht een merkverhaal rond COWIRE met een sterk concept bestaande uit vijf pijlers. De focus op deze kernwaarden (co-creatie, wish, inspire, realise en experience) was voor mij een gamechanger. Ik leerde van Katlijn hoe belangrijk het was om mijn verhaal in zijn geheel te vertellen met een duidelijke pitch en via verschillende touchpoints tijdens een customer journey.

Ook voor mijn strategische aanbod kon ik op haar hulp rekenen. Ik zat al met bepaalde hoofd- en bijproducten in mijn hoofd. Maar Katlijn maakte de verbinding met mijn specifieke doelgroepen. Zo kreeg elke doelgroep een duidelijk kader en wist ik waar de behoeften en pijnpunten zaten per doelgroep of welke beleving een must was voor een bepaalde klantengroep. Het resultaat van mijn traject bleef niet uit, want al heel snel trok COWIRE andere én grotere klanten aan. Mijn rebranding werkte!”

Groei voor mijn merk en voor mezelf

“Mijn brandingtraject is voor mij een schot in de roos. De naam COWIRE, de storytelling rond mijn merk, het strategische businessplan, de focus op de kernwaarden … Al die facetten van mijn merk zou ik niet alleen kunnen bedenken. Elke dag draag ik nu mijn branding uit en ik merk dat het deuren opent en voor een herkenbaarheid zorgt. Trouwens, niet alleen mijn merk plukt de vruchten van mijn traject, ook als ondernemer ben ik enorm gegroeid.”

Een stok achter de deur

“De structuur en de opbouw van een brandingtraject is heel belangrijk om tot een goed eindresultaat te komen. Gelukkig is dat een echte troef van Opmerkelijk.

Katlijn maakt van bij het begin duidelijk wat de verwachtingen zijn van haar kant en geeft een heldere planning mee. Zo weet je perfect wat je op welk moment moet doen en krijg je niet te maken met vervelende verrassingen. Die perfecte timing zorgt voor continuïteit tijdens het traject en is een belangrijke stok achter de deur. (lacht)

Ik ben een ambassadeur

“Enkele weken geleden heb ik het brandingtraject aangeraden aan een andere ondernemer. Waarom? Dat is heel simpel. Het brandingtraject van Opmerkelijk is duidelijk en gestructureerd. Elke sessie is inhoudelijk bijzonder kwalitatief. En last but not least: het resultaat is er!

Ik ben trouwens niet alleen fan van het traject, maar ook Katlijn zelf vind ik een heel straffe madam. Ze kent haar vak door en door en benoemt de dingen zoals ze zijn. Ik ben haar dan ook buitengewoon dankbaar voor haar hulp.

Wie twijfelt omwille van de prijs, net zoals ik in eerste instantie, stel ik graag gerust. Ik heb deze investering onmiddellijk terugverdiend dankzij een nieuwe prijszetting en een betere kijk op mijn doelgroepen. Ik zie het brandingtraject dan ook niet als een kost, maar eerder als een opbrengst.”

 

www.cowire.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Branding Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast, zaakvoerster van Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast kent de boekhoudkundige klappen van de zweep. Al jaren bouwt ze mee aan het boekhoudkantoor waar ze werkt in Aalter. Nu ze de leiding overneemt, wil ze niets liever dan een stijlvolle en catchy naam om zich te onderscheiden. Julie klopt aan bij Opmerkelijk en vraagt hen om hulp bij haar branding en de lancering van haar nieuwe merk.

What’s in a name?

Julie Van der MastJulie: “Toen ik het boekhoudkantoor overnam, wilde ik absoluut mijn eigen stempel drukken. Ik dacht nogal vrij snel aan een nieuwe naam. Ik plaatste een oproep in een Facebook-groep voor ondernemende vrouwen en zo kwam Katlijn van Opmerkelijk in de picture. Natuurlijk wilde ik niet met de eerste de beste in zee gaan, dus sprak ik met drie verschillende partijen af.

Na die gesprekken koos ik vol vertrouwen voor Opmerkelijk. De redenen waren simpel: ik had een onmiddellijke klik met Katlijn, ze kende minder evidente sectoren zoals de boekhouders en advocaten als haar broekzak en ze legde haar aanpak gedetailleerd uit. Zo wist ik perfect wat ik kon verwachten. En geloof me, dat was behoorlijk wat meer dan een nieuwe naam …”

Alles wordt in kaart gebracht

“Door middel van een reeks nuttige oefeningen (zoals een benchmark, SWOT-analyse en trendonderzoek) werd mijn business perfect ontleed.

Op basis van die grondige voorbereidingen kwamen er heel nuttige zaken naar boven. Zo werd het bijvoorbeeld duidelijk op welke sterktes ik me moest richten om me te onderscheiden. Misschien wist ik als zaakvoerster zelf wel wat de pro’s waren van mijn kantoor in Aalter, maar ik keek er nooit zo allesomvattend naar. Tijdens mijn brandingtraject moest ik dieper over mijn zaak nadenken. Dat was voor mij een enorme meerwaarde. Katlijn stelde me doorheen het proces kritische vragen en gaf me de externe input die ik nodig had. Zo groeide ik op een interactieve manier naar een merk dat bij mij en mijn bedrijf hoort.”

Katlijn bijt zich vast

“Ik besef nu meer dan ooit dat er een duidelijk verschil is tussen een nieuwe naam kiezen en een merkstrategie uittekenen. De naam is slechts het topje van de ijsberg. Gelukkig kon ik daarvoor rekenen op de hulp van Katlijn. Zij bedacht een merknaam en een bijbehorend concept met vier pijlers.

Die naamkeuze was trouwens geen gemakkelijk traject. Het verliep niet zonder slag of stoot. Maar Katlijn bleef ervoor gaan. Het eindresultaat werd Finezz, een naam waarover ik superenthousiast ben en die honderd procent bij mijn branding en business past.”

Ik heb een nieuwe naam en nu …

“Finezz was geboren en moest gelanceerd worden. Maar hoe ik dat moest aanpakken, was voor mij een groot vraagteken. Gelukkig kon ik opnieuw rekenen op de expertise van Opmerkelijk.
Sara en Lisa bruisten van de ideeën. Ze overtuigden me van een online merklancering, iets wat totaal buiten mijn comfortzone lag. Het was een schot in de roos, want nadien kreeg ik heel veel positieve reacties van mijn klanten. Wat waren ze verrast door de interactieve kant van mijn merklancering.

Niet alleen mijn launch verliep super, ook mijn communicatietraject met Sara was geweldig. Zij ging op zoek naar een vernieuwende communicatieaanpak die perfect matchte met mijn branding. Ze werkte daarbij heel gestructureerd en professioneel. Dat gaf me als klant veel vertrouwen.”

Trajecten in volle coronatijd

“Al mijn sessies verliepen via Teams, een programma dat ik voor het coronavirus nooit eerder gebruikte. Nu zat er niets anders op. Maar al snel merkte ik de voordelen van mijn online afspraken. Ik verloor geen tijd met verplaatsingen van Aalter naar Beringen, het was gemakkelijk, en over de return van Opmerkelijk twijfelde ik geen seconde, want elke meeting verliep perfect gestructureerd en werd qua timing goed ingeschat.”

Prijs-kwaliteit in een juiste verhouding

“Zowel het strategische brandingtraject als het communicatietraject is de investering absoluut waard. De prijs-kwaliteit zit in een juiste verhouding.

Beide trajecten gaan veel verder dan je zou denken. Ze zijn zo allesomvattend. Bij de conculega ’s van Opmerkelijk krijg je gewoonweg minder. Zowel in tijd als in diverse invalshoeken. Net die grondigheid maakt het verschil. Dat merk je bijvoorbeeld aan hoe het hele team van Opmerkelijk zich voorbereidt of met welke precisie ze hun verslagen uitwerken.

Ik ben en blijf fan van het Opmerkelijk-team. Ze waren fantastisch van het begin tot het einde. Stuk voor stuk toppers!”

 

Finezz Accountants

www.finezz.be

Streef jij net zoals Finezz uit Aalter voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Yves Beckers en Petra Wouters, zaakvoerders van ‘t Veldt (Retie)

Yves Beckers en Petra Wouters, en hun zakenpartners Rob en Caroline, boden met hun zaak ’t Veldt voor ieder wat wils: een zomerbar, een sfeervolle feestlocatie, gezellige teambuildings, uitdagende obstacle runs, perfecte kinderfeestjes, en ga zo maar door. Maar net dit uitgebreide aanbod maakte het voor hen moeilijk. Want ze slaagden er maar niet in om hun merk op een eenduidige manier voor te stellen aan de buitenwereld. Ze vervielen vaak in een en-en-en-verhaal. Daarom besliste Petra en Yves om alles op alles te zetten en ’t Veldt om te toveren tot een sterk merk dankzij een OpmerKelijk brandingtraject.

Streven naar meer diepgang

Petra: “Als we vroeger over onze zaak vertelden, gleden we af naar een onduidelijke mix van dingen. ’t Veldt stond nu eenmaal bol van leuke activiteiten. Wat we misten, was een rode draad in het geheel. Tijdens een traject bij Unizo kwam dat naar boven. De mentor van deze opleiding twijfelde geen seconde en verwees ons door naar Katlijn.

We wilden ons niet meteen vastpinnen op één partij en klopten daarom aan bij verschillende bureaus. Om uiteindelijk toch te kiezen voor Katlijn en haar team. Waarom? Heel simpel. Bij OpmerKelijk vonden we iets terug dat we bij de anderen misten. Het voorstel van Katlijn ging zoveel dieper. Dat was ons onmiddellijk duidelijk.”

Slimme investering

Petra: “Het enige wat ons een beetje deed twijfelen, was het kostenplaatje. Het traject bij OpmerKelijk viel in vergelijking duurder uit en beperkte zich tot een pure brandingstrategie. Toch beslisten we om er voluit voor te gaan! Tijdens het traject vroeg Katlijn ons om even op de rem te gaan staan, zodat we een grondig inzicht konden krijgen in ons merk. En dat bleek achteraf een schot in de roos. Want het brandingtraject gaf ons een vliegende start.”

De vruchten van een SWOT-analyse

Petra: “De SWOT-analyse was een belangrijk onderdeel van ons traject. Katlijn kreeg aan de hand van die studie een klare kijk op onze business en voelde al snel aan waar het schoentje wrong: het gemis aan een eenduidige story. Als ondernemers stonden we te dicht bij ons merk om dat op te lossen. Gelukkig slaagde Katlijn daar wel in. Ze bracht alles samen in een merkverhaal met drie buitengewone pijlers en breide er voor ons een groene draad door.”

Less is more

Petra: “Ook ons aanbod nam Katlijn stevig onder handen. We boden onze klanten altijd veel vrijheid en werkten op maat van hun wensen. Maar die aanpak maakte het zowel voor ons als voor ons cliënteel niet altijd even gemakkelijk.

Katlijn stelde ons gerichte vragen om te komen tot duidelijke pakketten met veel analogieën ertussen. Ons aanbod kreeg op die manier een overzichtelijke structuur met telkens een leuke twist. Op dit moment volgen we een strategietraject om ons aanbod nog meer diepgang en een duidelijke, herkenbare structuur te geven.”

Grote steun tijdens corona

Petra: “We volgden het brandingtraject in volle coronatijd. Dat was een absolute meerwaarde. Zo ontdekten we onze sterktes en zwaktes tijdens een uitdagende periode en konden we nieuwe dingen lanceren die de coronastorm doorstonden. Neem nu bijvoorbeeld onze zomerbar. Daar plukten we al onmiddellijk de vruchten van. We zagen het aantal klanten alleen maar toenemen.”

OpmerKelijk is een zeer waardevolle partner

Petra: “We zijn honderd procent tevreden over ons brandingtraject. Bij elke stap die we namen, vonden we dezelfde kwaliteit en degelijkheid terug. De voorbereidingen van Katlijn en haar team bijvoorbeeld, daar gingen uren werk aan vooraf en ook de verslagen daarna waren tot in de puntjes verzorgd. Tussendoor gaf ze veel tips en concrete ideeën om onze merkbeleving te boosten.

We raden Katlijn en haar team graag aan. Want OpmerKelijk biedt een enorme expertise, kwaliteit en service. Het vertrouwen dat we in Katlijn hebben, is enorm. Als kleine ondernemers hebben we niet alle kennis in huis. Het is dan ook heel fijn om te steunen op een waardevolle partner als Katlijn.”

 

www.veldt.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals ‘t Veldt uit Retie, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Opmerkelijk | branding Kortessem

Yannick en Philippe Van de Weerd, zaakvoerders van Kokima Eventkasteel uit Kortessem

Philippe en Yannick Van de Weerd runnen als vader en zoon samen Kokima Eventkasteel in Kortessem. Bedrijfsfeesten en teambuildings, maar ook trouwfeesten zijn dagelijkse kost voor dit duo. Na vele jaren van prachtige evenementen voelden ze dat hun merk geen logisch geheel meer was. Het was tijd voor een rebranding! Katlijn van Opmerkelijk liet met veel plezier haar ophaalbrug neer voor deze ondernemers tijdens een strategisch brandingtraject.

De toegevoegde waarde

Yannick: “Onze locatie in Kortessem biedt ongelooflijk veel mogelijkheden. Net dat was misschien een beetje onze valkuil. Want we zagen plots een wildgroei aan allerlei activiteiten die we los van elkaar opstartten. Het logische geheel was ver zoek. We voelden dat het tijd was voor een rebranding.”

Philippe: “Ilspirati, onze vaste partner voor de aankleding van onze evenementen, was heel positief over Opmerkelijk. Die mond-tot-mondreclame overtuigde ons om een kennismakingsafspraak te maken met Katlijn. Vanaf het eerste moment was er een klik. Katlijn verduidelijkte tot in het kleinste detail wat ze wel en niet voor ons kon doen. Ze wilde een toegevoegde waarde bieden. Anders deed ze dit traject niet. Voor ons voelde dat heel vertrouwd aan omdat we zelf ook op die manier werken.”

Met een duidelijk doel voor ogen

Yannick: “Katlijn bezocht onze locatie. Zo kon ze perfect de sfeer van onze business opsnuiven. Ze werkte zich samen met haar team heel grondig in. Dat merkten we al snel aan haar verslagen. Katlijn gaat daar heel ver in. We durven zelfs te zeggen dat ze morgen bij ons aan de slag kan gaan.” 😊

Philippe: “Tijdens het brandingtraject zette Katlijn ons ook aan het werk. Om ons merk nog meer te doorgronden, gaf ze ons een hele reeks oefeningen met telkens een duidelijke doelstelling. We deden niet zomaar losse opdrachten, maar timmerden samen met Katlijn aan ons merk. Elke stap die we met haar zetten, bracht ons dichter bij een duidelijke merkidentiteit en merkstrategie.”

Naar één merkverhaal

Yannick: “Onze oorspronkelijke vraag was om het totaalplaatje in één logisch geheel te gieten. Maar probeer maar eens een trouwfeest op één lijn te brengen met een hardcore teambuildingactiviteit. Toch slaagde Katlijn daarin. Ze bedacht een schitterend merkverhaal met vier pijlers waarbij onze ongedwongen aanpak de rode draad was.”

Philippe: “Katlijn en haar team verzonnen ook verschillende belevingselementen in lijn met onze rebranding. Ze sloegen daarmee echt de nagel op de kop. Neem nu onze ridderzaal. Die was absoluut een pareltje. Maar Katlijn wees ons op de klassieke uitstraling. Ze gaf de raad om de ongedwongen sfeer van buiten ook mee te nemen naar de binnenkant van het kasteel.”

Yannick: “Ze trok die lijn trouwens helemaal door. Zelfs de catering moest eraan geloven. In plaats van klassieke formules zag ze mooie opportuniteiten in streetfood met creatieve afhaalpunten en barbecues.”

Ons aanbod vanuit het klantenperspectief

Yannick: “Ook ons aanbod werd onder de Opmerkelijke loep gelegd. Voordien maakten we een harde opsplitsing tussen vrijgezellenactiviteiten, teambuildings en trouwfeesten. In het nieuwe verhaal van Kokima hertekende Katlijn het aanbod in functie van onze klanten. Ze bedacht drie categorieën die alles omvatten: samen zijn, samen doen en samen verbinden.”

Een corona-opportuniteit

Philippe: “We deden ons brandingtraject tijdens de coronaperiode. Dat was eigenlijk een meevaller. Want eindelijk hadden we de tijd om ons merk grondig aan te pakken en onmiddellijk actie te ondernemen. De ridderzaal is bijvoorbeeld al in lijn met onze nieuwe branding en ons nieuwe logo is gelanceerd. Tussen alle teambuildings, trouwfeesten en andere evenementen door hadden we dat nooit zo snel voor elkaar gekregen.”

Geen leverancier, wel een partner

Yannick: “We zijn supertevreden over ons rebrandingtraject. Het was absoluut een prettige samenwerking en het resultaat mag er zijn.”

Philippe: “Een rebrandingtraject is een echte aanrader voor elke zaakvoerder die al eventjes bezig is. We voelen ons gesterkt in ons ondernemerschap doordat we nu weer een duidelijke koers voor ogen hebben.”

Yannick: “Opmerkelijk is voor ons geen leverancier, maar eerder een partner. Onze relatie stopte niet na de ontvangst van het brandingplan. Als we in de toekomst met een probleem of vraag zitten op het vlak van branding of communicatie, dan kloppen we zeker opnieuw bij hen aan. Katlijn en haar team zijn voor ons een grote steun, ook op lange termijn.”

 

www.eventkasteel.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Kokima Eventkasteel uit Kortessem, ook naar een onderscheidend en duidelijk merkverhaal vanuit een strategische branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ann Van den Rijn en Kim Semadeni van Effect4Business (Rumst)

Ann Van den Rijn weet als geen ander wat OpmerKelijk kan betekenen voor een merk. Sinds het brandingtraject voor haar bedrijf Gym Tonic heeft ze als ondernemer een stevige strategie, onderscheidt ze zich op een concurrentiële markt en communiceert ze glashelder naar haar klanten.

Die voordelen wilde ze ook voor Effect4Business, het andere merk waarvan ze de bezielster en zaakvoerder is. Samen met haar zakenpartner Kim Semadeni ging ze daarom opnieuw naar OpmerKelijk voor een doordacht brandingplan.

Het nut van benchmarken

Ann: “Katlijn betekende heel veel voor mijn bedrijf Gym Tonic. Ik zag duidelijk wat haar aanpak me opleverde. Toen we Effect4Business sterker wilden profileren, was onze keuze dan ook snel gemaakt om een tweede keer in het OpmerKelijke bootje te stappen.”

Kim: “Katlijn werkte zich grondig in en ging van start met een benchmark van alle spelers op de markt. We hadden die oefening zelf ook al voor een stuk gedaan, maar zij ging hierin veel verder. We waren duidelijk niet de enige speler op de markt. Daarom was het voor ons merk zo belangrijk om zowel voor een duidelijk concept als een duidelijke communicatie te gaan. Tijdens de benchmark ontdekten we dat de focus op het totaalplaatje – zowel het fysieke, het mentale als het sociale – ons onderscheidde van de rest.”

Een crack in concepten

Ann: “Al in het eerste gesprek kwam Katlijn met een idee voor ons merkconcept. Ze doet dit niet vaak in een eerste afspraak, maar ze vertelde dat ze onmiddellijk het totale plaatje van het merkverhaal zag en het al graag deelde. Heel eerlijk? Het verraste me niet. Katlijn is nu eenmaal heel sterk in duidelijke en verkoopbare concepten bedenken. In de afspraken die volgden, gingen we voor verdere verfijning, zodat het merkconcept uiteindelijk honderd procent bij ons bedrijf paste.”

Kim: “Dit concept moesten we ons natuurlijk ook eigen maken. Dankzij de vele en uitgebreide verslagen van Katlijn lukte dat stapje voor stapje.”

Ann: “Wat we trouwens geweldig vinden, is de wetenschappelijke onderbouw van ons concept. Hiermee kunnen we potentiële klanten overtuigen van onze unieke mix: een academische achtergrond met tonnen ervaring. Katlijn benadrukte dat die insteek enorm belangrijk was voor ons merk. Het bewijs van haar strategische meerwaarde!”

Grote of kleine bedrijven?

Ann: “Onze doelgroep goed afbakenen stond ook hoog op onze to-dolijst. Ik ging ervan uit dat we met Effect4Business voor grote bedrijven als klant moesten gaan, maar Katlijn stuurde die gedachte bij. Dat was voor mij persoonlijk een eyeopener. En een opluchting, omdat ik wat koudwatervrees had voor grote bedrijven. Ik werkte nooit in een multinational en ook in mijn professionele netwerk zitten minder mensen met dat profiel. Toen Katlijn voorstelde om eerder te focussen op kmo’s, voelde dat onmiddellijk goed en kwam ik opnieuw tot rust.”

Kim: “Pas op, we zeggen zeker geen nee tegen grote bedrijven, maar als we actief prospecteren, doen we dat op kmo-niveau.”

Ann: “Net zoals tijdens het brandingtraject van Gym Tonic deed Katlijn ook nu een behoefteanalyse voor onze doelgroep. Buitengewoon nuttig en relevant! We kunnen nu perfect inspelen op die behoeften in onze communicatie. En tijdens het netwerken doen we zo de lampjes branden bij een gesprekspartner en mogelijke klant.”

Samen sterk

Ann: “Kim en ik zaten al op dezelfde golflengte. Toch gingen we samen met Katlijn aan de slag. We wilden elk ons eigen ding halen uit dit traject. Zeker omdat we elk een ander profiel hebben. Ik ben een rasechte ondernemer, terwijl Kim een meer wetenschappelijke achtergrond heeft. We zijn heel complementair en dat maakt ons een sterk team. En nu nog sterker!”

Opnieuw een aanrader

Ann: “We zijn heel tevreden over de samenwerking met OpmerKelijk. Katlijn en haar team blinken uit op verschillende domeinen. De professionele aanpak, de klantgerichtheid, de kennis van zaken, het gegarandeerde resultaat … En dat zijn dan nog maar enkele factoren waarom we OpmerKelijk zouden aanraden! En wat dit brandingtraject bovendien extra leuk maakt, is dat je zelfs al tijdens het traject in actie kan schieten. Op het einde krijg je een strategisch brandingplan in handen. Dat is echt de kers op de taart. Een stevige houvast die jaren meegaat!”

 

www.4effect.be/4business/effect4business

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Effect4Business uit Rumst, ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.