Geert Volkaerts, zaakvoerder COWIRE

De start van Geert Volkaerts als ondernemer is een herkenbaar verhaal. Met Creavolta, zijn eenmanszaak, werkte hij van thuis uit tot het begon te kriebelen.

Ook al wist Geert waar hij met zijn business naartoe wilde, toch vond hij niet de tijd om gericht aan zijn branding te werken. Gelukkig kruiste Katlijn van Opmerkelijk zijn pad.

Niet de eerste de beste

Geert: “Na de opstart van mijn eenmanszaak voelde ik al snel dat ik zin had in meer. Ik volgde twee coachingtrajecten, maar miste daarna nog altijd een grondige basis op het vlak van branding. Om dit probleem gericht aan te pakken, speurde ik het internet af. Zo kwam ik in contact met verschillende partijen, onder wie Katlijn. Stuk voor stuk heb ik ze met elkaar vergeleken. Dat was nodig, want je koopt ook geen brood, hè.

De inhoud en aanpak van het brandingtraject van Opmerkelijk overtuigden me honderd procent. En ook met Katlijn zelf klikte het meteen.

Als pril bedrijf had ik wel mijn twijfels over het financiële plaatje. De coachingtrajecten hadden al een hele duit gekost en nu kwam dit programma erbovenop.”

De (CO)WIRE in mijn verhaal

“Al van bij de start van mijn brandingtraject werkten Katlijn en haar team zich grondig in: ze onderzochten de markt, stelden me duizend-en-een vragen … om zo een kritische kijk op mijn business te krijgen.

Tijdens dit proces groeiden we samen naar mijn nieuwe brand COWIRE. Het verschil met mijn eenmanszaak kon niet groter zijn. Katlijn bedacht een merkverhaal rond COWIRE met een sterk concept bestaande uit vijf pijlers. De focus op deze kernwaarden (co-creatie, wish, inspire, realise en experience) was voor mij een gamechanger. Ik leerde van Katlijn hoe belangrijk het was om mijn verhaal in zijn geheel te vertellen met een duidelijke pitch en via verschillende touchpoints tijdens een customer journey.

Ook voor mijn strategische aanbod kon ik op haar hulp rekenen. Ik zat al met bepaalde hoofd- en bijproducten in mijn hoofd. Maar Katlijn maakte de verbinding met mijn specifieke doelgroepen. Zo kreeg elke doelgroep een duidelijk kader en wist ik waar de behoeften en pijnpunten zaten per doelgroep of welke beleving een must was voor een bepaalde klantengroep. Het resultaat van mijn traject bleef niet uit, want al heel snel trok COWIRE andere én grotere klanten aan. Mijn rebranding werkte!”

Groei voor mijn merk en voor mezelf

“Mijn brandingtraject is voor mij een schot in de roos. De naam COWIRE, de storytelling rond mijn merk, het strategische businessplan, de focus op de kernwaarden … Al die facetten van mijn merk zou ik niet alleen kunnen bedenken. Elke dag draag ik nu mijn branding uit en ik merk dat het deuren opent en voor een herkenbaarheid zorgt. Trouwens, niet alleen mijn merk plukt de vruchten van mijn traject, ook als ondernemer ben ik enorm gegroeid.”

Een stok achter de deur

“De structuur en de opbouw van een brandingtraject is heel belangrijk om tot een goed eindresultaat te komen. Gelukkig is dat een echte troef van Opmerkelijk.

Katlijn maakt van bij het begin duidelijk wat de verwachtingen zijn van haar kant en geeft een heldere planning mee. Zo weet je perfect wat je op welk moment moet doen en krijg je niet te maken met vervelende verrassingen. Die perfecte timing zorgt voor continuïteit tijdens het traject en is een belangrijke stok achter de deur. (lacht)

Ik ben een ambassadeur

“Enkele weken geleden heb ik het brandingtraject aangeraden aan een andere ondernemer. Waarom? Dat is heel simpel. Het brandingtraject van Opmerkelijk is duidelijk en gestructureerd. Elke sessie is inhoudelijk bijzonder kwalitatief. En last but not least: het resultaat is er!

Ik ben trouwens niet alleen fan van het traject, maar ook Katlijn zelf vind ik een heel straffe madam. Ze kent haar vak door en door en benoemt de dingen zoals ze zijn. Ik ben haar dan ook buitengewoon dankbaar voor haar hulp.

Wie twijfelt omwille van de prijs, net zoals ik in eerste instantie, stel ik graag gerust. Ik heb deze investering onmiddellijk terugverdiend dankzij een nieuwe prijszetting en een betere kijk op mijn doelgroepen. Ik zie het brandingtraject dan ook niet als een kost, maar eerder als een opbrengst.”

 

www.cowire.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy