Testimonial klantbeleving Ellen Coenen - Opmerkelijk

Ellen Coenen, zaakvoerster van Signature Ellen Coenen

Sfeer is maatwerk. Wat een klant precies verwacht, is heel persoonlijk. Dat inzicht geldt niet alleen voor het aanbod van Ellen Coenen maar ook voor haar aanpak. Als meester in sfeerstyling brengt ze huiselijke sfeer tot leven met raamdecoratie. Met meer dan tien jaar ervaring in het vak weet ze precies wat een klant nodig heeft. Wat ze zelf nodig had? Een strategische ommezwaai in haar merkverhaal en klantbeleving.

Een grond(ig)plan

“Weten waar je kracht ligt, maar het niet in woorden kunnen vatten. Dat is niet alleen frustrerend maar ook een missing link in een onderneming. Ik wilde duidelijk maken aan (potentiële) klanten dat ik betrokken en professioneel te werk ga. Maar hoe zet je dat om in drukwerk, een website en sociale media? Hoewel ik jarenlang op mijn buikgevoel vertrouwde, zag ik in dat er meer nodig was dan dat om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan. Ik had nood aan een strategisch plan waarop ik altijd kan terugvallen.”

“Enkele jaren geleden leerde ik Katlijn kennen op een netwerkevent. Haar rust en bekwaamheid werkten toen al als een genstertje voor mijn ondernemersvuur. Op dat moment besliste ik stiekem dat ik ooit op haar een beroep zou doen.”

 Durf te vragen

“Opmerkelijk is actief in een totaal andere business. Zij weten net zo weinig over lamellen als ik over branding en klantbeleving. Tenminste, tot nu. Want door de juiste vragen te stellen, verdiepten ze zich in mijn sector en mijn eigen workflow. Ze luisterden, leerden en leefden zich in mijn leefwereld in. Omdat ik net dezelfde diepgaande aanpak hanteer bij mijn klantgesprekken, was er meteen een match. Aan de hand van grondige en gestructureerde analyses brachten ze niet alleen mijn bedrijf maar ook de concurrentie, best practices en nieuwe trends in kaart. Opportuniteiten, verbeterpunten, een merkbelofte … Het team van het Opmerkelijk deed zijn naam alle eer aan.”

Figuurlijke kapstokken

 “Mijn traject bevatte drie onderdelen, volgens Katlijn haar boek TOPgeMERKt: ‘story experience’, ‘interaction experience’ en ‘connection experience’. Samen met Opmerkelijk werkte ik intensief aan mijn merkverhaal, een communicatiestrategie en klantbelevingselementen. Mijn merknaam veranderde van Ellen Coenen Raamdecoratie naar Signature Ellen Coenen. Samen met het acroniem ECHT (Ellen Coenen Huiselijke Totaalbeleving) en de aangereikte handvatten kan ik nu duidelijk vertellen hoe mijn bedrijf zich onderscheidt. Aan de hand van de drie pijlers ECHT Zien, ECHT Begeleiden en ECHT Genieten leg ik enthousiast én onderbouwd mijn aanpak en aanbod uit. Die structuur maakt het niet alleen duidelijker voor mij maar ook voor (potentiële) klanten.”

“Omdat ik in iemands leefruimte, slaapkamer of andere privéruimte kom, vind ik het belangrijk dat klanten mij vertrouwen. Doordat mijn merk professionaliteit uitstraalt, lukt dat moeiteloos. Opmerkelijk zag het totaalplaatje. Ze reikten me een leidraad aan die niet alleen mooi is op papier maar ook in de praktijk. De merkbelevingselementen zijn origineel. Mijn elevatorpitch is sterk. Mijn merk differentieert zich van de concurrentie. Klantbeleving staat centraal.”

Ieder zijn rol(gordijn)

 “Betrokken, professioneel, op maat. Dit rijtje aan lof omschrijft volgens Opmerkelijk mijn meerwaarde. Al zou het evengoed op hun website kunnen pronken. Katlijn en haar team blinken uit in duidelijke communicatie. ‘What you see is what you get’. De planning is strak en de verwezenlijkingen zijn altijd naar wens. Samenwerken met Opmerkelijk voelde ontspannen en toch doelgericht aan. Het team werkt als een geoliede machine, en die energie voel je als klant. Katlijn weet dat de details geen details zijn. Tijdens afspraken benoemt ze de afgevinkte to do’s en de volgende stappen. Dat doe ik voortaan ook. Bovendien is het team écht bereikbaar. Zowel telefonisch als via mail. Je leest het: van zo’n toponderneemster kunnen veel bedrijven nog iets leren.”

Een menselijke touch

 “De inzichten waren boeiend maar ook intens. Wist ik veel hoe een website in elkaar stak. Of hoe belangrijk recensies écht zijn. Eerlijk? Ik was even overweldigd door alle informatie en ideeën. Niet dat ik het proces in vraag stelde, maar het team voelde aan dat ik nood had aan meer ondersteuning. Daarom reikten ze me een samenvatting van alle stappen aan. Zo attent! En bovenal: zo waardevol. Tot op vandaag neem ik dat verslag geregeld vast om het om te zetten naar de praktijk, samen met een grafisch ontwerper of websitebouwer.”

Investeren loont

“Dankzij Opmerkelijk til ik mijn klantbeleving naar een hoger niveau. Met een afgelijnd strategisch plan bereik ik nu mijn ideale klant. Dit had ik nooit alleen – of op buikgevoel – kunnen verwezenlijken. Ik ben benieuwd wat de toekomst voor mij in petto heeft. Grote projecten? Het verschil maken voor een gezin? Ik ben er klaar voor. Eén ding is zeker: investeren in kwaliteitsvolle materialen loont op lange termijn. Net zoals samenwerken met een partner die van aanpakken weet. Mijn tip voor jou? Volg Opmerkelijk op Instagram, lees Katlijns boeken en laat je inspireren op een van haar lezingen. Wie weet is zij ook jouw genstertje.”

Testimonial klantbeleving Ellen Coenen

www.ellencoenen.be

Onderneem je vanuit je buikgevoel maar heb je ook nood aan een strategisch plan? Doe zoals Ellen een beroep op Opmerkelijk om je klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *