Astrid Vanderborght, zaakvoerster van Studio Boiler
Astrid Vanderborght zit al tien jaar in het vak. Als grafiste helpt ze bedrijven aan straffe logo’s, huisstijlen en andere spraakmakende designs. Ook de klanten van Opmerkelijk komen bij haar regelmatig over de vloer. En elke keer hoort ze de enthousiaste verhalen over het brandingtraject van Katlijn. Het is dan ook logisch dat ze voor haar eigen rebranding voor Opmerkelijk kiest.
De tamtam deed zijn werk
Astrid: “Ik werkte al vaak voor de klanten van Opmerkelijk. Toen ik mijn eigen brand een stevige boost wilde geven, hoefde ik niet lang na te denken. Elke klant van Katlijn sprak zo lovend over haar aanpak en was na een brandingtraject dolenthousiast over het resultaat. Dat wilde ik ook! Ik twijfelde dan ook geen seconde en koos voor de meerwaarde van Opmerkelijk.
Ik realiseerde me natuurlijk wel dat mijn input zelf ook een belangrijke factor was om alles uit dit traject te halen. Daarom maakte ik voldoende tijd vrij voor mijn merk. Een nieuw merkverhaal creëren is nu eenmaal niets voor tussen de soep en de patatten.”
Sterke voorbereiding
“Katlijn en haar team werkten zich grondig in. Zo deden ze bijvoorbeeld een heel uitgebreid concurrentieonderzoek en een uitgebreide analyse van trends in mijn business en de wereld daarbuiten. Dat was geen gewoon lijstje, maar een echte analyse van de markt. Op mijn beurt moest ik het document doornemen en mijn feedback geven. Dat pingpongen tussen elkaar speelde een belangrijke rol om te groeien naar een merk dat honderd procent klopte en bij mij paste.”
Een naam doen borrelen
“Zelfs de naam Studio Boiler kwam door die continue wisselwerking tot stand. Akkoord, ik heb de naam verzonnen, maar dat lukte me pas na vele triggers van Katlijn. En natuurlijk stopte het niet bij het bedenken van een merknaam. Katlijn en haar team zorgden voor de extra slagkracht, met een heleboel inspiratie voor mijn merkbeleving. Ze deden Studio Boiler stomen met bijvoorbeeld een straffe slogan, prikkelende boodschappen voor sociale media (zoals creatieve woordspelingen en quotes) … De input die ze gaven was onvoorstelbaar. De ideeën bleven komen.”
De sprint naar upsell
“Omdat we al eerder hadden samengewerkt, kende Katlijn mijn methodiek. Ze stelde mijn manier van werken grondig in vraag. Ze leerde me nadenken over afgebakende pakketten, wat in mijn branche zeker een win is.
Door over te stappen naar een meer strategisch aanbod, kwam er veel meer transparantie voor de klant. Die laatste wist perfect wat hij kon verwachten en voor welk prijskaartje. Verder werden interessante upsellmogelijkheden in één klap duidelijk, zowel voor mezelf als voor mijn cliënteel.”
Strategische vertaalslag
“Katlijn ging niet alleen aan de slag met mijn aanbod, ook mijn doelgroepen moesten eraan geloven. Die werden grondig geanalyseerd en ingedeeld per segment. Ik kreeg zo een helder plaatje in mijn hoofd. Welke tak zorgt voor het meeste rendement? Voor wie werk ik het liefst? Het was onmiddellijk duidelijk.
Opmerkelijk vertaalde mijn nieuwe strategische aanbod en mijn strategische doelgroepen naar een verrassende houvast voor mijn website. De sitemap die zo tot stand kwam, had ik zelf nooit kunnen bedenken. De indeling met een menu en submenu, de ‘voor wie’-pagina, de blog … Katlijn gaf op dat vlak heel nuttig advies. En het toffe is dat ze, samen met haar team, mijn website nog even onder de loep nam net voor het live gaan.”
Meerwaarde op vele fronten
“De meerwaarde van mijn rebrandingtraject vind ik terug op verschillende vlakken. Neem nu mijn concept. Dat is tijdens de verschillende sessies bij Katlijn ontstaan. Het voelt heel natuurlijk aan en ik bouw er met gemak op verder. Het is een echt fundament. Ik merk als ik mijn bedrijf pitch, dat dat niet droog of saai gebeurt, maar met een heel sterk en levendig merkverhaal. Mijn concept is dé tool waarmee ik me duidelijk positioneer ten opzichte van mijn collega-concurrenten. Studio Boiler is uniek!
Het traject zet me verder op het juiste toekomstspoor. Het laat me zien waar ik nog groei kan realiseren binnen mijn business.”
Queen Astrid!
“De samenwerking met Opmerkelijk verliep super! De hartelijke ontvangst, de positieve sfeer, de bereidwilligheid om te helpen, het punctueel nakomen van elke afspraak … Als klant werd ik in de watten gelegd. Heel het team gaf echt het beste van zichzelf. Dat merkte ik meteen aan de grondige voorbereidingen en verslagen. En het eindresultaat werd dan ook een pareltje: een superuitgebreide en overzichtelijke bijbel.”
Iedereen naar Katlijn
“Moet je als ondernemer dit brandingtraject volgen? Daar kan ik heel kort over zijn: JA!
Katlijn stelt je vragen over je business waar je zelf niet aan denkt. Ze geeft je een kritische externe kijk op je zaak. Zeker met al haar ervaring is dat een grote win. Verder is haar advies over mogelijke verbeterpunten heel positief en aanmoedigend. Ze dringt daarbij haar mening niet op, maar legt het je op een rustige manier uit. Zo behoud je je verbondenheid met je eigen merk.
Natuurlijk kost dit traject wel iets. Maar toch is het de investering meer dan waard. En ik kan het weten, want ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit een klant van Opmerkelijk horen zeggen dat het te duur is. Iedereen haalt het rendement eruit en krijgt waar voor zijn geld.”
Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!