fbpx

Meet het OpmerKelijke team
Katlijn Voordeckers

Identity kit

Mijn OpmerKelijke functie: zaakvoerder van OpmerKelijk en het creatieve en strategische brein achter heel wat OpmerKelijke merken.

Mijn diploma’s:

  • master toegepaste economische wetenschappen (tew) – UHasselt
  • Brandmanagement & communicatie – Vlerick Business School
  • Productmanagement – Vlerick Business School
  • Customer centricity – Vlerick Business School

Mijn online brievenbus: katlijn@opmerkelijk.be – Mijn mailbox, waarmee ik een haat-liefdeverhouding heb, zorgt voor een eeuwige strijd. Enerzijds krijg ik vaak goed nieuws of interessante vragen over branding. Anderzijds is de vele mails beantwoorden een constante puzzel in mijn agenda. Je kan het vergelijken met een spelletje tetris: de ene mail is nog maar net verwerkt of de andere komt al uit de lucht vallen. 😉

Mijn topspecialiteit bij OpmerKelijk: zowel mijn klanten als mijn collega’s zijn verbaasd over hoe snel ik inzicht krijg in de business van ondernemers, er structuur en strategie in breng en ervoor zorg dat ze nog beter OpgemerKt worden dankzij de juiste bewoordingen. Voor mij is dat heel gewoon, maar blijkbaar is het gewoon OpmerKelijk.

Let’s get personal …

Ik ben dol op: wandelen, lopen en fietsen in de natuur. Zo kan ik heel gemakkelijk de knop omdraaien en mijn hoofd leegmaken. Na de inspanning plof ik graag buiten in een ligzetel met een goed boek.

Ik hou niet zo van: mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Geef mij maar: doe wat je zegt, zeg wat je doet en zorg dat je veel doet.

Hiervoor mag je me altijd wekken: cheesecake!

Het mooiste compliment dat ik ooit kreeg … zijn er meteen twee.

Een gewaardeerd professor was proeflezer van mijn boek VerMERKvuldig!. Hij vond mijn boek heel boeiend en vlot geschreven, relevant, onderbouwd en helemaal op maat van ondernemers. Dat kan tellen als compliment, hè.

Ook na de lancering van VerMERKvuldig! kreeg ik onrechtstreeks een grote pluim toen iemand me vroeg of ik een ghostwriter aan het werk gezet had. Niet dus. Elke letter van mijn boek heb ik zelf geschreven met mijn eigen schrijfstijl die ik al van kindsbeen heb. De eindredacteur hoefde alleen nog maar de puntjes op de i te zetten.

Dit zou mijn moeder over mij vertellen: dat ze enorm trots op me is, omdat ik veel durf maar tegelijk heel beredeneerd voor mijn ambities ga. En ze vindt het super dat ik altijd mezelf blijf, als moeder, dochter, partner, vriendin, leidinggevende …

Mijn meest gênante moment: een speech voor tweehonderd mensen waarbij ik plots een black-out kreeg. Het liefst wilde ik toen gillend weglopen. Gelukkig gaf iemand mij ooit de tip: gewoon blijven ademen en doen alsof je dorst hebt. Na drie slokken water kon ik mijn draad opnieuw enthousiast opnemen. Mensen spreken me nog altijd aan over de inhoud van de speech, want bijna niemand had het gemerkt het dat ik het even niet meer wist. Voortaan denk ik ook altijd: kom hier gerust zelf maar eens staan. 😉

Een sip van deze cocktail maakt me helemaal happy: Aperol Spritz. Het prikkelt voor mij alle zintuigen: de zalige smaak, de heerlijke geur, de zomerse kleur, de klotsende ijsblokjes, het koude glas, het positieve gevoel.

Dit draag ik het liefst elke dag: lange jurken met vrolijke kleuren die mijn figuur flatteren.

Niemand weet dat ik eigenlijk … in mijn privéleven overal en altijd te laat kom (sorry, Sofie 🙂 ). Gelukkig hou ik me wel heel strikt aan afspraken op het werk.

Mijn favoriete quote is: ‘Als je OpmerKelijk gewoon bent en toch OpmerKelijke dingen durft te doen, dan word je gewoon OpmerKelijk …’

Na de werkuren ontspan ik het liefst door … te gaan joggen in het bos of te wandelen met Nairootje.

Dream, dream, dream …

Mijn grootste droom: Op persoonlijk vlak hoop ik dat mijn kinderen hun boeiende persoonlijkheden verder ontwikkelen om hun eigen pad te volgen, voor hun dromen te durven gaan en gelukkig te zijn. Op professioneel vlak droom ik dat onze OpmerKelijke Branding & Communication Agency en Academy nog veel groeiende en startende ondernemers mag laten opmerken met een creatief en strategisch concept dat hen veel mond-tot-mondreclame geeft.

Met deze man/vrouw wil ik weleens op date: ik denk meteen aan een brainstormsessie met Lady Gaga, Pink en Bono. Dat lijkt me een zalig inspirerende combinatie.

De ultieme vakantie voor mij: een actieve gezinsvakantie met veel natuur en bergen waar de zee en de zon nooit ver weg zijn. Zo vond ik Portugal heerlijk … Maar als het goed weer is, word ik ook helemaal happy van een zomerse bergvakantie in Oostenrijk of Italië. Of vertoef ik graag aan wat ze in het Duits een ‘See’ noemen.

Over vijf jaar wil ik … OpmerKelijk verder laten uitgroeien tot een volwaardige academy naast ons agency. En dat samen met mijn team, waarbij iedereen zijn talenten en persoonlijkheid voluit kan inzetten en laten groeien.

On the job

De reden waarom ik zo graag bij OpmerKelijk werk: enerzijds ben ik dagelijks omringd door een geweldig team en fantastische klanten. Anderzijds combineer ik elke dag mijn liefde voor strategische branding en communicatie met mijn liefde voor schrijven en creatief nadenken.

Mijn favoriete boek over branding/communicatie: De Conversation Company van Steven Van Belleghem.

Bij OpmerKelijk ben ik: de leading lady. Volgens mijn collega’s kan ik zaken die anderen beter of sneller kunnen, als de beste delegeren. Zo kan ik focussen op mijn eigen sterktes.

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun

Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd. Lees meer “Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun”

farmfun
Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck
FarmFun

Marc en Monique Mommen, zaakvoerders van Optiek Mommen

Katlijn daagt je echt uit om na te denken over je zaak. Ze schrikt er ook niet voor terug om je een spiegel voor te houden. Zo kun je niet aan de oppervlakte blijven en word je verplicht om grondig te werk te gaan. Haar aanpak is heel gestructureerd en dankzij de systematische opbouw van het traject behoud je het overzicht. Lees meer “Marc en Monique Mommen, zaakvoerders van Optiek Mommen”

optiek mommen
Marc en Monique Mommen
Optiek Mommen

Chiel Vanclee en Ilse Palmaers, zaakvoerders van Ilspirati

Het brandingplan is voor ons een echte houvast. Met onze elevator pitch zetten we nu een stevig verhaal neer. We weten nu bijvoorbeeld ook op welk type klanten we ons moeten focussen. En dat is het eigenlijk, we hebben een duidelijke focus. Lees meer “Chiel Vanclee en Ilse Palmaers, zaakvoerders van Ilspirati”

Ilspirati
Chiel Vanclee en Ilse Palmaers
Ilspirati