Veel groeiende bedrijven hebben onderscheidende kwaliteiten, maar slechts weinig daarvan hebben een coherent verhaal waardoor die kwaliteiten optimaal uitgedragen en opgemerkt worden. Ik wil samen met mijn team dat onderscheid tot zijn recht laten komen door voor hen een opmerkelijk merkverhaal te creëren, dat onderbouwd is vanuit een sterke bedrijfsstrategie.
Bij heel wat groeiende bedrijven is de identiteit van het bedrijf niet meer zo duidelijk als toen de ondernemer alleen of met enkele mensen begon. Er komen nieuwe opportuniteiten bij, het aanbod groeit, het bedrijfsverhaal wordt door meer werknemers verteld, de teksten op de website zijn aan een grondige update toe, want kloppen niet meer met de realiteit, het aanbod is uitgebreid of net gekrimpt … Het is een fase waarin heel veel tijd, geld en kansen verloren raken, omdat het bedrijf niet onderneemt vanuit een duidelijke merkidentiteit waarbij de eigenaar-ondernemer, de werknemers en de klanten dezelfde perceptie hebben over het geheel.
In deze groeifase zijn een doordachte merkstrategie en grote efficiëntie bijzonder belangrijk, en dat in combinatie met een duidelijke relevantie en onderscheidende communicatie. Alleen zo kan een groeiend bedrijf een opmerkelijke plek blijven innemen in de markt. Een sterke merkidentiteit met een onderscheidend merkverhaal is in deze fase meer dan ooit belangrijk om iedereen met de neus in dezelfde richting te zetten, om gericht beslissingen te kunnen nemen en om de marketing- en salesinspanningen gestructureerd aan te pakken.
Samen met mijn team help ik bedrijven om hun merk te versterken of een nieuw merk te bedenken vanuit een creatief concept dat niet alleen verrassend uit de hoek komt met een opmerkelijke merkidentiteit, maar ook met een onderbouwde economische visie waardoor de ondernemer niet alleen strategischer maar ook rendabeler kan ondernemen in de toekomst.