Testimonial Caroline Rigo

Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous

Cent Pur Cent, Café Beauté, i.am.klean … Merken die ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. De rode draad van deze sterke brands is onderneemster Caroline Rigo. Voor haar overkoepelende merk Rigorgeous volgde ze alvast een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk. Maar het kriebelde bij Caroline naar meer. Voor haar nieuwe brand wilde ze groeien naar een TOPklantbeleving. Een uitdaging die brandingexpert Katlijn maar wat graag op zich nam.

Een TOPklantbeleving geeft me een voorsprong

Testimonial Caroline RigoCaroline: “Branding is heel waardevol, maar ik geloof persoonlijk dat de toekomst van bedrijven, retailers en winkels vooral ligt in de finesse van klantbeleving. Zo ga je nét dat stapje verder. Zet je hierop in, dan kan je een mooie voorsprong nemen ten opzichte van je conculega’s. Voor mij was het dan ook een no-brainer om dit adviestraject te volgen en de koe bij de hoorns te vatten.”

“De keuze voor Katlijn was evident. Haar laatste boek TOPgeMERKt gaf voor mij de doorslag. Daarnaast kan ik terugkijken op verschillende vruchtbare samenwerkingen met haar. En dat geeft natuurlijk veel vertrouwen. Waarom zou ik een andere partij kiezen na al mijn succeservaringen met Opmerkelijk?”

Een duidelijk gestructureerde aanpak

“Tijdens dit adviestraject klantbeleving nam Katlijn de structuur van haar boek als leidraad en vertaalde ze het volledig op maat van ons bedrijf. Zo ging ze van start met de story experience. Aspecten zoals kernwaarden, het merkverhaal, KBI’s enzovoort werden heel concreet gemaakt. Dat was de basis van mijn Rigorgeous-verhaal.

In de volgende fase analyseerde Sofie onze klantenreis zowel fysiek als digitaal. Elk detail van de interaction experience werd in kaart gebracht. Maar daar stopte het niet. Want om te groeien naar een echte TOPbeleving, stond ook de connection experience op het menu. En naar goede gewoonte kwam Opmerkelijk op dat vlak stevig uit de hoek. Ze bedachten tips en allerlei creatieve elementen om tot een onvergetelijke Rigorgeous-klantbeleving te komen.”

Geen loze woorden

“De methodiek van Katlijn werkt echt voor ons. Ik vertrouw er blindelings op. Ze start altijd bij het begin en bouwt dit verder uit. Neem nu onze story experience met een merkverhaal met drie pijlers: good hearted, good inspired en good connected. Het is superbelangrijk om dat te laten leven. Anders blijven het maar woorden op een blad papier. Dankzij dit traject maak ik de cirkel rond en gaan die mooie zinnetjes ook echte beloftes worden naar mijn klanten toe, zowel b2b als b2c.”

“Elk detail staat trouwens strategisch samengevat in een handboek, en daar ben ik minstens drie jaar zoet mee. Ik heb genoeg ideeën die ik stelselmatig kan uitrollen.”

Een zegen voor mijn personeel

“Zelfs op het vlak van employer branding werpt deze aanpak zijn vruchten af. Door een sterk merk met een TOPbeleving uit te bouwen, trek ik mensen aan en hou ik ze aan boord van mijn bedrijf.”

“Daarnaast weet iedere medewerker perfect wat er van hem of haar verwacht wordt. Dat komt onder andere door ons acroniem RIGO. Een TOPidee van Katlijn, waarmee ik de strategie van Rigorgeous naar elke werknemer uitdraag. Alle KPI’s en KBI’s komen er naar voren. Ik volg daarbij de creatieve voorzetten van Katlijn en gebruik het acroniem op verschillende plekken binnen mijn bedrijf en in de interne communicatie. Mijn team wordt op die manier echt ondergedompeld en weet wat de focus is.”

Verrassende tips op elk niveau van mijn phygital klantbeleving

“Een belangrijk aspect van dit adviestraject was mijn phygital klantbeleving. Sofie nam die grondig onder de loep volgens de zes niveaus van het TOPmerkmodel. Haar aanpak was superprofessioneel. Sofie is een zeer kritisch persoon met veel oog voor detail. Haar feedback schudde me regelmatig wakker. Het gaf meteen ook aan wat er op mijn prioriteitenlijstje moest komen. Alles aanpakken in één keer gaat natuurlijk niet, maar op deze manier kreeg ik wel een beter zicht op wat mijn eerste to do’s waren. Haar bevindingen schreef ze neer in een uitgebreid document boordevol verrassende tips. En die gingen van adviezen rond het inpakken van een webshoporder tot zelfs de geuren aan de ingang van een winkel.”

Opmerkelijk gaat all the way

“Het mooie aan dit adviestraject klantbeleving is de volledigheid. Het is écht een 360°-benadering. Op elke zintuiglijke beleving wordt ingezet. Net dat is de sterkte van Opmerkelijk. Ze gaan een serieuze stap verder en maken de cirkel rond. Zonder dit adviestraject had ik nooit zo kritisch naar mijn zaak en klantbeleving gekeken. Alleen al de tijd vrijmaken zou een hele klus zijn. Laat staan zo’n lijvig werkdocument op de wereld zetten.”

Katlijn kent mijn volledige verhaal

“Wat ik trouwens bijzonder vind aan Katlijns aanpak, is haar timing. Ze neemt altijd wat tijd tussen de verschillende sessies. Dankzij die manier van werken, werd ik verplicht om grondiger na te denken over mijn merk en klantbeleving.”

“Samenwerken met Katlijn leverde me persoonlijk nog een extra voordeel op. Tijdens de sessies leerde ze me grondig kennen. Toen ik een dossier over mezelf moest schrijven voor de JCI Award, kon ik rekenen op een sterke onderbouw en structuur die Katlijn samen uitwerkte met een geweldige copywriter. Zij zag me in the bigger picture en goot mijn verhaal in een logisch geheel. En met succes, want ik won de award omdat de jury helemaal overtuigd was!”

Ga eerst naar Opmerkelijk

“Een stevige strategische basis uitwerken voor je merk en een duidelijke richting bepalen is stap één. Die wordt helaas vaak vergeten. Nochtans is een sterke strategische branding en een duidelijk zicht op je klantbeleving essentieel. Heb je dat goed te pakken, dan kan je aan de slag met je communicatie voor de verdere uitvoering.”

“Mijn ultieme tip is dus simpel: ga eerst naar Opmerkelijk voor een grondig traject rond branding en klantbeleving. Je geniet jarenlang van hun inzichten en adviezen.”

 

Testimonial Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een TOPklantbeleving waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wanda Van Oeffelen, zaakvoerster van Allure

Na haar OpmerKelijk brandingtraject wist Wanda Van Oeffelen perfect waarvoor haar schoonheidsinstituut Allure stond. Om deze duidelijke branding door te trekken naar elk bezoekje of contact, koos ze voor de opleiding ‘Boost je klantenbeleving‘ bij OpmerKelijk. Lisa nam deze taak met veel allure en enthousiasme op zich.

De puntjes op de i

Wanda: “Na mijn OpmerKelijk brandingtraject ging er bij mij een lichtje branden: dit was het concept achter mijn merk Allure, dit was wat ik in de toekomst mijn klanten zou aanbieden. In een volgende stap moest ik elk detail met betrekking tot mijn zaak een Allure-touch geven. Om die puntjes op de i te zetten, ging ik te rade bij Lisa van OpmerKelijk voor de opleiding ‘Boost je klantenbeleving’.”

Klantenbeleving van a tot z

“Om de branding achter mijn schoonheidsinstituut op een eenduidige manier uit te dragen, nam Lisa elk detail onder de loep. Met enorm veel geduld bekeek ze het complete reilen en zeilen van mijn zaak. Zelfs mijn voicemailinstellingen moest eraan geloven. 🙂

Vanuit dit inzicht leerde ze me op verschillende manieren een volledig merkverhaal te brengen naar mijn klanten toe. Zo gaf ze me bijvoorbeeld tips rond mijn huisstijl, de aankleding van mijn instituut, de manier van communiceren op sociale media en ga zo maar door.

Ze bundelde deze info in een handig naslagwerk. Hierin vond ik alle voorbeelden, tips en to do’s terug zodat ik nadien onmiddellijk aan de slag kon.”

De resultaten zijn er

“Deze opleiding werkt! Sinds ik meer inzet op een juiste klantenbeleving, krijg ik ongelooflijk veel leuke complimentjes van mijn klanten. Ze zien een duidelijk verschil. Het totaalplaatje klopt voor hen en dat appreciëren ze enorm.

Daarnaast merk ik dat dames die vroeger eerder een afwachtende houding hadden, nu sneller overgaan tot actie. En dat is alleen maar positief.”

Inzetten op klantenbeleving is een must!

“Ik zou iedereen deze opleiding rond klantenbeleving aanraden. Doordat Lisa zo grondig en persoonlijk te werk gaat, ontdekt ze ook dingen die je als zaakvoerder niet meer ziet en die soms een volwaardige beleving van je merk in de war sturen. Zo vormt ze the finishing touch voor je zaak.”

 

www.allureskincare.be

Wil je ook inzetten op een originele en professionele klantenbeleving? Of besef je hoe belangrijk een klantgerichte service is? Ontdek dan de opleiding ‘Boost je klantenbeleving’ van OpmerKelijk.