Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk

Tinneke Geukens, zaakvoerder van Ingentia Advocaten

Het ondernemerschap is vergelijkbaar met een reis in woelige wateren. Gelukkig zijn er de advocaten van Ingentia. Of beter: de Confidence Managers. Want bij meester Tinneke Geukens en haar team draait alles om vertrouwen. Met vakkundige juridische begeleiding navigeren zij ondernemers naar veilige havens. Ook in hun samenwerking met externe partners is wederzijds vertrouwen dé sleutel tot succes. Na eerdere samenwerkingen klopte Ingentia Advocaten weer aan bij het team van Opmerkelijk. En dat bracht het kantoor van Tinneke opnieuw in een stroomversnelling.

Permanente brainstorm

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk“Na twee uitdagende jaren voelde ik dat Ingentia Advocaten klaar was voor de volgende stap. In het verleden bereikten we die iedere keer na een strategisch brandingtraject met Opmerkelijk. Dus het was logisch dat ik terug bij Katlijn van Opmerkelijk uitkwam. De juiste, en ook enige keuze: als geen ander slaagt Katlijn erin om door te dringen tot de kern van je merk en die te vatten. Om vervolgens de strategische en creatieve vertaalslag naar een merkconcept te maken. Niet in een brainstorm van een paar uurtjes, maar wel in een langdurig traject, verspreid over een paar maanden.”

Vraag en antwoord

“We besloten om in te zetten op het traject klantbeleving, waarbij je in drie grote stappen (story experience, interaction experience en connection experience) naar een klantbeleving toewerkt die de verwachtingen van je klanten niet alleen invult, maar zelfs weldoordacht overstijgt. Opmerkelijk pakte dat vanaf dag één zeer grondig aan. Het team verdiepte zich in ons kantoor en de sector, op zoek naar trends en opportuniteiten. Door zelf de markt uitvoerig te verkennen, maar ook door veel vragen te stellen. Daardoor moest ook ik flink aan de slag. Die antwoorden gaven immers een eerste beeld van het Ingentia-merk. Een goede basis voor Katlijn om vervolgens mee aan de slag te gaan én verder te kijken naar de mogelijkheden. Telkens weer met de drie pijlers uit Katlijns boek TOPgeMERKt als leidraad: story experience, interaction experience en connection experience. Door ze te toetsen aan én te vertalen naar de praktijk begreep ik ze steeds beter en zag ik ook wat dit kon betekenen voor Ingentia Advocaten.”

Van onderhuids tot kippenvel

“Vrij snel kwam Katlijn tot een nieuw strategisch en tegelijk creatief concept voor ons merkverhaal. Eerlijk? Ik was van mijn sokken geblazen. Onder de noemer Journey of Confidence sloeg ze de nagel op de kop. In haar voorstel vergeleek ze Ingentia Advocaten met een schip. Precies zoals ik dat onbewust zelf altijd had gedaan. Zonder dat ook maar één keer ter sprake te brengen, slaagde Katlijn erin om onder mijn huid te kruipen en zo diezelfde link te leggen. Ik krijg telkens weer kippenvel als ik terugdenk aan dat moment. Met dat merkverhaal als basis reikte Opmerkelijk heel wat leuke woordspelingen, creatieve zinnen, quotes en namen aan om extra merkbeleving te creëren.

Niet te familiair!

“Voor het eerst werkte ik ook samen met Sofie van Opmerkelijk. Zij nam de interaction experience onder haar hoede: daarvoor nam ze de hele customer journey van onze communicatie, sociale media en interactie met klanten onder de loep. Resultaat? Heel wat waardevolle handvaten om onze interaction experience te verbeteren. Op basis van haar advies, dat zowel strategisch als praktisch was, namen we onze sociale media terug in eigen handen. Een externe partner leverde lange tijd prima werk, maar toch voelde het niet 100% als Ingentia Advocaten. Nu creëren we onze eigen content en communiceren we uniform naar de buitenwereld toe. Ook de vernieuwde website met onder andere een nieuwe structuur en SEO vloeide daaruit voort. Dit voelt zoveel beter, omdat het volledig aansluit bij wie wij zijn en waarvoor we staan. Knap toch dat Katlijn en Sofie dat boven water wisten te brengen. Hun advies is onbetaalbaar.”

Kernwaarden + 1

“We gingen intern ook aan de slag met onze kernwaarden. Door ze voor iedereen helder te maken, weet elke medewerker precies wat van hem of haar wordt verwacht. En zo maak je je als ondernemer een stukje overbodig. Onze waarden vormen onze heilige graal. We doen er geen toegevingen op. Sterker nog: op basis van het traject met Opmerkelijk formuleerden we er nog eentje extra: Fast Forward. Ze staat voor onze proactieve aanpak en snelle manier van communiceren.”

Duurzaamheid verankerd

“En dan was er nog het luikje duurzaamheid. Ingentia Advocaten is een van de eerste advocatenkantoren die zich zo uitdrukkelijk profileren als het gaat over maatschappelijk verantwoord ondernemen, een mensgerichte aanpak, educatieve ontwikkeling en het beperken van onze ecologische voetafdruk. Maar het was allemaal wat in het wilde weg. Opmerkelijk verankerde onze duurzaamheidsvisie in het merkverhaal onder één vlag: Meaningful Move. Dat is duidelijker, blijft veel beter hangen en laat ons toe om gerichte acties en initiatieven te bepalen.”

Wow, ik groei!

“Het beste bewijs dat ze bij Opmerkelijk geloven wat ze prediken? Omdat ze ook zelf aan klantbeleving doen. Neem nu die keer dat er voor onze meeting enkel een kleine vergaderruimte beschikbaar was in hun kantoor. Omdat ze wisten dat ik niet van kleine ruimtes houd, stelden ze spontaan voor om de afspraak te laten plaatsvinden bij mij op kantoor. Het wowgevoel dat ik toen ervaarde, wil ik zelf creëren bij onze cliënten. Nog vóór ze op kantoor aankomen. Bijvoorbeeld door het sturen van een wegbeschrijving of parkeertips. Allemaal tools die Katlijn ons meegaf als extra inspiratie, boven op het strategische advies, en waarmee we klaar zijn voor de volgende stap in ons avontuur. Zonder haar was ons dat nooit gelukt. Het doel? Verder groeien. In volle vaart en met het grootste vertrouwen in de toekomst.”

 

Testimonial_Ingentia-Advocaten_klantbeleving_Opmerkelijk

www.ingentia-advocaten.be

Ook een wowgevoel creëren bij je klanten? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy