Testimonial-rebranding-Trotsmakers_Opmerkelijk

Myriam Candries, Christoph Van Doninck en Karin Sannen, zaakvoerders van Trotsmakers

Wat is trots? En wat is vertrotsen? Myriam Candries, Christoph Van Doninck en Karin Sannen van Trotsmakers zetten er graag een boompje over op. Vanuit hun business laten ze mensen, teams en organisaties groeien en floreren op een unieke manier. Toch miste hun brand nog enkele belangrijke facetten: een duidelijk en coherent merkverhaal, een klare kijk op de doelgroepen, een stevige methodiek …

Het trio zocht hulp en vond exact waar ze behoefte aan hadden: brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk. Hun brandingtraject werd een pareltje … Iets waar ze nu (terecht) supertrots op zijn!

Een gestructureerde, doortastende en duidelijke aanpak

Testimonial-rebranding-Trotsmakers_OpmerkelijkMyriam: “Ik kende Katlijn al een poosje. We zaten samen in een raad van advies.  Toen wij voor de oprichting van ons bedrijf Trotsmakers op zoek waren naar meer brandingexpertise, nam ik contact met haar op. Ze leek me het geknipte, externe klankbord om diepgang  in onze brandingaanpak en coherentie in ons verhaal te brengen. En ik kreeg gelijk. 😊”

“Ik wist natuurlijk al op voorhand met welke sterke persoonlijkheid ik te maken had. Maar ook mijn medezaakvoerders Karin en Christoph waren onmiddellijk overtuigd van haar gestructureerde, doortastende en duidelijke aanpak.”

“De insteek van Katlijn was precies wat we zochten. Door haar uitgebreide ervaring in branding, communicatie en strategie twijfelden we dan ook geen seconde en tekenden we in voor een brandingtraject.”

Een waslijst aan vragen

Karin: “Ons brandingtraject ging van start met een hele resem vragen. Zo leerde Katlijn ons merk in de diepte kennen en werden we zelf geconfronteerd met enkele grijze zones. Op basis van onze input ging team Opmerkelijk van start met hun uitgebreide research. Zij deden onderzoek naar onder andere onze concurrenten, stelden een SWOT-analyse op, deden aan trendspotting …”

Christoph: “Daarnaast vond Katlijn het belangrijk om ook voldoende stil te staan bij het begrip trots. En terecht! Wat betekende dit concept voor ons en voor onze doelgroep? En hoe konden we dat vertalen op een manier die bij ons paste? Dat was het vraagstuk.”

“Katlijn bleef doorvragen en gaf ook haar eigen kijk op het begrip trots. Zo creëerde ze voor ons kernwoord een scherpere definitie en relevantie en stelde ze het op een begrijpbare manier voor. Zowel naar onze doelgroepen toe, als naar ons eigen team.”

Op wie richten we onze pijlen?

Myriam: “Die doelgroepen aflijnen, was voor ons ook niet zo’n evidente klus. Gelukkig wist Katlijn er wel raad mee. Ze heeft onze blik enorm verruimd met behulp van een extra verdieping. Ze paste haar programma aan onze specifieke noden aan. Knap dat ze die flexibiliteit inzette!”

Katlijn is geen jaknikker

Christoph: “Katlijn pakte knelpunten aan en gooide zonder problemen bestaande pistes overboord. Een sterk merkverhaal was key, de rest moest wijken. Zo was ze bijvoorbeeld heel enthousiast over onze merknaam Trotsmakers, terwijl ze onze methodiek minder geslaagd vond. Uiteindelijk vertaalde ze onze methodiek naar een merkverhaal met een concept dat bestaat uit een acroniem, die nu meer in lijn ligt met ons merk, onze doelgroepen en onze eigen visie.”

“Tijdens heel ons proces was Katlijn altijd de enthousiaste én kristische challenger. Dat was voor ons zeker een groot surplus.”

Een all-inclusive brandingplan

Karin: “Dankzij de input van Katlijn groeiden we naar een uniek merkverhaal. Het was een echte win-win. Ze vertrok van onze bestaande ideeën, deed ons nog meer reflecteren en stuurde ons in een duidelijke richting. En daar stopte het niet. Want ze zorgde ook voor veel merkbelevingselementen zoals quotes, woordspelingen … waarmee we nog meer body aan ons merk konden geven.”

Myriam: “Al die informatie bracht Katlijn samen in een brandingplan, inclusief handige leidraden voor externen. Superhandig, als je het mij vraagt. Want zo hebben copywriters, webdesigners … onmiddellijk beet wat de essentie is van Trotsmakers en kunnen ze die op een juiste manier aanvullen met hun eigen expertise.”

Katlijn kills your darlings

Christoph: “Als ondernemer creëer je vaak een verhaal, maar zit je er zelf te diep in. Een externe blik helpt je op dat moment van eventuele blinde vlekken af. Katlijn is een challenger avant la lettre. Haar kijk op je brand werkt bijzonder inspirerend. Neem nu bijvoorbeeld onze methodiek. Daar bracht Katlijn een positieve verandering in. Je moet er natuurlijk wel voor openstaan, hè.”

Karin: “Niet alleen de inspiratie maar ook de coherentie die Katlijn voor onze branding brengt, vind ik een serieuze meerwaarde. Ons merk klopt nu van a tot z. Als ondernemers hebben we bij elk facet moeten stilstaan.”

Myriam: “Ik denk dat ik voor ons drieën spreek als ik zeg dat dit brandingtraject een absolute aanrader is. Geen enkel aspect laat Katlijn, met haar tonnen ervaring op het vlak van branding, onberoerd. En zo evolueer je als ondernemer naar een merk met enorm veel diepgang, dat ook nog eens perfect bij je past.”

 

Testimonial-rebranding-Trotsmakers_Opmerkelijk

www.trotsmakers.be 

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk

Dominique Renders en Corrylaura Van Bladel, zaakvoersters van Praatkracht

Gedreven door dezelfde waarden en complementair in expertise bundelden Corrylaura Van Bladel en Dominique Renders de krachten. Hun praktijken Blabla en De Hefboom stopten te bestaan, Praatkracht zag het levenslicht: een expertisecentrum in verbindend communiceren, faciliteren en bemiddelen. De gids van dienst? Opmerkelijk. Samen stippelden ze een veelbelovende route uit met als eindbestemming een weloverwogen merknaam, een sterk merkverhaal en een duidelijke merkstrategie.

Top of mind

Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk “Had ik destijds het budget gehad, dan volgde ik bij de start van De Hefboom (2016, n.v.d.r.) een brandingtraject. Omdat ik geloof in de meerwaarde van Opmerkelijk, woonde ik wel netwerkevents bij en volgde er een socialmediatraining. Toen Corrylaura en ik beslisten om de handen in elkaar te slaan, stelde ik haar voor om samen met hen aan de weg te timmeren. Gelukkig beaamde ook het buikgevoel van Corrylaura dat Opmerkelijk voor ons de perfecte compagnon de route is”, aldus Dominique.

Uitvoerig uitgestippeld

 “Katlijn en haar team beloofden ons een krachtige merknaam en een sterk merkverhaal. Om dat waar te maken, voerde Opmerkelijk een grondig, strategisch onderzoek uit van onze business en een gestructureerde analyse van de markt, best practices, trends en concurrenten. Daarnaast schotelden ze ons heel wat vragen voor om die achteraf te vertalen naar onderbouwd advies: Welke impact heeft jullie aanpak? Wat betekent ‘Verbindende Communicatie’ écht? Wat bieden jullie niet aan? … In onze sector zijn er tal van nuanceverschillen en het internet staat tjokvol verschillende waarheden. Als gecertificeerde trainers vinden we integriteit belangrijk. Dus hoewel het huiswerk best intens was, leerde Opmerkelijk daardoor wel ons bedrijf écht kennen. Katlijn durfde platgetreden paden in vraag te stellen en biechtte op dat ze zich ’s nachts over iets bedacht had”, vertelt Corrylaura.

Op een kruispunt

 “Na 25 jaar Blabla was het tijd om die naam los te laten. Dat vond ik niet evident: voordien ging ik altijd organisch te werk, terwijl er nu een professioneel kantoor met een groots plan op de proppen kwam. Katlijn wist mijn onzekerheden te counteren met een duidelijke visie en goede intenties. Ze maakte ons nieuwsgierig. Maar eerlijk? Toen ze de nieuwe merknaam ‘Praatkracht’ onthulde, voelde ik geen onmiddellijke klik. Katlijn lichtte toe dat de naam de sterktes van onze twee praktijken bevat en welke merkbelevingselementen we eraan kunnen koppelen. Toen werd het plots tastbaar. Ik wist dat ik op haar expertise moest vertrouwen. Zij is ons kompas tijdens dit avontuur. Na een moment van reflectie draaide mijn mening dan ook de volle 180 graden. Alsof er een lampje ging branden. Of beter gezegd, alsof er een vuur ging branden. Nu sta ik volledig achter onze naam”, bekent Corrylaura.

Dominique beleefde het anders: “Een goede naam is voor mij makkelijk om uit te spreken en moeilijk om fout te schrijven. Van bij de onthulling geloofde ik in ‘Praatkracht’. Als een expert zoals Katlijn wild enthousiast is, ben ik dat ook. Dat was ik daarna nog enkele keren. Beveelt Katlijn een webdesigner of videograaf aan? Fine by me. Een tikkeltje naïef? Misschien. Maar met succes!”

Omleiding in de juiste richting

 “Aan de hand van het merklanceringstraject wilden we ons expertisecentrum in alle facetten op het publiek loslaten. We verwachtten van Opmerkelijk een opvallend idee om Praatkracht te lanceren. Maar door een misverstand waren we niet wild enthousiast over het voorgestelde concept. Toen gebeurde het onverwachte: het team beloofde een dag later al een alternatief en stelde ons gerust dat het oorspronkelijke plan in de toekomst nog van pas kon komen. Wellicht panikeerden zij intern ook, maar daar merkten wij als klant niets van. Met hun positieve mindset en oplossingsgerichte vermogen kregen we een gloednieuw lanceringsplan”, vertellen Corrylaura en Dominique. “De betrokkenheid is groot, maar je merkt ze in de kleine dingen. Zo werd de oplevering van ons brandingplan vergezeld van een doosje pralines, wenste Katlijn ons op de lanceringsdag telefonisch succes en vonden we onlangs nog een ontbijtbon in onze brievenbus. Wellicht hebben we daar ook een remindertje in de Opmerkelijk-agenda voor te danken, maar de authenticiteit maakt voor ons het verschil. Wanneer een toponderneemster als Katlijn haar ‘bumps in the road’ met ons deelt, dan weten we dat een tegenslag gewoon een omweg is in de juiste richting.”

Meer dan ‘blabla’

“Het brandingtraject nam een grote hap uit ons budget, maar wat we ervoor in ruil kregen, ging onze verwachtingen te boven. Niet alleen pakken we nu uit met een krachtige naam, we hebben ook een houvast om ons aanbod kenbaar te maken. Het Praatkrachtmodel schept duidelijkheid: er is een aangegeven route, maar je kan als cliënt soms een zijpaadje nemen. Die gedeelde participatie zit verweven in ons hele businessmodel”, aldus Corrylaura.

“Ik ben zo trots op ons. Onze website straalt professionaliteit uit, we weten waarvoor we staan en (potentiële) klanten voelen dat het verhaal klopt. Opmerkelijk gaf ons niet alleen mooie woorden op papier maar bruikbare tools en een duidelijke strategie. In alle hectiek bracht ons strategische brandingplan rust. Het document bundelt ook informatie voor webdesigners, copywriters en toekomstige partners. Zelfs nieuwe medewerkers hebben er baat bij. Zo kreeg onze nieuwste collega ‘nog meer zin om te starten’. En of het de investering waard was”, vult Dominique aan.

Opmerkelijk als hefboom

“Ik was bang dat een samenwerking met een professioneel bureau me zou beperken in mijn creativiteit. Het tegendeel werd bewezen. Ik groeide als bedrijfsleider, kreeg meer zelfinzicht en kon al mijn ideeën kwijt. Dat Opmerkelijk ze vervolgens in een gestructureerd plan goot, maakte het nog dynamischer. Dat is wat zij voor jou kunnen betekenen: je ideeën omzetten in een concrete houvast voor je merk. Al raad ik aan om te starten vanuit een sterke basispositie. Weet wat je wil en waarom je het wil. Beschouw het als een boost voor je onderneming, waardoor je naar versie 2.0 van je bedrijf schakelt. Net als een hefboom. Toch, Dominique?”, lacht Corrylaura.

“En zo is de cirkel rond. Als je serieus wil worden genomen als ondernemer, dan gaat Opmerkelijk serieus voor je aan de slag”, bevestigt Dominique.

Testimonial brandingtraject Praatkracht - Opmerkelijk

www.praatkracht.be

Borrel je van de ideeën maar heb je nood aan een hefboom om ze om te zetten naar concrete acties? Laat je zoals Corrylaura en Dominique gidsen door Opmerkelijk en lanceer onder een weloverwogen merknaam een krachtig merkverhaal. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Encuentro (Lokeren) - Johan en Wiebeke

Johan Bancken en Wiebeke Seymortier, zaakvoerders van Encuentro (Lokeren)

Encuentro - Johan en WiebekeZowel bij Johan Bancken als bij Wiebeke Seymortier kriebelt het al een tijdje. Het ondernemersduo is op zoek naar meer focus en duidelijkheid voor hun brand Encuentro. Want om zich voldoende te onderscheiden van de concurrentie, is het een absolute must om niet zomaar de zoveelste coachingpraktijk in het rijtje te zijn. Daarom vragen ze raad aan brandingexperte Katlijn en volgen ze een opmerkelijk rebrandingtraject.

Het resultaat van hun traject is een hole-in-one. Niet alleen genieten Wiebeke en Johan nu van een duidelijke merkidentiteit en een afgelijnd merkverhaal met een glashelder concept. Ze staan ook commercieel sterker in hun (golf)schoenen dankzij een doordachte merkstrategie met een bewuste keuze voor enkele strategische doelgroepen.

De lat ligt hoog

Johan: “Een vriendin van ons was al klant bij Opmerkelijk. Toen ze hoorde dat wij op zoek waren naar een rebrandingtraject, spoorde ze ons aan om met Katlijn af te spreken. Haar advies was een schot in de roos. Vanaf de eerste seconde waren we aangenaam verrast door de hartelijke én professionele aanpak van Katlijn. Zij gaf ons alle input over een rebrandingtraject en daarna hebben we ook de website van Opmerkelijk doorspit. Dit was exact wat we nodig hadden. Het enige waaraan we misschien wat twijfelden, was of Katlijn onze hoge verwachtingen wel kon inlossen.”

Inwerken in een onbekende wereld

Wiebeke: “Katlijn werkte zich grondig in. Ze deed, samen met haar team, de nodige analyses (SWOT-analyse, benchmark …) om ons merk perfect te begrijpen. Maar daar stopte het niet voor haar. Ze verdiepte zich volledig in ons werkterrein. Als niet-golfer is dat echt niet evident. Toch slaagde ze hier spectaculair in.”

Uniek model voor onze business

Johan: “Tijdens ons rebrandingtraject moesten we zelf ook actief meewerken aan ons merk. We kregen met andere woorden huiswerk met enkele strategische opdrachten. Het strakke schema dat daaraan vasthing, verplichtte ons om tijd te nemen voor onze business.

Met onze brede input ging Katlijn wonderbaarlijk aan de slag. Zo structureerde ze onder andere onze business en bedacht het FIT your SWING-model. Haar voorstel was een echte eyeopener. We werden er zelfs emotioneel van. Haar idee paste honderd procent bij onze brand. Het lag allemaal zo voor de hand, maar Katlijn bracht er structuur in en goot het in de perfecte taal.”

Focus op strategische groepen

Wiebeke: “In een volgende stap spitsten we het FIT your SWING-model toe op de juiste doelgroep. Terwijl we in het verleden voor duizend-en-een mensen en organisaties werkten, leerden we nu voluit te gaan voor een focusstrategie waarmee we vooral golfers en business mensen coachten op het vlak van mental performance en mindsetskills.”

Realiseerbare droom

Johan: “Het nieuwe model en de focus op een beperkte doelgroep waren zaken die we alleen nooit hadden kunnen waarmaken. Ook de visie en missie van ons bedrijf staan nu meer dan ooit op punt en werden precies verwoord door Katlijn.”

Wiebeke: “Als ondernemers werden we door dit traject echt gerustgesteld. Het plan dat we in ons hoofd hadden, was haalbaar. En met het heldere en concrete brandingplan in handen wisten we nu hoe we het konden realiseren.”

Brand wereldkundig maken  

Johan: “Na ons rebrandingtraject wilden we Encuentro meer bekendheid geven, in Lokeren en daarbuiten. Maar dan moesten we dringend sleutelen aan onze zichtbaarheid. Jammer genoeg was dat niet onze sterkste kant. Na een slechte ervaring met een communicatiebureau maakten we dan ook snel de keuze voor een communicatietraject bij Opmerkelijk. Sara nam onze communicatie grondig onder de loep en drukte onmiddellijk op de zere plekken. Haar statistieken waren bijzonder confronterend en verhelderend. Hoewel we bijvoorbeeld actief waren op Instagram en Facebook, had dat geen effect voor onze business.”

Wiebeke: “De analyse van Sara verklaarde waarom mensen ons vroeger niet vonden of konden bereiken. Dankzij haar advies leerden we het anders aan te pakken en slaagden we erin om onze communicatie op punt te zetten.”

Opmerkelijk, daar moet je zijn!

Johan: “We zijn heel tevreden over onze samenwerking met Opmerkelijk. We promoten hen dan ook met veel plezier. Uit het verleden hebben we geleerd dat goedkope oplossingen vaak op lange termijn niet werken. We kiezen daarom alleen nog maar voor professionals zoals Katlijn en haar team.”

Wiebeke: “Het prijskaartje valt wat zwaarder uit, maar dat haal je er zo weer uit. Bij Opmerkelijk betaal je een serieuze hap uit je budget, maar de return is er absoluut. Onze hoge lat hebben ze gehaald. 😊”

Johan: “Door corona moesten we ons rebrandingtraject trouwens online volgen. Maar dat had geen negatief effect op het eindresultaat. Integendeel, op het vlak van verplaatsingen was het een serieuze win voor ons. De afspraken verliepen correct en volgens een perfecte timing.”

Toch een stappenplan

Wiebeke: “Katlijn maakte bij de start duidelijk dat het rebrandingtraject geen stappenplan was. Elke sessie stond op zich en werd grondig voorbereid. Ook de verslagen van Opmerkelijk achteraf waren enorm gedetailleerd. Na afloop van het traject kregen we ons uiteindelijke brandingplan mee naar huis. Voor ons was dat eigenlijk wél een stappenplan. Want alle verslagen werden erin samengebracht volgens een logische structuur. Op die manier wisten we exact wat er moet gebeuren om ons merk en onze business alle kansen te geven. Stapje voor stapje.”

Johan: “In ons brandingplan wordt echt elk detail van ons merk besproken. Het is de perfecte leidraad voor onszelf, maar ook naar externe partners toe. Webbuilders, fotografen, copywriters … ze zijn onmiddellijk mee met ons verhaal. Ze weten in één oogopslag welk lettertype ze moeten gebruiken, welk kleurenpalet ze mogen inzetten of wat de tone of voice moet zijn. Ons brandingplan is zo een enorme timesaver.”

Wiebeke: “Wat Katlijn trouwens nog niet weet, is dat we een tijdje geleden ons brandingplan lieten zien aan een succesvolle Amerikaanse ondernemer. Hij was zwaar onder de indruk en vroeg onmiddellijk Katlijns contactgegevens om zijn branding te finetunen. Een mooi compliment! 😊”

Een teamprestatie

Johan: “Ook op het vlak van haar team is Katlijn perfectionistisch. Ze heeft zeer hoge verwachtingen over de interne samenwerking en de klantvriendelijkheid binnen Opmerkelijk. Als klant merk je dat onmiddellijk. Je voelt de opmerkelijke vibe in elk mailtje of tijdens elk telefoongesprek. Het is fijn om samen te werken met zo’n goed geoliede machine.”

 

Logo Encuentro

www.encuentro.coach

Streef jij net zoals Encuentro uit Lokeren voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

André Claessens van Traiteur Claessens André (Zaventem)

André Claessens wil niet de zoveelste traiteur in het rijtje zijn. Daar past hij voor. Als zorgtraiteur wil hij zich duidelijk profileren op de markt. Maar al snel besefte hij dat hij daarvoor strategische keuzes moest maken. Wie is de doelgroep van mijn zaak? Waaruit bestaat het aanbod precies? Welke opportuniteiten pak ik vast en hoe passen die in het merkverhaal? Kortom, hij worstelde met heel wat vragen. Gelukkig kon hij rekenen op de hulp van brandingexpert Katlijn en het team van OpmerKelijk.

Behoefte aan tegengas

André: “Katlijn gaf een presentatie bij UNIZO. Ik luisterde gretig naar haar verhaal. Onmiddellijk gaf ze me het gevoel dat ze wist waarover ze sprak. Toen niet veel later een bevriende onderneemster – Mieke van Chocola-Tuti – me vertelde over haar brandingtraject bij OpmerKelijk, was ik meteen verkocht.”

“Voor mijn zaak zocht ik iemand met de nodige merkexpertise die de kneepjes van het ondernemerschap kende en het aandurfde om wat tegengas te geven. Al die kwaliteiten vond ik terug in Katlijn. Mijn beslissing voor een rebrandingtraject was dan ook snel gemaakt.”

In de nationale pers

“Voor de lockdown zat ik al enkele keren samen met Katlijn. Tijdens die sessies kwamen de uitdagingen en opportuniteiten van mijn business aan het licht. Maar door corona kwam alles plots in een stroomversnelling. Nu moest het gebeuren! Opportuniteiten die ik eigenlijk pas over een jaar wilde lanceren, pakte ik samen met Katlijn en haar team stevig vast. Dat bleef uiteraard niet onopgemerkt. Plots dook mijn merk op in de nationale pers en kon ik mijn merkidentiteit ten volle uitspelen. Het bleef trouwens niet bij één keer. Want Traiteur Claessens André stond nu om de twee weken in de belangstelling.”

Bestaande beelden doorprikt

“De rebranding van mijn zaak gebeurde niet in een-twee-drie. Katlijn en haar team moesten zich grondig inwerken in mijn sector. Dat deden ze bijvoorbeeld met een SWOT-analyse en een benchmark van mijn concurrenten. Tijdens onze meetings hoorde ik Katlijn heel vaak zeggen dat ze iets ging uitzoeken. Elke keer hield ze woord. Zo kwamen er voor mij verschillende verrassingen uit de bus.”

“De analyses van OpmerKelijk gaven me vele nieuwe inzichten. Mijn focus op de zorgbehoevende senior was bijvoorbeeld te beperkend. Want ook de actieve senioren pasten perfect in mijn doelgroep. Daarnaast twijfelde ik bijvoorbeeld heel hard aan mijn automaten. De inhoud van mijn automaten en de communicatie en stijl errond waren niet in lijn met de rest van mijn zaak. Daar wrong het schoentje. Door aanpassingen door te voeren op advies van Katlijn en te laten aansluiten op de rebranding, werden mijn automaten plots een winfactor!“

De juiste strategische keuzes

“Katlijn bedacht een merkverhaal met vier pijlers. Dit concept zorgde voor een duidelijk kader. Hierop kon ik me baseren om de juiste strategische keuzes te maken en me te onderscheiden van mijn concurrenten. Ik kon vanaf nu duidelijk antwoorden op vragen zoals: waarom kiezen klanten voor mijn bedrijf? Hoe passen de maaltijdautomaten in mijn verhaal? Tot waar loopt mijn regio? Hoe kan ik mijn netwerk vergroten in functie van mijn merkidentiteit? En zelfs: wie krijgt die nieuwe job in mijn bedrijf? Al die belangrijke beslissingen passeerden de revue en ik kon de knopen doorhakken dankzij mijn strategische branding. Het duidelijke concept zorgde trouwens niet alleen voor goede keuzes, het bood me ook de nodige houvast voor mijn communicatie.”

Katlijn is een voorbeeld

“De meerwaarde van Katlijn voor mijn merk was enorm. Ze durfde verder te kijken dan haar neus lang is en kwam met inspirerende voorbeelden, zelfs buiten onze sector. Katlijn deed wat ze beloofde en motiveerde me tot in het kleinste detail. Eigenlijk is ze voor mij een prachtig voorbeeld van hoe een ondernemer hoort te zijn en hoort te handelen. Ik durf gerust te zeggen dat ik na mijn traject als zaakvoerder enorm gegroeid ben en nu veel meer kennis heb op alle niveaus.”

Fantastisch resultaat

“Ik kan een brandingtraject bij OpmerKelijk alleen maar aanraden. Persoonlijk vind ik het zelfs te goedkoop. Want wat je eruit kan halen, is fantastisch. Door kleine zaken te veranderen op aanraden van Katlijn, heb ik het traject al helemaal terugverdiend. En ik moet eigenlijk nog beginnen met het implementeren van mijn plan!”

“Dit brandingtraject is een echte verademing. Voordien kreeg ik vooral veel gebakken lucht als het over branding, communicatie en strategie ging. Maar nu weet ik het honderd procent: ik heb waar voor mijn geld gekregen, en zelfs meer dan dat!”

 

www.traiteurclaessensandre.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Traiteur Claessens André, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt en meer omzet kan genereren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ingrid De Potter, zaakvoerster van Comforthome

Ingrid De Potter zorgt met haar bedrijf Comforthome voor huishoudhulp bij particulieren. Ze doet dat al jaren succesvol: Comforthome is een vaste waarde in en rond Brasschaat en Bassevelde. Maar na tien jaar in het vak voelde Ingrid dat ze moest bijbenen op het vlak van haar branding, marketing en communicatie. De behoefte aan een professionele profilering van haar bedrijf was de perfecte uitdaging voor OpmerKelijk.

Vanuit mijn buikgevoel

Ingrid: “Ik heb Comforthome altijd geleid vanuit mijn buikgevoel. En omdat ik aan het hoofd sta van een bloeiend bedrijf, is dat ook nooit echt een probleem geweest. Toch voelde ik het al enkele maanden kriebelen. Ik zag wat de concurrentie deed op het vlak van marketing en communicatie. En toen ik een vergelijking maakte met mijn bedrijf, moest ik bekennen dat ik wat achterliep. De profilering van Comforthome moest professioneler, dat was duidelijk! Via een vriendin leerde ik Katlijn kennen. En zo belandde ik in een brandingtraject van OpmerKelijk.”

Gebakken lucht?

“Eerlijk? Vóór dit traject vond ik alles wat met branding te maken had gebakken lucht. Ik zat in het begin dan ook met enorm veel twijfels. Ik hou nu eenmaal van dingen die heel tastbaar en concreet zijn. Katlijn heeft mijn gevoel daarin veranderd. Door haar open en duidelijke manier van communiceren bracht ze me tot rust en kon ik gewoon eens nadenken over de dingen die belangrijk waren voor mijn bedrijf. In die zin tekende ik dus niet alleen in op een ingrijpende brandingoefening, maar ook op een soort strategische begeleiding voor mijn ondernemerschap.”

Mijn brandingplan als startpunt

“Het proces dat ik tijdens dit brandingtraject doormaakte, gaf me een enorme boost. Ik kwam echt tot het besef dat dit plan een startpunt was van een verder verhaal.

Na het traject had ik een lijvig document in handen. Maar om dat plan, die investering te laten renderen, moest ik het ook in de praktijk brengen met de juiste mensen. Katlijn leerde me om een stukje afstand te nemen van het idee dat ik het zelf altijd beter wist en kon. Ik ging met een bekwaam team aan de slag. Die strategische keuze komt mijn business nu zeker ten goede.”

Naar een duidelijk concept

“Een van de onderdelen uit mijn brandingplan is mijn concept. Dat schept een duidelijk kader voor iedereen. Comforthome staat voor comfort en tevredenheid voor zowel de mensen thuis als de eigen werknemers. En dat op vier domeinen: wooncomfort, leefcomfort, kookcomfort en extra comfort. Dit concept is de kern van de professionele profilering die ik zocht.”

Troeven van Katlijn

“Katlijn is een heel ander type dan ikzelf ben. Toch voelde ik al snel een klik. Door haar oprechte en eerlijke manier van communiceren kan Katlijn haar schouders zetten onder elk merk. Haar enthousiasme en volharding werken dat uiteraard nog eens flink in de hand.

Wat ik ook enorm apprecieerde, is het respect dat ze voor mij toonde. Ze zag duidelijk wat ik al gerealiseerd had binnen mijn bedrijf. Dat gaf me een goed gevoel. Van die basis vertrokken we. En dan vroeg ze me eigenlijk om nog ietsjes verder te gaan met het in de kijker zetten van wat ik al gerealiseerd had. Geloof me, van die initiële schroom bleef niets meer over.” 🙂

Naar een merk met een mooie toekomst

“Ook de creatieve kant van Katlijn is een mooie troef. Dankzij haar heb ik nu een hele reeks waardevolle creatieve voorzetten. Van baseline tot slogan, tot zelfs een aanzet voor een echte retrobranding met straffe kleuren en ga zo maar door. Ook leerde ik mensen uit haar netwerk kennen, met wie ik nu aan de Comforthome-weg timmer.

Ik voel dat ik nog maar aan het begin sta van een mooi verhaal. Ik heb me wel voorgenomen om helemaal bij te blijven. Daarom volgde ik recent al twee extra trajecten bij OpmerKelijk: het communicatietraject en een socialemediaopleiding. Stuk voor stuk diensten die ik graag aanraad aan anderen. Net zoals de begeleiding van Katlijn trouwens.”

 

www.comforthome.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.