Ingrid De Potter, zaakvoerster van Comforthome

Ingrid De Potter zorgt met haar bedrijf Comforthome voor huishoudhulp bij particulieren. Ze doet dat al jaren succesvol: Comforthome is een vaste waarde in en rond Brasschaat en Bassevelde. Maar na tien jaar in het vak voelde Ingrid dat ze moest bijbenen op het vlak van haar branding, marketing en communicatie. De behoefte aan een professionele profilering van haar bedrijf was de perfecte uitdaging voor OpmerKelijk.

Vanuit mijn buikgevoel

Ingrid: “Ik heb Comforthome altijd geleid vanuit mijn buikgevoel. En omdat ik aan het hoofd sta van een bloeiend bedrijf, is dat ook nooit echt een probleem geweest. Toch voelde ik het al enkele maanden kriebelen. Ik zag wat de concurrentie deed op het vlak van marketing en communicatie. En toen ik een vergelijking maakte met mijn bedrijf, moest ik bekennen dat ik wat achterliep. De profilering van Comforthome moest professioneler, dat was duidelijk! Via een vriendin leerde ik Katlijn kennen. En zo belandde ik in een brandingtraject van OpmerKelijk.”

Gebakken lucht?

“Eerlijk? Vóór dit traject vond ik alles wat met branding te maken had gebakken lucht. Ik zat in het begin dan ook met enorm veel twijfels. Ik hou nu eenmaal van dingen die heel tastbaar en concreet zijn. Katlijn heeft mijn gevoel daarin veranderd. Door haar open en duidelijke manier van communiceren bracht ze me tot rust en kon ik gewoon eens nadenken over de dingen die belangrijk waren voor mijn bedrijf. In die zin tekende ik dus niet alleen in op een ingrijpende brandingoefening, maar ook op een soort strategische begeleiding voor mijn ondernemerschap.”

Mijn brandingplan als startpunt

“Het proces dat ik tijdens dit brandingtraject doormaakte, gaf me een enorme boost. Ik kwam echt tot het besef dat dit plan een startpunt was van een verder verhaal.

Na het traject had ik een lijvig document in handen. Maar om dat plan, die investering te laten renderen, moest ik het ook in de praktijk brengen met de juiste mensen. Katlijn leerde me om een stukje afstand te nemen van het idee dat ik het zelf altijd beter wist en kon. Ik ging met een bekwaam team aan de slag. Die strategische keuze komt mijn business nu zeker ten goede.”

Naar een duidelijk concept

“Een van de onderdelen uit mijn brandingplan is mijn concept. Dat schept een duidelijk kader voor iedereen. Comforthome staat voor comfort en tevredenheid voor zowel de mensen thuis als de eigen werknemers. En dat op vier domeinen: wooncomfort, leefcomfort, kookcomfort en extra comfort. Dit concept is de kern van de professionele profilering die ik zocht.”

Troeven van Katlijn

“Katlijn is een heel ander type dan ikzelf ben. Toch voelde ik al snel een klik. Door haar oprechte en eerlijke manier van communiceren kan Katlijn haar schouders zetten onder elk merk. Haar enthousiasme en volharding werken dat uiteraard nog eens flink in de hand.

Wat ik ook enorm apprecieerde, is het respect dat ze voor mij toonde. Ze zag duidelijk wat ik al gerealiseerd had binnen mijn bedrijf. Dat gaf me een goed gevoel. Van die basis vertrokken we. En dan vroeg ze me eigenlijk om nog ietsjes verder te gaan met het in de kijker zetten van wat ik al gerealiseerd had. Geloof me, van die initiële schroom bleef niets meer over.” 🙂

Naar een merk met een mooie toekomst

“Ook de creatieve kant van Katlijn is een mooie troef. Dankzij haar heb ik nu een hele reeks waardevolle creatieve voorzetten. Van baseline tot slogan, tot zelfs een aanzet voor een echte retrobranding met straffe kleuren en ga zo maar door. Ook leerde ik mensen uit haar netwerk kennen, met wie ik nu aan de Comforthome-weg timmer.

Ik voel dat ik nog maar aan het begin sta van een mooi verhaal. Ik heb me wel voorgenomen om helemaal bij te blijven. Daarom volgde ik recent al twee extra trajecten bij OpmerKelijk: het communicatietraject en een socialemediaopleiding. Stuk voor stuk diensten die ik graag aanraad aan anderen. Net zoals de begeleiding van Katlijn trouwens.”

 

www.comforthome.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Marijke Vandebroek, zaakvoerster van Human Results

Samen met een team 12 experten begeleidt Marijke Vandebroek van Human Results werknemers en ondernemers bij hun carrière, zodat ze beter kunnen functioneren in hun job of hun onderneming. Hun aanpak sloeg aan en vorig jaar kende Human Results dan ook een gestage groei. Het resultaat? Marijke was het overzicht een beetje kwijt en zocht hulp om meer structuur te brengen in haar zaak met een helder concept, een sterke branding en een duidelijke communicatie naar de juiste doelgroep.

Marijke: “We zijn in één jaar van 1 naar 12 medewerkers gegroeid. Het gevolg? Ik voelde dat mijn bedrijf zijn eigenheid aan het verliezen was. Ik had meer structuur en professionalisering nodig en zocht iemand die mij kon helpen met de uitwerking van een onderscheidend concept om mijn boodschap duidelijk en in de juiste bewoordingen met de wereld te delen. Ik ken Katlijn uit een vorig professioneel leven toen we beiden in de banksector actief waren. Ik ben haar altijd blijven volgen en wist dus heel goed bij wie ik moest zijn. Door onze groei en de toenemende concurrentie van loopbaancentra, was het nodig om ons sterker en duidelijker te profileren. En dan kun je nergens beter zijn dan bij een expert in branding zoals Katlijn Voordeckers.”

Intens én intensief

Het OpmerKelijk Businesstraject is intens en dringt door tot de kern. Marijke: “In het begin vond ik het traject ontzettend moeilijk. Ik heb me meer dan één keer afgevraagd waar ik aan begonnen was. Het is echt confronterend om je aanbod en expertise in een werkbaar concept te gieten, omdat je tijdens dat proces jezelf als ondernemer en als mens tegenkomt. Je beseft dan pas hoeveel werk je nog hebt en waar de knelpunten zitten. Gelukkig kon ik altijd terugvallen op Katlijn. Ze houdt op elk moment het overzicht en heeft het hele proces voor mij heel erg vergemakkelijkt. We zijn begonnen met de klanten van Human Results in kaart te brengen en hebben op basis van hun psychografische behoeften een concept met drie pijlers uitgewerkt: Professionals, Business en Training. Toen we die drie pijlers hadden bepaald, kwam ik tot rust en verliepen de sessies beter. Nu ben ik blij dat ik heb volgehouden en ik ben dankbaar voor de steun en de structuur die Katlijn me heeft geboden.”

De juiste woorden

“Katlijn heeft niet alleen structuur gebracht, maar ook baanbrekend werk verricht om met de juiste woorden aan onze (potentiële) klanten duidelijk te maken waar wij voor staan. Dat was niet gemakkelijk. Ik vond het heel moeilijk om onze dienstverlening en meerwaarde glashelder te formuleren. Maar Katlijn heeft me de tijd gegeven om uit die impasse te geraken door mij enkele extra denkoefeningen te geven. En toen werd alles duidelijk. Katlijn is sterk in je communicatie afstemmen op je branding. Zonder haar zou ik er nooit in geslaagd zijn om met de juiste woorden naar buiten te treden.”

Coaching en consulting

De no-nonsenseaanpak van Katlijn viel in de smaak. “Katlijn is positief ingesteld.  Ze denkt met je mee en bouwt verder op je input, maar zorgt ervoor dat je altijd bij de essentie blijft. Ze is heel gefocust en resultaatgericht en biedt je de houvast die je nodig hebt. Haar begeleiding is een mix van coaching en consultancy. Ze legt de lat hoog voor de mensen die ze begeleidt, maar ook voor zichzelf. Die veeleisendheid werkt, want het brandingplan dat je krijgt, is echt helemaal af. Het is een kapstok waarop je blijvend kunt terugvallen. Ik ben heel tevreden met het resultaat van mijn begeleiding. Wil je als ondernemer meer uit je zaak halen, dan is het zeker de moeite om het OpmerKelijk Businesstraject te volgen.”

www.humanresults.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.