Geert Volkaerts, zaakvoerder COWIRE

De start van Geert Volkaerts als ondernemer is een herkenbaar verhaal. Met Creavolta, zijn eenmanszaak, werkte hij van thuis uit tot het begon te kriebelen.

Ook al wist Geert waar hij met zijn business naartoe wilde, toch vond hij niet de tijd om gericht aan zijn branding te werken. Gelukkig kruiste Katlijn van Opmerkelijk zijn pad.

Niet de eerste de beste

Geert: “Na de opstart van mijn eenmanszaak voelde ik al snel dat ik zin had in meer. Ik volgde twee coachingtrajecten, maar miste daarna nog altijd een grondige basis op het vlak van branding. Om dit probleem gericht aan te pakken, speurde ik het internet af. Zo kwam ik in contact met verschillende partijen, onder wie Katlijn. Stuk voor stuk heb ik ze met elkaar vergeleken. Dat was nodig, want je koopt ook geen brood, hè.

De inhoud en aanpak van het brandingtraject van Opmerkelijk overtuigden me honderd procent. En ook met Katlijn zelf klikte het meteen.

Als pril bedrijf had ik wel mijn twijfels over het financiële plaatje. De coachingtrajecten hadden al een hele duit gekost en nu kwam dit programma erbovenop.”

De (CO)WIRE in mijn verhaal

“Al van bij de start van mijn brandingtraject werkten Katlijn en haar team zich grondig in: ze onderzochten de markt, stelden me duizend-en-een vragen … om zo een kritische kijk op mijn business te krijgen.

Tijdens dit proces groeiden we samen naar mijn nieuwe brand COWIRE. Het verschil met mijn eenmanszaak kon niet groter zijn. Katlijn bedacht een merkverhaal rond COWIRE met een sterk concept bestaande uit vijf pijlers. De focus op deze kernwaarden (co-creatie, wish, inspire, realise en experience) was voor mij een gamechanger. Ik leerde van Katlijn hoe belangrijk het was om mijn verhaal in zijn geheel te vertellen met een duidelijke pitch en via verschillende touchpoints tijdens een customer journey.

Ook voor mijn strategische aanbod kon ik op haar hulp rekenen. Ik zat al met bepaalde hoofd- en bijproducten in mijn hoofd. Maar Katlijn maakte de verbinding met mijn specifieke doelgroepen. Zo kreeg elke doelgroep een duidelijk kader en wist ik waar de behoeften en pijnpunten zaten per doelgroep of welke beleving een must was voor een bepaalde klantengroep. Het resultaat van mijn traject bleef niet uit, want al heel snel trok COWIRE andere én grotere klanten aan. Mijn rebranding werkte!”

Groei voor mijn merk en voor mezelf

“Mijn brandingtraject is voor mij een schot in de roos. De naam COWIRE, de storytelling rond mijn merk, het strategische businessplan, de focus op de kernwaarden … Al die facetten van mijn merk zou ik niet alleen kunnen bedenken. Elke dag draag ik nu mijn branding uit en ik merk dat het deuren opent en voor een herkenbaarheid zorgt. Trouwens, niet alleen mijn merk plukt de vruchten van mijn traject, ook als ondernemer ben ik enorm gegroeid.”

Een stok achter de deur

“De structuur en de opbouw van een brandingtraject is heel belangrijk om tot een goed eindresultaat te komen. Gelukkig is dat een echte troef van Opmerkelijk.

Katlijn maakt van bij het begin duidelijk wat de verwachtingen zijn van haar kant en geeft een heldere planning mee. Zo weet je perfect wat je op welk moment moet doen en krijg je niet te maken met vervelende verrassingen. Die perfecte timing zorgt voor continuïteit tijdens het traject en is een belangrijke stok achter de deur. (lacht)

Ik ben een ambassadeur

“Enkele weken geleden heb ik het brandingtraject aangeraden aan een andere ondernemer. Waarom? Dat is heel simpel. Het brandingtraject van Opmerkelijk is duidelijk en gestructureerd. Elke sessie is inhoudelijk bijzonder kwalitatief. En last but not least: het resultaat is er!

Ik ben trouwens niet alleen fan van het traject, maar ook Katlijn zelf vind ik een heel straffe madam. Ze kent haar vak door en door en benoemt de dingen zoals ze zijn. Ik ben haar dan ook buitengewoon dankbaar voor haar hulp.

Wie twijfelt omwille van de prijs, net zoals ik in eerste instantie, stel ik graag gerust. Ik heb deze investering onmiddellijk terugverdiend dankzij een nieuwe prijszetting en een betere kijk op mijn doelgroepen. Ik zie het brandingtraject dan ook niet als een kost, maar eerder als een opbrengst.”

 

www.cowire.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid

Wie gezondheid zegt, denkt onmiddellijk aan Lynn De Merlier. Als zaakvoerster van Goesting in Gezondheid helpt ze zoveel mogelijk mensen aan een nieuwe way of life. Zowel in haar praktijk, in haar eerste boek, als in haar assortiment van verschillende granola’s is dat haar ultieme doel.

Voor de uitwerking en lancering van haar tweede boek rond immuniteit roept ze opnieuw de hulp in van brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk.

A winning team!

Lynn: “Als therapeut is het heel belangrijk om te weten wie je bent en wat je drijft, voor welke klanten je graag werkt en hoe je je profileert op de markt. Dat zijn stuk voor stuk zaken die je niet op de schoolbanken leert. Maar als je daar een duidelijk beeld van hebt, kan je écht het verschil maken. Katlijn hielp me tijdens mijn eerste brandingtraject enorm op dat vlak. Samen werkten we toen de strategische branding van Goesting in Gezondheid uit. Het werd de basis van mijn business, mijn eerste boek en zelfs mijn granola’s.

Maar mijn merk bleef natuurlijk niet stilstaan en ook ikzelf als persoon veranderde. Daarom was het tijd voor een nieuwe wind. Na een eerste succesvolle samenwerking met Katlijn was het logisch om weer te kiezen voor Opmerkelijk.”

Op naar een tweede boek

“Voor de branding van mijn nieuwe boek Het immuniteitsplan ging ik opnieuw met Katlijn rond de tafel zitten. Tijdens het traject adviseerde Katlijn me om mijn immuniteitsplan vorm te geven met een eigen model. Ze bedacht op basis van mijn input het REMEET-model en vertaalde het naar tal van opportuniteiten. Die voorzet was net wat ik nodig had. REMEET was niet alleen een acroniem dat de uitvalsbasis werd voor elk hoofdstuk van mijn boek, het vormde ook een nieuwe insteek voor mijn praktijk.”

Niet alles op een hoopje 

“De branding van mijn tweede boek paste trouwens perfect in het plaatje van mijn bestaande merk Goesting in Gezondheid. Daar zorgde Katlijn voor. Het gaf een nieuwe twist aan mijn bestaande brand en onderstreepte nog eens extra de gezonde rode draad.
Ook voor de verdere communicatie deed ik een beroep op het talent binnen Opmerkelijk. Communicatie-expert Sara voelde mijn merk perfect aan, bruiste van creatieve ideeën en formuleerde een goed doordacht plan. Het was er boenk op! Maar liefst 90 procent van wat ze voorstelde als lanceringsscenario voerde ik uit. De reacties van mijn klanten waren unaniem positief.”

Ik ben belangrijk en uniek als klant

“Samenwerken met het team van Opmerkelijk blijft zalig. Net als bij mijn eerste brandingtraject voel ik me opnieuw belangrijk en uniek als klant. Zowel bij het uitwerken van mijn branding en het bepalen van een lanceringsscenario als bij het effectieve uitvoeren van die plannen, geniet ik hun volledige aandacht.

Het enthousiasme, het kort op de bal spelen, de professionaliteit en punctualiteit van Opmerkelijk … Ik ben er zo fan van! En last but not least, ook het hele netwerk rond Opmerkelijk ondersteunt me perfect waar ik het nodig heb.”

Een investering die loont. Ook de tweede keer!

“Misschien lijkt het vreemd om opnieuw zo een zware investering te doen op het vlak van branding en communicatie. Toch loont het absoluut de moeite en raad ik het iedereen aan. Katlijn heeft als auteur van drie managementboeken bij LannooCampus tonnen ervaring en weet dus als geen ander wat wel en wat niet werkt. Ik vind haar advies echt onmisbaar om mijn visie en concept succesvol uit te dragen. Het beste bewijs van mijn gelijk zijn de verkoopcijfers van mijn boeken en het succes van mijn praktijk.

Maar niet alleen op het financiële en zakelijke vlak vind ik de return on investment groot. Ook op persoonlijk vlak valt de last van mijn schouders. Het totaalplaatje is glashelder: ik weet wie ik ben, wat ik wil doen, en waarom en voor wie ik dit doe. Met een dergelijke stevige basis komt de rest vanzelf.”

 

www.goestingingezondheid.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Astrid Vanderborght, zaakvoerster van Studio Boiler

Astrid Vanderborght zit al tien jaar in het vak. Als grafiste helpt ze bedrijven aan straffe logo’s, huisstijlen en andere spraakmakende designs. Ook de klanten van Opmerkelijk komen bij haar regelmatig over de vloer. En elke keer hoort ze de enthousiaste verhalen over het brandingtraject van Katlijn. Het is dan ook logisch dat ze voor haar eigen rebranding voor Opmerkelijk kiest.

De tamtam deed zijn werk

Astrid: “Ik werkte al vaak voor de klanten van Opmerkelijk. Toen ik mijn eigen brand een stevige boost wilde geven, hoefde ik niet lang na te denken. Elke klant van Katlijn sprak zo lovend over haar aanpak en was na een brandingtraject dolenthousiast over het resultaat. Dat wilde ik ook! Ik twijfelde dan ook geen seconde en koos voor de meerwaarde van Opmerkelijk.

Ik realiseerde me natuurlijk wel dat mijn input zelf ook een belangrijke factor was om alles uit dit traject te halen. Daarom maakte ik voldoende tijd vrij voor mijn merk. Een nieuw merkverhaal creëren is nu eenmaal niets voor tussen de soep en de patatten.”

Sterke voorbereiding

“Katlijn en haar team werkten zich grondig in. Zo deden ze bijvoorbeeld een heel uitgebreid concurrentieonderzoek en een uitgebreide analyse van trends in mijn business en de wereld daarbuiten. Dat was geen gewoon lijstje, maar een echte analyse van de markt. Op mijn beurt moest ik het document doornemen en mijn feedback geven. Dat pingpongen tussen elkaar speelde een belangrijke rol om te groeien naar een merk dat honderd procent klopte en bij mij paste.”

Een naam doen borrelen

“Zelfs de naam Studio Boiler kwam door die continue wisselwerking tot stand. Akkoord, ik heb de naam verzonnen, maar dat lukte me pas na vele triggers van Katlijn. En natuurlijk stopte het niet bij het bedenken van een merknaam. Katlijn en haar team zorgden voor de extra slagkracht, met een heleboel inspiratie voor mijn merkbeleving. Ze deden Studio Boiler stomen met bijvoorbeeld een straffe slogan, prikkelende boodschappen voor sociale media (zoals creatieve woordspelingen en quotes) … De input die ze gaven was onvoorstelbaar. De ideeën bleven komen.”

De sprint naar upsell

“Omdat we al eerder hadden samengewerkt, kende Katlijn mijn methodiek. Ze stelde mijn manier van werken grondig in vraag. Ze leerde me nadenken over afgebakende pakketten, wat in mijn branche zeker een win is.

Door over te stappen naar een meer strategisch aanbod, kwam er veel meer transparantie voor de klant. Die laatste wist perfect wat hij kon verwachten en voor welk prijskaartje. Verder werden interessante upsellmogelijkheden in één klap duidelijk, zowel voor mezelf als voor mijn cliënteel.”

Strategische vertaalslag

“Katlijn ging niet alleen aan de slag met mijn aanbod, ook mijn doelgroepen moesten eraan geloven. Die werden grondig geanalyseerd en ingedeeld per segment. Ik kreeg zo een helder plaatje in mijn hoofd. Welke tak zorgt voor het meeste rendement? Voor wie werk ik het liefst? Het was onmiddellijk duidelijk.

Opmerkelijk vertaalde mijn nieuwe strategische aanbod en mijn strategische doelgroepen naar een verrassende houvast voor mijn website. De sitemap die zo tot stand kwam, had ik zelf nooit kunnen bedenken. De indeling met een menu en submenu, de ‘voor wie’-pagina, de blog … Katlijn gaf op dat vlak heel nuttig advies. En het toffe is dat ze, samen met haar team, mijn website nog even onder de loep nam net voor het live gaan.”

Meerwaarde op vele fronten

“De meerwaarde van mijn rebrandingtraject vind ik terug op verschillende vlakken. Neem nu mijn concept. Dat is tijdens de verschillende sessies bij Katlijn ontstaan. Het voelt heel natuurlijk aan en ik bouw er met gemak op verder. Het is een echt fundament. Ik merk als ik mijn bedrijf pitch, dat dat niet droog of saai gebeurt, maar met een heel sterk en levendig merkverhaal. Mijn concept is dé tool waarmee ik me duidelijk positioneer ten opzichte van mijn collega-concurrenten. Studio Boiler is uniek!

Het traject zet me verder op het juiste toekomstspoor. Het laat me zien waar ik nog groei kan realiseren binnen mijn business.”

Queen Astrid!

“De samenwerking met Opmerkelijk verliep super! De hartelijke ontvangst, de positieve sfeer, de bereidwilligheid om te helpen, het punctueel nakomen van elke afspraak … Als klant werd ik in de watten gelegd. Heel het team gaf echt het beste van zichzelf. Dat merkte ik meteen aan de grondige voorbereidingen en verslagen. En het eindresultaat werd dan ook een pareltje: een superuitgebreide en overzichtelijke bijbel.”

Iedereen naar Katlijn

“Moet je als ondernemer dit brandingtraject volgen? Daar kan ik heel kort over zijn: JA!

Katlijn stelt je vragen over je business waar je zelf niet aan denkt. Ze geeft je een kritische externe kijk op je zaak. Zeker met al haar ervaring is dat een grote win. Verder is haar advies over mogelijke verbeterpunten heel positief en aanmoedigend. Ze dringt daarbij haar mening niet op, maar legt het je op een rustige manier uit. Zo behoud je je verbondenheid met je eigen merk.

Natuurlijk kost dit traject wel iets. Maar toch is het de investering meer dan waard. En ik kan het weten, want ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit een klant van Opmerkelijk horen zeggen dat het te duur is. Iedereen haalt het rendement eruit en krijgt waar voor zijn geld.”

 

www.studioboiler.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Encuentro (Lokeren) - Johan en Wiebeke

Johan Bancken en Wiebeke Seymortier, zaakvoerders van Encuentro (Lokeren)

Encuentro - Johan en WiebekeZowel bij Johan Bancken als bij Wiebeke Seymortier kriebelt het al een tijdje. Het ondernemersduo is op zoek naar meer focus en duidelijkheid voor hun brand Encuentro. Want om zich voldoende te onderscheiden van de concurrentie, is het een absolute must om niet zomaar de zoveelste coachingpraktijk in het rijtje te zijn. Daarom vragen ze raad aan brandingexperte Katlijn en volgen ze een opmerkelijk rebrandingtraject.

Het resultaat van hun traject is een hole-in-one. Niet alleen genieten Wiebeke en Johan nu van een duidelijke merkidentiteit en een afgelijnd merkverhaal met een glashelder concept. Ze staan ook commercieel sterker in hun (golf)schoenen dankzij een doordachte merkstrategie met een bewuste keuze voor enkele strategische doelgroepen.

De lat ligt hoog

Johan: “Een vriendin van ons was al klant bij Opmerkelijk. Toen ze hoorde dat wij op zoek waren naar een rebrandingtraject, spoorde ze ons aan om met Katlijn af te spreken. Haar advies was een schot in de roos. Vanaf de eerste seconde waren we aangenaam verrast door de hartelijke én professionele aanpak van Katlijn. Zij gaf ons alle input over een rebrandingtraject en daarna hebben we ook de website van Opmerkelijk doorspit. Dit was exact wat we nodig hadden. Het enige waaraan we misschien wat twijfelden, was of Katlijn onze hoge verwachtingen wel kon inlossen.”

Inwerken in een onbekende wereld

Wiebeke: “Katlijn werkte zich grondig in. Ze deed, samen met haar team, de nodige analyses (SWOT-analyse, benchmark …) om ons merk perfect te begrijpen. Maar daar stopte het niet voor haar. Ze verdiepte zich volledig in ons werkterrein. Als niet-golfer is dat echt niet evident. Toch slaagde ze hier spectaculair in.”

Uniek model voor onze business

Johan: “Tijdens ons rebrandingtraject moesten we zelf ook actief meewerken aan ons merk. We kregen met andere woorden huiswerk met enkele strategische opdrachten. Het strakke schema dat daaraan vasthing, verplichtte ons om tijd te nemen voor onze business.

Met onze brede input ging Katlijn wonderbaarlijk aan de slag. Zo structureerde ze onder andere onze business en bedacht het FIT your SWING-model. Haar voorstel was een echte eyeopener. We werden er zelfs emotioneel van. Haar idee paste honderd procent bij onze brand. Het lag allemaal zo voor de hand, maar Katlijn bracht er structuur in en goot het in de perfecte taal.”

Focus op strategische groepen

Wiebeke: “In een volgende stap spitsten we het FIT your SWING-model toe op de juiste doelgroep. Terwijl we in het verleden voor duizend-en-een mensen en organisaties werkten, leerden we nu voluit te gaan voor een focusstrategie waarmee we vooral golfers en business mensen coachten op het vlak van mental performance en mindsetskills.”

Realiseerbare droom

Johan: “Het nieuwe model en de focus op een beperkte doelgroep waren zaken die we alleen nooit hadden kunnen waarmaken. Ook de visie en missie van ons bedrijf staan nu meer dan ooit op punt en werden precies verwoord door Katlijn.”

Wiebeke: “Als ondernemers werden we door dit traject echt gerustgesteld. Het plan dat we in ons hoofd hadden, was haalbaar. En met het heldere en concrete brandingplan in handen wisten we nu hoe we het konden realiseren.”

Brand wereldkundig maken  

Johan: “Na ons rebrandingtraject wilden we Encuentro meer bekendheid geven, in Lokeren en daarbuiten. Maar dan moesten we dringend sleutelen aan onze zichtbaarheid. Jammer genoeg was dat niet onze sterkste kant. Na een slechte ervaring met een communicatiebureau maakten we dan ook snel de keuze voor een communicatietraject bij Opmerkelijk. Sara nam onze communicatie grondig onder de loep en drukte onmiddellijk op de zere plekken. Haar statistieken waren bijzonder confronterend en verhelderend. Hoewel we bijvoorbeeld actief waren op Instagram en Facebook, had dat geen effect voor onze business.”

Wiebeke: “De analyse van Sara verklaarde waarom mensen ons vroeger niet vonden of konden bereiken. Dankzij haar advies leerden we het anders aan te pakken en slaagden we erin om onze communicatie op punt te zetten.”

Opmerkelijk, daar moet je zijn!

Johan: “We zijn heel tevreden over onze samenwerking met Opmerkelijk. We promoten hen dan ook met veel plezier. Uit het verleden hebben we geleerd dat goedkope oplossingen vaak op lange termijn niet werken. We kiezen daarom alleen nog maar voor professionals zoals Katlijn en haar team.”

Wiebeke: “Het prijskaartje valt wat zwaarder uit, maar dat haal je er zo weer uit. Bij Opmerkelijk betaal je een serieuze hap uit je budget, maar de return is er absoluut. Onze hoge lat hebben ze gehaald. 😊”

Johan: “Door corona moesten we ons rebrandingtraject trouwens online volgen. Maar dat had geen negatief effect op het eindresultaat. Integendeel, op het vlak van verplaatsingen was het een serieuze win voor ons. De afspraken verliepen correct en volgens een perfecte timing.”

Toch een stappenplan

Wiebeke: “Katlijn maakte bij de start duidelijk dat het rebrandingtraject geen stappenplan was. Elke sessie stond op zich en werd grondig voorbereid. Ook de verslagen van Opmerkelijk achteraf waren enorm gedetailleerd. Na afloop van het traject kregen we ons uiteindelijke brandingplan mee naar huis. Voor ons was dat eigenlijk wél een stappenplan. Want alle verslagen werden erin samengebracht volgens een logische structuur. Op die manier wisten we exact wat er moet gebeuren om ons merk en onze business alle kansen te geven. Stapje voor stapje.”

Johan: “In ons brandingplan wordt echt elk detail van ons merk besproken. Het is de perfecte leidraad voor onszelf, maar ook naar externe partners toe. Webbuilders, fotografen, copywriters … ze zijn onmiddellijk mee met ons verhaal. Ze weten in één oogopslag welk lettertype ze moeten gebruiken, welk kleurenpalet ze mogen inzetten of wat de tone of voice moet zijn. Ons brandingplan is zo een enorme timesaver.”

Wiebeke: “Wat Katlijn trouwens nog niet weet, is dat we een tijdje geleden ons brandingplan lieten zien aan een succesvolle Amerikaanse ondernemer. Hij was zwaar onder de indruk en vroeg onmiddellijk Katlijns contactgegevens om zijn branding te finetunen. Een mooi compliment! 😊”

Een teamprestatie

Johan: “Ook op het vlak van haar team is Katlijn perfectionistisch. Ze heeft zeer hoge verwachtingen over de interne samenwerking en de klantvriendelijkheid binnen Opmerkelijk. Als klant merk je dat onmiddellijk. Je voelt de opmerkelijke vibe in elk mailtje of tijdens elk telefoongesprek. Het is fijn om samen te werken met zo’n goed geoliede machine.”

 

Logo Encuentro

www.encuentro.coach

Streef jij net zoals Encuentro uit Lokeren voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Ann Zegers Hoeselt

Ann Zegers, zaakvoerster van SLANK Concept (Hoeselt)

Testimonial Ann Zegers - brandingtrajectAnn Zegers runt vier afslankstudio’s in Limburg. Samen met een team van coaches helpt ze elke klant aan een maatje minder. Als onderneemster houdt ze daarbij de touwtjes flink in handen en verliest ze op geen enkel moment de voeling met haar zaak of klanten.

Op die manier heeft Ann natuurlijk geen tijd meer om na te denken over de groei van haar bedrijf. Daarom beslist ze dat het anders moet. Ze schakelt de hulp van ons branding agency in en volgt een rebrandingtraject.

Angst om los te laten

“Als onderneemster voelde ik al jaren dat er meer potentieel in mijn zaak zat. Toch durfde ik de sprong naar een strategische groei niet aan. Ik had het moeilijk om mijn ‘kindje’ los te laten en meer te delegeren aan mijn team. En dus bleef ik elke dag druk in de weer met praktische zaken en het coachen van mensen naar een gezond gewicht.

Een gesprek met Caroline Rigo van Cent pur Cent bracht daar verandering in. Zij spoorde me aan om niet bij de pakken te blijven zitten en voluit te gaan voor de groei waar ik zo naar verlangde. Brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk was volgens Caroline dé geknipte persoon om me daarbij te helpen.”

Opmerkelijke teamprestaties

“Al van bij de start zat ik met Katlijn op dezelfde golflengte. Zij voelde mijn business heel goed aan. Ik twijfelde geen seconde om mijn merk in haar handen te leggen. Mijn vertrouwen werd beloond. Katlijn ging samen met haar team gefocust aan de slag met mijn brand en werkte zich in met een grondige concurrentieanalyse, een SWOT-analyse, trendspotting … “

Een andere naam, een andere aanpak

“Na enkele sessies adviseerde Katlijn me om af te stappen van mijn bestaande naam, Afslanken Ann, en voluit te gaan voor een nieuwe merknaam met bijhorend aangepast merkverhaal om relevanter te zijn voor de juiste doelgroepen.

Met SLANK Concept sloeg ze de nagel op de kop. Het triggerde me om bepaalde taken uit handen te geven. Nu was het aan mijn team! Om alle opportuniteiten van mijn nieuwe brand optimaal te benutten, was het trouwens heel belangrijk om mijn coaches volledig te betrekken. Ik vond het superleuk om hen onder te dompelen in mijn nieuwe branding en hen te overtuigen van de nieuwe methodiek en de nieuwe programma’s die helemaal in teken staan van de behoefte van de klant. Katlijn versterkte zo niet alleen mijn merk, maar zorgde er ook voor dat het effectief in de praktijk gebracht kon worden met een stevig strategisch aanbod.”

Een boost voor mijn zelfvertrouwen

“Tijdens dit brandingtraject ontdekte ik dat ik meer in mijn mars had dan ik dacht. Katlijn gaf mijn zelfvertrouwen een flinke boost doordat ik veel beter wist waarvoor mijn merk stond en wat ik wel en niet meer moest doen. Plots durfde ik wél te delegeren en bleef ik niet meer steken in de dagdagelijkse routines. In plaats daarvan bruiste ik van energie en ideeën en had ik eindelijk tijd om bezig te zijn met de groei van mijn zaak.”

Een investering die zeker rendeert

“Mijn verhaal is wellicht herkenbaar voor vele ondernemers. Je werkt van ’s morgens tot ’s avonds in je bedrijf en wordt opgeslorpt door allerlei praktische dingen. Zo blijf je steken en maak je geen tijd meer vrij om na te denken over de toekomst. Op dat moment is een brandingtraject net wat je nodig hebt.

Ik heb dit traject alvast aangeraden aan collega-ondernemers. De externe visie en insteek van Katlijn is als een frisse wind. Door samen met haar mijn brand grondig aan te pakken, realiseer ik nu een onvoorstelbare win. Mijn brandingtraject is voor mij dan ook een investering die absoluut loont.”

Goedgeorganiseerde online sessies

“Ik volgde dit traject in volle coronatijd. Dat betekende dus online sessies. En hoewel ik natuurlijk liever naast Katlijn had gezeten, ben ik toch heel positief over mijn begeleiding via het scherm. Qua inhoud heb ik zeker niet moeten inboeten en de tijd die ik bespaarde was enorm. Net zoals bij livesessies was alles tot in de puntjes voorbereid. Ik wist perfect wat het plan was en ook de verslagen na elke meeting waren heel gedetailleerd en volledig in orde.”

Een TOPwijf met een TOPteam

“Katlijn heeft een goedgeorganiseerd systeem op poten gezet met de juiste mensen. En daar pluk je als klant alleen maar de vruchten van. Ieder teamlid is helemaal mee met elk project, volgt elk detail op en blijft betrokken zelfs nadat de factuur betaald is. Bij Opmerkelijk ben je dus meer dan een zoveelste nummertje in de rij. In mijn hart hebben ze alvast een plekje ingenomen.”

 

Logo SLANK

www.afslankenann.be

Streef jij ook, net zoals Slank Concept uit Hoeselt, voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek met ons branding agency.

Caroline Rigo over branding agency Opmerkelijk Hasselt

Caroline Rigo, zaakvoerster van Rigorgeous (Hasselt)

Caroline RigoMet maar liefst twee make-uplijnen (i.am.klean en Cent Pur Cent), haar Blush Academy en de belevingsstore Café Beauté is Caroline Rigo een bekende naam in de beautysector. Aan bruisende ideeën heeft deze dame geen gebrek. Maar ondanks haar creativiteit vindt ze het moeilijk om haar merken te verbinden. Daarom gaat ze, samen met brandingexperte Katlijn, tijdens een brandingtraject op zoek naar een overkoepelend merk dat perfect bij haar business past. Katlijn en haar team bedachten de merknaam Rigorgeous en het bijhorende merkverhaal: good hearted, good inspired en good connected.

Wat zet ik op mijn kaartje?

“Ik stond aan het roer van een aantal bedrijven. Maar telkens als ik me moest voorstellen, kwam ik in de problemen. Het werd maar al te vaak een ‘en-en-en…’-verhaal. Ik wist mijn merken niet onder eenzelfde noemer te brengen en vroeg me zelfs af wat ik op mijn naamkaartje moest zetten. Die verbindende lijn zat misschien wel in mijn hoofd, maar ik kreeg die simpelweg niet verwoord en dus ook niet de wereld in.“

Duidelijke verwachtingen

“Tijdens een informele babbel met Katlijn kwam mijn probleem ter sprake. En zo ging de bal aan het rollen. Katlijn vertelde me over het strategische brandingtraject van Opmerkelijk. Dat was exact wat ik zocht. Ik twijfelde dan ook geen seconde aan mijn beslissing. Waarom zou ik?

Katlijns professionaliteit, haar affiniteit met mijn business en haar externe kijk op mijn zaak overtuigden me onmiddellijk. Daarnaast wist ik perfect wat ik kon verwachten qua inhoud, timing en uiteindelijke kostprijs.”

Zeer ruime analyses

“In een volgende stap liet Katlijn mij nadenken over enkele vragen die de leidraad vormden voor verder onderzoek. Ze ging, samen met haar team, aan de slag met heel uiteenlopende benchmarks, en ook mijn SWOT-analyse was bijzonder ruim. Zo bracht ze de pijnpunten van mijn business en de markt rondom mijn business in kaart.”

Naar een overkoepelende merknaam

“Het was voor mij heel belangrijk dat Katlijn mijn activiteiten strategisch structureerde en een overkoepelende merknaam bedacht. Als onderneemster zat ik er te dicht op. Ik zag bijvoorbeeld niet meer hoe anderen mij zien. Katlijn zorgde voor een duidelijk merkverhaal voor mijn business en creëerde zo een rode draad door het geheel met de pijlers: good hearted, good inspired en good connected.

Zo werd mijn nieuwe brand Rigorgeous geboren. Het was dé verbinding tussen i.am.klean, Cent Pur Cent, Blush Academy en Café Beauté en onderstreepte wat de gemeenschappelijke drive was en nog altijd is: ik wil met mijn producten en diensten ervoor zorgen dat vrouwen zich mooier en gelukkiger in hun vel kunnen voelen, zonder dat ze perfect hoeven te zijn.”

Katlijn heeft veel meer in haar mars

“Ik vind Katlijn veel te bescheiden. Ze is een heel aangename en professionele dame, die zich strikt aan de deadlines houdt. Verder motiveert en inspireert ze me als onderneemster. Ze runt haar zaak tot in de puntjes. Heel haar team is van eenzelfde niveau, heeft eenzelfde communicatiestijl … Ik krijg soms schrik van hun perfectionisme. (lacht)

Blijf niet steken

“Voor mij was dit strategische brandingtraject absoluut zijn geld waard. Ik kreeg een duidelijk antwoord op mijn interne zoektocht. Maar daar stopte het niet, want de ideeën om mijn nieuwe brand ook extern te boosten, begonnen al snel te bruisen.

Persoonlijk vind ik dat het prijskaartje zelfs gerust nog hoger had mogen zijn voor de return die ik kreeg. Katlijn en haar team namen echt de tijd die nodig was voor mijn branding. En ik, het ongeduldige type, werd verplicht om mijn merk te laten rijpen. Dat was voor mij een absoluut pluspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat veel bedrijven blijven steken in hun bestaande kader. Ze halen geen spiegel meer boven en passen zich te weinig aan de realiteit aan. Voor hen is dit strategische brandingtraject (en ook het communicatietraject trouwens) een absolute aanrader.”

 

Logo Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij ook zoals Rigorgeous uit Hasselt voor jouw bedrijf naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wendy Weckhuysen over branding agency Opmerkelijk Rumst

Wendy Weckhuysen, zaakvoerster van Advocatenkantoor Wendy Weckhuysen (Rumst)

Een advocaat doet toch alles? Dat is althans de perceptie die bij vele mensen leeft. Maar niets is minder waar. Ook advocate Wendy Weckhuysen uit Rumst krijgt duizend-en-een juridische vragen voorgeschoteld. Om haar merk zelf in handen te houden en beter te communiceren over haar specialisaties, roept ze de hulp in van Katlijn van branding agency Opmerkelijk.

Branding comes first!

“Ik wist al langer dat ik iets moest doen aan mijn communicatie. Maar door het vele werk kwam het er niet van. Pas toen ik een lezing van Katlijn over branding bijwoonde, ging er bij mij een lichtje branden. Vooraleer ik ook maar iets zou veranderen aan mijn communicatie, moest ik eerst aan de slag met mijn merk. Dat was de eerste logische stap.”

Een kijkje buiten de advocatuur

“Hoe mijn branding er uiteindelijk zou uitzien, was voor mij een groot vraagteken. Ik startte mijn brandingtraject met een open vizier en liet Katlijn en haar team erop los. Het team van Opmerkelijk werkte zich achter de schermen stevig in in mijn business. Zo deden ze bijvoorbeeld een uitgebreide swot-analyse en koppelden hieraan hun strategische inzichten. Dat Katlijn niet uitsluitend voor de advocatuur werkt, maar echt van alle markten thuis is, was voor mij een grote meerwaarde. Ze zag de ondernemerswereld veel ruimer.”

Grenzen voor mezelf en voor de buitenwereld

“Ik durf na mijn brandingtraject zeggen, dat ik echt tevreden ben met het resultaat. Ik heb een merk in handen dat honderd procent bij me past. Het is de perfecte basis voor mijn verdere communicatie. Want mijn visitekaartje eens in een opvallend kleurtje steken, dat is tegenwoordig niet meer genoeg, hé. (lacht)

Het merkverhaal van mijn branding maakt dingen helder, zowel voor mezelf als  voor anderen. Wat zijn mijn specialisaties? Met welke juridische problemen kan iemand bij mij terecht? Hoewel ik blijf werken binnen een breed speelveld, toch hou ik nu meer vast aan een afgebakend kader en richt ik mij hoofdzakelijk op de wereld van groeiende, gedreven kmo’s.  Als ondernemer heb ik zelf de touwtjes in handen en draag ik uit voor wat ik sta. Deze duidelijkheid op vlak van concept en communicatie is strategisch gezien een grote win.”

Applaus voor Katlijn en haar team

“Katlijn heeft bijzonder veel ervaring en kent haar vak. Ze is wat ze verkoopt. Daarmee bedoel ik: ze verkoopt branding, maar is zelf het voorbeeld van hoe een perfecte branding in elkaar zit. Het plaatje klopt honderd procent. Ook de sessies met haar medewerkers zijn zeer goed. Iedereen binnen het opmerkelijke team is vriendelijk, vlot bereikbaar, maakt goede afspraken en is heel nauwkeurig tijdens de voorbereidingen en verslagen.”

Bepaal zelf je branding

“Als ondernemer bouw je iets uit. Je zit er soms zo diep in, dat je klanten je branding gaan bepalen. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarom raad ik een brandingtraject zeker aan. Met de hulp van Katlijn bepaal je zelf de krijtlijnen voor de toekomst.”

 

Advocatenkantoor Wendy Weckhuysenn

www.advocatenkantoor-weckhuysen.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Wendy Weckhuysen uit Rumst, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek met branding agency Opmerkelijk.

Branding Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast, zaakvoerster van Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast kent de boekhoudkundige klappen van de zweep. Al jaren bouwt ze mee aan het boekhoudkantoor waar ze werkt in Aalter. Nu ze de leiding overneemt, wil ze niets liever dan een stijlvolle en catchy naam om zich te onderscheiden. Julie klopt aan bij Opmerkelijk en vraagt hen om hulp bij haar branding en de lancering van haar nieuwe merk.

What’s in a name?

Julie Van der MastJulie: “Toen ik het boekhoudkantoor overnam, wilde ik absoluut mijn eigen stempel drukken. Ik dacht nogal vrij snel aan een nieuwe naam. Ik plaatste een oproep in een Facebook-groep voor ondernemende vrouwen en zo kwam Katlijn van Opmerkelijk in de picture. Natuurlijk wilde ik niet met de eerste de beste in zee gaan, dus sprak ik met drie verschillende partijen af.

Na die gesprekken koos ik vol vertrouwen voor Opmerkelijk. De redenen waren simpel: ik had een onmiddellijke klik met Katlijn, ze kende minder evidente sectoren zoals de boekhouders en advocaten als haar broekzak en ze legde haar aanpak gedetailleerd uit. Zo wist ik perfect wat ik kon verwachten. En geloof me, dat was behoorlijk wat meer dan een nieuwe naam …”

Alles wordt in kaart gebracht

“Door middel van een reeks nuttige oefeningen (zoals een benchmark, SWOT-analyse en trendonderzoek) werd mijn business perfect ontleed.

Op basis van die grondige voorbereidingen kwamen er heel nuttige zaken naar boven. Zo werd het bijvoorbeeld duidelijk op welke sterktes ik me moest richten om me te onderscheiden. Misschien wist ik als zaakvoerster zelf wel wat de pro’s waren van mijn kantoor in Aalter, maar ik keek er nooit zo allesomvattend naar. Tijdens mijn brandingtraject moest ik dieper over mijn zaak nadenken. Dat was voor mij een enorme meerwaarde. Katlijn stelde me doorheen het proces kritische vragen en gaf me de externe input die ik nodig had. Zo groeide ik op een interactieve manier naar een merk dat bij mij en mijn bedrijf hoort.”

Katlijn bijt zich vast

“Ik besef nu meer dan ooit dat er een duidelijk verschil is tussen een nieuwe naam kiezen en een merkstrategie uittekenen. De naam is slechts het topje van de ijsberg. Gelukkig kon ik daarvoor rekenen op de hulp van Katlijn. Zij bedacht een merknaam en een bijbehorend concept met vier pijlers.

Die naamkeuze was trouwens geen gemakkelijk traject. Het verliep niet zonder slag of stoot. Maar Katlijn bleef ervoor gaan. Het eindresultaat werd Finezz, een naam waarover ik superenthousiast ben en die honderd procent bij mijn branding en business past.”

Ik heb een nieuwe naam en nu …

“Finezz was geboren en moest gelanceerd worden. Maar hoe ik dat moest aanpakken, was voor mij een groot vraagteken. Gelukkig kon ik opnieuw rekenen op de expertise van Opmerkelijk.
Sara en Lisa bruisten van de ideeën. Ze overtuigden me van een online merklancering, iets wat totaal buiten mijn comfortzone lag. Het was een schot in de roos, want nadien kreeg ik heel veel positieve reacties van mijn klanten. Wat waren ze verrast door de interactieve kant van mijn merklancering.

Niet alleen mijn launch verliep super, ook mijn communicatietraject met Sara was geweldig. Zij ging op zoek naar een vernieuwende communicatieaanpak die perfect matchte met mijn branding. Ze werkte daarbij heel gestructureerd en professioneel. Dat gaf me als klant veel vertrouwen.”

Trajecten in volle coronatijd

“Al mijn sessies verliepen via Teams, een programma dat ik voor het coronavirus nooit eerder gebruikte. Nu zat er niets anders op. Maar al snel merkte ik de voordelen van mijn online afspraken. Ik verloor geen tijd met verplaatsingen van Aalter naar Beringen, het was gemakkelijk, en over de return van Opmerkelijk twijfelde ik geen seconde, want elke meeting verliep perfect gestructureerd en werd qua timing goed ingeschat.”

Prijs-kwaliteit in een juiste verhouding

“Zowel het strategische brandingtraject als het communicatietraject is de investering absoluut waard. De prijs-kwaliteit zit in een juiste verhouding.

Beide trajecten gaan veel verder dan je zou denken. Ze zijn zo allesomvattend. Bij de conculega ’s van Opmerkelijk krijg je gewoonweg minder. Zowel in tijd als in diverse invalshoeken. Net die grondigheid maakt het verschil. Dat merk je bijvoorbeeld aan hoe het hele team van Opmerkelijk zich voorbereidt of met welke precisie ze hun verslagen uitwerken.

Ik ben en blijf fan van het Opmerkelijk-team. Ze waren fantastisch van het begin tot het einde. Stuk voor stuk toppers!”

 

Finezz Accountants

www.finezz.be

Streef jij net zoals Finezz uit Aalter voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Julie Allary en Nathalie Jonkers, zaakvoerders van Sweep Story

Julie Allary runt samen met haar moeder Nathalie Jonkers het kersverse bedrijf Sweep Story, een online platform waarmee zowel particulieren als poetshulpen met meer gemak, plezier en efficiëntie het huishouden kunnen doen. Als jonge onderneemster vond Julie het van bij de start belangrijk om de juiste stappen te zetten naar een sterk merk. Daarvoor ging ze te rade bij Katlijn en haar team.

Een leuk idee, en nu?

Julie: “Mijn mama wilde samen met mij een webshop en website in het leven roepen om mensen te ondersteunen bij het huishouden. Ik voelde daar wel iets voor. Alleen wist ik niet precies hoe ik deze business op poten moest zetten.

Na wat online zoeken, kwam ik Opmerkelijk op het spoor. De goede reviews logen er niet om. Ik polste ook even bij enkele kennissen, en die waren unaniem positief. Dat overtuigde me om het intakeformulier van Opmerkelijk op hun site in te vullen. Niet veel later ontving Katlijn ons voor een eerste gesprek.”

Weg met mijn onzekerheid

Julie: “De klik was er onmiddellijk. Katlijn reageerde superenthousiast op ons idee. Dat gaf me bijzonder veel vertrouwen. De onzekerheid en onwetendheid die ik voelde als jonge onderneemster, ving Katlijn helemaal op. De keuze om dit brandingtraject in te stappen was daarom geen moeilijke beslissing.”

Tonnen werk verricht

Nathalie: “Katlijn en haar team gingen direct met ons idee aan het werk. Zo onderzochten ze bijvoorbeeld wat de concurrentie deed, keken ze naar andere sectoren voor leuke invalshoeken en zorgden ze ervoor dat ons bedrijf eruit sprong qua originaliteit. Na elke meeting kregen we een uitgebreid verslag en duidelijke to do’s. Op die manier bouwden we samen aan ons merk.”

Creativiteit ten top

Julie: “Katlijn ging grondig aan de slag om een sterke naam te bedenken en kwam met een doordachte selectie, telkens met een bijbehorende motivatie. Het enige probleem voor ons was kiezen. 🙂 Uiteindelijk gingen we voor Sweep Story. Ook haar concept met drie pijlers sloot perfect aan bij ons plan. Ze kwam zelfs met het idee om avatars te gebruiken om zo nog meer merkbeleving te creëren. Dat leverde een serieuze meerwaarde: het was dé manier om ons extra te onderscheiden op een heel persoonlijke manier. Op het einde van ons brandingtraject pasten alle puzzelstukjes netjes in elkaar. Dat voelde schitterend aan!”

Blik op de toekomst

Julie: “Zowel mijn mama, die al jaren een bedrijf leidt, als ikzelf hebben tijdens dit brandingtraject veel geleerd. Wat ik heel belangrijk vind, is dat Opmerkelijk niet gewoon iets aflevert en klaar. Katlijn en haar team begeleiden ons echt strategisch op lange termijn. We zijn gewapend voor de toekomst. En merk ik dat ik ergens wat kennis mis, dan kan ik altijd bij hen te rade gaan voor een bijkomende opleiding of traject. Recent volgde ik bijvoorbeeld al hun communicatietraject.”

Een aanrader!

Nathalie: “Katlijn vat ik graag samen in enkele woorden: professioneel, creatief, enthousiast, gemotiveerd, eerlijk en spontaan.”

Julie: “Als jonge ondernemer vind ik daarnaast het vertrouwen dat Katlijn me inboezemde uniek. Ze leerde me te geloven in mijn idee en gaf me alle kennis die ik nodig had om zeker in mijn schoenen te staan. Daarom raad ik Katlijn en haar team graag aan. Ik weet dat ze er alles aan doen om een idee om te toveren tot een sterk merk!”

 

 © Logo: No Nonsense Design

www.sweepstory.be/nl

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Jeroen Mangelschots, zaakvoerder van Fleesch (Leopoldsburg)

Jeroen Mangelschots kent de horecaklappen van de zweep. Al enkele jaren is hij de drijvende kracht achter het succesvolle restaurant Whatz Hap in Beringen. Recent begon het bij deze jonge ondernemer opnieuw te kriebelen. Want Jeroen wilt met een uniek concept de burgerwereld een nieuw elan geven. Samen met Katlijn, brandingexpert van Opmerkelijk brengt hij de bal stevig aan het rollen met Fleesch.

Een duidelijk intakegesprek

“Als ik iets in mijn hoofd heb, ga ik er voor. Dat is nu eenmaal wie ik ben. Een durver, een springer, die altijd op zijn pootjes belandt. Om mijn nieuwe en wilde plannen voor de burgerwereld een extra boost te geven, klopte ik aan bij Katlijn van Opmerkelijk. Ik verzorgde al enkele evenementen in Herckenrode voor haar. Zo had ik een redelijk goed beeld van wat ze deed.

Tijdens mijn intakegesprek legde Katlijn me haarfijn uit hoe ze te werk ging, vroeg naar mijn verwachtingen  en overtuigde me van haar visie. Dit traject was echt wat ik zocht!”

Een breed en ruim plaatje

“Ik pitchte mijn idee bij Opmerkelijk. Katlijn en haar team pikten mijn plannen onmiddellijk op en gingen ermee aan de slag. Ik voelde dat ze zich helemaal lieten gaan in elke fase van mijn brandingtraject en was verrast hoe hard ze buiten de lijntjes kleurden. Ik was dan ook heel tevreden over bijvoorbeeld de swot-analyse, de benchmark, de creatieve wisselwerkingen en het uiteindelijke merkconcept. Het resultaat was een complete ondersteuning voor mijn merk Fleesch.”

Een straf merkverhaal

“Met Fleesch rol ik nu een prachtig merkverhaal uit. Ik laat mijn klanten genieten van een wereldkeuken die in het teken staat van drie pijlers: burgers, balls in bowls en baskets. Ik geef hen een duidelijk kader mee waarbinnen ze zelf nog veel flexibiliteit hebben. Om de beleving van mijn merk helemaal af te maken, kies ik, op aanraden van Katlijn, enkel voor ronde vormen. Jawel, dat betekent dus ronde nachos tot zelfs ronde chocoladeballetjes.”

Spannende pistes

“De meerwaarde van Katlijn is enorm. Ze bruist van vernieuwende ideeën en inzichten waarmee ik echt aan de slag kan. Dat geldt trouwens ook voor haar hele team. En dankzij de goede voorbereidingen en duidelijke verslagen gaat er geen enkele opportuniteit verloren. Als dynamische ondernemer vind ik dit super belangrijk. Ik weet dat het openen van mijn restaurant nog maar stap een is voor Fleesch. Daarna kan ik kiezen uit een waaier aan mogelijkheden om mijn merk te boosten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een festivalconcept, een high end module en zelfs een burgerbrand.”

Op naar Dubaï

“Door dit brandingtraject ben ik als ondernemer gegroeid. Ik bekijk dingen anders en twijfel nog minder dan vroeger. Mijn ambities zijn groot. Ik droom ervan om de burgerwereld volledig op zijn kop te zetten en zelfs een Fleesch te openen in Dubaï. Dankzij de hulp van Katlijn heb ik hiervoor het concept in handen en durf ik er nu nog meer voor gaan.

Ik raad dit brandingtraject zeker aan. Het voelt eigenlijk als een geboorte waarbij je, samen met Katlijn en haar team, stapje voor stapje de opvoeding van je merk bekijkt. Elke uitdaging, elke kans leg je onder de loep om zo voluit te gaan voor een mooie groei.”

 

(c) Logo: Jonathan Vaes van piku.be

www.fleesch.be

 

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Fleesch uit Leopoldsburg, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.