Doreen D’hondt en Sarah Bernaers, zaakvoersters van Tweedraads Advocaten

Doreen D’hondt en Sarah Bernaers zijn twee advocaten die sinds kort hun krachten bundelen in één advocatenkantoor: Tweedraads Advocaten. Zowel Doreen als Sarah beseften dat ze uit die nieuwe match veel meer konden halen dan een simpel 1+1- optelsommetje. Maar hoe ze hun nieuwe merk moesten lanceren, welke sterktes ze konden uitspelen en welk creatief concept ze nodig hadden om eruit te springen binnen hun vakgebied … daar konden ze niet meteen een antwoord voor bedenken. Gelukkig waren het allemaal vragen waar OpmerKelijk wel raad mee wist.

Een professionele nieuwe start

Doreen: “Ik volg Katlijn al jaren en het kriebelde al heel lang om een brandingtraject te volgen voor mijn business. Als advocate had ik behoefte aan meer afbakening en een heldere visie en richting. Toen Sarah en ik onze ervaring en kennis lieten samensmelten in een nieuw advocatenkantoor, wist ik het meteen: dit is het moment om bij OpmerKelijk aan te kloppen!”

Van een uitdagende vragenlijst naar een duidelijk concept

“Katlijn plakt niet zomaar een brandingplan op je business. Geloof me, er komt veel werk aan te pas. Aan de hand van een hele reeks vragen krijg je een duidelijk en helder beeld van je merk. Vooraf had ik me nooit afgevraagd wat mijn expressieve en functionele kwaliteiten als advocaat zijn. En toch is het belangrijk om deze en andere vraagstukken op te lossen om tot een branding te komen die helemaal bij je past en waarin je jezelf herkent. Katlijn is een meester in het vertalen van deze antwoorden naar een duidelijk concept. Bij Tweedraads Advocaten draait alles nu rond drie creatieve pijlers: we staan voor sterk inzicht met een rode draad, sterk advies tegen de draad in en een sterke vakkennis van naald tot draad. Deze drie troeven komen steeds terug in de zes rechtstakken waarop we ons focussen. De tijd van ‘we doen van alles’ is voorbij. Nu staan we aan het roer van een zaak die gerichte keuzes maakt en afbakent. En dat brengt meer structuur, betere resultaten en veel meer gemoedsrust met zich mee.”

Een naam met inhoud

“Binnen Tweedraads Advocaten splitsen we ons op in de domeinen waar we de meeste expertise in hebben. Zo klopt het plaatje, want Tweedraads staat voor een stevig touw gemaakt van twee draden die in elkaar gedraaid zijn. De naam kwam trouwens van Katlijn. Ze zag hoe Sarah en ik met elkaar omgingen en blijkbaar heeft dat voor de juiste inspiratie gezorgd.

En misschien klinkt ons merk een beetje tegendraads. Dat was precies de bedoeling. We kiezen voor een vernieuwende aanpak binnen de advocatuur: wij brengen structuur en helderheid in het persoonlijke én juridische verhaal van onze cliënten om zo te komen tot één optimale oplossing. Katlijn formuleerde dit ook perfect in onze hoofdslogan: Persoonlijke raad. Professionele leidraad.”

Een OpmerKelijke totaalaanpak

“Katlijn biedt een totale aanpak en net dat is haar sterkte. Ze is buitengewoon creatief, strategisch én commercieel. Zo kom je tot een merk dat bij je past, dat opgepikt wordt door de buitenwereld en dat herkenbaar is. Het blijft plakken bij klanten en ze gaan over je spreken op de manier die je zelf wenst.

Het plan dat je achteraf in handen krijgt, is een echte leidraad. Meer zelfs, als ik ons plan lees, denk ik onmiddellijk: oh, zó iemand zou ik zelf ook als advocaat wensen. Vandaar dat we het ook maximaal gaan inzetten.”

Snappen wat een merk inhoudt

“Ons plan in de praktijk brengen, verliep heel vlot. Katlijn geeft de nodige richtlijnen: van kleurgebruik voor de huisstijl tot de structuur voor de website. Ze kan je ook verder helpen met partners die bijvoorbeeld je logo ontwerpen of je website op poten zetten. Stuk voor stuk zijn het mensen die weten wat een merk inhoudt. Ze gaan veel verder dan ‘het moet mooi zijn’. De focus ligt altijd op het verhaal dat naar boven moet komen, en uiteraard hoort daar dan ook een mooi kleedje bij. Maar dat is niet de essentie.

Katlijn blijft alles ook opvolgen. Zo kunnen wij ons bezighouden met onze corebusiness. We raden Katlijn daarom ook graag aan. Bij haar is je merk in veilige handen. Haar aanpak garandeert een boost voor je business, meer omzet en meer rust als ondernemer.”

www.tweedraadsadvocaten.be

Wil je ook een OpmerKelijke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Emmy Hallaert, advocaat-bemiddelaar

Personen die zich in een conflictsituatie bevinden met de mensen met wie ze samenleven, samenwerken of zaken doen, kunnen een beroep doen op advocaat-bemiddelaar Emmy Hallaert. Omdat Emmy binnen de vele domeinen van het recht op zoek was naar wat haar het meeste voldoening schonk, en ook wilde ontdekken waarvoor ze stond, volgde ze het brandingtraject van OpmerKelijk.

Emmy: “Een vriendin vroeg me om mee te gaan naar het evenement Word OpmerKelijk Geïnspireerd. Ik ben niet zo sterk in netwerken en dacht dat het evenement wel een goede gelegenheid kon zijn om andere vrouwelijke ondernemers te ontmoeten. En daar heb ik een hele zelfverzekerde Katlijn gezien. Toen ik enkele maanden later het gevoel had dat ik in een te kleine vijver aan het vissen was en wilde achterhalen welke professionele richting ik uit wilde, dacht ik terug aan haar. Bovendien spraken bevriende advocaten lovend over het OpmerKelijk Brandingtraject. Dus stuurde ik Katlijn een mail. Ik kreeg snel reactie, kon op intakegesprek en startte even later met mijn eigen traject.”

Passend concept

“Katlijn beheerst de kunst van vragen stellen en luisteren. Ze haalt je uit je comfortzone, maar geeft je ook altijd het gevoel dat je samen op pad bent. Ze gaat met je antwoorden aan de slag en werkt een concept uit dat helemaal bij je past. Ze vroeg mij naar mijn sterktes en zwaktes. Mijn grote betrokkenheid in mijn dossiers was een van mijn sterktes. Ik vertel mijn klanten altijd dat we samen een oplossing zullen vinden. Dat woordje ‘samen’ vormt nu de essentie van mijn concept.”

Ogen geopend

“Als advocaat-stagiair was ik altijd actief binnen het strafrecht. Later heb ik de overstap naar familierecht gemaakt. Dat is meestal een heel emotioneel geladen materie. Dankzij het brandingtraject heb ik ontdekt dat ik ook graag zakenrecht doe. Vroeger staarde ik mij blind op dat familierecht. Nu wissel ik af en dat vind ik heel fijn. Die variatie schenkt me veel voldoening.”

Inspirerende sessies

“Katlijn is iemand die er staat en die heel goed weet wat ze wil. Haar uitstraling motiveert je. Ze is heel professioneel en toegankelijk. Je voelt je echt welkom bij haar en kan jezelf zijn. Ik vond onze sessies inspirerend. Ik kwam elke keer heel opgewekt en met een ‘we gaan ervoor’-gevoel buiten bij OpmerKelijk. Elke sessie zette ik stappen en zag ik mijn concept meer vorm krijgen. Ik ben dan ook heel tevreden over onze samenwerking en zal in de toekomst waarschijnlijk nog opleidingen – sociale media bijvoorbeeld – volgen bij OpmerKelijk!”

www.emmyhallaert.be

Wil jij ook een heldere branding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen zijn allesbehalve  typische advocaten. Hoewel ze aan het hoofd staan van HuisRAAD Advocaten, willen ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van hun advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgden Nathalie en Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Nathalie: “Sarah en ik werkten voor hetzelfde advocatenkantoor. En al snel bleek dat we dezelfde visie hadden op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloten we om ons eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. We hadden voor onze branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want we wilden op een positieve manier duidelijk maken dat wij mijlenver staan van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een Unizo-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

Nathalie: “Wij hebben ons hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. We waren heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Wij zijn gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep zijn vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar ons concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocaten.”

Weten waar je staat

Sarah: “Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

Sarah: “Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.