Mira Huypens en Rudi Thoelen, zaakvoerders van FulFil

Rudi Thoelen en Mira Huypens staan aan het roer van FulFil. Allebei hebben ze een grote passie en drive voor loopbaancoaching en bedrijfstrainingen. Door de jaren heen groeide hun aanbod enorm, waardoor ze vreesden dat de klant de rode draad niet meer zou zien. Ze hadden behoefte aan een brandingexpert, die hielp om hun verhaal op een duidelijke en gestructureerde manier naar buiten te  brengen. Katlijn van OpmerKelijk was de geknipte persoon om hen te helpen.

De rode draad

Mira: “Voor ik met mijn eigen zaak startte, deed ik gedurende 17 jaar ervaring op bij KBC HR in verschillende leidinggevende functies. Tot ik in het ziekenhuis belandde met een longembolie. Toen ging er bij mij een lichtje branden. Als ik ooit nog zelfstandige wou worden én opnieuw wou studeren, dan was het nu het moment. Samen met Rudi richtte ik LEEF op en in eerste instantie was ons aanbod eerder beperkt. Ik focuste vooral op coaching en loopbaanbegeleiding, Rudi op bedrijfstrainingen. Toen ik mijn studies gezinswetenschappen en psychotherapie afrondde, wou ik al mijn nieuwe kennis optimaal versmelten met het bestaande aanbod van onze zaak.

Rudi: “Ons nieuwe aanbod werd heel breed. Het was nodig om er focus en structuur in te brengen. We zaten er zelf met onze neus te dicht op. We vonden het belangrijk dat onze klanten in een oogwenk wisten wat wij voor hen betekenden. En daarbij konden we hulp gebruiken.”

Katlijn, onze collega en sparringpartner

Mira: “We hadden een brandingexpert nodig om al onze ideeën in een duidelijke structuur en strategie te gieten. Op een Sofia-netwerk kruiste ons pad met dat van Katlijn. Ik wist wie ze was, want we hadden samen op de universiteit gezeten en ik had haar boek VerMERKvuldig! gelezen. Ik voelde onmiddellijk dat we haar conceptuele, kritische, strategische én creatieve aanpak hard konden gebruiken. En zo werd Katlijn onze cocreator, onze collega tijdens een intensief brandingtraject. Zowel Rudi als ikzelf namen deel aan de afspraken. Dat was voor Katlijn een absolute must.”

Rudi: “We doen dan wel elk ons ding binnen FulFil, toch was het heel belangrijk om dit traject samen te doorlopen. Katlijn gaf ons voldoende ownership over ons individuele vakdomein. En kwam er een mening naar boven die over een bepaalde grens ging, dan werd er ook geluisterd. Elke insteek telde.”

Whoppa, een nieuwe naam!

Mira: “Voor mij was het heel belangrijk om niet zomaar te schrappen in het aanbod. Ik wilde misschien wel meer focus en meer wisselwerkingen tussen de verschillende onderdelen, maar mijn hele business omgooien was een brug te ver. Katlijn voelde dat perfect aan. Ze hield het totaalplaatje en de wisselwerkingen goed voor ogen en ontdekte dat onze oorspronkelijke naam LEEF eigenlijk de lading niet meer dekte. Na uren denkwerk lanceerde Katlijn de naam FulFil. Deze nieuwe bedrijfsnaam, die zij had bedacht, was de perfecte vertaling van wat wij echt willen doen: klanten laten excelleren met een vervuld gevoel.”

Rudi: “Het heeft wel even tijd gekost om aan de nieuwe naam te wennen. Maar hoe langer hoe meer voelde ik dat de naam FulFil perfect aansloot bij ons aanbod en onze missie. Als ik onze nieuwe naam aan buitenstaanders vertelde, waren ze onmiddellijk enthousiast.”

Mira: “In een volgende fase hielp Katlijn ons met het concept voor FulFil. Ze benoemde elke pijler met een zeer duidelijke associatie met onze merknaam. Nu treden we naar buiten met FulFil Life, FulFil Work en FulFil Team. Ons nieuwe concept hielp ze op een transparante manier te vertalen naar onze doelgroepen.”

Een helicopterview en zo veel meer

Mira: “Tijdens ons brandingtraject vond ik het verrassend hoe Katlijn op hetzelfde moment in detail kon gaan en toch het overzicht bewaarde. Ik stond versteld van haar helicopterview.”

Rudi: “Ook haar creativiteit was ongelooflijk. Ik kreeg mijn ideeën bijvoorbeeld niet altijd goed verwoord. Voor Katlijn was dat geen probleem. Ze begreep snel wat ik bedoelde, legde haar vinger erop en goot het in perfecte zinnen en begrippen. Katlijn bedacht zelfs originele afgeleiden van onze merknaam zoals bijvoorbeeld FulFillers.”

Mira: “Haar kritische geest werkte verfrissend. Ze praatte ons niet naar de mond. Had ze een mening, dan sprak ze die uit en hield ze er ook aan vast. Door deze troeven – in combinatie met haar professionaliteit, inlevingsvermogen en gestructureerde aanpak – heb ik Katlijn al vaak aangeraden aan andere ondernemers.”

Eindelijk een duidelijke kapstok

Mira: “Het eindresultaat mag er zijn! We hebben nu een echte branding guide, een duidelijke houvast in onze handen. Ons brandingplan is enorm gedetailleerd en in één woord: af. Rudi en ik nemen het nog vaak vast. Krijgen we bijvoorbeeld een voorstel van onze designer, dan toetsen we het ontwerp af aan dit plan. Of hebben we een nieuw ideetje, dan weten we perfect hoe het in ons aanbod past.”

Rudi: “De rode draad doorheen ons concept is nu heel helder uit te leggen aan onze klanten. Dankzij Katlijn genieten we nu bij Fulfil van een duidelijke focus en structuur.”

 

www.fulfil.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Leen Heusdens, zaakvoerster van Vertrouwde Vroedvrouw

Met Vertrouwde Vroedvrouw zorgt Leen Heusdens samen met haar geboorteteam voor een integrale coaching op drie belangrijke sleutelmomenten: de zwangerschap, de geboorte en het ouderschap. Waar een bezoekje aan de gynaecoloog of Kind en Gezin stopt, daar begint de begeleiding van Vertrouwde Vroedvrouw. Die persoonlijke ondersteuning appreciëren jonge gezinnen enorm.

Om een mooie groei te realiseren voor haar merk, wilde Leen meer structuur krijgen in haar ideeën, een duidelijke storytelling creëren en beter inzetten op mond-tot-mondreclame van kersverse ouders. Met die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk.

Stilstaan is achteruitgaan

Leen: “Met Vertrouwde Vroedvrouw helpen we mensen op weg naar een gelukkig gezinsleven. Dat gaat voor ons een stuk verder dan alleen maar bolle buikjes. Want ook voor een vlotte bevalling en vragen over ouderschap kan je bij ons terecht. Gezinnen die we ondersteunen, zijn achteraf tevreden en komen terug. Dat zorgt voor een goede continuïteit binnen mijn bedrijf. Toch leek het me als onderneemster interessant om meer in te zetten op groei. Want stilstaan is achteruitgaan. En dat wilde ik niet riskeren. Vandaar dat ik te rade ging bij Katlijn voor een brandingtraject.”

Gemeenschappelijke taal creëren

“Mijn sessies bij Katlijn waren heel intensief. Ik belandde op een trein die maar bleef doorgaan. Samen namen we elk aspect van mijn zaak onder de loep. De out-of-the-boxvisie van Katlijn was daarbij heel waardevol. Al snel ontdekte ik dat ik een stukje gemeenschappelijke taal miste met mijn doelgroep. Door mijn expertise – ik ben al twintig jaar vroedvrouw – en mijn kinderen die nu al ouder zijn, speelde ik mijn voeling met het algemene veld wat kwijt. Katlijn stelde zoveel vragen over zaken die ik als normaal ervaarde, dat ik besefte dat ik dringend op een resetknop moest drukken.”

Een nieuw concept, een nieuwe merknaam

“Tijdens het brandingtraject ontwikkelde Katlijn een nieuw concept voor mijn zaak met vier pijlers: ‘Vol vertrouwen leven dragen’, ‘Vol vertrouwen leven geven’, ‘Vol vertrouwen leven beleven’ en ‘Vol vertrouwen leven begeleiden’. Met dit concept had ik eindelijk een goede houvast voor mijn verdere storytelling.

Ook de merknaam moest eraan geloven. Omdat vertrouwen heel belangrijk is in onze werking, nam Katlijn dat mee in de nieuwe naam. Het was wel even wennen, maar het plaatje klopt nu en past perfect bij ons hele verhaal.”

Goede storytelling is een must!

“Als zorgverleners zijn we vooral goed in zorgen en minder in storytelling. Als ik de vraag kreeg over wat we als team deden, dan begon ik heel uitgebreid te vertellen. Ik overstelpte mijn gesprekspartners met details en ging te veel in de diepte. Dat was uiteraard een killer voor een plakkend verhaal.

Daarnaast struikelden veel mensen over onze thuisbevallingen. Want dat hoorde toch alleen bij een geitenwollensokkengezin, niet? Zo belandden we in het verleden regelmatig in een verdomhoekje. De kunst was dus om een overzichtelijk plaatje te brengen van ons bedrijf en aanbod zonder een zekere ‘veroordeling’ op te lopen. Mijn brandingplan pakte dat probleem perfect aan.”

Goud in mijn handen

“Nu mijn brandingtraject erop zit, ben ik heel tevreden over het resultaat. Het was even doorbijten, maar ik weet met zekerheid dat ik goud in mijn handen heb. Mijn brandingplan is zo grondig. Het voelt heerlijk om eindelijk een duidelijke missie en visie te hebben voor mijn zaak.

Ik heb een perfecte kijk op hoe ik stapje voor stapje kan groeien naar een steviger merk. En bij elke ontwikkeling kan ik rekenen op Katlijn. Ze heeft een uitgebreid netwerk van professionals die mij kunnen helpen én ze blijft zelf alles in het oog houden. Ze zorgt ervoor dat het plaatje van Vertrouwde Vroedvrouw klopt.”

Een aanrader

“Katlijn heeft elk verwachting die ik had van het brandingtraject, mooi ingewilligd. En zelfs meer dan dat. Op het vlak van branding en communicatie zijn er veel lege dozen in de sector. Maar bij Katlijn kreeg ik absoluut waar voor mijn geld.

Ze pakte mijn merk tot in de puntjes aan. En dat met veel inlevingsvermogen en structuur. Haar out-of-the-boxvisie en creativiteit zijn een echte verademing. Katlijn bekijkt bovendien elk idee met een gezonde businessbril en maakt zelfs een ranking op van wat meer of minder rendeert.

Ik raad iedereen dit brandingtraject graag aan. Want wat Katlijn en OpmerKelijk bieden, is uniek!”

 

www.vertrouwdevroedvrouw.be

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

gymtonic

Ann Van den Rijn, zaakvoerster van Gym Tonic

Mensen op een aangename manier en met persoonlijke aandacht en professioneel advies in een trendy setting coachen naar een fitter, gezonder en blijer leven. Dat is de missie van lifestyleclub Gym Tonic. Omdat het na vijftien jaar tijd was om eens kritisch naar haar zaak te kijken en met een vernieuwd concept en duidelijke branding de volgende stappen te zetten, volgde zaakvoerster Ann Van den Rijn het businesstraject van OpmerKelijk.

Ann: “Vijftien jaar is een lange tijd. Ik had het gevoel dat mijn concept aan vernieuwing toe was. Ideeën had ik genoeg, maar om die op de juiste manier in de praktijk te brengen, kon ik professionele ondersteuning gebruiken. Ik had Katlijn ontmoet op een netwerkevent van UHasselt en ben haar blijven volgen. Ik wist dus dat zij OpmerKelijke dingen deed en vroeg haar om mij te helpen bij mijn nieuwe concept en branding.”

Dubbele uitdaging

De twee concrete vragen van Ann bij de start van het traject? Ze wilde haar bestaande merk Gym Tonic een rebranding geven vanuit een sterk concept, om de onderscheidende aanpak nog duidelijker te profileren. Daarnaast wilde ze een OpmerKelijke branding uitwerken voor een nieuwe groepspraktijk binnen Gym Tonic. Daar zouden een kinesist, osteopaat, voedingsdeskundige en mental coach de klanten vanaf 2017 aanvullend ondersteunen. De branding van deze nieuwe praktijk moest uiteraard wel duidelijk passen bij de rebranding van Gym Tonic. Kortom: geen evidente oefening.

One of a kind

Ann: “Wat Katlijn doet, is echt uniek. Er zijn heel veel bureaus die je helpen met je marketing en communicatie. Maar verder dan enkele PowerPoint-slides met advies gaat het meestal niet. Het businesstraject van OpmerKelijk biedt veel meer diepgang. Het is echt one of a kind. Katlijn helpt je ook om je nieuwe concept in de markt te zetten. Haar input is een grote meerwaarde. Het brandingplan dat je krijgt aan het einde van een traject is een houvast met concreet advies op maat van je onderneming. Daar kun je echt mee aan de slag gaan.”

OpmerKelijk genoeg?

Ann: “Katlijn weet waarmee ze bezig is en heeft het talent om zich perfect in te leven in jouw situatie. Maar ze praat je zeker niet naar de mond. Elke keer als ik heel enthousiast over een idee vertelde, speelde zij advocaat van de duivel. Ze stelde altijd de vraag of dat wel OpmerKelijk was en paste in mijn concept. Zo triggerde ze me. En daar ben ik haar heel dankbaar voor, want die aanpak werkt.”

Bewaker van je merk-DNA

Ann: “Als je spreekt over een betrokken consultant, dan spreek je over Katlijn. Ze waakt echt over je merk-DNA. Een voorbeeld? Zij kwam het brandingplan aan mijn team voorstellen. Zo konden we de juiste accenten leggen en ervoor zorgen dat iedereen mee was. En de reactie van mijn mensen was heel positief. Ik heb echt het gevoel dat ze klaar zijn om samen met mij ons nieuwe concept te vermarkten.”

De juiste woorden

Ann: “Ik was ook onder de indruk van het schrijftalent van Katlijn. Hoe zij erin geslaagd is om mijn concept te verwoorden. Dat is echt straf! Elke keer als ik de samenvatting van een sessie las, werd ik emotioneel. Knap hoe zij er altijd in slaagde om de essentie te vatten en die treffend te verwoorden. Je merkt het al: ik ben fan. Ik zou het businesstraject dan ook zeker aan iedereen aanraden. Dat heb ik trouwens al gedaan.”

Na de boeiende mentale work-outs tijdens het OpmerKelijk businesstraject was Gym Tonic 2.0 een feit! Vanaf 2017 vult de nieuwe groepspraktijk met de naam 4Effect by Gym Tonic het aanbod van Gym Tonic waardevol aan.

www.gymtonic.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn's granola

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid en Goesting in Gezonde Granola

Neem een gedreven osteopaat en voedingsdeskundige die een nieuwe richting uit wil met haar zaak, voeg daar een expert in branding en marketing aan toe, en overgiet alles met het OpmerKelijk Businesstraject. Het resultaat? Een gelukkige ondernemer met een sterk concept voor haar nieuwe zaak en webshop én toegang tot het ijzersterke OpmerKelijk Netwerk.

Lynn: “Ik had een osteopathiepraktijk en besteedde in mijn behandelingen veel aandacht aan voeding. Voor mij gaan osteopathie en gezonde voeding hand in hand. Die combinatie vormt de basis voor een gezond en fit lichaam. Mijn aanpak leidde tot gelukkige patiënten. Toch voelde ik dat ik almaar minder enthousiast werd over mijn praktijk. Eerst wist ik niet goed waarom, maar na een tijdje besefte ik dat mijn aanbod te uitgebreid was en dat ik een beetje blind aan het ondernemen was. De reden? Ik had mijn doel en doelgroep niet helder gedefinieerd. Dat wilde ik dus graag aanpassen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ik besefte heel goed dat dat vergaande gevolgen zou hebben voor mijn business. De conclusie? Ik had professionele hulp nodig.”

Brandingplan als salestool

“Ik vertelde mijn professionele kopzorgen aan een collega-ondernemer die bij Katlijn een traject had gevolgd. Ze liet me haar brandingplan zien en … ik werd meteen heel enthousiast. Zo’n uitgebreide begeleiding waarbij elk aspect van je zaak op een professionele manier door een expert wordt bekeken en uitgewerkt, dat was precies wat ik nodig had. Ik maakte een afspraak voor een intakegesprek maar dat was eigenlijk een formaliteit. Ik was al verkocht voor ik een voet bij OpmerKelijk had binnengezet. De afstand Lokeren-Beverlo was geen enkel bezwaar. Voor expertise en intense begeleiding ben ik bereid om extra inspanningen te leveren. Trouwens, zo’n rit is een bezinningsmoment en geeft je de kans om eens rustig over je zaak na te denken.”

Helder concept en nieuwe naam

“De rebranding van mijn praktijk is vlot verlopen. Katlijn is echt heel sterk in wat ze doet. We hebben veel tijd besteed aan de definitie van mijn doel en doelgroep. Dat vond ik een heel moeilijke oefening. Maar eens je dat hebt gedaan, wordt elke andere beslissing een stuk makkelijker. De nieuwe naam van mijn zaak is daar een mooi voorbeeld van. Tijdens onze sessies kwam het woord goesting altijd terug. Goesting in energie, in lekker eten, in een lichaam dat beter functioneert … Het inspireerde Katlijn tot de naam Goesting in Gezondheid. Die geeft perfect weer waar ik en mijn zaak voor staan. Ik ben ook heel blij met de uitwerking van mijn concept. Katlijn heeft mijn aanbod aan osteopathie en voedingsadvies – of de combinatie van beide – heel overzichtelijk gemaakt en in trajecten gegoten. Ach, ze heeft zoveel voor mij gedaan. Dat allemaal opsommen is onbegonnen werk!”

Branding, the sequel

Het ene sterke concept leidde tot het andere. “Ik speelde al lang met het idee om mijn patiënten ook gezonde granola’s aan te bieden. Toen ik tijdens een van de laatste sessies dat idee met Katlijn deelde, zag zij meteen veel meer potentieel. Waarom zou ik mij beperken tot mijn patiënten? Ze overtuigde me om dat idee commercieel uit te werken en een webshop uit te bouwen. Katlijn was zo enthousiast dat ik besloot om het te doen. Dus deden we een traject small om mijn webshop Goesting in Gezonde Granola in de wereld te zetten. En weer bewees Katlijn haar expertise in marketing en branding. Trouwens, momenteel loopt er een tweede traject small waarin we ons focussen op mijn online voedingsadvies en workshops. Al die projecten had ik nooit kunnen realiseren zonder de professionele begeleiding van Katlijn. Voor ik haar kende, had ik geen kennis van marketing en branding hoewel dat even belangrijk, of zelfs nog belangrijker is voor je zaak dan je corebusiness. Katlijn heeft me echt uitstekend geholpen.”

Professionele rots

“Katlijn is mijn rots in de … branding. ? Ik kan altijd bij haar terecht. Ze is heel toegankelijk en maakt er een erezaak van om je snel te antwoorden wanneer je een vraag hebt. Ik denk dat ze ongeveer alles weet over marketing en branding. Ze is de top in haar vakgebied, denkt met je mee en geeft altijd eerlijk haar mening. En ze is heel gepassioneerd in alles wat ze doet. Het is heel aangenaam en geruststellend om met zo’n professional samen te werken.”

Motiverend netwerk

“Het OpmerKelijk Netwerk is echt uniek. Het is heel motiverend om mensen te leren kennen die net zo gedreven zijn als jij. Deel uitmaken van het netwerk heeft mijn ondernemerszin nog meer aangewakkerd. Je komt in contact met de juiste mensen om je ideeën de juiste vorm en uitwerking te geven. De connecties die Katlijn je aanreikt, zijn echt super en helpen je om je zaak op een goede manier en met de hulp van professionals verder uit te bouwen. Kortom: wil je jouw bedrijf met succes rebranden, dan is samenwerken met Katlijn een must!”

www.goestingingezondheid.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Peter Willems en Dana Paris, zaakvoerders van Breinvriendelijk

Peter Willems en Dana Paris zijn experten op het vlak van mentaal welzijn. Elk vanuit een andere invalshoek. Terwijl Dana haar strepen verdiende binnen de hr-wereld, kan Peter terugblikken op een rijk gevulde carrière als huisarts. Hun droom was om deze kennis en kunde samen te brengen in één bedrijf dat organisaties helpt om meer dynamische werknemers op de werkvloer te krijgen. Brandingexpert Katlijn van OpmerKelijk werd de architect van hun ondernemersverhaal en bedacht daarbij zelfs hun bedrijfsnaam: Breinvriendelijk.

Echte meerwaarde bieden

Dana: “We zaten er al een tijdje op te broeden: een bedrijf waarin onze complementaire expertises zouden samensmelten, zodat we samen het mentale welzijn van werknemers en organisaties konden verbeteren. Aan losse ideeën geen gebrek. Maar we merkten dat we nood hadden aan structuur, aan een sparringpartner. Die vonden we in Katlijn.

Ons kennismakingsgesprek is me altijd bijgebleven. Katlijn gaat duidelijk niet met iedereen in zee. Ze wil een echte meerwaarde kunnen bieden. Ze gaat daarbij uit van de vraag: wat kunnen we voor elkaar betekenen? Dat gaf ons als potentiële klant een zeer positieve prikkel.”

Keuzes maken, kleur bekennen

Peter: ”Als startende firma kwamen er veel vragen op ons af. Wat gaan we nu eigenlijk precies doen? Waar staan we voor? Hoe gaan we ons onderscheiden van anderen? Het zijn belangrijke vragen die je je moet stellen, zelfs nog voor je aan je businessplan begint. Katlijn bundelde deze waslijst aan vragen in haar avontuurlijke brandingtraject.”

Dana: “Tijdens de sessies gaf ze ons verschillende ‘huistaken’. We leefden echt van deadline tot deadline. Zo werden we helemaal in ons traject ondergedompeld. Je voelt dat je constant aan je plan bouwt. Een plan dat Katlijn zelf nog eens extra versterkt en voortdurend in vraag stelt. Als sparringpartner is Katlijn bijzonder kritisch. Ze durfde het ook oneens te zijn met ons.”

Peter: ”Op die manier kom je tot de juiste keuzes en beken je een duidelijke kleur. Na je traject heb je een goed onderbouwd document in handen. Dat bespaart je achteraf enorm veel tijd. Ik vergelijk dit brandingtraject met het bouwen van een huis. Het plan dat je vooraf opmaakt, is van enorm belang. Katlijn is in dit verhaal de meedenkende architect op wie je je ideeën loslaat en bij wie je altijd te rade kan gaan met je vragen. Ze helpt je om je doelen te bereiken.”

Het uitkristalliseren van ons concept

Peter: “Eén van die doelen was een helder concept ontwikkelen. Katlijn zorgde voor een duidelijke structuur en een juiste verwoording van ons verhaal. Ze ging daarnaast nog een belangrijk stapje verder door voortdurend de vraag te stellen: wat wil de klant? Net die benadering vanuit de klant gaf ons een nieuwe kijk op onze business en ons concept.

Bij Breinvriendelijk werken we nu met drie pijlers om ons doel – dynamische werknemers in een bedrijf – te bereiken. Ten eerste het breinvriendelijk ontwikkelen van de organisatie, waarbij we ervoor zorgen dat werknemers met plezier komen werken, optimaal kunnen presteren en welzijn brengen binnen de organisatie. Ten tweede het breinvriendelijk ontplooien van je persoon, waarbij we mensen leren leven en handelen naar hun innerlijke levensdoelen en de match checken met de organisatie voor wie ze werken. En tot slot het breinvriendelijk onthaasten met anderen in onze breinvriendelijke academy. Hier bieden we een omgeving midden in de natuur als ontmoetingsplaats om inspiratie op te doen en tot rust te komen.”

Een netwerk dat dezelfde taal spreekt

Dana: “Katlijn is echt doordrongen van je business. We deden dit traject dan ook echt met z’n drietjes. En ons nieuwe derde teamlid had heel wat troeven: haar enthousiasme, expertise, creativiteit en kritische zin zijn echt uniek. De betrokkenheid van Katlijn stopt trouwens niet wanneer het traject afgerond is. Ook nadien kan je altijd op haar rekenen.

Wat ik persoonlijk ook heel handig vind, is het netwerk rond Katlijn. Uiteraard ben je helemaal vrij om dit netwerk al dan niet te gebruiken, maar je merkt wel dat het stuk voor stuk uit mensen bestaat die het gewoon zijn om met een brandingplan te werken. Ze spreken dezelfde taal en nemen bij de minste twijfel zelfs direct contact op met Katlijn.”

Een must voor elke onderneming

Peter: “Eigenlijk zou iedereen die met een zaak start, deze oefening moeten doen. Het bespaart je achteraf enorm veel tijd. Je leert trouwens door dit brandingtraject om echt na te denken over je zaak. En dat is heel belangrijk.”

Dana: “Ik heb Katlijn al aangeraden aan andere ondernemers. En ik ben sowieso van plan om dit traject opnieuw te volgen om de x aantal jaar. Het is een manier om mezelf terug te prikkelen en te doen groeien.”

www.breinvriendelijk.be

Streef je voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding met de hulp van een creatieve branding expert? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Joke Delronge, zaakvoerster van Jocomotion

Joke Delronge staat aan het hoofd van Jocomotion. Haar bedrijf biedt advies en training in veiligheid en ergonomie op maat van bedrijven. Na een periode van tien jaar merkte Joke dat er nood was aan meer focus en een versterking van haar merk. OpmerKelijk hielp haar om Jocomotion uniek en onderscheidend te profileren.

Ik doe ‘van alles’

“Met mijn bedrijf geef ik al tien jaar opleidingen over veiligheid en ergonomie. Ik werkte in die periode vaak in onderaanneming. In het begin is dat leuk, maar je haalt er niet altijd veel rendement uit. En dat frustreerde me meer en meer. Ook merkte ik dat ik mijn focus tijdens dit parcours verloren was. Ik deed eigenlijk een beetje van alles. Ik besefte dat het tijd was om mijn branding aan te pakken en helemaal te gaan voor een sterk merk met een duidelijke focus.”

Branding, maar met wie …

“Er worden ongelooflijk veel opleidingen aangeboden voor ondernemers. Als ik heel eerlijk ben, zit daar veel rommel tussen. Als ik ergens mijn tijd insteek, wil ik dat er ook een juist resultaat uit de bus komt. Na het intakegesprek met Katlijn voelde ik onmiddellijk dat Jocomotion een OpmerKelijke aanpak nodig had. De methodiek, de professionele aanpak, de resultaatgerichtheid en het up-to-date blijven van Katlijn trokken me meteen over de streep.”

“Vanaf de eerste sessie was het brandingtraject al verhelderend. Akkoord, je moet héél veel denkwerk rond je aanpak en aanbod verrichten. Maar dit is eigenlijk alleen maar positief. Want zeg nu zelf, als je zoiets in je eentje moet doen, dan komt het er gewoon niet van.”

Van verticaal naar horizontaal

“Katlijn zocht en vond de horizontale draden in de verticale lijnen van mijn aanbod. Zo belandde ik bij een duidelijk concept mét de nodige focus: als klant van Jocomotion sla je een gezonde weg in dankzij evaluation, implementation en retention. Of anders gezegd: we bieden een totaalpakket aan van analyse met actieplan, een implementatiefase én een verankering in de bedrijfscultuur. En dit alles op maat van je bedrijf. Dat is een enorm contrast met de grote spelers op de markt.”

Een gestructureerde rit

“Tijdens dit traject had ik altijd een exact doel voor ogen en kreeg ik ook een duidelijk verslag van Katlijn. Zo weet je perfect waar je naartoe gaat. Je kan tussendoor constant rekenen op veel tips. Bijvoorbeeld over het beschermen van je intellectuele eigendommen, het kiezen van een goede boekhouder, enzovoort. Katlijn biedt je advies over strategische beslissingen en is hierbij je ideale klankbord.”

“Op het einde van het traject heb je een mooi gestructureerd plan in handen. En dan moet het nog omgezet worden in de praktijk. Gelukkig is de stap van theorie naar praktijk heel simpel doordat het plan kant-en-klaar is. Je concept, slogan, kleuren, sitemap … alles vind je erin terug. Katlijn blijft ook in deze fase de dingen enorm betrokken opvolgen. Ze knipt de draad niet door.”

Veel rendement

“Als je ergens je tijd en geld insteekt, dan wil je natuurlijk dat het rendeert. Dit brandingtraject van negen sessies kost best wel wat. Zelfs als je je kan beroepen op het systeem via de kmo-portefeuille. Toch raad ik het echt iedereen aan. De groei die je maakt als ondernemer is enorm en je bent 100 % zeker van je resultaat. Mocht ik dit traject niet gevolgd hebben, dan had ik nu al veel tijd verloren met dingen die eigenlijk toch niet marcheren.”


www.jocomotion.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Joyce Buttiens, zaakvoerster van Pure Dieet & Pure Skin

Een heldere branding en een sterk concept vormen de basis voor een succesvolle onderneming. Vanuit dat besef volgde Joyce Buttiens van Pure Skin Huidinstituut jaren geleden een OpmerKelijk businesstraject. Zodra haar merk er stevig stond, volgde ze ook een doelgericht strategietraject. Stilaan merkten Joyce en Katlijn dat er veel potentieel zat in een van de vier pijlers van Pure Skin Huidinstituut: Pure Dieet. Dit kon voor Joyce een volwaardig merk worden met een eigen strategie. Tijd voor een nieuw businesstraject dus!

Concept gefinetuned

Joyce: “Pure Skin, Pure Make-up, Pure Ontharing en Pure Dieet zijn de fundamenten van Pure Skin Huidinstituut. Ik merkte dat ik met Pure Dieet mijn doelgroep van drukbezette mensen die op zoek zijn naar een betere balans in voeding en gezondheid, niet voldoende bereikte. Het was dus nodig om het concept van Pure Dieet te finetunen. Katlijn heeft de focus in mijn concept verlegd. Vroeger kwam ik naar buiten met Powerslim, de merknaam van mijn producten. Sinds kort plaats ik dankzij de begeleiding van Katlijn Pure Dieet op de voorgrond en poneer ik het echt als merk op de markt. Ik communiceer nu ook duidelijker en gerichter. Over de fases die mensen moeten doorlopen bijvoorbeeld. En die aanpak werkt.”

Inspelen op behoefte

“Katlijn heeft mijn aanbod een andere invulling gegeven en ervoor gezorgd dat ik echt kan inspelen op de behoeften van mijn doelgroep. Drukbezette mensen hebben niet veel tijd, dus moet je ervoor zorgen dan je hen zo efficiënt mogelijk kan begeleiden. Elke keer naar mij komen werkt drempelverhogend voor mijn doelgroep. Daar heeft Katlijn een oplossing voor gevonden. Ik begeleid mijn klanten nu ook online. Ze komen de eerste sessie bij mij langs voor een lichaamsmeting en een face-to-facegesprek – ik blijf persoonlijk contact heel belangrijk vinden – maar vanaf dan gaat alles via onlinesessies.”

Vijf sterke personen

“Om succesvol te zijn heb je vijf sterke personen nodig die elk met hun expertise jouw zaak ondersteunen. Katlijn is voor mij een van die vijf personen. Sterker nog, ze is de belangrijkste persoon. Ze is mijn klankbord en ruggensteun. Het blijft indrukwekkend hoe ze creatief en oplossingsgericht met je meedenkt en innovatieve concepten vindt waarmee je je concurrenten voorblijft. Kortom: ze is een echte meerwaarde voor mijn zaak.”

www.pure-dieet.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Kelly Duisters, zaakvoerster van Focus Forward

Tien jaar. Zolang liep Kelly Duisters rond met de droom om een eigen zaak te beginnen. Op aanraden van een vriendin nam ze contact op met Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Vandaag is Kelly zaakvoerster van Focus Forward en helpt ze als focuscoach professionals en sporters met meditatie-, concentratie- en ademhalingsoefeningen om beter en krachtiger te presteren.

Kelly: “Ik had doorheen de jaren al vaak geprobeerd om mijn ideeën voor een eigen zaak op papier te zetten. Maar ik slaagde er nooit in om dat te doen. Een vriendin van mij kende Katlijn niet persoonlijk, maar had al heel veel goeds over haar gehoord. Ze raadde mij aan om contact met haar op te nemen. Ik wilde klanten uit de zakenwereld aantrekken, dus ik moest professioneel overkomen en een duidelijke branding hebben. En ik wist dat ik hulp nodig had om dat allemaal uit te werken. Ik heb nog enkele maanden koudwatervrees gehad en stelde het eerste contact met Katlijn uit. Die vrees bleek uiteindelijk ongegrond, want mijn keuze om het brandingtraject te volgen was een van mijn beste professionele beslissingen.”

Het mooiste moment

“Katlijn gaat heel gestructureerd te werk, stelt de juiste vragen en gaat met je input aan de slag. De eerste sessies zijn heel persoonlijk. En dat is nodig om het concept te vinden dat perfect bij je past. Haar werkwijze is bijzonder efficiënt. Na de derde sessie slaagde ik er dankzij haar begeleiding, vragen en kritische blik opeens wel in om duidelijk te maken wat ik wilde. Katlijn heeft die informatie vertaald naar een doordacht concept rond de pijlers Focus & Force, Focus & Feel en Focus & Flow. Dat concept sluit helemaal aan bij wie ik ben. De naam Focus Forward is trouwens ook door Katlijn bedacht. Het moment waarop ik die voor de eerste keer hoorde, is het mooiste van het hele traject!”

Heel veel inleving

“Katlijn gelooft echt in jou en je zaak. En dat gevoel geeft je veel moed, want starten met een eigen bedrijf is heel spannend. Haar inlevingsvermogen en betrokkenheid zijn fantastisch. Mijn concept is het bewijs. Zo’n maatconcept kan je alleen realiseren als je helemaal mee bent met het verhaal, affiniteit hebt met de persoon die voor je zit, en op elk moment het overzicht behoudt. Katlijn slaagt er ook altijd in om alles wat je tijdens een sessie bespreekt, mooi en duidelijk te verwoorden en van alle losse stukken een samenhangend geheel te maken.”

Leidraad voor je partners

“Op het einde van je traject krijg je je brandingplan. En dat is heel uitgebreid en allesomvattend. Het is niet alleen een gedetailleerde omschrijving van je branding en concept, maar ook een leidraad voor de partners met wie je samenwerkt om je branding naar de praktijk te vertalen. Het bevat alle input die je webdesigner, grafisch vormgever en copywriter nodig hebben om hun werk trouw aan je merkidentiteit uit te voeren. Mijn webdesigner was onder de indruk en noemde mijn brandingplan het meest volledige document dat hij ooit had gezien.”

Meteen opnieuw

“Het brandingtraject is zijn geld meer dan waard. Ik zou het meteen opnieuw doen. De reacties op sociale media na mijn lancering waren heel positief! Ik ben echt supertevreden over de begeleiding die ik heb gekregen en kan het traject aan iedereen aanraden. Want Katlijn zorgt ervoor dat je merk er staat en dat de buitenwereld je op de juiste manier ziet.”

www.focusforward.be

Ben jij een startende ondernemer met een sterk idee en wil je de ideale branding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.