Leen Heusdens, zaakvoerster van Vertrouwde Vroedvrouw

Met Vertrouwde Vroedvrouw zorgt Leen Heusdens samen met haar geboorteteam voor een integrale coaching op drie belangrijke sleutelmomenten: de zwangerschap, de geboorte en het ouderschap. Waar een bezoekje aan de gynaecoloog of Kind en Gezin stopt, daar begint de begeleiding van Vertrouwde Vroedvrouw. Die persoonlijke ondersteuning appreciëren jonge gezinnen enorm.

Om een mooie groei te realiseren voor haar merk, wilde Leen meer structuur krijgen in haar ideeën, een duidelijke storytelling creëren en beter inzetten op mond-tot-mondreclame van kersverse ouders. Met die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk.

Stilstaan is achteruitgaan

Leen: “Met Vertrouwde Vroedvrouw helpen we mensen op weg naar een gelukkig gezinsleven. Dat gaat voor ons een stuk verder dan alleen maar bolle buikjes. Want ook voor een vlotte bevalling en vragen over ouderschap kan je bij ons terecht. Gezinnen die we ondersteunen, zijn achteraf tevreden en komen terug. Dat zorgt voor een goede continuïteit binnen mijn bedrijf. Toch leek het me als onderneemster interessant om meer in te zetten op groei. Want stilstaan is achteruitgaan. En dat wilde ik niet riskeren. Vandaar dat ik te rade ging bij Katlijn voor een brandingtraject.”

Gemeenschappelijke taal creëren

“Mijn sessies bij Katlijn waren heel intensief. Ik belandde op een trein die maar bleef doorgaan. Samen namen we elk aspect van mijn zaak onder de loep. De out-of-the-boxvisie van Katlijn was daarbij heel waardevol. Al snel ontdekte ik dat ik een stukje gemeenschappelijke taal miste met mijn doelgroep. Door mijn expertise – ik ben al twintig jaar vroedvrouw – en mijn kinderen die nu al ouder zijn, speelde ik mijn voeling met het algemene veld wat kwijt. Katlijn stelde zoveel vragen over zaken die ik als normaal ervaarde, dat ik besefte dat ik dringend op een resetknop moest drukken.”

Een nieuw concept, een nieuwe merknaam

“Tijdens het brandingtraject ontwikkelde Katlijn een nieuw concept voor mijn zaak met vier pijlers: ‘Vol vertrouwen leven dragen’, ‘Vol vertrouwen leven geven’, ‘Vol vertrouwen leven beleven’ en ‘Vol vertrouwen leven begeleiden’. Met dit concept had ik eindelijk een goede houvast voor mijn verdere storytelling.

Ook de merknaam moest eraan geloven. Omdat vertrouwen heel belangrijk is in onze werking, nam Katlijn dat mee in de nieuwe naam. Het was wel even wennen, maar het plaatje klopt nu en past perfect bij ons hele verhaal.”

Goede storytelling is een must!

“Als zorgverleners zijn we vooral goed in zorgen en minder in storytelling. Als ik de vraag kreeg over wat we als team deden, dan begon ik heel uitgebreid te vertellen. Ik overstelpte mijn gesprekspartners met details en ging te veel in de diepte. Dat was uiteraard een killer voor een plakkend verhaal.

Daarnaast struikelden veel mensen over onze thuisbevallingen. Want dat hoorde toch alleen bij een geitenwollensokkengezin, niet? Zo belandden we in het verleden regelmatig in een verdomhoekje. De kunst was dus om een overzichtelijk plaatje te brengen van ons bedrijf en aanbod zonder een zekere ‘veroordeling’ op te lopen. Mijn brandingplan pakte dat probleem perfect aan.”

Goud in mijn handen

“Nu mijn brandingtraject erop zit, ben ik heel tevreden over het resultaat. Het was even doorbijten, maar ik weet met zekerheid dat ik goud in mijn handen heb. Mijn brandingplan is zo grondig. Het voelt heerlijk om eindelijk een duidelijke missie en visie te hebben voor mijn zaak.

Ik heb een perfecte kijk op hoe ik stapje voor stapje kan groeien naar een steviger merk. En bij elke ontwikkeling kan ik rekenen op Katlijn. Ze heeft een uitgebreid netwerk van professionals die mij kunnen helpen én ze blijft zelf alles in het oog houden. Ze zorgt ervoor dat het plaatje van Vertrouwde Vroedvrouw klopt.”

Een aanrader

“Katlijn heeft elk verwachting die ik had van het brandingtraject, mooi ingewilligd. En zelfs meer dan dat. Op het vlak van branding en communicatie zijn er veel lege dozen in de sector. Maar bij Katlijn kreeg ik absoluut waar voor mijn geld.

Ze pakte mijn merk tot in de puntjes aan. En dat met veel inlevingsvermogen en structuur. Haar out-of-the-boxvisie en creativiteit zijn een echte verademing. Katlijn bekijkt bovendien elk idee met een gezonde businessbril en maakt zelfs een ranking op van wat meer of minder rendeert.

Ik raad iedereen dit brandingtraject graag aan. Want wat Katlijn en OpmerKelijk bieden, is uniek!”

 

www.vertrouwdevroedvrouw.be

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn's granola

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid en Goesting in Gezonde Granola

Neem een gedreven osteopaat en voedingsdeskundige die een nieuwe richting uit wil met haar zaak, voeg daar een expert in branding en marketing aan toe, en overgiet alles met het OpmerKelijk Businesstraject. Het resultaat? Een gelukkige ondernemer met een sterk concept voor haar nieuwe zaak en webshop én toegang tot het ijzersterke OpmerKelijk Netwerk.

Lynn: “Ik had een osteopathiepraktijk en besteedde in mijn behandelingen veel aandacht aan voeding. Voor mij gaan osteopathie en gezonde voeding hand in hand. Die combinatie vormt de basis voor een gezond en fit lichaam. Mijn aanpak leidde tot gelukkige patiënten. Toch voelde ik dat ik almaar minder enthousiast werd over mijn praktijk. Eerst wist ik niet goed waarom, maar na een tijdje besefte ik dat mijn aanbod te uitgebreid was en dat ik een beetje blind aan het ondernemen was. De reden? Ik had mijn doel en doelgroep niet helder gedefinieerd. Dat wilde ik dus graag aanpassen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ik besefte heel goed dat dat vergaande gevolgen zou hebben voor mijn business. De conclusie? Ik had professionele hulp nodig.”

Brandingplan als salestool

“Ik vertelde mijn professionele kopzorgen aan een collega-ondernemer die bij Katlijn een traject had gevolgd. Ze liet me haar brandingplan zien en … ik werd meteen heel enthousiast. Zo’n uitgebreide begeleiding waarbij elk aspect van je zaak op een professionele manier door een expert wordt bekeken en uitgewerkt, dat was precies wat ik nodig had. Ik maakte een afspraak voor een intakegesprek maar dat was eigenlijk een formaliteit. Ik was al verkocht voor ik een voet bij OpmerKelijk had binnengezet. De afstand Lokeren-Beverlo was geen enkel bezwaar. Voor expertise en intense begeleiding ben ik bereid om extra inspanningen te leveren. Trouwens, zo’n rit is een bezinningsmoment en geeft je de kans om eens rustig over je zaak na te denken.”

Helder concept en nieuwe naam

“De rebranding van mijn praktijk is vlot verlopen. Katlijn is echt heel sterk in wat ze doet. We hebben veel tijd besteed aan de definitie van mijn doel en doelgroep. Dat vond ik een heel moeilijke oefening. Maar eens je dat hebt gedaan, wordt elke andere beslissing een stuk makkelijker. De nieuwe naam van mijn zaak is daar een mooi voorbeeld van. Tijdens onze sessies kwam het woord goesting altijd terug. Goesting in energie, in lekker eten, in een lichaam dat beter functioneert … Het inspireerde Katlijn tot de naam Goesting in Gezondheid. Die geeft perfect weer waar ik en mijn zaak voor staan. Ik ben ook heel blij met de uitwerking van mijn concept. Katlijn heeft mijn aanbod aan osteopathie en voedingsadvies – of de combinatie van beide – heel overzichtelijk gemaakt en in trajecten gegoten. Ach, ze heeft zoveel voor mij gedaan. Dat allemaal opsommen is onbegonnen werk!”

Branding, the sequel

Het ene sterke concept leidde tot het andere. “Ik speelde al lang met het idee om mijn patiënten ook gezonde granola’s aan te bieden. Toen ik tijdens een van de laatste sessies dat idee met Katlijn deelde, zag zij meteen veel meer potentieel. Waarom zou ik mij beperken tot mijn patiënten? Ze overtuigde me om dat idee commercieel uit te werken en een webshop uit te bouwen. Katlijn was zo enthousiast dat ik besloot om het te doen. Dus deden we een traject small om mijn webshop Goesting in Gezonde Granola in de wereld te zetten. En weer bewees Katlijn haar expertise in marketing en branding. Trouwens, momenteel loopt er een tweede traject small waarin we ons focussen op mijn online voedingsadvies en workshops. Al die projecten had ik nooit kunnen realiseren zonder de professionele begeleiding van Katlijn. Voor ik haar kende, had ik geen kennis van marketing en branding hoewel dat even belangrijk, of zelfs nog belangrijker is voor je zaak dan je corebusiness. Katlijn heeft me echt uitstekend geholpen.”

Professionele rots

“Katlijn is mijn rots in de … branding. ? Ik kan altijd bij haar terecht. Ze is heel toegankelijk en maakt er een erezaak van om je snel te antwoorden wanneer je een vraag hebt. Ik denk dat ze ongeveer alles weet over marketing en branding. Ze is de top in haar vakgebied, denkt met je mee en geeft altijd eerlijk haar mening. En ze is heel gepassioneerd in alles wat ze doet. Het is heel aangenaam en geruststellend om met zo’n professional samen te werken.”

Motiverend netwerk

“Het OpmerKelijk Netwerk is echt uniek. Het is heel motiverend om mensen te leren kennen die net zo gedreven zijn als jij. Deel uitmaken van het netwerk heeft mijn ondernemerszin nog meer aangewakkerd. Je komt in contact met de juiste mensen om je ideeën de juiste vorm en uitwerking te geven. De connecties die Katlijn je aanreikt, zijn echt super en helpen je om je zaak op een goede manier en met de hulp van professionals verder uit te bouwen. Kortom: wil je jouw bedrijf met succes rebranden, dan is samenwerken met Katlijn een must!”

www.goestingingezondheid.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Jonkers, zaakvoerster van Apotheek Binnenhof

Een volledige rebranding voor haar zaak met een aanbod en dienstverlening waarmee ze haar klanten de beste zorg en service kan bieden. Dat is het resultaat van het brandingtraject dat Nadine Jonkers van Apotheek Binnenhof volgde bij OpmerKelijk.

Nadine: “Een apotheker heeft veel expertise in huis. Zelf volgen mijn medewerkers en ik regelmatig specifieke opleidingen om onze kennis uit te breiden en ons te verdiepen in bepaalde domeinen van ons vakgebied of onze producten. Die expertise zetten we in om onze klanten optimaal te helpen. Ik stem ook ons productassortiment op dat doel af. We werken niet met alle merken, maar kiezen voor die merken die het verschil maken op het vlak van wetenschappelijke onderbouwing en kwaliteit. Bovendien hebben we in onze apotheek een aantal toestellen die parameters meten om informatie te geven. Het probleem? Mensen wisten niet dat wij dat allemaal te bieden hadden. Daarom ging ik op zoek naar iemand die mij kon helpen om onze dienstverlening als merk naar buiten te brengen, zodat mensen weten dat we alles in huis hebben om hen de beste oplossing en het beste advies te geven. Een vriendin van mij sprak over Katlijn. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik nam een kijkje op haar website en maakte een afspraak voor een intakegesprek.”

Duidelijke meerwaarde

“Door de jaren heen heb ik met verschillende potentiële partners gesproken die mij wilden helpen met mijn rebranding. Maar tijdens de intakegesprekken kreeg ik altijd een vage uitleg over hun meerwaarde. Dat was bij Katlijn niet zo. Ze is heel helder en communiceert duidelijk waarvoor ze staat, wat ze precies doet en aanbiedt, en hoe ze je kan helpen. Ze stelde alles heel tastbaar voor. Ik was overtuigd!”

Open geest

“Haar gave om structuur te brengen en zo zaken concreet te maken, is de grootste troef van Katlijn. Ze is betrokken maar slaagt er toch in om genoeg afstand te bewaren en het overzicht te houden. Ze stelt de juiste vragen en kijkt met een open geest naar de opportuniteiten. Zo hebben we samen de pijlers van ons concept vastgelegd. Wij bieden onze klanten onderbouwde oplossingen op maat, geven veel advies en volgen hen op. Dankzij onze rebranding weten we nu waarvoor we staan en kunnen we onze aanpak en expertise helder communiceren.”

Tool die vertrouwen schept

“Een rebranding is best een grote stap. Maar Katlijn ondersteunt je in elke fase van je traject. Ze doet voortdurend kleine suggesties die onmiddellijk een positief effect op je zaak hebben. Dat versterkt het gevoel dat je rebranding ook echt werkt. Bovendien helpt Katlijn je ook om je rebranding te implementeren. Het brandingplan bevat schema’s, stappenplannen en vragen voor de mensen die je merkidentiteit moeten vertalen naar de praktijk, zoals je grafische vormgever, je webdesigner en je copywriter. Ik ben nog niet in die fase, maar de wetenschap dat ik zo’n handige tool heb, geeft me vertrouwen om naar hen toe te stappen.”

Samenwerken in de toekomst

“Katlijn is heel vriendelijk, altijd goedgeluimd en bijzonder professioneel. Ze is hypergeorganiseerd, prima voorbereid en komt alle afspraken na. Ze is oprecht geïnteresseerd in jou en je zaak. Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het zoveelste traject voor haar was. Integendeel. Katlijn leeft echt met je mee. We werken op dit moment samen in het kader van een strategietraject. Maar ik ben nu al aan het denken aan daarna. Want ik zou echt graag met haar blijven samenwerken. Als drijvende kracht van je eigen zaak is het heel aangenaam om een klankbord te hebben. Iemand die kritisch naar je zaak blijft kijken, je ruggensteun is, en je positief stimuleert om dynamisch te blijven ondernemen. Katlijn is de persoon die ik daarvoor nodig heb.”

 

www.apotheekbinnenhof.be

Streef jij ook naar een rebranding voor je zaak? En wil je een brandingplan dat je helpt om je trouw aan je merkidentiteit te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Johan en Birgit Vermeiren, zaakvoersters van Corneli Health Center

Werken aan de gezondheid van ondernemers, dat is waar Johan en Birgit Vermeiren en hun team van Corneli Health Center voor gaan. Elke klant kan er rekenen op de meest geschikte therapie om weer gezond in het leven te staan. Toen Birgit besliste om samen te werken met haar vader Johan en enkele andere therapeuten, besefte ze dat er verschillende therapeutische benaderingen waren binnen het nieuwe team. Naar de buitenwereld toe zou er geen eenduidig beeld zijn van de zaak. Birgit wilde geen kansen laten liggen voor het gezondheidscentrum dat ze samen met de andere therapeuten zou gaan uitbaten. Dankzij het brandingtraject van OpmerKelijk kwam ze tot een duidelijk en onderscheidend concept.

“Wat doen jullie nu eigenlijk?”

Birgit: “Werken in een team is super. Iedereen heeft zijn specialisatie. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille: elk teamlid heeft zijn of haar visie op de zaak. Daardoor wisten onze klanten eigenlijk niet waarvoor ons centrum staat. Want afhankelijk van wie hun therapeut was, kregen ze een ander verhaal. Na het lezen van het boek Onderneemster zkt sterk merk was ik helemaal verkocht. Katlijn van OpmerKelijk zou ons uit de nood helpen! Met haar hulp zouden we de visies versmelten tot één duidelijk concept. Zowel mijn vader als ikzelf stapten in het brandingtraject.”

De rode draad

“Na enkele weken vol zeer uitdagend huiswerk bereikten we een verrassend concept. In ons gezondheidscentrum draait alles nu rond CARE. Katlijn kwam met dit alleszeggend acroniem op de proppen om het concept nog meer diepgang te geven. Het legt de focus op Connection, Attention, Relaxation en Explanation en verwoordt precies wat wij doen, maar wat we daarvoor niet gezegd kregen.”

“Ook hoe we werken, werd onder de loep genomen. Wij behandelen de ondernemer in zijn totaliteit en niet alleen het ‘pijntje’. Om dit in de verf te zetten, stelde Katlijn vier P-kernwoorden voor die de methodiek van Corneli Health Center definiëren. In de middelste cirkel staat Pain, daarrond komt Potential te staan, vervolgens Personen tot slot Picture. Dat toont aan dat wij beginnen waar de meeste therapeuten stoppen. We hebben aandacht voor alle aspecten van de persoon, zijn unieke mogelijkheden en het totale plaatje.”

Ons aanbod ontrafeld

“Met ons vierkoppige team kunnen wij diverse therapieën aanbieden in ons gezondheidscentrum. Katlijn bekeek dit aanbod zeer kritisch en bracht er structuur in. Mijn vader was telkens de ‘schrijver’ van de uitleg rond elke therapie. Hij deed dit op een grondige en wetenschappelijke manier. Pas tijdens het traject confronteerde Katlijn er ons mee dat onze klanten niet mee waren met het vakjargon en zijn bewoordingen. Daarom vertaalde Katlijn het vlotjes in begrijpbare taal. Voor mijn vader was dit laatste een absolute meerwaarde. En het was een bewijs dat Katlijn helemaal mee was met onze business.”

Een eindresultaat dat rendeert én werk bespaart

“Ik ben supertevreden over ons brandingtraject. Je start met veel theoretisch denkwerk. Maar het plan dat daaruit voortvloeit, is heel concreet. We kunnen nu perfect vertellen wie we zijn en wat we doen. En we slagen erin om onze branding door te trekken in alles: van website en visitekaartjes tot ons interieur.”

“Wat helemaal schitterend is, is dat je met dit plan perfect kan stappen naar je grafisch vormgever, je webdesigner … Alle partijen snappen meteen wat je bedoelt. Geloof me, het bespaart me enorm veel uren. Je moet geen werk meer stoppen in briefings schrijven. En het werk op zich loopt ook vlotter omdat de externe partij nergens naar moet gissen. Het resultaat ademt altijd uit wie we zijn.”

Enkele OpmerKelijke verrassingen

“Niet alleen zorgt Katlijn voor een enorme meerwaarde op het vlak van structuur en strategie, maar ze komt ook bijzonder creatief uit de hoek: van een baseline, een slogan, tot zelfs de kleuren die belangrijk zijn voor ons merk. Koraalrood … dat had ik niet verwacht.”

“Ook het OpmerKelijk Netwerk was een aangename verrassing. Van graficus tot advocaat: je ontdekt er professionals die stuk voor stuk uitblinken in hun vak en die helemaal mee zijn met Katlijns aanpak. Een absolute win, als je het mij vraagt!”

 

www.cornelihealthcenter.be

Streef jij voor je bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ann Feron, oprichtster van Oratorie

Oratorie is een groepspraktijk van gepassioneerde osteopaten en kinesisten, met een ongeëvenaarde kennis van fasciatherapie. Ze behandelen patiënten met fysieke en mentale klachten door te werken op het bindweefsel. De kern van hun werkwijze? Pijn, spanningen en vermoeidheid aanpakken om zo de fysieke, mentale en sociale veerkracht te vergroten. Naast manuele behandelingen biedt het team groepslessen aan die leiden tot meer therapieonafhankelijkheid bij de patiënten. Specialiteit van het huis: de behandeling van dirigenten, artiesten en musici van nationale en internationale topklasse. Omdat oprichtster Ann Feron na meer dan 20 jaar voelde dat het tijd was voor een andere aanpak, klopte ze aan bij Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Een duidelijk afgebakend werkveld, een heldere en klantgerichte communicatie en therapeuten die energie halen uit hun job.

Ann Feron: “Sinds ik onze praktijk meer dan 20 jaar geleden heb opgericht, heb ik altijd min of meer op dezelfde manier gewerkt. Maar de laatste tijd merkte ik dat ik het overzicht een beetje kwijt was en dat iedereen binnen onze praktijk een eigen manier van werken had. Niet optimaal dus. Ik wilde meer structuur en een betere onderlinge communicatie. Bovendien wilde ik het potentieel van iedereen ten volle benutten. Daarnaast werd onze praktijk ook geconfronteerd met het ‘onbekend maakt onbemind’-principe. Fasciatherapie is een relatief nieuwe therapie. Ik merkte dat buitenstaanders – zowel patiënten als dokters – niet wisten wat zo’n therapie eigenlijk inhield. Dus moesten we beter en duidelijker gaan communiceren. Om die doelen te bereiken, had ik hulp nodig. Ik kende de expertise van Katlijn via een van mijn patiënten, die ook met haar had samengewerkt. En die sprak zo lovend over haar dat ik besloot om contact op te nemen.”

Vast stramien doorbreken

“Wanneer je al lang met je zaak bezig bent, ontwikkel je een soort tunnelvisie. Daardoor laat je kansen liggen. Je evolueert als ondernemer maar vergeet je bedrijf mee te laten evolueren. Je roest een beetje vast. De objectieve kijk van een professional is in dat geval goud waard en helpt je om je vaste stramien te doorbreken. Katlijn heeft het talent dat ze zich volledig in jouw situatie en bedrijf kan inleven. Dat vond ik echt sterk, want de paramedische sector is toch heel specifiek en niet zo alledaags. Ze heeft zoveel kennis en ervaring en dat merk je aan alles. Ze denkt met je mee en kan als geen ander de levensvatbaarheid van een idee, product of dienst inschatten. Ze is zo creatief in de oplossingen die ze aanreikt. Ik ben heel blij dat ik met haar heb samengewerkt!”

Een duidelijk concept

De juiste keuzes durven maken. Dat is vaak de sleutel tot succes. Ann: “Tijdens het traject kwam ik tot het besef dat ik te veel deed. Ik stuurde mijn zaak te weinig in de richting die ik zelf uit wilde en miste een helder concept. Katlijn maakte duidelijk dat je met een goede branding en profilering de klanten kunt aantrekken die je wilt aantrekken en zo kunt doen wat je goed kunt en leuk vindt. Samen hebben we de speerpunten voor onze praktijk bepaald en onze activiteiten afgebakend. We zijn ook onze website aan het herwerken. Die zal nu, dankzij de coaching van Katlijn, veel eenvoudiger en duidelijker worden. Ook in de uitbouw van de groepslessen heeft Katlijn een onmiskenbare meerwaarde gehad.”

“Maar ik ben haar vooral dankbaar dat ze mij heeft aangespoord om onze expertise in de behandeling van mensen uit de wereld van muziek, theater en andere expressieve kunstvormen extra in de kijker te plaatsen. Ik werd ooit opgeroepen voor de behandeling van een topdirigent die door een ernstige blokkade niet kon optreden. Het was twee uur voor zijn concert. Voor mij betekende dat het begin van meerdere behandelingen in het buitenland. Het advies van Katlijn om me via een spin-offwebsite volledig op deze doelgroep te richten en actief toenadering tot die wereld te zoeken, was van goudwaarde. Kortom: ze heeft op elk vlak de routine doorbroken, mijn horizon verruimd en een nieuwe wind doen waaien. We zijn er nog niet helemaal, maar we evolueren in de juiste richting en staan aan het begin van een nieuw elan voor onze praktijk.”

Positieve, ruimdenkende coach

“Al bij onze eerste ontmoeting viel de spontaniteit en authenticiteit van Katlijn me op. Ik vind haar aanpak echt knap: ze laat zoveel mogelijk uit jezelf komen. Ze benadrukt het potentieel, vertrekt vanuit mogelijkheden en stuurt altijd op een positieve manier bij. Katlijn zal altijd zeggen waarop het staat zonder van haar wil de wet te maken. Ze staat open voor je zorgen en luistert heel goed naar je bedenkingen. Meer nog: ze durft ergens vragen bij te stellen en houdt niet halsstarrig vast aan haar ideeën. Daardoor geeft ze je ruimte om je eigen ideeën te ontwikkelen en samen de positieve elementen verder uit te werken en de negatieve bij te sturen. Dat vind ik een verfrissende en productieve manier van werken. Ik zou alle ondernemers die al een tijdje bezig zijn dan ook aanraden om hun onderneming kritisch te bekijken en Katlijn eens een blik op hun zaak te laten werpen. Dat zal ongetwijfeld nieuwe en verhelderende inzichten opleveren.”

www.oratorie.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Petra Van Lommel, zaakvoerster van Platform 42-44 en Orthovalo

Petra Van Lommel is eigenares van de groepspraktijk Platform 42-44 én zaakvoerster van Orthovalo. Platform 42-44 huisvest verschillende medische en paramedische praktijken. Orthovalo, gespecialiseerd in orthopedische behandelingen, orthopedische (veiligheids-)schoenen en steunzolen op maat, is daar één van. Omdat Orthovalo oorspronkelijk de enige praktijk was in Platform 42-44 en haar twee bedrijven voor de buitenwereld onlosmakelijk met elkaar verweven waren, ging Petra langs bij Katlijn. Haar doel? Het businesstraject volgen om tot een nieuwe branding voor Orthovalo te komen. Het resultaat? Veel meer dan ze had verwacht!

Petra: “Ik worstelde met de vraag of ik mijn twee bedrijven moest opsplitsen of toch maar verweven laten. Had elk bedrijf bijvoorbeeld een eigen branding en website nodig? En welke professionele stappen moest ik zetten om te groeien? Ik dacht dat ik vooral de branding van Orthovalo moest aanpakken. Maar dat was buiten de kritische blik van Katlijn gerekend.”

Geïntegreerd concept

“De branding van Orthovalo zat vrij goed in elkaar. Maar Katlijn zag veel potentieel in de ontwikkeling van een sterk concept rond Platform 42-44. Haar idee? Een concept waarbij vier ‘platformen’ – medisch, paramedisch, podotherapeutisch en orthopedisch – die elkaar konden versterken in Platform 42-44 werden ondergebracht. Zo zou een groepspraktijk ontstaan die mensen een totaaltherapie op één locatie bood. Het is knap hoe Katlijn erin geslaagd is om het ‘oude’ concept van Orthovalo te behouden, open te trekken en te integreren in het nieuwe concept van Platform 42-44.”

Vlotte samenwerking

“De samenwerking met Katlijn is heel vlot verlopen. In haar aanpak is er ruimte voor discussie. Dat vond ik een echte meerwaarde. Je krijgt niets opgedrongen. Jij vertelt hoe jij het ziet en Katlijn geeft haar mening. Soms ben je het overzicht kwijt of heb je bepaalde inzichten niet omdat je te nauw betrokken bent. En dan zorgt Katlijn voor een helikopterperspectief. Die werking is de ideale basis om op verder te bouwen. Want zo kom je samen tot oplossingen waarbij je je goed voelt.”

Totaalpakket

“Het businesstraject van OpmerKelijk is een echte aanrader. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om met een sterk concept en een heldere branding je bedrijf te laten groeien. Katlijn heeft aandacht voor alles wat met je onderneming te maken heeft. Van huisstijl en merkbeleving tot communicatie: alles komt aan bod. Het businesstraject is een echt totaalpakket.”

Maatwerk

“Katlijn is een expert in haar vak. Maar haar belangrijkste troef is vooral hoe ze haar expertise vertaalt naar maatwerk. Ze hanteert geen standaardoplossingen waarin ze je concept probeert te passen, maar gaat echt samen met jou aan de slag om het ideale concept en de juiste branding voor jouw zaak te vinden. Dat is zeker niet de gemakkelijkste werkwijze, maar wel de aanpak die leidt tot het beste resultaat.”

www.platform42-44.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.