Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

Kim Jonckers en Karolien Gielen, zaakvoerders van KYNergie

Karolien en Kim van KYNergie voelen al een poosje hun ondernemerszin kriebelen. Ze runnen samen een succesvolle kinesistenpraktijk, maar dromen stiekem van een straffe uitbreiding: een multidisciplinair centrum met een uitgebreid aanbod voor hun klanten. In hun hoofd is de beslissing al genomen, maar the next steps blijken minder eenvoudig. Gelukkig kruist brandingexpert Katlijn hun pad. Zij masseert elk knoopje weg en helpt Karolien en Kim aan een duidelijke branding.

Op aanraden van onze patiënten

Testimonial rebranding KYNergie - OpmerkelijkKim: “Zowel Karolien als ik hadden al enkele managementtrajecten gevolgd. Die waren heel interessant. Maar toen we onze dromen écht in de praktijk wilden omzetten, bleven we struikelen over dezelfde zaken. We zaten vast. We wilden zo graag onze multidisciplinaire praktijk uitrollen, maar het lukte ons niet om ons merk duidelijk af te bakenen. Wat hoorde wel bij onze visie? Welk profiel paste bij onze langetermijnaanpak? We hadden er het raden naar en moesten op zoek naar individuele en professionele begeleiding op het vlak van branding.”

Karolien: “Enkele patiënten van ons hadden al een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk gevolgd. Zij waren superenthousiast. Daarom contacteerden we vol vertrouwen brandingexpert Katlijn en kozen we voor haar gerichte aanpak.”

Stap voor stap naar een sterk merk

Kim: “Zowel Katlijn als haar team beten zich vast in de branding van KYNergie. Ze gingen van start met een grondig vooronderzoek met onder andere een SWOT-analyse, trendspotting, een benchmark in de wereld van multidisciplinaire praktijken, …”

Karolien: “Natuurlijk werden we zelf ook aan het werk gezet. We kregen bij elke sessie huiswerk mee. Katlijn baseerde zich zowel op haar vooronderzoek als op onze inspanningen. Ze leefde zich honderd procent in onze brand in en toetste regelmatig af of de richting waarin we evolueerden nog klopte. Zo kwam er al snel een opmerkelijk merkverhaal tot stand waarmee we KYNergie perfect onderscheidend konden profileren in de toekomst. Net dat was waar we het meest nood aan hadden: een duidelijke en professionele verwoording waarvoor onze business en ons merk staat.”

Kim: “Katlijn zorgde voor de puntjes op de i. Dat kwam bijvoorbeeld tot uiting in onze missie en visie, maar ook in een creatief acroniem: KYN. Dat hadden we zelf nooit kunnen bedenken. Verder bedachten Katlijn en haar team tal van belevingselementen (quotes, woordspelingen, leuke zinnen …) om ons merk nog extra body te geven. En onze bestaande 10 geboden, die bleven inhoudelijk bij ons passen, maar kregen een opmerkelijke upgrade volgens onze rebranding.”

Een frisse kijk op ons aanbod

Karolien: “Een sterk merk is leuk, maar we moeten het natuurlijk ook nog kunnen waarmaken. Daarom triggerde Katlijn ons om ook het KYNergie-aanbod onder de loep te nemen. Ze hielp ons op weg naar een nieuwe structuur waarbinnen we per onderdeel naar hartenlust konden verdiepen en verruimen. Én meer op actuele thema’s konden inzetten.”

Wat wel, wat niet?

Kim: “Het blijft voor ons soms nog wat zoeken naar wat we wel en wat we niet doen in onze praktijk. Maar dankzij ons strategische brandingtraject hebben we nu wel de handvatten die we nodig hebben. Is er iets onduidelijk, dan grijpen we onmiddellijk naar ons brandingplan om opnieuw structuur te zien in onze business.”

Karolien: “Die duidelijkheid hadden we absoluut nodig. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten. Katlijn reikte ons trouwens verschillende tools aan waarmee we ons merkverhaal konden uitdragen.”

Dé richtingaanwijzer die je nodig hebt

Karolien: “Dit strategische brandingtraject is echt een aanrader voor wie het noorden kwijt is binnen zijn business. Katlijn zorgt voor een heldere kijk op je zaak en formuleert het op een professionele manier. Ze blijft daarbij niet steken in de theorie, maar geeft je tonnen praktische tips en tricks die je onmiddellijk in de praktijk kan zetten.”

Kim: “Dit brandingtraject was een pittige boterham, maar het was de inspanning meer dan waard.”

Testimonial rebranding KYNergie - Opmerkelijk

www.kynergie.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid

Wie gezondheid zegt, denkt onmiddellijk aan Lynn De Merlier. Als zaakvoerster van Goesting in Gezondheid helpt ze zoveel mogelijk mensen aan een nieuwe way of life. Zowel in haar praktijk, in haar eerste boek, als in haar assortiment van verschillende granola’s is dat haar ultieme doel.

Voor de uitwerking en lancering van haar tweede boek rond immuniteit roept ze opnieuw de hulp in van brandingexperte Katlijn van Opmerkelijk.

A winning team!

Lynn: “Als therapeut is het heel belangrijk om te weten wie je bent en wat je drijft, voor welke klanten je graag werkt en hoe je je profileert op de markt. Dat zijn stuk voor stuk zaken die je niet op de schoolbanken leert. Maar als je daar een duidelijk beeld van hebt, kan je écht het verschil maken. Katlijn hielp me tijdens mijn eerste brandingtraject enorm op dat vlak. Samen werkten we toen de strategische branding van Goesting in Gezondheid uit. Het werd de basis van mijn business, mijn eerste boek en zelfs mijn granola’s.

Maar mijn merk bleef natuurlijk niet stilstaan en ook ikzelf als persoon veranderde. Daarom was het tijd voor een nieuwe wind. Na een eerste succesvolle samenwerking met Katlijn was het logisch om weer te kiezen voor Opmerkelijk.”

Op naar een tweede boek

“Voor de branding van mijn nieuwe boek Het immuniteitsplan ging ik opnieuw met Katlijn rond de tafel zitten. Tijdens het traject adviseerde Katlijn me om mijn immuniteitsplan vorm te geven met een eigen model. Ze bedacht op basis van mijn input het REMEET-model en vertaalde het naar tal van opportuniteiten. Die voorzet was net wat ik nodig had. REMEET was niet alleen een acroniem dat de uitvalsbasis werd voor elk hoofdstuk van mijn boek, het vormde ook een nieuwe insteek voor mijn praktijk.”

Niet alles op een hoopje 

“De branding van mijn tweede boek paste trouwens perfect in het plaatje van mijn bestaande merk Goesting in Gezondheid. Daar zorgde Katlijn voor. Het gaf een nieuwe twist aan mijn bestaande brand en onderstreepte nog eens extra de gezonde rode draad.
Ook voor de verdere communicatie deed ik een beroep op het talent binnen Opmerkelijk. Communicatie-expert Sara voelde mijn merk perfect aan, bruiste van creatieve ideeën en formuleerde een goed doordacht plan. Het was er boenk op! Maar liefst 90 procent van wat ze voorstelde als lanceringsscenario voerde ik uit. De reacties van mijn klanten waren unaniem positief.”

Ik ben belangrijk en uniek als klant

“Samenwerken met het team van Opmerkelijk blijft zalig. Net als bij mijn eerste brandingtraject voel ik me opnieuw belangrijk en uniek als klant. Zowel bij het uitwerken van mijn branding en het bepalen van een lanceringsscenario als bij het effectieve uitvoeren van die plannen, geniet ik hun volledige aandacht.

Het enthousiasme, het kort op de bal spelen, de professionaliteit en punctualiteit van Opmerkelijk … Ik ben er zo fan van! En last but not least, ook het hele netwerk rond Opmerkelijk ondersteunt me perfect waar ik het nodig heb.”

Een investering die loont. Ook de tweede keer!

“Misschien lijkt het vreemd om opnieuw zo een zware investering te doen op het vlak van branding en communicatie. Toch loont het absoluut de moeite en raad ik het iedereen aan. Katlijn heeft als auteur van drie managementboeken bij LannooCampus tonnen ervaring en weet dus als geen ander wat wel en wat niet werkt. Ik vind haar advies echt onmisbaar om mijn visie en concept succesvol uit te dragen. Het beste bewijs van mijn gelijk zijn de verkoopcijfers van mijn boeken en het succes van mijn praktijk.

Maar niet alleen op het financiële en zakelijke vlak vind ik de return on investment groot. Ook op persoonlijk vlak valt de last van mijn schouders. Het totaalplaatje is glashelder: ik weet wie ik ben, wat ik wil doen, en waarom en voor wie ik dit doe. Met een dergelijke stevige basis komt de rest vanzelf.”

 

www.goestingingezondheid.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Leen Heusdens, zaakvoerster van Vertrouwde Vroedvrouw

Met Vertrouwde Vroedvrouw zorgt Leen Heusdens samen met haar geboorteteam voor een integrale coaching op drie belangrijke sleutelmomenten: de zwangerschap, de geboorte en het ouderschap. Waar een bezoekje aan de gynaecoloog of Kind en Gezin stopt, daar begint de begeleiding van Vertrouwde Vroedvrouw. Die persoonlijke ondersteuning appreciëren jonge gezinnen enorm.

Om een mooie groei te realiseren voor haar merk, wilde Leen meer structuur krijgen in haar ideeën, een duidelijke storytelling creëren en beter inzetten op mond-tot-mondreclame van kersverse ouders. Met die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk.

Stilstaan is achteruitgaan

Leen: “Met Vertrouwde Vroedvrouw helpen we mensen op weg naar een gelukkig gezinsleven. Dat gaat voor ons een stuk verder dan alleen maar bolle buikjes. Want ook voor een vlotte bevalling en vragen over ouderschap kan je bij ons terecht. Gezinnen die we ondersteunen, zijn achteraf tevreden en komen terug. Dat zorgt voor een goede continuïteit binnen mijn bedrijf. Toch leek het me als onderneemster interessant om meer in te zetten op groei. Want stilstaan is achteruitgaan. En dat wilde ik niet riskeren. Vandaar dat ik te rade ging bij Katlijn voor een brandingtraject.”

Gemeenschappelijke taal creëren

“Mijn sessies bij Katlijn waren heel intensief. Ik belandde op een trein die maar bleef doorgaan. Samen namen we elk aspect van mijn zaak onder de loep. De out-of-the-boxvisie van Katlijn was daarbij heel waardevol. Al snel ontdekte ik dat ik een stukje gemeenschappelijke taal miste met mijn doelgroep. Door mijn expertise – ik ben al twintig jaar vroedvrouw – en mijn kinderen die nu al ouder zijn, speelde ik mijn voeling met het algemene veld wat kwijt. Katlijn stelde zoveel vragen over zaken die ik als normaal ervaarde, dat ik besefte dat ik dringend op een resetknop moest drukken.”

Een nieuw concept, een nieuwe merknaam

“Tijdens het brandingtraject ontwikkelde Katlijn een nieuw concept voor mijn zaak met vier pijlers: ‘Vol vertrouwen leven dragen’, ‘Vol vertrouwen leven geven’, ‘Vol vertrouwen leven beleven’ en ‘Vol vertrouwen leven begeleiden’. Met dit concept had ik eindelijk een goede houvast voor mijn verdere storytelling.

Ook de merknaam moest eraan geloven. Omdat vertrouwen heel belangrijk is in onze werking, nam Katlijn dat mee in de nieuwe naam. Het was wel even wennen, maar het plaatje klopt nu en past perfect bij ons hele verhaal.”

Goede storytelling is een must!

“Als zorgverleners zijn we vooral goed in zorgen en minder in storytelling. Als ik de vraag kreeg over wat we als team deden, dan begon ik heel uitgebreid te vertellen. Ik overstelpte mijn gesprekspartners met details en ging te veel in de diepte. Dat was uiteraard een killer voor een plakkend verhaal.

Daarnaast struikelden veel mensen over onze thuisbevallingen. Want dat hoorde toch alleen bij een geitenwollensokkengezin, niet? Zo belandden we in het verleden regelmatig in een verdomhoekje. De kunst was dus om een overzichtelijk plaatje te brengen van ons bedrijf en aanbod zonder een zekere ‘veroordeling’ op te lopen. Mijn brandingplan pakte dat probleem perfect aan.”

Goud in mijn handen

“Nu mijn brandingtraject erop zit, ben ik heel tevreden over het resultaat. Het was even doorbijten, maar ik weet met zekerheid dat ik goud in mijn handen heb. Mijn brandingplan is zo grondig. Het voelt heerlijk om eindelijk een duidelijke missie en visie te hebben voor mijn zaak.

Ik heb een perfecte kijk op hoe ik stapje voor stapje kan groeien naar een steviger merk. En bij elke ontwikkeling kan ik rekenen op Katlijn. Ze heeft een uitgebreid netwerk van professionals die mij kunnen helpen én ze blijft zelf alles in het oog houden. Ze zorgt ervoor dat het plaatje van Vertrouwde Vroedvrouw klopt.”

Een aanrader

“Katlijn heeft elk verwachting die ik had van het brandingtraject, mooi ingewilligd. En zelfs meer dan dat. Op het vlak van branding en communicatie zijn er veel lege dozen in de sector. Maar bij Katlijn kreeg ik absoluut waar voor mijn geld.

Ze pakte mijn merk tot in de puntjes aan. En dat met veel inlevingsvermogen en structuur. Haar out-of-the-boxvisie en creativiteit zijn een echte verademing. Katlijn bekijkt bovendien elk idee met een gezonde businessbril en maakt zelfs een ranking op van wat meer of minder rendeert.

Ik raad iedereen dit brandingtraject graag aan. Want wat Katlijn en OpmerKelijk bieden, is uniek!”

 

www.vertrouwdevroedvrouw.be

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ann Feron, oprichtster van Oratorie

Oratorie is een groepspraktijk van gepassioneerde osteopaten en kinesisten, met een ongeëvenaarde kennis van fasciatherapie. Ze behandelen patiënten met fysieke en mentale klachten door te werken op het bindweefsel. De kern van hun werkwijze? Pijn, spanningen en vermoeidheid aanpakken om zo de fysieke, mentale en sociale veerkracht te vergroten. Naast manuele behandelingen biedt het team groepslessen aan die leiden tot meer therapieonafhankelijkheid bij de patiënten. Specialiteit van het huis: de behandeling van dirigenten, artiesten en musici van nationale en internationale topklasse. Omdat oprichtster Ann Feron na meer dan 20 jaar voelde dat het tijd was voor een andere aanpak, klopte ze aan bij Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Een duidelijk afgebakend werkveld, een heldere en klantgerichte communicatie en therapeuten die energie halen uit hun job.

Ann Feron: “Sinds ik onze praktijk meer dan 20 jaar geleden heb opgericht, heb ik altijd min of meer op dezelfde manier gewerkt. Maar de laatste tijd merkte ik dat ik het overzicht een beetje kwijt was en dat iedereen binnen onze praktijk een eigen manier van werken had. Niet optimaal dus. Ik wilde meer structuur en een betere onderlinge communicatie. Bovendien wilde ik het potentieel van iedereen ten volle benutten. Daarnaast werd onze praktijk ook geconfronteerd met het ‘onbekend maakt onbemind’-principe. Fasciatherapie is een relatief nieuwe therapie. Ik merkte dat buitenstaanders – zowel patiënten als dokters – niet wisten wat zo’n therapie eigenlijk inhield. Dus moesten we beter en duidelijker gaan communiceren. Om die doelen te bereiken, had ik hulp nodig. Ik kende de expertise van Katlijn via een van mijn patiënten, die ook met haar had samengewerkt. En die sprak zo lovend over haar dat ik besloot om contact op te nemen.”

Vast stramien doorbreken

“Wanneer je al lang met je zaak bezig bent, ontwikkel je een soort tunnelvisie. Daardoor laat je kansen liggen. Je evolueert als ondernemer maar vergeet je bedrijf mee te laten evolueren. Je roest een beetje vast. De objectieve kijk van een professional is in dat geval goud waard en helpt je om je vaste stramien te doorbreken. Katlijn heeft het talent dat ze zich volledig in jouw situatie en bedrijf kan inleven. Dat vond ik echt sterk, want de paramedische sector is toch heel specifiek en niet zo alledaags. Ze heeft zoveel kennis en ervaring en dat merk je aan alles. Ze denkt met je mee en kan als geen ander de levensvatbaarheid van een idee, product of dienst inschatten. Ze is zo creatief in de oplossingen die ze aanreikt. Ik ben heel blij dat ik met haar heb samengewerkt!”

Een duidelijk concept

De juiste keuzes durven maken. Dat is vaak de sleutel tot succes. Ann: “Tijdens het traject kwam ik tot het besef dat ik te veel deed. Ik stuurde mijn zaak te weinig in de richting die ik zelf uit wilde en miste een helder concept. Katlijn maakte duidelijk dat je met een goede branding en profilering de klanten kunt aantrekken die je wilt aantrekken en zo kunt doen wat je goed kunt en leuk vindt. Samen hebben we de speerpunten voor onze praktijk bepaald en onze activiteiten afgebakend. We zijn ook onze website aan het herwerken. Die zal nu, dankzij de coaching van Katlijn, veel eenvoudiger en duidelijker worden. Ook in de uitbouw van de groepslessen heeft Katlijn een onmiskenbare meerwaarde gehad.”

“Maar ik ben haar vooral dankbaar dat ze mij heeft aangespoord om onze expertise in de behandeling van mensen uit de wereld van muziek, theater en andere expressieve kunstvormen extra in de kijker te plaatsen. Ik werd ooit opgeroepen voor de behandeling van een topdirigent die door een ernstige blokkade niet kon optreden. Het was twee uur voor zijn concert. Voor mij betekende dat het begin van meerdere behandelingen in het buitenland. Het advies van Katlijn om me via een spin-offwebsite volledig op deze doelgroep te richten en actief toenadering tot die wereld te zoeken, was van goudwaarde. Kortom: ze heeft op elk vlak de routine doorbroken, mijn horizon verruimd en een nieuwe wind doen waaien. We zijn er nog niet helemaal, maar we evolueren in de juiste richting en staan aan het begin van een nieuw elan voor onze praktijk.”

Positieve, ruimdenkende coach

“Al bij onze eerste ontmoeting viel de spontaniteit en authenticiteit van Katlijn me op. Ik vind haar aanpak echt knap: ze laat zoveel mogelijk uit jezelf komen. Ze benadrukt het potentieel, vertrekt vanuit mogelijkheden en stuurt altijd op een positieve manier bij. Katlijn zal altijd zeggen waarop het staat zonder van haar wil de wet te maken. Ze staat open voor je zorgen en luistert heel goed naar je bedenkingen. Meer nog: ze durft ergens vragen bij te stellen en houdt niet halsstarrig vast aan haar ideeën. Daardoor geeft ze je ruimte om je eigen ideeën te ontwikkelen en samen de positieve elementen verder uit te werken en de negatieve bij te sturen. Dat vind ik een verfrissende en productieve manier van werken. Ik zou alle ondernemers die al een tijdje bezig zijn dan ook aanraden om hun onderneming kritisch te bekijken en Katlijn eens een blik op hun zaak te laten werpen. Dat zal ongetwijfeld nieuwe en verhelderende inzichten opleveren.”

www.oratorie.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Petra Van Lommel, zaakvoerster van Platform 42-44 en Orthovalo

Petra Van Lommel is eigenares van de groepspraktijk Platform 42-44 én zaakvoerster van Orthovalo. Platform 42-44 huisvest verschillende medische en paramedische praktijken. Orthovalo, gespecialiseerd in orthopedische behandelingen, orthopedische (veiligheids-)schoenen en steunzolen op maat, is daar één van. Omdat Orthovalo oorspronkelijk de enige praktijk was in Platform 42-44 en haar twee bedrijven voor de buitenwereld onlosmakelijk met elkaar verweven waren, ging Petra langs bij Katlijn. Haar doel? Het businesstraject volgen om tot een nieuwe branding voor Orthovalo te komen. Het resultaat? Veel meer dan ze had verwacht!

Petra: “Ik worstelde met de vraag of ik mijn twee bedrijven moest opsplitsen of toch maar verweven laten. Had elk bedrijf bijvoorbeeld een eigen branding en website nodig? En welke professionele stappen moest ik zetten om te groeien? Ik dacht dat ik vooral de branding van Orthovalo moest aanpakken. Maar dat was buiten de kritische blik van Katlijn gerekend.”

Geïntegreerd concept

“De branding van Orthovalo zat vrij goed in elkaar. Maar Katlijn zag veel potentieel in de ontwikkeling van een sterk concept rond Platform 42-44. Haar idee? Een concept waarbij vier ‘platformen’ – medisch, paramedisch, podotherapeutisch en orthopedisch – die elkaar konden versterken in Platform 42-44 werden ondergebracht. Zo zou een groepspraktijk ontstaan die mensen een totaaltherapie op één locatie bood. Het is knap hoe Katlijn erin geslaagd is om het ‘oude’ concept van Orthovalo te behouden, open te trekken en te integreren in het nieuwe concept van Platform 42-44.”

Vlotte samenwerking

“De samenwerking met Katlijn is heel vlot verlopen. In haar aanpak is er ruimte voor discussie. Dat vond ik een echte meerwaarde. Je krijgt niets opgedrongen. Jij vertelt hoe jij het ziet en Katlijn geeft haar mening. Soms ben je het overzicht kwijt of heb je bepaalde inzichten niet omdat je te nauw betrokken bent. En dan zorgt Katlijn voor een helikopterperspectief. Die werking is de ideale basis om op verder te bouwen. Want zo kom je samen tot oplossingen waarbij je je goed voelt.”

Totaalpakket

“Het businesstraject van OpmerKelijk is een echte aanrader. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om met een sterk concept en een heldere branding je bedrijf te laten groeien. Katlijn heeft aandacht voor alles wat met je onderneming te maken heeft. Van huisstijl en merkbeleving tot communicatie: alles komt aan bod. Het businesstraject is een echt totaalpakket.”

Maatwerk

“Katlijn is een expert in haar vak. Maar haar belangrijkste troef is vooral hoe ze haar expertise vertaalt naar maatwerk. Ze hanteert geen standaardoplossingen waarin ze je concept probeert te passen, maar gaat echt samen met jou aan de slag om het ideale concept en de juiste branding voor jouw zaak te vinden. Dat is zeker niet de gemakkelijkste werkwijze, maar wel de aanpak die leidt tot het beste resultaat.”

www.platform42-44.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.