Marjan Van den Eynde, zaakvoerster van HOFsite

Een woonhuis ombouwen naar een vergaderlocatie en een belevingshuis? Marjan Van den Eynde van HOFsite kwam met dit schitterende idee op de proppen. Om geen enkel detail van haar branding over het hoofd te zien, ging ze te rade bij het team van OpmerKelijk.

De Limburgse grens over

Marjan: “Ik hield OpmerKelijk en Katlijn al een tijdje in de gaten. Zo wist ik dat ze verantwoordelijk was voor de branding van Chocola-Tuti – die ik absoluut top vind – en las ik haar boek VerMERKvuldig!. De afstand tussen Temse en Limburg vormde voor mij eerlijk gezegd het struikelblok. Maar toen het bij mij echt kriebelde om een nieuwe business te starten, heb ik toch de knoop doorgehakt.”

Aan hetzelfde touw trekken

“Het brandingtraject deed ik samen met Katlijn. Zo voelde dat toch voor mij. Want niet alleen deelde ze mijn enthousiasme voor mijn prille plan, ze bracht het beste in ons tweeën naar boven op het vlak van creativiteit. De ideeën borrelden aan beide kanten. Het werd een echt heen-en-weerverhaal. En dat zag ik ook in de voorbereidingen. Er kwam heel snel structuur in de ideeën. Katlijn ging tot het uiterste om het beste advies te geven. Zelf verzorgde ik mijn huiswerk, samen met mijn echtgenoot, tot in de puntjes. Geen wonder dat ik elke keer uitkeek naar mijn bezoek aan OpmerKelijk.”

De naam en het concept zaten er boenk op

“De open communicatie met Katlijn wierp zijn vruchten af. Bij het bedenken van de naam en het concept zat ze onmiddellijk in de juiste richting. Het was er boenk op. De brandnaam HOFsite matchte perfect bij wat ik wilde. Zeker toen ze het drieledige concept Huiselijke sfeer, Onbeschrijfelijke beleving en Formules op maat eraan koppelde. HOFsite werd zo de place to be om offsite te vergaderen en inside te genieten.”

Kort op de bal spelen

“Na elk bezoek aan OpmerKelijk volgde bijna onmiddellijk het verslag. Katlijns snelle terugkoppeling zorgde ervoor dat ik midden in mijn brandingproces bleef zitten. Ook de volledigheid en duidelijkheid van elk rapport waren een serieuze meerwaarde. Op die manier kon ik mijn echtgenoot tot in het kleinste detail bij de branding betrekken.”

Niet alle input past bij ons

“De grootste strategische bijdrage van Katlijn vond ik de grenzen die ze trok. Dankzij haar leerde ik mijn merk zakelijk zien in een duidelijk afgebakend kader. Zo wist ik snel wat wel en niet bij mijn brand hoorde. Het brandingplan, dat na mijn brandingtraject tot stand kwam, vormt hiervoor nu mijn houvast.”

Klaar voor de toekomst!

“Ik ben heel tevreden over mijn brandingtraject. Ik zou het zeker aanraden. Katlijn was zowel zakelijk als persoonlijk honderd procent betrokken bij mijn verhaal. Daardoor voelde ik me helemaal op mijn gemak en stelde ik me gemakkelijk open.

Ook haar team ging op een doelgerichte manier met mijn idee aan de slag. Het resultaat is een brandingplan dat heel tastbaar en to the point is. Ik weet nu perfect hoe ik de toekomst moet aanpakken!”

 

www.hofsite.be

© Grafisch ontwerp door Astrid Graphics.

 

Streef jij ook naar een doordachte strategische branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Hilde Smets

Hilde Smets, zaakvoerster van ConfITence

Hilde Smets helpt ondernemingen met hun IT-problemen, meer specifiek: ze zorgt ervoor dat strategische ideeën tactisch vertaald worden en dat iedereen op de werkvloer helemaal mee is met de nieuwe aanpak. De IT-sector telt heel wat freelance consultants en om niet de zoveelste in de rij te worden, koos Hilde voor een andere weg. Ze wilde een duidelijke verhaal brengen naar de buitenwereld, en dus niet gewoon haar cv en referenties delen. OpmerKelijk was dé partner om haar merkverhaal, aanbod en strategie te voeden met alles wat een sterk merk nodig heeft.

Telkens een ander antwoord

Hilde: “Als ik vroeger de vraag kreeg wat ik deed, dan gaf ik telkens een ander antwoord. Waar ik op dat moment mee bezig was of wie er voor mijn neus stond … verschillende factoren bepaalden hoe ik mijn bedrijf voorstelde. Er zat met andere woorden geen lijn in. Ik had duidelijk behoefte aan een verhaal voor mijn business. Daarom klopte ik aan bij OpmerKelijk.”

Mijn merk klopt nu helemaal

“Als ingenieur heb ik weinig kaas gegeten van branding, marketing en communicatie. Die kennis vond ik bij Katlijn wel terug. De oefeningen die ik voorgeschoteld kreeg, waren voor mij een echte uitdaging. Ze zette me serieus aan het nadenken. Toen Katlijn me bijvoorbeeld vroeg naar mijn methodologie, dacht ik: oei, heb ik die wel? Confronterend natuurlijk.

Maar door alle voorbereidingen plichtsbewust te doen, kwam ik tot het gewenste resultaat. Katlijn haalde de essentie uit wat ik vertelde, leefde zich in en vertaalde het naar iets begrijpelijks en tastbaars. Als ik nu naar mijn brandingplan kijk, klopt alles als een bus.”

Sterk concept, check!

“In mijn brandingplan zit een sterk concept. Ik werk nu vanuit drie duidelijke pijlers: het strategische en tactische niveau, het projectmatige niveau en het menselijke niveau. Aan de hand van dit afgelijnde concept breng ik met gemak mijn elevatorpitch. Op geen enkel moment sta ik nu nog te aarzelen op een netwerkmoment als ze me vragen naar wat ik precies doe met mijn bedrijf. Ik heb een duidelijk onderbouwd verhaal dat honderd procent goed zit.”

Eindelijk een goede bedrijfsnaam

“Ook voor de naam van mijn bedrijf was dit concept een must. Ik had zelf al verschillende pogingen gedaan, maar ik slaagde er niet in om een merknaam te kiezen. Ooit heb ik zelfs een wedstrijdje georganiseerd, helaas zonder veel succes. Als je niet precies weet waarvoor je staat, lukt het niet om je zaak te benoemen, besef ik nu. Het tweede voorstel dat Katlijn deed, was een schot in de roos: ConfITence. Het is een naam die echt bij mijn zaak past. Ik vond het super om op zoveel creativiteit te mogen rekenen bij OpmerKelijk.”

Een aanrader

“Als ik terugkijk op mijn brandingtraject, word ik er nog altijd blij van. Ik raad de ondersteuning van Katlijn absoluut aan. Ze heeft een goed uitgewerkte aanpak. En als persoon kan ze tellen: Katlijn is zeer professioneel, heeft zeeën van geduld en je voelt dat ze oprecht betrokken is bij je zaak. Ook haar analytische en strategische kant apprecieer ik enorm. En voor de uitrol van je brandingplan kan je vrijblijvend terecht bij mensen uit haar grote netwerk. Van copywriter en grafische vormgever tot webdesigner. Héél gemakkelijk!”

 

www.confitence.be

Streef jij als ondernemer ook naar een sterke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

farmfun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck hebben in Bocholt een melkveebedrijf met zo’n 150 koeien. Omdat er in en rond de boerderij zoveel te beleven was, richtten ze samen FarmFun op. Hun doel? Een unieke locatie vol toffe activiteiten creëren voor originele teambuildings, kinderfeestjes en vrijgezellendagen. Omdat de pijler van de teambuildings zijn potentieel nog niet optimaal benutte, wilden Patrick en Caroline hun branding herbekijken. Hoe konden ze de bedrijfswereld beter bereiken? Een vraag waar brandingspecialist Katlijn wel raad mee wist.

Caroline: “We wilden een aanpak die meer gericht was op bedrijven. Onze boerderij biedt de ideale locatie om originele en superleuke teambuildings te organiseren. Helaas wisten we niet hoe we die bedrijven moesten bereiken. We hadden behoefte aan professionele hulp om vanuit een sterk concept en de juiste communicatie bedrijven aan te spreken. Via mond-tot-mondreclame kwamen Patrick en ik bij Katlijn terecht. Ik ging eens proeven van een van de OpmerKelijke workshops en die smaakte naar meer. Al het goede dat ik over Katlijn had gehoord, werd bevestigd. Ik had vertrouwen in haar en vroeg haar om ons te helpen.”

Een sterk concept

“Katlijn zegt altijd dat een sterk concept eenvoudig moet zijn en vooral inspeelt op het gevoel. Het moet een antwoord bieden op de concrete behoeften van je doelgroep én origineel zijn. Ze ging meteen heel intensief aan de slag en bedacht voor ons een concept rond het thema ‘koe’. Het concept maakt de brug tussen de boerderij en de filosofie van bedrijven: zij willen natuurlijk een return halen uit hun teambuilding. Medewerkers van bedrijven zijn daarom bij ons voor een dag koe-llega’s die door de teambuilding met elkaar gaan koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. Na een dag bij ons wordt de ‘koe’ terug ‘co’, maar dan sterker, hechter en beter. Kortom: een teambuilding bij ons is niet alleen farmtastisch leuk, maar versterkt ook de teamgeest. Knap hoe Katlijn erin geslaagd is om ons melkveebedrijf te integreren in een sterk merk en helder concept. Dat getuigt van veel denkwerk, inzet en creativiteit!”

Geen compromis

“De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ikzelf meteen overtuigd was van de kracht van het concept, maar dat Patrick er niet helemaal achter stond. Dat was niet gemakkelijk voor Katlijn, maar ze ging er heel positief mee om. Ze gaf een sterk pleidooi voor het concept met goede argumenten en legde geduldig aan Patrick uit waarom het zo sterk was. Ze koos niet meteen voor een compromis en bleef achter haar idee staan, maar maakte ons duidelijk dat ze ons niets wilde opleggen, ook al geloofde ze heel hard in het concept. Ze kon Patrick overtuigen en hij is nu helemaal mee! De eerste keer dat ik onze drie koe-ideeën met een groep deelde, was in het midden van ons traject. Tijdens een teambuilding met 90 mensen heb ik honderduit verteld over koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. En wat zag ik ’s avonds op Facebook? Een van de deelnemers sprak met die termen lovend over de teambuilding. Dat gaf ons natuurlijk een echte boost!”

Waarde voor je geld

“Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd.”

Meteen opnieuw

“Katlijn is een supertoffe vrouw die weet waarmee ze bezig is. Ze is enthousiast en to the point. Ik heb niets dan lof voor haar. Zonder haar begeleiding zouden we vandaag niet staan waar we staan. Ik heb het businesstraject dan ook al aan andere ondernemers aangeraden. En als ik zou kunnen, dan zou ik meteen opnieuw een traject volgen. Ik vond het echt jammer dat het was afgelopen, want ik reed elke keer met veel plezier naar OpmerKelijk.”

 

www.farmfun.be

Streef jij ook naar een sterk concept voor je onderneming? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Talent4people

Petra Rubens, zaakvoerster van Talent4People

Talent4People biedt kmo’s oplossingen aan voor al hun hr-uitdagingen. Het bedrijf van zaakvoerster Petra Rubens ondersteunt kmo’s in hun human resources en fungeert als een echte externe personeelsdienst. Omdat Petra aanvoelde dat de profilering van haar zaak niet op maat van haar doelgroep was, vroeg ze Katlijn om hulp met haar branding. Het begin van een mooie en rendabele samenwerking.

Petra: “Ik wist dat de dienstverlening en de structuren van Talent4People helemaal aangepast waren aan de behoeftes van kmo’s. Toch botste ik in salesgesprekken vaak op een muur. Potentiële klanten hapten niet toe. De reden? Ik profileerde mijn bedrijf op de verkeerde manier. Ik zat met Talent4People in een groeifase, maar ik moest vaststellen dat mijn foute profilering mijn groei afremde. Het gevolg was dat ik niet alle opportuniteiten van mijn business benutte. Ik ontmoette Katlijn op het Word OpmerKelijk Geïnspireerd-event dat ze jaarlijks organiseert. Haar expertise in branding en communicatie bleek precies wat ik nodig had.”

Instant effect

Het effect van de samenwerking kwam sneller dan verwacht. Petra: “Het aanbod van Talent4People op zich zat goed, maar Katlijn en ik hebben eerst een echt concept uitgewerkt waarmee ik met mijn merk het onderscheid kon maken. Vervolgens hebben we dit vertaald naar mijn communicatie. Ik deed mijn bedrijf tekort door niet goed te communiceren waarvoor ik stond en welke meerwaarde ik kmo’s kon bieden. Katlijn hielp me om de juiste woorden te vinden. In de tweede sessie al bepaalden we mijn steppingstones en werkten we aan mijn concept, dat in een latere fase de basis zou vormen van mijn elevator pitch. Het resultaat? Ik kon beter uitleggen wat Talent4people precies deed. En echt, vanaf dat moment stroomden de klanten toe. Ik communiceerde eindelijk in de taal van kmo’s en kon weer groeien. Ik stond versteld van het snelle effect: mijn gerichtere profilering vertaalde zich meteen in een hogere omzet.”

Puntjes op de i

“De aanpak van Katlijn is heel doordacht en uitstekend onderbouwd. Ze heeft in haar trajecten aandacht voor alle aspecten van je onderneming. En dat gaat heel diep, tot de prijssetting toe. Katlijn dwingt je om ook in een drukke groeifase stil te staan en na te denken over wat je aan het doen bent en welke richting je uit wilt gaan. Ze brengt je tot inzichten en zoekt tot ze de perfecte profilering voor jouw zaak vindt. Ze is dan ook heel persoonlijk betrokken en hanteert een motiverende en inspirerende aanpak. Zo’n traject is heel intensief. Je brein maakt echt overuren. Ik vond het ook een meerwaarde dat Katlijn zo veeleisend is. Het moet helemaal correct zijn en goed voelen voor haar. Dat ze de puntjes op de i zet, is een understatement. Ze legt samen met jou stevige fundamenten waarop je jouw bedrijf verder kunt uitbouwen en waarmee je meteen rendabeler kunt ondernemen. Je weet dan precies waarvoor je bedrijf staat, zodat je dat gemakkelijk aan potentiële klanten én nieuwe medewerkers kunt communiceren.”

Je eigen bijbel

“Katlijn schrijft al het denkwerk neer in een uitgebreid brandingplan. Wanneer je dat plan ontvangt, overvalt je een echt ‘wow, hebben we dat allemaal gerealiseerd’-gevoel. En dan voel je je best trots. Je weet dat je klaar bent voor de toekomst en weet precies hoe je je verschillende elementen van je branding met elkaar kunt verbinden. Ik heb mijn plan al dikwijls in de hand genomen. Het is mijn eigen Talent4People-bijbel.”

Vrouwen onder elkaar

“Een ander voordeel van samenwerken met Katlijn is dat ze je introduceert in het OpmerKelijk Netwerk. Dat is een no-nonsensenetwerk van ondernemende vrouwen met een gemeenschappelijk doel: elkaar helpen. Het voelt helemaal niet commercieel aan. Integendeel. Het is een heel warm en toegankelijk netwerk van vrouwen die elkaar dagelijks vragen stellen, tips geven en doorverwijzingen doen vanuit een heel grote gunfactor. Deel uitmaken van zo’n netwerk is een echte verrijking.”

www.talent4people.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

fiscadvies

Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies

Ondernemers die graag gracefully en met een gerichte visie en duidelijke waarden willen groeien, kunnen terecht bij boekhoudkantoor Fiscadvies in Leuven. Zaakvoerster Carla Van Corenland koos voor het brandingtraject van OpmerKelijk, omdat ze voelde dat het tijd was om haar onderneming te rebranden en haar concept aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van ondernemers.

Carla: “Ik heb Katlijn ontmoet toen we samen met een aantal andere ondernemers op businesstrip waren in New York. Ik vertelde aan een van de groepsleden dat ik een nieuw logo voor mijn boekhoudkantoor wilde. En zij raadde mij aan om eens met Katlijn te praten. Het resultaat? Een nieuw logo bleek onvoldoende om mijn nieuwe elan en veranderde werkwijze aan de wereld duidelijk te maken. En dus stapte ik voor een volledige rebranding in het OpmerKelijk Brandingtraject.”

Meteen structuur

“Je verwacht het niet van een boekhouder, maar ik ben van nature eerder ongestructureerd. Ik was dus heel blij dat Katlijn vanaf het eerste moment structuur bracht. Het traject omvatte negen sessies en Katlijn maakte meteen duidelijk wat het doel van elke sessie was. Ik vond het ook heel fijn om de voorbereidende vragen te beantwoorden. Het deed me heel strategisch nadenken over mijn bedrijf. En als Katlijn er dan in de sessies met mij dieper op inging, werd ik weer getriggerd. Ik vond die aanpak heel stimulerend.”

Inspelen op de markt

“In de ontwikkeling van mijn concept had Katlijn aandacht voor het bedrijfseconomische aspect én het ondernemingsluik. Ze kan zich echt heel goed inleven in je business. Ze is zelf ondernemer, is heel creatief en werkte lang als kmo-adviseur in de banksector. Dat is de ideale combinatie. Mijn kantoor is altijd al vooruitstrevend geweest. Maar Katlijn heeft een concept uitgewerkt met drie pijlers waarmee ik echt kan inspelen op wat er leeft op de markt en mijn dienstverlening nog beter kan afstemmen op de behoeften van mijn klanten.”

Een oprecht klankbord

“Ik ben iemand die altijd opportuniteiten ziet. Elke sessie had ik dus wel iets waarover ik met Katlijn wilde sparren. En zij is de ideale sparringpartner. Ze is een objectieve professional die met je meedenkt en elk idee aftoetst aan je concept en je branding. En ze is nooit veroordelend maar altijd helpend. Past een idee niet binnen je branding? Dan legt ze je met onderbouwde argumenten uit waarom niet. Kortom: ze is een oprecht klankbord. En dat mis ik wel nu mijn traject is afgelopen.”

Een aanrader

“Het brandingtraject is echt goed. Ik heb het ook al aan sommige van mijn klanten aangeraden. Als je niet zo creatief bent en op zoek bent naar ideeën voor je concept of branding, of wel ideeën hebt maar er niet in slaagt om die te kanaliseren en structureren, dan moet je bij Katlijn zijn!”


www.fiscadvies.be

Wil je ook een creatieve rebranding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

chocola-tuti

Mieke Cassiers, zaakvoerster Chocola-Tuti

Wil je een origineel vrijgezellenfeest organiseren? Spreekt een verrassende teambuilding je aan? Of kan je familiefeest wel een leuke en lekkere touch gebruiken? Dan is Mieke Cassiers van Chocola-Tuti je vrouw. Want zij organiseert chocoladeworkshops om vingers en duimen bij af te likken. Om het concept van haar zaak nog te verfijnen en te versterken volgde ze het businesstraject van OpmerKelijk.

Mieke: “Ik was op zoek naar professionele hulp en expertise om het concept van mijn zaak te versterken. De reden? Ik wilde een onderneming met een concept dat verkoopbaar is. Niet dat ik de ambitie heb om op korte termijn Chocola-Tuti te verkopen, maar met zo’n concept ben je ook beter gewapend tegen kopieergedrag en heb je meer tools om je sterker te profileren. Ik was aanwezig op de boekvoorstelling van Onderneemster zkt sterk merk en leerde daar Katlijn kennen. Daarna ging ik naar een event van OpmerKelijk en werd lid van het OpmerKelijk-netwerk. Iedereen die een traject bij Katlijn gevolgd had, was lovend. Ik wist dus dat ik bij haar moest zijn.”

Klaar voor de toekomst

Het businesstraject is intensief. Een synoniem voor ‘hard labeur’, maar ook voor resultaten. “Katlijn is erin geslaagd om mijn concept te verruimen, verfijnen en versterken. De drie bestaande pijlers werden opnieuw gedefinieerd en uitgebreid naar vier, inclusief nieuwe namen. Zo heeft Katlijn de fundamenten van mijn zaak versterkt en heb ik nu een concept waarmee ik klaar ben voor de toekomst. Ze is er ook in geslaagd om de missie en visie die al jaren in mijn hoofd zat, helder en duidelijk op papier te zetten. Het resultaat? Alles is nu veel duidelijker. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn klanten.”

Consultant met een sterke mening

“Katlijn kent haar vak door en door. Ze heeft een sterke mening en is niet bang om die met steekhoudende argumenten te verdedigen wanneer ze anders over iets denkt dan jij. Ze weet waar ze mee bezig is en staat stevig in haar schoenen. Haar grootste kracht vond ik haar vermogen om snel door te hebben wie ik was en wat ik wilde. Ze laat ook niets aan het toeval over. Haar voorbereidingen zijn echt heel uitgebreid en gedetailleerd. Ze zet dubbele puntjes op de i. Je krijgt ook een verslag van elke sessie, waardoor je alles goed kunt blijven volgen. Mijn vader is ook ondernemer, las mee achter de schermen en zag samen met mij dat het goed was.”

De juiste prijs

“De prijs bepalen voor mijn diensten heb ik altijd erg moeilijk gevonden. Ik ben een intuïtieve ondernemer en ben niet graag met de zakelijke kant van ondernemen bezig. Maar Katlijn heeft me min of meer verplicht om die oefening te doen. En dat was een echte eyeopener. Ik verdiende op een van mijn pijlers eigenlijk wat te weinig. Nu heb ik dankzij de begeleiding van Katlijn een correcte prijszetting voor de meerwaarde die ik bied.”

Zeer waardevol traject

“In het begin is het even slikken als je de prijs van het businesstraject hoort. Die is op het eerste gezicht best stevig. Maar ik was zo overtuigd door alles wat ik las en hoorde over het traject dat ik me niet heb laten tegenhouden. Zoals zo vaak heb je pas achteraf alle informatie om de juiste conclusie te trekken. En die is dat ik nu zelfs nog meer zou betalen voor het businesstraject. De meerwaarde en return on investment is heel hoog. Je krijgt bijna een garantie voor meer omzet. Ik ben een echte fan en ambassadeur en heb al veel mensen aangeraden om het traject te volgen.”

www.chocola-tutti.be

Wil jij ook het concept van je onderneming finetunen en versterken? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Cathy Tavernier, zaakvoerster van Optimazing

Cathy Tavernier is een specialist in online marketing en sociale media. Ze stelt alles in het werk om de online zichtbaarheid van haar klanten te verhogen. Hoe ze dat concreet doet, valt bijna niet op te sommen. En precies daar wrong het schoentje. Want als je zoveel doet, is het niet altijd helder waarvoor je bedrijf precies staat.

Om dat probleem aan te pakken, ging ze te rade bij OpmerKelijk en startte ze een brandingtraject. Tijdens dat traject werd Optimazing geboren. Cathy gaf een nieuwe boost aan haar business dankzij een helder concept, een duidelijk en klantgericht aanbod en de juiste uitstraling.

Naar een heldere aanpak

Cathy: “Het is belangrijk om als specialist in online marketing en sociale media op enorm veel vlakken je mannetje te staan. Maar het gevolg was dat zowel ik als de buitenwereld door de bomen het bos niet meer zagen. Ik stelde me voortdurend vragen zoals: Waarvoor sta ik eigenlijk? Wat is mijn aanbod? Hoe profileer ik mijn bedrijf? Ik zocht antwoorden en daarom klopte ik uiteindelijk aan bij Katlijn.

Al vrij snel – bij de derde afspraak – kwamen we tot de wortel van het probleem. Want tijdens die sessie moest ik mijn aanbod structureren. Ik raakte toen echt in paniek. Het lukte me niet. Gelukkig nam Katlijn even het roer over. Met de input die ik haar gaf, ging ze aan de slag. Alles wat ik kon en deed, goot zij in een glashelder concept waaraan ik mijn aanbod kon ophangen. Nu draait bij Optimazing alles rond ‘Analyse & advise’, ‘Activate’ en ‘Administer’. Dit overzichtelijke plaatje gaf me enorm veel gemoedsrust. Het probleem waarmee ik worstelde was eindelijk van de baan!”

Katlijn als sparringpartner

“Ik stond ervan versteld hoe snel Katlijn inzicht kreeg in mijn business. In de verschillende stappen van mijn traject zat ze er nooit naast. Ze is trouwens een schitterende sparringpartner. Als je met Katlijn samengezeten hebt, kan je je daarna veel beter focussen op wat echt belangrijk is voor je business. En bij problemen blijf je minder lang bij de pakken zitten. Ik zie dit traject dan ook niet als een eindpunt. Ik ga haar advies blijven vragen én volgen.”

Creatief én professioneel

“Het is ongelooflijk hoe Katlijn met woorden goochelt. Ze bedacht zelfs de nieuwe naam voor mijn zaak: Optimazing. En professioneel zoals ze is, plaatste ze de nieuwe merknaam ook meteen in een ruimer zakelijk kader. Is de domeinnaam nog vrij? Kan de bedrijfsnaam wettelijk gezien? Hoe zit het met de concurrentie? Het gaat dus veel verder dan een puur creatieve oefening.”

Je plan uitrollen

“Het plan dat ik nu in handen heb, brengt me rust en structuur. Voor de uitrol van mijn nieuwe aanpak kan ik vrijblijvend terecht bij het netwerk van Katlijn. Ik koos op die manier al voor een designer en een copywriter die vertrouwd zijn met OpmerKelijk. Door me te beroepen op die mensen, win ik veel tijd. Je merkt dat ze meteen mee zijn in het verhaal. En zodra er iets klaar is, staat Katlijn paraat met het nodige advies. Ze werpt een laatste blik op elke vorm van communicatie en checkt of alles in lijn zit met je branding.”

De gunfactor

“Ik raad Katlijn graag aan. Door mijn eigen positieve ervaring, maar ook omdat je merkt dat mensen rondom haar stuk voor stuk grote stappen vooruitzetten met hun zaak. In haar OpmerKelijke netwerk gunt iedereen elkaar succes. En dat kom je echt in weinig netwerken tegen.”

www.optimazing.be

Ga ook voor een onderscheidende branding en een sterke merkbeleving met de hulp van een creatieve en strategische brandingexpert. Neem contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Joke Delronge, zaakvoerster van Jocomotion

Joke Delronge staat aan het hoofd van Jocomotion. Haar bedrijf biedt advies en training in veiligheid en ergonomie op maat van bedrijven. Na een periode van tien jaar merkte Joke dat er nood was aan meer focus en een versterking van haar merk. OpmerKelijk hielp haar om Jocomotion uniek en onderscheidend te profileren.

Ik doe ‘van alles’

“Met mijn bedrijf geef ik al tien jaar opleidingen over veiligheid en ergonomie. Ik werkte in die periode vaak in onderaanneming. In het begin is dat leuk, maar je haalt er niet altijd veel rendement uit. En dat frustreerde me meer en meer. Ook merkte ik dat ik mijn focus tijdens dit parcours verloren was. Ik deed eigenlijk een beetje van alles. Ik besefte dat het tijd was om mijn branding aan te pakken en helemaal te gaan voor een sterk merk met een duidelijke focus.”

Branding, maar met wie …

“Er worden ongelooflijk veel opleidingen aangeboden voor ondernemers. Als ik heel eerlijk ben, zit daar veel rommel tussen. Als ik ergens mijn tijd insteek, wil ik dat er ook een juist resultaat uit de bus komt. Na het intakegesprek met Katlijn voelde ik onmiddellijk dat Jocomotion een OpmerKelijke aanpak nodig had. De methodiek, de professionele aanpak, de resultaatgerichtheid en het up-to-date blijven van Katlijn trokken me meteen over de streep.”

“Vanaf de eerste sessie was het brandingtraject al verhelderend. Akkoord, je moet héél veel denkwerk rond je aanpak en aanbod verrichten. Maar dit is eigenlijk alleen maar positief. Want zeg nu zelf, als je zoiets in je eentje moet doen, dan komt het er gewoon niet van.”

Van verticaal naar horizontaal

“Katlijn zocht en vond de horizontale draden in de verticale lijnen van mijn aanbod. Zo belandde ik bij een duidelijk concept mét de nodige focus: als klant van Jocomotion sla je een gezonde weg in dankzij evaluation, implementation en retention. Of anders gezegd: we bieden een totaalpakket aan van analyse met actieplan, een implementatiefase én een verankering in de bedrijfscultuur. En dit alles op maat van je bedrijf. Dat is een enorm contrast met de grote spelers op de markt.”

Een gestructureerde rit

“Tijdens dit traject had ik altijd een exact doel voor ogen en kreeg ik ook een duidelijk verslag van Katlijn. Zo weet je perfect waar je naartoe gaat. Je kan tussendoor constant rekenen op veel tips. Bijvoorbeeld over het beschermen van je intellectuele eigendommen, het kiezen van een goede boekhouder, enzovoort. Katlijn biedt je advies over strategische beslissingen en is hierbij je ideale klankbord.”

“Op het einde van het traject heb je een mooi gestructureerd plan in handen. En dan moet het nog omgezet worden in de praktijk. Gelukkig is de stap van theorie naar praktijk heel simpel doordat het plan kant-en-klaar is. Je concept, slogan, kleuren, sitemap … alles vind je erin terug. Katlijn blijft ook in deze fase de dingen enorm betrokken opvolgen. Ze knipt de draad niet door.”

Veel rendement

“Als je ergens je tijd en geld insteekt, dan wil je natuurlijk dat het rendeert. Dit brandingtraject van negen sessies kost best wel wat. Zelfs als je je kan beroepen op het systeem via de kmo-portefeuille. Toch raad ik het echt iedereen aan. De groei die je maakt als ondernemer is enorm en je bent 100 % zeker van je resultaat. Mocht ik dit traject niet gevolgd hebben, dan had ik nu al veel tijd verloren met dingen die eigenlijk toch niet marcheren.”


www.jocomotion.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

José Hendrikx, zaakvoerster van Straight Business Partners

Met Straight Business Partners (SBP) is José al meer dan 25 jaar een voordenker, strategische innovator en partner voor bedrijven die willen gaan voor duurzame verandering. Haar aanpak – en die van haar team – is altijd strategic (resultaatgericht, planmatig) en right (juist, efficiënt, snel). Knap samengevoegd: stra-ight! In al die jaren was José het gewend om CEO’s te challengen. Tot het tijd werd om voor haar eigen bedrijf een strategische uitdaging aan te gaan …

Pfff, branding …

José: “Ik ken mijn business vanbinnen en vanbuiten. Ik geef dan ook graag eerlijk toe dat ik niet echt veel heil zag in ‘branding’. Dit zorgde voor een serieuze drempel in het begin. Maar na de eerste contacten met Katlijn verdwenen mijn twijfels al snel. Katlijn is een dame met de nodige pit en drive, die zowel warm als zakelijk is. En die voortdurend de focus op de klant houdt. Daarbij heeft ze altijd een optimaal resultaat voor ogen, iets wat voor mij ook heel belangrijk is.”

Hallo buitenwereld!

“Wat mijn bedrijf doet en hoe het dat doet, dat stond voor mij al vast. Maar dit traject zorgde ervoor dat ook de buitenwereld mee was met mijn verhaal. Katlijn vertaalde en verwoordde perfect wat mijn team en ik doen. Ze maakte ons concept duidelijk en zorgde voor structuur. Zo creëerde ze een glashelder kader: we gaan voor Straight ACTion, waarbij je ACT kan opsplitsen in Ambition, Creation en Transformation. Dit acroniem hanteren we nu voortdurend in onze resultaatsbelofte. Wij beloven output op het vlak van strategische innovatie (ambition), organisatorische ontwikkeling (creation) en groei binnen het menselijke kapitaal (transformation). De samenvoeging van strategic en right kwam trouwens ook van Katlijn. Het woord straight in onze bedrijfsnaam krijgt zo nog meer betekenis.”

Toegevoegde waarde

“Niet alleen het creatief jongleren met woorden is een troef van Katlijn. Ze neemt ook je productaanbod flink onder de loep en doet het nodige finetunewerk. Ook het netwerk achter OpmerKelijk is een serieuze meerwaarde. Zo hielp Katlijn me aan juridische advies over intellectuele eigendom, regelde ze een OpmerKelijke koffie voor me, enzovoort. Het netwerk is een echte eyeopener met enorm veel inspiratiegolven.”

Een aanrader

“Ik zou het advies van Katlijn zeker aanraden omwille van haar betrokkenheid én haar professionaliteit. En hoe ze trouwens met haar team omgaat en hen mee omhoog tilt, is uniek. Ik durf te zeggen: ik ben echt wel fan!”

 

Streef jij ook naar een sterkere branding om jouw onderneming uniek te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Carla Van Dyck, zaakvoerster van Enjoy Vitality

Carla Van Dyck is mentor en vertrouwenspersoon voor onderneemsters. Met haar bedrijf Enjoy Vitality zorgt ze ervoor dat haar klanten met plezier alle bordjes omhoog kunnen houden bij eender welke rol die ze uitoefenen. Alleen zo genieten ze van een golden sparkle in business and beyond. Carla riep de hulp in van OpmerKelijk om Enjoy Vitality deze nieuwe invulling te geven.

Een ommezwaai

Carla: “Ik begeleid al jaren onderneemsters. Aanvankelijk deed ik dit in de rol van gezondheidsconsulent. Maar mijn dames hadden meer en meer nood aan antwoorden op belangrijke levensvragen. Ik merkte dat ik hen hier absoluut mee kon helpen en dat ik er zelf ook meer energie van kreeg. Al snel besliste ik dat het tijd was voor een ommezwaai: van gezondheidsconsulent naar mentor en vertrouwenspersoon. In mijn hoofd gebeurde die klik heel vlotjes. Maar de look-and-feel van Enjoy Vitality bleef nog wat hangen in de gezondheidssfeer.”

De keuze voor Katlijn

“Ik ken Katlijn al jaren. Er was tussen ons een directe en wederzijdse klik. Ik had meteen door hoe doortastend ze te werk gaat en welke resultaten ze zo boekt. De keuze voor OpmerKelijk lag dan ook voor de hand. Wat Katlijn zo bijzonder maakt, is dat ze een merk creëert dat bij jou als ondernemer past. Het hele proces verloopt op een natuurlijke manier. Bij Enjoy Vitality is de sloganEnjoy your golden sparkle in business and beyond. Die beyondis zo belangrijk, ook voor je branding. En dat kwam bij Katlijn zeer sterk naar voren in haar ruime aanpak. Ik durf nu te zeggen dat ik een perfecte branding heb, die 100 % bij mij past.”

“Katlijn hielp me trouwens ook bij het toepassen van mijn eigen visie op mezelf. We hebben op die manier mijn aanbod uitgefilterd: ik doe nu alleen nog wat ik echt graag doe en waar ik energie van krijg.”

Naar een duidelijk concept

“Ik heb enorm veel ervaring. Toch had ik geen concept. Mijn manier van werken was veeleer gebaseerd op mijn eigen intuïtie en op wetenschappelijke studies. Katlijn bracht de nodige structuur voor mijn zaak. Ze stelde de juiste vragen en zo kreeg ik de juiste antwoorden te pakken. Dit vertaalde zich in een duidelijk concept met de pijlers clarity, femininityen positivity. Een concept waarmee ik handig aan de slag ga en dat ik perfect doortrek in mijn methodiek. Ik merk zelfs dat de onderneemsters die ik begeleid zo ook meer resultaten boeken.”

Complimentjes krijgen is zo leuk

“Na het traject had ik een gestructureerde leidraad in handen. De richtlijnen die uit het brandingplan vloeien, zijn heel duidelijk en creatief. Je kan het perfect meenemen naar externen, zoals een grafisch vormgever. Je wilt niet weten hoeveel complimentjes ik al kreeg over mijn nieuwe website en communicatie! De reactie is altijd dat het helemaal uitstraalt wie ik ben. En zo moet het ook. Als onderneemster moet je waken over wat er gebeurt met je merk. Met dit brandingplan in handen lukt dat veel gemakkelijker. Mijn merk staat nu op een consistente en consequente manier in de wereld.”

Aan mijn bureau vastkleven

“Ook nadat het traject afgelopen was, bleef ik mijn licht opsteken bij Katlijn. Ik zou haar soms graag aan mijn bureau willen vastkleven. Maar dat kan natuurlijk niet (lacht). Gelukkig reageert ze altijd zo snel mogelijk. Ik waardeer haar objectiviteit en haar klare kijk op de zaak. Ze durft feedback geven op een open, professionele en opbouwende manier. En daarom raad ik haar vaak aan andere onderneemsters aan. Uiteraard moet je je zelf ook inzetten. Want het prachtigste resultaat bereik je met een engagement langs twee kanten. Het is echt cocreatie!”

www.enjoyvitality.be

Wil je jouw bedrijf ook OpmerKelijk profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren