Yves Beckers en Petra Wouters, zaakvoerders van ‘t Veldt

Yves Beckers en Petra Wouters, en hun zakenpartners Rob en Caroline, boden met hun zaak ’t Veldt voor ieder wat wils: een zomerbar, een sfeervolle feestlocatie, gezellige teambuildings, uitdagende obstacle runs, perfecte kinderfeestjes, en ga zo maar door. Maar net dit uitgebreide aanbod maakte het voor hen moeilijk. Want ze slaagden er maar niet in om hun merk op een eenduidige manier voor te stellen aan de buitenwereld. Ze vervielen vaak in een en-en-en-verhaal. Daarom besliste Petra en Yves om alles op alles te zetten en ’t Veldt om te toveren tot een sterk merk dankzij een OpmerKelijk brandingtraject.

Streven naar meer diepgang

Petra: “Als we vroeger over onze zaak vertelden, gleden we af naar een onduidelijke mix van dingen. ’t Veldt stond nu eenmaal bol van leuke activiteiten. Wat we misten, was een rode draad in het geheel. Tijdens een traject bij Unizo kwam dat naar boven. De mentor van deze opleiding twijfelde geen seconde en verwees ons door naar Katlijn.

We wilden ons niet meteen vastpinnen op één partij en klopten daarom aan bij verschillende bureaus. Om uiteindelijk toch te kiezen voor Katlijn en haar team. Waarom? Heel simpel. Bij OpmerKelijk vonden we iets terug dat we bij de anderen misten. Het voorstel van Katlijn ging zoveel dieper. Dat was ons onmiddellijk duidelijk.”

Slimme investering

Petra: “Het enige wat ons een beetje deed twijfelen, was het kostenplaatje. Het traject bij OpmerKelijk viel in vergelijking duurder uit en beperkte zich tot een pure brandingstrategie. Toch beslisten we om er voluit voor te gaan! Tijdens het traject vroeg Katlijn ons om even op de rem te gaan staan, zodat we een grondig inzicht konden krijgen in ons merk. En dat bleek achteraf een schot in de roos. Want het brandingtraject gaf ons een vliegende start.”

De vruchten van een SWOT-analyse

Petra: “De SWOT-analyse was een belangrijk onderdeel van ons traject. Katlijn kreeg aan de hand van die studie een klare kijk op onze business en voelde al snel aan waar het schoentje wrong: het gemis aan een eenduidige story. Als ondernemers stonden we te dicht bij ons merk om dat op te lossen. Gelukkig slaagde Katlijn daar wel in. Ze bracht alles samen in een merkverhaal met drie buitengewone pijlers en breide er voor ons een groene draad door.”

Less is more

Petra: “Ook ons aanbod nam Katlijn stevig onder handen. We boden onze klanten altijd veel vrijheid en werkten op maat van hun wensen. Maar die aanpak maakte het zowel voor ons als voor ons cliënteel niet altijd even gemakkelijk.

Katlijn stelde ons gerichte vragen om te komen tot duidelijke pakketten met veel analogieën ertussen. Ons aanbod kreeg op die manier een overzichtelijke structuur met telkens een leuke twist. Op dit moment volgen we een strategietraject om ons aanbod nog meer diepgang en een duidelijke, herkenbare structuur te geven.”

Grote steun tijdens corona

Petra: “We volgden het brandingtraject in volle coronatijd. Dat was een absolute meerwaarde. Zo ontdekten we onze sterktes en zwaktes tijdens een uitdagende periode en konden we nieuwe dingen lanceren die de coronastorm doorstonden. Neem nu bijvoorbeeld onze zomerbar. Daar plukten we al onmiddellijk de vruchten van. We zagen het aantal klanten alleen maar toenemen.”

OpmerKelijk is een zeer waardevolle partner

Petra: “We zijn honderd procent tevreden over ons brandingtraject. Bij elke stap die we namen, vonden we dezelfde kwaliteit en degelijkheid terug. De voorbereidingen van Katlijn en haar team bijvoorbeeld, daar gingen uren werk aan vooraf en ook de verslagen daarna waren tot in de puntjes verzorgd. Tussendoor gaf ze veel tips en concrete ideeën om onze merkbeleving te boosten.

We raden Katlijn en haar team graag aan. Want OpmerKelijk biedt een enorme expertise, kwaliteit en service. Het vertrouwen dat we in Katlijn hebben, is enorm. Als kleine ondernemers hebben we niet alle kennis in huis. Het is dan ook heel fijn om te steunen op een waardevolle partner als Katlijn.”

 

www.veldt.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Yannick en Philippe Van de Weerd, zaakvoerders van Kokima Eventkasteel

Philippe en Yannick Van de Weerd runnen als vader en zoon samen Kokima Eventkasteel. Bedrijfsfeesten en teambuildings, maar ook trouwfeesten zijn dagelijkse kost voor dit duo. Na vele jaren van prachtige evenementen voelden ze dat hun merk geen logisch geheel meer was. Het was tijd voor een rebranding! Katlijn van Opmerkelijk liet met veel plezier haar ophaalbrug neer voor deze ondernemers tijdens een strategisch brandingtraject.

De toegevoegde waarde

Yannick: “Onze locatie biedt ongelooflijk veel mogelijkheden. Net dat was misschien een beetje onze valkuil. Want we zagen plots een wildgroei aan allerlei activiteiten die we los van elkaar opstartten. Het logische geheel was ver zoek. We voelden dat het tijd was voor een rebranding.”

Philippe: “Ilspirati, onze vaste partner voor de aankleding van onze evenementen, was heel positief over OpmerKelijk. Die mond-tot-mondreclame overtuigde ons om een kennismakingsafspraak te maken met Katlijn. Vanaf het eerste moment was er een klik. Katlijn verduidelijkte tot in het kleinste detail wat ze wel en niet voor ons kon doen. Ze wilde een toegevoegde waarde bieden. Anders deed ze dit traject niet. Voor ons voelde dat heel vertrouwd aan omdat we zelf ook op die manier werken.”

Met een duidelijk doel voor ogen

Yannick: “Katlijn bezocht onze locatie. Zo kon ze perfect de sfeer van onze business opsnuiven. Ze werkte zich samen met haar team heel grondig in. Dat merkten we al snel aan haar verslagen. Katlijn gaat daar heel ver in. We durven zelfs te zeggen dat ze morgen bij ons aan de slag kan gaan.” 😊

Philippe: “Tijdens het brandingtraject zette Katlijn ons ook aan het werk. Om ons merk nog meer te doorgronden, gaf ze ons een hele reeks oefeningen met telkens een duidelijke doelstelling. We deden niet zomaar losse opdrachten, maar timmerden samen met Katlijn aan ons merk. Elke stap die we met haar zetten, bracht ons dichter bij een duidelijke merkidentiteit en merkstrategie.”

Naar één merkverhaal

Yannick: “Onze oorspronkelijke vraag was om het totaalplaatje in één logisch geheel te gieten. Maar probeer maar eens een trouwfeest op één lijn te brengen met een hardcore teambuildingactiviteit. Toch slaagde Katlijn daarin. Ze bedacht een schitterend merkverhaal met vier pijlers waarbij onze ongedwongen aanpak de rode draad was.”

Philippe: “Katlijn en haar team verzonnen ook verschillende belevingselementen in lijn met onze rebranding. Ze sloegen daarmee echt de nagel op de kop. Neem nu onze ridderzaal. Die was absoluut een pareltje. Maar Katlijn wees ons op de klassieke uitstraling. Ze gaf de raad om de ongedwongen sfeer van buiten ook mee te nemen naar de binnenkant van het kasteel.”

Yannick: “Ze trok die lijn trouwens helemaal door. Zelfs de catering moest eraan geloven. In plaats van klassieke formules zag ze mooie opportuniteiten in streetfood met creatieve afhaalpunten en barbecues.”

Ons aanbod vanuit het klantenperspectief

Yannick: “Ook ons aanbod werd onder de OpmerKelijke loep gelegd. Voordien maakten we een harde opsplitsing tussen vrijgezellenactiviteiten, teambuildings en trouwfeesten. In het nieuwe verhaal van Kokima hertekende Katlijn het aanbod in functie van onze klanten. Ze bedacht drie categorieën die alles omvatten: samen zijn, samen doen en samen verbinden.”

Een corona-opportuniteit

Philippe: “We deden ons brandingtraject tijdens de coronaperiode. Dat was eigenlijk een meevaller. Want eindelijk hadden we de tijd om ons merk grondig aan te pakken en onmiddellijk actie te ondernemen. De ridderzaal is bijvoorbeeld al in lijn met onze nieuwe branding en ons nieuwe logo is gelanceerd. Tussen alle teambuildings, trouwfeesten en andere evenementen door hadden we dat nooit zo snel voor elkaar gekregen.”

Geen leverancier, wel een partner

Yannick: “We zijn supertevreden over ons rebrandingtraject. Het was absoluut een prettige samenwerking en het resultaat mag er zijn.”

Philippe: “Een rebrandingtraject is een echte aanrader voor elke zaakvoerder die al eventjes bezig is. We voelen ons gesterkt in ons ondernemerschap doordat we nu weer een duidelijke koers voor ogen hebben.”

Yannick: “OpmerKelijk is voor ons geen leverancier, maar eerder een partner. Onze relatie stopte niet na de ontvangst van het brandingplan. Als we in de toekomst met een probleem of vraag zitten op het vlak van branding of communicatie, dan kloppen we zeker opnieuw bij hen aan. Katlijn en haar team zijn voor ons een grote steun, ook op lange termijn.”

 

www.eventkasteel.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidend en duidelijk merkverhaal vanuit een strategische branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ann Van den Rijn en Kim Semadeni van Effect4Business

Ann Van den Rijn weet als geen ander wat OpmerKelijk kan betekenen voor een merk. Sinds het brandingtraject voor haar bedrijf Gym Tonic heeft ze als ondernemer een stevige strategie, onderscheidt ze zich op een concurrentiële markt en communiceert ze glashelder naar haar klanten.

Die voordelen wilde ze ook voor Effect4Business, het andere merk waarvan ze de bezielster en zaakvoerder is. Samen met haar zakenpartner Kim Semadeni ging ze daarom opnieuw naar OpmerKelijk voor een doordacht brandingplan.

Het nut van benchmarken

Ann: “Katlijn betekende heel veel voor mijn bedrijf Gym Tonic. Ik zag duidelijk wat haar aanpak me opleverde. Toen we Effect4Business sterker wilden profileren, was onze keuze dan ook snel gemaakt om een tweede keer in het OpmerKelijke bootje te stappen.”

Kim: “Katlijn werkte zich grondig in en ging van start met een benchmark van alle spelers op de markt. We hadden die oefening zelf ook al voor een stuk gedaan, maar zij ging hierin veel verder. We waren duidelijk niet de enige speler op de markt. Daarom was het voor ons merk zo belangrijk om zowel voor een duidelijk concept als een duidelijke communicatie te gaan. Tijdens de benchmark ontdekten we dat de focus op het totaalplaatje – zowel het fysieke, het mentale als het sociale – ons onderscheidde van de rest.”

Een crack in concepten

Ann: “Al in het eerste gesprek kwam Katlijn met een idee voor ons merkconcept. Ze doet dit niet vaak in een eerste afspraak, maar ze vertelde dat ze onmiddellijk het totale plaatje van het merkverhaal zag en het al graag deelde. Heel eerlijk? Het verraste me niet. Katlijn is nu eenmaal heel sterk in duidelijke en verkoopbare concepten bedenken. In de afspraken die volgden, gingen we voor verdere verfijning, zodat het merkconcept uiteindelijk honderd procent bij ons bedrijf paste.”

Kim: “Dit concept moesten we ons natuurlijk ook eigen maken. Dankzij de vele en uitgebreide verslagen van Katlijn lukte dat stapje voor stapje.”

Ann: “Wat we trouwens geweldig vinden, is de wetenschappelijke onderbouw van ons concept. Hiermee kunnen we potentiële klanten overtuigen van onze unieke mix: een academische achtergrond met tonnen ervaring. Katlijn benadrukte dat die insteek enorm belangrijk was voor ons merk. Het bewijs van haar strategische meerwaarde!”

Grote of kleine bedrijven?

Ann: “Onze doelgroep goed afbakenen stond ook hoog op onze to-dolijst. Ik ging ervan uit dat we met Effect4Business voor grote bedrijven als klant moesten gaan, maar Katlijn stuurde die gedachte bij. Dat was voor mij persoonlijk een eyeopener. En een opluchting, omdat ik wat koudwatervrees had voor grote bedrijven. Ik werkte nooit in een multinational en ook in mijn professionele netwerk zitten minder mensen met dat profiel. Toen Katlijn voorstelde om eerder te focussen op kmo’s, voelde dat onmiddellijk goed en kwam ik opnieuw tot rust.”

Kim: “Pas op, we zeggen zeker geen nee tegen grote bedrijven, maar als we actief prospecteren, doen we dat op kmo-niveau.”

Ann: “Net zoals tijdens het brandingtraject van Gym Tonic deed Katlijn ook nu een behoefteanalyse voor onze doelgroep. Buitengewoon nuttig en relevant! We kunnen nu perfect inspelen op die behoeften in onze communicatie. En tijdens het netwerken doen we zo de lampjes branden bij een gesprekspartner en mogelijke klant.”

Samen sterk

Ann: “Kim en ik zaten al op dezelfde golflengte. Toch gingen we samen met Katlijn aan de slag. We wilden elk ons eigen ding halen uit dit traject. Zeker omdat we elk een ander profiel hebben. Ik ben een rasechte ondernemer, terwijl Kim een meer wetenschappelijke achtergrond heeft. We zijn heel complementair en dat maakt ons een sterk team. En nu nog sterker!”

Opnieuw een aanrader

Ann: “We zijn heel tevreden over de samenwerking met OpmerKelijk. Katlijn en haar team blinken uit op verschillende domeinen. De professionele aanpak, de klantgerichtheid, de kennis van zaken, het gegarandeerde resultaat … En dat zijn dan nog maar enkele factoren waarom we OpmerKelijk zouden aanraden! En wat dit brandingtraject bovendien extra leuk maakt, is dat je zelfs al tijdens het traject in actie kan schieten. Op het einde krijg je een strategisch brandingplan in handen. Dat is echt de kers op de taart. Een stevige houvast die jaren meegaat!”

 

www.4effect.be/4business/effect4business

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wim Maet, zaakvoerder van Quick Release

Een ballonvaart maken is een heerlijke ervaring. Maar niets doet wellicht vermoeden dat een simpel tochtje door de lucht zo’n complexe materie is. De administratie, reglementering en communicatie baren ballonvaarders heel wat kopzorgen. Om dat probleem te counteren, riep Wim Maet Quick Release in het leven. Hij ontwikkelde planningssoftware in de cloud – waar anders natuurlijk 😉 – om elke ballonvaarder maximaal te ontlasten voor en na de vlucht.

Om zijn nieuwe brand op de best mogelijke manier te lanceren, klopte hij aan bij het team van OpmerKelijk.

Vol vertrouwen gestart

Wim: “Mijn echtgenote had ooit een idee voor een eigen merk. Uiteindelijk besliste ze haar plan niet te realiseren. Maar het contact dat ze met OpmerKelijk had gehad, bleef hier thuis wel hangen. Dus toen ik nood had aan een brandingoefening, maakte ik onmiddellijk de link met Katlijn en haar team.

Al vanaf het intakegesprek was ik overtuigd. Katlijn reageerde enorm enthousiast op mijn plannen. Bovendien voelde ze perfect aan welke fundamentele zaken ik nog miste om internationaal door te breken. De strategische vragen waarmee ik worstelde, zouden tijdens het brandingtraject een antwoord krijgen. Daar was ik zeker van.”

Katlijn biedt oplossingen

“Ik ben allergisch voor consultants die het goed kunnen uitleggen maar geen uitkomst bieden. Naar mijn gevoel betaal je dan vele euro’s om het uiteindelijk nog allemaal zelf te moeten doen.

Gelukkig werkte Katlijn wel actief mee aan mijn merk. Ze bereidde elk gesprek tot in het kleinste detail voor, ze zorgde voor een goede aansluiting tussen de meetings en vatte alles perfect samen in tussentijdse verslagen. Bij elke afspraak ging ze dieper in op mogelijke vragen en zorgde ze ervoor dat ik volledig mee was.

Ook haar team gaf belangrijke input. Ze zochten bijvoorbeeld naar interessante cases in andere businessmodellen. Een heel waardevolle oefening! Zeker omdat mijn brand met bijna niets te vergelijken valt binnen de eigen markt.”

Belangrijke strategische oefening

“Ik wilde relevant zijn en opgemerkt worden met mijn merk. Door de complexiteit van de markt was dat voor mij niet evident. Tijdens mijn brandingtraject leerde ik nadenken over wat wel en niet bij mijn merk hoorde en hoe mijn merk en product in elkaar zaten.

De ‘customer journey’-oefening van Katlijn was daarbij een schot in de roos. Elk stukje van mijn product bekeek ik door de ogen van de klant. Zo kwam ik er zelf achter waar er nog gaten zaten in mijn verhaal.

Mijn concept werd na elke afspraak duidelijker. Het vormde voor mij het stramien waarmee ik helder kon communiceren. Meer zelfs, het werd dé tool om te anticiperen op mogelijke pijnpunten bij de klant.”

Met focus

“Als het over opleidingen en trajecten gaat, kan je verkeerde keuzes maken, want er is veel kaf tussen het koren. En ik heb geen zeeën van tijd. Daarom is het voor mij belangrijk om de juiste partner te kiezen voor ondersteuning bij mijn branding en communicatie. Katlijn en het team van OpmerKelijk vervullen die rol perfect.

Dankzij het brandingtraject slaag ik er nu in om mijn merk duidelijk te omschrijven, in de markt te zetten met het juiste commerciële model en te gaan voor de beste productpositionering. Ik kan bezig zijn met de essentie van mijn brand en laat me niet afleiden door allerlei andere zaken.

Wie op de beste manier bezig wil zijn met zijn of haar merk, raad ik zeker aan om een brandingtraject te doorlopen.”

 

www.quickrelease.aero

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf relevant en onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Richard Maes en Marleen Nelissen, zaakvoerders van Fintegriteit

Richard Maes en Marleen Nelissen worden als boekhouders oprecht gelukkig van cijfers en facturen verwerken en vooral ook van boekhoudkundig en fiscaal advies geven aan ondernemers. Met veel enthousiasme bespreken ze alle boekhoudkundige resultaten met hun klanten en geven hen onderbouwde inzichten. Zo vormen ze samen met hun team het perfecte klankbord van elke ondernemer.

Maar terwijl hun accountantskantoor Fintegriteit uitblinkt in cijfers verwerken, analyseren en bespreken, mankeerde het hen tot voor kort aan het vermogen om duidelijk en planmatig te communiceren vanuit een sterke branding. Het ondernemersduo besliste om hun merkstrategie grondig aan te pakken door de hulp van OpmerKelijk in te roepen.

Wat met onze branding en communicatie?

Marleen: “Veel ondernemers hebben een hekel aan hun papierberg. Ze zien op tegen hun boekhouding, weten niet hoe ze het moeten aanpakken, hebben vragen bij al die cijfertjes en missen vaak het inzicht om de juiste beslissingen te nemen voor hun business. Daar helpen we hen graag mee.”

“Als boekhouders hebben wij net hetzelfde gevoel bij onze branding en communicatie. Wat doen we exact bij Fintegriteit en wat niet? Welke werkwijze volgen we in onze onderneming? Op welke manier helpen we onze klanten vooruit? Voor ons was dit allemaal kristalhelder. Maar voor de buitenwereld was het niet zo duidelijk. Daarom was de input van Katlijn en haar team noodzakelijk.”

Een luisterend oor als uitvalsbasis

Marleen: “Ons brandingtraject begon met Katlijn die heel goed luisterde naar ons verhaal. Ze nam de tijd om ons en onze onderneming grondig te leren kennen. Katlijn en haar team deden talrijke benchmarks, bestudeerden de aanpak van concurrenten en gingen op zoek naar de laatste trends in onze sector. Want dat was absoluut nodig om in een latere fase onderbouwd advies te kunnen geven.”

De vraag van de klant is key

Richard: “Dankzij een uitgebreide interne en externe analyse van ons merk leerden we op een heel andere manier nadenken over ons kantoor. We kwamen tot nieuwe inzichten. Waar was onze onderneming al sterk in? Welke verbeterpunten waren er? We brachten onze zaak samen met Katlijn heel duidelijk in kaart. Uiteraard hoorden daar ook de juiste kernwaarden en merkassociaties bij.”

“Na die stapsgewijze oefeningen moesten we onze interne kijk vertalen naar een externe communicatie. Katlijn maakte duidelijk hoe belangrijk de vraag van de klant daarbij is. Want door ons merk en onze service vanuit hun noden te verwoorden, groeit bij potentiële klanten het besef dat wij de oplossing hebben voor hun probleem.”

Marleen: “Tijdens het traject leerden we ook om ons aanbod te ontrafelen en elk stukje apart te benoemen. Het voordeel daarvan is dat we nooit alles in één keer hoeven te vertellen en dat we kunnen focussen op de verschillende pijlers.”

Naar een nieuwe naam: Fintegriteit

Richard: “Een belangrijke opdracht voor Katlijn was het bedenken van een nieuwe naam voor ons accountantskantoor. We vonden het een echte meerwaarde dat zij als externe partij daarmee aan de slag ging. Net door haar open en brede kijk kwam ze met een schitterend voorstel: Fintegriteit.”

Marleen: “En ook in ons concept investeerde Katlijn vele uren denkwerk. Wat ze bedacht paste perfect bij de info die wij haar aanreikten. Zo groeiden we samen naar een duidelijk kader voor ons merk.”

Een methodiek in lijn met de branding

Marleen: “We vinden het heel belangrijk dat de klant mee is met zijn of haar cijfers. Dat is altijd al de sterkte geweest van ons kantoor. Katlijn en haar team keken met hun OpmerKelijke loep naar onze werkwijze en zorgden ervoor dat onze verslagen perfect aansloten bij onze branding.”

Een positief spannende samenwerking

Marleen: “De begeleiding die we kregen van Katlijn was echt uniek. We stonden er nooit alleen voor en het hele traject verliep in een open sfeer. Ook haar lijvige verslagen waren enorm nuttig. Door ze elke keer grondig door te lezen, raakten we helemaal doordrongen van ons merk.”

Richard: “Het leukste aan dit brandingtraject is dat je echt samenwerkt naar een gericht doel toe. De inspanningen die je doet, integreert Katlijn perfect in je branding. Op geen enkel moment houdt ze je handje vast. Ze zet eerder, samen met de zaakvoerders, haar schouders onder het merk. Conclusie: we zijn héél tevreden van deze positief spannende samenwerking en raden OpmerKelijk zeker aan.”

 

www.fintegriteit.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Marjan Van den Eynde, zaakvoerster van HOFsite

Een woonhuis ombouwen naar een vergaderlocatie en een belevingshuis? Marjan Van den Eynde van HOFsite kwam met dit schitterende idee op de proppen. Om geen enkel detail van haar branding over het hoofd te zien, ging ze te rade bij het team van OpmerKelijk.

De Limburgse grens over

Marjan: “Ik hield OpmerKelijk en Katlijn al een tijdje in de gaten. Zo wist ik dat ze verantwoordelijk was voor de branding van Chocola-Tuti – die ik absoluut top vind – en las ik haar boek VerMERKvuldig!. De afstand tussen Temse en Limburg vormde voor mij eerlijk gezegd het struikelblok. Maar toen het bij mij echt kriebelde om een nieuwe business te starten, heb ik toch de knoop doorgehakt.”

Aan hetzelfde touw trekken

“Het brandingtraject deed ik samen met Katlijn. Zo voelde dat toch voor mij. Want niet alleen deelde ze mijn enthousiasme voor mijn prille plan, ze bracht het beste in ons tweeën naar boven op het vlak van creativiteit. De ideeën borrelden aan beide kanten. Het werd een echt heen-en-weerverhaal. En dat zag ik ook in de voorbereidingen. Er kwam heel snel structuur in de ideeën. Katlijn ging tot het uiterste om het beste advies te geven. Zelf verzorgde ik mijn huiswerk, samen met mijn echtgenoot, tot in de puntjes. Geen wonder dat ik elke keer uitkeek naar mijn bezoek aan OpmerKelijk.”

De naam en het concept zaten er boenk op

“De open communicatie met Katlijn wierp zijn vruchten af. Bij het bedenken van de naam en het concept zat ze onmiddellijk in de juiste richting. Het was er boenk op. De brandnaam HOFsite matchte perfect bij wat ik wilde. Zeker toen ze het drieledige concept Huiselijke sfeer, Onbeschrijfelijke beleving en Formules op maat eraan koppelde. HOFsite werd zo de place to be om offsite te vergaderen en inside te genieten.”

Kort op de bal spelen

“Na elk bezoek aan OpmerKelijk volgde bijna onmiddellijk het verslag. Katlijns snelle terugkoppeling zorgde ervoor dat ik midden in mijn brandingproces bleef zitten. Ook de volledigheid en duidelijkheid van elk rapport waren een serieuze meerwaarde. Op die manier kon ik mijn echtgenoot tot in het kleinste detail bij de branding betrekken.”

Niet alle input past bij ons

“De grootste strategische bijdrage van Katlijn vond ik de grenzen die ze trok. Dankzij haar leerde ik mijn merk zakelijk zien in een duidelijk afgebakend kader. Zo wist ik snel wat wel en niet bij mijn brand hoorde. Het brandingplan, dat na mijn brandingtraject tot stand kwam, vormt hiervoor nu mijn houvast.”

Klaar voor de toekomst!

“Ik ben heel tevreden over mijn brandingtraject. Ik zou het zeker aanraden. Katlijn was zowel zakelijk als persoonlijk honderd procent betrokken bij mijn verhaal. Daardoor voelde ik me helemaal op mijn gemak en stelde ik me gemakkelijk open.

Ook haar team ging op een doelgerichte manier met mijn idee aan de slag. Het resultaat is een brandingplan dat heel tastbaar en to the point is. Ik weet nu perfect hoe ik de toekomst moet aanpakken!”

 

www.hofsite.be

© Grafisch ontwerp door Astrid Graphics.

 

Streef jij ook naar een doordachte strategische branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Hilde Smets

Hilde Smets, zaakvoerster van ConfITence

Hilde Smets helpt ondernemingen met hun IT-problemen, meer specifiek: ze zorgt ervoor dat strategische ideeën tactisch vertaald worden en dat iedereen op de werkvloer helemaal mee is met de nieuwe aanpak. De IT-sector telt heel wat freelance consultants en om niet de zoveelste in de rij te worden, koos Hilde voor een andere weg. Ze wilde een duidelijke verhaal brengen naar de buitenwereld, en dus niet gewoon haar cv en referenties delen. OpmerKelijk was dé partner om haar merkverhaal, aanbod en strategie te voeden met alles wat een sterk merk nodig heeft.

Telkens een ander antwoord

Hilde: “Als ik vroeger de vraag kreeg wat ik deed, dan gaf ik telkens een ander antwoord. Waar ik op dat moment mee bezig was of wie er voor mijn neus stond … verschillende factoren bepaalden hoe ik mijn bedrijf voorstelde. Er zat met andere woorden geen lijn in. Ik had duidelijk behoefte aan een verhaal voor mijn business. Daarom klopte ik aan bij OpmerKelijk.”

Mijn merk klopt nu helemaal

“Als ingenieur heb ik weinig kaas gegeten van branding, marketing en communicatie. Die kennis vond ik bij Katlijn wel terug. De oefeningen die ik voorgeschoteld kreeg, waren voor mij een echte uitdaging. Ze zette me serieus aan het nadenken. Toen Katlijn me bijvoorbeeld vroeg naar mijn methodologie, dacht ik: oei, heb ik die wel? Confronterend natuurlijk.

Maar door alle voorbereidingen plichtsbewust te doen, kwam ik tot het gewenste resultaat. Katlijn haalde de essentie uit wat ik vertelde, leefde zich in en vertaalde het naar iets begrijpelijks en tastbaars. Als ik nu naar mijn brandingplan kijk, klopt alles als een bus.”

Sterk concept, check!

“In mijn brandingplan zit een sterk concept. Ik werk nu vanuit drie duidelijke pijlers: het strategische en tactische niveau, het projectmatige niveau en het menselijke niveau. Aan de hand van dit afgelijnde concept breng ik met gemak mijn elevatorpitch. Op geen enkel moment sta ik nu nog te aarzelen op een netwerkmoment als ze me vragen naar wat ik precies doe met mijn bedrijf. Ik heb een duidelijk onderbouwd verhaal dat honderd procent goed zit.”

Eindelijk een goede bedrijfsnaam

“Ook voor de naam van mijn bedrijf was dit concept een must. Ik had zelf al verschillende pogingen gedaan, maar ik slaagde er niet in om een merknaam te kiezen. Ooit heb ik zelfs een wedstrijdje georganiseerd, helaas zonder veel succes. Als je niet precies weet waarvoor je staat, lukt het niet om je zaak te benoemen, besef ik nu. Het tweede voorstel dat Katlijn deed, was een schot in de roos: ConfITence. Het is een naam die echt bij mijn zaak past. Ik vond het super om op zoveel creativiteit te mogen rekenen bij OpmerKelijk.”

Een aanrader

“Als ik terugkijk op mijn brandingtraject, word ik er nog altijd blij van. Ik raad de ondersteuning van Katlijn absoluut aan. Ze heeft een goed uitgewerkte aanpak. En als persoon kan ze tellen: Katlijn is zeer professioneel, heeft zeeën van geduld en je voelt dat ze oprecht betrokken is bij je zaak. Ook haar analytische en strategische kant apprecieer ik enorm. En voor de uitrol van je brandingplan kan je vrijblijvend terecht bij mensen uit haar grote netwerk. Van copywriter en grafische vormgever tot webdesigner. Héél gemakkelijk!”

 

www.confitence.be

Streef jij als ondernemer ook naar een sterke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

farmfun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck hebben in Bocholt een melkveebedrijf met zo’n 150 koeien. Omdat er in en rond de boerderij zoveel te beleven was, richtten ze samen FarmFun op. Hun doel? Een unieke locatie vol toffe activiteiten creëren voor originele teambuildings, kinderfeestjes en vrijgezellendagen. Omdat de pijler van de teambuildings zijn potentieel nog niet optimaal benutte, wilden Patrick en Caroline hun branding herbekijken. Hoe konden ze de bedrijfswereld beter bereiken? Een vraag waar brandingspecialist Katlijn wel raad mee wist.

Caroline: “We wilden een aanpak die meer gericht was op bedrijven. Onze boerderij biedt de ideale locatie om originele en superleuke teambuildings te organiseren. Helaas wisten we niet hoe we die bedrijven moesten bereiken. We hadden behoefte aan professionele hulp om vanuit een sterk concept en de juiste communicatie bedrijven aan te spreken. Via mond-tot-mondreclame kwamen Patrick en ik bij Katlijn terecht. Ik ging eens proeven van een van de OpmerKelijke workshops en die smaakte naar meer. Al het goede dat ik over Katlijn had gehoord, werd bevestigd. Ik had vertrouwen in haar en vroeg haar om ons te helpen.”

Een sterk concept

“Katlijn zegt altijd dat een sterk concept eenvoudig moet zijn en vooral inspeelt op het gevoel. Het moet een antwoord bieden op de concrete behoeften van je doelgroep én origineel zijn. Ze ging meteen heel intensief aan de slag en bedacht voor ons een concept rond het thema ‘koe’. Het concept maakt de brug tussen de boerderij en de filosofie van bedrijven: zij willen natuurlijk een return halen uit hun teambuilding. Medewerkers van bedrijven zijn daarom bij ons voor een dag koe-llega’s die door de teambuilding met elkaar gaan koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. Na een dag bij ons wordt de ‘koe’ terug ‘co’, maar dan sterker, hechter en beter. Kortom: een teambuilding bij ons is niet alleen farmtastisch leuk, maar versterkt ook de teamgeest. Knap hoe Katlijn erin geslaagd is om ons melkveebedrijf te integreren in een sterk merk en helder concept. Dat getuigt van veel denkwerk, inzet en creativiteit!”

Geen compromis

“De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ikzelf meteen overtuigd was van de kracht van het concept, maar dat Patrick er niet helemaal achter stond. Dat was niet gemakkelijk voor Katlijn, maar ze ging er heel positief mee om. Ze gaf een sterk pleidooi voor het concept met goede argumenten en legde geduldig aan Patrick uit waarom het zo sterk was. Ze koos niet meteen voor een compromis en bleef achter haar idee staan, maar maakte ons duidelijk dat ze ons niets wilde opleggen, ook al geloofde ze heel hard in het concept. Ze kon Patrick overtuigen en hij is nu helemaal mee! De eerste keer dat ik onze drie koe-ideeën met een groep deelde, was in het midden van ons traject. Tijdens een teambuilding met 90 mensen heb ik honderduit verteld over koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. En wat zag ik ’s avonds op Facebook? Een van de deelnemers sprak met die termen lovend over de teambuilding. Dat gaf ons natuurlijk een echte boost!”

Waarde voor je geld

“Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd.”

Meteen opnieuw

“Katlijn is een supertoffe vrouw die weet waarmee ze bezig is. Ze is enthousiast en to the point. Ik heb niets dan lof voor haar. Zonder haar begeleiding zouden we vandaag niet staan waar we staan. Ik heb het businesstraject dan ook al aan andere ondernemers aangeraden. En als ik zou kunnen, dan zou ik meteen opnieuw een traject volgen. Ik vond het echt jammer dat het was afgelopen, want ik reed elke keer met veel plezier naar OpmerKelijk.”

 

www.farmfun.be

Streef jij ook naar een sterk concept voor je onderneming? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Talent4people

Petra Rubens, zaakvoerster van Talent4People

Talent4People biedt kmo’s oplossingen aan voor al hun hr-uitdagingen. Het bedrijf van zaakvoerster Petra Rubens ondersteunt kmo’s in hun human resources en fungeert als een echte externe personeelsdienst. Omdat Petra aanvoelde dat de profilering van haar zaak niet op maat van haar doelgroep was, vroeg ze Katlijn om hulp met haar branding. Het begin van een mooie en rendabele samenwerking.

Petra: “Ik wist dat de dienstverlening en de structuren van Talent4People helemaal aangepast waren aan de behoeftes van kmo’s. Toch botste ik in salesgesprekken vaak op een muur. Potentiële klanten hapten niet toe. De reden? Ik profileerde mijn bedrijf op de verkeerde manier. Ik zat met Talent4People in een groeifase, maar ik moest vaststellen dat mijn foute profilering mijn groei afremde. Het gevolg was dat ik niet alle opportuniteiten van mijn business benutte. Ik ontmoette Katlijn op het Word OpmerKelijk Geïnspireerd-event dat ze jaarlijks organiseert. Haar expertise in branding en communicatie bleek precies wat ik nodig had.”

Instant effect

Het effect van de samenwerking kwam sneller dan verwacht. Petra: “Het aanbod van Talent4People op zich zat goed, maar Katlijn en ik hebben eerst een echt concept uitgewerkt waarmee ik met mijn merk het onderscheid kon maken. Vervolgens hebben we dit vertaald naar mijn communicatie. Ik deed mijn bedrijf tekort door niet goed te communiceren waarvoor ik stond en welke meerwaarde ik kmo’s kon bieden. Katlijn hielp me om de juiste woorden te vinden. In de tweede sessie al bepaalden we mijn steppingstones en werkten we aan mijn concept, dat in een latere fase de basis zou vormen van mijn elevator pitch. Het resultaat? Ik kon beter uitleggen wat Talent4people precies deed. En echt, vanaf dat moment stroomden de klanten toe. Ik communiceerde eindelijk in de taal van kmo’s en kon weer groeien. Ik stond versteld van het snelle effect: mijn gerichtere profilering vertaalde zich meteen in een hogere omzet.”

Puntjes op de i

“De aanpak van Katlijn is heel doordacht en uitstekend onderbouwd. Ze heeft in haar trajecten aandacht voor alle aspecten van je onderneming. En dat gaat heel diep, tot de prijssetting toe. Katlijn dwingt je om ook in een drukke groeifase stil te staan en na te denken over wat je aan het doen bent en welke richting je uit wilt gaan. Ze brengt je tot inzichten en zoekt tot ze de perfecte profilering voor jouw zaak vindt. Ze is dan ook heel persoonlijk betrokken en hanteert een motiverende en inspirerende aanpak. Zo’n traject is heel intensief. Je brein maakt echt overuren. Ik vond het ook een meerwaarde dat Katlijn zo veeleisend is. Het moet helemaal correct zijn en goed voelen voor haar. Dat ze de puntjes op de i zet, is een understatement. Ze legt samen met jou stevige fundamenten waarop je jouw bedrijf verder kunt uitbouwen en waarmee je meteen rendabeler kunt ondernemen. Je weet dan precies waarvoor je bedrijf staat, zodat je dat gemakkelijk aan potentiële klanten én nieuwe medewerkers kunt communiceren.”

Je eigen bijbel

“Katlijn schrijft al het denkwerk neer in een uitgebreid brandingplan. Wanneer je dat plan ontvangt, overvalt je een echt ‘wow, hebben we dat allemaal gerealiseerd’-gevoel. En dan voel je je best trots. Je weet dat je klaar bent voor de toekomst en weet precies hoe je je verschillende elementen van je branding met elkaar kunt verbinden. Ik heb mijn plan al dikwijls in de hand genomen. Het is mijn eigen Talent4People-bijbel.”

Vrouwen onder elkaar

“Een ander voordeel van samenwerken met Katlijn is dat ze je introduceert in het OpmerKelijk Netwerk. Dat is een no-nonsensenetwerk van ondernemende vrouwen met een gemeenschappelijk doel: elkaar helpen. Het voelt helemaal niet commercieel aan. Integendeel. Het is een heel warm en toegankelijk netwerk van vrouwen die elkaar dagelijks vragen stellen, tips geven en doorverwijzingen doen vanuit een heel grote gunfactor. Deel uitmaken van zo’n netwerk is een echte verrijking.”

www.talent4people.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

fiscadvies

Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies

Ondernemers die graag gracefully en met een gerichte visie en duidelijke waarden willen groeien, kunnen terecht bij boekhoudkantoor Fiscadvies in Leuven. Zaakvoerster Carla Van Corenland koos voor het brandingtraject van OpmerKelijk, omdat ze voelde dat het tijd was om haar onderneming te rebranden en haar concept aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van ondernemers.

Carla: “Ik heb Katlijn ontmoet toen we samen met een aantal andere ondernemers op businesstrip waren in New York. Ik vertelde aan een van de groepsleden dat ik een nieuw logo voor mijn boekhoudkantoor wilde. En zij raadde mij aan om eens met Katlijn te praten. Het resultaat? Een nieuw logo bleek onvoldoende om mijn nieuwe elan en veranderde werkwijze aan de wereld duidelijk te maken. En dus stapte ik voor een volledige rebranding in het OpmerKelijk Brandingtraject.”

Meteen structuur

“Je verwacht het niet van een boekhouder, maar ik ben van nature eerder ongestructureerd. Ik was dus heel blij dat Katlijn vanaf het eerste moment structuur bracht. Het traject omvatte negen sessies en Katlijn maakte meteen duidelijk wat het doel van elke sessie was. Ik vond het ook heel fijn om de voorbereidende vragen te beantwoorden. Het deed me heel strategisch nadenken over mijn bedrijf. En als Katlijn er dan in de sessies met mij dieper op inging, werd ik weer getriggerd. Ik vond die aanpak heel stimulerend.”

Inspelen op de markt

“In de ontwikkeling van mijn concept had Katlijn aandacht voor het bedrijfseconomische aspect én het ondernemingsluik. Ze kan zich echt heel goed inleven in je business. Ze is zelf ondernemer, is heel creatief en werkte lang als kmo-adviseur in de banksector. Dat is de ideale combinatie. Mijn kantoor is altijd al vooruitstrevend geweest. Maar Katlijn heeft een concept uitgewerkt met drie pijlers waarmee ik echt kan inspelen op wat er leeft op de markt en mijn dienstverlening nog beter kan afstemmen op de behoeften van mijn klanten.”

Een oprecht klankbord

“Ik ben iemand die altijd opportuniteiten ziet. Elke sessie had ik dus wel iets waarover ik met Katlijn wilde sparren. En zij is de ideale sparringpartner. Ze is een objectieve professional die met je meedenkt en elk idee aftoetst aan je concept en je branding. En ze is nooit veroordelend maar altijd helpend. Past een idee niet binnen je branding? Dan legt ze je met onderbouwde argumenten uit waarom niet. Kortom: ze is een oprecht klankbord. En dat mis ik wel nu mijn traject is afgelopen.”

Een aanrader

“Het brandingtraject is echt goed. Ik heb het ook al aan sommige van mijn klanten aangeraden. Als je niet zo creatief bent en op zoek bent naar ideeën voor je concept of branding, of wel ideeën hebt maar er niet in slaagt om die te kanaliseren en structureren, dan moet je bij Katlijn zijn!”


www.fiscadvies.be

Wil je ook een creatieve rebranding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.