Wim Maet, zaakvoerder van Quick Release

Een ballonvaart maken is een heerlijke ervaring. Maar niets doet wellicht vermoeden dat een simpel tochtje door de lucht zo’n complexe materie is. De administratie, reglementering en communicatie baren ballonvaarders heel wat kopzorgen. Om dat probleem te counteren, riep Wim Maet Quick Release in het leven. Hij ontwikkelde planningssoftware in de cloud – waar anders natuurlijk 😉 – om elke ballonvaarder maximaal te ontlasten voor en na de vlucht.

Om zijn nieuwe brand op de best mogelijke manier te lanceren, klopte hij aan bij het team van Opmerkelijk.

Vol vertrouwen gestart

Wim: “Mijn echtgenote had ooit een idee voor een eigen merk. Uiteindelijk besliste ze haar plan niet te realiseren. Maar het contact dat ze met Opmerkelijk had gehad, bleef hier thuis wel hangen. Dus toen ik nood had aan een brandingoefening, maakte ik onmiddellijk de link met Katlijn en haar team.

Al vanaf het intakegesprek was ik overtuigd. Katlijn reageerde enorm enthousiast op mijn plannen. Bovendien voelde ze perfect aan welke fundamentele zaken ik nog miste om internationaal door te breken. De strategische vragen waarmee ik worstelde, zouden tijdens het brandingtraject een antwoord krijgen. Daar was ik zeker van.”

Katlijn biedt oplossingen

“Ik ben allergisch voor consultants die het goed kunnen uitleggen maar geen uitkomst bieden. Naar mijn gevoel betaal je dan vele euro’s om het uiteindelijk nog allemaal zelf te moeten doen.

Gelukkig werkte Katlijn wel actief mee aan mijn merk. Ze bereidde elk gesprek tot in het kleinste detail voor, ze zorgde voor een goede aansluiting tussen de meetings en vatte alles perfect samen in tussentijdse verslagen. Bij elke afspraak ging ze dieper in op mogelijke vragen en zorgde ze ervoor dat ik volledig mee was.

Ook haar team gaf belangrijke input. Ze zochten bijvoorbeeld naar interessante cases in andere businessmodellen. Een heel waardevolle oefening! Zeker omdat mijn brand met bijna niets te vergelijken valt binnen de eigen markt.”

Belangrijke strategische oefening

“Ik wilde relevant zijn en opgemerkt worden met mijn merk. Door de complexiteit van de markt was dat voor mij niet evident. Tijdens mijn brandingtraject leerde ik nadenken over wat wel en niet bij mijn merk hoorde en hoe mijn merk en product in elkaar zaten.

De ‘customer journey’-oefening van Katlijn was daarbij een schot in de roos. Elk stukje van mijn product bekeek ik door de ogen van de klant. Zo kwam ik er zelf achter waar er nog gaten zaten in mijn verhaal.

Mijn concept werd na elke afspraak duidelijker. Het vormde voor mij het stramien waarmee ik helder kon communiceren. Meer zelfs, het werd dé tool om te anticiperen op mogelijke pijnpunten bij de klant.”

Met focus

“Als het over opleidingen en trajecten gaat, kan je verkeerde keuzes maken, want er is veel kaf tussen het koren. En ik heb geen zeeën van tijd. Daarom is het voor mij belangrijk om de juiste partner te kiezen voor ondersteuning bij mijn branding en communicatie. Katlijn en het team van Opmerkelijk vervullen die rol perfect.

Dankzij het brandingtraject slaag ik er nu in om mijn merk duidelijk te omschrijven, in de markt te zetten met het juiste commerciële model en te gaan voor de beste productpositionering. Ik kan bezig zijn met de essentie van mijn brand en laat me niet afleiden door allerlei andere zaken.

Wie op de beste manier bezig wil zijn met zijn of haar merk, raad ik zeker aan om een brandingtraject te doorlopen.”

 

www.quickrelease.aero

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf relevant en onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy