Joyce Buttiens, zaakvoerster van Pure Skin Huidinstituut

Joyce Buttiens van Pure Skin Huidinstituut is gespecialiseerd in de begeleiding van mannen en vrouwen die een druk professioneel leven leiden en op zoek zijn naar de perfecte balans tussen huid, lichaam en gezondheid. Met onder meer huidbehandelingen, dieetadvies en workshops over make-up, speelt ze in op de wens van haar klanten om een evenwicht te vinden tussen inspannen en ontspannen. Omdat haar harde werk niet het gewenste resultaat opleverde, volgde ze een businesstraject van OpmerKelijk. Resultaat? Een bloeiende onderneming met een efficiënte branding en een doelgerichte marketing.

De gouden sleutel

Joyce: “Ik werk al tien jaar met hart en ziel aan én in mijn zaak. Jammer genoeg moest ik vaststellen dat het resultaat van mijn inspanningen om mijn huidinstituut via sociale media of speciale acties naambekendheid te geven, een mager beestje was. Dus ging ik op zoek naar de gouden sleutel tot succes. En die heb ik met Katlijn gevonden. Ze heeft me geleerd dat marketing, strategie en branding hand in hand gaan. Nu communiceer ik een eenduidige boodschap naar een duidelijk afgebakende doelgroep. En dat werkt!”

Een jaarplan als leidraad

De opleidingen en coachings die Joyce in het verleden volgde, waren geen onverdeeld succes. Daarom twijfelde ze om zich in te schrijven. “Coaching betekent vaak een aanzienlijke investering van tijd en geld. Opleidingen uit het verleden brachten niet altijd wat ik ervan verwachtte en daarom aarzelde ik om deel te nemen aan het traject van OpmerKelijk. Maar de persoonlijkheid van Katlijn en het vertrouwen dat ze uitstraalt, hebben me over de streep getrokken. Ik ben nu heel blij dat ik het gedaan heb. Andere opleidingen focussen bij marketing en branding vooral op de vragen ‘wat’ en ‘wanneer’ en minder of zelfs helemaal niet op ‘hoe’. Het lijkt wel of het antwoord op die vraag voor ondernemers vanzelfsprekend is. Maar dat is het niet. Samen met Katlijn heb ik een jaarplan opgesteld dat dient als kapstok voor mijn bedrijfsvoering. Daardoor werk ik gestructureerd, efficiënt en overzichtelijk.”

Persoonlijke aanpak

Joyce stelde de persoonlijke betrokkenheid van Katlijn erg op prijs: “Katlijn is zeer geëngageerd en geeft alles van zichzelf. Ze studeert voortdurend bij en deelt die kennis ook met de mensen die ze begeleidt. Ze geeft je opdrachten die je helpen om je doel te bereiken. Daardoor werk je concreet naar iets toe. Haar steun en feedback geven energie en motiveren je om ervoor te gaan. Ik kan alle ondernemers die een beetje uitgeblust zijn of het gevoel hebben dat ze tegen de stroom invaren, aanraden om het traject te volgen. Ik heb er op korte tijd veel vooruitgang mee geboekt.”

www.pure-skin.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Griet Carens, zaakvoerster van Studio Mira

Griet Carens van Studio Mira is gespecialiseerd in merkemotie creëren. Ze ontwerpt huisstijlen voor zelfstandige ondernemers, kmo’s en grotere bedrijven. De kern van haar business? Sfeervolle en sterke beelden die ervoor zorgen dat klanten merken erkennen en beleven. Daarnaast heeft Griet met Studio Mira ook een eigen wenskaartenlabel op de markt gebracht. Omdat ze sterk is in creëren, maar er niet in slaagde om haar USP’s te duiden en te verwoorden, klopte ze aan bij Katlijn. Haar doel? Precies ontdekken waarvoor ze stond, haar concept versterken en haar aanbod beter naar de wereld brengen.

Griet: “Ik werkte veel in onderaanneming voor vaste opdrachtgevers en merkte dat ik daar hoe langer hoe minder professionele voldoening uit haalde. Als onderaannemer ben en blijf je toch een beetje een verborgen werknemer. Ik voelde aan alles dat het tijd was om mijn vleugels uit te slaan en mijn eigen profilering te versterken. Ook al omdat ik al lang speelde met het idee van een eigen wenskaartenlabel, maar er niet in slaagde om dat in mijn aanbod te integreren. Ik had al verschillende lezingen en opleidingen van Katlijn bijgewoond en wist dus dat zij mij kon helpen. Ik volgde haar al jaren en merkte dat ze vernieuwend bleef. Dat trok me over de streep om met haar samen te zitten voor een intakegesprek.”

Koudwatervrees

Hoewel het intakegesprek vlot verliep, moest Griet toch een drempel over. “Ik had onmiddellijk een klik met Katlijn en besefte dat zij de begeleiding kon bieden waar ik nood aan had. Toch had ik last van koudwatervrees. Ik was een beetje bang dat zij mijn concept volledig voor mij zou uitwerken en ik dus een stuk eigenheid en authenticiteit zou moeten opgeven. Maar die vrees bleek onterecht. Katlijn gaat vanaf het begin van een traject heel intens met je aan de slag om je business door en door te begrijpen. Het is een echte 360 gradenoefening. Opportuniteiten en bedreigingen, sterktes en zwaktes worden gewikt en gewogen. Met deze info gaat ze creatief aan de slag. Maar ze zet je ook zelf aan het werk om te zorgen dat je branding volledig bij je past. Het traject was dus een wisselwerking tussen mijn input, kennis en verwachtingen enerzijds en de expertise, daadkracht en ervaring van Katlijn anderzijds. Het was een weg die we samen hebben bewandeld en waarbij beide partijen inspanningen hebben geleverd om de vooraf bepaalde doelen te bereiken.”

Branding op maat

“Katlijn was de juiste vrouw op de juiste plaats. Ik ben heel blij met het resultaat van mijn branding. Ik heb nu een branding op maat die de waarden van mijn bedrijf perfect weerspiegelt. Ik sta voor eenvoud en geef bedrijven een huisstijl met een ziel. Katlijn heeft de gave om de dingen kort, krachtig en juist te benoemen. Dat ik eigenlijk in merkemotie doe, is ook zo’n geniale vondst van haar. Een voorbeeldje van een concreet resultaat dat voortvloeide uit de brandingoefening: Katlijn is erin geslaagd om mijn wenskaartenlabel mooi en elegant in mijn aanbod in te kapselen.”

OpmerKelijk Netwerk

Katlijn brengt vrouwelijke ondernemers met elkaar in contact. Een meerwaarde die Griet erg wist te smaken. “Het OpmerKelijk Netwerk verbindt onderneemsters. Als Katlijn denkt dat iemand iets voor jou kan betekenen of omgekeerd, dan brengt ze je op een laagdrempelige manier in contact. Zo creëert ze kruisbestuiving. De vrouwelijke ondernemers in haar netwerk helpen en versterken elkaar. Fijn om daar deel van uit te maken!”

Fijne, warme professional

“Katlijn is een integere, correcte consultant die heel positief in het leven staat. Het is een bekwame madame die haar vak door en door kent. Ze ziet opportuniteiten die je als ondernemer nooit zelf had ontdekt. Ze gaat met veel plezier the extra mile voor jou. Ik ben blij dat ik het traject heb gevolgd. Ik heb nu, na al die jaren, eindelijk het gevoel dat ik als zelfstandige op de kaart sta. Ben je op zoek naar een duidelijke branding voor jouw zaak? Neem dan zeker contact op met Katlijn!”

www.studio-mira.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Elke Stultjens, zaakvoerster van BestBuro

Elke Stultjens van BestBuro zorgt voor een perfecte match tussen ondernemers en hun softwaretoepassingen. Haar doel? De IT-kennis in bedrijven verhogen en zo de werking en de bedrijfsvoering optimaliseren. Hoewel het plaatje in haar hoofd helemaal klopte, bleek ze in de praktijk nood te hebben aan ondersteuning om haar concept en aanbod op een gestructureerde en samenhangende manier uit te werken. Ze volgde het businesstraject van OpmerKelijk en stelde samen met Katlijn een uitgebreid brandingplan op voor BestBuro.

Van idee tot concept

Elke: “Ik wist welke richting ik uit wilde gaan en had veel ideeën, maar ik slaagde er niet in om die gestructureerd op papier te zetten. Het gevolg? Ik had het gevoel dat ik ter plaatse bleef trappelen.

Katlijn heeft daar met haar ervaring, expertise en gedrevenheid verandering in gebracht en vertaalde mijn ideeën naar een gefundeerd concept.Via intensieve oefeningen, strategisch denkwerk en levendige gesprekken hebben we de profilering van BestBuro tot in detail uitgewerkt. We brachten structuur in het geheel en schaafden mijn aanbod bij. Zo bieden we nu opleidingen aan die gericht zijn op specifieke doelgroepen. Kortom: alle ingrediënten vormen nu een heerlijk gerecht.”

Kleur bekennen met een brandingplan

Katlijn stelt samen met haar cliënten een brandingplan op. Elke: “Dat brandingplan is een heel krachtig wapen. Het doet je nadenken over alle aspecten van ondernemen en het wordt zo een hoeksteen voor je bedrijfsvoering: slogan, elevatorpitch, aanbod, USP, communicatie, marketing, strategie … alles komt aan bod. Katlijn doet je doordachte keuzes maken die je toelaten om je op een sterke manier te profileren. Het is heel moeilijk om je als kleinere kmo te positioneren in een hoogconcurrentiële markt. Dankzij het brandingplan is BestBuro een kleine maar mooie en kleurrijke vis. En die vallen op in een grote vijver.”

Hard labeur, fraai resultaat

Een coaching bij OpmerKelijk is heel intensief. Elke: “De aanpak van Katlijn is pittig en doelgericht. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. We hebben veel geanimeerde ‘discussies’ gehad waardoor ik tot verrijkende inzichten ben gekomen. Na elke sessie krijg je een uitgebreid verslag en dat is echt een sterk punt van de werkwijze van Katlijn. Het zorgt voor samenhang en helpt je om het overzicht te behouden. De coaching is hard werk, maar lonend. Katlijn heeft elke belofte waargemaakt en is elke afspraak nagekomen. Ik zou het traject dan ook aan iedereen aanbevelen. Doen!”

www.bestburo.be

Wil je ook met een duidelijke branding je bedrijf doen groeien? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Mariane Tzamouranis, zaakvoerster O Geros

O Geros is een gastronomisch restaurant in Genk waar je aanschuift aan een gezellige familietafel om te genieten van verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten. Gedreven zaakvoerster en chef Mariane Tzamouranis barstte van de ideeën voor haar zaak. Maar ze had behoefte aan iemand om structuur te brengen in haar chaotische creativiteit, en om haar toekomstplannen professioneel en gefundeerd uit te werken. Daarom stapte ze samen met haar dochter Vallina in het businesstraject van OpmerKelijk.

Een nieuwe dimensie

Mariane: “Ik zit al 35 jaar in het vak. Om toekomstperspectief te creëren, wilde ik het restaurant naar een andere dimensie brengen. Ik wilde breken met de traditionele clichés die rond een Grieks restaurant hangen en zocht een andere, unieke benadering. Iedereen zei altijd wel dat alles goed was, maar ik voelde dat het niet meer vooruitging en dat ik het potentieel van onze zaak niet optimaal benutte. Ik moest mezelf en onze zaak dus anders profileren om zo van ons restaurant een sterk merk met grote naambekendheid te maken. Om dat te realiseren had ik hulp nodig van iemand die structuur kon brengen in mijn gedachtegang en mij kon helpen met onze branding.”

De ideale voedingsbodem

De aanpak van Katlijn was precies wat Mariane nodig had: “Je merkt vanaf het eerste moment dat Katlijn veel ervaring en expertise heeft in branding. Ze is erin geslaagd om de wirwar aan ideeën in mijn hoofd te structureren en toegankelijk te maken. Vroeger profileerden we ons bijvoorbeeld niet goed. Ik wilde geen typisch Grieks restaurant zijn en communiceerde dan ook niet duidelijk over ons aanbod. Het gevolg? We creëerden de verkeerde verwachtingen bij onze klanten en konden die niet altijd invullen. Katlijn heeft ons geleerd om ons te profileren als een gezellig gastronomisch restaurant dat verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten serveert.
Dat is ons concept en zo willen we bekendstaan. Katlijn heeft ons de ideale voedingsbodem gegeven om onze zaak doelgericht en bewust uit te bouwen. Zo speelde ik bijvoorbeeld met een franchise-idee, maar wist ik niet hoe ik dat moest aanpakken. Katlijn heeft me geholpen om dat idee tot een verkoopbaar geheel te kneden.”

De kracht van een goed netwerk

Ook het netwerk van OpmerKelijk maakte indruk: “Katlijn heeft een heel uitgebreid netwerk. Het lijkt wel alsof ze voor elke specialisatie iemand kent. En dat netwerk deelt ze graag met je. En het zijn stuk voor stuk professionals. Vroeger dacht ik – zoals zovele andere ondernemers – dat ik beter alles zelf deed. Nu weet ik dat dat niet de beste manier is en dat je je goed moet laten omringen en niet bang hoeft te zijn om hulp te vragen.”

Jezelf leren kennen

“Katlijn gaf ons na elke afspraak een volledig inzichtelijk verslag van het gesprek en opdrachten mee naar huis. In het begin vond ik dat moeilijk, want ik had geen idee wat ik op haar vragen moest antwoorden. Maar na een tijdje ging het als vanzelf. Dat huiswerk biedt je een echte uitdaging en verplicht je om met de branding van je zaak bezig te zijn. Je krijgt inzicht in jezelf, je drijfveren en je doelen. En na het doorlopen van het traject krijg je bovendien een uitgebreid brandingplan op maat van je bedrijf, dat een hele bruikbare tool is voor de toekomst. Het klinkt misschien vreemd, maar na 35 jaar zat ik toch nog met twijfels. Dankzij de consulting van Katlijn weet ik dat ik goed bezig ben en heb ik meer zelfvertrouwen gekregen.”

Een must voor elke ondernemer

“Het businesstraject van OpmerKelijk is een aanrader! Katlijn is een topconsultant met een heel professionele en toch warme aanpak. Het traject is niet goedkoop, daar ben ik eerlijk over, maar je verdient je investering dubbel en dik terug. Ik zou ondernemers zelfs adviseren om die investering in hun businessplan op te nemen, want de meerwaarde is onbetaalbaar. Had ik Katlijn 30 jaar geleden ontmoet, dan zou O Geros al jaren een heel sterk commercieel merk zijn geweest en had ik nu kunnen rentenieren. Niet twijfelen dus, doen!”

www.ogeros.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nele De Keyser, zaakvoerster van Orato

Nele De Keyser is een erkend familiaal bemiddelaar. Ze helpt mensen van wie de onderlinge relatie onder druk staat. Ze steunten helpt hen door een klimaat te creëren waarin ze naar elkaar luisteren en met elkaar praten. Omdat naamsbekendheid krijgen niet evident is in de wereld van bemiddeling, volgde Nele het businesstraject van OpmerKelijk.

Nele De Keyser: “Je naam maken is in mijn sector niet gemakkelijk. Ik realiseer me heel goed hoe belangrijk een goede branding en netwerken zijn voor de uitbouw van je onderneming. Daarom heb ik altijd initiatieven genomen om mijn naamsbekendheid te vergroten. Ik voelde echter aan dat ik mijn limieten had bereikt en ging dus op zoek naar professionele hulp om Orato nog beter te vermarkten. Ik kende een collega-onderneemster die een businesstraject bij OpmerKelijk had gevolgd en zij was bijzonder positief. Ik vroeg een intakegesprek aan met Katlijn en daarin werd duidelijk dat zij mij de ondersteuning kon bieden die ik nodig had.”

Energie en inzichten

De aanpak van Katlijn kon Nele meer dan bekoren: “Katlijn is heel betrokken en haar aanpak geeft je de energie die je nodig hebt om tot de juiste inzichten te komen. Zo’n traject is een echte wisselwerking waarbij er aan twee kanten van de tafel heel hard wordt gewerkt. Dankzij de ondersteuning van Katlijn heb ik nu een helder concept en een sterke branding. Ze is erin geslaagd om de verschillende stukjes van mijn aanbod samen te brengen onder één noemer en daar een sterk merk van te maken. Ook het brandingplan dat ik kreeg, is zeer waardevol. Het maakt duidelijk waar ik voor sta, wat ik wil bereiken en hoe ik efficiënt en op een goede manier op mijn bestemming raak.”

De lat ligt hoog op alle vlakken

Katlijn is wie ze is. Ze kent haar vak en speelt geen rolletje. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de vrouw en de consultant Katlijn. Ze is altijd even enthousiast, gedreven en vriendelijk. Ze legt de lat niet alleen hoog voor zichzelf, maar ook voor de mensen die ze begeleidt. En dat is goed, want zo word je voortdurend uitgedaagd en gedwongen om na te denken over je zaak.”

Stappen gezet

“Het traject heeft mij gegeven wat ik nodig had. Het is nog te vroeg om de resultaten van mijn branding financieel vertaald te zien, maar ik heb met de begeleiding van Katlijn meer dan één stap vooruitgezet. Ik heb een helder concept, weet waar ik voor sta en kan dat ook op een goede manier aan mijn doelgroep communiceren. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de rest wel snel zal volgen.”

Het aangename aan het nuttige gekoppeld

Ook het OpmerKelijk Netwerk ervaart Nele als een meerwaarde. “Katlijns netwerk is enorm. Het is heel fijn om daar deel van uit te maken. Ik heb al veel interessante mensen ontmoet en professionele banden kunnen aanhalen. Als Katlijn een mooie connectie ziet tussen twee mensen die elkaar nog niet kennen, dan stelt ze een netwerkkoffie voor waarbij je elkaar leert kennen bij een lekker kopje koffie. Zo koppel je meteen het aangename aan het nuttige. De conclusie? Het businesstraject is een absolute aanrader voor iedereen die zijn bedrijf op de juiste manier wil profileren.”

www.orato.be

Wil je ook met een duidelijke branding je bedrijf doen groeien? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Anja Poel, medezaakvoerster Bakkerij Liesenborgs

Bakkerij Liesenborgs is een begrip op de Limburgse markten. Liefhebbers van ambachtelijk bereid brood en gebak kopen er op steen gebakken kwaliteitsproducten om duimen en vingers bij af te likken. De bakkerij groeide in enkele jaren uit van een eenmanszaak tot een onderneming met meer dan 35 werknemers. Het gevolg? Zaakvoerders Anja en Andy liepen zichzelf voorbij en hadden behoefte aan een bedrijfsstrategie om heel gericht te ondernemen en aan een glasheldere interne en externe profilering. Een behoefte die Katlijn met veel plezier invulde.

Anja: “Vroeger hadden we een kleine bakkerij en deden we alles zelf. Ons harde werk loonde, want we groeiden op korte tijd uit tot een onderneming met meer dan 35 medewerkers. Het gevolg? Veel groeipijnen. Onze structuren voldeden niet, onze procedures stonden allesbehalve op punt en we slaagden er niet in om duidelijk te maken aan onze klanten en onze medewerkers waarvoor we stonden en wat we wilden. Over één ding bestond geen twijfel: we hadden iemand nodig om ons te helpen. Ik kende Katlijn al heel lang en wist dus dat ik bij haar moest zijn om onze problemen op te lossen.”

Neuzen in dezelfde richting

“Katlijn heeft op basis van stevige fundamenten een heel heldere profilering voor onze bakkerij uitgewerkt. Ze heeft tegelijkertijd aandacht besteed aan onze interne en externe branding én aan onze communicatie. Het is nu voor iedereen die met onze bakkerij te maken heeft – wij, onze medewerkers en onze klanten – heel duidelijk waarvoor we staan en wat onze manier van werken is. Het is natuurlijk work in progress, maar Katlijn heeft voor stabiele processen gezorgd. Alle neuzen staan nu in dezelfde richting!”

Allroundsteun en begeleiding

“Wij hebben heel veel steun aan Katlijn gehad. We konden met al onze zorgen en vragen bij haar terecht. Ze heeft ons super begeleid. Tijdens elk gesprek kwamen heel wat ideeën aan bod, maar Katlijn behield binnen deze creativiteit de structuur. Na elke afspraak kregen we een inzichtelijk verslag, zodat we heel goed wisten waar we stonden en wat we konden doen om nog meer vooruitgang te boeken. Het brandingplan dat we aan het einde van het traject kregen, is een echte houvast. Het is in duidelijke taal opgesteld en beslaat alle aspecten die belangrijk zijn voor onze branding. Voor ons als bakkerij was het een grote stap om in zo’n brandingtraject te stappen, maar we zijn blij met onze beslissing, want we hebben er al enorm veel aan gehad.”

Gedreven door passie

“Katlijn doet haar job heel erg graag en dat voel je. Ze is gedreven en altijd opgewekt. En dat werkt stimulerend. Na een sessie met haar barstte ik altijd van de energie en had ik heel veel goesting om er weer voluit tegenaan te gaan. Katlijn kent haar business en slaagt erin om haar kennis te vertalen naar oplossingen voor jouw merk. Haar netwerk is bovendien subliem. Het lijkt wel alsof ze iemand kent voor elke behoefte die je als onderneming kunt hebben. Zo hebben wij bijvoorbeeld een administratieve kracht via haar netwerk gevonden. En ze stelt dat netwerk vrijblijvend voor je open, zonder pusherig te zijn. Dat vond ik heel knap.”

Professioneel groeien

“Mensen die met een zaak willen starten of zaakvoerders die willen groeien en zich juist willen profileren, raad ik het businesstraject zeker aan. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om op een professionele en doordachte manier een zaak uit te bouwen die er staat. Niet twijfelen dus!”

www.facebook.com/bakkerij-liesenborgs

Wil je net zoals Andy en Anja van Bakkerij Liesenborgs je zaak professioneel en met een duidelijke profilering uitbouwen? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Trui De Boitselier, zaakvoerster van Studio Fenix

Trui De Boitselier is een vrouw met een missie. Ze helpt als personal trainer mensen om hun sportieve doelen te bereiken en wijst hun de weg naar een gezondere levensstijl. Omdat het na twee jaar tijd was om met Studio Fenix een volgende, gerichte stap te zetten, volgde Trui het businesstraject van OpmerKelijk.

Trui: “Ik ben heel ambitieus en als ik iets doe, dan doe ik het goed. Daarom wilde ik professionele hulp om een succes te maken van de groeifase waarin ik met mijn zaak was beland. Ik was vooral op zoek naar begeleiding om mijn merkidentiteit te bepalen, mijn doelgroep af te bakenen en te ontdekken hoe ik die doelgroep kon aanspreken met een helder concept, de juiste branding en een goede communicatie. Een collega-onderneemster vertelde mij over Katlijn. Nadat ik naar een event van OpmerKelijk was geweest, heb ik een afspraak gemaakt voor een gesprek. Ik had meteen een goed gevoel bij Katlijn en ben in het businesstraject gestapt.”

Concept op maat

De aanpak van Katlijn sloeg meteen aan. “Ik vind de manier waarop het businesstraject is opgebouwd heel sterk. Je begint met een screening van de huidige situatie en bepaalt daarna waar je naartoe wilt. Katlijn helpt je om in te zien wat je wilt en wat je moet doen om dat te realiseren. Ze ziet kansen, mogelijkheden en USP’s waar je zelf nooit aan had gedacht. Vervolgens ga je samen met haar op zoek naar het juiste concept om die ideale situatie te bereiken. Je krijgt dus maatwerk en dat vind ik de grote kracht van het businesstraject. Nu weet ik waarvoor ik sta en kan ik die boodschap ook helder overmaken aan mijn klanten.”

Doelstellingen bereiken

“Een businesstraject is heel uitgebreid en raakt aan alle aspecten van je onderneming. Je denkt niet alleen na over je concept, maar ook over je aanbod, je prijssetting en alle andere zaken die belangrijk zijn voor je zaak. Katlijn houdt werkelijk met alles rekening en bewaart op elk moment het overzicht. En ze maakt elk facet ook concreet. Op het einde van het traject krijg je een brandingplan. Daarmee heb je alle informatie en kennis in handen die je nodig hebt om aan de slag te gaan en je doelstellingen te bereiken.”

Het goede voorbeeld

“Katlijn is een aangename vrouw. Het is heel gemakkelijk om met haar samen te werken. Ze is heel professioneel en geeft zelf het goede voorbeeld. Als je ziet hoe zij haar zaak presenteert, hoe ze blogt en haar website onderhoudt, dan denk je meteen: dat wil ik ook. Haar aanpak inspireert. Ik kan haar diensten dan ook aan iedereen aanraden die op zoek is naar professionele begeleiding om zijn zaak met een sterk concept en een heldere branding te doen groeien.”

www.phoenix-personalfitness.com

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Leyser, zaakvoerster van ADS&Meer

Ben je een zaakvoerder die geen tijd wilt verliezen aan de administratieve beslommeringen die horen bij het ondernemerschap? Heb je een broertje dood aan  correspondentie, debiteurenbeheer of facturatie?

Dan is Nadine Leyser dé vrouw die je nodig hebt. Haar bedrijf ADS&Meer brengt orde in je administratieve chaos. Zo heb je meer tijd voor je corebusiness, jezelf en je gezin. Het motto van Nadine? Doe waar je goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Een slogan die ze bij de heroriëntering van haar zaak zelf in praktijk bracht door samen te werken met OpmerKelijk.

Een nieuwe richting

Nadine: “Ik wilde met ADS&Meer een andere richting uit, met meer focus op administratie. Daarom besloot ik om te stoppen met de poot boekhouding. Een beslissing met de nodige gevolgen natuurlijk, want ik moest de ontstane leemte opvullen. Helaas wist ik niet goed hoe ik dat precies moest aanpakken. Dus ging ik bij Katlijn langs voor advies.”

Quo vadis?

Ondernemers hebben vaak wel een sterk idee of een duidelijk concept in hun hoofd, maar weten niet hoe ze dat concreet moeten verwezenlijken. Katlijn helpt hen om de weg te vinden. Nadine: “Katlijn gaat heel gestructureerd te werk en laat je aan de hand van doelgerichte vragen tot inzichten komen. Je moet voor jezelf niet alleen uitmaken waar je naartoe wilt, maar ook hoe je jouw bestemming wilt bereiken. Je moet echt nadenken over het concept van je zaak. Katlijn laat je vanuit verschillende standpunten naar je onderneming kijken en daardoor krijg je een bredere kijk op je aanbod en je potentieel. Voor mij betekende dat concreet dat ik kon achterhalen wat de noden en de zorgen van mijn klanten waren. Dat leidde bijvoorbeeld tot een nieuw aanbod: pakketformules van mijn diensten op maat van mijn klanten. Na mijn coaching kreeg ik een brandingplan dat het fundament is geworden van mijn business. Heel leerrijk! Niet alleen voor mij, maar ook voor de partners met wie ik samenwerk, zoals de webdesigner, de grafische vormgever en de copywriter.”

Intensieve aanpak

De coachings van Katlijn gaan diep en zetten aan tot nadenken. Nadine: “Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo motiverend, stimulerend, diepgaand en tegelijkertijd zo kordaat en streng kan zijn als Katlijn. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. Aan de oppervlakte blijven is geen optie: Katlijn doet je doordringen tot de kern van je zaak. Ze slaagt erin om je nieuwsgierig te maken en daagt je voortdurend uit met de taken die je moet voorbereiden tussen twee sessies. Ik had haar vooraf gezegd dat ik haar moeilijkste klant zou zijn en dat ze werk met mij zou hebben, maar Katlijn is er verbazingwekkend vlot in geslaagd om mij te doen bereiken wat ik wilde bereiken. Ik zou deze vorm van begeleiding dan ook aan elke ondernemer aanbevelen. Het is een investering in jezelf en je zaak die je dubbel en dik terugverdient!”

www.adsenmeer.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Monique Mommen, zaakvoerster van Optiek Mommen

Monique Mommen van Optiek Mommen heeft een klare kijk over de richting die ze met haar zaak uit wil: vooruit! Haar voornaamste strijdwapens? Naambekendheid via een uitgewerkte marketingstrategie en een doelgerichte communicatie. Samen met haar man Marc volgde ze een businesstraject van OpmerKelijk en werkte ze met Katlijn aan een solide brandingplan voor de optiek. 

Monique: “Ondernemen is tegenwoordig zoveel meer dan je bezighouden met je corebusiness. Er komt zoveel op je af. Als je wilt blijven bestaan, moet je investeren in je marketing en communicatie en je bedrijf voortdurend op de kaart zetten. Je klanten moeten weten waarvoor je staat en wat je USP’s zijn. Om dat te verwezenlijken konden we hulp gebruiken. Een van onze klanten sprak lovend over Katlijn en daarom heb ik contact met haar opgenomen.”

Kort en bondig

Weten wat je wilt en zou moeten doen is één zaak. Het ook effectief uitvoeren is een andere: “We wisten zelf heel goed waarvoor we stonden en wat we wel en niet wilden. Onze strategie was duidelijk. Het probleem? We deelden die boodschap niet met onze klanten en wisten niet hoe we de communicatie moesten aanpakken. Katlijn heeft ons wazige zicht op brandingvlak op scherp gesteld. Ze liet ons nadenken over de onderscheidende factoren in onze zaak en vertaalde deze naar een sterk concept. Daarnaast formuleerden we onze USP’s en ESP’s om een duidelijke richting te geven aan onze communicatie. Al deze inzichten werden opgenomen in een brandingplan die de leidraad vormt van onze marketing- en communicatiestrategie in de toekomst. Omdat ze buiten onze sector staat, bekijkt ze de dingen door een andere bril. Dat vond ik een echte meerwaarde.”

Aangename coach

“Katlijn daagt je echt uit om na te denken over je zaak. Ze schrikt er ook niet voor terug om je een spiegel voor te houden. Zo kun je niet aan de oppervlakte blijven en word je verplicht om grondig te werk te gaan. Haar aanpak is heel gestructureerd en dankzij de systematische opbouw van het traject behoud je het overzicht. Katlijn heeft een heel groot inlevingsvermogen en communiceert heel direct en duidelijk. Ze heeft een heel positieve en professionele indruk op ons nagelaten. Ik zou haar coaching dan ook aan iedereen aanbevelen.”


www.optiekmommen.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Katja Boons, zaakvoerster van Nieuw (in) Zicht

Katja Boons had al jarenlang haar eigen zaak toen ze bij Katlijn van OpmerKelijk kwam aankloppen. Hoewel ze als gedreven zelfstandige interieurarchitecte voldoende werk had, voelde ze zich niet echt onderneemster. De reden? Ze vertrouwde vooral op haar intuïtie en buikgevoel om haar zaak uit te bouwen en had nood aan een uitgewerkt concept en een doordacht businessplan. Een wens die Katlijn samen met haar met veel plezier vervulde.

Katja: “Ik ben al zes jaar als zelfstandige interieurarchitecte actief en heb in die periode nooit om werk verlegen gezeten. Toch is er altijd die onzekerheid dat op een dag nieuwe klanten hun weg naar mij niet meer zullen vinden. Ik doe namelijk niet aan actieve prospectie en ondernam tot nog toe een beetje op goed geluk. Ik voelde dan ook aan alles dat het tijd was om bewuster te ondernemen. Daarnaast wilde ik mijn aanbod uitbreiden en speelde ik al een hele tijd met het idee om ook workshops te geven. Maar ik wist ook dat ik nooit effectief die stap zou zetten zonder het spreekwoordelijke duwtje in de rug. Ik had dus twee goede redenen om Katlijn om hulp te vragen.”

Terug naar start

Samen met Katlijn onderwierp Katja haar concept aan een grondige inspectie. Katja: “Uit de brainstormsessies met Katlijn bleek dat ik ergens wel een concept had, maar dat ik me daar niet van bewust was. Samen zijn we teruggegaan naar het begin en hebben we een sterk en transparant concept voor mijn zaak ontwikkeld. Katlijn heeft daarbij duidelijk gemaakt wat de kernelementen in mijn ondernemersverhaal moeten zijn. Een aanpak die werkt, want ik onderneem nu veel bewuster. Ook mijn droom om workshops te geven is realiteit geworden. Tijdens het traject hebben we het concept daarvoor volledig uitgewerkt en dat staat nu in de startblokken.”

Nieuw (in) Zicht

“Het absolute hoogtepunt van het businesstraject was voor mij de nieuwe naam die Katlijn voor mijn bedrijf bedacht. Die heeft veel teweeggebracht. De respons op mijn Facebook-pagina was enorm! Ik kan momenteel bijna niet volgen met offertes maken en projecten opstarten. Mijn workload is dankzij die nieuwe naam en mijn sterke concept enorm toegenomen.”

Return on investment

Katja’s investering in het businesstraject vertaalde zich onmiddellijk in groei … en niet alleen op zakelijk vlak. Katja: “Dankzij mijn concept voel ik mij zekerder. Ik netwerk nu zelfs graag. Iets wat ik altijd als onmogelijk had beschouwd. Ik heb als ondernemer dus grote stappen gezet. Bovendien is Katlijns expertise in huisstijl, branding en communicatie goud waard. Vroeger had ik daar weinig aandacht voor. Maar je goed profileren is heel belangrijk voor een ondernemer. Je merkt het resultaat dan ook onmiddellijk aan je omzet. De investering in het businesstraject is dus zeker de moeite waard.”

Professionele en empathische aanpak

“Katlijn is zakelijk maar op een warme manier. Ze is heel betrokken en ze zet je aan het denken. Ze serveert je geen voorgekauwde kost, maar stelt haar keuken voor je open. Ze vertelt je waar de ingrediënten liggen, maar jij bent de kok. Door zelf actief bij te dragen tot het proces, boek je het beste resultaat. Ondernemers, zelfs die met een aantal jaren ervaring, moeten niet twijfelen om het traject te volgen. Het biedt een absolute meerwaarde om je merk te versterken.”

www.nieuwinzicht.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op een vrijblijvend intakegesprek.