Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck hebben in Bocholt een melkveebedrijf met zo’n 150 koeien. Omdat er in en rond de boerderij zoveel te beleven was, richtten ze samen FarmFun op. Hun doel? Een unieke locatie vol toffe activiteiten creëren voor originele teambuildings, kinderfeestjes en vrijgezellendagen. Omdat de pijler van de teambuildings zijn potentieel nog niet optimaal benutte, wilden Patrick en Caroline hun branding herbekijken. Hoe konden ze de bedrijfswereld beter bereiken? Een vraag waar brandingspecialist Katlijn wel raad mee wist.

Caroline: “We wilden een aanpak die meer gericht was op bedrijven. Onze boerderij biedt de ideale locatie om originele en superleuke teambuildings te organiseren. Helaas wisten we niet hoe we die bedrijven moesten bereiken. We hadden behoefte aan professionele hulp om vanuit een sterk concept en de juiste communicatie bedrijven aan te spreken. Via mond-tot-mondreclame kwamen Patrick en ik bij Katlijn terecht. Ik ging eens proeven van een van de OpmerKelijke workshops en die smaakte naar meer. Al het goede dat ik over Katlijn had gehoord, werd bevestigd. Ik had vertrouwen in haar en vroeg haar om ons te helpen.”

Een sterk concept

“Katlijn zegt altijd dat een sterk concept eenvoudig moet zijn en vooral inspeelt op het gevoel. Het moet een antwoord bieden op de concrete behoeften van je doelgroep én origineel zijn. Ze ging meteen heel intensief aan de slag en bedacht voor ons een concept rond het thema ‘koe’. Het concept maakt de brug tussen de boerderij en de filosofie van bedrijven: zij willen natuurlijk een return halen uit hun teambuilding. Medewerkers van bedrijven zijn daarom bij ons voor een dag koe-llega’s die door de teambuilding met elkaar gaan koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. Na een dag bij ons wordt de ‘koe’ terug ‘co’, maar dan sterker, hechter en beter. Kortom: een teambuilding bij ons is niet alleen farmtastisch leuk, maar versterkt ook de teamgeest. Knap hoe Katlijn erin geslaagd is om ons melkveebedrijf te integreren in een sterk merk en helder concept. Dat getuigt van veel denkwerk, inzet en creativiteit!”

Geen compromis

“De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ikzelf meteen overtuigd was van de kracht van het concept, maar dat Patrick er niet helemaal achter stond. Dat was niet gemakkelijk voor Katlijn, maar ze ging er heel positief mee om. Ze gaf een sterk pleidooi voor het concept met goede argumenten en legde geduldig aan Patrick uit waarom het zo sterk was. Ze koos niet meteen voor een compromis en bleef achter haar idee staan, maar maakte ons duidelijk dat ze ons niets wilde opleggen, ook al geloofde ze heel hard in het concept. Ze kon Patrick overtuigen en hij is nu helemaal mee! De eerste keer dat ik onze drie koe-ideeën met een groep deelde, was in het midden van ons traject. Tijdens een teambuilding met 90 mensen heb ik honderduit verteld over koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. En wat zag ik ’s avonds op Facebook? Een van de deelnemers sprak met die termen lovend over de teambuilding. Dat gaf ons natuurlijk een echte boost!”

Waarde voor je geld

“Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd.”

Meteen opnieuw

“Katlijn is een supertoffe vrouw die weet waarmee ze bezig is. Ze is enthousiast en to the point. Ik heb niets dan lof voor haar. Zonder haar begeleiding zouden we vandaag niet staan waar we staan. Ik heb het businesstraject dan ook al aan andere ondernemers aangeraden. En als ik zou kunnen, dan zou ik meteen opnieuw een traject volgen. Ik vond het echt jammer dat het was afgelopen, want ik reed elke keer met veel plezier naar OpmerKelijk.”

 

www.farmfun.be

Streef jij ook naar een sterk concept voor je onderneming? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Petra Rubens, zaakvoerster van Talent4People

Talent4People biedt kmo’s oplossingen aan voor al hun hr-uitdagingen. Het bedrijf van zaakvoerster Petra Rubens ondersteunt kmo’s in hun human resources en fungeert als een echte externe personeelsdienst. Omdat Petra aanvoelde dat de profilering van haar zaak niet op maat van haar doelgroep was, vroeg ze Katlijn om hulp met haar branding. Het begin van een mooie en rendabele samenwerking.

Petra: “Ik wist dat de dienstverlening en de structuren van Talent4People helemaal aangepast waren aan de behoeftes van kmo’s. Toch botste ik in salesgesprekken vaak op een muur. Potentiële klanten hapten niet toe. De reden? Ik profileerde mijn bedrijf op de verkeerde manier. Ik zat met Talent4People in een groeifase, maar ik moest vaststellen dat mijn foute profilering mijn groei afremde. Het gevolg was dat ik niet alle opportuniteiten van mijn business benutte. Ik ontmoette Katlijn op het Word OpmerKelijk Geïnspireerd-event dat ze jaarlijks organiseert. Haar expertise in branding en communicatie bleek precies wat ik nodig had.”

Instant effect

Het effect van de samenwerking kwam sneller dan verwacht. Petra: “Het aanbod van Talent4People op zich zat goed, maar Katlijn en ik hebben eerst een echt concept uitgewerkt waarmee ik met mijn merk het onderscheid kon maken. Vervolgens hebben we dit vertaald naar mijn communicatie. Ik deed mijn bedrijf tekort door niet goed te communiceren waarvoor ik stond en welke meerwaarde ik kmo’s kon bieden. Katlijn hielp me om de juiste woorden te vinden. In de tweede sessie al bepaalden we mijn steppingstones en werkten we aan mijn concept, dat in een latere fase de basis zou vormen van mijn elevator pitch. Het resultaat? Ik kon beter uitleggen wat Talent4people precies deed. En echt, vanaf dat moment stroomden de klanten toe. Ik communiceerde eindelijk in de taal van kmo’s en kon weer groeien. Ik stond versteld van het snelle effect: mijn gerichtere profilering vertaalde zich meteen in een hogere omzet.”

Puntjes op de i

“De aanpak van Katlijn is heel doordacht en uitstekend onderbouwd. Ze heeft in haar trajecten aandacht voor alle aspecten van je onderneming. En dat gaat heel diep, tot de prijssetting toe. Katlijn dwingt je om ook in een drukke groeifase stil te staan en na te denken over wat je aan het doen bent en welke richting je uit wilt gaan. Ze brengt je tot inzichten en zoekt tot ze de perfecte profilering voor jouw zaak vindt. Ze is dan ook heel persoonlijk betrokken en hanteert een motiverende en inspirerende aanpak. Zo’n traject is heel intensief. Je brein maakt echt overuren. Ik vond het ook een meerwaarde dat Katlijn zo veeleisend is. Het moet helemaal correct zijn en goed voelen voor haar. Dat ze de puntjes op de i zet, is een understatement. Ze legt samen met jou stevige fundamenten waarop je jouw bedrijf verder kunt uitbouwen en waarmee je meteen rendabeler kunt ondernemen. Je weet dan precies waarvoor je bedrijf staat, zodat je dat gemakkelijk aan potentiële klanten én nieuwe medewerkers kunt communiceren.”

Je eigen bijbel

“Katlijn schrijft al het denkwerk neer in een uitgebreid brandingplan. Wanneer je dat plan ontvangt, overvalt je een echt ‘wow, hebben we dat allemaal gerealiseerd’-gevoel. En dan voel je je best trots. Je weet dat je klaar bent voor de toekomst en weet precies hoe je je verschillende elementen van je branding met elkaar kunt verbinden. Ik heb mijn plan al dikwijls in de hand genomen. Het is mijn eigen Talent4People-bijbel.”

Vrouwen onder elkaar

“Een ander voordeel van samenwerken met Katlijn is dat ze je introduceert in het OpmerKelijk Netwerk. Dat is een no-nonsensenetwerk van ondernemende vrouwen met een gemeenschappelijk doel: elkaar helpen. Het voelt helemaal niet commercieel aan. Integendeel. Het is een heel warm en toegankelijk netwerk van vrouwen die elkaar dagelijks vragen stellen, tips geven en doorverwijzingen doen vanuit een heel grote gunfactor. Deel uitmaken van zo’n netwerk is een echte verrijking.”

www.talent4people.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ann Van den Rijn, zaakvoerster van Gym Tonic

Mensen op een aangename manier en met persoonlijke aandacht en professioneel advies in een trendy setting coachen naar een fitter, gezonder en blijer leven. Dat is de missie van lifestyleclub Gym Tonic. Omdat het na vijftien jaar tijd was om eens kritisch naar haar zaak te kijken en met een vernieuwd concept en duidelijke branding de volgende stappen te zetten, volgde zaakvoerster Ann Van den Rijn het businesstraject van OpmerKelijk.

Ann: “Vijftien jaar is een lange tijd. Ik had het gevoel dat mijn concept aan vernieuwing toe was. Ideeën had ik genoeg, maar om die op de juiste manier in de praktijk te brengen, kon ik professionele ondersteuning gebruiken. Ik had Katlijn ontmoet op een netwerkevent van UHasselt en ben haar blijven volgen. Ik wist dus dat zij OpmerKelijke dingen deed en vroeg haar om mij te helpen bij mijn nieuwe concept en branding.”

Dubbele uitdaging

De twee concrete vragen van Ann bij de start van het traject? Ze wilde haar bestaande merk Gym Tonic een rebranding geven vanuit een sterk concept, om de onderscheidende aanpak nog duidelijker te profileren. Daarnaast wilde ze een OpmerKelijke branding uitwerken voor een nieuwe groepspraktijk binnen Gym Tonic. Daar zouden een kinesist, osteopaat, voedingsdeskundige en mental coach de klanten vanaf 2017 aanvullend ondersteunen. De branding van deze nieuwe praktijk moest uiteraard wel duidelijk passen bij de rebranding van Gym Tonic. Kortom: geen evidente oefening.

One of a kind

Ann: “Wat Katlijn doet, is echt uniek. Er zijn heel veel bureaus die je helpen met je marketing en communicatie. Maar verder dan enkele PowerPoint-slides met advies gaat het meestal niet. Het businesstraject van OpmerKelijk biedt veel meer diepgang. Het is echt one of a kind. Katlijn helpt je ook om je nieuwe concept in de markt te zetten. Haar input is een grote meerwaarde. Het brandingplan dat je krijgt aan het einde van een traject is een houvast met concreet advies op maat van je onderneming. Daar kun je echt mee aan de slag gaan.”

OpmerKelijk genoeg?

Ann: “Katlijn weet waarmee ze bezig is en heeft het talent om zich perfect in te leven in jouw situatie. Maar ze praat je zeker niet naar de mond. Elke keer als ik heel enthousiast over een idee vertelde, speelde zij advocaat van de duivel. Ze stelde altijd de vraag of dat wel OpmerKelijk was en paste in mijn concept. Zo triggerde ze me. En daar ben ik haar heel dankbaar voor, want die aanpak werkt.”

Bewaker van je merk-DNA

Ann: “Als je spreekt over een betrokken consultant, dan spreek je over Katlijn. Ze waakt echt over je merk-DNA. Een voorbeeld? Zij kwam het brandingplan aan mijn team voorstellen. Zo konden we de juiste accenten leggen en ervoor zorgen dat iedereen mee was. En de reactie van mijn mensen was heel positief. Ik heb echt het gevoel dat ze klaar zijn om samen met mij ons nieuwe concept te vermarkten.”

De juiste woorden

Ann: “Ik was ook onder de indruk van het schrijftalent van Katlijn. Hoe zij erin geslaagd is om mijn concept te verwoorden. Dat is echt straf! Elke keer als ik de samenvatting van een sessie las, werd ik emotioneel. Knap hoe zij er altijd in slaagde om de essentie te vatten en die treffend te verwoorden. Je merkt het al: ik ben fan. Ik zou het businesstraject dan ook zeker aan iedereen aanraden. Dat heb ik trouwens al gedaan.”

Na de boeiende mentale work-outs tijdens het OpmerKelijk businesstraject was Gym Tonic 2.0 een feit! Vanaf 2017 vult de nieuwe groepspraktijk met de naam 4Effect by Gym Tonic het aanbod van Gym Tonic waardevol aan.

www.gymtonic.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Marc en Monique Mommen, zaakvoerders van Optiek Mommen

Marc en Monique Mommen van Optiek Mommen hebben een klare kijk over de richting die ze met hun zaak uit willen: vooruit! Haar voornaamste strijdwapens? Naambekendheid via een uitgewerkte marketingstrategie en een doelgerichte communicatie. Samen met haar man Marc volgde Monique een businesstraject van OpmerKelijk en werkte ze met Katlijn aan een solide brandingplan voor de optiek.

Monique: “Ondernemen is tegenwoordig zoveel meer dan je bezighouden met je corebusiness. Er komt zoveel op je af. Als je wilt blijven bestaan, moet je investeren in je marketing en communicatie en je bedrijf voortdurend op de kaart zetten. Je klanten moeten weten waarvoor je staat en wat je USP’s zijn. Om dat te verwezenlijken konden we hulp gebruiken. Een van onze klanten sprak lovend over Katlijn en daarom heb ik contact met haar opgenomen.”

Kort en bondig

Weten wat je wilt en zou moeten doen is één zaak. Het ook effectief uitvoeren is een andere: “We wisten zelf heel goed waarvoor we stonden en wat we wel en niet wilden. Onze strategie was duidelijk. Het probleem? We deelden die boodschap niet met onze klanten en wisten niet hoe we de communicatie moesten aanpakken. Katlijn heeft ons wazige zicht op brandingvlak op scherp gesteld. Ze liet ons nadenken over de onderscheidende factoren in onze zaak en vertaalde deze naar een sterk concept. Daarnaast formuleerden we onze USP’s en ESP’s om een duidelijke richting te geven aan onze communicatie. Al deze inzichten werden opgenomen in een brandingplan die de leidraad vormt van onze marketing- en communicatiestrategie in de toekomst. Omdat ze buiten onze sector staat, bekijkt ze de dingen door een andere bril. Dat vond ik een echte meerwaarde.”

Aangename coach

“Katlijn daagt je echt uit om na te denken over je zaak. Ze schrikt er ook niet voor terug om je een spiegel voor te houden. Zo kun je niet aan de oppervlakte blijven en word je verplicht om grondig te werk te gaan. Haar aanpak is heel gestructureerd en dankzij de systematische opbouw van het traject behoud je het overzicht. Katlijn heeft een heel groot inlevingsvermogen en communiceert heel direct en duidelijk. Ze heeft een heel positieve en professionele indruk op ons nagelaten. Ik zou haar coaching dan ook aan iedereen aanbevelen.”


www.optiekmommen.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Lynn De Merlier, zaakvoerster van Goesting in Gezondheid en Goesting in Gezonde Granola

Neem een gedreven osteopaat en voedingsdeskundige die een nieuwe richting uit wil met haar zaak, voeg daar een expert in branding en marketing aan toe, en overgiet alles met het OpmerKelijk Businesstraject. Het resultaat? Een gelukkige ondernemer met een sterk concept voor haar nieuwe zaak en webshop én toegang tot het ijzersterke OpmerKelijk Netwerk.

Lynn: “Ik had een osteopathiepraktijk en besteedde in mijn behandelingen veel aandacht aan voeding. Voor mij gaan osteopathie en gezonde voeding hand in hand. Die combinatie vormt de basis voor een gezond en fit lichaam. Mijn aanpak leidde tot gelukkige patiënten. Toch voelde ik dat ik almaar minder enthousiast werd over mijn praktijk. Eerst wist ik niet goed waarom, maar na een tijdje besefte ik dat mijn aanbod te uitgebreid was en dat ik een beetje blind aan het ondernemen was. De reden? Ik had mijn doel en doelgroep niet helder gedefinieerd. Dat wilde ik dus graag aanpassen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ik besefte heel goed dat dat vergaande gevolgen zou hebben voor mijn business. De conclusie? Ik had professionele hulp nodig.”

Brandingplan als salestool

“Ik vertelde mijn professionele kopzorgen aan een collega-ondernemer die bij Katlijn een traject had gevolgd. Ze liet me haar brandingplan zien en … ik werd meteen heel enthousiast. Zo’n uitgebreide begeleiding waarbij elk aspect van je zaak op een professionele manier door een expert wordt bekeken en uitgewerkt, dat was precies wat ik nodig had. Ik maakte een afspraak voor een intakegesprek maar dat was eigenlijk een formaliteit. Ik was al verkocht voor ik een voet bij OpmerKelijk had binnengezet. De afstand Lokeren-Beverlo was geen enkel bezwaar. Voor expertise en intense begeleiding ben ik bereid om extra inspanningen te leveren. Trouwens, zo’n rit is een bezinningsmoment en geeft je de kans om eens rustig over je zaak na te denken.”

Helder concept en nieuwe naam

“De rebranding van mijn praktijk is vlot verlopen. Katlijn is echt heel sterk in wat ze doet. We hebben veel tijd besteed aan de definitie van mijn doel en doelgroep. Dat vond ik een heel moeilijke oefening. Maar eens je dat hebt gedaan, wordt elke andere beslissing een stuk makkelijker. De nieuwe naam van mijn zaak is daar een mooi voorbeeld van. Tijdens onze sessies kwam het woord goesting altijd terug. Goesting in energie, in lekker eten, in een lichaam dat beter functioneert … Het inspireerde Katlijn tot de naam Goesting in Gezondheid. Die geeft perfect weer waar ik en mijn zaak voor staan. Ik ben ook heel blij met de uitwerking van mijn concept. Katlijn heeft mijn aanbod aan osteopathie en voedingsadvies – of de combinatie van beide – heel overzichtelijk gemaakt en in trajecten gegoten. Ach, ze heeft zoveel voor mij gedaan. Dat allemaal opsommen is onbegonnen werk!”

Branding, the sequel

Het ene sterke concept leidde tot het andere. “Ik speelde al lang met het idee om mijn patiënten ook gezonde granola’s aan te bieden. Toen ik tijdens een van de laatste sessies dat idee met Katlijn deelde, zag zij meteen veel meer potentieel. Waarom zou ik mij beperken tot mijn patiënten? Ze overtuigde me om dat idee commercieel uit te werken en een webshop uit te bouwen. Katlijn was zo enthousiast dat ik besloot om het te doen. Dus deden we een traject small om mijn webshop Goesting in Gezonde Granola in de wereld te zetten. En weer bewees Katlijn haar expertise in marketing en branding. Trouwens, momenteel loopt er een tweede traject small waarin we ons focussen op mijn online voedingsadvies en workshops. Al die projecten had ik nooit kunnen realiseren zonder de professionele begeleiding van Katlijn. Voor ik haar kende, had ik geen kennis van marketing en branding hoewel dat even belangrijk, of zelfs nog belangrijker is voor je zaak dan je corebusiness. Katlijn heeft me echt uitstekend geholpen.”

Professionele rots

“Katlijn is mijn rots in de … branding. ? Ik kan altijd bij haar terecht. Ze is heel toegankelijk en maakt er een erezaak van om je snel te antwoorden wanneer je een vraag hebt. Ik denk dat ze ongeveer alles weet over marketing en branding. Ze is de top in haar vakgebied, denkt met je mee en geeft altijd eerlijk haar mening. En ze is heel gepassioneerd in alles wat ze doet. Het is heel aangenaam en geruststellend om met zo’n professional samen te werken.”

Motiverend netwerk

“Het OpmerKelijk Netwerk is echt uniek. Het is heel motiverend om mensen te leren kennen die net zo gedreven zijn als jij. Deel uitmaken van het netwerk heeft mijn ondernemerszin nog meer aangewakkerd. Je komt in contact met de juiste mensen om je ideeën de juiste vorm en uitwerking te geven. De connecties die Katlijn je aanreikt, zijn echt super en helpen je om je zaak op een goede manier en met de hulp van professionals verder uit te bouwen. Kortom: wil je jouw bedrijf met succes rebranden, dan is samenwerken met Katlijn een must!”

www.goestingingezondheid.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Chiel Vanclee en Ilse Palmaers, zaakvoerders van Ilspirati

Ilspirati in Tongeren is zoveel meer dan een bloemenwinkel. Natuurlijk kan je er prachtige boeketten en mooie bloemstukken kopen. Maar Chiel Vanclee en Ilse Palmaers geven ook workshops, decoreren feesten en kleden kantoor- en andere ruimtes aan. Het gevolg? Hun oude bedrijfsnaam, ‘Bloemen Vanclee’, schoot te kort. Daarom gingen ze langs bij Katlijn van OpmerKelijk voor een volledige rebranding van hun zaak.

Ilse: “Chiel en ik waren al langer op zoek naar een andere naam voor onze business. De vlag dekte de lading niet meer. Voor de buitenwereld waren de bloemenwinkel Vanclee. Maar wij zijn zoveel meer. We wilden in een nieuwe naam voor onze zaak geen verwijzing meer naar bloemen. Ik leerde Katlijn en OpmerKelijk kennen op het netwerkevenement Word OpmerKelijk Geïnspireerd. In een verkennend gesprek achteraf voelde ik meteen aan dat Katlijn ons zou kunnen helpen. Enkele maanden geleden was het dan zo ver en tekenden we in op het businesstraject.”

Duidelijke structuur

“Ons aanbod was groot en we misten ook een plan van aanpak voor onze zaak. Al tijdens de eerste gesprekken bracht Katlijn structuur in ons verhaal. Onze bloemen zijn ons medium. Ze vormen de basis voor onze vier pijlers: de verkoop van boeketten, de decoratie van feesten, de organisatie van workshops en de aankleding van kantoorruimtes. Die duidelijke structuur stelt ons in staat om gericht te bepalen wat we wel, en vooral wat we niet meer willen doen. We staan nu veel steviger in onze schoenen en dat geeft ons vertrouwen.”

Helicopterview

Chiel: “Katlijn heeft met haar businesservaring en helicopterview orde gebracht. Verrassend? Ja en neen. Ja, omdat ze ons met haar heldere visie en opmerkelijke suggestie voor de naamswijziging aangenaam overdonderde. Maar ook neen, want het voelt allemaal zo juist en logisch. Het verhaal klopt helemaal. Een resultaat dat we zonder Katlijn nooit hadden bereikt.”

Openbaring

Ilse: “Katlijn is een echte pro die tot in de puntjes is voorbereid. We hebben samen hard gewerkt maar ook veel gelachen. De aanpak van Katlijn is ontwapenend en direct. Empathisch ook. Onze ideeën matchten én groeiden uit tot een hoger niveau. Ik durf zeggen dat de samenwerking voor ons een echte openbaring was.”

OpmerKelijk meer

“Het brandingplan is voor ons een echte houvast. Met onze elevator pitch zetten we nu een stevig verhaal neer. We weten nu bijvoorbeeld ook op welk type klanten we ons moeten focussen. En dat is het eigenlijk, we hebben een duidelijke focus. Maar er is meer. Dankzij de samenwerking maken we nu deel uit van het OpmerKelijk netwerk. Zo leren we ook andere gepassioneerde ondernemers kennen. Heel erg leuk!

Sterk in sociale media

Ik zou OpmerKelijk zeker ook aanraden aan ondernemers die niet meer helemaal mee zijn met sociale media. Want dat is een must voor elk bedrijf. Ikzelf heb gelukkig wel wat voorkennis maar ik merk dat heel wat ondernemers rond mij schrik hebben om aan hun digitale verhaal te beginnen. Jammer, toch? Katlijn en Sofie bekijken samen met jou hoe je je kunt profileren op de sociale media en wat je kunt bereiken met een goede aanpak. En daar doe je als ondernemer alleen maar je voordeel mee!”

www.ilspirati.be

Is jouw business toe aan een rebranding? Wil jij ook meer structuur in je aanbod brengen? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Stéphanie Tuytens, zaakvoerder van F! by Fabulous!

Stéphanie Tuytens, een ‘sportivo’ pur sang, was het beu om zich altijd in donkere uniseks pakjes te hullen als ze ging sporten. Ze richtte F! by Fabulous! op en vulde zo een gat in de kledingmarkt met een opvallende sportcollectie exclusief voor vrouwen. Haar aanbod bestaat uit verrassende, eigenwijze en een tikkeltje rebelse sportkleding voor vrouwen die wielrennen, zwemmen, lopen of aan triatlon doen. Tijdens de uitwerking van haar idee was het boek Onderneemster zkt sterk merk haar leidraad. Omdat ze haar concept wilde finetunen en nog meer ruggengraat wilde geven, zocht ze Katlijn op, coauteur van het boek.

Stéphanie: “In een eerste gesprek vertelde ik Katlijn dat ik heel goed wist wat ik wilde brengen, maar dat ik de storytelling miste. Ik had een kader nodig om mijn verhaal aan op te hangen. Ik kreeg meteen heel wat huiswerk mee, met veel vragen die ik zelf eerst moest uitklaren. Waarom wilde ik deze collectie ontwerpen? Wat triggerde mij zo? Met mijn antwoorden ging Katlijn intensief aan de slag en creëerde ze de basis van het concept. Ik wil dat vrouwen hun twijfels overboord gooien. Zeker ook tijdens het sporten. Ik wil dat ze hun vrouwelijkheid vol zelfvertrouwen zien.”

Op zoek naar daadkracht

“Toen ik bij Katlijn aanklopte, draaide ik al maanden in een vicieuze cirkel. Mijn man is begin 2016 overleden en dat heeft mij helemaal gekraakt. Hij was degene die mij motiveerde om onderneemster te worden, om achter mijn dromen aan te gaan. Plots stond ik er alleen voor met onze drie kinderen. Ik besef nu dat ik ook naar Katlijn gestapt ben omdat ik zelf daadkracht miste. Wat ben ik blij dat ik haar getroffen heb! Ze heeft ongetwijfeld zelden zo’n emotioneel beladen businesstraject begeleid, maar dankzij haar empathische én motiverende aanpak sta ik waar ik nu sta.”

F!ck your Fear!

“Uren en uren hebben we gepraat om het concept vorm te geven. Haar enthousiasme werkte aanstekelijk en na iedere sessie ging ik vol energie en plannen terug naar huis. Katlijn is heel ver gegaan om het echt te kunnen beetpakken, maar plots had ze dat ‘eureka!’-moment. Katlijn kwam met het grandioze idee om de F! van Fabulous! als kapstok te gebruiken. F, van ‘F!ck your Fear!’ Want dat is wat ik wil zeggen tegen alle vrouwen. En hoe gooi je je twijfels overboord? Wel, ‘Flirt with your Figure!’, ‘Focus with your Figure!’ en ‘Fabulize with your Figure!’ Het OpmerKelijke concept van F! bij Fabulous! was geboren.”

Pers mee in verhaal

“Ik heb veel moeten leren als kersverse onderneemster. Ik mag dan wel een madam zijn die stevig in haar schoenen staat, toch moest ik uit mijn comfortzone treden om mijn verhaal wereldkundig te maken. Zo nam ik in februari 2017 deel aan een pr-speeddate in Antwerpen, waar nieuwe merken telkens zeven minuten kregen om zich te ‘verkopen’ aan journalisten en bloggers. Drempelvrees! Maar weer was Katlijn er om mij klaar te stomen voor dat event. ‘Geloof in jezelf Stéphanie, je kunt dit!’ En ja, het was een voltreffer. Ik had de pers mee in het verhaal dat Katlijn en ik samen hebben uitgewerkt. Het heeft me heel wat media-aandacht opgeleverd. Op weg naar huis heb ik Katlijn een berichtje gestuurd: ‘Je hebt gelijk, jouw aanpak werkt!’ (lacht)

Unieke propositie

“Zonder Katlijn zou dit nooit zijn uitgegroeid tot zo’n mooi verhaal, daar ben ik echt van overtuigd. Katlijn is empathisch en tegelijkertijd heel open en eerlijk. Dat is soms confronterend. Toch heb ik het graag zo, want op die manier leer je het snelst. Ik raad ondernemers echt dit businesstraject aan. Ik ben van Oudenaarde, en OpmerKelijk ligt niet bij de deur. Maar Katlijns propositie voor groeiende ondernemers is uniek. Dus ik bazuin dat rond. Er is opnieuw een andere ondernemer uit Oudenaarde die nu een intakegesprek bij Katlijn geboekt heeft. Tof, hè!”

www.fbyfabulous.be

Heb jij net zoals Stéphanie iemand nodig die je branding helpt bepalen en je begeleidt in de versterking van je merk? Neem dan contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies

Ondernemers die graag gracefully en met een gerichte visie en duidelijke waarden willen groeien, kunnen terecht bij boekhoudkantoor Fiscadvies in Leuven. Zaakvoerster Carla Van Corenland koos voor het brandingtraject van OpmerKelijk, omdat ze voelde dat het tijd was om haar onderneming te rebranden en haar concept aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van ondernemers.

Carla: “Ik heb Katlijn ontmoet toen we samen met een aantal andere ondernemers op businesstrip waren in New York. Ik vertelde aan een van de groepsleden dat ik een nieuw logo voor mijn boekhoudkantoor wilde. En zij raadde mij aan om eens met Katlijn te praten. Het resultaat? Een nieuw logo bleek onvoldoende om mijn nieuwe elan en veranderde werkwijze aan de wereld duidelijk te maken. En dus stapte ik voor een volledige rebranding in het OpmerKelijk Brandingtraject.”

Meteen structuur

“Je verwacht het niet van een boekhouder, maar ik ben van nature eerder ongestructureerd. Ik was dus heel blij dat Katlijn vanaf het eerste moment structuur bracht. Het traject omvatte negen sessies en Katlijn maakte meteen duidelijk wat het doel van elke sessie was. Ik vond het ook heel fijn om de voorbereidende vragen te beantwoorden. Het deed me heel strategisch nadenken over mijn bedrijf. En als Katlijn er dan in de sessies met mij dieper op inging, werd ik weer getriggerd. Ik vond die aanpak heel stimulerend.”

Inspelen op de markt

“In de ontwikkeling van mijn concept had Katlijn aandacht voor het bedrijfseconomische aspect én het ondernemingsluik. Ze kan zich echt heel goed inleven in je business. Ze is zelf ondernemer, is heel creatief en werkte lang als kmo-adviseur in de banksector. Dat is de ideale combinatie. Mijn kantoor is altijd al vooruitstrevend geweest. Maar Katlijn heeft een concept uitgewerkt met drie pijlers waarmee ik echt kan inspelen op wat er leeft op de markt en mijn dienstverlening nog beter kan afstemmen op de behoeften van mijn klanten.”

Een oprecht klankbord

“Ik ben iemand die altijd opportuniteiten ziet. Elke sessie had ik dus wel iets waarover ik met Katlijn wilde sparren. En zij is de ideale sparringpartner. Ze is een objectieve professional die met je meedenkt en elk idee aftoetst aan je concept en je branding. En ze is nooit veroordelend maar altijd helpend. Past een idee niet binnen je branding? Dan legt ze je met onderbouwde argumenten uit waarom niet. Kortom: ze is een oprecht klankbord. En dat mis ik wel nu mijn traject is afgelopen.”

Een aanrader

“Het brandingtraject is echt goed. Ik heb het ook al aan sommige van mijn klanten aangeraden. Als je niet zo creatief bent en op zoek bent naar ideeën voor je concept of branding, of wel ideeën hebt maar er niet in slaagt om die te kanaliseren en structureren, dan moet je bij Katlijn zijn!”


www.fiscadvies.be

Wil je ook een creatieve rebranding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Mario en An Meylemans, zaakvoerders van Inlijstingen Meylemans

Inlijstingen Meylemans is gespecialiseerd in inlijstingen op maat voor de kunstwereld en de creatieve en culturele wereld. Hun USP’s naast doorgedreven maatwerk? Professioneel advies en een persoonlijke aanpak die leiden tot een vertrouwensband met hun klanten. Omdat zaakvoerster An Meylemans het tijd vond voor andere focuspunten en nieuwe doelstellingen, volgde ze samen met haar man Mario het businesstraject van OpmerKelijk. Het doel: een nieuw concept en een duidelijke branding.

An: “Onze zaak bestaat al zo’n veertig jaar. Ik draai ongeveer de helft daarvan mee en ben sinds 2014 ook zaakvoerder. Werken op maat is altijd belangrijk voor ons geweest, maar ook standaardkaders maakten deel uit van ons aanbod. Dat laatste marktsegment lag me minder. Het schonk mij niet de voldoening die ik kreeg van het maatwerk. Dat wilde ik dus graag anders. Bovendien kwam mijn man mee in de zaak. En dat bracht heel wat mogelijkheden met zich mee, zoals meer maatwerk en gespecialiseerder en complexer werk. Daarom grepen we het moment aan om onze onderneming eens kritisch te bekijken en nieuwe doelen en doelgroepen te bepalen. Een nieuw concept en een sterke branding zouden onze zaak een boost geven. Dus stapten Mario en ik naar OpmerKelijk.”

Merk-DNA

“Onze business is voor buitenstaanders niet zo gemakkelijk. Maar Katlijn was heel goed voorbereid en luisterde aandachtig naar ons. Ze is erin geslaagd om zich in te leven in onze professionele wereld. Zo kon ze ons merk-DNA bepalen en een concept uitwerken dat volledig bij onze wensen en verwachtingen paste. Ze heeft onze doelgroep helder in kaart gebracht en onderverdeeld in segmenten: de creatieve wereld, de kunstwereld en de culturele wereld. Die opdeling helpt ons om gemakkelijker de juiste stappen te zetten om onze klanten te bereiken.”

Bewustwording

“Wij vonden wat we deden altijd heel normaal. Een honderdtal werken inlijsten voor een tentoonstelling? Dat vonden wij niet uitzonderlijk. Katlijn heeft ons doen beseffen dat onze dienstverlening en ons merk wel heel speciaal en OpmerKelijk zijn. Daardoor zijn we zelfverzekerder geworden en durven we nu uitdagingen aan die we vroeger naast ons hadden neergelegd.”

Concept, branding en meer

“De begeleiding van Katlijn stopt niet wanneer je concept en branding op punt staan. Ze helpt je ook met de vertaling naar de praktijk. Zo heeft ze voor ons een sitemap opgesteld die onze business perfect vat. Iedereen van onze doelgroep zal zich op onze nieuwe site thuis voelen. Bovendien heeft zij ons ook via het OpmerKelijk Netwerk in contact gebracht met de juiste partner voor onze huisstijl en ons logo. Het is trouwens motiverend om deel uit te maken van dat netwerk. Je ontmoet er andere vrouwelijke ondernemers die hetzelfde doormaken als jij.”

Open geest

Katlijn is heel creatief en stipt. Ze stond er echt op dat we onze voorbereidingen maakten. Anders haal je niet het maximum uit het traject. Ze reikt je veel aan, maar is geen doordrijver. Ze heeft een open geest. Als je vindt dat haar idee niet helemaal bij je past, dan gaat ze samen met jou aan de slag om het idee helemaal op jouw maat te boetseren. Ik ben dan ook heel tevreden over onze samenwerking en raad het traject aan iedereen aan.”

www.inlijstingen-meylemans.be

Wil jij ook een concept en branding om in te lijsten? Volg dan het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Mieke Cassiers, zaakvoerster Chocola-Tuti

Wil je een origineel vrijgezellenfeest organiseren? Spreekt een verrassende teambuilding je aan? Of kan je familiefeest wel een leuke en lekkere touch gebruiken? Dan is Mieke Cassiers van Chocola-Tuti je vrouw. Want zij organiseert chocoladeworkshops om vingers en duimen bij af te likken. Om het concept van haar zaak nog te verfijnen en te versterken volgde ze het businesstraject van OpmerKelijk.

Mieke: “Ik was op zoek naar professionele hulp en expertise om het concept van mijn zaak te versterken. De reden? Ik wilde een onderneming met een concept dat verkoopbaar is. Niet dat ik de ambitie heb om op korte termijn Chocola-Tuti te verkopen, maar met zo’n concept ben je ook beter gewapend tegen kopieergedrag en heb je meer tools om je sterker te profileren. Ik was aanwezig op de boekvoorstelling van Onderneemster zkt sterk merk en leerde daar Katlijn kennen. Daarna ging ik naar een event van OpmerKelijk en werd lid van het OpmerKelijk-netwerk. Iedereen die een traject bij Katlijn gevolgd had, was lovend. Ik wist dus dat ik bij haar moest zijn.”

Klaar voor de toekomst

Het businesstraject is intensief. Een synoniem voor ‘hard labeur’, maar ook voor resultaten. “Katlijn is erin geslaagd om mijn concept te verruimen, verfijnen en versterken. De drie bestaande pijlers werden opnieuw gedefinieerd en uitgebreid naar vier, inclusief nieuwe namen. Zo heeft Katlijn de fundamenten van mijn zaak versterkt en heb ik nu een concept waarmee ik klaar ben voor de toekomst. Ze is er ook in geslaagd om de missie en visie die al jaren in mijn hoofd zat, helder en duidelijk op papier te zetten. Het resultaat? Alles is nu veel duidelijker. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn klanten.”

Consultant met een sterke mening

“Katlijn kent haar vak door en door. Ze heeft een sterke mening en is niet bang om die met steekhoudende argumenten te verdedigen wanneer ze anders over iets denkt dan jij. Ze weet waar ze mee bezig is en staat stevig in haar schoenen. Haar grootste kracht vond ik haar vermogen om snel door te hebben wie ik was en wat ik wilde. Ze laat ook niets aan het toeval over. Haar voorbereidingen zijn echt heel uitgebreid en gedetailleerd. Ze zet dubbele puntjes op de i. Je krijgt ook een verslag van elke sessie, waardoor je alles goed kunt blijven volgen. Mijn vader is ook ondernemer, las mee achter de schermen en zag samen met mij dat het goed was.”

De juiste prijs

“De prijs bepalen voor mijn diensten heb ik altijd erg moeilijk gevonden. Ik ben een intuïtieve ondernemer en ben niet graag met de zakelijke kant van ondernemen bezig. Maar Katlijn heeft me min of meer verplicht om die oefening te doen. En dat was een echte eyeopener. Ik verdiende op een van mijn pijlers eigenlijk wat te weinig. Nu heb ik dankzij de begeleiding van Katlijn een correcte prijszetting voor de meerwaarde die ik bied.”

Zeer waardevol traject

“In het begin is het even slikken als je de prijs van het businesstraject hoort. Die is op het eerste gezicht best stevig. Maar ik was zo overtuigd door alles wat ik las en hoorde over het traject dat ik me niet heb laten tegenhouden. Zoals zo vaak heb je pas achteraf alle informatie om de juiste conclusie te trekken. En die is dat ik nu zelfs nog meer zou betalen voor het businesstraject. De meerwaarde en return on investment is heel hoog. Je krijgt bijna een garantie voor meer omzet. Ik ben een echte fan en ambassadeur en heb al veel mensen aangeraden om het traject te volgen.”

www.chocola-tutti.be

Wil jij ook het concept van je onderneming finetunen en versterken? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.