Yannick en Philippe Van de Weerd, zaakvoerders van Kokima Eventkasteel

Philippe en Yannick Van de Weerd runnen als vader en zoon samen Kokima Eventkasteel. Bedrijfsfeesten en teambuildings, maar ook trouwfeesten zijn dagelijkse kost voor dit duo. Na vele jaren van prachtige evenementen voelden ze dat hun merk geen logisch geheel meer was. Het was tijd voor een rebranding! Katlijn van Opmerkelijk liet met veel plezier haar ophaalbrug neer voor deze ondernemers tijdens een strategisch brandingtraject.

De toegevoegde waarde

Yannick: “Onze locatie biedt ongelooflijk veel mogelijkheden. Net dat was misschien een beetje onze valkuil. Want we zagen plots een wildgroei aan allerlei activiteiten die we los van elkaar opstartten. Het logische geheel was ver zoek. We voelden dat het tijd was voor een rebranding.”

Philippe: “Ilspirati, onze vaste partner voor de aankleding van onze evenementen, was heel positief over OpmerKelijk. Die mond-tot-mondreclame overtuigde ons om een kennismakingsafspraak te maken met Katlijn. Vanaf het eerste moment was er een klik. Katlijn verduidelijkte tot in het kleinste detail wat ze wel en niet voor ons kon doen. Ze wilde een toegevoegde waarde bieden. Anders deed ze dit traject niet. Voor ons voelde dat heel vertrouwd aan omdat we zelf ook op die manier werken.”

Met een duidelijk doel voor ogen

Yannick: “Katlijn bezocht onze locatie. Zo kon ze perfect de sfeer van onze business opsnuiven. Ze werkte zich samen met haar team heel grondig in. Dat merkten we al snel aan haar verslagen. Katlijn gaat daar heel ver in. We durven zelfs te zeggen dat ze morgen bij ons aan de slag kan gaan.” 😊

Philippe: “Tijdens het brandingtraject zette Katlijn ons ook aan het werk. Om ons merk nog meer te doorgronden, gaf ze ons een hele reeks oefeningen met telkens een duidelijke doelstelling. We deden niet zomaar losse opdrachten, maar timmerden samen met Katlijn aan ons merk. Elke stap die we met haar zetten, bracht ons dichter bij een duidelijke merkidentiteit en merkstrategie.”

Naar één merkverhaal

Yannick: “Onze oorspronkelijke vraag was om het totaalplaatje in één logisch geheel te gieten. Maar probeer maar eens een trouwfeest op één lijn te brengen met een hardcore teambuildingactiviteit. Toch slaagde Katlijn daarin. Ze bedacht een schitterend merkverhaal met vier pijlers waarbij onze ongedwongen aanpak de rode draad was.”

Philippe: “Katlijn en haar team verzonnen ook verschillende belevingselementen in lijn met onze rebranding. Ze sloegen daarmee echt de nagel op de kop. Neem nu onze ridderzaal. Die was absoluut een pareltje. Maar Katlijn wees ons op de klassieke uitstraling. Ze gaf de raad om de ongedwongen sfeer van buiten ook mee te nemen naar de binnenkant van het kasteel.”

Yannick: “Ze trok die lijn trouwens helemaal door. Zelfs de catering moest eraan geloven. In plaats van klassieke formules zag ze mooie opportuniteiten in streetfood met creatieve afhaalpunten en barbecues.”

Ons aanbod vanuit het klantenperspectief

Yannick: “Ook ons aanbod werd onder de OpmerKelijke loep gelegd. Voordien maakten we een harde opsplitsing tussen vrijgezellenactiviteiten, teambuildings en trouwfeesten. In het nieuwe verhaal van Kokima hertekende Katlijn het aanbod in functie van onze klanten. Ze bedacht drie categorieën die alles omvatten: samen zijn, samen doen en samen verbinden.”

Een corona-opportuniteit

Philippe: “We deden ons brandingtraject tijdens de coronaperiode. Dat was eigenlijk een meevaller. Want eindelijk hadden we de tijd om ons merk grondig aan te pakken en onmiddellijk actie te ondernemen. De ridderzaal is bijvoorbeeld al in lijn met onze nieuwe branding en ons nieuwe logo is gelanceerd. Tussen alle teambuildings, trouwfeesten en andere evenementen door hadden we dat nooit zo snel voor elkaar gekregen.”

Geen leverancier, wel een partner

Yannick: “We zijn supertevreden over ons rebrandingtraject. Het was absoluut een prettige samenwerking en het resultaat mag er zijn.”

Philippe: “Een rebrandingtraject is een echte aanrader voor elke zaakvoerder die al eventjes bezig is. We voelen ons gesterkt in ons ondernemerschap doordat we nu weer een duidelijke koers voor ogen hebben.”

Yannick: “OpmerKelijk is voor ons geen leverancier, maar eerder een partner. Onze relatie stopte niet na de ontvangst van het brandingplan. Als we in de toekomst met een probleem of vraag zitten op het vlak van branding of communicatie, dan kloppen we zeker opnieuw bij hen aan. Katlijn en haar team zijn voor ons een grote steun, ook op lange termijn.”

 

www.eventkasteel.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidend en duidelijk merkverhaal vanuit een strategische branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy