Ilse Wauters, zaakvoerster van ZinZicht
Ilse Wauters van ZinZicht volgde een brandingtraject bij Katlijn van Opmerkelijk. Het resultaat was een nieuw en sterk merk voor haar coachingpraktijk. De eenduidige verhaallijn, het heldere concept en de indeling van haar doelgroepen zorgde voor een duidelijke structuur in haar hoofd.
In een volgende stap wilde Ilse haar kersverse merk lanceren. Ook voor die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk. Ilse stapte in een communicatietraject en ontdekte zo op welke manieren ze haar nieuwe merk in de wereld kon zetten.
Diverse doelgroepen
Ilse: “Met ZinZicht wil ik mensen meer inzicht geven in hoe ze vol goesting kunnen leven, leren, werken en samenwerken. En met ‘mensen’ bedoel ik een heel breed kader, van bedrijven, werknemers en mantelzorgers tot zelfs studenten. Net die diversiteit binnen mijn doelgroep maakt de communicatie rond mijn merk een straffe uitdaging.”
Een eindrapport waarmee ik absoluut verder kan
“Gelukkig kon ik bij Sara van OpmerKelijk terecht voor een communicatietraject. Al van bij de start verraste ze me met de hoeveelheid en de diepgang van haar vragen. Zo vroeg ze bijvoorbeeld wat ik eigenlijk wilde bereiken met mijn communicatie. Die vraag had ik mezelf eigenlijk nog niet gesteld. Maar het antwoord op die vraag was natuurlijk heel belangrijk.
Een andere vraag ging over de manier van profileren. Hoe wilde ik me presenteren? Sara liet me enkele voorbeelden uit mijn sector zien. Zo zag ik meteen wat wel en wat niet bij mij paste.
Het bleef uiteraard niet bij een waslijst aan vragen. Tijdens mijn communicatietraject werd ik bedolven onder handige tips. Sara bereidde zich altijd uitstekend voor. Zo deed ze onder andere een uitgebreid concurrentieonderzoek en gaf ze me een lijst zoekwoorden die relevant waren voor mijn business. Al die kennis werd uiteindelijk samengevat in een eindrapport, mét een communicatieplan. Ik voelde meteen: hier kan ik mee aan de slag!”
Op maat van mijn merk
“Mijn doelgroepen zijn heel divers, ik weet dat. Maar dankzij dit communicatietraject spreek ik elke groep aan op een gepaste manier en met de juiste regelmaat. Zo houd ik een duidelijk overzicht en communiceer ik op een zeer gestructureerde manier. Ik loop nooit het risico om iemand te vergeten of overdreven veel aandacht te geven.”
Professionaliteit van begin tot einde
“Dit communicatietraject is een aanrader! Sara bereidde zich altijd goed voor. Ze heeft een zeer grondige vakkennis. Ze betrok mijn branding doorheen heel het communicatieverhaal en daarbovenop kwam ze nog eens creatief uit de bus. Ik kreeg een duidelijke kijk op mijn communicatiestrategie en hoe ik die moest vertalen naar een communicatieplan.
Dankzij dit professionele traject heb ik nu een rapport in handen waarmee ik perfect weet wat me te doen staat.”
Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.