Joke Decru, directeur van AAP vzw

Joke Decru staat aan het hoofd van AAP (Animal Assisted Projects), een vzw die het maatschappelijk welzijn wil verhogen via positieve mens-dierrelaties. Voor Joke zelf was het altijd heel duidelijk welk pad ze bewandelde met haar organisatie. Maar als ze dat moest uitleggen aan vrijwilligers of stakeholders, kwam ze telkens met een andere invalshoek op de proppen. Al snel realiseerde ze zich dat AAP behoefte had aan een duidelijke branding. Daarvoor zocht én vond Joke hulp bij OpmerKelijk.

Hoe zet ik mijn business op papier?

Joke: “AAP is ontstaan vanuit mijn buikgevoel. Ik wist haarfijn wat ik wilde doen en hoe. Alles zat heel duidelijk in mijn hoofd. Toch merkte ik al snel dat als ik moest uitleggen waarvoor AAP stond, ik telkens een ander verhaal bracht. De rode draad was zoek. Dat gevoel kwam nog meer naar voren toen ik mijn website op poten wilde zetten. Ik kreeg mijn business niet op papier. Dus ging ik op zoek naar hulp.”

De referentie op Facebook

“Op de markt heb je bijzonder veel spelers. Marketingbureaus, communicatiebedrijven, brandingexperten … Kies daar maar eens uit. Ik vond dit niet zo simpel. Daarom stelde ik de vraag naar een goede merkexpert in een Facebook-groep. Zo kwam ik bij Katlijn van OpmerKelijk terecht. Verschillende mensen gaven haar door als referentie en hun ervaring bleek juist te zijn. Vanaf het eerste intakegesprek was er meteen een klik.”

Meer duidelijkheid = meer opportuniteiten

“Bij het begin van mijn brandingtraject gooide Katlijn AAP volledig ‘overhoop’. Mijn hele business werd binnenstebuiten gekeerd en alles werd in vraag gesteld. Daarna bouwden we samen mijn merk weer op. Met de hulp van Katlijns kennis en visie groeide ik naar een duidelijke structuur. Ik leerde afbakenen wat ik wel en wat ik niet wilde doen. Zo kan ik me nu beter profileren naar de buitenwereld toe. We krijgen nu veel meer interessante opportuniteiten. Ik ben zo dankbaar! Dit was echt wat we nodig hadden bij AAP.”

Het concept van AAP

“Katlijn bedacht een strategisch en creatief concept voor AAP. Drie pijlers leggen haarfijn uit wat we doen in onze vereniging. Binnen ‘Aallez’ koppelen we de zorg voor een dier aan een 55+’er. Bij ‘Aamaai’ staat het contact met het dier centraal. Opgeleide vrijwilligers gaan samen met hun dier op bezoek bij een woonzorgcentrum of een therapeutisch centrum. En met ‘Aahzo’ verbeteren we de relatie tussen mens en dier via workshops, lezingen, enzovoort. Het is een duidelijk verhaal naar de buitenwereld toe. En het is een perfecte kapstok voor mezelf. Het zorgt ervoor dat ik niet meer op elke opportuniteit schiet die voorbijkomt.”

Een warm OpmerKelijk nest

“Stap je in een brandingtraject bij OpmerKelijk, dan kom je terecht in een warm nest. Dat geeft een fijn gevoel. Katlijn en haar team laten je op geen enkel moment los. Ook niet als je je brandingplan al in handen hebt. Heb je behoefte aan extra expertise, dan helpen ze je zeker verder. Er zijn bovendien nog tal van andere diensten die heel nuttig zijn om je branding en communicatie te versterken. Zo volgde ik bij OpmerKelijk al een training rond Instagram.

In datzelfde OpmerKelijke nest zitten ook mensen met wie Katlijn vaak samenwerkt. Zoals copywriters, vormgevers en rekruteringsbedrijven. Stuk voor stuk ondernemers van wie je weet dat ze te vertrouwen zijn en dat ze zullen verder helpen om je doel te bereiken.”

Externe expertise voor elk bedrijf

“Elke ondernemer zou bij Katlijn moeten aankloppen. In welke fase hij of zij ook zit. Of je nu starter bent of al een poos meedraait, het is een echte aanrader. Soms zit je als zaakvoerder zo dicht op de realiteit dat het goed is om iemand extern met veel expertise te betrekken. Katlijn pakt je zaak vast, doorprikt de vanzelfsprekendheden en brengt je tot een duidelijke branding. En dat is een héél dankbaar gegeven.”

 

www.aapvzw.be

Streef jij ook naar een OpmerKelijke branding om jouw bedrijf of vzw onderscheidend te positioneren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Kris Vanstraelen en Nicole Reynders, zaakvoerders van Het Buskruid

Kris Vanstraelen en Nicole Reynders runnen al jaren hun hotel Het Buskruid in Lummen. Na een doorlichting van Toerisme Limburg kwamen er heel wat positieve aspecten naar boven. Een mysteryguest gaf een gunstige evaluatie en hun niet-alledaagse ontbijt kreeg een pluim. Maar er waren ook stevige werkpunten, zoals een gebrek aan merkbeleving en een gedateerde manier van communiceren. Daarom beslisten Nicole en Kris om een nieuwe weg in te slaan. En dat werd een BIJzonder OpmerKelijke weg!

Hotel van alles

Nicole: “Als je als man en vrouw samen in een zaak werkt, heb je alleen oog voor je eigen visie. En in mijn geval ging dat over bijzonder veel ideetjes. Vaak opende ik ’s ochtends mijn ogen en was er weer een nieuw plan geboren. Ook piepte ik wel eens over de haag om te zien wat anderen deden. Zo kwamen we in een situatie terecht met ongelooflijk veel ideeën maar zonder enige structuur. De rode draad ontbrak in ons verhaal. We wilden te veel verschillende dingen aanbieden.

Daarnaast merkten we meer en meer dat onze communicatietools achterhaald waren. Onze website werd ooit door een kennis in elkaar gebokst, ons logo was van de hand van onze dochter. Zoveel jaren terug kon dat allemaal. Maar nu kom je in een situatie waar de klant meer gewoon is en meer verwacht. Alles bij mekaar was er dus wel wat werk aan Het Buskruid. Vandaar de stap naar Katlijn.”

Van ‘gebakken lucht’ naar een BIJzonder plan

“Ik moet toegeven dat mijn man niet meteen stond te springen om de hulp van OpmerKelijk in te schakelen. Hij mopperde soms dat het ‘veel geld was voor gebakken lucht’. Maar ik was volhardend en uiteindelijk volgden we samen het brandingtraject. Sessie na sessie zag ik Kris veranderen. En hoe concreter Katlijn het plan maakte, hoe meer hij begreep waar we naartoe wilden en hoe enthousiaster hij werd. Toen het plan er was, zag hij het helemaal niet meer als gebakken lucht.”

Twee soorten klanten: een moeilijke denkoefening

“We kwamen bij Katlijn ook niet meteen met de meest voor de hand liggende situatie. Ons hotel is door de week strikt voor zakenmensen en tijdens het weekend staan we paraat voor toeristen. We moesten dus een concept uitwerken dat zowel voor professionele gasten hanteerbaar was, als voor mensen die gewoon even willen uitblazen of de omgeving ontdekken.

Katlijn kwam daarbij heel verrassend uit de hoek. Ze toverde ons bijenverhaal als onderscheidende factor naar boven. En dat is echt de dada van Kris, want hij is imker. Ons concept bestaat nu uit 3 + 1 pijlers. Bij Het Buskruid kan je BIJtanken, BIJleven, BIJleren en BIJeenkomen. De eerste twee pijlers staan in het teken van onze weekendarrangementen, de derde pijler legt de focus op onze workshops, en de vierde pijler zet onze vergaderruimte en onze pipowagen in de natuur in de schijnwerpers.”

Een BIJzonder plan

“Het plan dat we nu in handen hebben, past helemaal bij ons. Het bijenverhaal is onze passie en het is ook nog eens hip en trendy. Zo brengen we iets unieks tot bij de mensen. Het duidelijk afgelijnde concept brengt rust, duidelijkheid en doelgerichtheid. Alles wat niet binnen dit kader valt, kan ik nu prima loslaten. Zo durf ik nu bestaande zaken te schrappen. Pas op, dat is zeker geen simpele oefening. Want zodra je producten van je productenlijst schrapt, zeg je ook meteen vaarwel tegen die specifieke inkomsten. Maar met het plan dat nu op tafel ligt, heb ik er alle vertrouwen in dat we dat kunnen opvangen met onze nieuwe aanpak.

Ik zie deze rebranding als een vertrekpunt. Vanuit de nieuwe merkbeleving hebben we al nieuwe producten en workshops ontwikkeld. Neem nu de sessies ‘Tekenen met bijenwas’ en ‘Bijenwaskaarsen maken’. De aanpak en thema’s van die workshops passen honderd procent in ons BIJzondere kader en creëren veel beleving.”

De sterktes van Katlijn

“Katlijn wist me constant te verrassen. Het is zo leuk als mensen daartoe in staat zijn. Ze hielp ons tijdens het vele denkwerk, zette de toon met onze bijentroef en kwam zeer creatief uit de hoek bij het opzetten van ons concept, maar ook bij het vertalen van dit concept naar de buitenwereld. Wij claimen nu met veel plezier woorden als BIJtanken, BIJleren, BIJleven en BIJeenkomen. Zalig, toch!

Na het brandingtraject laat Katlijn je bovendien niet zomaar los. Ze reikt je vrijblijvend verschillende contacten aan om mee samen te werken. Ze organiseert ook aftoetsmomenten. Zo krijg je bijvoorbeeld de kans om je nieuwe logo te laten beoordelen vanuit je branding. En gaat je vraag verder dan wat er in de offerte stond, dan is zij daar heel transparant over. Geen financiële surprises dus.

Kris en ik zijn heel tevreden over de ondersteuning van Katlijn, maar een brandingtraject zomaar aan wie dan ook aanbevelen, zal ik niet doen. Je moet er echt wel voor openstaan en willen investeren in je merk. Ben je dynamisch, wil je de handen uit de mouwen steken en durf je uit je comfortzone te stappen, dan is OpmerKelijk helemaal je ding.”

www.hetbuskruid.be

Wil je voor jouw bedrijf ook een merkbeleving creëren die het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Cathy Tavernier, zaakvoerster van Optimazing

Cathy Tavernier is een specialist in online marketing en sociale media. Ze stelt alles in het werk om de online zichtbaarheid van haar klanten te verhogen. Hoe ze dat concreet doet, valt bijna niet op te sommen. En precies daar wrong het schoentje. Want als je zoveel doet, is het niet altijd helder waarvoor je bedrijf precies staat.

Om dat probleem aan te pakken, ging ze te rade bij OpmerKelijk en startte ze een brandingtraject. Tijdens dat traject werd Optimazing geboren. Cathy gaf een nieuwe boost aan haar business dankzij een helder concept, een duidelijk en klantgericht aanbod en de juiste uitstraling.

Naar een heldere aanpak

Cathy: “Het is belangrijk om als specialist in online marketing en sociale media op enorm veel vlakken je mannetje te staan. Maar het gevolg was dat zowel ik als de buitenwereld door de bomen het bos niet meer zagen. Ik stelde me voortdurend vragen zoals: Waarvoor sta ik eigenlijk? Wat is mijn aanbod? Hoe profileer ik mijn bedrijf? Ik zocht antwoorden en daarom klopte ik uiteindelijk aan bij Katlijn.

Al vrij snel – bij de derde afspraak – kwamen we tot de wortel van het probleem. Want tijdens die sessie moest ik mijn aanbod structureren. Ik raakte toen echt in paniek. Het lukte me niet. Gelukkig nam Katlijn even het roer over. Met de input die ik haar gaf, ging ze aan de slag. Alles wat ik kon en deed, goot zij in een glashelder concept waaraan ik mijn aanbod kon ophangen. Nu draait bij Optimazing alles rond ‘Analyse & advise’, ‘Activate’ en ‘Administer’. Dit overzichtelijke plaatje gaf me enorm veel gemoedsrust. Het probleem waarmee ik worstelde was eindelijk van de baan!”

Katlijn als sparringpartner

“Ik stond ervan versteld hoe snel Katlijn inzicht kreeg in mijn business. In de verschillende stappen van mijn traject zat ze er nooit naast. Ze is trouwens een schitterende sparringpartner. Als je met Katlijn samengezeten hebt, kan je je daarna veel beter focussen op wat echt belangrijk is voor je business. En bij problemen blijf je minder lang bij de pakken zitten. Ik zie dit traject dan ook niet als een eindpunt. Ik ga haar advies blijven vragen én volgen.”

Creatief én professioneel

“Het is ongelooflijk hoe Katlijn met woorden goochelt. Ze bedacht zelfs de nieuwe naam voor mijn zaak: Optimazing. En professioneel zoals ze is, plaatste ze de nieuwe merknaam ook meteen in een ruimer zakelijk kader. Is de domeinnaam nog vrij? Kan de bedrijfsnaam wettelijk gezien? Hoe zit het met de concurrentie? Het gaat dus veel verder dan een puur creatieve oefening.”

Je plan uitrollen

“Het plan dat ik nu in handen heb, brengt me rust en structuur. Voor de uitrol van mijn nieuwe aanpak kan ik vrijblijvend terecht bij het netwerk van Katlijn. Ik koos op die manier al voor een designer en een copywriter die vertrouwd zijn met OpmerKelijk. Door me te beroepen op die mensen, win ik veel tijd. Je merkt dat ze meteen mee zijn in het verhaal. En zodra er iets klaar is, staat Katlijn paraat met het nodige advies. Ze werpt een laatste blik op elke vorm van communicatie en checkt of alles in lijn zit met je branding.”

De gunfactor

“Ik raad Katlijn graag aan. Door mijn eigen positieve ervaring, maar ook omdat je merkt dat mensen rondom haar stuk voor stuk grote stappen vooruitzetten met hun zaak. In haar OpmerKelijke netwerk gunt iedereen elkaar succes. En dat kom je echt in weinig netwerken tegen.”

www.optimazing.be

Ga ook voor een onderscheidende branding en een sterke merkbeleving met de hulp van een creatieve en strategische brandingexpert. Neem contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Joke Delronge, zaakvoerster van Jocomotion

Joke Delronge staat aan het hoofd van Jocomotion. Haar bedrijf biedt advies en training in veiligheid en ergonomie op maat van bedrijven. Na een periode van tien jaar merkte Joke dat er nood was aan meer focus en een versterking van haar merk. OpmerKelijk hielp haar om Jocomotion uniek en onderscheidend te profileren.

Ik doe ‘van alles’

“Met mijn bedrijf geef ik al tien jaar opleidingen over veiligheid en ergonomie. Ik werkte in die periode vaak in onderaanneming. In het begin is dat leuk, maar je haalt er niet altijd veel rendement uit. En dat frustreerde me meer en meer. Ook merkte ik dat ik mijn focus tijdens dit parcours verloren was. Ik deed eigenlijk een beetje van alles. Ik besefte dat het tijd was om mijn branding aan te pakken en helemaal te gaan voor een sterk merk met een duidelijke focus.”

Branding, maar met wie …

“Er worden ongelooflijk veel opleidingen aangeboden voor ondernemers. Als ik heel eerlijk ben, zit daar veel rommel tussen. Als ik ergens mijn tijd insteek, wil ik dat er ook een juist resultaat uit de bus komt. Na het intakegesprek met Katlijn voelde ik onmiddellijk dat Jocomotion een OpmerKelijke aanpak nodig had. De methodiek, de professionele aanpak, de resultaatgerichtheid en het up-to-date blijven van Katlijn trokken me meteen over de streep.”

“Vanaf de eerste sessie was het brandingtraject al verhelderend. Akkoord, je moet héél veel denkwerk rond je aanpak en aanbod verrichten. Maar dit is eigenlijk alleen maar positief. Want zeg nu zelf, als je zoiets in je eentje moet doen, dan komt het er gewoon niet van.”

Van verticaal naar horizontaal

“Katlijn zocht en vond de horizontale draden in de verticale lijnen van mijn aanbod. Zo belandde ik bij een duidelijk concept mét de nodige focus: als klant van Jocomotion sla je een gezonde weg in dankzij evaluation, implementation en retention. Of anders gezegd: we bieden een totaalpakket aan van analyse met actieplan, een implementatiefase én een verankering in de bedrijfscultuur. En dit alles op maat van je bedrijf. Dat is een enorm contrast met de grote spelers op de markt.”

Een gestructureerde rit

“Tijdens dit traject had ik altijd een exact doel voor ogen en kreeg ik ook een duidelijk verslag van Katlijn. Zo weet je perfect waar je naartoe gaat. Je kan tussendoor constant rekenen op veel tips. Bijvoorbeeld over het beschermen van je intellectuele eigendommen, het kiezen van een goede boekhouder, enzovoort. Katlijn biedt je advies over strategische beslissingen en is hierbij je ideale klankbord.”

“Op het einde van het traject heb je een mooi gestructureerd plan in handen. En dan moet het nog omgezet worden in de praktijk. Gelukkig is de stap van theorie naar praktijk heel simpel doordat het plan kant-en-klaar is. Je concept, slogan, kleuren, sitemap … alles vind je erin terug. Katlijn blijft ook in deze fase de dingen enorm betrokken opvolgen. Ze knipt de draad niet door.”

Veel rendement

“Als je ergens je tijd en geld insteekt, dan wil je natuurlijk dat het rendeert. Dit brandingtraject van negen sessies kost best wel wat. Zelfs als je je kan beroepen op het systeem via de kmo-portefeuille. Toch raad ik het echt iedereen aan. De groei die je maakt als ondernemer is enorm en je bent 100 % zeker van je resultaat. Mocht ik dit traject niet gevolgd hebben, dan had ik nu al veel tijd verloren met dingen die eigenlijk toch niet marcheren.”


www.jocomotion.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Jonkers, zaakvoerster van Apotheek Binnenhof

Een volledige rebranding voor haar zaak met een aanbod en dienstverlening waarmee ze haar klanten de beste zorg en service kan bieden. Dat is het resultaat van het brandingtraject dat Nadine Jonkers van Apotheek Binnenhof volgde bij OpmerKelijk.

Nadine: “Een apotheker heeft veel expertise in huis. Zelf volgen mijn medewerkers en ik regelmatig specifieke opleidingen om onze kennis uit te breiden en ons te verdiepen in bepaalde domeinen van ons vakgebied of onze producten. Die expertise zetten we in om onze klanten optimaal te helpen. Ik stem ook ons productassortiment op dat doel af. We werken niet met alle merken, maar kiezen voor die merken die het verschil maken op het vlak van wetenschappelijke onderbouwing en kwaliteit. Bovendien hebben we in onze apotheek een aantal toestellen die parameters meten om informatie te geven. Het probleem? Mensen wisten niet dat wij dat allemaal te bieden hadden. Daarom ging ik op zoek naar iemand die mij kon helpen om onze dienstverlening als merk naar buiten te brengen, zodat mensen weten dat we alles in huis hebben om hen de beste oplossing en het beste advies te geven. Een vriendin van mij sprak over Katlijn. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik nam een kijkje op haar website en maakte een afspraak voor een intakegesprek.”

Duidelijke meerwaarde

“Door de jaren heen heb ik met verschillende potentiële partners gesproken die mij wilden helpen met mijn rebranding. Maar tijdens de intakegesprekken kreeg ik altijd een vage uitleg over hun meerwaarde. Dat was bij Katlijn niet zo. Ze is heel helder en communiceert duidelijk waarvoor ze staat, wat ze precies doet en aanbiedt, en hoe ze je kan helpen. Ze stelde alles heel tastbaar voor. Ik was overtuigd!”

Open geest

“Haar gave om structuur te brengen en zo zaken concreet te maken, is de grootste troef van Katlijn. Ze is betrokken maar slaagt er toch in om genoeg afstand te bewaren en het overzicht te houden. Ze stelt de juiste vragen en kijkt met een open geest naar de opportuniteiten. Zo hebben we samen de pijlers van ons concept vastgelegd. Wij bieden onze klanten onderbouwde oplossingen op maat, geven veel advies en volgen hen op. Dankzij onze rebranding weten we nu waarvoor we staan en kunnen we onze aanpak en expertise helder communiceren.”

Tool die vertrouwen schept

“Een rebranding is best een grote stap. Maar Katlijn ondersteunt je in elke fase van je traject. Ze doet voortdurend kleine suggesties die onmiddellijk een positief effect op je zaak hebben. Dat versterkt het gevoel dat je rebranding ook echt werkt. Bovendien helpt Katlijn je ook om je rebranding te implementeren. Het brandingplan bevat schema’s, stappenplannen en vragen voor de mensen die je merkidentiteit moeten vertalen naar de praktijk, zoals je grafische vormgever, je webdesigner en je copywriter. Ik ben nog niet in die fase, maar de wetenschap dat ik zo’n handige tool heb, geeft me vertrouwen om naar hen toe te stappen.”

Samenwerken in de toekomst

“Katlijn is heel vriendelijk, altijd goedgeluimd en bijzonder professioneel. Ze is hypergeorganiseerd, prima voorbereid en komt alle afspraken na. Ze is oprecht geïnteresseerd in jou en je zaak. Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het zoveelste traject voor haar was. Integendeel. Katlijn leeft echt met je mee. We werken op dit moment samen in het kader van een strategietraject. Maar ik ben nu al aan het denken aan daarna. Want ik zou echt graag met haar blijven samenwerken. Als drijvende kracht van je eigen zaak is het heel aangenaam om een klankbord te hebben. Iemand die kritisch naar je zaak blijft kijken, je ruggensteun is, en je positief stimuleert om dynamisch te blijven ondernemen. Katlijn is de persoon die ik daarvoor nodig heb.”

 

www.apotheekbinnenhof.be

Streef jij ook naar een rebranding voor je zaak? En wil je een brandingplan dat je helpt om je trouw aan je merkidentiteit te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Birgit Vermeiren, zaakvoerster van Corneli Health Center

Werken aan de gezondheid van ondernemers, dat is waar Birgit Vermeiren en haar team van Corneli Health Center voor gaan. Elke klant kan er rekenen op de meest geschikte therapie om weer gezond in het leven te staan. Toen Birgit besliste om samen te werken met haar vader en enkele andere therapeuten, besefte ze dat er verschillende therapeutische benaderingen waren binnen het nieuwe team. Naar de buitenwereld toe zou er geen eenduidig beeld zijn van de zaak. Birgit wilde geen kansen laten liggen voor het gezondheidscentrum dat ze samen met de andere therapeuten zou gaan uitbaten. Dankzij het brandingtraject van OpmerKelijk kwam ze tot een duidelijk en onderscheidend concept.

“Wat doen jullie nu eigenlijk?”

Birgit: “Werken in een team is super. Iedereen heeft zijn specialisatie. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille: elk teamlid heeft zijn of haar visie op de zaak. Daardoor wisten onze klanten eigenlijk niet waarvoor ons centrum staat. Want afhankelijk van wie hun therapeut was, kregen ze een ander verhaal. Na het lezen van het boek Onderneemster zkt sterk merk was ik helemaal verkocht. Katlijn van OpmerKelijk zou ons uit de nood helpen! Met haar hulp zouden we de visies versmelten tot één duidelijk concept. Zowel mijn vader als ikzelf stapten in het brandingtraject.”

De rode draad

“Na enkele weken vol zeer uitdagend huiswerk bereikten we een verrassend concept. In ons gezondheidscentrum draait alles nu rond CARE. Katlijn kwam met dit alleszeggend acroniem op de proppen om het concept nog meer diepgang te geven. Het legt de focus op Connection, Attention, Relaxation en Explanation en verwoordt precies wat wij doen, maar wat we daarvoor niet gezegd kregen.”

“Ook hoe we werken, werd onder de loep genomen. Wij behandelen de ondernemer in zijn totaliteit en niet alleen het ‘pijntje’. Om dit in de verf te zetten, stelde Katlijn vier P-kernwoorden voor die de methodiek van Corneli Health Center definiëren. In de middelste cirkel staat Pain, daarrond komt Potential te staan, vervolgens Personen tot slot Picture. Dat toont aan dat wij beginnen waar de meeste therapeuten stoppen. We hebben aandacht voor alle aspecten van de persoon, zijn unieke mogelijkheden en het totale plaatje.”

Ons aanbod ontrafeld

“Met ons vierkoppige team kunnen wij diverse therapieën aanbieden in ons gezondheidscentrum. Katlijn bekeek dit aanbod zeer kritisch en bracht er structuur in. Mijn vader was telkens de ‘schrijver’ van de uitleg rond elke therapie. Hij deed dit op een grondige en wetenschappelijke manier. Pas tijdens het traject confronteerde Katlijn er ons mee dat onze klanten niet mee waren met het vakjargon en zijn bewoordingen. Daarom vertaalde Katlijn het vlotjes in begrijpbare taal. Voor mijn vader was dit laatste een absolute meerwaarde. En het was een bewijs dat Katlijn helemaal mee was met onze business.”

Een eindresultaat dat rendeert én werk bespaart

“Ik ben supertevreden over ons brandingtraject. Je start met veel theoretisch denkwerk. Maar het plan dat daaruit voortvloeit, is heel concreet. We kunnen nu perfect vertellen wie we zijn en wat we doen. En we slagen erin om onze branding door te trekken in alles: van website en visitekaartjes tot ons interieur.”

“Wat helemaal schitterend is, is dat je met dit plan perfect kan stappen naar je grafisch vormgever, je webdesigner … Alle partijen snappen meteen wat je bedoelt. Geloof me, het bespaart me enorm veel uren. Je moet geen werk meer stoppen in briefings schrijven. En het werk op zich loopt ook vlotter omdat de externe partij nergens naar moet gissen. Het resultaat ademt altijd uit wie we zijn.”

Enkele OpmerKelijke verrassingen

“Niet alleen zorgt Katlijn voor een enorme meerwaarde op het vlak van structuur en strategie, maar ze komt ook bijzonder creatief uit de hoek: van een baseline, een slogan, tot zelfs de kleuren die belangrijk zijn voor ons merk. Koraalrood … dat had ik niet verwacht.”

“Ook het OpmerKelijk Netwerk was een aangename verrassing. Van graficus tot advocaat: je ontdekt er professionals die stuk voor stuk uitblinken in hun vak en die helemaal mee zijn met Katlijns aanpak. Een absolute win, als je het mij vraagt!”

 

www.cornelihealthcenter.be

Streef jij voor je bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Riet Verheyen, zaakvoerster van Uw Gastvrouw

Riet Verheyen geeft met Uw Gastvrouw een stem aan jouw boodschap. Of het nu gaat over een event, bedrijfscontent of het uitwerken van een onvergetelijk moment: Uw Gastvrouw levert keer op keer sterk presentatiewerk. En hoewel Riet heel goed wist waarmee ze bezig was, bleek het niet zo simpel om haar activiteiten naar potentiële klanten te vertalen. De behoefte naar een afgebakend kader voor haar business was groot.

Meer juiste klanten

“Met Uw Gastvrouw verzorg ik al jaren het betere presentatiewerk. Toch was het voor mij niet altijd zo simpel om uit te leggen wat ik exact deed. Mijn zaak had nood aan een kader waarmee ik meer, en vooral ook de juiste klanten zou aantrekken. Op aanraden van Caroline Van Dijck van FarmFun kwam ik in contact met Katlijn. En ik moet zeggen, de klik was er meteen!

Doorheen onze gesprekken schepte Katlijn meer en meer klaarheid over mijn business. Dankzij het creatieve concept heb ik een heel duidelijk beeld in mijn hoofd en omschrijf ik met gemak mijn zaak naar potentiële klanten toe. De drie pijlers van mijn concept – uw event presenteren, uw bedrijfscontent presenteren en uw onvergetelijke moment presenteren – zitten er bij mij ondertussen echt ingedramd.”

Een bijbel voor mijn merk

“Het brandingtraject doorlopen geeft trouwens veel voldoening. Enerzijds krijg je een externe kijk op je dienstverlening, waardoor je je een stuk zekerder voelt van je zaak. Anderzijds word je zelf ondergedompeld in je eigen product of dienst. Je moet er je tijd voor nemen en ‘huiswerk’ maken. Je leert er zoveel van bij! Superleuk was dat. Ik ga onze gesprekken echt wel missen.

Op het einde van het traject heb je een heuse bijbel in handen. Het brandingplan biedt mij een houvast en is tegelijk een handige uitvalsbasis voor bijvoorbeeld mijn grafisch vormgever.”

Een droom die uitkomt

“Tijdens mijn traject heb ik ervaren hoeveel kennis van zaken Katlijn heeft. Ook haar enthousiasme is buitengewoon. Ze komt bovendien heel creatief uit de hoek. Zo zorgde ze ervoor dat mijn nieuwste tak als vrouwelijke dj eruit springt. Ze denkt echt mee over welke speciale dingen ik kan doen om me anders te profileren op de markt.

Wat ik helemaal straf vind, is het netwerk van Katlijn. En het feit dat ze het ook actief voor haar klanten inzet. Ik loop al jaren rond met het idee dat het fantastisch zou zijn om als presentatrice gesponsord te worden door een kledingketen. Toen Katlijn me vroeg naar een van mijn dromen als onderneemster, kwam dat er dan ook spontaan uit. En je kan al raden wat er gebeurde na wat telefoontjes van Katlijn: ik schitter nu in kleding van Ziffiks en The Fashion Store. Super, niet?”

Enthousiasme werkt aanstekelijk

“Ik ben superenthousiast over het brandingtraject. Ik raad OpmerKelijk dan ook graag aan ondernemers aan die hun zaak willen omdopen tot een sterk merk. Een goed gevoel van bij de start, een fijne samenwerking én een duidelijk brandingplan: daar mag je op rekenen als je met Katlijn en haar team in zee gaat.”

www.uwgastvrouw.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

José Hendrikx, zaakvoerster van Straight Business Partners

Met Straight Business Partners (SBP) is José al meer dan 25 jaar een voordenker, strategische innovator en partner voor bedrijven die willen gaan voor duurzame verandering. Haar aanpak – en die van haar team – is altijd strategic (resultaatgericht, planmatig) en right (juist, efficiënt, snel). Knap samengevoegd: stra-ight! In al die jaren was José het gewend om CEO’s te challengen. Tot het tijd werd om voor haar eigen bedrijf een strategische uitdaging aan te gaan …

Pfff, branding …

José: “Ik ken mijn business vanbinnen en vanbuiten. Ik geef dan ook graag eerlijk toe dat ik niet echt veel heil zag in ‘branding’. Dit zorgde voor een serieuze drempel in het begin. Maar na de eerste contacten met Katlijn verdwenen mijn twijfels al snel. Katlijn is een dame met de nodige pit en drive, die zowel warm als zakelijk is. En die voortdurend de focus op de klant houdt. Daarbij heeft ze altijd een optimaal resultaat voor ogen, iets wat voor mij ook heel belangrijk is.”

Hallo buitenwereld!

“Wat mijn bedrijf doet en hoe het dat doet, dat stond voor mij al vast. Maar dit traject zorgde ervoor dat ook de buitenwereld mee was met mijn verhaal. Katlijn vertaalde en verwoordde perfect wat mijn team en ik doen. Ze maakte ons concept duidelijk en zorgde voor structuur. Zo creëerde ze een glashelder kader: we gaan voor Straight ACTion, waarbij je ACT kan opsplitsen in Ambition, Creation en Transformation. Dit acroniem hanteren we nu voortdurend in onze resultaatsbelofte. Wij beloven output op het vlak van strategische innovatie (ambition), organisatorische ontwikkeling (creation) en groei binnen het menselijke kapitaal (transformation). De samenvoeging van strategic en right kwam trouwens ook van Katlijn. Het woord straight in onze bedrijfsnaam krijgt zo nog meer betekenis.”

Toegevoegde waarde

“Niet alleen het creatief jongleren met woorden is een troef van Katlijn. Ze neemt ook je productaanbod flink onder de loep en doet het nodige finetunewerk. Ook het netwerk achter OpmerKelijk is een serieuze meerwaarde. Zo hielp Katlijn me aan juridische advies over intellectuele eigendom, regelde ze een OpmerKelijke koffie voor me, enzovoort. Het netwerk is een echte eyeopener met enorm veel inspiratiegolven.”

Een aanrader

“Ik zou het advies van Katlijn zeker aanraden omwille van haar betrokkenheid én haar professionaliteit. En hoe ze trouwens met haar team omgaat en hen mee omhoog tilt, is uniek. Ik durf te zeggen: ik ben echt wel fan!”

 

www.straightbusinesspartners.com

 

Streef jij ook naar een sterkere branding om jouw onderneming uniek te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Eve Mellemans, zaakvoerster van Cirkel Reizen

Eve Mellemans staat aan het roer van Cirkel Reizen. Met haar reisbureau zet ze alles op alles om haar klanten een reis te bezorgen die op wieltjes loopt. Of ze nu kiezen voor maatwerk, een cruise of een kant-en-klare reis uit een catalogus: Eve laat haar klanten een geweldige reis beleven. Door verschillende franchise-avonturen die telkens haar aandacht opeisten, bleef haar eigen merk op de achtergrond. Maar het brandingtraject van Katlijn zorgde voor een ommezwaai.

Een brandingbureau, bestaat dat?

Eve: “Na een reeks franchisecontracten merkte ik dat mijn eigen merk Cirkel Reizen sterk van het toneel verdwenen was. Ook het specifieke maatwerk – waar wij echt heel sterk in zijn – kwam niet genoeg tot uiting. Ik leerde Katlijn kennen tijdens een lezing die ze gaf voor Artemis en ontdekte wat zij kon betekenen voor mijn merk. Als ik heel eerlijk ben: tot die avond wist ik zelfs niet dat er zoiets bestond als een brandingbureau. Bij onze eerste afspraak zat ik met enorm veel vraagtekens. Gelukkig verduidelijkte Katlijn me wat concreet de bedoeling was en nam ze me stapsgewijs en gestructureerd mee doorheen het traject.”

Het belang van maatwerk

“Mijn reisbureau moest er qua merk uitspringen. Ik had nood aan een goed concept waarbij zeker het maatwerk in de spotlights zou staan. Ik heb samen met Katlijn gezocht naar een mooie opsplitsing in ons aanbod. Katlijn verwoordde dit in vier essentiële pijlers: Cirkel Reizen rolt zowel een zorgelozereis, een uniekereis, een verrassende reis als een buitengewonereis uit voor zijn klanten. Elke pijler heeft zijn specifieke eigenheid en klantbehoeften. Zo onderscheid ik me van mijn collega-concurrenten.”

De rol van Katlijn

“Die eerste stappen van het traject vond ik vrij moeilijk. Er kwam enorm veel denkwerk aan te pas. Naar het einde van het traject toe wordt alles veel concreter. Dan zie je pas heel duidelijk wat je bereikt hebt met de hulp van Katlijn. Ze zorgt ervoor dat je tot een mooi geheel komt door op een gestructureerde en onderbouwde manier met je merk aan de slag te gaan.”

“De persoon van Katlijn in deze brandingreis is uniek: ze kan perfect iets vanaf een afstand bekijken én op hetzelfde moment zich helemaal inleven. Ze is ook een krak in het verwoorden van dingen en ze is heel creatief. Zo vond ze het bijvoorbeeld een must om per pijler te werken met aparte icoontjes en hashtags. En ook qua slogans staat ze haar mannetje. In een mum van tijd stonden er tien voorstellen op papier.”

Mijn brandingplan als uitvalbasis

“Het resultaat is een perfecte handleiding voor mijn sitemap, mijn website, mijn visitekaartjes, mijn Facebook-pagina, de uitstraling van mijn kantoor … maar ook voor waar ik concreet met mijn business naartoe wil. Als ik me afvraag of ik iets wel juist zie of doe, dan toets ik het altijd even af aan mijn brandingplan. En dat werkt!”

www.cirkelreizen.be

 

Streef je voor jouw business ook naar een OpmerKelijke branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Carla Van Dyck, zaakvoerster van Enjoy Vitality

Carla Van Dyck is mentor en vertrouwenspersoon voor onderneemsters. Met haar bedrijf Enjoy Vitality zorgt ze ervoor dat haar klanten met plezier alle bordjes omhoog kunnen houden bij eender welke rol die ze uitoefenen. Alleen zo genieten ze van een golden sparkle in business and beyond. Carla riep de hulp in van OpmerKelijk om Enjoy Vitality deze nieuwe invulling te geven.

Een ommezwaai

Carla: “Ik begeleid al jaren onderneemsters. Aanvankelijk deed ik dit in de rol van gezondheidsconsulent. Maar mijn dames hadden meer en meer nood aan antwoorden op belangrijke levensvragen. Ik merkte dat ik hen hier absoluut mee kon helpen en dat ik er zelf ook meer energie van kreeg. Al snel besliste ik dat het tijd was voor een ommezwaai: van gezondheidsconsulent naar mentor en vertrouwenspersoon. In mijn hoofd gebeurde die klik heel vlotjes. Maar de look-and-feel van Enjoy Vitality bleef nog wat hangen in de gezondheidssfeer.”

De keuze voor Katlijn

“Ik ken Katlijn al jaren. Er was tussen ons een directe en wederzijdse klik. Ik had meteen door hoe doortastend ze te werk gaat en welke resultaten ze zo boekt. De keuze voor OpmerKelijk lag dan ook voor de hand. Wat Katlijn zo bijzonder maakt, is dat ze een merk creëert dat bij jou als ondernemer past. Het hele proces verloopt op een natuurlijke manier. Bij Enjoy Vitality is de sloganEnjoy your golden sparkle in business and beyond. Die beyondis zo belangrijk, ook voor je branding. En dat kwam bij Katlijn zeer sterk naar voren in haar ruime aanpak. Ik durf nu te zeggen dat ik een perfecte branding heb, die 100 % bij mij past.”

“Katlijn hielp me trouwens ook bij het toepassen van mijn eigen visie op mezelf. We hebben op die manier mijn aanbod uitgefilterd: ik doe nu alleen nog wat ik echt graag doe en waar ik energie van krijg.”

Naar een duidelijk concept

“Ik heb enorm veel ervaring. Toch had ik geen concept. Mijn manier van werken was veeleer gebaseerd op mijn eigen intuïtie en op wetenschappelijke studies. Katlijn bracht de nodige structuur voor mijn zaak. Ze stelde de juiste vragen en zo kreeg ik de juiste antwoorden te pakken. Dit vertaalde zich in een duidelijk concept met de pijlers clarity, femininityen positivity. Een concept waarmee ik handig aan de slag ga en dat ik perfect doortrek in mijn methodiek. Ik merk zelfs dat de onderneemsters die ik begeleid zo ook meer resultaten boeken.”

Complimentjes krijgen is zo leuk

“Na het traject had ik een gestructureerde leidraad in handen. De richtlijnen die uit het brandingplan vloeien, zijn heel duidelijk en creatief. Je kan het perfect meenemen naar externen, zoals een grafisch vormgever. Je wilt niet weten hoeveel complimentjes ik al kreeg over mijn nieuwe website en communicatie! De reactie is altijd dat het helemaal uitstraalt wie ik ben. En zo moet het ook. Als onderneemster moet je waken over wat er gebeurt met je merk. Met dit brandingplan in handen lukt dat veel gemakkelijker. Mijn merk staat nu op een consistente en consequente manier in de wereld.”

Aan mijn bureau vastkleven

“Ook nadat het traject afgelopen was, bleef ik mijn licht opsteken bij Katlijn. Ik zou haar soms graag aan mijn bureau willen vastkleven. Maar dat kan natuurlijk niet (lacht). Gelukkig reageert ze altijd zo snel mogelijk. Ik waardeer haar objectiviteit en haar klare kijk op de zaak. Ze durft feedback geven op een open, professionele en opbouwende manier. En daarom raad ik haar vaak aan andere onderneemsters aan. Uiteraard moet je je zelf ook inzetten. Want het prachtigste resultaat bereik je met een engagement langs twee kanten. Het is echt cocreatie!”

www.enjoyvitality.be

Wil je jouw bedrijf ook OpmerKelijk profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren