Joke Delronge, zaakvoerster van Jocomotion

Joke Delronge staat aan het hoofd van Jocomotion. Haar bedrijf biedt advies en training in veiligheid en ergonomie op maat van bedrijven. Na een periode van tien jaar merkte Joke dat er nood was aan meer focus en een versterking van haar merk. OpmerKelijk hielp haar om Jocomotion uniek en onderscheidend te profileren.

Ik doe ‘van alles’

“Met mijn bedrijf geef ik al tien jaar opleidingen over veiligheid en ergonomie. Ik werkte in die periode vaak in onderaanneming. In het begin is dat leuk, maar je haalt er niet altijd veel rendement uit. En dat frustreerde me meer en meer. Ook merkte ik dat ik mijn focus tijdens dit parcours verloren was. Ik deed eigenlijk een beetje van alles. Ik besefte dat het tijd was om mijn branding aan te pakken en helemaal te gaan voor een sterk merk met een duidelijke focus.”

Branding, maar met wie …

“Er worden ongelooflijk veel opleidingen aangeboden voor ondernemers. Als ik heel eerlijk ben, zit daar veel rommel tussen. Als ik ergens mijn tijd insteek, wil ik dat er ook een juist resultaat uit de bus komt. Na het intakegesprek met Katlijn voelde ik onmiddellijk dat Jocomotion een OpmerKelijke aanpak nodig had. De methodiek, de professionele aanpak, de resultaatgerichtheid en het up-to-date blijven van Katlijn trokken me meteen over de streep.”

“Vanaf de eerste sessie was het brandingtraject al verhelderend. Akkoord, je moet héél veel denkwerk rond je aanpak en aanbod verrichten. Maar dit is eigenlijk alleen maar positief. Want zeg nu zelf, als je zoiets in je eentje moet doen, dan komt het er gewoon niet van.”

Van verticaal naar horizontaal

“Katlijn zocht en vond de horizontale draden in de verticale lijnen van mijn aanbod. Zo belandde ik bij een duidelijk concept mét de nodige focus: als klant van Jocomotion sla je een gezonde weg in dankzij evaluation, implementation en retention. Of anders gezegd: we bieden een totaalpakket aan van analyse met actieplan, een implementatiefase én een verankering in de bedrijfscultuur. En dit alles op maat van je bedrijf. Dat is een enorm contrast met de grote spelers op de markt.”

Een gestructureerde rit

“Tijdens dit traject had ik altijd een exact doel voor ogen en kreeg ik ook een duidelijk verslag van Katlijn. Zo weet je perfect waar je naartoe gaat. Je kan tussendoor constant rekenen op veel tips. Bijvoorbeeld over het beschermen van je intellectuele eigendommen, het kiezen van een goede boekhouder, enzovoort. Katlijn biedt je advies over strategische beslissingen en is hierbij je ideale klankbord.”

“Op het einde van het traject heb je een mooi gestructureerd plan in handen. En dan moet het nog omgezet worden in de praktijk. Gelukkig is de stap van theorie naar praktijk heel simpel doordat het plan kant-en-klaar is. Je concept, slogan, kleuren, sitemap … alles vind je erin terug. Katlijn blijft ook in deze fase de dingen enorm betrokken opvolgen. Ze knipt de draad niet door.”

Veel rendement

“Als je ergens je tijd en geld insteekt, dan wil je natuurlijk dat het rendeert. Dit brandingtraject van negen sessies kost best wel wat. Zelfs als je je kan beroepen op het systeem via de kmo-portefeuille. Toch raad ik het echt iedereen aan. De groei die je maakt als ondernemer is enorm en je bent 100 % zeker van je resultaat. Mocht ik dit traject niet gevolgd hebben, dan had ik nu al veel tijd verloren met dingen die eigenlijk toch niet marcheren.”


www.jocomotion.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Jonkers, zaakvoerster van Apotheek Binnenhof

Een volledige rebranding voor haar zaak met een aanbod en dienstverlening waarmee ze haar klanten de beste zorg en service kan bieden. Dat is het resultaat van het brandingtraject dat Nadine Jonkers van Apotheek Binnenhof volgde bij OpmerKelijk.

Nadine: “Een apotheker heeft veel expertise in huis. Zelf volgen mijn medewerkers en ik regelmatig specifieke opleidingen om onze kennis uit te breiden en ons te verdiepen in bepaalde domeinen van ons vakgebied of onze producten. Die expertise zetten we in om onze klanten optimaal te helpen. Ik stem ook ons productassortiment op dat doel af. We werken niet met alle merken, maar kiezen voor die merken die het verschil maken op het vlak van wetenschappelijke onderbouwing en kwaliteit. Bovendien hebben we in onze apotheek een aantal toestellen die parameters meten om informatie te geven. Het probleem? Mensen wisten niet dat wij dat allemaal te bieden hadden. Daarom ging ik op zoek naar iemand die mij kon helpen om onze dienstverlening als merk naar buiten te brengen, zodat mensen weten dat we alles in huis hebben om hen de beste oplossing en het beste advies te geven. Een vriendin van mij sprak over Katlijn. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik nam een kijkje op haar website en maakte een afspraak voor een intakegesprek.”

Duidelijke meerwaarde

“Door de jaren heen heb ik met verschillende potentiële partners gesproken die mij wilden helpen met mijn rebranding. Maar tijdens de intakegesprekken kreeg ik altijd een vage uitleg over hun meerwaarde. Dat was bij Katlijn niet zo. Ze is heel helder en communiceert duidelijk waarvoor ze staat, wat ze precies doet en aanbiedt, en hoe ze je kan helpen. Ze stelde alles heel tastbaar voor. Ik was overtuigd!”

Open geest

“Haar gave om structuur te brengen en zo zaken concreet te maken, is de grootste troef van Katlijn. Ze is betrokken maar slaagt er toch in om genoeg afstand te bewaren en het overzicht te houden. Ze stelt de juiste vragen en kijkt met een open geest naar de opportuniteiten. Zo hebben we samen de pijlers van ons concept vastgelegd. Wij bieden onze klanten onderbouwde oplossingen op maat, geven veel advies en volgen hen op. Dankzij onze rebranding weten we nu waarvoor we staan en kunnen we onze aanpak en expertise helder communiceren.”

Tool die vertrouwen schept

“Een rebranding is best een grote stap. Maar Katlijn ondersteunt je in elke fase van je traject. Ze doet voortdurend kleine suggesties die onmiddellijk een positief effect op je zaak hebben. Dat versterkt het gevoel dat je rebranding ook echt werkt. Bovendien helpt Katlijn je ook om je rebranding te implementeren. Het brandingplan bevat schema’s, stappenplannen en vragen voor de mensen die je merkidentiteit moeten vertalen naar de praktijk, zoals je grafische vormgever, je webdesigner en je copywriter. Ik ben nog niet in die fase, maar de wetenschap dat ik zo’n handige tool heb, geeft me vertrouwen om naar hen toe te stappen.”

Samenwerken in de toekomst

“Katlijn is heel vriendelijk, altijd goedgeluimd en bijzonder professioneel. Ze is hypergeorganiseerd, prima voorbereid en komt alle afspraken na. Ze is oprecht geïnteresseerd in jou en je zaak. Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het zoveelste traject voor haar was. Integendeel. Katlijn leeft echt met je mee. We werken op dit moment samen in het kader van een strategietraject. Maar ik ben nu al aan het denken aan daarna. Want ik zou echt graag met haar blijven samenwerken. Als drijvende kracht van je eigen zaak is het heel aangenaam om een klankbord te hebben. Iemand die kritisch naar je zaak blijft kijken, je ruggensteun is, en je positief stimuleert om dynamisch te blijven ondernemen. Katlijn is de persoon die ik daarvoor nodig heb.”

 

www.apotheekbinnenhof.be

Streef jij ook naar een rebranding voor je zaak? En wil je een brandingplan dat je helpt om je trouw aan je merkidentiteit te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Birgit Vermeiren, zaakvoerster van Corneli Health Center

Werken aan de gezondheid van ondernemers, dat is waar Birgit Vermeiren en haar team van Corneli Health Center voor gaan. Elke klant kan er rekenen op de meest geschikte therapie om weer gezond in het leven te staan. Toen Birgit besliste om samen te werken met haar vader en enkele andere therapeuten, besefte ze dat er verschillende therapeutische benaderingen waren binnen het nieuwe team. Naar de buitenwereld toe zou er geen eenduidig beeld zijn van de zaak. Birgit wilde geen kansen laten liggen voor het gezondheidscentrum dat ze samen met de andere therapeuten zou gaan uitbaten. Dankzij het brandingtraject van OpmerKelijk kwam ze tot een duidelijk en onderscheidend concept.

“Wat doen jullie nu eigenlijk?”

Birgit: “Werken in een team is super. Iedereen heeft zijn specialisatie. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille: elk teamlid heeft zijn of haar visie op de zaak. Daardoor wisten onze klanten eigenlijk niet waarvoor ons centrum staat. Want afhankelijk van wie hun therapeut was, kregen ze een ander verhaal. Na het lezen van het boek Onderneemster zkt sterk merk was ik helemaal verkocht. Katlijn van OpmerKelijk zou ons uit de nood helpen! Met haar hulp zouden we de visies versmelten tot één duidelijk concept. Zowel mijn vader als ikzelf stapten in het brandingtraject.”

De rode draad

“Na enkele weken vol zeer uitdagend huiswerk bereikten we een verrassend concept. In ons gezondheidscentrum draait alles nu rond CARE. Katlijn kwam met dit alleszeggend acroniem op de proppen om het concept nog meer diepgang te geven. Het legt de focus op Connection, Attention, Relaxation en Explanation en verwoordt precies wat wij doen, maar wat we daarvoor niet gezegd kregen.”

“Ook hoe we werken, werd onder de loep genomen. Wij behandelen de ondernemer in zijn totaliteit en niet alleen het ‘pijntje’. Om dit in de verf te zetten, stelde Katlijn vier P-kernwoorden voor die de methodiek van Corneli Health Center definiëren. In de middelste cirkel staat Pain, daarrond komt Potential te staan, vervolgens Personen tot slot Picture. Dat toont aan dat wij beginnen waar de meeste therapeuten stoppen. We hebben aandacht voor alle aspecten van de persoon, zijn unieke mogelijkheden en het totale plaatje.”

Ons aanbod ontrafeld

“Met ons vierkoppige team kunnen wij diverse therapieën aanbieden in ons gezondheidscentrum. Katlijn bekeek dit aanbod zeer kritisch en bracht er structuur in. Mijn vader was telkens de ‘schrijver’ van de uitleg rond elke therapie. Hij deed dit op een grondige en wetenschappelijke manier. Pas tijdens het traject confronteerde Katlijn er ons mee dat onze klanten niet mee waren met het vakjargon en zijn bewoordingen. Daarom vertaalde Katlijn het vlotjes in begrijpbare taal. Voor mijn vader was dit laatste een absolute meerwaarde. En het was een bewijs dat Katlijn helemaal mee was met onze business.”

Een eindresultaat dat rendeert én werk bespaart

“Ik ben supertevreden over ons brandingtraject. Je start met veel theoretisch denkwerk. Maar het plan dat daaruit voortvloeit, is heel concreet. We kunnen nu perfect vertellen wie we zijn en wat we doen. En we slagen erin om onze branding door te trekken in alles: van website en visitekaartjes tot ons interieur.”

“Wat helemaal schitterend is, is dat je met dit plan perfect kan stappen naar je grafisch vormgever, je webdesigner … Alle partijen snappen meteen wat je bedoelt. Geloof me, het bespaart me enorm veel uren. Je moet geen werk meer stoppen in briefings schrijven. En het werk op zich loopt ook vlotter omdat de externe partij nergens naar moet gissen. Het resultaat ademt altijd uit wie we zijn.”

Enkele OpmerKelijke verrassingen

“Niet alleen zorgt Katlijn voor een enorme meerwaarde op het vlak van structuur en strategie, maar ze komt ook bijzonder creatief uit de hoek: van een baseline, een slogan, tot zelfs de kleuren die belangrijk zijn voor ons merk. Koraalrood … dat had ik niet verwacht.”

“Ook het OpmerKelijk Netwerk was een aangename verrassing. Van graficus tot advocaat: je ontdekt er professionals die stuk voor stuk uitblinken in hun vak en die helemaal mee zijn met Katlijns aanpak. Een absolute win, als je het mij vraagt!”

 

www.cornelihealthcenter.be

Streef jij voor je bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Riet Verheyen, zaakvoerster van Uw Gastvrouw

Riet Verheyen geeft met Uw Gastvrouw een stem aan jouw boodschap. Of het nu gaat over een event, bedrijfscontent of het uitwerken van een onvergetelijk moment: Uw Gastvrouw levert keer op keer sterk presentatiewerk. En hoewel Riet heel goed wist waarmee ze bezig was, bleek het niet zo simpel om haar activiteiten naar potentiële klanten te vertalen. De behoefte naar een afgebakend kader voor haar business was groot.

Meer juiste klanten

“Met Uw Gastvrouw verzorg ik al jaren het betere presentatiewerk. Toch was het voor mij niet altijd zo simpel om uit te leggen wat ik exact deed. Mijn zaak had nood aan een kader waarmee ik meer, en vooral ook de juiste klanten zou aantrekken. Op aanraden van Caroline Van Dijck van FarmFun kwam ik in contact met Katlijn. En ik moet zeggen, de klik was er meteen!

Doorheen onze gesprekken schepte Katlijn meer en meer klaarheid over mijn business. Dankzij het creatieve concept heb ik een heel duidelijk beeld in mijn hoofd en omschrijf ik met gemak mijn zaak naar potentiële klanten toe. De drie pijlers van mijn concept – uw event presenteren, uw bedrijfscontent presenteren en uw onvergetelijke moment presenteren – zitten er bij mij ondertussen echt ingedramd.”

Een bijbel voor mijn merk

“Het brandingtraject doorlopen geeft trouwens veel voldoening. Enerzijds krijg je een externe kijk op je dienstverlening, waardoor je je een stuk zekerder voelt van je zaak. Anderzijds word je zelf ondergedompeld in je eigen product of dienst. Je moet er je tijd voor nemen en ‘huiswerk’ maken. Je leert er zoveel van bij! Superleuk was dat. Ik ga onze gesprekken echt wel missen.

Op het einde van het traject heb je een heuse bijbel in handen. Het brandingplan biedt mij een houvast en is tegelijk een handige uitvalsbasis voor bijvoorbeeld mijn grafisch vormgever.”

Een droom die uitkomt

“Tijdens mijn traject heb ik ervaren hoeveel kennis van zaken Katlijn heeft. Ook haar enthousiasme is buitengewoon. Ze komt bovendien heel creatief uit de hoek. Zo zorgde ze ervoor dat mijn nieuwste tak als vrouwelijke dj eruit springt. Ze denkt echt mee over welke speciale dingen ik kan doen om me anders te profileren op de markt.

Wat ik helemaal straf vind, is het netwerk van Katlijn. En het feit dat ze het ook actief voor haar klanten inzet. Ik loop al jaren rond met het idee dat het fantastisch zou zijn om als presentatrice gesponsord te worden door een kledingketen. Toen Katlijn me vroeg naar een van mijn dromen als onderneemster, kwam dat er dan ook spontaan uit. En je kan al raden wat er gebeurde na wat telefoontjes van Katlijn: ik schitter nu in kleding van Ziffiks en The Fashion Store. Super, niet?”

Enthousiasme werkt aanstekelijk

“Ik ben superenthousiast over het brandingtraject. Ik raad OpmerKelijk dan ook graag aan ondernemers aan die hun zaak willen omdopen tot een sterk merk. Een goed gevoel van bij de start, een fijne samenwerking én een duidelijk brandingplan: daar mag je op rekenen als je met Katlijn en haar team in zee gaat.”

www.uwgastvrouw.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

José Hendrikx, zaakvoerster van Straight Business Partners

Met Straight Business Partners (SBP) is José al meer dan 25 jaar een voordenker, strategische innovator en partner voor bedrijven die willen gaan voor duurzame verandering. Haar aanpak – en die van haar team – is altijd strategic (resultaatgericht, planmatig) en right (juist, efficiënt, snel). Knap samengevoegd: stra-ight! In al die jaren was José het gewend om CEO’s te challengen. Tot het tijd werd om voor haar eigen bedrijf een strategische uitdaging aan te gaan …

Pfff, branding …

José: “Ik ken mijn business vanbinnen en vanbuiten. Ik geef dan ook graag eerlijk toe dat ik niet echt veel heil zag in ‘branding’. Dit zorgde voor een serieuze drempel in het begin. Maar na de eerste contacten met Katlijn verdwenen mijn twijfels al snel. Katlijn is een dame met de nodige pit en drive, die zowel warm als zakelijk is. En die voortdurend de focus op de klant houdt. Daarbij heeft ze altijd een optimaal resultaat voor ogen, iets wat voor mij ook heel belangrijk is.”

Hallo buitenwereld!

“Wat mijn bedrijf doet en hoe het dat doet, dat stond voor mij al vast. Maar dit traject zorgde ervoor dat ook de buitenwereld mee was met mijn verhaal. Katlijn vertaalde en verwoordde perfect wat mijn team en ik doen. Ze maakte ons concept duidelijk en zorgde voor structuur. Zo creëerde ze een glashelder kader: we gaan voor Straight ACTion, waarbij je ACT kan opsplitsen in Ambition, Creation en Transformation. Dit acroniem hanteren we nu voortdurend in onze resultaatsbelofte. Wij beloven output op het vlak van strategische innovatie (ambition), organisatorische ontwikkeling (creation) en groei binnen het menselijke kapitaal (transformation). De samenvoeging van strategic en right kwam trouwens ook van Katlijn. Het woord straight in onze bedrijfsnaam krijgt zo nog meer betekenis.”

Toegevoegde waarde

“Niet alleen het creatief jongleren met woorden is een troef van Katlijn. Ze neemt ook je productaanbod flink onder de loep en doet het nodige finetunewerk. Ook het netwerk achter OpmerKelijk is een serieuze meerwaarde. Zo hielp Katlijn me aan juridische advies over intellectuele eigendom, regelde ze een OpmerKelijke koffie voor me, enzovoort. Het netwerk is een echte eyeopener met enorm veel inspiratiegolven.”

Een aanrader

“Ik zou het advies van Katlijn zeker aanraden omwille van haar betrokkenheid én haar professionaliteit. En hoe ze trouwens met haar team omgaat en hen mee omhoog tilt, is uniek. Ik durf te zeggen: ik ben echt wel fan!”

 

www.straightbusinesspartners.com

 

Streef jij ook naar een sterkere branding om jouw onderneming uniek te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Eve Mellemans, zaakvoerster van Cirkel Reizen

Eve Mellemans staat aan het roer van Cirkel Reizen. Met haar reisbureau zet ze alles op alles om haar klanten een reis te bezorgen die op wieltjes loopt. Of ze nu kiezen voor maatwerk, een cruise of een kant-en-klare reis uit een catalogus: Eve laat haar klanten een geweldige reis beleven. Door verschillende franchise-avonturen die telkens haar aandacht opeisten, bleef haar eigen merk op de achtergrond. Maar het brandingtraject van Katlijn zorgde voor een ommezwaai.

Een brandingbureau, bestaat dat?

Eve: “Na een reeks franchisecontracten merkte ik dat mijn eigen merk Cirkel Reizen sterk van het toneel verdwenen was. Ook het specifieke maatwerk – waar wij echt heel sterk in zijn – kwam niet genoeg tot uiting. Ik leerde Katlijn kennen tijdens een lezing die ze gaf voor Artemis en ontdekte wat zij kon betekenen voor mijn merk. Als ik heel eerlijk ben: tot die avond wist ik zelfs niet dat er zoiets bestond als een brandingbureau. Bij onze eerste afspraak zat ik met enorm veel vraagtekens. Gelukkig verduidelijkte Katlijn me wat concreet de bedoeling was en nam ze me stapsgewijs en gestructureerd mee doorheen het traject.”

Het belang van maatwerk

“Mijn reisbureau moest er qua merk uitspringen. Ik had nood aan een goed concept waarbij zeker het maatwerk in de spotlights zou staan. Ik heb samen met Katlijn gezocht naar een mooie opsplitsing in ons aanbod. Katlijn verwoordde dit in vier essentiële pijlers: Cirkel Reizen rolt zowel een zorgelozereis, een uniekereis, een verrassende reis als een buitengewonereis uit voor zijn klanten. Elke pijler heeft zijn specifieke eigenheid en klantbehoeften. Zo onderscheid ik me van mijn collega-concurrenten.”

De rol van Katlijn

“Die eerste stappen van het traject vond ik vrij moeilijk. Er kwam enorm veel denkwerk aan te pas. Naar het einde van het traject toe wordt alles veel concreter. Dan zie je pas heel duidelijk wat je bereikt hebt met de hulp van Katlijn. Ze zorgt ervoor dat je tot een mooi geheel komt door op een gestructureerde en onderbouwde manier met je merk aan de slag te gaan.”

“De persoon van Katlijn in deze brandingreis is uniek: ze kan perfect iets vanaf een afstand bekijken én op hetzelfde moment zich helemaal inleven. Ze is ook een krak in het verwoorden van dingen en ze is heel creatief. Zo vond ze het bijvoorbeeld een must om per pijler te werken met aparte icoontjes en hashtags. En ook qua slogans staat ze haar mannetje. In een mum van tijd stonden er tien voorstellen op papier.”

Mijn brandingplan als uitvalbasis

“Het resultaat is een perfecte handleiding voor mijn sitemap, mijn website, mijn visitekaartjes, mijn Facebook-pagina, de uitstraling van mijn kantoor … maar ook voor waar ik concreet met mijn business naartoe wil. Als ik me afvraag of ik iets wel juist zie of doe, dan toets ik het altijd even af aan mijn brandingplan. En dat werkt!”

www.cirkelreizen.be

 

Streef je voor jouw business ook naar een OpmerKelijke branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Carla Van Dyck, zaakvoerster van Enjoy Vitality

Carla Van Dyck is mentor en vertrouwenspersoon voor onderneemsters. Met haar bedrijf Enjoy Vitality zorgt ze ervoor dat haar klanten met plezier alle bordjes omhoog kunnen houden bij eender welke rol die ze uitoefenen. Alleen zo genieten ze van een golden sparkle in business and beyond. Carla riep de hulp in van OpmerKelijk om Enjoy Vitality deze nieuwe invulling te geven.

Een ommezwaai

Carla: “Ik begeleid al jaren onderneemsters. Aanvankelijk deed ik dit in de rol van gezondheidsconsulent. Maar mijn dames hadden meer en meer nood aan antwoorden op belangrijke levensvragen. Ik merkte dat ik hen hier absoluut mee kon helpen en dat ik er zelf ook meer energie van kreeg. Al snel besliste ik dat het tijd was voor een ommezwaai: van gezondheidsconsulent naar mentor en vertrouwenspersoon. In mijn hoofd gebeurde die klik heel vlotjes. Maar de look-and-feel van Enjoy Vitality bleef nog wat hangen in de gezondheidssfeer.”

De keuze voor Katlijn

“Ik ken Katlijn al jaren. Er was tussen ons een directe en wederzijdse klik. Ik had meteen door hoe doortastend ze te werk gaat en welke resultaten ze zo boekt. De keuze voor OpmerKelijk lag dan ook voor de hand. Wat Katlijn zo bijzonder maakt, is dat ze een merk creëert dat bij jou als ondernemer past. Het hele proces verloopt op een natuurlijke manier. Bij Enjoy Vitality is de sloganEnjoy your golden sparkle in business and beyond. Die beyondis zo belangrijk, ook voor je branding. En dat kwam bij Katlijn zeer sterk naar voren in haar ruime aanpak. Ik durf nu te zeggen dat ik een perfecte branding heb, die 100 % bij mij past.”

“Katlijn hielp me trouwens ook bij het toepassen van mijn eigen visie op mezelf. We hebben op die manier mijn aanbod uitgefilterd: ik doe nu alleen nog wat ik echt graag doe en waar ik energie van krijg.”

Naar een duidelijk concept

“Ik heb enorm veel ervaring. Toch had ik geen concept. Mijn manier van werken was veeleer gebaseerd op mijn eigen intuïtie en op wetenschappelijke studies. Katlijn bracht de nodige structuur voor mijn zaak. Ze stelde de juiste vragen en zo kreeg ik de juiste antwoorden te pakken. Dit vertaalde zich in een duidelijk concept met de pijlers clarity, femininityen positivity. Een concept waarmee ik handig aan de slag ga en dat ik perfect doortrek in mijn methodiek. Ik merk zelfs dat de onderneemsters die ik begeleid zo ook meer resultaten boeken.”

Complimentjes krijgen is zo leuk

“Na het traject had ik een gestructureerde leidraad in handen. De richtlijnen die uit het brandingplan vloeien, zijn heel duidelijk en creatief. Je kan het perfect meenemen naar externen, zoals een grafisch vormgever. Je wilt niet weten hoeveel complimentjes ik al kreeg over mijn nieuwe website en communicatie! De reactie is altijd dat het helemaal uitstraalt wie ik ben. En zo moet het ook. Als onderneemster moet je waken over wat er gebeurt met je merk. Met dit brandingplan in handen lukt dat veel gemakkelijker. Mijn merk staat nu op een consistente en consequente manier in de wereld.”

Aan mijn bureau vastkleven

“Ook nadat het traject afgelopen was, bleef ik mijn licht opsteken bij Katlijn. Ik zou haar soms graag aan mijn bureau willen vastkleven. Maar dat kan natuurlijk niet (lacht). Gelukkig reageert ze altijd zo snel mogelijk. Ik waardeer haar objectiviteit en haar klare kijk op de zaak. Ze durft feedback geven op een open, professionele en opbouwende manier. En daarom raad ik haar vaak aan andere onderneemsters aan. Uiteraard moet je je zelf ook inzetten. Want het prachtigste resultaat bereik je met een engagement langs twee kanten. Het is echt cocreatie!”

www.enjoyvitality.be

Wil je jouw bedrijf ook OpmerKelijk profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Petra Rubens en Bert Vandermeer, zaakvoerders van The Water Purifier

Petra Rubens staat samen met haar man Bert Vandermeer en technisch verantwoordelijke Tijl Clerckx aan het roer van The Water Purifier. Met hun bedrijf bieden ze eerlijke oplossingen aan voor onze dagelijkse behoefte aan water. Ze richten zich daarbij zowel tot particulieren als kantoren, scholen en ziekenhuizen. Hoewel de fundamenten van hun business er al stevig stonden, voelden ze dat er nog veel potentieel zat in The Water Purifier. Ze kozen dan ook voor een brandingtraject bij OpmerKelijk.

Van scepticus naar ambassadeur

Petra: “The Water Purifier is niet mijn enige professionele uitdaging. Ik ben ook zaakvoerster van Talent4People. Met dit bedrijf was ik al te rade gegaan bij Katlijn. Dus ik wist precies wat zij voor The Water Purifier kon betekenen. Ik moest niet overtuigd worden. Maar voor Bert lag dit totaal anders. Hij nam bij de start een afwachtende houding aan. Ik betrapte hem zelfs op de uitspraak: ‘Als we al het voorbereidende werk zelf moeten doen, tja …’ Van een scepticus gesproken (lacht)!”

“Maar gaandeweg begon hij zijn mening te herzien. Hij merkte dat zijn visie en de verschillende dingen die we met The Water Purifier doen, plots veel beter vertaald werden naar de buitenwereld. Niet alleen met woorden en met een verhaal, maar ook door een duidelijk concept. Bert groeide zelfs uit tot een sterke ambassadeur voor OpmerKelijk.”

Weg met de heilige huisjes

“Tijdens het brandingtraject werkten we aan een duidelijk concept. Zo draait onze business nu rond duidelijke pijlers: Healthful Water (gezond drinkwater), Careful Water (systemen om het water te ontharden en koelers op de waterleiding) en Trustful Water (ontijzeren en filteren van water). We focussen op twee kerntakken: we zijn zowel purifier als supplier.”

“Maar het brandingtraject stopt niet bij het juiste verhaal vinden … Samen met Katlijn namen we bijvoorbeeld ook onze bedrijfsstructuur onder de loep: waar de risico’s zitten, welke groeimarkten zijn er, enzovoort. Bert en ik waren het gewend om vanuit ons product te vertrekken. Daar bracht Katlijn absoluut een verandering in. Zelfs zaken zoals de sitemap van de website uitwerken en de slogan op onze vrachtwagen bepalen, hoorden bij het traject. Het gaat echt wel héél ver.”

“De aanpak van Katlijn is een serieuze meerwaarde voor het uiteindelijke plan. Ze doet 100 % moeite om je business te begrijpen, ze durft alles in vraag te stellen en trapt zo eens goed tegen de heilige huisjes. En merkt ze dat er iets niet helemaal met je visie matcht? Dan blijft ze daarbij stilstaan. Want je bedrijf moet wel jouw kindje blijven.”

Leuk zo’n branding, maar wat levert het nu op?

“Als businessmensen willen we alleen investeren als het rendeert. Dat is logisch. En hoe mooi dat begrip ‘branding’ ook klinkt, we willen vooral dat er een duidelijke win is. In ons geval kon je er echt niet naast kijken. We hebben naar aanleiding van het traject onze offertes anders verwoord en gestructureerd en kregen daarbij ondersteuning van OpmerKelijk. Het resultaat was er meteen: we krijgen nu veel meer onmiddellijke toezeggingen dan voorheen. Zo besparen we veel tijd en verdienen we onze investering gemakkelijk terug. Bert zegt nu heel vaak: ‘Dat het zo snel gaat, had ik nooit durven dromen.’”

“Je moet uiteraard wel voor de juiste brandingpartner kiezen. Maar met Katlijn zit dat helemaal goed. Ze is een consultant, geen coach. Je komt bij haar geen zweverige toestanden tegen, ze is heerlijk to the point, ze is een vat vol kennis en ervaring en weet wat ondernemen is. Ik raad OpmerKelijk dan ook heel graag aan.”

www.twp.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Claudia en Herman Aendekerk, zaakvoerders van Aendekerk Immobiliën

De droom van Claudia Aendekerk is heel duidelijk: voor elke klant een droompand! Met haar kantoor Aendekerk Immobiliën zoekt ze de perfecte match tussen mensen en immo. En dat op een manier die haar duidelijk onderscheidt van haar collega-concurrenten. Dankzij haar brandingtraject bij OpmerKelijk kan Claudia haar sterktes nog meer uitspelen op de markt. En zo laat ze vele woondromen in vervulling gaan …

Een troef om uit te spelen

“Ik werk graag anders! En dat lukt me helemaal. Want ik krijg vaak te horen dat mijn aanpak helemaal verschilt van wat mensen over het algemeen van een makelaar verwachten. De keuze om de mens altijd centraal te zetten bij elk immovraagstuk zit daar wellicht voor iets tussen. Deze sterkte wilde ik graag meer uitspelen in een duidelijk concept, volgens een netjes afgelijnd plan. En zo kwam ik terecht bij OpmerKelijk.

Ik weet nog goed dat Katlijn me vertelde dat mijn brandingplan een soort bijbel ging worden voor mijn business. Heel eerlijk? Ik dacht toen: jaja, het zal wel …”

Verrassing van formaat

“Stap voor stap vulden we samen de lege vakjes van mijn plan in. Zaken die eerst heel vaag waren, zoals mijn USP en ESP, werden helemaal duidelijk. We werkten een sterk concept en een methodiek uit. Katlijn bepaalde het merk-DNA om de grafische ontwerper een duidelijk kader te geven en tekende een sitemap uit voor mijn website om de webdesigner aan te sturen. Na elk gesprek en elke huistaak kwamen we dichter bij de structuur die ik zocht voor mijn zaak. De momenten met Katlijn waren voor mij leuk en tegelijkertijd spannend. Het is super om samen ergens voor te gaan. Ik maakte taken waarvan de uitkomsten later ineens opdoken in mijn plan. Telkens opnieuw een verrassing. Het voelde alsof de puzzelstukken stuk voor stuk op de juiste plaats vielen.”

Creatieve leidraad

“Het resultaat van dit brandingtraject is een echte bijbel … Katlijn had dus toch gelijk! Ik neem dit plan voortdurend in mijn handen. Het is mijn leidraad.

Een hele creatieve leidraad bovendien. Ik weet nu bijvoorbeeld haarfijn hoe mijn concept eruitziet: waarin kunnen we het verschil maken, wat is onze focus … Ook de subbaseline is echt leuk gevonden: Zoek je droompand tussen ons vastgoedaanbod van aan de kerk tot ver daarbuiten. Een leuke knipoog van Katlijn, hè? Ze kan trouwens op een hele flexibele manier omgaan met het creatieve aspect van haar werk. Nadat mijn graficus een sleutel in het logo plaatste, was Katlijn vastberaden om dit ook tekstueel te gebruiken. Onze baseline werd zo: Mensen matchen met immo is meer dan maatwerk.”

Vanaf een afstand

“De input van Katlijn is zeer verhelderend. Voor iemand die zelf niet in de sector zit, kan zij straf en met veel inlevingsvermogen uit de hoek komen. Als ik eens tegen dingen aanliep, had ze altijd een oplossing klaar. Ze heeft duidelijk het talent en de ervaring om zaken rustig vanaf een afstandje te bekijken en te analyseren. Ongeacht de sector. Dankzij haar enthousiasme, haar brede kijk en haar gerichte kennis is Katlijn voor veel ondernemers een absolute aanrader.”

 

www.aendekerk-immo.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw onderneming uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Emiel Denies, zaakvoerder van Bouwdimensies

Met Bouwdimensies, een platform voor ondernemers in de bouw, zet ervaren bouwondernemer Emiel Denies een nieuw merk op de markt. Na meer dan vijftien jaar ondernemen in de bouwsector wil hij zijn visie delen met andere bouwondernemers. Om van zijn nieuwe merk een succes te maken, volgde hij het businesstraject van OpmerKelijk.

Emiel: “Ondernemers in de bouw werken vaak erg hard. Maar het kan anders, als je tenminste weet hoe. Daarover schreef ik het boek Zonder zwoegen en zweten. Maar ik wilde verder gaan. Ik wilde ondernemers effectief bijstaan met advies. Eigenlijk hield dat in dat ik naast mijn huidige activiteiten in de bouw een nieuw bedrijf moest oprichten. Ik ging op zoek naar iemand die me kon helpen bij het concept en de branding van dat nieuwe verhaal. Sara van Tekstueel vertelde me over Katlijn van OpmerKelijk. Ik was nieuwsgierig en boekte een verkennend intakegesprek.”

Kennis en meerwaarde

“Eerlijk? Ik was wat terughoudend. Ik vertelde Katlijn bij de start van het gesprek dat ik me afvroeg of zo’n OpmerKelijk businesstraject me vooruit zou helpen. We hebben lang gepraat. Na het intakegesprek was ik honderd procent overtuigd van de kennis van Katlijn en de meerwaarde die zij me kon bieden.”

Reflectie

“Katlijn is erin geslaagd om mijn ideeën gestructureerd op papier te zetten en Bouwdimensies mee vorm te geven. Het businesstraject heeft me veel geleerd. Katlijn is kritisch en stelt op het juiste moment de juiste vragen. Het hele traject duurt drie maanden. Zo heb je tussenin tijd en ruimte om alles te laten bezinken en tot antwoorden te komen. Katlijn is ook altijd tot in de puntjes voorbereid en verdiept zich met veel enthousiasme in je dossier.”

Aha-erlebnis

“Het was een topervaring om met Katlijn samen te werken. Ze heeft tegelijkertijd een sterk inzicht én een helicopterview. Ze komt altijd tot de juiste oplossingen. Zo kwam ze ook met de perfecte naam BouwdiMENSies. Een perfecte verwoording voor een concept dat bestaat uit de operationele, financiële en strategische dimensie en waarbij in het woord diMENSie de bouwondernemer als mens centraal staat. Katlijn had trouwens nog meer goede voorstellen. Die creativiteit typeert haar. Je merkt dat daarin een stuk van haar passie ligt. En dat werkt inspirerend.”

Onderscheidend profileren

“Dankzij Katlijn kan ik me nu onderscheidend profileren. Het resultaat van onze samenwerking? Een volledig uitgewerkt brandingplan met een helder concept, een duidelijke identiteit en een heldere communicatie. Ik kan nu duidelijk kaderen wat ik wil en waar ik voor sta. Met die kennis zet je gemakkelijk de volgende stappen zoals een website, logo, teksten … Al het denkwerk zit in je brandingplan, de bijbel van je merk. Katlijn is top in haar job. Ik raad het OpmerKelijk businesstraject aan iedereen aan!”

 

www.bouwdimensies.be

 

Kies net zoals Emiel voor het businesstraject van OpmerKelijk en onderscheid je zo met een heldere profilering en sterk concept. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren