Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk

Dominique Renders en Corrylaura Van Bladel, zaakvoersters van Praatkracht

Gedreven door dezelfde waarden en complementair in expertise bundelden Corrylaura Van Bladel en Dominique Renders de krachten. Hun praktijken Blabla en De Hefboom stopten te bestaan, Praatkracht zag het levenslicht: een expertisecentrum in verbindend communiceren, faciliteren en bemiddelen. De gids van dienst? Opmerkelijk. Samen stippelden ze een veelbelovende route uit met als eindbestemming een weloverwogen merknaam, een sterk merkverhaal en een duidelijke merkstrategie.

Top of mind

Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk “Had ik destijds het budget gehad, dan volgde ik bij de start van De Hefboom (2016, n.v.d.r.) een brandingtraject. Omdat ik geloof in de meerwaarde van Opmerkelijk, woonde ik wel netwerkevents bij en volgde er een socialmediatraining. Toen Corrylaura en ik beslisten om de handen in elkaar te slaan, stelde ik haar voor om samen met hen aan de weg te timmeren. Gelukkig beaamde ook het buikgevoel van Corrylaura dat Opmerkelijk voor ons de perfecte compagnon de route is”, aldus Dominique.

Uitvoerig uitgestippeld

 “Katlijn en haar team beloofden ons een krachtige merknaam en een sterk merkverhaal. Om dat waar te maken, voerde Opmerkelijk een grondig, strategisch onderzoek uit van onze business en een gestructureerde analyse van de markt, best practices, trends en concurrenten. Daarnaast schotelden ze ons heel wat vragen voor om die achteraf te vertalen naar onderbouwd advies: Welke impact heeft jullie aanpak? Wat betekent ‘Verbindende Communicatie’ écht? Wat bieden jullie niet aan? … In onze sector zijn er tal van nuanceverschillen en het internet staat tjokvol verschillende waarheden. Als gecertificeerde trainers vinden we integriteit belangrijk. Dus hoewel het huiswerk best intens was, leerde Opmerkelijk daardoor wel ons bedrijf écht kennen. Katlijn durfde platgetreden paden in vraag te stellen en biechtte op dat ze zich ’s nachts over iets bedacht had”, vertelt Corrylaura.

Op een kruispunt

 “Na 25 jaar Blabla was het tijd om die naam los te laten. Dat vond ik niet evident: voordien ging ik altijd organisch te werk, terwijl er nu een professioneel kantoor met een groots plan op de proppen kwam. Katlijn wist mijn onzekerheden te counteren met een duidelijke visie en goede intenties. Ze maakte ons nieuwsgierig. Maar eerlijk? Toen ze de nieuwe merknaam ‘Praatkracht’ onthulde, voelde ik geen onmiddellijke klik. Katlijn lichtte toe dat de naam de sterktes van onze twee praktijken bevat en welke merkbelevingselementen we eraan kunnen koppelen. Toen werd het plots tastbaar. Ik wist dat ik op haar expertise moest vertrouwen. Zij is ons kompas tijdens dit avontuur. Na een moment van reflectie draaide mijn mening dan ook de volle 180 graden. Alsof er een lampje ging branden. Of beter gezegd, alsof er een vuur ging branden. Nu sta ik volledig achter onze naam”, bekent Corrylaura.

Dominique beleefde het anders: “Een goede naam is voor mij makkelijk om uit te spreken en moeilijk om fout te schrijven. Van bij de onthulling geloofde ik in ‘Praatkracht’. Als een expert zoals Katlijn wild enthousiast is, ben ik dat ook. Dat was ik daarna nog enkele keren. Beveelt Katlijn een webdesigner of videograaf aan? Fine by me. Een tikkeltje naïef? Misschien. Maar met succes!”

Omleiding in de juiste richting

 “Aan de hand van het merklanceringstraject wilden we ons expertisecentrum in alle facetten op het publiek loslaten. We verwachtten van Opmerkelijk een opvallend idee om Praatkracht te lanceren. Maar door een misverstand waren we niet wild enthousiast over het voorgestelde concept. Toen gebeurde het onverwachte: het team beloofde een dag later al een alternatief en stelde ons gerust dat het oorspronkelijke plan in de toekomst nog van pas kon komen. Wellicht panikeerden zij intern ook, maar daar merkten wij als klant niets van. Met hun positieve mindset en oplossingsgerichte vermogen kregen we een gloednieuw lanceringsplan”, vertellen Corrylaura en Dominique. “De betrokkenheid is groot, maar je merkt ze in de kleine dingen. Zo werd de oplevering van ons brandingplan vergezeld van een doosje pralines, wenste Katlijn ons op de lanceringsdag telefonisch succes en vonden we onlangs nog een ontbijtbon in onze brievenbus. Wellicht hebben we daar ook een remindertje in de Opmerkelijk-agenda voor te danken, maar de authenticiteit maakt voor ons het verschil. Wanneer een toponderneemster als Katlijn haar ‘bumps in the road’ met ons deelt, dan weten we dat een tegenslag gewoon een omweg is in de juiste richting.”

Meer dan ‘blabla’

“Het brandingtraject nam een grote hap uit ons budget, maar wat we ervoor in ruil kregen, ging onze verwachtingen te boven. Niet alleen pakken we nu uit met een krachtige naam, we hebben ook een houvast om ons aanbod kenbaar te maken. Het Praatkrachtmodel schept duidelijkheid: er is een aangegeven route, maar je kan als cliënt soms een zijpaadje nemen. Die gedeelde participatie zit verweven in ons hele businessmodel”, aldus Corrylaura.

“Ik ben zo trots op ons. Onze website straalt professionaliteit uit, we weten waarvoor we staan en (potentiële) klanten voelen dat het verhaal klopt. Opmerkelijk gaf ons niet alleen mooie woorden op papier maar bruikbare tools en een duidelijke strategie. In alle hectiek bracht ons strategische brandingplan rust. Het document bundelt ook informatie voor webdesigners, copywriters en toekomstige partners. Zelfs nieuwe medewerkers hebben er baat bij. Zo kreeg onze nieuwste collega ‘nog meer zin om te starten’. En of het de investering waard was”, vult Dominique aan.

Opmerkelijk als hefboom

“Ik was bang dat een samenwerking met een professioneel bureau me zou beperken in mijn creativiteit. Het tegendeel werd bewezen. Ik groeide als bedrijfsleider, kreeg meer zelfinzicht en kon al mijn ideeën kwijt. Dat Opmerkelijk ze vervolgens in een gestructureerd plan goot, maakte het nog dynamischer. Dat is wat zij voor jou kunnen betekenen: je ideeën omzetten in een concrete houvast voor je merk. Al raad ik aan om te starten vanuit een sterke basispositie. Weet wat je wil en waarom je het wil. Beschouw het als een boost voor je onderneming, waardoor je naar versie 2.0 van je bedrijf schakelt. Net als een hefboom. Toch, Dominique?”, lacht Corrylaura.

“En zo is de cirkel rond. Als je serieus wil worden genomen als ondernemer, dan gaat Opmerkelijk serieus voor je aan de slag”, bevestigt Dominique.

Testimonial brandingtraject Praatkracht - Opmerkelijk

www.praatkracht.be

Borrel je van de ideeën maar heb je nood aan een hefboom om ze om te zetten naar concrete acties? Laat je zoals Corrylaura en Dominique gidsen door Opmerkelijk en lanceer onder een weloverwogen merknaam een krachtig merkverhaal. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy