Encuentro (Lokeren) - Johan en Wiebeke

Johan Bancken en Wiebeke Seymortier, zaakvoerders van Encuentro (Lokeren)

Encuentro - Johan en WiebekeZowel bij Johan Bancken als bij Wiebeke Seymortier kriebelt het al een tijdje. Het ondernemersduo is op zoek naar meer focus en duidelijkheid voor hun brand Encuentro. Want om zich voldoende te onderscheiden van de concurrentie, is het een absolute must om niet zomaar de zoveelste coachingpraktijk in het rijtje te zijn. Daarom vragen ze raad aan brandingexperte Katlijn en volgen ze een opmerkelijk rebrandingtraject.

Het resultaat van hun traject is een hole-in-one. Niet alleen genieten Wiebeke en Johan nu van een duidelijke merkidentiteit en een afgelijnd merkverhaal met een glashelder concept. Ze staan ook commercieel sterker in hun (golf)schoenen dankzij een doordachte merkstrategie met een bewuste keuze voor enkele strategische doelgroepen.

De lat ligt hoog

Johan: “Een vriendin van ons was al klant bij Opmerkelijk. Toen ze hoorde dat wij op zoek waren naar een rebrandingtraject, spoorde ze ons aan om met Katlijn af te spreken. Haar advies was een schot in de roos. Vanaf de eerste seconde waren we aangenaam verrast door de hartelijke én professionele aanpak van Katlijn. Zij gaf ons alle input over een rebrandingtraject en daarna hebben we ook de website van Opmerkelijk doorspit. Dit was exact wat we nodig hadden. Het enige waaraan we misschien wat twijfelden, was of Katlijn onze hoge verwachtingen wel kon inlossen.”

Inwerken in een onbekende wereld

Wiebeke: “Katlijn werkte zich grondig in. Ze deed, samen met haar team, de nodige analyses (SWOT-analyse, benchmark …) om ons merk perfect te begrijpen. Maar daar stopte het niet voor haar. Ze verdiepte zich volledig in ons werkterrein. Als niet-golfer is dat echt niet evident. Toch slaagde ze hier spectaculair in.”

Uniek model voor onze business

Johan: “Tijdens ons rebrandingtraject moesten we zelf ook actief meewerken aan ons merk. We kregen met andere woorden huiswerk met enkele strategische opdrachten. Het strakke schema dat daaraan vasthing, verplichtte ons om tijd te nemen voor onze business.

Met onze brede input ging Katlijn wonderbaarlijk aan de slag. Zo structureerde ze onder andere onze business en bedacht het FIT your SWING-model. Haar voorstel was een echte eyeopener. We werden er zelfs emotioneel van. Haar idee paste honderd procent bij onze brand. Het lag allemaal zo voor de hand, maar Katlijn bracht er structuur in en goot het in de perfecte taal.”

Focus op strategische groepen

Wiebeke: “In een volgende stap spitsten we het FIT your SWING-model toe op de juiste doelgroep. Terwijl we in het verleden voor duizend-en-een mensen en organisaties werkten, leerden we nu voluit te gaan voor een focusstrategie waarmee we vooral golfers en business mensen coachten op het vlak van mental performance en mindsetskills.”

Realiseerbare droom

Johan: “Het nieuwe model en de focus op een beperkte doelgroep waren zaken die we alleen nooit hadden kunnen waarmaken. Ook de visie en missie van ons bedrijf staan nu meer dan ooit op punt en werden precies verwoord door Katlijn.”

Wiebeke: “Als ondernemers werden we door dit traject echt gerustgesteld. Het plan dat we in ons hoofd hadden, was haalbaar. En met het heldere en concrete brandingplan in handen wisten we nu hoe we het konden realiseren.”

Brand wereldkundig maken  

Johan: “Na ons rebrandingtraject wilden we Encuentro meer bekendheid geven, in Lokeren en daarbuiten. Maar dan moesten we dringend sleutelen aan onze zichtbaarheid. Jammer genoeg was dat niet onze sterkste kant. Na een slechte ervaring met een communicatiebureau maakten we dan ook snel de keuze voor een communicatietraject bij Opmerkelijk. Sara nam onze communicatie grondig onder de loep en drukte onmiddellijk op de zere plekken. Haar statistieken waren bijzonder confronterend en verhelderend. Hoewel we bijvoorbeeld actief waren op Instagram en Facebook, had dat geen effect voor onze business.”

Wiebeke: “De analyse van Sara verklaarde waarom mensen ons vroeger niet vonden of konden bereiken. Dankzij haar advies leerden we het anders aan te pakken en slaagden we erin om onze communicatie op punt te zetten.”

Opmerkelijk, daar moet je zijn!

Johan: “We zijn heel tevreden over onze samenwerking met Opmerkelijk. We promoten hen dan ook met veel plezier. Uit het verleden hebben we geleerd dat goedkope oplossingen vaak op lange termijn niet werken. We kiezen daarom alleen nog maar voor professionals zoals Katlijn en haar team.”

Wiebeke: “Het prijskaartje valt wat zwaarder uit, maar dat haal je er zo weer uit. Bij Opmerkelijk betaal je een serieuze hap uit je budget, maar de return is er absoluut. Onze hoge lat hebben ze gehaald. 😊”

Johan: “Door corona moesten we ons rebrandingtraject trouwens online volgen. Maar dat had geen negatief effect op het eindresultaat. Integendeel, op het vlak van verplaatsingen was het een serieuze win voor ons. De afspraken verliepen correct en volgens een perfecte timing.”

Toch een stappenplan

Wiebeke: “Katlijn maakte bij de start duidelijk dat het rebrandingtraject geen stappenplan was. Elke sessie stond op zich en werd grondig voorbereid. Ook de verslagen van Opmerkelijk achteraf waren enorm gedetailleerd. Na afloop van het traject kregen we ons uiteindelijke brandingplan mee naar huis. Voor ons was dat eigenlijk wél een stappenplan. Want alle verslagen werden erin samengebracht volgens een logische structuur. Op die manier wisten we exact wat er moet gebeuren om ons merk en onze business alle kansen te geven. Stapje voor stapje.”

Johan: “In ons brandingplan wordt echt elk detail van ons merk besproken. Het is de perfecte leidraad voor onszelf, maar ook naar externe partners toe. Webbuilders, fotografen, copywriters … ze zijn onmiddellijk mee met ons verhaal. Ze weten in één oogopslag welk lettertype ze moeten gebruiken, welk kleurenpalet ze mogen inzetten of wat de tone of voice moet zijn. Ons brandingplan is zo een enorme timesaver.”

Wiebeke: “Wat Katlijn trouwens nog niet weet, is dat we een tijdje geleden ons brandingplan lieten zien aan een succesvolle Amerikaanse ondernemer. Hij was zwaar onder de indruk en vroeg onmiddellijk Katlijns contactgegevens om zijn branding te finetunen. Een mooi compliment! 😊”

Een teamprestatie

Johan: “Ook op het vlak van haar team is Katlijn perfectionistisch. Ze heeft zeer hoge verwachtingen over de interne samenwerking en de klantvriendelijkheid binnen Opmerkelijk. Als klant merk je dat onmiddellijk. Je voelt de opmerkelijke vibe in elk mailtje of tijdens elk telefoongesprek. Het is fijn om samen te werken met zo’n goed geoliede machine.”

 

Logo Encuentro

www.encuentro.coach

Streef jij net zoals Encuentro uit Lokeren voor jouw bedrijf ook naar een rebranding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy