Jeroen Mangelschots, zaakvoerder van Fleesch (Leopoldsburg)

Jeroen Mangelschots kent de horecaklappen van de zweep. Al enkele jaren is hij de drijvende kracht achter het succesvolle restaurant Whatz Hap in Beringen. Recent begon het bij deze jonge ondernemer opnieuw te kriebelen. Want Jeroen wilt met een uniek concept de burgerwereld een nieuw elan geven. Samen met Katlijn, brandingexpert van Opmerkelijk brengt hij de bal stevig aan het rollen met Fleesch.

Een duidelijk intakegesprek

“Als ik iets in mijn hoofd heb, ga ik er voor. Dat is nu eenmaal wie ik ben. Een durver, een springer, die altijd op zijn pootjes belandt. Om mijn nieuwe en wilde plannen voor de burgerwereld een extra boost te geven, klopte ik aan bij Katlijn van Opmerkelijk. Ik verzorgde al enkele evenementen in Herckenrode voor haar. Zo had ik een redelijk goed beeld van wat ze deed.

Tijdens mijn intakegesprek legde Katlijn me haarfijn uit hoe ze te werk ging, vroeg naar mijn verwachtingen  en overtuigde me van haar visie. Dit traject was echt wat ik zocht!”

Een breed en ruim plaatje

“Ik pitchte mijn idee bij Opmerkelijk. Katlijn en haar team pikten mijn plannen onmiddellijk op en gingen ermee aan de slag. Ik voelde dat ze zich helemaal lieten gaan in elke fase van mijn brandingtraject en was verrast hoe hard ze buiten de lijntjes kleurden. Ik was dan ook heel tevreden over bijvoorbeeld de swot-analyse, de benchmark, de creatieve wisselwerkingen en het uiteindelijke merkconcept. Het resultaat was een complete ondersteuning voor mijn merk Fleesch.”

Een straf merkverhaal

“Met Fleesch rol ik nu een prachtig merkverhaal uit. Ik laat mijn klanten genieten van een wereldkeuken die in het teken staat van drie pijlers: burgers, balls in bowls en baskets. Ik geef hen een duidelijk kader mee waarbinnen ze zelf nog veel flexibiliteit hebben. Om de beleving van mijn merk helemaal af te maken, kies ik, op aanraden van Katlijn, enkel voor ronde vormen. Jawel, dat betekent dus ronde nachos tot zelfs ronde chocoladeballetjes.”

Spannende pistes

“De meerwaarde van Katlijn is enorm. Ze bruist van vernieuwende ideeën en inzichten waarmee ik echt aan de slag kan. Dat geldt trouwens ook voor haar hele team. En dankzij de goede voorbereidingen en duidelijke verslagen gaat er geen enkele opportuniteit verloren. Als dynamische ondernemer vind ik dit super belangrijk. Ik weet dat het openen van mijn restaurant nog maar stap een is voor Fleesch. Daarna kan ik kiezen uit een waaier aan mogelijkheden om mijn merk te boosten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een festivalconcept, een high end module en zelfs een burgerbrand.”

Op naar Dubaï

“Door dit brandingtraject ben ik als ondernemer gegroeid. Ik bekijk dingen anders en twijfel nog minder dan vroeger. Mijn ambities zijn groot. Ik droom ervan om de burgerwereld volledig op zijn kop te zetten en zelfs een Fleesch te openen in Dubaï. Dankzij de hulp van Katlijn heb ik hiervoor het concept in handen en durf ik er nu nog meer voor gaan.

Ik raad dit brandingtraject zeker aan. Het voelt eigenlijk als een geboorte waarbij je, samen met Katlijn en haar team, stapje voor stapje de opvoeding van je merk bekijkt. Elke uitdaging, elke kans leg je onder de loep om zo voluit te gaan voor een mooie groei.”

 

(c) Logo: Jonathan Vaes van piku.be

www.fleesch.be

 

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Fleesch uit Leopoldsburg, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Yves Beckers en Petra Wouters, zaakvoerders van ‘t Veldt (Retie)

Yves Beckers en Petra Wouters, en hun zakenpartners Rob en Caroline, boden met hun zaak ’t Veldt voor ieder wat wils: een zomerbar, een sfeervolle feestlocatie, gezellige teambuildings, uitdagende obstacle runs, perfecte kinderfeestjes, en ga zo maar door. Maar net dit uitgebreide aanbod maakte het voor hen moeilijk. Want ze slaagden er maar niet in om hun merk op een eenduidige manier voor te stellen aan de buitenwereld. Ze vervielen vaak in een en-en-en-verhaal. Daarom besliste Petra en Yves om alles op alles te zetten en ’t Veldt om te toveren tot een sterk merk dankzij een Opmerkelijk brandingtraject.

Streven naar meer diepgang

Petra: “Als we vroeger over onze zaak vertelden, gleden we af naar een onduidelijke mix van dingen. ’t Veldt stond nu eenmaal bol van leuke activiteiten. Wat we misten, was een rode draad in het geheel. Tijdens een traject bij Unizo kwam dat naar boven. De mentor van deze opleiding twijfelde geen seconde en verwees ons door naar Katlijn.

We wilden ons niet meteen vastpinnen op één partij en klopten daarom aan bij verschillende bureaus. Om uiteindelijk toch te kiezen voor Katlijn en haar team. Waarom? Heel simpel. Bij Opmerkelijk vonden we iets terug dat we bij de anderen misten. Het voorstel van Katlijn ging zoveel dieper. Dat was ons onmiddellijk duidelijk.”

Slimme investering

Petra: “Het enige wat ons een beetje deed twijfelen, was het kostenplaatje. Het traject bij Opmerkelijk viel in vergelijking duurder uit en beperkte zich tot een pure brandingstrategie. Toch beslisten we om er voluit voor te gaan! Tijdens het traject vroeg Katlijn ons om even op de rem te gaan staan, zodat we een grondig inzicht konden krijgen in ons merk. En dat bleek achteraf een schot in de roos. Want het brandingtraject gaf ons een vliegende start.”

De vruchten van een SWOT-analyse

Petra: “De SWOT-analyse was een belangrijk onderdeel van ons traject. Katlijn kreeg aan de hand van die studie een klare kijk op onze business en voelde al snel aan waar het schoentje wrong: het gemis aan een eenduidige story. Als ondernemers stonden we te dicht bij ons merk om dat op te lossen. Gelukkig slaagde Katlijn daar wel in. Ze bracht alles samen in een merkverhaal met drie buitengewone pijlers en breide er voor ons een groene draad door.”

Less is more

Petra: “Ook ons aanbod nam Katlijn stevig onder handen. We boden onze klanten altijd veel vrijheid en werkten op maat van hun wensen. Maar die aanpak maakte het zowel voor ons als voor ons cliënteel niet altijd even gemakkelijk.

Katlijn stelde ons gerichte vragen om te komen tot duidelijke pakketten met veel analogieën ertussen. Ons aanbod kreeg op die manier een overzichtelijke structuur met telkens een leuke twist. Op dit moment volgen we een strategietraject om ons aanbod nog meer diepgang en een duidelijke, herkenbare structuur te geven.”

Grote steun tijdens corona

Petra: “We volgden het brandingtraject in volle coronatijd. Dat was een absolute meerwaarde. Zo ontdekten we onze sterktes en zwaktes tijdens een uitdagende periode en konden we nieuwe dingen lanceren die de coronastorm doorstonden. Neem nu bijvoorbeeld onze zomerbar. Daar plukten we al onmiddellijk de vruchten van. We zagen het aantal klanten alleen maar toenemen.”

Opmerkelijk is een zeer waardevolle partner

Petra: “We zijn honderd procent tevreden over ons brandingtraject. Bij elke stap die we namen, vonden we dezelfde kwaliteit en degelijkheid terug. De voorbereidingen van Katlijn en haar team bijvoorbeeld, daar gingen uren werk aan vooraf en ook de verslagen daarna waren tot in de puntjes verzorgd. Tussendoor gaf ze veel tips en concrete ideeën om onze merkbeleving te boosten.

We raden Katlijn en haar team graag aan. Want Opmerkelijk biedt een enorme expertise, kwaliteit en service. Het vertrouwen dat we in Katlijn hebben, is enorm. Als kleine ondernemers hebben we niet alle kennis in huis. Het is dan ook heel fijn om te steunen op een waardevolle partner als Katlijn.”

 

www.veldt.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals ‘t Veldt uit Retie, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

André Claessens van Traiteur Claessens André (Zaventem)

André Claessens wil niet de zoveelste traiteur in het rijtje zijn. Daar past hij voor. Als zorgtraiteur wil hij zich duidelijk profileren op de markt. Maar al snel besefte hij dat hij daarvoor strategische keuzes moest maken. Wie is de doelgroep van mijn zaak? Waaruit bestaat het aanbod precies? Welke opportuniteiten pak ik vast en hoe passen die in het merkverhaal? Kortom, hij worstelde met heel wat vragen. Gelukkig kon hij rekenen op de hulp van brandingexpert Katlijn en het team van Opmerkelijk.

Behoefte aan tegengas

André: “Katlijn gaf een presentatie bij UNIZO. Ik luisterde gretig naar haar verhaal. Onmiddellijk gaf ze me het gevoel dat ze wist waarover ze sprak. Toen niet veel later een bevriende onderneemster – Mieke van Chocola-Tuti – me vertelde over haar brandingtraject bij Opmerkelijk, was ik meteen verkocht.”

“Voor mijn zaak zocht ik iemand met de nodige merkexpertise die de kneepjes van het ondernemerschap kende en het aandurfde om wat tegengas te geven. Al die kwaliteiten vond ik terug in Katlijn. Mijn beslissing voor een rebrandingtraject was dan ook snel gemaakt.”

In de nationale pers

“Voor de lockdown zat ik al enkele keren samen met Katlijn. Tijdens die sessies kwamen de uitdagingen en opportuniteiten van mijn business aan het licht. Maar door corona kwam alles plots in een stroomversnelling. Nu moest het gebeuren! Opportuniteiten die ik eigenlijk pas over een jaar wilde lanceren, pakte ik samen met Katlijn en haar team stevig vast. Dat bleef uiteraard niet onopgemerkt. Plots dook mijn merk op in de nationale pers en kon ik mijn merkidentiteit ten volle uitspelen. Het bleef trouwens niet bij één keer. Want Traiteur Claessens André stond nu om de twee weken in de belangstelling.”

Bestaande beelden doorprikt

“De rebranding van mijn zaak gebeurde niet in een-twee-drie. Katlijn en haar team moesten zich grondig inwerken in mijn sector. Dat deden ze bijvoorbeeld met een SWOT-analyse en een benchmark van mijn concurrenten. Tijdens onze meetings hoorde ik Katlijn heel vaak zeggen dat ze iets ging uitzoeken. Elke keer hield ze woord. Zo kwamen er voor mij verschillende verrassingen uit de bus.”

“De analyses van Opmerkelijk gaven me vele nieuwe inzichten. Mijn focus op de zorgbehoevende senior was bijvoorbeeld te beperkend. Want ook de actieve senioren pasten perfect in mijn doelgroep. Daarnaast twijfelde ik bijvoorbeeld heel hard aan mijn automaten. De inhoud van mijn automaten en de communicatie en stijl errond waren niet in lijn met de rest van mijn zaak. Daar wrong het schoentje. Door aanpassingen door te voeren op advies van Katlijn en te laten aansluiten op de rebranding, werden mijn automaten plots een winfactor!“

De juiste strategische keuzes

“Katlijn bedacht een merkverhaal met vier pijlers. Dit concept zorgde voor een duidelijk kader. Hierop kon ik me baseren om de juiste strategische keuzes te maken en me te onderscheiden van mijn concurrenten. Ik kon vanaf nu duidelijk antwoorden op vragen zoals: waarom kiezen klanten voor mijn bedrijf? Hoe passen de maaltijdautomaten in mijn verhaal? Tot waar loopt mijn regio? Hoe kan ik mijn netwerk vergroten in functie van mijn merkidentiteit? En zelfs: wie krijgt die nieuwe job in mijn bedrijf? Al die belangrijke beslissingen passeerden de revue en ik kon de knopen doorhakken dankzij mijn strategische branding. Het duidelijke concept zorgde trouwens niet alleen voor goede keuzes, het bood me ook de nodige houvast voor mijn communicatie.”

Katlijn is een voorbeeld

“De meerwaarde van Katlijn voor mijn merk was enorm. Ze durfde verder te kijken dan haar neus lang is en kwam met inspirerende voorbeelden, zelfs buiten onze sector. Katlijn deed wat ze beloofde en motiveerde me tot in het kleinste detail. Eigenlijk is ze voor mij een prachtig voorbeeld van hoe een ondernemer hoort te zijn en hoort te handelen. Ik durf gerust te zeggen dat ik na mijn traject als zaakvoerder enorm gegroeid ben en nu veel meer kennis heb op alle niveaus.”

Fantastisch resultaat

“Ik kan een brandingtraject bij Opmerkelijk alleen maar aanraden. Persoonlijk vind ik het zelfs te goedkoop. Want wat je eruit kan halen, is fantastisch. Door kleine zaken te veranderen op aanraden van Katlijn, heb ik het traject al helemaal terugverdiend. En ik moet eigenlijk nog beginnen met het implementeren van mijn plan!”

“Dit brandingtraject is een echte verademing. Voordien kreeg ik vooral veel gebakken lucht als het over branding, communicatie en strategie ging. Maar nu weet ik het honderd procent: ik heb waar voor mijn geld gekregen, en zelfs meer dan dat!”

 

www.traiteurclaessensandre.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Traiteur Claessens André, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt en meer omzet kan genereren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ben Sanders en Thérèse Dirkx, zaakvoerders van EEThentiek (Arendonk)

Ben Sanders en Thérèse Dirkx zijn geen groentjes in het vak. Al jaren runnen ze het succesvolle ETM Catering waarbij ze bedrijven en grotere groepen laten genieten van pareltjes uit hun keuken. Sinds kort gaan ze nog een stap verder: ze verkopen authentieke, lekkere en gezonde afhaalgerechten en heel wat extra’s via hun eigen conceptstore. Voor deze nieuwe uitdaging beseften ze meteen het belang van een goede branding. Nog voor hun conceptstore de deuren opende, kozen ze vol overtuiging voor een brandingtraject bij Opmerkelijk.

Een merk dat bij je past

Thérèse: “Een sterk merk is enorm belangrijk voor een onderneming. Ben en ik wilden dan ook graag een heel duidelijk plan. Alleen zagen we het zelf niet zitten om onze nieuwe brand van a tot z op poten te zetten. Daarom gingen we op zoek naar een partner met de nodige brandingexpertise.”

“Voor ik bij Katlijn terechtkwam, had ik al een minder goede ervaring achter de rug. Mijn vorige bureau begreep niet waar ik naartoe wilde. Ze stelden misschien wel mooie dingen voor, maar ik vond er mijn visie niet in terug. Maar bij Opmerkelijk was ik van meet af aan tevreden over de aanpak. In plaats van gewoon maar dingen te creëren, startte ze met luisteren. ‘Wat willen Thérèse en Ben?’, dat stond centraal.

Ik wilde bijvoorbeeld eerst een naam en dan pas werken aan elementen zoals merkbeleving en -associaties. Hoewel dat niet strookte met de normale manier van werken bij een brandingtraject, paste Katlijn zich perfect aan.”

Structuur in de chaos

“Ik ben met duizend dingen tegelijk bezig in mijn hoofd. En dat is niet altijd gemakkelijk voor een brandingpartner. Toch kon Katlijn op elk moment een versnelling hoger schakelen. Ze snapte altijd waar ik naartoe wilde. Ze hield daarbij het stuur stevig vast en goot alles in een mooie structuur. Om altijd mee te zijn, moest ze zich niet alleen grondig inwerken in de cateringsector. Ze analyseerde ook ons bedrijf tot in het kleinste detail via een interne en externe analyse.”

Haar luisterend oor zorgt voor resultaat

“Onze gesprekken wierpen vruchten af. Dat was heel duidelijk. Katlijn pakte het bedenken van de naam heel grondig aan en hield sterk rekening met onze authenticiteit om te komen tot een naam die volledig bij ons paste. Zo werd EEThentiek geboren. Ook het concept kwam er op basis van wat ze als essentie haalde uit onze besprekingen en vertaalde naar een sterk concept. De drie pijlers EET lekker, EET bewust en EET verrassend die ze formuleerde, sloten perfect aan bij onze visie. Katlijn zorgde voor de juiste vertaling en het duidelijke kader.”

Naar meer merkbeleving

“Bij een sterk merk hoort natuurlijk veel beleving. Katlijn liet ook op dat vlak haar creativiteit los. Ze stelde bijvoorbeeld een hele reeks creatieve woordspelingen, quotes en woorden voor rond het concept om mensen te verrassen. En ze lanceerde nog andere leuke ideeën op het vlak van merkbeleving. Bij elke realisatie overzag ze het eindresultaat. Zo had ik altijd de zekerheid dat elk detail klopte met onze branding.”

We maken er samen iets van

“Tijdens het traject voelden Ben en ik op elk moment dat Katlijn geloofde in ons merk en dat ze er echt iets van wilde maken. Ook haar strategisch meedenken en haar gerichte opvolging vond ik een duidelijke meerwaarde. Ik raad het Opmerkelijke brandingtraject dan ook graag aan andere ondernemers aan.”

 

www.eethentiek.be

© Grafisch ontwerp door Astrid Graphics.

 

Streef jij, net zoals EEThentiek uit Arendonk, ook naar een sterke branding om jouw onderneming uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Kris Vanstraelen en Nicole Reynders, zaakvoerders van Het Buskruid

Kris Vanstraelen en Nicole Reynders runnen al jaren hun hotel Het Buskruid in Lummen. Na een doorlichting van Toerisme Limburg kwamen er heel wat positieve aspecten naar boven. Een mysteryguest gaf een gunstige evaluatie en hun niet-alledaagse ontbijt kreeg een pluim. Maar er waren ook stevige werkpunten, zoals een gebrek aan merkbeleving en een gedateerde manier van communiceren. Daarom beslisten Kris en Nicole om een nieuwe weg in te slaan. En dat werd een BIJzonder Opmerkelijke weg!

Hotel van alles

Nicole: “Als je als man en vrouw samen in een zaak werkt, heb je alleen oog voor je eigen visie. En in mijn geval ging dat over bijzonder veel ideetjes. Vaak opende ik ’s ochtends mijn ogen en was er weer een nieuw plan geboren. Ook piepte ik wel eens over de haag om te zien wat anderen deden. Zo kwamen we in een situatie terecht met ongelooflijk veel ideeën maar zonder enige structuur. De rode draad ontbrak in ons verhaal. We wilden te veel verschillende dingen aanbieden.

Daarnaast merkten we meer en meer dat onze communicatietools achterhaald waren. Onze website werd ooit door een kennis in elkaar gebokst, ons logo was van de hand van onze dochter. Zoveel jaren terug kon dat allemaal. Maar nu kom je in een situatie waar de klant meer gewoon is en meer verwacht. Alles bij mekaar was er dus wel wat werk aan Het Buskruid. Vandaar de stap naar Katlijn.”

Van ‘gebakken lucht’ naar een BIJzonder plan

“Ik moet toegeven dat mijn man niet meteen stond te springen om de hulp van Opmerkelijk in te schakelen. Hij mopperde soms dat het ‘veel geld was voor gebakken lucht’. Maar ik was volhardend en uiteindelijk volgden we samen het brandingtraject. Sessie na sessie zag ik Kris veranderen. En hoe concreter Katlijn het plan maakte, hoe meer hij begreep waar we naartoe wilden en hoe enthousiaster hij werd. Toen het plan er was, zag hij het helemaal niet meer als gebakken lucht.”

Twee soorten klanten: een moeilijke denkoefening

“We kwamen bij Katlijn ook niet meteen met de meest voor de hand liggende situatie. Ons hotel is door de week strikt voor zakenmensen en tijdens het weekend staan we paraat voor toeristen. We moesten dus een concept uitwerken dat zowel voor professionele gasten hanteerbaar was, als voor mensen die gewoon even willen uitblazen of de omgeving ontdekken.

Katlijn kwam daarbij heel verrassend uit de hoek. Ze toverde ons bijenverhaal als onderscheidende factor naar boven. En dat is echt de dada van Kris, want hij is imker. Ons concept bestaat nu uit 3 + 1 pijlers. Bij Het Buskruid kan je BIJtanken, BIJleven, BIJleren en BIJeenkomen. De eerste twee pijlers staan in het teken van onze weekendarrangementen, de derde pijler legt de focus op onze workshops, en de vierde pijler zet onze vergaderruimte en onze pipowagen in de natuur in de schijnwerpers.”

Een BIJzonder plan

“Het plan dat we nu in handen hebben, past helemaal bij ons. Het bijenverhaal is onze passie en het is ook nog eens hip en trendy. Zo brengen we iets unieks tot bij de mensen. Het duidelijk afgelijnde concept brengt rust, duidelijkheid en doelgerichtheid. Alles wat niet binnen dit kader valt, kan ik nu prima loslaten. Zo durf ik nu bestaande zaken te schrappen. Pas op, dat is zeker geen simpele oefening. Want zodra je producten van je productenlijst schrapt, zeg je ook meteen vaarwel tegen die specifieke inkomsten. Maar met het plan dat nu op tafel ligt, heb ik er alle vertrouwen in dat we dat kunnen opvangen met onze nieuwe aanpak.

Ik zie deze rebranding als een vertrekpunt. Vanuit de nieuwe merkbeleving hebben we al nieuwe producten en workshops ontwikkeld. Neem nu de sessies ‘Tekenen met bijenwas’ en ‘Bijenwaskaarsen maken’. De aanpak en thema’s van die workshops passen honderd procent in ons BIJzondere kader en creëren veel beleving.”

De sterktes van Katlijn

“Katlijn wist me constant te verrassen. Het is zo leuk als mensen daartoe in staat zijn. Ze hielp ons tijdens het vele denkwerk, zette de toon met onze bijentroef en kwam zeer creatief uit de hoek bij het opzetten van ons concept, maar ook bij het vertalen van dit concept naar de buitenwereld. Wij claimen nu met veel plezier woorden als BIJtanken, BIJleren, BIJleven en BIJeenkomen. Zalig, toch!

Na het brandingtraject laat Katlijn je bovendien niet zomaar los. Ze reikt je vrijblijvend verschillende contacten aan om mee samen te werken. Ze organiseert ook aftoetsmomenten. Zo krijg je bijvoorbeeld de kans om je nieuwe logo te laten beoordelen vanuit je branding. En gaat je vraag verder dan wat er in de offerte stond, dan is zij daar heel transparant over. Geen financiële surprises dus.

Kris en ik zijn heel tevreden over de ondersteuning van Katlijn, maar een brandingtraject zomaar aan wie dan ook aanbevelen, zal ik niet doen. Je moet er echt wel voor openstaan en willen investeren in je merk. Ben je dynamisch, wil je de handen uit de mouwen steken en durf je uit je comfortzone te stappen, dan is Opmerkelijk helemaal je ding.”

www.hetbuskruid.be

Wil je voor jouw bedrijf ook een merkbeleving creëren die het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Mariane Tzamouranis, zaakvoerster O Geros

O Geros is een gastronomisch restaurant in Genk waar je aanschuift aan een gezellige familietafel om te genieten van verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten. Gedreven zaakvoerster en chef Mariane Tzamouranis barstte van de ideeën voor haar zaak. Maar ze had behoefte aan iemand om structuur te brengen in haar chaotische creativiteit, en om haar toekomstplannen professioneel en gefundeerd uit te werken. Daarom stapte ze samen met haar dochter Vallina in het businesstraject van Opmerkelijk.

Een nieuwe dimensie

Mariane: “Ik zit al 35 jaar in het vak. Om toekomstperspectief te creëren, wilde ik het restaurant naar een andere dimensie brengen. Ik wilde breken met de traditionele clichés die rond een Grieks restaurant hangen en zocht een andere, unieke benadering. Iedereen zei altijd wel dat alles goed was, maar ik voelde dat het niet meer vooruitging en dat ik het potentieel van onze zaak niet optimaal benutte. Ik moest mezelf en onze zaak dus anders profileren om zo van ons restaurant een sterk merk met grote naambekendheid te maken. Om dat te realiseren had ik hulp nodig van iemand die structuur kon brengen in mijn gedachtegang en mij kon helpen met onze branding.”

De ideale voedingsbodem

De aanpak van Katlijn was precies wat Mariane nodig had: “Je merkt vanaf het eerste moment dat Katlijn veel ervaring en expertise heeft in branding. Ze is erin geslaagd om de wirwar aan ideeën in mijn hoofd te structureren en toegankelijk te maken. Vroeger profileerden we ons bijvoorbeeld niet goed. Ik wilde geen typisch Grieks restaurant zijn en communiceerde dan ook niet duidelijk over ons aanbod. Het gevolg? We creëerden de verkeerde verwachtingen bij onze klanten en konden die niet altijd invullen. Katlijn heeft ons geleerd om ons te profileren als een gezellig gastronomisch restaurant dat verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten serveert.
Dat is ons concept en zo willen we bekendstaan. Katlijn heeft ons de ideale voedingsbodem gegeven om onze zaak doelgericht en bewust uit te bouwen. Zo speelde ik bijvoorbeeld met een franchise-idee, maar wist ik niet hoe ik dat moest aanpakken. Katlijn heeft me geholpen om dat idee tot een verkoopbaar geheel te kneden.”

De kracht van een goed netwerk

Ook het netwerk van Opmerkelijk maakte indruk: “Katlijn heeft een heel uitgebreid netwerk. Het lijkt wel alsof ze voor elke specialisatie iemand kent. En dat netwerk deelt ze graag met je. En het zijn stuk voor stuk professionals. Vroeger dacht ik – zoals zovele andere ondernemers – dat ik beter alles zelf deed. Nu weet ik dat dat niet de beste manier is en dat je je goed moet laten omringen en niet bang hoeft te zijn om hulp te vragen.”

Jezelf leren kennen

“Katlijn gaf ons na elke afspraak een volledig inzichtelijk verslag van het gesprek en opdrachten mee naar huis. In het begin vond ik dat moeilijk, want ik had geen idee wat ik op haar vragen moest antwoorden. Maar na een tijdje ging het als vanzelf. Dat huiswerk biedt je een echte uitdaging en verplicht je om met de branding van je zaak bezig te zijn. Je krijgt inzicht in jezelf, je drijfveren en je doelen. En na het doorlopen van het traject krijg je bovendien een uitgebreid brandingplan op maat van je bedrijf, dat een hele bruikbare tool is voor de toekomst. Het klinkt misschien vreemd, maar na 35 jaar zat ik toch nog met twijfels. Dankzij de consulting van Katlijn weet ik dat ik goed bezig ben en heb ik meer zelfvertrouwen gekregen.”

Een must voor elke ondernemer

“Het businesstraject van Opmerkelijk is een aanrader! Katlijn is een topconsultant met een heel professionele en toch warme aanpak. Het traject is niet goedkoop, daar ben ik eerlijk over, maar je verdient je investering dubbel en dik terug. Ik zou ondernemers zelfs adviseren om die investering in hun businessplan op te nemen, want de meerwaarde is onbetaalbaar. Had ik Katlijn 30 jaar geleden ontmoet, dan zou O Geros al jaren een heel sterk commercieel merk zijn geweest en had ik nu kunnen rentenieren. Niet twijfelen dus, doen!”

www.ogeros.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van Opmerkelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.