Julie Allary en Nathalie Jonkers, zaakvoerders van Sweep Story

Julie Allary runt samen met haar moeder Nathalie Jonkers het kersverse bedrijf Sweep Story, een online platform waarmee zowel particulieren als poetshulpen met meer gemak, plezier en efficiëntie het huishouden kunnen doen. Als jonge onderneemster vond Julie het van bij de start belangrijk om de juiste stappen te zetten naar een sterk merk. Daarvoor ging ze te rade bij Katlijn en haar team.

Een leuk idee, en nu?

Julie: “Mijn mama wilde samen met mij een webshop en website in het leven roepen om mensen te ondersteunen bij het huishouden. Ik voelde daar wel iets voor. Alleen wist ik niet precies hoe ik deze business op poten moest zetten.

Na wat online zoeken, kwam ik OpmerKelijk op het spoor. De goede reviews logen er niet om. Ik polste ook even bij enkele kennissen, en die waren unaniem positief. Dat overtuigde me om het intakeformulier van OpmerKelijk op hun site in te vullen. Niet veel later ontving Katlijn ons voor een eerste gesprek.”

Weg met mijn onzekerheid

Julie: “De klik was er onmiddellijk. Katlijn reageerde superenthousiast op ons idee. Dat gaf me bijzonder veel vertrouwen. De onzekerheid en onwetendheid die ik voelde als jonge onderneemster, ving Katlijn helemaal op. De keuze om dit brandingtraject in te stappen was daarom geen moeilijke beslissing.”

Tonnen werk verricht

Nathalie: “Katlijn en haar team gingen direct met ons idee aan het werk. Zo onderzochten ze bijvoorbeeld wat de concurrentie deed, keken ze naar andere sectoren voor leuke invalshoeken en zorgden ze ervoor dat ons bedrijf eruit sprong qua originaliteit. Na elke meeting kregen we een uitgebreid verslag en duidelijke to do’s. Op die manier bouwden we samen aan ons merk.”

Creativiteit ten top

Julie: “Katlijn ging grondig aan de slag om een sterke naam te bedenken en kwam met een doordachte selectie, telkens met een bijbehorende motivatie. Het enige probleem voor ons was kiezen. 🙂 Uiteindelijk gingen we voor Sweep Story. Ook haar concept met drie pijlers sloot perfect aan bij ons plan. Ze kwam zelfs met het idee om avatars te gebruiken om zo nog meer merkbeleving te creëren. Dat leverde een serieuze meerwaarde: het was dé manier om ons extra te onderscheiden op een heel persoonlijke manier. Op het einde van ons brandingtraject pasten alle puzzelstukjes netjes in elkaar. Dat voelde schitterend aan!”

Blik op de toekomst

Julie: “Zowel mijn mama, die al jaren een bedrijf leidt, als ikzelf hebben tijdens dit brandingtraject veel geleerd. Wat ik heel belangrijk vind, is dat OpmerKelijk niet gewoon iets aflevert en klaar. Katlijn en haar team begeleiden ons echt strategisch op lange termijn. We zijn gewapend voor de toekomst. En merk ik dat ik ergens wat kennis mis, dan kan ik altijd bij hen te rade gaan voor een bijkomende opleiding of traject. Recent volgde ik bijvoorbeeld al hun communicatietraject.”

Een aanrader!

Nathalie: “Katlijn vat ik graag samen in enkele woorden: professioneel, creatief, enthousiast, gemotiveerd, eerlijk en spontaan.”

Julie: “Als jonge ondernemer vind ik daarnaast het vertrouwen dat Katlijn me inboezemde uniek. Ze leerde me te geloven in mijn idee en gaf me alle kennis die ik nodig had om zeker in mijn schoenen te staan. Daarom raad ik Katlijn en haar team graag aan. Ik weet dat ze er alles aan doen om een idee om te toveren tot een sterk merk!”

 

 © Logo: No Nonsense Design

www.sweepstory.be/nl

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Fruitsnacks Opmerkelijk branding Wijer

Roel Paesmans, medezaakvoerder van Fruitsnacks (Wijer)

De communicatie van familiebedrijf Fruitsnacks uit Wijer was op veel vlakken al zeer professioneel en doeltreffend … maar binnen het team stonden de neuzen nog niet honderd procent in dezelfde richting. Moest Fruitsnacks in zijn communicatie blijven vasthouden aan zijn authentieke, ambachtelijke karakter? Of was een iets zakelijker imago een must voor hun doelgroep van vooral grote bedrijven? Of waren beide aspecten misschien zelfs verenigbaar?

De familie Paesmans schakelde de hulp van Opmerkelijk in als eerste stap naar een eenduidige communicatie die zou renderen.

Een brandingissue

Roel: “We hadden al een tijdje het gevoel dat we moesten sleutelen aan onze communicatie. Via mijn vader kwamen we bij Opmerkelijk terecht en kozen we voor een communicatietraject met communicatie-expert Sara.

Van bij de start verliep dat super. Tijdens de eerste stap van ons traject – de interne audit – kwam ons probleem al onmiddellijk aan de oppervlakte. We zaten duidelijk niet op dezelfde golflengte op het vlak van branding. Als we wilden gaan voor een sterke communicatie, dan moesten we authenticiteit en professionaliteit met elkaar kunnen verzoenen.”

Concrete stappen naar een duidelijk doel

“In de afspraken die volgden, stelde Sara onze communicatiedoelstellingen scherp. Ze vertelde ons wat er moest veranderen én hoe we dat konden aanpakken. Het hele traject vatte ze samen in een overzichtelijk en compleet communicatieplan, boordevol richtlijnen en taken. Voor een kmo als de onze, met een klein team, was dat een verademing. Nu wisten we exact wat we moesten doen en op welk moment. Dit plan gaf ons een enorm positief perspectief.”

De communicatie met de klant finetunen

“Na ons communicatietraject zijn we meteen aan de slag gegaan. Elk puntje van de kalender volgen we netjes op. Ondertussen hebben we een duidelijke keuze gemaakt voor onze branding, selecteerden we de eerste ambassadeurs van ons merk, werd ons krantje Fruzette gerestyled, enzovoort. Echt elk detail draagt bij tot een betere communicatie met onze klanten, en dat voelt super!”

De holistische aanpak werkt

“We raden dit communicatietraject zeker aan. De holistische aanpak van Opmerkelijk is een absolute meerwaarde. Je ontdekt hoever je staat met je communicatie. Je leert waar de pijnpunten zitten. En je weet uiteindelijk hoe je die pijnpunten het beste aanpakt om je doel te bereiken.”

 

www.fruitsnacks.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Fruitsnacks uit Wijer, ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Karl en Dominique Seynaeve, zaakvoerders van Brood- en dessertenatelier Seynaeve (Meise)

Brood- en dessertenatelier Seynaeve is een bloeiend familiebedrijf. En dat al vier generaties lang. Zowel Dominique als haar man Karl zijn elke dag in de weer om de mooie familietraditie verder te zetten. Hij vanuit het atelier, zij vanachter de toonbank. Hoewel hun bedrijf succesvol is, besefte het bakkerskoppel dat ze flink moesten investeren in hun branding en communicatie. Want op dat vlak was hun broodje nog niet gebakken … Ze riepen de hulp in van OpmerKelijk.

Ons bedrijf door een andere bril

Dominique: “Mijn man en ik runnen samen Brood- en dessertenatelier Seynaeve. Als koppel zijn we constant in de weer met het product en de verkoop. We zitten met onze neus boven op onze zaak. Daardoor missen we een zeker helikopterperspectief. En laat net dat belangrijk zijn om te blijven groeien en geen enkele opportuniteit te missen. Nadat ik Katlijn had horen spreken op de voorstelling van haar boek VerMERKvuldig!, wist ik het onmiddellijk: als brandingexpert had zij de externe kijk die we nodig hadden.”

Trots communiceren

“We maakten een afspraak voor een brandingtraject. De gedrevenheid en professionaliteit van Katlijn overtuigde ons helemaal. Ze weet waarover ze spreekt en verkoopt geen lucht. We hebben echt geen moment getwijfeld om in te tekenen.

Niet veel later stond Katlijn in ons atelier tussen de pralines, desserten en broden. Ze wilde zien én proeven wat onze zaak zo speciaal maakte. Ze reageerde superenthousiast. Zelf zijn we heel bescheiden, maar Katlijn leerde ons dat we best trots mochten zijn op ons atelier en onze producten. Meer nog, die trots en onze sterke punten moesten we extra in de picture zetten.”

Waardevolle best practices

“Ons atelier heeft een grote parking, een broodautomaat, een webshop … allemaal troeven die voor ons evident waren. Katlijn spoorde ons aan om die sterktes meer uit te spelen. Want naast onze lekkere producten zijn dat belangrijke voordelen voor de klant.

We moesten met andere woorden een tandje bijsteken op het vlak van branding en communicatie en zorgen voor een duidelijke merkstrategie, een duidelijk merkverhaal en een bijbehorende strategie. Katlijn hielp ons met een hele reeks best practices, zowel van binnen onze sector als daarbuiten. Haar advies rendeerde al snel. Want we zagen plots veel meer nieuwe en ook jongere mensen voor de toonbank.”

Naar een sterk merkverhaal

“Het is nu meer dan ooit belangrijk om bestaande én potentiële klanten te vertellen waarvoor we staan. In een wereld boordevol boodschappen moet ons merkverhaal kloppen en eruit springen. Na vele uren denkwerk stelde Katlijn ons een concept met vier pijlers voor: Dagelijks, Lekkers, Feestelijks en Bijzonders. Dit was absoluut de creatieve vertaling van wat er in ons bedrijf gebeurde. Duidelijk én werkbaar trouwens. Want deze vier onderdelen integreren in onze branding en communicatie voelde heel natuurlijk aan.”

Een goed verslag = een goede basis

“Als we terugkijken op ons brandingtraject, zijn zowel Karl als ik nog altijd even enthousiast. We hebben echt een mooi parcours afgelegd, waarbij we stap voor stap dichter bij een duidelijke branding en een eigentijdse communicatie kwamen. We vonden het bijzonder positief dat we na elke afspraak een duidelijk verslag kregen. Niet alleen vormde dat de basis voor heel wat denkwerk thuis, maar het zorgde er ook voor dat we perfect op dezelfde golflengte bleven zitten met elkaar en met Katlijn.”

Ga voor Katlijns aanpak!

“Katlijn heeft alle kennis in huis, theoretisch én praktisch. Ze is buitengewoon creatief en haar gedrevenheid en enthousiasme werken aanstekelijk. Ze smijt zich volledig voor je zaak. Je voelt dat ze voor honderd procent bezig is met je merk. Ook haar team staat op elk moment klaar om te helpen. Allemaal pluspunten waardoor we dit OpmerKelijke brandingtraject zeker aanraden.”

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Brood- en dessertenatelier Seynaeve uit Meise, ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Iris Schrooten, zaakvoerster van Schatteneiland (Waarloos)

Al 25 jaar is Schatteneiland een kleinhandel voor uitdeelspeelgoed. In die periode veranderde er veel in de sector. Daar was Iris Schrooten zich absoluut van bewust. Nu ze als schoondochter van de oprichter mee aan het roer van het bedrijf staat, vindt ze het belangrijk om haar eigen accenten te leggen en zich te wapenen voor de toekomst. Daarom startte ze met een rebranding bij OpmerKelijk.

Honderd procent overtuigd

Iris: “Mijn schoonouders hebben schitterend werk geleverd. Schatteneiland is een echte referentie in de sector van uitdeelspeelgoed. Maar uiteraard staat de tijd niet stil. In 25 jaar verandert er heel wat. Toen ik in de firma stapte, merkte ik dat het hoog tijd was voor een rebranding.

OpmerKelijk leek me daarvoor de geknipte partner. Ik maakte een afspraak en al van bij het intakegesprek wist Katlijn me te overtuigen van haar kennis en kunde.

Haar professionele uitleg, haar gestructureerde manier van werken, de glasheldere output van een brandingtraject en de vele referenties waarop ze zich kan beroepen, zorgden ervoor dat ik honderd procent vertrouwen in haar had. Ik wist meteen: Katlijn heb ik nodig!”

Samen gericht bouwen aan een merk

“Katlijn liet me een uitgebreide vragenlijst invullen. Zo kreeg ze een duidelijk beeld van mijn business. Daarnaast trokken zij en haar team op onderzoek uit. Hoe zit de speelgoedsector in elkaar? Wie zijn mijn concurrenten? Ze schetste perfect het speelveld waarin ik me begaf.

In een volgende stap kreeg ik verschillende opdrachten mee naar huis. Bij elke taak dacht ik grondig na over mijn business en koppelde mijn bevindingen terug naar Katlijn. Zij gaf dan op haar beurt haar ideeën en feedback. Die wisselwerking vond ik bijzonder boeiend. Het gaf me het gevoel dat we samen aan mijn merk bouwden.”

Strategisch advies

“De sector van uitdeelspeelgoed was vroeger een niche. Die tijden zijn veranderd. De wereld ligt binnen handbereik en het aanbod is almaar groter geworden. Daarom was het absoluut nodig om van strategie te veranderen. Katlijn legde me uit hoe mijn bedrijf zich succesvol kon positioneren door te kiezen voor de juiste onderscheidende focuspunten. Die gerichte keuze bracht ook een nieuwe manier van communiceren met zich mee.”

Realistisch én toepasbaar plan

“Katlijn heeft veel expertise en ervaring over verschillende sectoren heen. Dat is een enorme toegevoegde waarde, vind ik persoonlijk. Daarnaast is ze een vat van inzichten in branding en strategie en ook op creatief vlak weet ze te verrassen. Zij en haar team weten perfect hoe ze merken kunnen versterken met een duidelijke aanpak.

Het resultaat van mijn rebrandingtraject vind ik geweldig. Ik heb nu een uitgebreid plan in handen dat zowel realistisch als toepasbaar is. Mijn plan is praktisch en concreet. En bij de effectieve uitvoering waakt Katlijn erover dat ik de gekozen weg aanhou. Ik durf dan ook gerust te zeggen dat een rebrandingtraject een zeer goede investering is.”

 

www.schatteneiland.be

 

Streef jij, net zoals Schatteneiland uit Waarloos, ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Bert Vandermeer en Petra Rubens, zaakvoerders van The Water Purifier

Petra Rubens staat samen met haar man Bert Vandermeer en technisch verantwoordelijke Tijl Clerckx aan het roer van The Water Purifier. Met hun bedrijf bieden ze eerlijke oplossingen aan voor onze dagelijkse behoefte aan water. Ze richten zich daarbij zowel tot particulieren als kantoren, scholen en ziekenhuizen. Hoewel de fundamenten van hun business er al stevig stonden, voelden ze dat er nog veel potentieel zat in The Water Purifier. Ze kozen dan ook voor een brandingtraject bij OpmerKelijk.

Van scepticus naar ambassadeur

Petra: “The Water Purifier is niet mijn enige professionele uitdaging. Ik ben ook zaakvoerster van Talent4People. Met dit bedrijf was ik al te rade gegaan bij Katlijn. Dus ik wist precies wat zij voor The Water Purifier kon betekenen. Ik moest niet overtuigd worden. Maar voor Bert lag dit totaal anders. Hij nam bij de start een afwachtende houding aan. Ik betrapte hem zelfs op de uitspraak: ‘Als we al het voorbereidende werk zelf moeten doen, tja …’ Van een scepticus gesproken (lacht)!”

“Maar gaandeweg begon hij zijn mening te herzien. Hij merkte dat zijn visie en de verschillende dingen die we met The Water Purifier doen, plots veel beter vertaald werden naar de buitenwereld. Niet alleen met woorden en met een verhaal, maar ook door een duidelijk concept. Bert groeide zelfs uit tot een sterke ambassadeur voor OpmerKelijk.”

Weg met de heilige huisjes

“Tijdens het brandingtraject werkten we aan een duidelijk concept. Zo draait onze business nu rond duidelijke pijlers: Healthful Water (gezond drinkwater), Careful Water (systemen om het water te ontharden en koelers op de waterleiding) en Trustful Water (ontijzeren en filteren van water). We focussen op twee kerntakken: we zijn zowel purifier als supplier.”

“Maar het brandingtraject stopt niet bij het juiste verhaal vinden … Samen met Katlijn namen we bijvoorbeeld ook onze bedrijfsstructuur onder de loep: waar de risico’s zitten, welke groeimarkten zijn er, enzovoort. Bert en ik waren het gewend om vanuit ons product te vertrekken. Daar bracht Katlijn absoluut een verandering in. Zelfs zaken zoals de sitemap van de website uitwerken en de slogan op onze vrachtwagen bepalen, hoorden bij het traject. Het gaat echt wel héél ver.”

“De aanpak van Katlijn is een serieuze meerwaarde voor het uiteindelijke plan. Ze doet 100 % moeite om je business te begrijpen, ze durft alles in vraag te stellen en trapt zo eens goed tegen de heilige huisjes. En merkt ze dat er iets niet helemaal met je visie matcht? Dan blijft ze daarbij stilstaan. Want je bedrijf moet wel jouw kindje blijven.”

Leuk zo’n branding, maar wat levert het nu op?

“Als businessmensen willen we alleen investeren als het rendeert. Dat is logisch. En hoe mooi dat begrip ‘branding’ ook klinkt, we willen vooral dat er een duidelijke win is. In ons geval kon je er echt niet naast kijken. We hebben naar aanleiding van het traject onze offertes anders verwoord en gestructureerd en kregen daarbij ondersteuning van OpmerKelijk. Het resultaat was er meteen: we krijgen nu veel meer onmiddellijke toezeggingen dan voorheen. Zo besparen we veel tijd en verdienen we onze investering gemakkelijk terug. Bert zegt nu heel vaak: ‘Dat het zo snel gaat, had ik nooit durven dromen.’”

“Je moet uiteraard wel voor de juiste brandingpartner kiezen. Maar met Katlijn zit dat helemaal goed. Ze is een consultant, geen coach. Je komt bij haar geen zweverige toestanden tegen, ze is heerlijk to the point, ze is een vat vol kennis en ervaring en weet wat ondernemen is. Ik raad OpmerKelijk dan ook heel graag aan.”

www.twp.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Cara Kuipers, zaakvoerster van Salon Roger

Salon Roger is een derdegeneratiebedrijf met twee aparte takken: een eigen atelier dat de maatkleding maakt van Prins en Prinses Carnaval en hun gevolg, en een winkel gespecialiseerd in themakleding. Zaakvoerster Cara Kuipers merkte dat bepaalde elementen binnen haar business almaar troebeler werden. Ze zag door de bomen het bos niet meer en klopte aan bij OpmerKelijk voor een duidelijk en vernieuwend concept.

60 jaar traditie claimen

“Salon Roger is een mooie uitdaging voor mij als zaakvoerster. Het zijn dan ook twee totaal verschillende takken. Met ons atelier zijn we een zeer grote speler in een nichemarkt, terwijl we met onze winkel veel meer concurrentie ervaren. Om beide werelden duidelijker op de kaart te zetten, maar ook met elkaar te verbinden, ging ik te rade bij Katlijn.

Tot voor kort maakten we geen reclame voor ons atelier. Mensen kenden ons door ons vakmanschap. Het was altijd een kwestie van mond-tot-mondreclame. Dat is uiteraard schitterend. Maar als je wilt groeien binnen deze nichemarkt, komt er toch wat meer denkwerk aan te pas. Tijdens het brandingtraject leerde ik stapje voor stapje onze unieke positie claimen en benoemen. Katlijn hielp me van mijn bescheidenheid af. Ik durf nu uitkomen voor ons unieke karakter en ben terecht trots op het hele team van ons atelier. Dankzij de rebranding hebben we een sterk concept en een bredere uitvalsbasis, én breiden we regionaal stevig uit.”

Viva Steampunk

“Ook voor onze tak themakleding bracht het brandingtraject een hele ommezwaai teweeg. Van de aankoopkeuzes en het onderhoud van de winkel tot artikels organiseren in categorieën en onze manier van verkopen: alles veranderde. Neem nu bijvoorbeeld aankoop. Om de concurrentie het hoofd te bieden, kiezen we sinds kort voor meer hedendaagse thema’s zoals Steampunk en tirool. Daar val je mee op in onze sector!

Door onze twee takken zo conceptueel te versterken, zie je ook meer kruisbestuiving. Iemand die ooit een prinsenpak op maat van ons kocht, verzeilt al sneller bij de themakleding. En vice versa.”

Groeiend vertrouwen

“Tijdens het traject kwam Katlijn effectief kijken in de zaak. Ze zag er de aparte wereld waarmee wij elke dag bezig zijn. Dat bezoekje was niet alleen voor Katlijn nuttig, maar ook voor mijn team. Iedereen kreeg zo meer vertrouwen in de nieuwe aanpak, simpelweg door het gezicht van Katlijn eens te zien.”

Structuur en creativiteit als grote troeven

“Als ik terugkijk op mijn traject ben ik vooral tevreden over de structuur die ik eraan overhoud. Katlijn is enorm goed in structureren! Ze neemt verschillende ideeën op als een spons en giet die met het grootste gemak in een duidelijke structuur. Daarnaast geeft ze je zoveel vertrouwen, ook in de dingen waar je je misschien wat onzeker in voelt. En last but not least vond ik de creativiteit van Katlijn een enorme troef. Ze was meteen mee met de creatieve wereld waarin wij bewegen. En meer nog, ze wist dit perfect onder de juiste woorden te brengen.”

Brandingplan als gids

“Ik ben echt tevreden met mijn brandingplan. Het ligt in de lade van mijn bureau en ik kijk er regelmatig in als ik weer eens keuzes moet maken. En dan denk ik: inderdaad, daar moeten we naartoe!”

www.salonroger.eu

Streef jij ook naar een sterke rebranding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Celine Roelens, juwelenontwerpster

Celine Roelens heeft een eigen juwelenzaak en kent de business op haar duimpje. Haar zaak deed het goed, maar Celine wilde graag meer uitdaging. Al jaren droomde ze van een eigen juwelencollectie. Met haar veertigste verjaardag in het vooruitzicht voelde ze dat het moment rijp was om haar droom te vervullen. Om haar juwelenlijn als een sterk merk in de markt te kunnen zetten, riep ze de hulp van OpmerKelijk in.

Van chaos naar structuur

“Ik ben enorm creatief. En ja, dat verklaart wellicht mijn chaotische persoonlijkheid. In mijn huidige zaak was – en is – dit geen probleem. Maar ik merkte bij de lancering van mijn eigen juwelencollectie dat ik nood had aan structuur, aan een afgebakend kader. Het brandingtraject van OpmerKelijk was voor mij dan ook een absolute noodzaak.”

Klant in de spiegel

“Neem nu bijvoorbeeld mijn doelgroep. Vroeger zou ik gewoon ontwerpen voor iedereen. Nu ligt dit anders. Dankzij Katlijn weet ik haarfijn wie de vrouw is die voor mijn juwelen kiest. Ik zie haar trouwens iedere dag in mijn spiegel (lacht).

Mijn doelgroep bestaat uit eigenzinnige dames met veel gevoel voor humor. Vrouwen die een juweel voor zichzelf kopen met hun eigen centen. Dames die hun persoonlijkheid willen zien in wat ze dragen. Ze kiezen een ring of halsketting die even uniek is als zijzelf. Creatief vertaalt zich dit in juwelen met bijvoorbeeld veel asymmetrie. En dus geen romantische bloemetjes zoals de juwelen die je van je man krijgt (lacht). Wie mijn juwelen draagt, kiest voor een zelfverworven feel-goodgevoel.”

Merkbeleving voorop

“Net omdat de gevoelens van mijn doelgroep zo belangrijk zijn, was het een must om te gaan voor een merk vol emotie en beleving. Katlijn liet me zien hoever je hierin kan gaan. En geloof me, dat is héél ver.

Van de ontwerpen en de look van de webshop tot zelfs de verpakking, die zo veel meer kan zijn dan een simpele doos. En ook in elke vorm van communicatie – van persbericht tot fotografie – moet je elementen terugvinden van humor, van je unieke stempel. Katlijn was hierin op elk moment mijn creatieve meedenker.

Ze gaf me trouwens de interessante tip om mijn merk te linken aan andere merken die op een even eigenzinnige manier mijn doelgroep aanspreken. Zo versterken we elkaar in onze verhalen. En geloof het of niet, maar door die tip ga ik binnenkort op de koffie met Inge Onsea van Essentiel!”

Een heel karwei

“Het brandingtraject van OpmerKelijk gaat echt ver. Je krijgt vragen voorgeschoteld waarvoor je heel diep moet graven. Dat huiswerk komt bovenop het dagelijkse runnen van je zaak. Maar het is echt waardevol. Ik geef toe dat ik vaak wat stress had als ik naar Limburg reed om Katlijn te ontmoeten. Maar na ons overlegmoment keerde ik telkens vol energie en een pak wijzer naar huis. Want Katlijn bracht vanuit al haar ervaring precies wat ik nodig had: structuur. Dat stelde me gerust. Het duidelijke creatieve concept van Katlijn laat me toe om mijn ding te doen op mijn eigen authentieke manier én met meer focus. Ik vertaal nu als de beste gevoelens naar creatieve verhalen voor mijn specifieke doelgroep.”

www.celineroelens.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Johan De Mulder en Tiny Cammaert, zaakvoerders van C-Bright

C-Bright verkoopt een ‘herkenbare bedrijfsidentiteit’. Een grote noemer waaronder hoogwaardige bedrijfs- en veiligheidskleding, signalisatie en beschermingsmiddelen vallen. Een omvangrijk aanbod dus. Tiny Cammaert en haar partner Johan De Mulder waren al langer op zoek naar een eenduidig verhaal waarmee ze naar buiten konden komen. Het brandingtraject van OpmerKelijk bracht de uitkomst.

Tiny: “Johan en ik hadden een vrij theoretische opleiding over marketing en branding achter de rug toen we bij Katlijn aanklopten. Een collega-onderneemster raadde me OpmerKelijk aan, omdat we na die eerste opleiding nog geen stap verder stonden. We hadden behoefte aan iemand die verder ging dan de theorie. Iemand die mee in onze zaak dook en die ons tijdens ons traject ook stap voor stap zou begeleiden.”

Input van beide kanten

“In een intakegesprek vertelde Katlijn ons hoe ze precies werkte, maar ook wat ze van ons verwachtte. Het was meteen duidelijk dat dit een intensief traject zou worden, met input van beide kanten. En dat hadden we nodig! Katlijn zette ons aan tot nadenken. Ze gaf ons huiswerk, waardoor we bij iedere volgende sessie meteen goed opschoten.”

‘Bovendenken’ in plaats van ‘onderdenken’

“Ons aanbod is groot. Meer structuur was echt nodig, zodat het ook voor onze klanten helder blijft waarvoor ze bij ons terechtkunnen. Johan en ik hadden daar natuurlijk al veel over nagedacht. Wij dachten dat we moesten evolueren naar een verdere onderverdeling van het gamma. Katlijn overdonderde ons toen ze dat idee resoluut overboord gooide en zei dat we niet moesten ‘onderdenken’ maar ‘bovendenken’. Ze bedoelde daarmee dat we een algemene noemer nodig hadden, een soort moederschip dat het hele gamma zou dragen.”

Duik in je zaak

“Zo ontstond dus C-Bright. Met daaronder drie pijlers: Sign, Work en Safe. Natuurlijk had Katlijn het bij het rechte eind. Maar als je er met je neus bovenop staat, zie je dat niet. Katlijn duikt daadwerkelijk mee in je zaak en spreekt daarna uit wat je zelf niet ziet of durft te zien. Als drukbezette zaakvoerders werk je vaak op automatische piloot en volg je de stroom. Zelfs die van de concurrenten soms. Katlijn spoort je tijdens het hele traject aan om je eigen ding te doen. Om te durven.”

Durven en doen

“Om een voorbeeld te geven: onze zaak was van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat open. Dat hoorde zo, dachten we. Maar Katlijn zei ons dat we daardoor geen tijd hadden om deftig onze administratie te doen, om klanten te bezoeken, laat staan om aan onze marketing te werken. Toch twijfelden we om onze openingsuren te veranderen. ‘Test het gewoon een keer’, overtuigde ze ons. En het werkte! We zijn nu alleen nog op maandag de hele dag open, de andere dagen halve dagen. We hebben ademruimte, doen veel meer klantenbezoeken en niemand heeft er een probleem mee.”

Wonderwoman

“We zijn echt fan van Katlijn. Ze heeft ons de ogen geopend. We weten nu zelf ook beter waar we sterk in zijn en bakenen consequent af. Weet je hoe ik Katlijn noem? Wonderwoman! (lacht) Wat ons betreft heeft ze magische dingen gedaan. Ik raad haar aan iedereen aan. Ook aan starters. Want als we OpmerKelijk veertien jaar geleden in de arm hadden genomen, stonden we nu al veel verder. Maar nu geraken we er ook. Bedankt Katlijn!”

 


www.c-bright.be

Ben jij ook op zoek naar die magische brandingtouch voor jouw business? Kies dan voor het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.