Celine Roelens, juwelenontwerpster

Celine Roelens heeft een eigen juwelenzaak en kent de business op haar duimpje. Haar zaak deed het goed, maar Celine wilde graag meer uitdaging. Al jaren droomde ze van een eigen juwelencollectie. Met haar veertigste verjaardag in het vooruitzicht voelde ze dat het moment rijp was om haar droom te vervullen. Om haar juwelenlijn als een sterk merk in de markt te kunnen zetten, riep ze de hulp van OpmerKelijk in.

Van chaos naar structuur

“Ik ben enorm creatief. En ja, dat verklaart wellicht mijn chaotische persoonlijkheid. In mijn huidige zaak was – en is – dit geen probleem. Maar ik merkte bij de lancering van mijn eigen juwelencollectie dat ik nood had aan structuur, aan een afgebakend kader. Het brandingtraject van OpmerKelijk was voor mij dan ook een absolute noodzaak.”

Klant in de spiegel

“Neem nu bijvoorbeeld mijn doelgroep. Vroeger zou ik gewoon ontwerpen voor iedereen. Nu ligt dit anders. Dankzij Katlijn weet ik haarfijn wie de vrouw is die voor mijn juwelen kiest. Ik zie haar trouwens iedere dag in mijn spiegel (lacht).

Mijn doelgroep bestaat uit eigenzinnige dames met veel gevoel voor humor. Vrouwen die een juweel voor zichzelf kopen met hun eigen centen. Dames die hun persoonlijkheid willen zien in wat ze dragen. Ze kiezen een ring of halsketting die even uniek is als zijzelf. Creatief vertaalt zich dit in juwelen met bijvoorbeeld veel asymmetrie. En dus geen romantische bloemetjes zoals de juwelen die je van je man krijgt (lacht). Wie mijn juwelen draagt, kiest voor een zelfverworven feel-goodgevoel.”

Merkbeleving voorop

“Net omdat de gevoelens van mijn doelgroep zo belangrijk zijn, was het een must om te gaan voor een merk vol emotie en beleving. Katlijn liet me zien hoever je hierin kan gaan. En geloof me, dat is héél ver.

Van de ontwerpen en de look van de webshop tot zelfs de verpakking, die zo veel meer kan zijn dan een simpele doos. En ook in elke vorm van communicatie – van persbericht tot fotografie – moet je elementen terugvinden van humor, van je unieke stempel. Katlijn was hierin op elk moment mijn creatieve meedenker.

Ze gaf me trouwens de interessante tip om mijn merk te linken aan andere merken die op een even eigenzinnige manier mijn doelgroep aanspreken. Zo versterken we elkaar in onze verhalen. En geloof het of niet, maar door die tip ga ik binnenkort op de koffie met Inge Onsea van Essentiel!”

Een heel karwei

“Het brandingtraject van OpmerKelijk gaat echt ver. Je krijgt vragen voorgeschoteld waarvoor je heel diep moet graven. Dat huiswerk komt bovenop het dagelijkse runnen van je zaak. Maar het is echt waardevol. Ik geef toe dat ik vaak wat stress had als ik naar Limburg reed om Katlijn te ontmoeten. Maar na ons overlegmoment keerde ik telkens vol energie en een pak wijzer naar huis. Want Katlijn bracht vanuit al haar ervaring precies wat ik nodig had: structuur. Dat stelde me gerust. Het duidelijke creatieve concept van Katlijn laat me toe om mijn ding te doen op mijn eigen authentieke manier én met meer focus. Ik vertaal nu als de beste gevoelens naar creatieve verhalen voor mijn specifieke doelgroep.”

www.celineroelens.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren