Roel Paesmans, medezaakvoerder van Fruitsnacks

De communicatie van familiebedrijf Fruitsnacks was op veel vlakken al zeer professioneel en doeltreffend … maar binnen het team stonden de neuzen nog niet honderd procent in dezelfde richting. Moest Fruitsnacks in zijn communicatie blijven vasthouden aan zijn authentieke, ambachtelijke karakter? Of was een iets zakelijker imago een must voor hun doelgroep van vooral grote bedrijven? Of waren beide aspecten misschien zelfs verenigbaar?

De familie Paesmans schakelde de hulp van OpmerKelijk in als eerste stap naar een eenduidige communicatie die zou renderen.

Een brandingissue

Roel: “We hadden al een tijdje het gevoel dat we moesten sleutelen aan onze communicatie. Via mijn vader kwamen we bij OpmerKelijk terecht en kozen we voor een communicatietraject met communicatie-expert Sara.

Van bij de start verliep dat super. Tijdens de eerste stap van ons traject – de interne audit – kwam ons probleem al onmiddellijk aan de oppervlakte. We zaten duidelijk niet op dezelfde golflengte op het vlak van branding. Als we wilden gaan voor een sterke communicatie, dan moesten we authenticiteit en professionaliteit met elkaar kunnen verzoenen.”

Concrete stappen naar een duidelijk doel

“In de afspraken die volgden, stelde Sara onze communicatiedoelstellingen scherp. Ze vertelde ons wat er moest veranderen én hoe we dat konden aanpakken. Het hele traject vatte ze samen in een overzichtelijk en compleet communicatieplan, boordevol richtlijnen en taken. Voor een kmo als de onze, met een klein team, was dat een verademing. Nu wisten we exact wat we moesten doen en op welk moment. Dit plan gaf ons een enorm positief perspectief.”

De communicatie met de klant finetunen

“Na ons communicatietraject zijn we meteen aan de slag gegaan. Elk puntje van de kalender volgen we netjes op. Ondertussen hebben we een duidelijke keuze gemaakt voor onze branding, selecteerden we de eerste ambassadeurs van ons merk, werd ons krantje Fruzette gerestyled, enzovoort. Echt elk detail draagt bij tot een betere communicatie met onze klanten, en dat voelt super!”

De holistische aanpak werkt

“We raden dit communicatietraject zeker aan. De holistische aanpak van OpmerKelijk is een absolute meerwaarde. Je ontdekt hoever je staat met je communicatie. Je leert waar de pijnpunten zitten. En je weet uiteindelijk hoe je die pijnpunten het beste aanpakt om je doel te bereiken.”

 

www.fruitsnacks.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy