Bert Vandermeer en Petra Rubens, zaakvoerders van The Water Purifier

Petra Rubens staat samen met haar man Bert Vandermeer en technisch verantwoordelijke Tijl Clerckx aan het roer van The Water Purifier. Met hun bedrijf bieden ze eerlijke oplossingen aan voor onze dagelijkse behoefte aan water. Ze richten zich daarbij zowel tot particulieren als kantoren, scholen en ziekenhuizen. Hoewel de fundamenten van hun business er al stevig stonden, voelden ze dat er nog veel potentieel zat in The Water Purifier. Ze kozen dan ook voor een brandingtraject bij OpmerKelijk.

Van scepticus naar ambassadeur

Petra: “The Water Purifier is niet mijn enige professionele uitdaging. Ik ben ook zaakvoerster van Talent4People. Met dit bedrijf was ik al te rade gegaan bij Katlijn. Dus ik wist precies wat zij voor The Water Purifier kon betekenen. Ik moest niet overtuigd worden. Maar voor Bert lag dit totaal anders. Hij nam bij de start een afwachtende houding aan. Ik betrapte hem zelfs op de uitspraak: ‘Als we al het voorbereidende werk zelf moeten doen, tja …’ Van een scepticus gesproken (lacht)!”

“Maar gaandeweg begon hij zijn mening te herzien. Hij merkte dat zijn visie en de verschillende dingen die we met The Water Purifier doen, plots veel beter vertaald werden naar de buitenwereld. Niet alleen met woorden en met een verhaal, maar ook door een duidelijk concept. Bert groeide zelfs uit tot een sterke ambassadeur voor OpmerKelijk.”

Weg met de heilige huisjes

“Tijdens het brandingtraject werkten we aan een duidelijk concept. Zo draait onze business nu rond duidelijke pijlers: Healthful Water (gezond drinkwater), Careful Water (systemen om het water te ontharden en koelers op de waterleiding) en Trustful Water (ontijzeren en filteren van water). We focussen op twee kerntakken: we zijn zowel purifier als supplier.”

“Maar het brandingtraject stopt niet bij het juiste verhaal vinden … Samen met Katlijn namen we bijvoorbeeld ook onze bedrijfsstructuur onder de loep: waar de risico’s zitten, welke groeimarkten zijn er, enzovoort. Bert en ik waren het gewend om vanuit ons product te vertrekken. Daar bracht Katlijn absoluut een verandering in. Zelfs zaken zoals de sitemap van de website uitwerken en de slogan op onze vrachtwagen bepalen, hoorden bij het traject. Het gaat echt wel héél ver.”

“De aanpak van Katlijn is een serieuze meerwaarde voor het uiteindelijke plan. Ze doet 100 % moeite om je business te begrijpen, ze durft alles in vraag te stellen en trapt zo eens goed tegen de heilige huisjes. En merkt ze dat er iets niet helemaal met je visie matcht? Dan blijft ze daarbij stilstaan. Want je bedrijf moet wel jouw kindje blijven.”

Leuk zo’n branding, maar wat levert het nu op?

“Als businessmensen willen we alleen investeren als het rendeert. Dat is logisch. En hoe mooi dat begrip ‘branding’ ook klinkt, we willen vooral dat er een duidelijke win is. In ons geval kon je er echt niet naast kijken. We hebben naar aanleiding van het traject onze offertes anders verwoord en gestructureerd en kregen daarbij ondersteuning van OpmerKelijk. Het resultaat was er meteen: we krijgen nu veel meer onmiddellijke toezeggingen dan voorheen. Zo besparen we veel tijd en verdienen we onze investering gemakkelijk terug. Bert zegt nu heel vaak: ‘Dat het zo snel gaat, had ik nooit durven dromen.’”

“Je moet uiteraard wel voor de juiste brandingpartner kiezen. Maar met Katlijn zit dat helemaal goed. Ze is een consultant, geen coach. Je komt bij haar geen zweverige toestanden tegen, ze is heerlijk to the point, ze is een vat vol kennis en ervaring en weet wat ondernemen is. Ik raad OpmerKelijk dan ook heel graag aan.”

www.twp.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf onderscheidend in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.