Johan De Mulder en Tiny Cammaert, zaakvoerders van C-Bright

C-Bright verkoopt een ‘herkenbare bedrijfsidentiteit’. Een grote noemer waaronder hoogwaardige bedrijfs- en veiligheidskleding, signalisatie en beschermingsmiddelen vallen. Een omvangrijk aanbod dus. Tiny Cammaert en haar partner Johan De Mulder waren al langer op zoek naar een eenduidig verhaal waarmee ze naar buiten konden komen. Het brandingtraject van OpmerKelijk bracht de uitkomst.

Tiny: “Johan en ik hadden een vrij theoretische opleiding over marketing en branding achter de rug toen we bij Katlijn aanklopten. Een collega-onderneemster raadde me OpmerKelijk aan, omdat we na die eerste opleiding nog geen stap verder stonden. We hadden behoefte aan iemand die verder ging dan de theorie. Iemand die mee in onze zaak dook en die ons tijdens ons traject ook stap voor stap zou begeleiden.”

Input van beide kanten

“In een intakegesprek vertelde Katlijn ons hoe ze precies werkte, maar ook wat ze van ons verwachtte. Het was meteen duidelijk dat dit een intensief traject zou worden, met input van beide kanten. En dat hadden we nodig! Katlijn zette ons aan tot nadenken. Ze gaf ons huiswerk, waardoor we bij iedere volgende sessie meteen goed opschoten.”

‘Bovendenken’ in plaats van ‘onderdenken’

“Ons aanbod is groot. Meer structuur was echt nodig, zodat het ook voor onze klanten helder blijft waarvoor ze bij ons terechtkunnen. Johan en ik hadden daar natuurlijk al veel over nagedacht. Wij dachten dat we moesten evolueren naar een verdere onderverdeling van het gamma. Katlijn overdonderde ons toen ze dat idee resoluut overboord gooide en zei dat we niet moesten ‘onderdenken’ maar ‘bovendenken’. Ze bedoelde daarmee dat we een algemene noemer nodig hadden, een soort moederschip dat het hele gamma zou dragen.”

Duik in je zaak

“Zo ontstond dus C-Bright. Met daaronder drie pijlers: Sign, Work en Safe. Natuurlijk had Katlijn het bij het rechte eind. Maar als je er met je neus bovenop staat, zie je dat niet. Katlijn duikt daadwerkelijk mee in je zaak en spreekt daarna uit wat je zelf niet ziet of durft te zien. Als drukbezette zaakvoerders werk je vaak op automatische piloot en volg je de stroom. Zelfs die van de concurrenten soms. Katlijn spoort je tijdens het hele traject aan om je eigen ding te doen. Om te durven.”

Durven en doen

“Om een voorbeeld te geven: onze zaak was van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat open. Dat hoorde zo, dachten we. Maar Katlijn zei ons dat we daardoor geen tijd hadden om deftig onze administratie te doen, om klanten te bezoeken, laat staan om aan onze marketing te werken. Toch twijfelden we om onze openingsuren te veranderen. ‘Test het gewoon een keer’, overtuigde ze ons. En het werkte! We zijn nu alleen nog op maandag de hele dag open, de andere dagen halve dagen. We hebben ademruimte, doen veel meer klantenbezoeken en niemand heeft er een probleem mee.”

Wonderwoman

“We zijn echt fan van Katlijn. Ze heeft ons de ogen geopend. We weten nu zelf ook beter waar we sterk in zijn en bakenen consequent af. Weet je hoe ik Katlijn noem? Wonderwoman! (lacht) Wat ons betreft heeft ze magische dingen gedaan. Ik raad haar aan iedereen aan. Ook aan starters. Want als we OpmerKelijk veertien jaar geleden in de arm hadden genomen, stonden we nu al veel verder. Maar nu geraken we er ook. Bedankt Katlijn!”

 


www.c-bright.be

Ben jij ook op zoek naar die magische brandingtouch voor jouw business? Kies dan voor het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren