Iris Schrooten, zaakvoerster van Schatteneiland (Waarloos)
Al 25 jaar is Schatteneiland een kleinhandel voor uitdeelspeelgoed. In die periode veranderde er veel in de sector. Daar was Iris Schrooten zich absoluut van bewust. Nu ze als schoondochter van de oprichter mee aan het roer van het bedrijf staat, vindt ze het belangrijk om haar eigen accenten te leggen en zich te wapenen voor de toekomst. Daarom startte ze met een rebranding bij OpmerKelijk.
Honderd procent overtuigd
Iris: “Mijn schoonouders hebben schitterend werk geleverd. Schatteneiland is een echte referentie in de sector van uitdeelspeelgoed. Maar uiteraard staat de tijd niet stil. In 25 jaar verandert er heel wat. Toen ik in de firma stapte, merkte ik dat het hoog tijd was voor een rebranding.
OpmerKelijk leek me daarvoor de geknipte partner. Ik maakte een afspraak en al van bij het intakegesprek wist Katlijn me te overtuigen van haar kennis en kunde.
Haar professionele uitleg, haar gestructureerde manier van werken, de glasheldere output van een brandingtraject en de vele referenties waarop ze zich kan beroepen, zorgden ervoor dat ik honderd procent vertrouwen in haar had. Ik wist meteen: Katlijn heb ik nodig!”
Samen gericht bouwen aan een merk
“Katlijn liet me een uitgebreide vragenlijst invullen. Zo kreeg ze een duidelijk beeld van mijn business. Daarnaast trokken zij en haar team op onderzoek uit. Hoe zit de speelgoedsector in elkaar? Wie zijn mijn concurrenten? Ze schetste perfect het speelveld waarin ik me begaf.
In een volgende stap kreeg ik verschillende opdrachten mee naar huis. Bij elke taak dacht ik grondig na over mijn business en koppelde mijn bevindingen terug naar Katlijn. Zij gaf dan op haar beurt haar ideeën en feedback. Die wisselwerking vond ik bijzonder boeiend. Het gaf me het gevoel dat we samen aan mijn merk bouwden.”
Strategisch advies
“De sector van uitdeelspeelgoed was vroeger een niche. Die tijden zijn veranderd. De wereld ligt binnen handbereik en het aanbod is almaar groter geworden. Daarom was het absoluut nodig om van strategie te veranderen. Katlijn legde me uit hoe mijn bedrijf zich succesvol kon positioneren door te kiezen voor de juiste onderscheidende focuspunten. Die gerichte keuze bracht ook een nieuwe manier van communiceren met zich mee.”
Realistisch én toepasbaar plan
“Katlijn heeft veel expertise en ervaring over verschillende sectoren heen. Dat is een enorme toegevoegde waarde, vind ik persoonlijk. Daarnaast is ze een vat van inzichten in branding en strategie en ook op creatief vlak weet ze te verrassen. Zij en haar team weten perfect hoe ze merken kunnen versterken met een duidelijke aanpak.
Het resultaat van mijn rebrandingtraject vind ik geweldig. Ik heb nu een uitgebreid plan in handen dat zowel realistisch als toepasbaar is. Mijn plan is praktisch en concreet. En bij de effectieve uitvoering waakt Katlijn erover dat ik de gekozen weg aanhou. Ik durf dan ook gerust te zeggen dat een rebrandingtraject een zeer goede investering is.”
Streef jij, net zoals Schatteneiland uit Waarloos, ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.