farmfun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck, zaakvoerders van FarmFun

Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck hebben in Bocholt een melkveebedrijf met zo’n 150 koeien. Omdat er in en rond de boerderij zoveel te beleven was, richtten ze samen FarmFun op. Hun doel? Een unieke locatie vol toffe activiteiten creëren voor originele teambuildings, kinderfeestjes en vrijgezellendagen. Omdat de pijler van de teambuildings zijn potentieel nog niet optimaal benutte, wilden Patrick en Caroline hun branding herbekijken. Hoe konden ze de bedrijfswereld beter bereiken? Een vraag waar brandingspecialist Katlijn wel raad mee wist.

Caroline: “We wilden een aanpak die meer gericht was op bedrijven. Onze boerderij biedt de ideale locatie om originele en superleuke teambuildings te organiseren. Helaas wisten we niet hoe we die bedrijven moesten bereiken. We hadden behoefte aan professionele hulp om vanuit een sterk concept en de juiste communicatie bedrijven aan te spreken. Via mond-tot-mondreclame kwamen Patrick en ik bij Katlijn terecht. Ik ging eens proeven van een van de OpmerKelijke workshops en die smaakte naar meer. Al het goede dat ik over Katlijn had gehoord, werd bevestigd. Ik had vertrouwen in haar en vroeg haar om ons te helpen.”

Een sterk concept

“Katlijn zegt altijd dat een sterk concept eenvoudig moet zijn en vooral inspeelt op het gevoel. Het moet een antwoord bieden op de concrete behoeften van je doelgroep én origineel zijn. Ze ging meteen heel intensief aan de slag en bedacht voor ons een concept rond het thema ‘koe’. Het concept maakt de brug tussen de boerderij en de filosofie van bedrijven: zij willen natuurlijk een return halen uit hun teambuilding. Medewerkers van bedrijven zijn daarom bij ons voor een dag koe-llega’s die door de teambuilding met elkaar gaan koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. Na een dag bij ons wordt de ‘koe’ terug ‘co’, maar dan sterker, hechter en beter. Kortom: een teambuilding bij ons is niet alleen farmtastisch leuk, maar versterkt ook de teamgeest. Knap hoe Katlijn erin geslaagd is om ons melkveebedrijf te integreren in een sterk merk en helder concept. Dat getuigt van veel denkwerk, inzet en creativiteit!”

Geen compromis

“De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ikzelf meteen overtuigd was van de kracht van het concept, maar dat Patrick er niet helemaal achter stond. Dat was niet gemakkelijk voor Katlijn, maar ze ging er heel positief mee om. Ze gaf een sterk pleidooi voor het concept met goede argumenten en legde geduldig aan Patrick uit waarom het zo sterk was. Ze koos niet meteen voor een compromis en bleef achter haar idee staan, maar maakte ons duidelijk dat ze ons niets wilde opleggen, ook al geloofde ze heel hard in het concept. Ze kon Patrick overtuigen en hij is nu helemaal mee! De eerste keer dat ik onze drie koe-ideeën met een groep deelde, was in het midden van ons traject. Tijdens een teambuilding met 90 mensen heb ik honderduit verteld over koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen. En wat zag ik ’s avonds op Facebook? Een van de deelnemers sprak met die termen lovend over de teambuilding. Dat gaf ons natuurlijk een echte boost!”

Waarde voor je geld

“Ik kan alleen maar positief zijn over ons businesstraject. Katlijn helpt je echt waar ze kan. Ze is altijd bereid om advies te geven. Ook op communicatief vlak heeft ze ons erg ondersteund. Dat was een grote meerwaarde en we hebben dat echt geapprecieerd.”

Meteen opnieuw

“Katlijn is een supertoffe vrouw die weet waarmee ze bezig is. Ze is enthousiast en to the point. Ik heb niets dan lof voor haar. Zonder haar begeleiding zouden we vandaag niet staan waar we staan. Ik heb het businesstraject dan ook al aan andere ondernemers aangeraden. En als ik zou kunnen, dan zou ik meteen opnieuw een traject volgen. Ik vond het echt jammer dat het was afgelopen, want ik reed elke keer met veel plezier naar OpmerKelijk.”

 

www.farmfun.be

Streef jij ook naar een sterk concept voor je onderneming? Kies dan voor het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Talent4people

Petra Rubens, zaakvoerster van Talent4People

Talent4People biedt kmo’s oplossingen aan voor al hun hr-uitdagingen. Het bedrijf van zaakvoerster Petra Rubens ondersteunt kmo’s in hun human resources en fungeert als een echte externe personeelsdienst. Omdat Petra aanvoelde dat de profilering van haar zaak niet op maat van haar doelgroep was, vroeg ze Katlijn om hulp met haar branding. Het begin van een mooie en rendabele samenwerking.

Petra: “Ik wist dat de dienstverlening en de structuren van Talent4People helemaal aangepast waren aan de behoeftes van kmo’s. Toch botste ik in salesgesprekken vaak op een muur. Potentiële klanten hapten niet toe. De reden? Ik profileerde mijn bedrijf op de verkeerde manier. Ik zat met Talent4People in een groeifase, maar ik moest vaststellen dat mijn foute profilering mijn groei afremde. Het gevolg was dat ik niet alle opportuniteiten van mijn business benutte. Ik ontmoette Katlijn op het Word OpmerKelijk Geïnspireerd-event dat ze jaarlijks organiseert. Haar expertise in branding en communicatie bleek precies wat ik nodig had.”

Instant effect

Het effect van de samenwerking kwam sneller dan verwacht. Petra: “Het aanbod van Talent4People op zich zat goed, maar Katlijn en ik hebben eerst een echt concept uitgewerkt waarmee ik met mijn merk het onderscheid kon maken. Vervolgens hebben we dit vertaald naar mijn communicatie. Ik deed mijn bedrijf tekort door niet goed te communiceren waarvoor ik stond en welke meerwaarde ik kmo’s kon bieden. Katlijn hielp me om de juiste woorden te vinden. In de tweede sessie al bepaalden we mijn steppingstones en werkten we aan mijn concept, dat in een latere fase de basis zou vormen van mijn elevator pitch. Het resultaat? Ik kon beter uitleggen wat Talent4people precies deed. En echt, vanaf dat moment stroomden de klanten toe. Ik communiceerde eindelijk in de taal van kmo’s en kon weer groeien. Ik stond versteld van het snelle effect: mijn gerichtere profilering vertaalde zich meteen in een hogere omzet.”

Puntjes op de i

“De aanpak van Katlijn is heel doordacht en uitstekend onderbouwd. Ze heeft in haar trajecten aandacht voor alle aspecten van je onderneming. En dat gaat heel diep, tot de prijssetting toe. Katlijn dwingt je om ook in een drukke groeifase stil te staan en na te denken over wat je aan het doen bent en welke richting je uit wilt gaan. Ze brengt je tot inzichten en zoekt tot ze de perfecte profilering voor jouw zaak vindt. Ze is dan ook heel persoonlijk betrokken en hanteert een motiverende en inspirerende aanpak. Zo’n traject is heel intensief. Je brein maakt echt overuren. Ik vond het ook een meerwaarde dat Katlijn zo veeleisend is. Het moet helemaal correct zijn en goed voelen voor haar. Dat ze de puntjes op de i zet, is een understatement. Ze legt samen met jou stevige fundamenten waarop je jouw bedrijf verder kunt uitbouwen en waarmee je meteen rendabeler kunt ondernemen. Je weet dan precies waarvoor je bedrijf staat, zodat je dat gemakkelijk aan potentiële klanten én nieuwe medewerkers kunt communiceren.”

Je eigen bijbel

“Katlijn schrijft al het denkwerk neer in een uitgebreid brandingplan. Wanneer je dat plan ontvangt, overvalt je een echt ‘wow, hebben we dat allemaal gerealiseerd’-gevoel. En dan voel je je best trots. Je weet dat je klaar bent voor de toekomst en weet precies hoe je je verschillende elementen van je branding met elkaar kunt verbinden. Ik heb mijn plan al dikwijls in de hand genomen. Het is mijn eigen Talent4People-bijbel.”

Vrouwen onder elkaar

“Een ander voordeel van samenwerken met Katlijn is dat ze je introduceert in het OpmerKelijk Netwerk. Dat is een no-nonsensenetwerk van ondernemende vrouwen met een gemeenschappelijk doel: elkaar helpen. Het voelt helemaal niet commercieel aan. Integendeel. Het is een heel warm en toegankelijk netwerk van vrouwen die elkaar dagelijks vragen stellen, tips geven en doorverwijzingen doen vanuit een heel grote gunfactor. Deel uitmaken van zo’n netwerk is een echte verrijking.”

www.talent4people.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

gymtonic

Ann Van den Rijn, zaakvoerster van Gym Tonic

Mensen op een aangename manier en met persoonlijke aandacht en professioneel advies in een trendy setting coachen naar een fitter, gezonder en blijer leven. Dat is de missie van lifestyleclub Gym Tonic. Omdat het na vijftien jaar tijd was om eens kritisch naar haar zaak te kijken en met een vernieuwd concept en duidelijke branding de volgende stappen te zetten, volgde zaakvoerster Ann Van den Rijn het businesstraject van OpmerKelijk.

Ann: “Vijftien jaar is een lange tijd. Ik had het gevoel dat mijn concept aan vernieuwing toe was. Ideeën had ik genoeg, maar om die op de juiste manier in de praktijk te brengen, kon ik professionele ondersteuning gebruiken. Ik had Katlijn ontmoet op een netwerkevent van UHasselt en ben haar blijven volgen. Ik wist dus dat zij OpmerKelijke dingen deed en vroeg haar om mij te helpen bij mijn nieuwe concept en branding.”

Dubbele uitdaging

De twee concrete vragen van Ann bij de start van het traject? Ze wilde haar bestaande merk Gym Tonic een rebranding geven vanuit een sterk concept, om de onderscheidende aanpak nog duidelijker te profileren. Daarnaast wilde ze een OpmerKelijke branding uitwerken voor een nieuwe groepspraktijk binnen Gym Tonic. Daar zouden een kinesist, osteopaat, voedingsdeskundige en mental coach de klanten vanaf 2017 aanvullend ondersteunen. De branding van deze nieuwe praktijk moest uiteraard wel duidelijk passen bij de rebranding van Gym Tonic. Kortom: geen evidente oefening.

One of a kind

Ann: “Wat Katlijn doet, is echt uniek. Er zijn heel veel bureaus die je helpen met je marketing en communicatie. Maar verder dan enkele PowerPoint-slides met advies gaat het meestal niet. Het businesstraject van OpmerKelijk biedt veel meer diepgang. Het is echt one of a kind. Katlijn helpt je ook om je nieuwe concept in de markt te zetten. Haar input is een grote meerwaarde. Het brandingplan dat je krijgt aan het einde van een traject is een houvast met concreet advies op maat van je onderneming. Daar kun je echt mee aan de slag gaan.”

OpmerKelijk genoeg?

Ann: “Katlijn weet waarmee ze bezig is en heeft het talent om zich perfect in te leven in jouw situatie. Maar ze praat je zeker niet naar de mond. Elke keer als ik heel enthousiast over een idee vertelde, speelde zij advocaat van de duivel. Ze stelde altijd de vraag of dat wel OpmerKelijk was en paste in mijn concept. Zo triggerde ze me. En daar ben ik haar heel dankbaar voor, want die aanpak werkt.”

Bewaker van je merk-DNA

Ann: “Als je spreekt over een betrokken consultant, dan spreek je over Katlijn. Ze waakt echt over je merk-DNA. Een voorbeeld? Zij kwam het brandingplan aan mijn team voorstellen. Zo konden we de juiste accenten leggen en ervoor zorgen dat iedereen mee was. En de reactie van mijn mensen was heel positief. Ik heb echt het gevoel dat ze klaar zijn om samen met mij ons nieuwe concept te vermarkten.”

De juiste woorden

Ann: “Ik was ook onder de indruk van het schrijftalent van Katlijn. Hoe zij erin geslaagd is om mijn concept te verwoorden. Dat is echt straf! Elke keer als ik de samenvatting van een sessie las, werd ik emotioneel. Knap hoe zij er altijd in slaagde om de essentie te vatten en die treffend te verwoorden. Je merkt het al: ik ben fan. Ik zou het businesstraject dan ook zeker aan iedereen aanraden. Dat heb ik trouwens al gedaan.”

Na de boeiende mentale work-outs tijdens het OpmerKelijk businesstraject was Gym Tonic 2.0 een feit! Vanaf 2017 vult de nieuwe groepspraktijk met de naam 4Effect by Gym Tonic het aanbod van Gym Tonic waardevol aan.

www.gymtonic.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

fiscadvies

Carla Van Corenland, zaakvoerster van Fiscadvies

Ondernemers die graag gracefully en met een gerichte visie en duidelijke waarden willen groeien, kunnen terecht bij boekhoudkantoor Fiscadvies in Leuven. Zaakvoerster Carla Van Corenland koos voor het brandingtraject van OpmerKelijk, omdat ze voelde dat het tijd was om haar onderneming te rebranden en haar concept aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van ondernemers.

Carla: “Ik heb Katlijn ontmoet toen we samen met een aantal andere ondernemers op businesstrip waren in New York. Ik vertelde aan een van de groepsleden dat ik een nieuw logo voor mijn boekhoudkantoor wilde. En zij raadde mij aan om eens met Katlijn te praten. Het resultaat? Een nieuw logo bleek onvoldoende om mijn nieuwe elan en veranderde werkwijze aan de wereld duidelijk te maken. En dus stapte ik voor een volledige rebranding in het OpmerKelijk Brandingtraject.”

Meteen structuur

“Je verwacht het niet van een boekhouder, maar ik ben van nature eerder ongestructureerd. Ik was dus heel blij dat Katlijn vanaf het eerste moment structuur bracht. Het traject omvatte negen sessies en Katlijn maakte meteen duidelijk wat het doel van elke sessie was. Ik vond het ook heel fijn om de voorbereidende vragen te beantwoorden. Het deed me heel strategisch nadenken over mijn bedrijf. En als Katlijn er dan in de sessies met mij dieper op inging, werd ik weer getriggerd. Ik vond die aanpak heel stimulerend.”

Inspelen op de markt

“In de ontwikkeling van mijn concept had Katlijn aandacht voor het bedrijfseconomische aspect én het ondernemingsluik. Ze kan zich echt heel goed inleven in je business. Ze is zelf ondernemer, is heel creatief en werkte lang als kmo-adviseur in de banksector. Dat is de ideale combinatie. Mijn kantoor is altijd al vooruitstrevend geweest. Maar Katlijn heeft een concept uitgewerkt met drie pijlers waarmee ik echt kan inspelen op wat er leeft op de markt en mijn dienstverlening nog beter kan afstemmen op de behoeften van mijn klanten.”

Een oprecht klankbord

“Ik ben iemand die altijd opportuniteiten ziet. Elke sessie had ik dus wel iets waarover ik met Katlijn wilde sparren. En zij is de ideale sparringpartner. Ze is een objectieve professional die met je meedenkt en elk idee aftoetst aan je concept en je branding. En ze is nooit veroordelend maar altijd helpend. Past een idee niet binnen je branding? Dan legt ze je met onderbouwde argumenten uit waarom niet. Kortom: ze is een oprecht klankbord. En dat mis ik wel nu mijn traject is afgelopen.”

Een aanrader

“Het brandingtraject is echt goed. Ik heb het ook al aan sommige van mijn klanten aangeraden. Als je niet zo creatief bent en op zoek bent naar ideeën voor je concept of branding, of wel ideeën hebt maar er niet in slaagt om die te kanaliseren en structureren, dan moet je bij Katlijn zijn!”


www.fiscadvies.be

Wil je ook een creatieve rebranding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

chocola-tuti

Mieke Cassiers, zaakvoerster Chocola-Tuti

Wil je een origineel vrijgezellenfeest organiseren? Spreekt een verrassende teambuilding je aan? Of kan je familiefeest wel een leuke en lekkere touch gebruiken? Dan is Mieke Cassiers van Chocola-Tuti je vrouw. Want zij organiseert chocoladeworkshops om vingers en duimen bij af te likken. Om het concept van haar zaak nog te verfijnen en te versterken volgde ze het businesstraject van OpmerKelijk.

Mieke: “Ik was op zoek naar professionele hulp en expertise om het concept van mijn zaak te versterken. De reden? Ik wilde een onderneming met een concept dat verkoopbaar is. Niet dat ik de ambitie heb om op korte termijn Chocola-Tuti te verkopen, maar met zo’n concept ben je ook beter gewapend tegen kopieergedrag en heb je meer tools om je sterker te profileren. Ik was aanwezig op de boekvoorstelling van Onderneemster zkt sterk merk en leerde daar Katlijn kennen. Daarna ging ik naar een event van OpmerKelijk en werd lid van het OpmerKelijk-netwerk. Iedereen die een traject bij Katlijn gevolgd had, was lovend. Ik wist dus dat ik bij haar moest zijn.”

Klaar voor de toekomst

Het businesstraject is intensief. Een synoniem voor ‘hard labeur’, maar ook voor resultaten. “Katlijn is erin geslaagd om mijn concept te verruimen, verfijnen en versterken. De drie bestaande pijlers werden opnieuw gedefinieerd en uitgebreid naar vier, inclusief nieuwe namen. Zo heeft Katlijn de fundamenten van mijn zaak versterkt en heb ik nu een concept waarmee ik klaar ben voor de toekomst. Ze is er ook in geslaagd om de missie en visie die al jaren in mijn hoofd zat, helder en duidelijk op papier te zetten. Het resultaat? Alles is nu veel duidelijker. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn klanten.”

Consultant met een sterke mening

“Katlijn kent haar vak door en door. Ze heeft een sterke mening en is niet bang om die met steekhoudende argumenten te verdedigen wanneer ze anders over iets denkt dan jij. Ze weet waar ze mee bezig is en staat stevig in haar schoenen. Haar grootste kracht vond ik haar vermogen om snel door te hebben wie ik was en wat ik wilde. Ze laat ook niets aan het toeval over. Haar voorbereidingen zijn echt heel uitgebreid en gedetailleerd. Ze zet dubbele puntjes op de i. Je krijgt ook een verslag van elke sessie, waardoor je alles goed kunt blijven volgen. Mijn vader is ook ondernemer, las mee achter de schermen en zag samen met mij dat het goed was.”

De juiste prijs

“De prijs bepalen voor mijn diensten heb ik altijd erg moeilijk gevonden. Ik ben een intuïtieve ondernemer en ben niet graag met de zakelijke kant van ondernemen bezig. Maar Katlijn heeft me min of meer verplicht om die oefening te doen. En dat was een echte eyeopener. Ik verdiende op een van mijn pijlers eigenlijk wat te weinig. Nu heb ik dankzij de begeleiding van Katlijn een correcte prijszetting voor de meerwaarde die ik bied.”

Zeer waardevol traject

“In het begin is het even slikken als je de prijs van het businesstraject hoort. Die is op het eerste gezicht best stevig. Maar ik was zo overtuigd door alles wat ik las en hoorde over het traject dat ik me niet heb laten tegenhouden. Zoals zo vaak heb je pas achteraf alle informatie om de juiste conclusie te trekken. En die is dat ik nu zelfs nog meer zou betalen voor het businesstraject. De meerwaarde en return on investment is heel hoog. Je krijgt bijna een garantie voor meer omzet. Ik ben een echte fan en ambassadeur en heb al veel mensen aangeraden om het traject te volgen.”

www.chocola-tutti.be

Wil jij ook het concept van je onderneming finetunen en versterken? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Leyser, zaakvoerster van ADS&Meer

Ben je een zaakvoerder die geen tijd wilt verliezen aan de administratieve beslommeringen die horen bij het ondernemerschap? Heb je een broertje dood aan  correspondentie, debiteurenbeheer of facturatie?

Dan is Nadine Leyser dé vrouw die je nodig hebt. Haar bedrijf ADS&Meer brengt orde in je administratieve chaos. Zo heb je meer tijd voor je corebusiness, jezelf en je gezin. Het motto van Nadine? Doe waar je goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Een slogan die ze bij de heroriëntering van haar zaak zelf in praktijk bracht door samen te werken met OpmerKelijk.

Een nieuwe richting

Nadine: “Ik wilde met ADS&Meer een andere richting uit, met meer focus op administratie. Daarom besloot ik om te stoppen met de poot boekhouding. Een beslissing met de nodige gevolgen natuurlijk, want ik moest de ontstane leemte opvullen. Helaas wist ik niet goed hoe ik dat precies moest aanpakken. Dus ging ik bij Katlijn langs voor advies.”

Quo vadis?

Ondernemers hebben vaak wel een sterk idee of een duidelijk concept in hun hoofd, maar weten niet hoe ze dat concreet moeten verwezenlijken. Katlijn helpt hen om de weg te vinden. Nadine: “Katlijn gaat heel gestructureerd te werk en laat je aan de hand van doelgerichte vragen tot inzichten komen. Je moet voor jezelf niet alleen uitmaken waar je naartoe wilt, maar ook hoe je jouw bestemming wilt bereiken. Je moet echt nadenken over het concept van je zaak. Katlijn laat je vanuit verschillende standpunten naar je onderneming kijken en daardoor krijg je een bredere kijk op je aanbod en je potentieel. Voor mij betekende dat concreet dat ik kon achterhalen wat de noden en de zorgen van mijn klanten waren. Dat leidde bijvoorbeeld tot een nieuw aanbod: pakketformules van mijn diensten op maat van mijn klanten. Na mijn coaching kreeg ik een brandingplan dat het fundament is geworden van mijn business. Heel leerrijk! Niet alleen voor mij, maar ook voor de partners met wie ik samenwerk, zoals de webdesigner, de grafische vormgever en de copywriter.”

Intensieve aanpak

De coachings van Katlijn gaan diep en zetten aan tot nadenken. Nadine: “Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo motiverend, stimulerend, diepgaand en tegelijkertijd zo kordaat en streng kan zijn als Katlijn. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. Aan de oppervlakte blijven is geen optie: Katlijn doet je doordringen tot de kern van je zaak. Ze slaagt erin om je nieuwsgierig te maken en daagt je voortdurend uit met de taken die je moet voorbereiden tussen twee sessies. Ik had haar vooraf gezegd dat ik haar moeilijkste klant zou zijn en dat ze werk met mij zou hebben, maar Katlijn is er verbazingwekkend vlot in geslaagd om mij te doen bereiken wat ik wilde bereiken. Ik zou deze vorm van begeleiding dan ook aan elke ondernemer aanbevelen. Het is een investering in jezelf en je zaak die je dubbel en dik terugverdient!”

www.adsenmeer.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Debora Bielen, zaakvoerster van No Nonsense Design

Met de versterkende combinatie van interieurarchitectuur en grafische vormgeving geeft No Nonsense Design ondernemingen een identiteit. Zaakvoerster Debora Bielen volgde vorig jaar de opleiding OpmerKelijk Succesvol. Een leerrijke ervaring … die smaakte naar meer.

Debora: “Ik merkte dat ik behoefte had aan een verdere uitdieping van mijn thema, concept en strategie. Dus koos ik voor een businesstraject bij Katlijn. Een keuze waarvan ik zeker geen spijt heb. Katlijn luistert echt naar je en werkt een concept uit dat helemaal past bij je bedrijf en je persoonlijkheid. Mensen die een traject bij Katlijn hebben gevolgd, komen soms bij mij aankloppen voor hun huisstijl. Ik had dus al wat brandingplannen van haar hand gezien en zit bovendien zelf in de sector. Maar telkens als ik in mijn eigen brandingplan lees, denk ik: amai, Katlijn is toch echt wel goed in haar vak!”

Klare taal

Katlijn is heel sterk in de dingen benoemen. “Onze gesprekken gingen vaak over de projecten die ik al had gedaan. Katlijn zag daar de rode draad in en is erin geslaagd om mijn USP’s te definiëren en helder te verwoorden. Het is nu voor mij en mijn klanten heel duidelijk wat ik doe, waarvoor ik sta en welke meerwaarde ik bied. Ik weet nu ook welke prijs ik voor mijn diensten mag vragen en hoe ik mijn aanbod in de markt moet zetten. Want als beginnende zelfstandige ondernemer heb je vaak geen idee van wat je waard bent, en vergelijk je je met anderen. Terwijl je dat net niet mag doen.”

Creatieve professional

“Katlijn is op en top professioneel en weet waarover ze spreekt. En haar creativiteit is grenzeloos. Mijn bedrijf heet No Nonsense Design en ze heeft mijn concept opgebouwd rond drie pijlers: sense for your identity, sense for your visibility en sense for your professionality. Dat spelen met het woordje ‘sense’ vind ik knap. Verder hoor je vaak dat ze superstreng is, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook best streng ben voor mezelf en haar gefundeerde kritiek apprecieerde.”

Tof netwerk

In het OpmerKelijk Netwerk brengt Katlijn onderneemsters met elkaar in contact. “Het is heel boeiend om deel uit te maken van het OpmerKelijk Netwerk. Je ontmoet er enthousiaste onderneemsters met wie je op een fijne manier kan samenwerken. Op mijn beurt heb ik ook al mensen doorverwezen naar Katlijn. In mijn intakegesprekken pols ik mijn potentiële klanten naar hun missie, visie en USP’s. Wanneer ik merk dat ze die moeilijk kunnen benoemen, valt altijd de naam OpmerKelijk.”

 


www.nononsensedesign.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nicole Driesen, architectenbureau Do Modus

Architectenbureau Do Modus ontwerpt eengezins- en groepswoningen waarbij optimaal wooncomfort en een echt thuisgevoel centraal staan. Na 25 jaar voelde Nicole aan dat het tijd was om een nieuwe weg in te slaan. Het doel? Zich met een nieuwe branding en een doordachte communicatie onderscheiden van haar concurrenten, om zo nog meer potentiële klanten te overtuigen. Een uitdaging die Katlijn graag samen met haar aanging.

Nicole: “Ik was al 25 jaar heel serieus en gedreven aan de slag. Maar met mijn imago en marketing hield ik mij niet bezig. Dat kwam ook niet aan bod in mijn opleiding. Ik merkte dat ik vaak tweede werd bij aanbestedingen en besloot dat het tijd was om met een nieuwe branding duidelijk te maken welke meerwaarde ik bied. Ook mijn naambekendheid mocht beter. Ik had het boek Onderneemster zkt sterk merk gelezen, en wist dat Katlijn de persoon was die ik nodig had. Ik stapte dan ook vol verwachting in het businesstraject.”

Sterke formule

Het businesstraject gaf Nicole de antwoorden die ze zocht. “Zo’n traject is echt geweldig. Het behandelt alle aspecten die je nodig hebt om je merk te versterken en je goed te profileren. Je komt echt tot inzichten. Ik weet nu precies waarin ik mij onderscheid en slaag er met een duidelijke communicatie in om dat over te brengen op mijn potentiële klanten. Zo ben ik bijvoorbeeld met de hulp van Katlijn bewust bezig met sociale media en stop ik persoonlijkheid in alles wat ik doe. Een traject bij Katlijn is heel intensief en je moet veel denkwerk verrichten. Het was niet altijd gemakkelijk om daar de tijd voor te vinden. Maar als je meegaat in de stapsgewijze opbouw van het traject, dan haal je echt veel meer uit je zaak.”

Meer dan de moeite waard

“Het is heel fijn om te zien dat je inspanningen resultaten opleveren. Katlijn is samen met mij op zoek gegaan naar een nieuw concept en een nieuwe branding. En die nieuwe aanpak werkt! Ik stap anders naar potentiële klanten toe, besteed veel aandacht aan de persoonlijke dimensie van een samenwerking en gebruik andere bewoordingen in mijn communicatie. Ik merkte al tijdens het traject dat mijn nieuwe werkwijze aansloeg. Een aantal grotere spelers op de markt van de sociale woningbouw hebben beloofd om in de toekomst met mij samen te werken.”

Professionele consultant

“Katlijn is heel bekwaam in haar vak. Ze straalt vertrouwen uit, en inspireert en motiveert. Ze heeft een schat aan ervaring en dat merk je. Ze hanteert een persoonlijke aanpak en dat geeft je een veilig en betrokken gevoel. Ik kan alleen maar lovend over haar zijn. Groeiende ondernemers die een nieuwe weg willen inslaan, moeten zeker contact opnemen met Katlijn.”

www.domodus.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.