Raf Coomans, zaakvoerder van Auva
Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen.
Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond: de branding en communicatie van zijn ICT-business versterken én verduidelijken. En toen kruiste brandingexpert Katlijn zijn pad …
Een onmiddellijke match
Raf: “Ik worstelde al een hele tijd met de sterkte van mijn merk. De overstap naar onze nieuwe naam Auva liep niet op rolletjes. En ook inhoudelijk zat ik met een probleem. Mijn klanten kregen maar geen zicht op mijn aanbod. Toen ik Katlijn aan het woord hoorde als gastspreker bij UNIZO, ging er bij mij een belletje rinkelen. Zij leek me de geknipte persoon om mijn branding aan te pakken.”
“En ik had gelijk. Ik merkte al tijdens ons eerste gesprek dat haar verhaal perfect aansloot bij mijn wensen én budget.”
Stap voor stap bouwen aan een merk
“Katlijn en haar team doken meteen in mijn branding. Ze namen echt alles onder de loep. Zo gingen ze op zoek naar trends, deden ze een uitgebreid concurrentieonderzoek, werd mijn business aan een SWOT-analyse onderworpen, enzovoort.”
“Ook ikzelf werd ondertussen aan het werk gezet en kreeg bij elke sessie verschillende opdrachten mee. Zowel Katlijn als haar teamleden bewaakten strikt en nauwkeurig de vooraf afgesproken timing voor de aanlevering van mijn voorbereiding. Zo hielden ze de druk hoog, en voor een drukbezette zelfstandige als ikzelf was dat een goede stimulans.”
“Als brandingexpert legde Katlijn de lat heel hoog. Ik durf haar achteraf gerust een controlefreak te noemen. Maar dan wel op de meest positieve manier. (lacht)”
Mijn merkverhaal klopt
“Katlijn bracht alle puzzelstukken samen en legde de Auva-puzzel. Die was behoorlijk confronterend en anders dan ik had verwacht. Haar merkverhaal was een echte eyeopener, maar het was wel even aanpassen.”
“Voor een buitenstaander lijkt het misschien allemaal logisch en simpel. Maar ik weet beter. Ik heb samen met Katlijn een hele weg afgelegd om tot dit goed onderbouwde resultaat te komen.”
Katlijns aanpak werkt!
“Zonder de hulp van Katlijn was ik eerlijk gezegd blijven steken in mijn bestaande ideeën. Als zaakvoerder keek ik naar mijn bedrijf met oogkleppen op. Met de hulp van Katlijn doorbrak ik dat patroon. Plots durfde ik ruimer te denken. Ze gaf me het duwtje in de rug dat ik nodig had.”
Focus op rendement
“Met een duidelijk brandingplan in handen kijk ik uit naar de volgende stappen. In de komende maanden rollen we ons merk uit. Ik verwacht er alvast veel van. Een beter imago, meer duidelijkheid voor zowel onze klanten als onze medewerkers … Het zal knallen op alle fronten.”
Een communicatietraject? Logisch toch!
“Tijdens mijn strategische brandingtraject kwam een werkpunt naar boven. De communicatie van Auva haperde op verschillende vlakken. Daarom was de keuze voor een communicatietraject bijna evident. De communicatie-expert van Opmerkelijk nam de fakkel van Katlijn over. En op eenzelfde professionele en stipte manier gaf ze mij een frisse inkijk op de communicatie van mijn merk. Meer zelfs, ze triggerde me tot het omgooien van mijn aanpak.”
“Ondertussen hou ik me bijvoorbeeld netjes aan een marketing- en communicatieplan én heb ik zelfs een contentcreator aangeworven.”
Niet alleen voor grote bedrijven
“Ik kijk positief terug op beide trajecten. De professionele manier van werken, de persoonlijke aanpak, het eindresultaat … Voor mij was het van a tot z een positief verhaal. Ik raad het dan ook zeker aan.”
“Mensen denken soms dat zulke trajecten alleen voor grote bedrijven zijn, maar niets is minder waar. Ook voor een kleiner merk is het de investering absoluut waard.”
Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding en communicatie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.