Testimonial_branding-communicatie_Raf-Auva

Raf Coomans, zaakvoerder van Auva

Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen.

Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond: de branding en communicatie van zijn ICT-business versterken én verduidelijken. En toen kruiste brandingexpert Katlijn zijn pad …

Een onmiddellijke match

Testimonial_branding-communicatie_Raf-AuvaRaf: “Ik worstelde al een hele tijd met de sterkte van mijn merk. De overstap naar onze nieuwe naam Auva liep niet op rolletjes. En ook inhoudelijk zat ik met een probleem. Mijn klanten kregen maar geen zicht op mijn aanbod. Toen ik Katlijn aan het woord hoorde als gastspreker bij UNIZO, ging er bij mij een belletje rinkelen. Zij leek me de geknipte persoon om mijn branding aan te pakken.”

“En ik had gelijk. Ik merkte al tijdens ons eerste gesprek dat haar verhaal perfect aansloot bij mijn wensen én budget.”

Stap voor stap bouwen aan een merk

“Katlijn en haar team doken meteen in mijn branding. Ze namen echt alles onder de loep. Zo gingen ze op zoek naar trends, deden ze een uitgebreid concurrentieonderzoek, werd mijn business aan een SWOT-analyse onderworpen, enzovoort.”

“Ook ikzelf werd ondertussen aan het werk gezet en kreeg bij elke sessie verschillende opdrachten mee. Zowel Katlijn als haar teamleden bewaakten strikt en nauwkeurig de vooraf afgesproken timing voor de aanlevering van mijn voorbereiding. Zo hielden ze de druk hoog, en voor een drukbezette zelfstandige als ikzelf was dat een goede stimulans.”

“Als brandingexpert legde Katlijn de lat heel hoog. Ik durf haar achteraf gerust een controlefreak te noemen. Maar dan wel op de meest positieve manier. (lacht)”

Mijn merkverhaal klopt

“Katlijn bracht alle puzzelstukken samen en legde de Auva-puzzel. Die was behoorlijk confronterend en anders dan ik had verwacht. Haar merkverhaal was een echte eyeopener, maar het was wel even aanpassen.”

“Voor een buitenstaander lijkt het misschien allemaal logisch en simpel. Maar ik weet beter. Ik heb samen met Katlijn een hele weg afgelegd om tot dit goed onderbouwde resultaat te komen.”

Katlijns aanpak werkt!

“Zonder de hulp van Katlijn was ik eerlijk gezegd blijven steken in mijn bestaande ideeën. Als zaakvoerder keek ik naar mijn bedrijf met oogkleppen op. Met de hulp van Katlijn doorbrak ik dat patroon. Plots durfde ik ruimer te denken. Ze gaf me het duwtje in de rug dat ik nodig had.”

Focus op rendement

“Met een duidelijk brandingplan in handen kijk ik uit naar de volgende stappen. In de komende maanden rollen we ons merk uit. Ik verwacht er alvast veel van. Een beter imago, meer duidelijkheid voor zowel onze klanten als onze medewerkers … Het zal knallen op alle fronten.”

Een communicatietraject? Logisch toch!

“Tijdens mijn strategische brandingtraject kwam een werkpunt naar boven. De communicatie van Auva haperde op verschillende vlakken. Daarom was de keuze voor een communicatietraject bijna evident. De communicatie-expert van Opmerkelijk nam de fakkel van Katlijn over. En op eenzelfde professionele en stipte manier gaf ze mij een frisse inkijk op de communicatie van mijn merk. Meer zelfs, ze triggerde me tot het omgooien van mijn aanpak.”

“Ondertussen hou ik me bijvoorbeeld netjes aan een marketing- en communicatieplan én heb ik zelfs een contentcreator aangeworven.”

Niet alleen voor grote bedrijven

“Ik kijk positief terug op beide trajecten. De professionele manier van werken, de persoonlijke aanpak, het eindresultaat … Voor mij was het van a tot z een positief verhaal. Ik raad het dan ook zeker aan.”

“Mensen denken soms dat zulke trajecten alleen voor grote bedrijven zijn, maar niets is minder waar. Ook voor een kleiner merk is het de investering absoluut waard.”

 

Testimonial branding- en communicatietraject - Auva

www.auva.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding en communicatie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk

Dominique Renders en Corrylaura Van Bladel, zaakvoersters van Praatkracht

Gedreven door dezelfde waarden en complementair in expertise bundelden Corrylaura Van Bladel en Dominique Renders de krachten. Hun praktijken Blabla en De Hefboom stopten te bestaan, Praatkracht zag het levenslicht: een expertisecentrum in verbindend communiceren, faciliteren en bemiddelen. De gids van dienst? Opmerkelijk. Samen stippelden ze een veelbelovende route uit met als eindbestemming een weloverwogen merknaam, een sterk merkverhaal en een duidelijke merkstrategie.

Top of mind

Testimonial Praatkracht - Opmerkelijk “Had ik destijds het budget gehad, dan volgde ik bij de start van De Hefboom (2016, n.v.d.r.) een brandingtraject. Omdat ik geloof in de meerwaarde van Opmerkelijk, woonde ik wel netwerkevents bij en volgde er een socialmediatraining. Toen Corrylaura en ik beslisten om de handen in elkaar te slaan, stelde ik haar voor om samen met hen aan de weg te timmeren. Gelukkig beaamde ook het buikgevoel van Corrylaura dat Opmerkelijk voor ons de perfecte compagnon de route is”, aldus Dominique.

Uitvoerig uitgestippeld

 “Katlijn en haar team beloofden ons een krachtige merknaam en een sterk merkverhaal. Om dat waar te maken, voerde Opmerkelijk een grondig, strategisch onderzoek uit van onze business en een gestructureerde analyse van de markt, best practices, trends en concurrenten. Daarnaast schotelden ze ons heel wat vragen voor om die achteraf te vertalen naar onderbouwd advies: Welke impact heeft jullie aanpak? Wat betekent ‘Verbindende Communicatie’ écht? Wat bieden jullie niet aan? … In onze sector zijn er tal van nuanceverschillen en het internet staat tjokvol verschillende waarheden. Als gecertificeerde trainers vinden we integriteit belangrijk. Dus hoewel het huiswerk best intens was, leerde Opmerkelijk daardoor wel ons bedrijf écht kennen. Katlijn durfde platgetreden paden in vraag te stellen en biechtte op dat ze zich ’s nachts over iets bedacht had”, vertelt Corrylaura.

Op een kruispunt

 “Na 25 jaar Blabla was het tijd om die naam los te laten. Dat vond ik niet evident: voordien ging ik altijd organisch te werk, terwijl er nu een professioneel kantoor met een groots plan op de proppen kwam. Katlijn wist mijn onzekerheden te counteren met een duidelijke visie en goede intenties. Ze maakte ons nieuwsgierig. Maar eerlijk? Toen ze de nieuwe merknaam ‘Praatkracht’ onthulde, voelde ik geen onmiddellijke klik. Katlijn lichtte toe dat de naam de sterktes van onze twee praktijken bevat en welke merkbelevingselementen we eraan kunnen koppelen. Toen werd het plots tastbaar. Ik wist dat ik op haar expertise moest vertrouwen. Zij is ons kompas tijdens dit avontuur. Na een moment van reflectie draaide mijn mening dan ook de volle 180 graden. Alsof er een lampje ging branden. Of beter gezegd, alsof er een vuur ging branden. Nu sta ik volledig achter onze naam”, bekent Corrylaura.

Dominique beleefde het anders: “Een goede naam is voor mij makkelijk om uit te spreken en moeilijk om fout te schrijven. Van bij de onthulling geloofde ik in ‘Praatkracht’. Als een expert zoals Katlijn wild enthousiast is, ben ik dat ook. Dat was ik daarna nog enkele keren. Beveelt Katlijn een webdesigner of videograaf aan? Fine by me. Een tikkeltje naïef? Misschien. Maar met succes!”

Omleiding in de juiste richting

 “Aan de hand van het merklanceringstraject wilden we ons expertisecentrum in alle facetten op het publiek loslaten. We verwachtten van Opmerkelijk een opvallend idee om Praatkracht te lanceren. Maar door een misverstand waren we niet wild enthousiast over het voorgestelde concept. Toen gebeurde het onverwachte: het team beloofde een dag later al een alternatief en stelde ons gerust dat het oorspronkelijke plan in de toekomst nog van pas kon komen. Wellicht panikeerden zij intern ook, maar daar merkten wij als klant niets van. Met hun positieve mindset en oplossingsgerichte vermogen kregen we een gloednieuw lanceringsplan”, vertellen Corrylaura en Dominique. “De betrokkenheid is groot, maar je merkt ze in de kleine dingen. Zo werd de oplevering van ons brandingplan vergezeld van een doosje pralines, wenste Katlijn ons op de lanceringsdag telefonisch succes en vonden we onlangs nog een ontbijtbon in onze brievenbus. Wellicht hebben we daar ook een remindertje in de Opmerkelijk-agenda voor te danken, maar de authenticiteit maakt voor ons het verschil. Wanneer een toponderneemster als Katlijn haar ‘bumps in the road’ met ons deelt, dan weten we dat een tegenslag gewoon een omweg is in de juiste richting.”

Meer dan ‘blabla’

“Het brandingtraject nam een grote hap uit ons budget, maar wat we ervoor in ruil kregen, ging onze verwachtingen te boven. Niet alleen pakken we nu uit met een krachtige naam, we hebben ook een houvast om ons aanbod kenbaar te maken. Het Praatkrachtmodel schept duidelijkheid: er is een aangegeven route, maar je kan als cliënt soms een zijpaadje nemen. Die gedeelde participatie zit verweven in ons hele businessmodel”, aldus Corrylaura.

“Ik ben zo trots op ons. Onze website straalt professionaliteit uit, we weten waarvoor we staan en (potentiële) klanten voelen dat het verhaal klopt. Opmerkelijk gaf ons niet alleen mooie woorden op papier maar bruikbare tools en een duidelijke strategie. In alle hectiek bracht ons strategische brandingplan rust. Het document bundelt ook informatie voor webdesigners, copywriters en toekomstige partners. Zelfs nieuwe medewerkers hebben er baat bij. Zo kreeg onze nieuwste collega ‘nog meer zin om te starten’. En of het de investering waard was”, vult Dominique aan.

Opmerkelijk als hefboom

“Ik was bang dat een samenwerking met een professioneel bureau me zou beperken in mijn creativiteit. Het tegendeel werd bewezen. Ik groeide als bedrijfsleider, kreeg meer zelfinzicht en kon al mijn ideeën kwijt. Dat Opmerkelijk ze vervolgens in een gestructureerd plan goot, maakte het nog dynamischer. Dat is wat zij voor jou kunnen betekenen: je ideeën omzetten in een concrete houvast voor je merk. Al raad ik aan om te starten vanuit een sterke basispositie. Weet wat je wil en waarom je het wil. Beschouw het als een boost voor je onderneming, waardoor je naar versie 2.0 van je bedrijf schakelt. Net als een hefboom. Toch, Dominique?”, lacht Corrylaura.

“En zo is de cirkel rond. Als je serieus wil worden genomen als ondernemer, dan gaat Opmerkelijk serieus voor je aan de slag”, bevestigt Dominique.

Testimonial brandingtraject Praatkracht - Opmerkelijk

www.praatkracht.be

Borrel je van de ideeën maar heb je nood aan een hefboom om ze om te zetten naar concrete acties? Laat je zoals Corrylaura en Dominique gidsen door Opmerkelijk en lanceer onder een weloverwogen merknaam een krachtig merkverhaal. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Caroline Rigo over branding agency Opmerkelijk Hasselt

Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean

Caroline RigoCaroline Rigo heeft een duidelijke missie voor ogen. Ze wil iedere vrouw doen stralen, waarbij ze niet perfect hoeft te zijn, maar wel écht zichzelf. Nadat ze succesvol het merk Cent Pur Cent gelanceerd heeft bij de apotheek, gaat ze nu een stapje verder.

Met i.am.klean introduceert ze een nieuwe lijn van minerale make-up bij de schoonheidsinstituten. Om de lancering van haar nieuwe brand een boost te geven, gaat ze voluit voor een communicatietraject bij branding agency Opmerkelijk.

Van een brandingtraject naar een communicatietraject

Caroline: “Ik volgde al een brandingtraject voor mijn overkoepelende merk Rigorgeous bij brandingexperte Katlijn. Ik was toen superenthousiast over het eindresultaat. Daarom leek het me interessant om ook een communicatietraject bij Opmerkelijk te volgen. Ik wilde mijn nieuwe make-uplijn i.am.klean lanceren en zocht naar frisse en creatieve initiatieven.”

Elke merk zijn identiteit

“Vooraleer ik van start ging met mijn communicatietraject, hielp Katlijn me met het aanpakken van de merkstrategie en het verfijnen van het concept voor i.am.klean. Omdat ik al een cosmeticamerk (Cent Pur Cent) runde, bestond het gevaar dat ik in het bestaande zou hervallen, en dat mocht natuurlijk niet gebeuren. Dankzij de nieuwe inzichten van Katlijn lukte het me om mijn merken voldoende te differentiëren en positioneren. Zo kregen Cent Pur Cent en i.am.klean twee verschillende identiteiten.”

Spectaculaire input

Sara begeleidde me tijdens mijn communicatietraject. Ik was oprecht verrast door haar professionele aanpak en spectaculaire input. Het resultaat van onze samenwerking mag er echt zijn. Na mijn communicatietraject had ik een gedetailleerd en praktisch plan in handen. Zo wist ik perfect wat, wanneer en hoe ik moest communiceren. Bij andere communicatiebureaus blijft het vaak nogal abstract. Dat was hier zeker niet het geval.”

Een goede investering

“Ik volgde mijn communicatietraject in volle coronatijd. Voor mij was dit het ideale moment om zaken als branding en communicatie aan te pakken. De online sessies met Opmerkelijk verliepen heel efficiënt. Sara hield er een goed tempo opna en respecteerde elke deadline.
Mijn traject was een schot in de roos: ik leerde onder andere hoe ik beter kon communiceren, hoe mijn klanten mijn boodschappen interpreteerden, enzovoort.

En last but not least, ik kon vol vertrouwen i.am.klean lanceren dankzij een perfect implementeerbaar communicatieplan.”

 

Logo i.am.klean

www.iamklean.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek bij branding agency Opmerkelijk.

Branding Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast, zaakvoerster van Finezz (Aalter)

Julie Van der Mast kent de boekhoudkundige klappen van de zweep. Al jaren bouwt ze mee aan het boekhoudkantoor waar ze werkt in Aalter. Nu ze de leiding overneemt, wil ze niets liever dan een stijlvolle en catchy naam om zich te onderscheiden. Julie klopt aan bij Opmerkelijk en vraagt hen om hulp bij haar branding en de lancering van haar nieuwe merk.

What’s in a name?

Julie Van der MastJulie: “Toen ik het boekhoudkantoor overnam, wilde ik absoluut mijn eigen stempel drukken. Ik dacht nogal vrij snel aan een nieuwe naam. Ik plaatste een oproep in een Facebook-groep voor ondernemende vrouwen en zo kwam Katlijn van Opmerkelijk in de picture. Natuurlijk wilde ik niet met de eerste de beste in zee gaan, dus sprak ik met drie verschillende partijen af.

Na die gesprekken koos ik vol vertrouwen voor Opmerkelijk. De redenen waren simpel: ik had een onmiddellijke klik met Katlijn, ze kende minder evidente sectoren zoals de boekhouders en advocaten als haar broekzak en ze legde haar aanpak gedetailleerd uit. Zo wist ik perfect wat ik kon verwachten. En geloof me, dat was behoorlijk wat meer dan een nieuwe naam …”

Alles wordt in kaart gebracht

“Door middel van een reeks nuttige oefeningen (zoals een benchmark, SWOT-analyse en trendonderzoek) werd mijn business perfect ontleed.

Op basis van die grondige voorbereidingen kwamen er heel nuttige zaken naar boven. Zo werd het bijvoorbeeld duidelijk op welke sterktes ik me moest richten om me te onderscheiden. Misschien wist ik als zaakvoerster zelf wel wat de pro’s waren van mijn kantoor in Aalter, maar ik keek er nooit zo allesomvattend naar. Tijdens mijn brandingtraject moest ik dieper over mijn zaak nadenken. Dat was voor mij een enorme meerwaarde. Katlijn stelde me doorheen het proces kritische vragen en gaf me de externe input die ik nodig had. Zo groeide ik op een interactieve manier naar een merk dat bij mij en mijn bedrijf hoort.”

Katlijn bijt zich vast

“Ik besef nu meer dan ooit dat er een duidelijk verschil is tussen een nieuwe naam kiezen en een merkstrategie uittekenen. De naam is slechts het topje van de ijsberg. Gelukkig kon ik daarvoor rekenen op de hulp van Katlijn. Zij bedacht een merknaam en een bijbehorend concept met vier pijlers.

Die naamkeuze was trouwens geen gemakkelijk traject. Het verliep niet zonder slag of stoot. Maar Katlijn bleef ervoor gaan. Het eindresultaat werd Finezz, een naam waarover ik superenthousiast ben en die honderd procent bij mijn branding en business past.”

Ik heb een nieuwe naam en nu …

“Finezz was geboren en moest gelanceerd worden. Maar hoe ik dat moest aanpakken, was voor mij een groot vraagteken. Gelukkig kon ik opnieuw rekenen op de expertise van Opmerkelijk.
Sara en Lisa bruisten van de ideeën. Ze overtuigden me van een online merklancering, iets wat totaal buiten mijn comfortzone lag. Het was een schot in de roos, want nadien kreeg ik heel veel positieve reacties van mijn klanten. Wat waren ze verrast door de interactieve kant van mijn merklancering.

Niet alleen mijn launch verliep super, ook mijn communicatietraject met Sara was geweldig. Zij ging op zoek naar een vernieuwende communicatieaanpak die perfect matchte met mijn branding. Ze werkte daarbij heel gestructureerd en professioneel. Dat gaf me als klant veel vertrouwen.”

Trajecten in volle coronatijd

“Al mijn sessies verliepen via Teams, een programma dat ik voor het coronavirus nooit eerder gebruikte. Nu zat er niets anders op. Maar al snel merkte ik de voordelen van mijn online afspraken. Ik verloor geen tijd met verplaatsingen van Aalter naar Beringen, het was gemakkelijk, en over de return van Opmerkelijk twijfelde ik geen seconde, want elke meeting verliep perfect gestructureerd en werd qua timing goed ingeschat.”

Prijs-kwaliteit in een juiste verhouding

“Zowel het strategische brandingtraject als het communicatietraject is de investering absoluut waard. De prijs-kwaliteit zit in een juiste verhouding.

Beide trajecten gaan veel verder dan je zou denken. Ze zijn zo allesomvattend. Bij de conculega ’s van Opmerkelijk krijg je gewoonweg minder. Zowel in tijd als in diverse invalshoeken. Net die grondigheid maakt het verschil. Dat merk je bijvoorbeeld aan hoe het hele team van Opmerkelijk zich voorbereidt of met welke precisie ze hun verslagen uitwerken.

Ik ben en blijf fan van het Opmerkelijk-team. Ze waren fantastisch van het begin tot het einde. Stuk voor stuk toppers!”

 

Finezz Accountants

www.finezz.be

Streef jij net zoals Finezz uit Aalter voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Of wil je voluit gaan voor een vernieuwende communicatieaanpak? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Fruitsnacks Opmerkelijk branding Wijer

Roel Paesmans, medezaakvoerder van Fruitsnacks (Wijer)

De communicatie van familiebedrijf Fruitsnacks uit Wijer was op veel vlakken al zeer professioneel en doeltreffend … maar binnen het team stonden de neuzen nog niet honderd procent in dezelfde richting. Moest Fruitsnacks in zijn communicatie blijven vasthouden aan zijn authentieke, ambachtelijke karakter? Of was een iets zakelijker imago een must voor hun doelgroep van vooral grote bedrijven? Of waren beide aspecten misschien zelfs verenigbaar?

De familie Paesmans schakelde de hulp van Opmerkelijk in als eerste stap naar een eenduidige communicatie die zou renderen.

Een brandingissue

Roel: “We hadden al een tijdje het gevoel dat we moesten sleutelen aan onze communicatie. Via mijn vader kwamen we bij Opmerkelijk terecht en kozen we voor een communicatietraject met communicatie-expert Sara.

Van bij de start verliep dat super. Tijdens de eerste stap van ons traject – de interne audit – kwam ons probleem al onmiddellijk aan de oppervlakte. We zaten duidelijk niet op dezelfde golflengte op het vlak van branding. Als we wilden gaan voor een sterke communicatie, dan moesten we authenticiteit en professionaliteit met elkaar kunnen verzoenen.”

Concrete stappen naar een duidelijk doel

“In de afspraken die volgden, stelde Sara onze communicatiedoelstellingen scherp. Ze vertelde ons wat er moest veranderen én hoe we dat konden aanpakken. Het hele traject vatte ze samen in een overzichtelijk en compleet communicatieplan, boordevol richtlijnen en taken. Voor een kmo als de onze, met een klein team, was dat een verademing. Nu wisten we exact wat we moesten doen en op welk moment. Dit plan gaf ons een enorm positief perspectief.”

De communicatie met de klant finetunen

“Na ons communicatietraject zijn we meteen aan de slag gegaan. Elk puntje van de kalender volgen we netjes op. Ondertussen hebben we een duidelijke keuze gemaakt voor onze branding, selecteerden we de eerste ambassadeurs van ons merk, werd ons krantje Fruzette gerestyled, enzovoort. Echt elk detail draagt bij tot een betere communicatie met onze klanten, en dat voelt super!”

De holistische aanpak werkt

“We raden dit communicatietraject zeker aan. De holistische aanpak van Opmerkelijk is een absolute meerwaarde. Je ontdekt hoever je staat met je communicatie. Je leert waar de pijnpunten zitten. En je weet uiteindelijk hoe je die pijnpunten het beste aanpakt om je doel te bereiken.”

 

www.fruitsnacks.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Fruitsnacks uit Wijer, ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Geert Goffin, zaakvoerster van gast-vrij

Tijdens een professionaliseringstraject van Toerisme Limburg werd de zaak van Geert Goffin van a tot z geanalyseerd. Uit dat onderzoek bleek dat vooral de communicatie rond haar drie vakantiewoningen beter kon.

Omdat ze dankzij haar brandingtraject kon terugblikken op een positieve ervaring met OpmerKelijk, koos Geert voor dezelfde professionele aanpak om haar communicatie aan te pakken.

Professionele kijk op de zaak

Geert: “Mijn zaak gast-vrij is eigenlijk een overkoepelende naam voor mijn drie vakantiewoningen: StroEnzo, VillaEnzo en ZussEnzo. Elk verblijf is uniek en heeft een specifiek karakter.

Omdat ik heel snel evolueerde van één naar drie vakantiewoningen, zocht ik iemand met de juiste knowhow om de overkoepelende communicatie aan te pakken en meer de focus te leggen op de rode draad tussen de woningen. Sara en Lisa waren de communicatieprofessionals die ik zocht. Tijdens een communicatietraject namen ze de communicatie van mijn merk grondig onder de loep.”

Wisselwerking werkt

“Wie aan een traject begint, mag heel wat huiswerk verwachten. En op elke taak bouw je telkens verder. Zo ga je stap voor stap vooruit naar een communicatie die honderd procent op maat van je business is.

Je geniet ook van een constante wisselwerking tussen Sara, Lisa en jezelf. De voorstellen die je doet, brengen het team van OpmerKelijk op ideeën en vice versa. Je inspireert elkaar dus voortdurend. Het communicatietraject heeft een bepaalde structuur, maar door die wisselwerking blijf je niet steken in algemene zaken. Alle communicatie wordt gekneed naar je merk toe.”

360°-benadering op alle levels

“Ik vond mijn communicatietraject een boeiende reis. Sara en Lisa waren altijd goed voorbereid en luisterden perfect naar mijn wensen of vragen. Daarnaast merkte ik dat niets aan hun aandacht ontsnapte. Noem het gerust een 360°-benadering. Zowel inhoudelijk als op het vlak van communicatiekanalen werkten ze geëngageerd mee aan mijn project.

Van bij de start van gast-vrij zorg ik voor een huiselijke toets, zodat mensen zich op hun gemak voelen in hun vakantiewoning. Daarom introduceerde ik bijvoorbeeld veel elementen uit de hyggefilosofie. Sara en Lisa spoorden me aan om dat als houvast te gebruiken in mijn communicatie. Dat werd de verbindende factor tussen mijn drie woningen en bepaalde mijn tone of voice.

Een ander voorbeeld van hun inhoudelijke aanpak was de keuze voor de ik-vorm in alle teksten. Voor dit traject gebruikte ik altijd de we-vorm, terwijl ik eigenlijk mijn zaak alleen runde. Door voor de ik-vorm te gaan, werd de band sterker tussen mezelf en mijn gasten. Ze noemen me zelfs al ‘gastvrouw Geert’ in hun reviews.”

Offline en online communiceren

“Tijdens het communicatietraject werkten we aan offline communicatietools, zoals folders, communicatie in de vakantiewoningen zelf, enzovoort. En ook mijn online communicatie kreeg alle aandacht. Mijn mailverkeer, nieuwsbrieven, sociale media, website, blogs … echt alles passeerde de revue.

Voor mijn nieuwsbrieven bijvoorbeeld kreeg ik de taak om een lijst met topics neer te pennen. Ik slaagde erin om veel ideeën te verzamelen. Lisa en Sara vulden mijn lijst aan met onderwerpen waaraan ik nooit gedacht zou hebben. Dat was voor mij opnieuw een mooi voorbeeld van de meerwaarde van een goede wisselwerking.”

Wauw, wat een resultaat!

“Ik heb nu een duidelijke communicatiestrategie die perfect vertaald wordt in mijn communicatieplan. Dit lijvige document met to do’s, doelstellingen, ideetjes en enorm veel bijlagen (onder meer een lijst van zoekwoorden, veel inspiratie voor Facebook en Instagram en een echte contentplanner) is mijn handleiding voor de komende jaren. Ik heb het zelfs al laten printen en inbinden bij de drukker. 😊

Wie zijn of haar communicatie op een professionele manier wil aanpakken, raad ik dit communicatietraject absoluut aan.”

 

www.gast-vrij.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Ilse wauters

Ilse Wauters, zaakvoerster van ZinZicht

Ilse Wauters van ZinZicht volgde een brandingtraject bij Katlijn van Opmerkelijk. Het resultaat was een nieuw en sterk merk voor haar coachingpraktijk. De eenduidige verhaallijn, het heldere concept en de indeling van haar doelgroepen zorgde voor een duidelijke structuur in haar hoofd.

In een volgende stap wilde Ilse haar kersverse merk lanceren. Ook voor die uitdaging klopte ze aan bij OpmerKelijk. Ilse stapte in een communicatietraject en ontdekte zo op welke manieren ze haar nieuwe merk in de wereld kon zetten.

Diverse doelgroepen

Ilse: “Met ZinZicht wil ik mensen meer inzicht geven in hoe ze vol goesting kunnen leven, leren, werken en samenwerken. En met ‘mensen’ bedoel ik een heel breed kader, van bedrijven, werknemers en mantelzorgers tot zelfs studenten. Net die diversiteit binnen mijn doelgroep maakt de communicatie rond mijn merk een straffe uitdaging.”

Een eindrapport waarmee ik absoluut verder kan

“Gelukkig kon ik bij Sara van OpmerKelijk terecht voor een communicatietraject. Al van bij de start verraste ze me met de hoeveelheid en de diepgang van haar vragen. Zo vroeg ze bijvoorbeeld wat ik eigenlijk wilde bereiken met mijn communicatie. Die vraag had ik mezelf eigenlijk nog niet gesteld. Maar het antwoord op die vraag was natuurlijk heel belangrijk.

Een andere vraag ging over de manier van profileren. Hoe wilde ik me presenteren? Sara liet me enkele voorbeelden uit mijn sector zien. Zo zag ik meteen wat wel en wat niet bij mij paste.

Het bleef uiteraard niet bij een waslijst aan vragen. Tijdens mijn communicatietraject werd ik bedolven onder handige tips. Sara bereidde zich altijd uitstekend voor. Zo deed ze onder andere een uitgebreid concurrentieonderzoek en gaf ze me een lijst zoekwoorden die relevant waren voor mijn business. Al die kennis werd uiteindelijk samengevat in een eindrapport, mét een communicatieplan. Ik voelde meteen: hier kan ik mee aan de slag!”

Op maat van mijn merk

“Mijn doelgroepen zijn heel divers, ik weet dat. Maar dankzij dit communicatietraject spreek ik elke groep aan op een gepaste manier en met de juiste regelmaat. Zo houd ik een duidelijk overzicht en communiceer ik op een zeer gestructureerde manier. Ik loop nooit het risico om iemand te vergeten of overdreven veel aandacht te geven.”

Professionaliteit van begin tot einde

“Dit communicatietraject is een aanrader! Sara bereidde zich altijd goed voor. Ze heeft een zeer grondige vakkennis. Ze betrok mijn branding doorheen heel het communicatieverhaal en daarbovenop kwam ze nog eens creatief uit de bus. Ik kreeg een duidelijke kijk op mijn communicatiestrategie en hoe ik die moest vertalen naar een communicatieplan.

Dankzij dit professionele traject heb ik nu een rapport in handen waarmee ik perfect weet wat me te doen staat.”

 

www.zinzicht.be

 

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.