Anouk Geenen, zaakvoerder van Evida

Evida is een modeagentuur die startte met grote-maten-merken, maar vandaag ligt de focus op een mix van merken met verschillende pasvormen. Toch raakte het bedrijf dit grote-maten-imago maar moeilijk kwijt, en daar wilde zaakvoerder Anouk na 25 jaar graag verandering in. Mede door de recente groei van het team, besliste ze om bij Opmerkelijk het adviestraject klantbeleving te doorlopen. Daarbij loopt de aanpak volledig via het TOPgeMERKt-model van Katlijn haar derde boek over branding en klantbeleving, TOPgeMERKt.

Klantbelevingstraject om orde in de chaos te krijgen

Anouk: “Mijn hoofd zit boordevol ideeën die constant binnenstromen, maar ik heb altijd moeite gehad om orde te scheppen in de chaos. Intussen is het Evida-team ook ferm gegroeid, dus ik vond het hoog tijd om eens op gesprek te gaan bij Katlijn, die ik al lang vanaf de zijlijn volgde. Toen ze vertelde over het klantbelevingstraject, dacht ik meteen: dit is precies wat ik nodig heb om structuur in mijn hoofd te krijgen! Niet alleen in mijn gedachten, maar ook concreet en strategisch vertaald naar de praktijk, zodat ik het intern met mijn team kan delen. Het was geweldig om met Katlijn en haar team samen te werken. Ze hebben niet alleen orde gebracht in mijn gedachten, maar ook in het hele bedrijf.”

Iedereen op één lijn met een sterke merkbeleving

“Een van de grootste uitdagingen voor mij is om al mijn ideeën samen te brengen en ze duidelijk te communiceren. De Evida-spirit moet voor iedereen helder zijn. Jarenlang was ík Evida, maar nu is het niet meer alleen mijn verhaal en moet het hele team dus dezelfde energie uitstralen. Bijvoorbeeld: als een prospect binnenkomt, moeten ze dezelfde ervaring hebben, of ik het nu ben die ze helpt of een collega. Hetzelfde geldt voor externe partners, zoals copywriters, een bureau voor giveaways en verschillende coaches. Het was moeilijk om iedereen op één lijn te krijgen en dezelfde taal te spreken. Ik kan mezelf niet klonen, en dat is maar goed ook! (lacht)

Merk-DNA vertalen naar ‘body diversity brand’

“Katlijn en haar team hebben zich vastgebeten in dit vraagstuk. Ze hebben veel onderzoek gedaan, in binnen- en buitenland. Ze analyseerden best practices in New York, iets wat ik zelf nog nooit heb gedaan. Ze onderzochten trends en vertaalden die op hun manier naar nieuwe ideeën. Ze zijn erin geslaagd om het beeld van ons als een agentuur voor grotere maten te doorbreken door een andere invulling te geven aan de positionering van Evida. Namelijk als een body diversity brand dat vrouwen in alle diversiteit (groot, klein, smal, vrouwelijk …) kan kleden.”

Strategisch merkverhaal gekoppeld aan positionering

“Katlijn vond het ook belangrijk om een duidelijker inzicht te krijgen in de merken die wij verdelen. Daarvoor is ze volledig in ons aanbod gedoken en heeft ze een indeling bedacht in vier kwadranten waarmee we veel beter de meerwaarde en verschillen van de merken kunnen benoemen. Daarnaast hebben we nu een krachtig merkverhaal gekoppeld aan de E, V, I, D en A, en dat geeft veel meer structuur en diepgang aan onze aanpak. Het begint bij branding, maar dat vertaalt zich dan achteraf ook in voordelen voor de marketing en sales.”

‘Customer journey’ digitaal en fysiek onder de loep

“Vervolgens bracht Sofie de verschillende touchpoints in kaart tijdens de customer journey, zowel online als offline. Het was best wel confronterend om te zien waar de knelpunten lagen, want dat was vaak bij mij (lacht). Sommige problemen ontstonden omdat ik mezelf overbelastte met allerlei taken, terwijl ik eigenlijk een fantastisch team heb dat me kan helpen. We hebben nu taken herverdeeld en processen in kaart gebracht. Er is nog werk aan de winkel, maar hierdoor heb ik op termijn meer ruimte voor mijn kerntaken en kunnen we de klantbeleving verbeteren.”

Sloten op het toilet

“Tijdens het proces kregen verschillende ideeën echt vorm. Bijvoorbeeld het idee om aan het begin van elk seizoen alle foto’s van verschillende merken te bundelen en naar klanten te sturen voordat ze onze winkel bezochten. Opmerkelijk kwam zelfs met het idee voor een magazine, wat nog een stap verder ging. Alles viel op zijn plaats, zelfs in de kleinste details. Sofie kwam hier ter plaatse en merkte zelfs iets op waar ik nooit aan had gedacht: er waren geen sloten op de toiletten voor klanten. Ik realiseerde me dat ik hier gewoon niet aan had gedacht omdat deze plek voor mij aanvoelt als thuis. Maar voor klanten is dat natuurlijk anders, dus heb ik sloten laten installeren (lacht). Het zijn dit soort details die het verschil maken.”

Klantbeleving van Evida in een nieuw jasje

“Dit hele traject was intens, maar ik voel me zekerder dan ooit omdat alles strategisch en concreet vertaald is in een adviesplan. Ik ben ontzettend enthousiast over de toekomst van Evida. Dankzij het Opmerkelijk-team hebben we niet alleen orde in de chaos gebracht, maar hebben we ook de kracht van ons merk herontdekt.”

Website Evida

Wil jij net zoals Anouk je customer journey onder de loep nemen? Ben je klaar om je klant een echt TOPgevoel te geven? Bij Opmerkelijk brengen we jou in zeven stappen naar een klantbeleving die de verwachtingen van je klanten vervult, regelmatig overtreft, en zelfs doordacht overstijgt. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_brandingtraject_Blabloom

Kim Smeets en Jan Raedschelders, oprichters van Blabloom

Als ondernemer berust je veel op je buikgevoel, maar soms mis je daardoor het strategische advies dat nodig is om je merk te versterken. Daarom riepen Kim Smeets en Jan Raedschelders de hulp van Opmerkelijk in. “Bij Blabloom werkten we vooral op buikgevoel. Dat heeft onze zaak haar eigenheid gegeven en voor een mooie organische groei gezorgd. Het team kende de kernwaarden van Blabloom wel, maar ze concreet benoemen en er dan nog een verhaal rond bouwen bleek moeilijk. Het traject met Opmerkelijk gaf bevestiging en veel nieuwe inzichten. Het merkverhaal van Blabloom is nu stevig verfijnd en heeft diepgang gekregen. Met onze drie pijlers ‘beproefd, begripvol, bezield’ zijn we klaar om verder te bloomen.”

Blabloom is een conceptstore in Genk en webshop voor ouders van baby’s en jonge kinderen die kiezen voor bewust, natuurlijk en haalbaar ouderschap. “Het rebrandingtraject met Opmerkelijk is een belangrijke houvast voor de toekomst. Nu kunnen we Blabloom pas écht opmerkelijk profileren en onze visie op duurzaamheid veel concreter en onderbouwd vertalen naar onze klanten.”

Meer dan een kinderwinkel

Kim: “Blabloom is een begrip, een way of life voor ouders die duurzame en gezonde keuzes willen maken op een manier die voor henhaalbaar is. Dit Blabloom-ouderschap heeft Katlijn dan ook duidelijker gepositioneerd als een onderdeel van ons merk. We zijn veel meer dan zomaar een kinderwinkel, maar konden dat moeilijk overbrengen naar de buitenwereld. Dankzij de rebranding van Opmerkelijk lukt dat nu wel en vertelt Blabloom eindelijk een samenhangend merkverhaal dat onze doelgroep gericht aanspreekt.”

Zorgen voor de wereld rondom ons

Kim: “Duurzaam opvoeden is een belangrijke pijler in onze onderneming, maar ook dat is zo’n containerbegrip geworden. Bij duurzaamheid denken mensen alleen aan recycleren, terwijl het zoveel meer is: onderzoek naar materialen, gezondheid, met veel liefde zorgen voor je kind, maar ook voor de wereld om je heen … Opmerkelijk heeft dat tijdens de rebranding perfect gevat én concreet vertaald, zodat we er verder mee aan de slag kunnen.”

Je kind loslaten

Kim: “Ik had alle vertrouwen in Katlijn, ze is heel professioneel en je ziet dat ze weet waarmee ze bezig is. Daardoor kon ik ons kindje Blabloom in haar handen leggen. Door het vertrouwen, de intense voorbereidingen, waardevolle gesprekken en de open communicatie is er nu een mooi resultaat bereikt. We hebben samen stappen gezet en gewerkt aan een rebranding waarin we ons eigen kindje nog kunnen herkennen, waar we ons goed bij voelen en waar toch de juiste knopen zijn doorgehakt op het vlak van een veel sterkere, strategische branding.”

Een houvast voor het team

Kim: “Het uitgebreide brandingdocument met concrete indicatoren geeft nu richting aan het team. Het is een laagdrempelig werkinstrument dat ervoor zorgt dat collega’s de rebranding zelf doorvoelen, zelf ons merk kunnen omschrijven en er zich deel van voelen. Bij een groot team als het onze is die betrokkenheid cruciaal.

Het helpt enorm om uit te stralen wat we willen uitstralen. We hebben een sterke basis nu, een vruchtbare bodem vanwaaruit Blabloom verder kan groeien en bloeien!”

Een nieuwe strategie voor groei en succes

“Opmerkelijk is er zeker ook voor bedrijven die al goed draaien, maar écht klaar zijn voor groei. Als je als ondernemer voelt dat het tijd is om doordachter met je zaken om te gaan en vooral wilt werken vanuit een strategie, dan is een rebranding als deze exact wat je nodig hebt om verdere stappen te zetten.”

Testimonial_brandingtraject_Blabloom

www.blabloom.com

Ben je ook een ondernemer die vanuit een samenhangend merkverhaal je doelgroep gerichter kan aanspreken? Doe dan net zoals Kim een beroep op Opmerkelijk om je branding naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee_Opmerkelijk

Dirk en Leen, zaakvoerders van ZoeteZee

Het leven van Westendenaren Dirk en Leen draait rond twee grote passies: chocolade en de zee. Maar met ZoeteZee willen ze meer zijn dan de klassieke chocolatier. Het ondernemerskoppel wil ku(n)st, ambacht en innovatie laten samensmelten tot een unieke chocoladebeleving. Maar hoe gaan ze met al die ideeën strategisch aan de slag? Opmerkelijk stapte aan boord, hees ijverig de zeilen en stippelde voor Dirk en Leen nauwgezet de koers uit op de wateren van ZoeteZee.

In 2017 gooiden Dirk en Leen het over een andere boeg. Samen met hun kinderen verhuisden ze van het groene Galmaarden naar de kust. Naast hun job in het onderwijs schrijven ze sindsdien als gediplomeerde chocolatiers ook aan hun chocoladeverhaal: ZoeteZee.

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee_OpmerkelijkDe zoektocht naar een merkidentiteit

Dirk: “Om al onze dromen in een ondernemingsplan en -traject te gieten, volgden we het startersproject bij UNIZO. Een zinvol traject, maar ik merkte dat ik nog te veel in vakjes aan het denken was. De verkoop van onze chocoladecreaties, onze workshops, het verhuren van ons vakantiehuis … Wat we wilden doen, was van het begin af aan duidelijk. Maar hoe kregen we al die verschillende ideeën gealigneerd? Ik miste diepgang. Ik miste een overkoepelend (chocolade)verhaal. We moesten op zoek naar een eigen merkidentiteit.”

Geen garnaal te klein

Zoekende naar overzicht en een duidelijke merkstrategie, klopten Dirk en Leen – op aanraden van collega-ondernemer Mieke van Chocola-Tuti – aan bij Opmerkelijk. “Ook Mieke had een strategische rebranding gedaan via Opmerkelijk. Ze was laaiend enthousiast. Nadat ik Katlijn haar boek VerMERKvuldig! had gelezen, planden Leen en ik een intakegesprek met haar in. We waren meteen overtuigd. We zijn ‘maar’ bijberoepers, en in de chocoladewereld zetten ze je al snel weg als kleine garnaal. Bij Katlijn hadden we allesbehalve dat gevoel. Het was meteen duidelijk dat ze bakken ervaring heeft.”

Kunst aan de kust

First things first. Dirk en Leen dompelden Katlijn onder in hun chocoladeverhaal. “We maakten meteen duidelijk dat we trouw wilden blijven aan onze kleinschalige aanpak. Een klassieke chocolatier? Dat willen we niet zijn. Om haar volledig voeling te geven met onze wensen, lieten we haar onze unieke chocoladecreaties zien én proeven, toonden we haar ons authentieke chocoladeatelier en deelden we onze passie voor kunst, cultuur en erfgoed. We willen niet alleen chocolade verkopen, maar ook verwondering, beleving en inspiratie delen.”

Op dezelfde golflengte

“Nadat ze intensief geluisterd had, ging Katlijn meteen aan de slag. Ze ging samen met haar team in de diepte op zoek naar soortgelijke chocolatiers die beleving centraal plaatsen en kwam terug naar Westende met waardevolle benchmarks. Het is vooral dankzij de intense denktrajecten dat Katlijn heel snel op onze golflengte zat. Ze zag veel interessante opportuniteiten, maar verraste ons ook met heel wat werkpunten die in onze business nog geoptimaliseerd konden worden. In zo’n brandingtraject moet je als ondernemer bereid zijn om genoeg tijd vrij te maken en om jezelf helemaal open te stellen voor een externe partner die probleemloos de dingen benoemt.”

De Zfeer van ZoeteZee

“Het team van Opmerkelijk vertaalde ons aanbod en onze wensen naar een merkverhaal met een opmerkelijk concept: ‘De Zfeer van ZoeteZee’. Dit concept werd gebundeld in drie pijlers: SmaakimpreZZies, BeleefimpreZZies en LeerimpreZZies. Wij werden meteen enthousiast van die alliteraties waarbij creatief werd gespeeld met de ‘Z’ van ZoeteZee om extra merkassociaties te creëren. Terwijl wij vroeger werkten in drie verschillende vakjes, trok Katlijn enkele duidelijke lijnen door ons aanbod om er één geheel van te maken, met als rode draad ‘Zoet Zacht Zondigen’. Naast de ontwikkeling van ons merkverhaal analyseerde het team onze business ook vanuit strategisch standpunt. Zo namen ze de concrete aanpak van onze chocoladeautomaat onder de loep, analyseerden ze onze bestellingen, definieerden en verbeterden ze de toppers onder onze producten, gingen ze over de werking van ons pand en onze werkshops én brachten ze het volledige potentieel van de b2b-markt gestructureerd in kaart met heel veel nieuwe ideeën.”

Een haalbare kaart

Een eurekamoment voor Dirk en Leen. “Dankzij die drie pijlers zagen we de toekomst van ZoeteZee plots klaar en duidelijk. We kregen nieuwe ideeën en gingen aan de slag met onze positionering. En het team van Opmerkelijk schreef ijverig aan onze missie en visie. Katlijn werkt niet alleen met doordachte, strategische kaders, ze zorgt er ook voor dat je een haalbare kaart in handen hebt en opent daarbij nieuwe deuren. Zo gaan we op termijn ook de b2b-markt aanspreken met onze chocoladebeleving.”

“Hoewel we als leerkracht zelf heel creatief zijn en werken met theoretische kaders, hadden we dit zonder de hulp van Katlijn echt niet kunnen bedenken. Ze is creatief, ze is strategisch en ze is bovendien heel professioneel. Ze denkt mee over de aanpak en het aanbod van je business en maakt je merk sterk. Iedere ondernemer die er een beetje wil ‘uitschieten’ zou eigenlijk deze strategische (re)branding moeten volgen.”

Een frisse bries

Een zee aan inspiratie dus voor de bezielers van ZoeteZee. “Dankzij ons brandingsplan – wij noemen het onze bijbel – waait er een frisse bries door onze onderneming. Na dit brandingtraject hebben we nog meer zin gekregen om van ons chocoladeverhaal een echt succes te maken. Hier kunnen we (én zullen we!) nog jarenlang op teren.”

Testimonial-brandingtraject_ZoeteZee

www.zoetezee.be

Ben je een ondernemer die tot nu toe grotendeels zijn business uitbouwde vanuit zijn buikgevoel, maar wil je in de toekomst niets aan het toeval overlaten en verder groeien vanuit een doordachte merkstrategie? Doe dan net zoals Dirk en Leen een beroep op Opmerkelijk om je merkverhaal en klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial_branding-communicatie_Raf-Auva

Raf Coomans, zaakvoerder van Auva

Van EuroSys naar Auva. Het leek voor Raf Coomans een simpele klus. Maar het bleek niet zo simpel om klanten helemaal mee te krijgen in het verhaal. Ze bleven hangen in de oude benaming en misten een duidelijk zicht op wat Auva voor hen kon doen.

Als zaakvoerder wist Raf wat hem te doen stond: de branding en communicatie van zijn ICT-business versterken én verduidelijken. En toen kruiste brandingexpert Katlijn zijn pad …

Een onmiddellijke match

Testimonial_branding-communicatie_Raf-AuvaRaf: “Ik worstelde al een hele tijd met de sterkte van mijn merk. De overstap naar onze nieuwe naam Auva liep niet op rolletjes. En ook inhoudelijk zat ik met een probleem. Mijn klanten kregen maar geen zicht op mijn aanbod. Toen ik Katlijn aan het woord hoorde als gastspreker bij UNIZO, ging er bij mij een belletje rinkelen. Zij leek me de geknipte persoon om mijn branding aan te pakken.”

“En ik had gelijk. Ik merkte al tijdens ons eerste gesprek dat haar verhaal perfect aansloot bij mijn wensen én budget.”

Stap voor stap bouwen aan een merk

“Katlijn en haar team doken meteen in mijn branding. Ze namen echt alles onder de loep. Zo gingen ze op zoek naar trends, deden ze een uitgebreid concurrentieonderzoek, werd mijn business aan een SWOT-analyse onderworpen, enzovoort.”

“Ook ikzelf werd ondertussen aan het werk gezet en kreeg bij elke sessie verschillende opdrachten mee. Zowel Katlijn als haar teamleden bewaakten strikt en nauwkeurig de vooraf afgesproken timing voor de aanlevering van mijn voorbereiding. Zo hielden ze de druk hoog, en voor een drukbezette zelfstandige als ikzelf was dat een goede stimulans.”

“Als brandingexpert legde Katlijn de lat heel hoog. Ik durf haar achteraf gerust een controlefreak te noemen. Maar dan wel op de meest positieve manier. (lacht)”

Mijn merkverhaal klopt

“Katlijn bracht alle puzzelstukken samen en legde de Auva-puzzel. Die was behoorlijk confronterend en anders dan ik had verwacht. Haar merkverhaal was een echte eyeopener, maar het was wel even aanpassen.”

“Voor een buitenstaander lijkt het misschien allemaal logisch en simpel. Maar ik weet beter. Ik heb samen met Katlijn een hele weg afgelegd om tot dit goed onderbouwde resultaat te komen.”

Katlijns aanpak werkt!

“Zonder de hulp van Katlijn was ik eerlijk gezegd blijven steken in mijn bestaande ideeën. Als zaakvoerder keek ik naar mijn bedrijf met oogkleppen op. Met de hulp van Katlijn doorbrak ik dat patroon. Plots durfde ik ruimer te denken. Ze gaf me het duwtje in de rug dat ik nodig had.”

Focus op rendement

“Met een duidelijk brandingplan in handen kijk ik uit naar de volgende stappen. In de komende maanden rollen we ons merk uit. Ik verwacht er alvast veel van. Een beter imago, meer duidelijkheid voor zowel onze klanten als onze medewerkers … Het zal knallen op alle fronten.”

Een communicatietraject? Logisch toch!

“Tijdens mijn strategische brandingtraject kwam een werkpunt naar boven. De communicatie van Auva haperde op verschillende vlakken. Daarom was de keuze voor een communicatietraject bijna evident. De communicatie-expert van Opmerkelijk nam de fakkel van Katlijn over. En op eenzelfde professionele en stipte manier gaf ze mij een frisse inkijk op de communicatie van mijn merk. Meer zelfs, ze triggerde me tot het omgooien van mijn aanpak.”

“Ondertussen hou ik me bijvoorbeeld netjes aan een marketing- en communicatieplan én heb ik zelfs een contentcreator aangeworven.”

Niet alleen voor grote bedrijven

“Ik kijk positief terug op beide trajecten. De professionele manier van werken, de persoonlijke aanpak, het eindresultaat … Voor mij was het van a tot z een positief verhaal. Ik raad het dan ook zeker aan.”

“Mensen denken soms dat zulke trajecten alleen voor grote bedrijven zijn, maar niets is minder waar. Ook voor een kleiner merk is het de investering absoluut waard.”

 

Testimonial branding- en communicatietraject - Auva

www.auva.be/nl

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding en communicatie waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial-branding-Kruze_Opmerkelijk

Stijn Van Schoonlandt en Leen Danhieux, zaakvoerders van Kruze

Stijn en Leen hebben een stevige boon voor koffie. Ze leveren de lekkerste bakjes troost bij hun b2b-klanten of aan particulieren via hun webshop. Toen ze beslisten om zich ook in thee te specialiseren, rees er een probleem op het vlak van branding. Hun merknaam De Koffieliefhebber dekte plots de lading niet meer. Daarom ging het ondernemersduo op de koffie bij Katlijn van Opmerkelijk voor een rebrandingtraject.

Twee merken versmelten tot één sterke brand

Testimonial-branding-Kruze_OpmerkelijkLeen: “We waren al een hele tijd actief met ons bedrijf De Koffieliefhebber. Eerst alleen met koffie, maar al snel kwam daar thee bij. Omdat de thee- en koffiesector twee verschillende werelden zijn, zat er voor ons niets anders op dan met twee aparte merken te werken: De Koffieliefhebber en De Theeliefhebber. Dat was allesbehalve praktisch. Daarnaast waren beide merken in het Nederlands en dat stond haaks op onze internationale ambities. Ons buikgevoel vertelde ons dat het tijd was voor een nieuwe naam.”

Stijn: “Een grondige analyse door Katlijn bevestigde ons voorgevoel. Een nieuwe merknaam was een absolute must. We gingen trouwens net verhuizen naar een nieuw bedrijfspand. Er was met andere woorden geen beter moment voor deze positieve switch.”

Een gedetailleerd en volledig onderzoek

Leen: “Katlijn ging niet over één nacht ijs. Tijdens ons rebrandingtraject onderzocht ze onze sector tot in het kleinste detail. Zo deed ze bijvoorbeeld research naar onze concurrenten en naar de nieuwste trends op de markt. Stijn en ik konden checken of die nieuwigheden aansloten bij onze strategie.”

Stijn: “Ook de SWOT-analyse van ons bedrijf deed ze heel grondig. Elk aspect besprak ze met ons. We vonden het heel positief dat ze zelfs in een latere fase de analyse aanvulde. Op die manier wisten we zeker dat ons brandingplan volledig was.“

Strategisch voordeel

Leen: “In ons rebrandingtraject gingen we samen met Katlijn op zoek naar onze kernwaarden en merkassociaties. Door diep na te denken over ons merk, ontdekten we wat we echt wilden. Onbewust wisten we dat wellicht al, maar dankzij deze oefening kwam het nu ook tot uiting. Vooral strategisch was het absoluut een voordeel.”

What’s in a name?

Leen: “De moeilijkste stap in het traject was een naam vinden. In het begin liep dat helemaal niet vlot. We zaten niet alle drie op dezelfde golflengte, waardoor ik even mijn vertrouwen kwijt was. Maar Katlijn geloofde er echt in dat het ons samen zou lukken. Door een open communicatie en de wil om er echt iets van te maken – zelfs al was daar een extra brainstormsessie voor nodig – kwam er een prachtige oplossing uit de bus. Ons merk Kruze meerde aan. In de volgende fase vielen alle puzzelstukjes in elkaar.”

Stijn: “Katlijn toverde een hele reeks creatieve woorden, gekoppeld aan ons concept, en woordspelingen vanuit de associatie met Kruze uit haar hoed. Op het vlak van merkbeleving bracht ze enorm veel ideeën aan, altijd met een originele knipoog. Zo konden we ons merk en onze verhalen lanceren op een manier die honderd procent bij ons past en ons duidelijk onderscheidt van onze concurrenten.”

Positief over OpmerKelijk

Stijn: “Als we terugkijken op ons rebrandingtraject kunnen we eigenlijk alleen maar positief zijn. Katlijn maakt grondig werk van je merk. En dat voel je in elk aspect. Van haar voorbereidingen, het lanceren van voorstellen tot zelfs de verslagen. Altijd kom je dezelfde gedetailleerde werkwijze tegen.”

“Verder is Katlijn heel creatief en origineel. Ze weet zich ook goed te omringen met de juiste mensen. Haar netwerk boezemt vertrouwen in. Dat is heel handig als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een designer of een advocaat met een specialisatie in merkenrecht.”

Leen: “Katlijn houdt van een open communicatie. Ze kan zich perfect verzoenen met positieve feedback. Daarnaast trekt ze alle registers open om haar klanten te bedienen en een goede output te garanderen. Ook al kost het haar veel tijd en energie. Ik vind het nog altijd heel fijn dat ze voor ons die extra brainstormsessie organiseerde. Ze heeft zo haar missie perfect volbracht. Wij genieten nu van een prachtig resultaat en kunnen met ons sterke merk twee werelden veroveren.”

 

Testimonial-branding-Kruze_Opmerkelijk

© Grafisch ontwerp door Astrid Graphics (https://astrid.graphics/)

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Rebranding-Ottercider_Opmerkelijk

Laura Bernaers en Toon Vandenbranden, zaakvoerders van Ottercider

Laura en Toon hebben een passie voor cider en azijn. Al enkele jaren verkochten ze hun artisanale producten onder het label Azwijn. Om hun passieproject te verruimen en steviger in de markt te zetten als een volwaardig merk, gingen ze op zoek naar strategische hulp op het vlak van branding. Brandingexperte Katlijn toverde een straffe rebranding op tafel, die onmiddellijk zorgde voor heel wat meer salespotentieel.

Enthousiasme werkt aanstekelijk

Rebranding-Ottercider_OpmerkelijkToon: “Als koppel zijn we heel graag bezig met cider en azijn. Omdat we uit de buurt van Zwijndrecht komen, kozen we in het verleden voor de merknaam Azwijn. Maar omdat we vandaag de dag niet meer met appels vanuit die streek werken, was het tijd voor een nieuwe naam. Daarnaast wilden we onze verkoop boosten en onze brandingstrategie grondiger bekijken.”

Laura: “Mijn zus Sarah volgde al een rebrandingtraject bij Opmerkelijk. Zij was superenthousiast over hun aanpak. Toch namen we nog contact op met andere partijen. Maar bij Opmerkelijk waren we meteen overtuigd. Het was van meet af aan duidelijk: ze doen wat ze beloven en zijn heel transparant over de stappen binnen dit strategische brandingtraject en het einddoel.”

Vanuit een grondige verkenning naar een sterk concept

Toon: “Bij de start van ons traject werkte heel het team van Opmerkelijk zich grondig in. Ze gingen bijvoorbeeld op zoek naar nieuwe trends en deden meerdere benchmarks en een uitgebreide SWOT-analyse. Vaak is dat laatste een dooddoener, maar in dit geval kwam pas echt naar voren hoe goed ze ons begrepen.”

Laura: “En met resultaat. Die grondige voorbereiding in combinatie met ons huiswerk, was de perfecte basis voor het strategische en creatieve concept dat Katlijn voor ons uitwerkte.”

Toon: “Aan de hand van vier pijlers kunnen we nu onze business structureren en voluit gaan voor nieuwe opportuniteiten. Het is een houvast voor elke keuze die we maken, zelfs op het vlak van productie. Alles wat er in de toekomst aankomt, moet in ons nieuwe plaatje passen.”

Een plan met een geestige merkbeleving

Toon: “Een merk staat of valt met beleving. Daarom bedachten Katlijn en haar team tal van merkbelevingselementen. Ze gingen echt all the way.”

Laura: “We popelen van ongeduld om aan de slag te gaan met de leuke quotes, woordspelingen, enzovoort. We zijn pas ouders geworden van een kleine spruit. De uitrol zal dus stapje voor stapje gebeuren.”

Op naar meer sales, wanneer het past!

Laura: “Tijdens ons brandingtraject hielp Katlijn ons niet alleen met het versterken van ons merk, ook de effectieve verkoop nam ze onder de loep. Zowel Toon als ikzelf hebben nog een andere job. Dus een winkeltje beginnen, was bijvoorbeeld niet aan de orde. Zelfs een webshop leek ons te omslachtig. Katlijn luisterde goed naar onze verzuchtingen en stelde enkele alternatieve verkooppistes voor. Bijvoorbeeld een exclusief verkoopmoment voor onze opperfans, slechts enkele keren per jaar. Of een membershipformule, ook nog zo’n leuk idee. Die voorstellen waren wel perfect werkbaar voor ons.”

Katlijn is the next level!

Toon: “Ik kom zelf uit de reclamewereld. Ik ken de klappen van de zweep vanuit de productiezijde. En toch was ik buitengewoon aangenaam verrast hoe Katlijn een strategisch brandingtraject aanpakt. Ze hielp ons doordacht en op een goed omkaderde manier naar ons einddoel. Ze stelde ons onmiddellijk op ons gemak. Op geen enkel moment was ik bang om domme dingen te zeggen. (lacht)

Laura: “Het hele proces zat echt goed in elkaar en Katlijn hield het tempo erin. Ze was streng, maar rechtvaardig over de taken die we mee naar huis kregen. Die benadering werkte enorm motiverend en zorgde voor positieve resultaten.”

Groeien naar een helder perspectief

Toon: “Voor ons merk hadden we al heel wat dingen op poten gezet, maar we misten de richting om verder te groeien en een duidelijk perspectief. Het advies van Katlijn maakte alles veel helderder in ons hoofd. Het werd duidelijk wat we wel zijn en wat we niet moeten meenemen in ons verhaal. Zo kunnen we vanaf nu nog beter focussen op onze kernwaarden.”

Laura: “Als zaakvoerders zaten we te dicht op ons merk. We misten een helikopterperspectief. De externe kijk van Katlijn was dan ook een grote meerwaarde voor ons. Verder hield ze ons constant een spiegel voor en onderstreepte ze het belang van onze klanten. Ze zette Toon en mezelf meermaals in hun schoenen.”

Toon: “Zo groeiden we samen naar een duidelijk plan: een routemap voor de volgende jaren. Iets wat volgens ons heel veel bedrijven kunnen gebruiken. We verwijzen hen graag naar één Opmerkelijk adres.”

Testimonial-rebranding-Ottercider_Opmerkelijk

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

 

Testimonial Brood met een verhaal

Jack en Karien Knapen, zaakvoerders van Brood met een verhaal

Jack en Karien houden van brood. In hun bakkerij in Bocholt serveren ze hun klanten het beste uit hun oven. Ook vennoot Arne deelt diezelfde passie. Maar als ondernemers denken ze graag wat verder dan granen en gist, en beseffen ze hoe belangrijk een sterk merk is. Daarom zetten ze brandingexpert Katlijn aan het bakken.

Never change a winning formula

Karien: “Ik nam jaren geleden deel aan een ondernemersforum van Unizo, waarvan Katlijn de leading lady was. Ze overtuigde me toen al van haar kunnen. Daarom twijfelde ik in 2012 geen seconde om een groepsopleiding bij haar te volgen waarbij we samen aan ieders profilering werkten.

Testimonial Brood met een verhaalNu, zoveel jaren later, stapt Arne mee in ons bedrijf. Door zijn komst als nieuwe vennoot, leek het me interessant om onze branding opnieuw onder de loep te leggen. En wie anders vragen dan Katlijn? Door de positieve voorgeschiedenis, haar stijl en manier van werken, die trouwens perfect bij onze denk- en handelwijze aansluit, kozen we opnieuw vol vertrouwen voor Opmerkelijk.”

Jack: “De start van ons strategische brandingtraject verraste ons enorm. Het team van Opmerkelijk werkte zich uit de naad met SWOT-analyses, benchmarking van andere artisanale bakkers, trendspotting … Dingen waar we zelfs niet aan dachten, passeerden de revue. Ze keken ook naar ideeën buiten de traditionele bakkerswereld. Neem nu bijvoorbeeld de term granista, een leuke kwinkslag naar het woord barista. Hoe mooi is dat! Het vertelt precies hoe zowel Arne als ik naar onze roeping kijken en hoe creatief we uit de hoek willen komen met onze granen en broden.”

Neuzen in dezelfde richting

Karien: “In onze bakkerij hebben we verschillende werkuren. Het is voor ons heel belangrijk om op dezelfde golflengte te zitten. En dat kan alleen maar met een duidelijk afgebakend merk. Zo staan onze neuzen in dezelfde richting en hoeven we niet de hele tijd te overleggen over zaken die we wel of niet kunnen doen.”

Jack: “Ons merkverhaal met vier pijlers (Avontuurlijk vitaal, Legendarisch lokaal, Verrassend normaal en Meeslepend speciaal) is hierbij de perfecte leidraad. Alles wat we nu doen, bekijken we vanuit deze kapstok. Het houdt ons bij de essentie. Meer nog, deze structuur helpt ons ook op het vlak van communicatie naar de klant.”

Geslaagde merkbelevingselementen

Jack: “Voor ons nieuwe merk Brood met een verhaal verzonnen Katlijn en haar team de meest geslaagde merkbelevingselementen gekoppeld aan taal, woordspelingen, citaten … Die link tussen taal en brood is iets dat honderd procent bij ons past. Alles in onze bakkerij heeft nu een verhaal. Onze klanten merken het op. Ze beginnen zelfs spontaan te lachen; het doet hen deugd. En dat is precies wat we willen. We versterken die geschreven boodschappen bovendien met wat we zelf vertellen. Zo maken we er een duidelijk én gestructureerd geheel van.”

Karien: “Katlijn stond ook stil bij onze merkstrategie. Voor ons drietjes waren onze broden sowieso al dé hoofdzaak. Maar naar de buitenwereld vertaalden we dat nog onvoldoende. We moesten onze broden laten shinen en de rest mee in dit plaatje zetten. Katlijn gaf zeer waardevolle tips voor bijvoorbeeld onze aanpak in de winkel, onze bestelsite … Het was de finetuning die we nodig hadden.”

Wake-upcall

Jack: “Dit strategische brandingtraject schudde ons flink wakker als ondernemers. Katlijn onderstreepte hoe belangrijk het was om samen vanuit één structuur onze business te organiseren.

En ook op het vlak van communicatie was dit traject een echte eyeopener. Neem nu het lokale verhaal. Zowel onze granen als onze rogge komen van uit de buurt. Wij weten dat. Maar onze klanten hadden er het raden naar. Nochtans is dit een verhaal dat je moet uitspelen.”

Karien: “Al onze troeven zetten we nu constant in de picture, en dat op verschillende manieren. Van graan tot graag gedaan is een slogan die we maar wat graag tot leven brengen volgens de vier pijlers van ons merk.”

Een waardevolle investering

Jack: “Het brandingplan is een pakket boordevol inzichten en tips die je niet los van elkaar kunt zien. En wil je succes boeken, dan moet je echt elk detail afwerken. Ofwel doe je het dus helemaal, ofwel doe je het niet. Dat maakt het misschien iets minder gemakkelijk, maar het eindresultaat is zoveel sterker.”

Karien: “We zouden dit traject zeker aanraden, maar vooral dan aan de mensen die voor hun merk de puntjes op de i willen zetten. Enkel ondernemers met de juiste overtuiging dus. Alleen dan rendeert Katlijns hulp honderd procent en profiteer je voluit van de diepgang en degelijkheid van dit traject. Het kost misschien wel een hele duit, maar als je alle tijd en energie optelt van heel het team van Opmerkelijk, dan trek je je ogen open.”

Jack: “Dankzij ons brandingplan hebben we nu een houvast voor jaren. Het is een waardevolle tool boordevol handvatten. We hebben alvast het gevoel dat ons broodje gebakken is.” 😊

 

Testimonial Brood met een verhaal

www.broodmeteenverhaal.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Testimonial Caroline Rigo

Caroline Rigo, zaakvoerster Rigorgeous

Cent Pur Cent, Café Beauté, i.am.klean … Merken die ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. De rode draad van deze sterke brands is onderneemster Caroline Rigo. Voor haar overkoepelende merk Rigorgeous volgde ze alvast een strategisch brandingtraject bij Opmerkelijk. Maar het kriebelde bij Caroline naar meer. Voor haar nieuwe brand wilde ze groeien naar een TOPklantbeleving. Een uitdaging die brandingexpert Katlijn maar wat graag op zich nam.

Een TOPklantbeleving geeft me een voorsprong

Testimonial Caroline RigoCaroline: “Branding is heel waardevol, maar ik geloof persoonlijk dat de toekomst van bedrijven, retailers en winkels vooral ligt in de finesse van klantbeleving. Zo ga je nét dat stapje verder. Zet je hierop in, dan kan je een mooie voorsprong nemen ten opzichte van je conculega’s. Voor mij was het dan ook een no-brainer om dit adviestraject te volgen en de koe bij de hoorns te vatten.”

“De keuze voor Katlijn was evident. Haar laatste boek TOPgeMERKt gaf voor mij de doorslag. Daarnaast kan ik terugkijken op verschillende vruchtbare samenwerkingen met haar. En dat geeft natuurlijk veel vertrouwen. Waarom zou ik een andere partij kiezen na al mijn succeservaringen met Opmerkelijk?”

Een duidelijk gestructureerde aanpak

“Tijdens dit adviestraject klantbeleving nam Katlijn de structuur van haar boek als leidraad en vertaalde ze het volledig op maat van ons bedrijf. Zo ging ze van start met de story experience. Aspecten zoals kernwaarden, het merkverhaal, KBI’s enzovoort werden heel concreet gemaakt. Dat was de basis van mijn Rigorgeous-verhaal.

In de volgende fase analyseerde Sofie onze klantenreis zowel fysiek als digitaal. Elk detail van de interaction experience werd in kaart gebracht. Maar daar stopte het niet. Want om te groeien naar een echte TOPbeleving, stond ook de connection experience op het menu. En naar goede gewoonte kwam Opmerkelijk op dat vlak stevig uit de hoek. Ze bedachten tips en allerlei creatieve elementen om tot een onvergetelijke Rigorgeous-klantbeleving te komen.”

Geen loze woorden

“De methodiek van Katlijn werkt echt voor ons. Ik vertrouw er blindelings op. Ze start altijd bij het begin en bouwt dit verder uit. Neem nu onze story experience met een merkverhaal met drie pijlers: good hearted, good inspired en good connected. Het is superbelangrijk om dat te laten leven. Anders blijven het maar woorden op een blad papier. Dankzij dit traject maak ik de cirkel rond en gaan die mooie zinnetjes ook echte beloftes worden naar mijn klanten toe, zowel b2b als b2c.”

“Elk detail staat trouwens strategisch samengevat in een handboek, en daar ben ik minstens drie jaar zoet mee. Ik heb genoeg ideeën die ik stelselmatig kan uitrollen.”

Een zegen voor mijn personeel

“Zelfs op het vlak van employer branding werpt deze aanpak zijn vruchten af. Door een sterk merk met een TOPbeleving uit te bouwen, trek ik mensen aan en hou ik ze aan boord van mijn bedrijf.”

“Daarnaast weet iedere medewerker perfect wat er van hem of haar verwacht wordt. Dat komt onder andere door ons acroniem RIGO. Een TOPidee van Katlijn, waarmee ik de strategie van Rigorgeous naar elke werknemer uitdraag. Alle KPI’s en KBI’s komen er naar voren. Ik volg daarbij de creatieve voorzetten van Katlijn en gebruik het acroniem op verschillende plekken binnen mijn bedrijf en in de interne communicatie. Mijn team wordt op die manier echt ondergedompeld en weet wat de focus is.”

Verrassende tips op elk niveau van mijn phygital klantbeleving

“Een belangrijk aspect van dit adviestraject was mijn phygital klantbeleving. Sofie nam die grondig onder de loep volgens de zes niveaus van het TOPmerkmodel. Haar aanpak was superprofessioneel. Sofie is een zeer kritisch persoon met veel oog voor detail. Haar feedback schudde me regelmatig wakker. Het gaf meteen ook aan wat er op mijn prioriteitenlijstje moest komen. Alles aanpakken in één keer gaat natuurlijk niet, maar op deze manier kreeg ik wel een beter zicht op wat mijn eerste to do’s waren. Haar bevindingen schreef ze neer in een uitgebreid document boordevol verrassende tips. En die gingen van adviezen rond het inpakken van een webshoporder tot zelfs de geuren aan de ingang van een winkel.”

Opmerkelijk gaat all the way

“Het mooie aan dit adviestraject klantbeleving is de volledigheid. Het is écht een 360°-benadering. Op elke zintuiglijke beleving wordt ingezet. Net dat is de sterkte van Opmerkelijk. Ze gaan een serieuze stap verder en maken de cirkel rond. Zonder dit adviestraject had ik nooit zo kritisch naar mijn zaak en klantbeleving gekeken. Alleen al de tijd vrijmaken zou een hele klus zijn. Laat staan zo’n lijvig werkdocument op de wereld zetten.”

Katlijn kent mijn volledige verhaal

“Wat ik trouwens bijzonder vind aan Katlijns aanpak, is haar timing. Ze neemt altijd wat tijd tussen de verschillende sessies. Dankzij die manier van werken, werd ik verplicht om grondiger na te denken over mijn merk en klantbeleving.”

“Samenwerken met Katlijn leverde me persoonlijk nog een extra voordeel op. Tijdens de sessies leerde ze me grondig kennen. Toen ik een dossier over mezelf moest schrijven voor de JCI Award, kon ik rekenen op een sterke onderbouw en structuur die Katlijn samen uitwerkte met een geweldige copywriter. Zij zag me in the bigger picture en goot mijn verhaal in een logisch geheel. En met succes, want ik won de award omdat de jury helemaal overtuigd was!”

Ga eerst naar Opmerkelijk

“Een stevige strategische basis uitwerken voor je merk en een duidelijke richting bepalen is stap één. Die wordt helaas vaak vergeten. Nochtans is een sterke strategische branding en een duidelijk zicht op je klantbeleving essentieel. Heb je dat goed te pakken, dan kan je aan de slag met je communicatie voor de verdere uitvoering.”

“Mijn ultieme tip is dus simpel: ga eerst naar Opmerkelijk voor een grondig traject rond branding en klantbeleving. Je geniet jarenlang van hun inzichten en adviezen.”

 

Testimonial Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een TOPklantbeleving waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Caroline Rigo over branding agency Opmerkelijk Hasselt

Caroline Rigo, zaakvoerster van i.am.klean

Caroline RigoCaroline Rigo heeft een duidelijke missie voor ogen. Ze wil iedere vrouw doen stralen, waarbij ze niet perfect hoeft te zijn, maar wel écht zichzelf. Nadat ze succesvol het merk Cent Pur Cent gelanceerd heeft bij de apotheek, gaat ze nu een stapje verder.

Met i.am.klean introduceert ze een nieuwe lijn van minerale make-up bij de schoonheidsinstituten. Om de lancering van haar nieuwe brand een boost te geven, gaat ze voluit voor een communicatietraject bij branding agency Opmerkelijk.

Van een brandingtraject naar een communicatietraject

Caroline: “Ik volgde al een brandingtraject voor mijn overkoepelende merk Rigorgeous bij brandingexperte Katlijn. Ik was toen superenthousiast over het eindresultaat. Daarom leek het me interessant om ook een communicatietraject bij Opmerkelijk te volgen. Ik wilde mijn nieuwe make-uplijn i.am.klean lanceren en zocht naar frisse en creatieve initiatieven.”

Elke merk zijn identiteit

“Vooraleer ik van start ging met mijn communicatietraject, hielp Katlijn me met het aanpakken van de merkstrategie en het verfijnen van het concept voor i.am.klean. Omdat ik al een cosmeticamerk (Cent Pur Cent) runde, bestond het gevaar dat ik in het bestaande zou hervallen, en dat mocht natuurlijk niet gebeuren. Dankzij de nieuwe inzichten van Katlijn lukte het me om mijn merken voldoende te differentiëren en positioneren. Zo kregen Cent Pur Cent en i.am.klean twee verschillende identiteiten.”

Spectaculaire input

Sara begeleidde me tijdens mijn communicatietraject. Ik was oprecht verrast door haar professionele aanpak en spectaculaire input. Het resultaat van onze samenwerking mag er echt zijn. Na mijn communicatietraject had ik een gedetailleerd en praktisch plan in handen. Zo wist ik perfect wat, wanneer en hoe ik moest communiceren. Bij andere communicatiebureaus blijft het vaak nogal abstract. Dat was hier zeker niet het geval.”

Een goede investering

“Ik volgde mijn communicatietraject in volle coronatijd. Voor mij was dit het ideale moment om zaken als branding en communicatie aan te pakken. De online sessies met Opmerkelijk verliepen heel efficiënt. Sara hield er een goed tempo opna en respecteerde elke deadline.
Mijn traject was een schot in de roos: ik leerde onder andere hoe ik beter kon communiceren, hoe mijn klanten mijn boodschappen interpreteerden, enzovoort.

En last but not least, ik kon vol vertrouwen i.am.klean lanceren dankzij een perfect implementeerbaar communicatieplan.”

 

Logo i.am.klean

www.iamklean.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek bij branding agency Opmerkelijk.

Caroline Rigo over branding agency Opmerkelijk Hasselt

Caroline Rigo, zaakvoerster van Rigorgeous (Hasselt)

Caroline RigoMet maar liefst twee make-uplijnen (i.am.klean en Cent Pur Cent), haar Blush Academy en de belevingsstore Café Beauté is Caroline Rigo een bekende naam in de beautysector. Aan bruisende ideeën heeft deze dame geen gebrek. Maar ondanks haar creativiteit vindt ze het moeilijk om haar merken te verbinden. Daarom gaat ze, samen met brandingexperte Katlijn, tijdens een brandingtraject op zoek naar een overkoepelend merk dat perfect bij haar business past. Katlijn en haar team bedachten de merknaam Rigorgeous en het bijhorende merkverhaal: good hearted, good inspired en good connected.

Wat zet ik op mijn kaartje?

“Ik stond aan het roer van een aantal bedrijven. Maar telkens als ik me moest voorstellen, kwam ik in de problemen. Het werd maar al te vaak een ‘en-en-en…’-verhaal. Ik wist mijn merken niet onder eenzelfde noemer te brengen en vroeg me zelfs af wat ik op mijn naamkaartje moest zetten. Die verbindende lijn zat misschien wel in mijn hoofd, maar ik kreeg die simpelweg niet verwoord en dus ook niet de wereld in.“

Duidelijke verwachtingen

“Tijdens een informele babbel met Katlijn kwam mijn probleem ter sprake. En zo ging de bal aan het rollen. Katlijn vertelde me over het strategische brandingtraject van Opmerkelijk. Dat was exact wat ik zocht. Ik twijfelde dan ook geen seconde aan mijn beslissing. Waarom zou ik?

Katlijns professionaliteit, haar affiniteit met mijn business en haar externe kijk op mijn zaak overtuigden me onmiddellijk. Daarnaast wist ik perfect wat ik kon verwachten qua inhoud, timing en uiteindelijke kostprijs.”

Zeer ruime analyses

“In een volgende stap liet Katlijn mij nadenken over enkele vragen die de leidraad vormden voor verder onderzoek. Ze ging, samen met haar team, aan de slag met heel uiteenlopende benchmarks, en ook mijn SWOT-analyse was bijzonder ruim. Zo bracht ze de pijnpunten van mijn business en de markt rondom mijn business in kaart.”

Naar een overkoepelende merknaam

“Het was voor mij heel belangrijk dat Katlijn mijn activiteiten strategisch structureerde en een overkoepelende merknaam bedacht. Als onderneemster zat ik er te dicht op. Ik zag bijvoorbeeld niet meer hoe anderen mij zien. Katlijn zorgde voor een duidelijk merkverhaal voor mijn business en creëerde zo een rode draad door het geheel met de pijlers: good hearted, good inspired en good connected.

Zo werd mijn nieuwe brand Rigorgeous geboren. Het was dé verbinding tussen i.am.klean, Cent Pur Cent, Blush Academy en Café Beauté en onderstreepte wat de gemeenschappelijke drive was en nog altijd is: ik wil met mijn producten en diensten ervoor zorgen dat vrouwen zich mooier en gelukkiger in hun vel kunnen voelen, zonder dat ze perfect hoeven te zijn.”

Katlijn heeft veel meer in haar mars

“Ik vind Katlijn veel te bescheiden. Ze is een heel aangename en professionele dame, die zich strikt aan de deadlines houdt. Verder motiveert en inspireert ze me als onderneemster. Ze runt haar zaak tot in de puntjes. Heel haar team is van eenzelfde niveau, heeft eenzelfde communicatiestijl … Ik krijg soms schrik van hun perfectionisme. (lacht)

Blijf niet steken

“Voor mij was dit strategische brandingtraject absoluut zijn geld waard. Ik kreeg een duidelijk antwoord op mijn interne zoektocht. Maar daar stopte het niet, want de ideeën om mijn nieuwe brand ook extern te boosten, begonnen al snel te bruisen.

Persoonlijk vind ik dat het prijskaartje zelfs gerust nog hoger had mogen zijn voor de return die ik kreeg. Katlijn en haar team namen echt de tijd die nodig was voor mijn branding. En ik, het ongeduldige type, werd verplicht om mijn merk te laten rijpen. Dat was voor mij een absoluut pluspunt.

Ik ben ervan overtuigd dat veel bedrijven blijven steken in hun bestaande kader. Ze halen geen spiegel meer boven en passen zich te weinig aan de realiteit aan. Voor hen is dit strategische brandingtraject (en ook het communicatietraject trouwens) een absolute aanrader.”

 

Logo Rigorgeous

www.rigorgeous.be

Streef jij ook zoals Rigorgeous uit Hasselt voor jouw bedrijf naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.