Delphine De Meyer, zaakvoerster van Nog
Delphine De Meyer bruist van de ideeën. Met haar concept ‘Nog’ voorziet ze zowel particulieren als bedrijven en feestgangers van gezonde voeding. Het enige probleem? Met een overvloed aan keuze op de menukaart van het ondernemerschap had ze nood aan een duidelijk strategisch concept. Opmerkelijk schotelde haar een gesmaakt brandingplan voor.
Gezocht: structuur
“Veel ideeën, weinig structuur. Dat vat mijn ondernemersverhaal kort samen. Tot ik bij Opmerkelijk terechtkwam. Toen ik een opleiding van Katlijn volgde via Unizo, voelde ik dat zij iets voor mijn zaak zou kunnen betekenen. Haar enthousiasme en professionaliteit zetten mij in beweging. Nooit eerder werd ik zo geprikkeld als tijdens een lezing over haar boek TOPgeMERKt.”
“Na het intakegesprek was ik nog meer overtuigd van haar kennis en kunde. Katlijn legde me piekfijn uit wat ik kon verwachten, en dat gaf me vertrouwen. Het is als ondernemer niet gemakkelijk om je ‘kindje’ uit handen te geven, maar bij Opmerkelijk wist ik dat we hetzelfde doel nastreefden. Ik had nood aan een houvast en dat is exact wat ik gekregen heb.”
Eerst praten, dan doen
“Voordat Katlijn en haar team mijn zaak naar een hoger niveau tilden, wilde ik dat ze eerst mijn bedrijf begrepen. Gelukkig stond dat ook voor hen bovenaan op de to-dolijst. Meer nog, ze doken helemaal in mijn business en de bijbehorende opportuniteiten in de markt. Alleen zo zou het uiteindelijke plaatje echt kloppen.”
“Gerichte vragen, benchmarking, een SWOT-analyse … Alle mogelijke vormen van onderzoek passeerden de revue om een duidelijk onderbouwd kader te creëren. Opmerkelijk dook in mijn leefwereld en bracht inzicht. Dat vond ik heel waardevol. Ik leerde wat mijn concrete uitdagingen zijn en hoe ik nog meer het verschil kan maken.”
Tot in de puntjes
“Angstaanjagend perfectionistisch. Zo zou ik de documenten van Opmerkelijk beschrijven. Let op, dat bedoel ik alleen maar positief. Elk besproken topic vind ik terug in de verslagen. Het brandingplan is glashelder. Ook mijn webdesigner was aangenaam verrast: aan de hand van de gecreëerde sitemapstructuur kon zij meteen starten met de uitvoering. Je leest het: ik heb echt fijn met Opmerkelijk samengewerkt. Aan professionaliteit duidelijk geen gebrek. Aan gemoedelijkheid ook niet.”
Alles naar wens
“Katlijn loste al mijn verwachtingen in: ze vroeg, ze zocht, ze vond. Het team koppelde een opmerkelijk merkverhaal aan Nog. Inclusief bijbehorend acroniem (Natuurlijk, Origineel, Gezond): drie woorden die precies omschrijven waar mijn zaak voor staat. Terwijl ik vroeger feedback persoonlijk nam, kan ik het nu kanaliseren naar opbouwende kritiek. Ik ken mijn kapstokken en ik ken mijn zaak.”
“Nog steunt nu op vier pijlers, waardoor ik mijn aanbod en aanpak strategisch kan structureren en aan klanten tonen. Dat is fantastisch, want met maaltijdboxen, cateringopties en leveringen aan huis speel ik in op een waaier aan behoeften. Voeg daar nog toffe merkbelevingselementen aan toe en het strategische brandingplan kon voor mij niet meer stuk.”
Mag het wat meer zijn?
“Naast de verbeterde werking van mijn business schudde Opmerkelijk ook ander advies uit de mouw. Was er een fysieke ideeënbus, dan puilde ze uit. Het verschil met die van mij? Katlijn sorteerde meteen de goede van de minder goede plannen en rangschikte ze op basis van prioriteit. (lacht) Zo ontstond het plan om ontzorgmaaltijden aan te bieden. Iets wat ik met beide handen vastneem en zal waarmaken.”
Warm aanbevolen
“Dankzij het inzicht dat Opmerkelijk mij bracht, vertrouw ik nog meer op mijn eigen kunnen. Ik stap zelfzeker af op een werkgever of feestzaalverantwoordelijke en geniet van die gemoedsrust. Zonder dit brandingtraject had ik geen structuur in mijn zaak gekregen. Ja, het is een investering. Maar wel eentje waarvan je absoluut de vruchten plukt.”
Voel je dat je een andere richting uit wil met je zaak? Heb je nood aan een externe blik? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.