Ben Sanders en Thérèse Dirkx, zaakvoerders van EEThentiek

Ben Sanders en Thérèse Dirkx zijn geen groentjes in het vak. Al jaren runnen ze het succesvolle ETM Catering waarbij ze bedrijven en grotere groepen laten genieten van pareltjes uit hun keuken. Sinds kort gaan ze nog een stap verder: ze verkopen authentieke, lekkere en gezonde afhaalgerechten en heel wat extra’s via hun eigen conceptstore. Voor deze nieuwe uitdaging beseften ze meteen het belang van een goede branding. Nog voor hun conceptstore de deuren opende, kozen ze vol overtuiging voor een brandingtraject bij OpmerKelijk.

Een merk dat bij je past

Thérèse: “Een sterk merk is enorm belangrijk voor een onderneming. Ben en ik wilden dan ook graag een heel duidelijk plan. Alleen zagen we het zelf niet zitten om onze nieuwe brand van a tot z op poten te zetten. Daarom gingen we op zoek naar een partner met de nodige brandingexpertise.”

“Voor ik bij Katlijn terechtkwam, had ik al een minder goede ervaring achter de rug. Mijn vorige bureau begreep niet waar ik naartoe wilde. Ze stelden misschien wel mooie dingen voor, maar ik vond er mijn visie niet in terug. Maar bij OpmerKelijk was ik van meet af aan tevreden over de aanpak. In plaats van gewoon maar dingen te creëren, startte ze met luisteren. ‘Wat willen Thérèse en Ben?’, dat stond centraal.

Ik wilde bijvoorbeeld eerst een naam en dan pas werken aan elementen zoals merkbeleving en -associaties. Hoewel dat niet strookte met de normale manier van werken bij een brandingtraject, paste Katlijn zich perfect aan.”

Structuur in de chaos

“Ik ben met duizend dingen tegelijk bezig in mijn hoofd. En dat is niet altijd gemakkelijk voor een brandingpartner. Toch kon Katlijn op elk moment een versnelling hoger schakelen. Ze snapte altijd waar ik naartoe wilde. Ze hield daarbij het stuur stevig vast en goot alles in een mooie structuur. Om altijd mee te zijn, moest ze zich niet alleen grondig inwerken in de cateringsector. Ze analyseerde ook ons bedrijf tot in het kleinste detail via een interne en externe analyse.”

Haar luisterend oor zorgt voor resultaat

“Onze gesprekken wierpen vruchten af. Dat was heel duidelijk. Katlijn pakte het bedenken van de naam heel grondig aan en hield sterk rekening met onze authenticiteit om te komen tot een naam die volledig bij ons paste. Zo werd EEThentiek geboren. Ook het concept kwam er op basis van wat ze als essentie haalde uit onze besprekingen en vertaalde naar een sterk concept. De drie pijlers EET lekker, EET bewust en EET verrassend die ze formuleerde, sloten perfect aan bij onze visie. Katlijn zorgde voor de juiste vertaling en het duidelijke kader.”

Naar meer merkbeleving

“Bij een sterk merk hoort natuurlijk veel beleving. Katlijn liet ook op dat vlak haar creativiteit los. Ze stelde bijvoorbeeld een hele reeks creatieve woordspelingen, quotes en woorden voor rond het concept om mensen te verrassen. En ze lanceerde nog andere leuke ideeën op het vlak van merkbeleving. Bij elke realisatie overzag ze het eindresultaat. Zo had ik altijd de zekerheid dat elk detail klopte met onze branding.”

We maken er samen iets van

“Tijdens het traject voelden Ben en ik op elk moment dat Katlijn geloofde in ons merk en dat ze er echt iets van wilde maken. Ook haar strategisch meedenken en haar gerichte opvolging vond ik een duidelijke meerwaarde. Ik raad het OpmerKelijke brandingtraject dan ook graag aan andere ondernemers aan.”

 

www.eethentiek.be

© Grafisch ontwerp door Astrid Graphics.

 

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw onderneming uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy