Geert Goffin, zaakvoerster van gast-vrij

Tijdens een professionaliseringstraject van Toerisme Limburg werd de zaak van Geert Goffin van a tot z geanalyseerd. Uit dat onderzoek bleek dat vooral de communicatie rond haar drie vakantiewoningen beter kon.

Omdat ze dankzij haar brandingtraject kon terugblikken op een positieve ervaring met OpmerKelijk, koos Geert voor dezelfde professionele aanpak om haar communicatie aan te pakken.

Professionele kijk op de zaak

Geert: “Mijn zaak gast-vrij is eigenlijk een overkoepelende naam voor mijn drie vakantiewoningen: StroEnzo, VillaEnzo en ZussEnzo. Elk verblijf is uniek en heeft een specifiek karakter.

Omdat ik heel snel evolueerde van één naar drie vakantiewoningen, zocht ik iemand met de juiste knowhow om de overkoepelende communicatie aan te pakken en meer de focus te leggen op de rode draad tussen de woningen. Sara en Lisa waren de communicatieprofessionals die ik zocht. Tijdens een communicatietraject namen ze de communicatie van mijn merk grondig onder de loep.”

Wisselwerking werkt

“Wie aan een traject begint, mag heel wat huiswerk verwachten. En op elke taak bouw je telkens verder. Zo ga je stap voor stap vooruit naar een communicatie die honderd procent op maat van je business is.

Je geniet ook van een constante wisselwerking tussen Sara, Lisa en jezelf. De voorstellen die je doet, brengen het team van OpmerKelijk op ideeën en vice versa. Je inspireert elkaar dus voortdurend. Het communicatietraject heeft een bepaalde structuur, maar door die wisselwerking blijf je niet steken in algemene zaken. Alle communicatie wordt gekneed naar je merk toe.”

360°-benadering op alle levels

“Ik vond mijn communicatietraject een boeiende reis. Sara en Lisa waren altijd goed voorbereid en luisterden perfect naar mijn wensen of vragen. Daarnaast merkte ik dat niets aan hun aandacht ontsnapte. Noem het gerust een 360°-benadering. Zowel inhoudelijk als op het vlak van communicatiekanalen werkten ze geëngageerd mee aan mijn project.

Van bij de start van gast-vrij zorg ik voor een huiselijke toets, zodat mensen zich op hun gemak voelen in hun vakantiewoning. Daarom introduceerde ik bijvoorbeeld veel elementen uit de hyggefilosofie. Sara en Lisa spoorden me aan om dat als houvast te gebruiken in mijn communicatie. Dat werd de verbindende factor tussen mijn drie woningen en bepaalde mijn tone of voice.

Een ander voorbeeld van hun inhoudelijke aanpak was de keuze voor de ik-vorm in alle teksten. Voor dit traject gebruikte ik altijd de we-vorm, terwijl ik eigenlijk mijn zaak alleen runde. Door voor de ik-vorm te gaan, werd de band sterker tussen mezelf en mijn gasten. Ze noemen me zelfs al ‘gastvrouw Geert’ in hun reviews.”

Offline en online communiceren

“Tijdens het communicatietraject werkten we aan offline communicatietools, zoals folders, communicatie in de vakantiewoningen zelf, enzovoort. En ook mijn online communicatie kreeg alle aandacht. Mijn mailverkeer, nieuwsbrieven, sociale media, website, blogs … echt alles passeerde de revue.

Voor mijn nieuwsbrieven bijvoorbeeld kreeg ik de taak om een lijst met topics neer te pennen. Ik slaagde erin om veel ideeën te verzamelen. Lisa en Sara vulden mijn lijst aan met onderwerpen waaraan ik nooit gedacht zou hebben. Dat was voor mij opnieuw een mooi voorbeeld van de meerwaarde van een goede wisselwerking.”

Wauw, wat een resultaat!

“Ik heb nu een duidelijke communicatiestrategie die perfect vertaald wordt in mijn communicatieplan. Dit lijvige document met to do’s, doelstellingen, ideetjes en enorm veel bijlagen (onder meer een lijst van zoekwoorden, veel inspiratie voor Facebook en Instagram en een echte contentplanner) is mijn handleiding voor de komende jaren. Ik heb het zelfs al laten printen en inbinden bij de drukker. 😊

Wie zijn of haar communicatie op een professionele manier wil aanpakken, raad ik dit communicatietraject absoluut aan.”

 

www.gast-vrij.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar communicatie die perfect aansluit bij je branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.