Griet Carens, zaakvoerster van Studio Mira

Griet Carens van Studio Mira is gespecialiseerd in merkemotie creëren. Ze ontwerpt huisstijlen voor zelfstandige ondernemers, kmo’s en grotere bedrijven. De kern van haar business? Sfeervolle en sterke beelden die ervoor zorgen dat klanten merken erkennen en beleven. Daarnaast heeft Griet met Studio Mira ook een eigen wenskaartenlabel op de markt gebracht. Omdat ze sterk is in creëren, maar er niet in slaagde om haar USP’s te duiden en te verwoorden, klopte ze aan bij Katlijn. Haar doel? Precies ontdekken waarvoor ze stond, haar concept versterken en haar aanbod beter naar de wereld brengen.

Griet: “Ik werkte veel in onderaanneming voor vaste opdrachtgevers en merkte dat ik daar hoe langer hoe minder professionele voldoening uit haalde. Als onderaannemer ben en blijf je toch een beetje een verborgen werknemer. Ik voelde aan alles dat het tijd was om mijn vleugels uit te slaan en mijn eigen profilering te versterken. Ook al omdat ik al lang speelde met het idee van een eigen wenskaartenlabel, maar er niet in slaagde om dat in mijn aanbod te integreren. Ik had al verschillende lezingen en opleidingen van Katlijn bijgewoond en wist dus dat zij mij kon helpen. Ik volgde haar al jaren en merkte dat ze vernieuwend bleef. Dat trok me over de streep om met haar samen te zitten voor een intakegesprek.”

Koudwatervrees

Hoewel het intakegesprek vlot verliep, moest Griet toch een drempel over. “Ik had onmiddellijk een klik met Katlijn en besefte dat zij de begeleiding kon bieden waar ik nood aan had. Toch had ik last van koudwatervrees. Ik was een beetje bang dat zij mijn concept volledig voor mij zou uitwerken en ik dus een stuk eigenheid en authenticiteit zou moeten opgeven. Maar die vrees bleek onterecht. Katlijn gaat vanaf het begin van een traject heel intens met je aan de slag om je business door en door te begrijpen. Het is een echte 360 gradenoefening. Opportuniteiten en bedreigingen, sterktes en zwaktes worden gewikt en gewogen. Met deze info gaat ze creatief aan de slag. Maar ze zet je ook zelf aan het werk om te zorgen dat je branding volledig bij je past. Het traject was dus een wisselwerking tussen mijn input, kennis en verwachtingen enerzijds en de expertise, daadkracht en ervaring van Katlijn anderzijds. Het was een weg die we samen hebben bewandeld en waarbij beide partijen inspanningen hebben geleverd om de vooraf bepaalde doelen te bereiken.”

Branding op maat

“Katlijn was de juiste vrouw op de juiste plaats. Ik ben heel blij met het resultaat van mijn branding. Ik heb nu een branding op maat die de waarden van mijn bedrijf perfect weerspiegelt. Ik sta voor eenvoud en geef bedrijven een huisstijl met een ziel. Katlijn heeft de gave om de dingen kort, krachtig en juist te benoemen. Dat ik eigenlijk in merkemotie doe, is ook zo’n geniale vondst van haar. Een voorbeeldje van een concreet resultaat dat voortvloeide uit de brandingoefening: Katlijn is erin geslaagd om mijn wenskaartenlabel mooi en elegant in mijn aanbod in te kapselen.”

OpmerKelijk Netwerk

Katlijn brengt vrouwelijke ondernemers met elkaar in contact. Een meerwaarde die Griet erg wist te smaken. “Het OpmerKelijk Netwerk verbindt onderneemsters. Als Katlijn denkt dat iemand iets voor jou kan betekenen of omgekeerd, dan brengt ze je op een laagdrempelige manier in contact. Zo creëert ze kruisbestuiving. De vrouwelijke ondernemers in haar netwerk helpen en versterken elkaar. Fijn om daar deel van uit te maken!”

Fijne, warme professional

“Katlijn is een integere, correcte consultant die heel positief in het leven staat. Het is een bekwame madame die haar vak door en door kent. Ze ziet opportuniteiten die je als ondernemer nooit zelf had ontdekt. Ze gaat met veel plezier the extra mile voor jou. Ik ben blij dat ik het traject heb gevolgd. Ik heb nu, na al die jaren, eindelijk het gevoel dat ik als zelfstandige op de kaart sta. Ben je op zoek naar een duidelijke branding voor jouw zaak? Neem dan zeker contact op met Katlijn!”

www.studio-mira.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Elke Stultjens, zaakvoerster van BestBuro

Elke Stultjens van BestBuro zorgt voor een perfecte match tussen ondernemers en hun softwaretoepassingen. Haar doel? De IT-kennis in bedrijven verhogen en zo de werking en de bedrijfsvoering optimaliseren. Hoewel het plaatje in haar hoofd helemaal klopte, bleek ze in de praktijk nood te hebben aan ondersteuning om haar concept en aanbod op een gestructureerde en samenhangende manier uit te werken. Ze volgde het businesstraject van OpmerKelijk en stelde samen met Katlijn een uitgebreid brandingplan op voor BestBuro.

Van idee tot concept

Elke: “Ik wist welke richting ik uit wilde gaan en had veel ideeën, maar ik slaagde er niet in om die gestructureerd op papier te zetten. Het gevolg? Ik had het gevoel dat ik ter plaatse bleef trappelen.

Katlijn heeft daar met haar ervaring, expertise en gedrevenheid verandering in gebracht en vertaalde mijn ideeën naar een gefundeerd concept.Via intensieve oefeningen, strategisch denkwerk en levendige gesprekken hebben we de profilering van BestBuro tot in detail uitgewerkt. We brachten structuur in het geheel en schaafden mijn aanbod bij. Zo bieden we nu opleidingen aan die gericht zijn op specifieke doelgroepen. Kortom: alle ingrediënten vormen nu een heerlijk gerecht.”

Kleur bekennen met een brandingplan

Katlijn stelt samen met haar cliënten een brandingplan op. Elke: “Dat brandingplan is een heel krachtig wapen. Het doet je nadenken over alle aspecten van ondernemen en het wordt zo een hoeksteen voor je bedrijfsvoering: slogan, elevatorpitch, aanbod, USP, communicatie, marketing, strategie … alles komt aan bod. Katlijn doet je doordachte keuzes maken die je toelaten om je op een sterke manier te profileren. Het is heel moeilijk om je als kleinere kmo te positioneren in een hoogconcurrentiële markt. Dankzij het brandingplan is BestBuro een kleine maar mooie en kleurrijke vis. En die vallen op in een grote vijver.”

Hard labeur, fraai resultaat

Een coaching bij OpmerKelijk is heel intensief. Elke: “De aanpak van Katlijn is pittig en doelgericht. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. We hebben veel geanimeerde ‘discussies’ gehad waardoor ik tot verrijkende inzichten ben gekomen. Na elke sessie krijg je een uitgebreid verslag en dat is echt een sterk punt van de werkwijze van Katlijn. Het zorgt voor samenhang en helpt je om het overzicht te behouden. De coaching is hard werk, maar lonend. Katlijn heeft elke belofte waargemaakt en is elke afspraak nagekomen. Ik zou het traject dan ook aan iedereen aanbevelen. Doen!”

www.bestburo.be

Wil je ook met een duidelijke branding je bedrijf doen groeien? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Mariane Tzamouranis, zaakvoerster O Geros

O Geros is een gastronomisch restaurant in Genk waar je aanschuift aan een gezellige familietafel om te genieten van verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten. Gedreven zaakvoerster en chef Mariane Tzamouranis barstte van de ideeën voor haar zaak. Maar ze had behoefte aan iemand om structuur te brengen in haar chaotische creativiteit, en om haar toekomstplannen professioneel en gefundeerd uit te werken. Daarom stapte ze samen met haar dochter Vallina in het businesstraject van OpmerKelijk.

Een nieuwe dimensie

Mariane: “Ik zit al 35 jaar in het vak. Om toekomstperspectief te creëren, wilde ik het restaurant naar een andere dimensie brengen. Ik wilde breken met de traditionele clichés die rond een Grieks restaurant hangen en zocht een andere, unieke benadering. Iedereen zei altijd wel dat alles goed was, maar ik voelde dat het niet meer vooruitging en dat ik het potentieel van onze zaak niet optimaal benutte. Ik moest mezelf en onze zaak dus anders profileren om zo van ons restaurant een sterk merk met grote naambekendheid te maken. Om dat te realiseren had ik hulp nodig van iemand die structuur kon brengen in mijn gedachtegang en mij kon helpen met onze branding.”

De ideale voedingsbodem

De aanpak van Katlijn was precies wat Mariane nodig had: “Je merkt vanaf het eerste moment dat Katlijn veel ervaring en expertise heeft in branding. Ze is erin geslaagd om de wirwar aan ideeën in mijn hoofd te structureren en toegankelijk te maken. Vroeger profileerden we ons bijvoorbeeld niet goed. Ik wilde geen typisch Grieks restaurant zijn en communiceerde dan ook niet duidelijk over ons aanbod. Het gevolg? We creëerden de verkeerde verwachtingen bij onze klanten en konden die niet altijd invullen. Katlijn heeft ons geleerd om ons te profileren als een gezellig gastronomisch restaurant dat verfijnde mediterrane gerechten met Griekse accenten serveert.
Dat is ons concept en zo willen we bekendstaan. Katlijn heeft ons de ideale voedingsbodem gegeven om onze zaak doelgericht en bewust uit te bouwen. Zo speelde ik bijvoorbeeld met een franchise-idee, maar wist ik niet hoe ik dat moest aanpakken. Katlijn heeft me geholpen om dat idee tot een verkoopbaar geheel te kneden.”

De kracht van een goed netwerk

Ook het netwerk van OpmerKelijk maakte indruk: “Katlijn heeft een heel uitgebreid netwerk. Het lijkt wel alsof ze voor elke specialisatie iemand kent. En dat netwerk deelt ze graag met je. En het zijn stuk voor stuk professionals. Vroeger dacht ik – zoals zovele andere ondernemers – dat ik beter alles zelf deed. Nu weet ik dat dat niet de beste manier is en dat je je goed moet laten omringen en niet bang hoeft te zijn om hulp te vragen.”

Jezelf leren kennen

“Katlijn gaf ons na elke afspraak een volledig inzichtelijk verslag van het gesprek en opdrachten mee naar huis. In het begin vond ik dat moeilijk, want ik had geen idee wat ik op haar vragen moest antwoorden. Maar na een tijdje ging het als vanzelf. Dat huiswerk biedt je een echte uitdaging en verplicht je om met de branding van je zaak bezig te zijn. Je krijgt inzicht in jezelf, je drijfveren en je doelen. En na het doorlopen van het traject krijg je bovendien een uitgebreid brandingplan op maat van je bedrijf, dat een hele bruikbare tool is voor de toekomst. Het klinkt misschien vreemd, maar na 35 jaar zat ik toch nog met twijfels. Dankzij de consulting van Katlijn weet ik dat ik goed bezig ben en heb ik meer zelfvertrouwen gekregen.”

Een must voor elke ondernemer

“Het businesstraject van OpmerKelijk is een aanrader! Katlijn is een topconsultant met een heel professionele en toch warme aanpak. Het traject is niet goedkoop, daar ben ik eerlijk over, maar je verdient je investering dubbel en dik terug. Ik zou ondernemers zelfs adviseren om die investering in hun businessplan op te nemen, want de meerwaarde is onbetaalbaar. Had ik Katlijn 30 jaar geleden ontmoet, dan zou O Geros al jaren een heel sterk commercieel merk zijn geweest en had ik nu kunnen rentenieren. Niet twijfelen dus, doen!”

www.ogeros.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nele De Keyser, zaakvoerster van Orato

Nele De Keyser is een erkend familiaal bemiddelaar. Ze helpt mensen van wie de onderlinge relatie onder druk staat. Ze steunten helpt hen door een klimaat te creëren waarin ze naar elkaar luisteren en met elkaar praten. Omdat naamsbekendheid krijgen niet evident is in de wereld van bemiddeling, volgde Nele het businesstraject van OpmerKelijk.

Nele De Keyser: “Je naam maken is in mijn sector niet gemakkelijk. Ik realiseer me heel goed hoe belangrijk een goede branding en netwerken zijn voor de uitbouw van je onderneming. Daarom heb ik altijd initiatieven genomen om mijn naamsbekendheid te vergroten. Ik voelde echter aan dat ik mijn limieten had bereikt en ging dus op zoek naar professionele hulp om Orato nog beter te vermarkten. Ik kende een collega-onderneemster die een businesstraject bij OpmerKelijk had gevolgd en zij was bijzonder positief. Ik vroeg een intakegesprek aan met Katlijn en daarin werd duidelijk dat zij mij de ondersteuning kon bieden die ik nodig had.”

Energie en inzichten

De aanpak van Katlijn kon Nele meer dan bekoren: “Katlijn is heel betrokken en haar aanpak geeft je de energie die je nodig hebt om tot de juiste inzichten te komen. Zo’n traject is een echte wisselwerking waarbij er aan twee kanten van de tafel heel hard wordt gewerkt. Dankzij de ondersteuning van Katlijn heb ik nu een helder concept en een sterke branding. Ze is erin geslaagd om de verschillende stukjes van mijn aanbod samen te brengen onder één noemer en daar een sterk merk van te maken. Ook het brandingplan dat ik kreeg, is zeer waardevol. Het maakt duidelijk waar ik voor sta, wat ik wil bereiken en hoe ik efficiënt en op een goede manier op mijn bestemming raak.”

De lat ligt hoog op alle vlakken

Katlijn is wie ze is. Ze kent haar vak en speelt geen rolletje. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de vrouw en de consultant Katlijn. Ze is altijd even enthousiast, gedreven en vriendelijk. Ze legt de lat niet alleen hoog voor zichzelf, maar ook voor de mensen die ze begeleidt. En dat is goed, want zo word je voortdurend uitgedaagd en gedwongen om na te denken over je zaak.”

Stappen gezet

“Het traject heeft mij gegeven wat ik nodig had. Het is nog te vroeg om de resultaten van mijn branding financieel vertaald te zien, maar ik heb met de begeleiding van Katlijn meer dan één stap vooruitgezet. Ik heb een helder concept, weet waar ik voor sta en kan dat ook op een goede manier aan mijn doelgroep communiceren. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de rest wel snel zal volgen.”

Het aangename aan het nuttige gekoppeld

Ook het OpmerKelijk Netwerk ervaart Nele als een meerwaarde. “Katlijns netwerk is enorm. Het is heel fijn om daar deel van uit te maken. Ik heb al veel interessante mensen ontmoet en professionele banden kunnen aanhalen. Als Katlijn een mooie connectie ziet tussen twee mensen die elkaar nog niet kennen, dan stelt ze een netwerkkoffie voor waarbij je elkaar leert kennen bij een lekker kopje koffie. Zo koppel je meteen het aangename aan het nuttige. De conclusie? Het businesstraject is een absolute aanrader voor iedereen die zijn bedrijf op de juiste manier wil profileren.”

www.orato.be

Wil je ook met een duidelijke branding je bedrijf doen groeien? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Andy Liesenborgs en Anja Poel, zaakvoerders Bakkerij Liesenborgs

Bakkerij Liesenborgs is een begrip op de Limburgse markten. Liefhebbers van ambachtelijk bereid brood en gebak kopen er op steen gebakken kwaliteitsproducten om duimen en vingers bij af te likken. De bakkerij groeide in enkele jaren uit van een eenmanszaak tot een onderneming met meer dan 35 werknemers. Het gevolg? Zaakvoerders Andy en Anja liepen zichzelf voorbij en hadden behoefte aan een bedrijfsstrategie om heel gericht te ondernemen en aan een glasheldere interne en externe profilering. Een behoefte die Katlijn met veel plezier invulde.

Anja: “Vroeger hadden we een kleine bakkerij en deden we alles zelf. Ons harde werk loonde, want we groeiden op korte tijd uit tot een onderneming met meer dan 35 medewerkers. Het gevolg? Veel groeipijnen. Onze structuren voldeden niet, onze procedures stonden allesbehalve op punt en we slaagden er niet in om duidelijk te maken aan onze klanten en onze medewerkers waarvoor we stonden en wat we wilden. Over één ding bestond geen twijfel: we hadden iemand nodig om ons te helpen. Ik kende Katlijn al heel lang en wist dus dat ik bij haar moest zijn om onze problemen op te lossen.”

Neuzen in dezelfde richting

“Katlijn heeft op basis van stevige fundamenten een heel heldere profilering voor onze bakkerij uitgewerkt. Ze heeft tegelijkertijd aandacht besteed aan onze interne en externe branding én aan onze communicatie. Het is nu voor iedereen die met onze bakkerij te maken heeft – wij, onze medewerkers en onze klanten – heel duidelijk waarvoor we staan en wat onze manier van werken is. Het is natuurlijk work in progress, maar Katlijn heeft voor stabiele processen gezorgd. Alle neuzen staan nu in dezelfde richting!”

Allroundsteun en begeleiding

“Wij hebben heel veel steun aan Katlijn gehad. We konden met al onze zorgen en vragen bij haar terecht. Ze heeft ons super begeleid. Tijdens elk gesprek kwamen heel wat ideeën aan bod, maar Katlijn behield binnen deze creativiteit de structuur. Na elke afspraak kregen we een inzichtelijk verslag, zodat we heel goed wisten waar we stonden en wat we konden doen om nog meer vooruitgang te boeken. Het brandingplan dat we aan het einde van het traject kregen, is een echte houvast. Het is in duidelijke taal opgesteld en beslaat alle aspecten die belangrijk zijn voor onze branding. Voor ons als bakkerij was het een grote stap om in zo’n brandingtraject te stappen, maar we zijn blij met onze beslissing, want we hebben er al enorm veel aan gehad.”

Gedreven door passie

“Katlijn doet haar job heel erg graag en dat voel je. Ze is gedreven en altijd opgewekt. En dat werkt stimulerend. Na een sessie met haar barstte ik altijd van de energie en had ik heel veel goesting om er weer voluit tegenaan te gaan. Katlijn kent haar business en slaagt erin om haar kennis te vertalen naar oplossingen voor jouw merk. Haar netwerk is bovendien subliem. Het lijkt wel alsof ze iemand kent voor elke behoefte die je als onderneming kunt hebben. Zo hebben wij bijvoorbeeld een administratieve kracht via haar netwerk gevonden. En ze stelt dat netwerk vrijblijvend voor je open, zonder pusherig te zijn. Dat vond ik heel knap.”

Professioneel groeien

“Mensen die met een zaak willen starten of zaakvoerders die willen groeien en zich juist willen profileren, raad ik het businesstraject zeker aan. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om op een professionele en doordachte manier een zaak uit te bouwen die er staat. Niet twijfelen dus!”

www.facebook.com/bakkerij-liesenborgs

Wil je net zoals Andy en Anja van Bakkerij Liesenborgs je zaak professioneel en met een duidelijke profilering uitbouwen? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Nadine Leyser, zaakvoerster van ADS&Meer

Ben je een zaakvoerder die geen tijd wilt verliezen aan de administratieve beslommeringen die horen bij het ondernemerschap? Heb je een broertje dood aan  correspondentie, debiteurenbeheer of facturatie?

Dan is Nadine Leyser dé vrouw die je nodig hebt. Haar bedrijf ADS&Meer brengt orde in je administratieve chaos. Zo heb je meer tijd voor je corebusiness, jezelf en je gezin. Het motto van Nadine? Doe waar je goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Een slogan die ze bij de heroriëntering van haar zaak zelf in praktijk bracht door samen te werken met OpmerKelijk.

Een nieuwe richting

Nadine: “Ik wilde met ADS&Meer een andere richting uit, met meer focus op administratie. Daarom besloot ik om te stoppen met de poot boekhouding. Een beslissing met de nodige gevolgen natuurlijk, want ik moest de ontstane leemte opvullen. Helaas wist ik niet goed hoe ik dat precies moest aanpakken. Dus ging ik bij Katlijn langs voor advies.”

Quo vadis?

Ondernemers hebben vaak wel een sterk idee of een duidelijk concept in hun hoofd, maar weten niet hoe ze dat concreet moeten verwezenlijken. Katlijn helpt hen om de weg te vinden. Nadine: “Katlijn gaat heel gestructureerd te werk en laat je aan de hand van doelgerichte vragen tot inzichten komen. Je moet voor jezelf niet alleen uitmaken waar je naartoe wilt, maar ook hoe je jouw bestemming wilt bereiken. Je moet echt nadenken over het concept van je zaak. Katlijn laat je vanuit verschillende standpunten naar je onderneming kijken en daardoor krijg je een bredere kijk op je aanbod en je potentieel. Voor mij betekende dat concreet dat ik kon achterhalen wat de noden en de zorgen van mijn klanten waren. Dat leidde bijvoorbeeld tot een nieuw aanbod: pakketformules van mijn diensten op maat van mijn klanten. Na mijn coaching kreeg ik een brandingplan dat het fundament is geworden van mijn business. Heel leerrijk! Niet alleen voor mij, maar ook voor de partners met wie ik samenwerk, zoals de webdesigner, de grafische vormgever en de copywriter.”

Intensieve aanpak

De coachings van Katlijn gaan diep en zetten aan tot nadenken. Nadine: “Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo motiverend, stimulerend, diepgaand en tegelijkertijd zo kordaat en streng kan zijn als Katlijn. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. Aan de oppervlakte blijven is geen optie: Katlijn doet je doordringen tot de kern van je zaak. Ze slaagt erin om je nieuwsgierig te maken en daagt je voortdurend uit met de taken die je moet voorbereiden tussen twee sessies. Ik had haar vooraf gezegd dat ik haar moeilijkste klant zou zijn en dat ze werk met mij zou hebben, maar Katlijn is er verbazingwekkend vlot in geslaagd om mij te doen bereiken wat ik wilde bereiken. Ik zou deze vorm van begeleiding dan ook aan elke ondernemer aanbevelen. Het is een investering in jezelf en je zaak die je dubbel en dik terugverdient!”

www.adsenmeer.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karen Baert, zaakvoerster van Beleefboerderij De vliertuin

Spreekt een bijzondere activiteit zoals een wandeling met een ezel je wel aan? Ben je een fan van lekkere homemade confituur of siroop? Of wil je eens op een unieke locatie Frans of Engels leren? Dan is Beleefboerderij De vliertuin de place to be. Omdat zaakvoerster Karen Baert structuur in haar enthousiasme en aanbod wilde brengen, en op zoek was naar een heldere profilering voor haar zaak, koos ze voor het businesstraject van OpmerKelijk. 

Karen: “Ik had te veel dromen. Of beter gezegd, ik had enkele levens te kort om al mijn ambities waar te maken. Ik had heel veel interesses en probeerde die allemaal onder te brengen in mijn professionele activiteit. Het gevolg? De behoefte aan structuur groeide. Ik had iemand nodig die voor mij een helder kader kon scheppen. Ik ken Jessica Van Humbeeck van Thee met een Verhaal. Zij had het businesstraject gevolgd en was laaiend enthousiast. Ik ging daarom nieuwsgierig op intakegesprek en wist meteen dat ik bij Katlijn moest zijn.”

G-ezel-lig

“Katlijn heeft een concept uitgewerkt met als pijlers gezellig beleven, proeven, leren en voelen. Alles waarvoor ik gekozen heb om nog te doen, kan ik in dat concept een plaats geven. Fundamenteel doe ik nog altijd dezelfde dingen als voor het traject, maar dankzij Katlijn past alles nu mooi bij elkaar. Het klopt. Knap hoe ze van zo’n breed gegeven een afgebakend geheel heeft gemaakt. Ezels spelen een prominente rol in de sfeer en de activiteiten op en rond de Beleefboerderij. Katlijn kwam bij ons op bezoek en was onder de indruk van de gezellige sfeer en van de charme die onze boerderij uitstraalt. Het is fantastisch hoe ze dat heeft vertaald naar een concept rond het woordje gezellig. Dankzij het businesstraject weet ik waarvoor ik sta en kan ik die boodschap ook helder overmaken aan mijn klanten. En daar ben ik Katlijn heel dankbaar voor.”

Sterk met woorden

Het businesstraject beslaat alle aspecten van het ondernemerschap. “Naast mijn concept hebben we ook hard gewerkt aan mijn look-and-feel en prijssetting. Of beter: aan de formulering van wat de mensen krijgen in ruil voor een bepaalde prijs. We hebben het concept ook vertaald in het aanbod en de website. Je merkt dat Katlijn een commerciële achtergrond heeft. Hoe zij de zaken formuleert en onderbouwt, is gewoon klasse.”

Heimwee

“Het businesstraject is intens. Je werkt heel intensief met Katlijn samen waardoor er een band ontstaat. Katlijn is gezellig, strikt en heel betrokken bij je zaak. Het is heel fijn om met haar samen te werken. Je leert zoveel van haar. Tijdens ons laatste gesprek was ik in een nostalgische bui. Eerlijk gezegd had ik toen al last van heimwee.”

Meer vertrouwen

“Dankzij mijn samenwerking met Katlijn heb ik meer vertrouwen in mezelf en in mijn onderneming. Het brandingplan dat je krijgt, biedt je echt een houvast. Ik grijp er nog vaak naar terug. Het helpt me om de focus te behouden. En het OpmerKelijk Netwerk is ook een echte meerwaarde. Ik heb al met verschillende mensen uit dat netwerk samengewerkt en dat zijn allemaal gelijkgestemde zielen. Ik raad het businesstraject dan ook aan iedereen aan.”

www.devliertuin.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Stéphanie Houwaer en Hans Gijbels, zaakvoerders van Bella Dita

Stéphanie Houwaer is al meer dan dertien jaar gepassioneerd voor schoonheidsverzorging. In 2013 zag ze haar grote droom in vervulling gaan en werd ze zaakvoerster van haar eigen schoonheidsinstituut: Bella Dita. Om klaar te zijn voor de uitdagingen van de toekomst en de groei van het instituut alle kansen te geven, verhuist Bella Dita binnenkort naar een nieuwbouw. De ideale gelegenheid om ook voor een vernieuwend concept en een professionele branding te gaan. Daarom volgde ze samen met haar man en klankbord Hans Gijbels het businesstraject van OpmerKelijk. 

Hans Gijbels: “Bella Dita is op dit moment nog gehuisvest in ons appartement, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuwbouw met ongeveer 100 vierkante meter commerciële ruimte. We hebben echter niet alleen de ambitie om onze beschikbare oppervlakte te vergroten; ook onze omzet moet mee naar omhoog. Ik heb zelf commerciële communicatie gestudeerd en geloof dus heel erg in de meerwaarde van een sterke branding en een uniek concept. Ik kon Stéphanie overtuigen om samen het businesstraject te volgen, omdat Katlijn gespecialiseerd is in de begeleiding van groeiende ondernemers en haar dienstverlening mij heel erg aansprak.”

Onderscheidende factor

Stéphanie en Hans waren een beetje ongerust dat het onmogelijk zou zijn om een onderscheidend concept te vinden voor een schoonheidsinstituut: “Katlijn heeft een bijzonder concept bedacht dat helemaal bij Stéphanie past. Bij Bella Dita krijgt iedereen een behandeling op maat. Nu, dat beweert elk schoonheidsinstituut natuurlijk. Maar dankzij het check-care-cure-concept is dat bij ons ook echt het geval. De basis van je schoonheidsbehandeling is een check van de huidige situatie en een analyse van je behoeftes of problemen. Op basis daarvan werkt Stéphanie een behandeling op maat uit die erop gericht is je natuurlijke glamour te laten stralen. Dat is de onderscheidende factor van ons schoonheidsinstituut.”

Veel vertrouwen

“Het brandingplan dat we na het traject ontvingen, is een lijvig document. De aanpak van Katlijn is heel stapsgewijs. Bij elke sessie krijg je opdrachten. Door tijdgebrek hadden wij niet de mogelijkheid om ons te focussen op het grotere geheel. Toen we samen met Katlijn het brandingplan doorliepen, hadden we dus echt een aha-moment. De puzzelstukken begonnen in elkaar te passen. Ik ben sceptisch van nature, maar heb heel veel vertrouwen in dit brandingplan.”

Knetterende gesprekken

“Als je intensief met iemand samenwerkt, gebeurt het al eens dat je van mening verschilt. Ik heb soms knetterende discussies met Katlijn gehad. Maar dat moet kunnen. Het leidt alleen maar tot een beter resultaat. Katlijn, Stéphanie en ikzelf zijn heel open. Elke discussie werd altijd snel uitgepraat. Het was trouwens ook heel fijn om het traject samen met Stéphanie te volgen. De gesprekken met Katlijn, de opdrachten en het denkwerk hebben ons ook als koppel dichter bij elkaar gebracht.”

Zeer hulpvaardig

Katlijn helpt waar ze kan. “Op dit moment heeft Stéphanie eigenlijk te veel werk voor één persoon. En dan komt de vraag of een aanwerving aangewezen is. De vrees is dan dat te veel werk voor één toch niet genoeg werk is voor twee. Katlijn heeft ons professioneel advies gegeven. Ze heeft zelfs met onze potentiële medewerkster gesproken om te kijken of die bij ons en onze zaak past. En ze heeft ons ook in contact gebracht met andere ondernemers in haar netwerk die ons zouden kunnen helpen. Kortom: ik kan haar begeleiding zeker aanraden.”

www.belladita.be

Wil je ook een uniek concept en sterke branding voor je zaak? Laat je dan begeleiden door OpmerKelijk! Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Debora Bielen, zaakvoerster van No Nonsense Design

Met de versterkende combinatie van interieurarchitectuur en grafische vormgeving geeft No Nonsense Design ondernemingen een identiteit. Zaakvoerster Debora Bielen volgde vorig jaar de opleiding OpmerKelijk Succesvol. Een leerrijke ervaring … die smaakte naar meer.

Debora: “Ik merkte dat ik behoefte had aan een verdere uitdieping van mijn thema, concept en strategie. Dus koos ik voor een businesstraject bij Katlijn. Een keuze waarvan ik zeker geen spijt heb. Katlijn luistert echt naar je en werkt een concept uit dat helemaal past bij je bedrijf en je persoonlijkheid. Mensen die een traject bij Katlijn hebben gevolgd, komen soms bij mij aankloppen voor hun huisstijl. Ik had dus al wat brandingplannen van haar hand gezien en zit bovendien zelf in de sector. Maar telkens als ik in mijn eigen brandingplan lees, denk ik: amai, Katlijn is toch echt wel goed in haar vak!”

Klare taal

Katlijn is heel sterk in de dingen benoemen. “Onze gesprekken gingen vaak over de projecten die ik al had gedaan. Katlijn zag daar de rode draad in en is erin geslaagd om mijn USP’s te definiëren en helder te verwoorden. Het is nu voor mij en mijn klanten heel duidelijk wat ik doe, waarvoor ik sta en welke meerwaarde ik bied. Ik weet nu ook welke prijs ik voor mijn diensten mag vragen en hoe ik mijn aanbod in de markt moet zetten. Want als beginnende zelfstandige ondernemer heb je vaak geen idee van wat je waard bent, en vergelijk je je met anderen. Terwijl je dat net niet mag doen.”

Creatieve professional

“Katlijn is op en top professioneel en weet waarover ze spreekt. En haar creativiteit is grenzeloos. Mijn bedrijf heet No Nonsense Design en ze heeft mijn concept opgebouwd rond drie pijlers: sense for your identity, sense for your visibility en sense for your professionality. Dat spelen met het woordje ‘sense’ vind ik knap. Verder hoor je vaak dat ze superstreng is, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook best streng ben voor mezelf en haar gefundeerde kritiek apprecieerde.”

Tof netwerk

In het OpmerKelijk Netwerk brengt Katlijn onderneemsters met elkaar in contact. “Het is heel boeiend om deel uit te maken van het OpmerKelijk Netwerk. Je ontmoet er enthousiaste onderneemsters met wie je op een fijne manier kan samenwerken. Op mijn beurt heb ik ook al mensen doorverwezen naar Katlijn. In mijn intakegesprekken pols ik mijn potentiële klanten naar hun missie, visie en USP’s. Wanneer ik merk dat ze die moeilijk kunnen benoemen, valt altijd de naam OpmerKelijk.”

 


www.nononsensedesign.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Roos Vanvinckenroye, zaakvoerster van Alltronic

Roos Vanvinckenroye zette drie jaar geleden de stap naar het zelfstandige ondernemerschap toen ze Alltronic, leverancier van hoogwaardige ledverlichting, overnam. Ze bleef nog een jaar werken onder de vleugels van de vorige eigenaar. Zo leerde ze het bedrijf en de sector helemaal kennen. Het gevolg? Roos besefte dat Alltronic behoefte had aan een doordacht concept en een sterke branding. Alleen zo zou haar merk gericht kunnen groeien. Ze klopte bij OpmerKelijk aan voor een kennismakingsgesprek. Omdat Roos 100 procent zeker wilde zijn dat Katlijn de juiste vrouw voor de job was, stelden zij en haar partner eerst enkele kritische vragen. Maar Katlijn stond haar mannetje en het businesstraject werd een feit. 

Roos: “Drie jaar geleden raakte ik een beetje uitgekeken op mijn job als interieurarchitecte. Dus ging ik op zoek naar een nieuwe professionele uitdaging. Ik heb ondernemersbloed en twijfelde dus niet toen ik de kans kreeg om Alltronic over te nemen, een leverancier in ledverlichting met een eigen merk. De eerste twee jaar had ik het zo druk dat ik geen tijd had voor marketing en merkidentiteit. Toch besefte ik dat een helder concept en een duidelijke branding essentieel waren om Alltronic onderscheidend te profileren. Maar om dat te realiseren had ik hulp nodig. Ik ontmoette Katlijn in 2014 bij de boekvoorstelling van Onderneemster zkt sterk merk bij Artemis. Ik wist meteen dat zij de brandingspecialist was die ik nodig had.”

Mooie puzzel

Het businesstraject was voor Roos een heel positieve ervaring: “Hoewel het traject vaak een echte uitdaging was – je moet over alle aspecten van je bedrijf nadenken en best wel moeilijke vragen beantwoorden – vond ik het heel plezant. Ik keek uit naar onze sessies. Dankzij de professionele begeleiding van Katlijn werd mijn merkidentiteit elke keer zichtbaarder en kreeg mijn concept almaar beter vorm. De puzzelstukken vielen op hun plaats. En wanneer er nog gaten waren, zorgde Katlijn voor een perfect passend puzzelstukje. Het resultaat? Een doordacht concept met vier sterke pijlers. Katlijn heeft de ideologie van Alltronic perfect vertaald naar de praktijk en ervoor gezorgd dat alle aspecten van mijn onderneming op de juiste manier met elkaar zijn gelinkt.”

Handig overzicht

“Het brandingplan dat ik op het einde van mijn traject kreeg, is een handige tool. Het biedt me een houvast en is een overzichtelijke samenvatting van al het werk dat Katlijn en ik hebben verzet. Het is ook een enorme meerwaarde in mijn samenwerking met andere professionele partners of toekomstige medewerkers. Die weten meteen waar Alltronic voor staat en wat we willen uitstralen. Ik zal nog vaak teruggrijpen naar het brandingplan. Want het echte werk begint nu pas voor mij: mijn branding in de praktijk brengen.”

Toffe, professionele begeleiding

De aanpak van Katlijn werkte perfect voor Roos: “Katlijn gaat heel hands-on te werk. Ze stelt veel vragen en luistert goed naar je. Zo doorgrondt ze je bedrijf en vindt ze de ideale branding. Ze is heel behulpzaam, professioneel en betrokken. Ik vond het ook fijn dat ze zo vlot communiceert. Heb je een vraag? Dan krijg je snel een antwoord. En het goede dat ik hoorde over het OpmerKelijk Netwerk kan ik alleen maar bevestigen. Het is inspirerend om gedreven collega-onderneemsters te ontmoeten. Kortom: ik ben heel tevreden over het traject en raad de begeleiding van Katlijn zeker aan!”

www.alltronic.be

Streef je ook naar een sterk concept en een heldere merkidentiteit voor jouw bedrijf? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.