Keynote speaker voor ondernemers

Ze hadden het net zo goed aan Kate kunnen vragen. Maar voor hun Inspiration Nights deden ze bij KBC toch een beroep op keynote speakers van vlees en bloed. Naast Eline De Munck van Odette Lunettes en Lien Warmenbol van SheDIDIT stapte ook Katlijn Voordeckers van Branding & Communication Agency & Academy Opmerkelijk on stage. Verspreid over vijf data en evenveel locaties gaf ze bedrijfsleiders tips en inzichten over onderscheidend ondernemerschap. KBC Business Support Manager Steven De Kegel zag hoe ook Katlijn zelf het verschil maakte.

“De tijd dat bedrijven zich op een podium op de borst klopten en hun diensten en producten aanprezen bij ondernemers ligt al een poos achter ons. Bij KBC pakken we het anders aan. We vertrekken vanuit de behoeften en zorgen van onze klanten en proberen antwoorden te geven die inspiratie bieden. Handvaten waarmee ze concreet aan de slag kunnen. Zo creëer je vertrouwen als basis voor sterke partnerships. Vanuit die visie gingen we voor onze jaarlijkse Inspiration Nights op zoek naar relevante keynote speakers. Mensen die met twee voeten in het ondernemerschap staan en iets kunnen losweken bij het publiek. Een rol die Katlijn met brio vervulde. Niet op een belerende toon, wél met een grote dosis herkenbaarheid, goed onderbouwde inhoud en een vleugje humor. Haar toegankelijke aanpak zorgde trouwens ook voor een fijne interactie met het publiek.”

Naar de kern (zonder de fysica)

“Op elk van de vijf locaties pakte ze de zaal in. Die zat telkens afgeladen vol met zelfstandige ondernemers en kmo-zaakvoerders. Starters, groeiers en ervaren rotten. Met de Inspiration Nights willen we hun niet enkel de kans geven om te netwerken en ervaringen uit te wisselen, maar ook om op een andere manier te kijken naar hun zaak. Vanop een afstand. Bij deze editie ging het over omgaan met diversiteit en het creëren van een sterk en onderscheidend merk. Katlijn bewees dat dat geen kernfysica hoeft te zijn. Met heel tastbare voorbeelden en metaforen legde ze de vinger op zaken waaraan mensen dagelijks voorbijlopen. Maar vergis je niet, Katlijn brengt ze dan wel luchtig en toegankelijk, ze zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd en vertaald naar haar eigen TOPgeMERKtmodel.”

Aha!

“Zo zindert Katlijns sneakervergelijking nog altijd na. In welke branche je ook actief bent, niemand wil de zoveelste witte sneaker zijn. Hoe onderscheid je de ene witte sneaker immers van de andere? Om op te vallen moet je je bedrijf een doordachte merkpositionering geven, gekoppeld aan een verhaal dat je identiteit en DNA uitdraagt. Telkens ze dat verhaal bracht, hoorde je de aha-erlebnis bijna letterlijk door het publiek rollen. Daarnaast gaf ze iedereen ook de opdracht mee om – eens terug thuis of op kantoor – heel gericht naar de eigen bedrijfswebsite te kijken, maar zonder de naam of het logo. Wedden dat heel veel mensen diezelfde avond nog beseften dat ze te weinig boven het maaiveld uitsteken?”

Relevant²

“Als je gasten de keynote speaker al vastklampen voor die goed en wel van het podium is, weet je dat je geslaagd bent in je opzet: mensen raken. Bij Katlijn was dat wel erg opvallend. Ook tijdens de netwerkmomenten achteraf en bij haar boekenstand werd ze constant aangesproken. En dat is volledig haar verdienste. Het verhaal ging niet over Katlijn de keynote speaker, maar was helemaal afgestemd op het publiek. Iedereen herkende er iets van zichzelf in. En dat zorgde voor een klik. Het topic was al relevant en door de manier waarop ze het bracht was Katlijn ook relevant over het topic. Een zalige en-en!”

Next level

“Dat kwam er natuurlijk niet zomaar. Katlijn stak vooraf veel tijd in de voorbereidingen en gaf samen met de andere spreeksters spontaan mee vorm aan het script. Geen enkele vraag was te veel, ook niet bij kleine bijsturingen tussen de verschillende avonden door. Sterker nog: Katlijn vroeg na elke presentatie of het goed was. Dan ben je niet bezig met jezelf, maar heel begaan met de ambitie en doelgroep van de initiatiefnemer. Qua professionaliteit is dat voor mij next level. En het heeft bovendien ongelooflijk gewerkt. Ik heb Katlijns keynote vijf keer gezien en telkens opnieuw slaagde ze erin om mij heel aandachtig te laten luisteren. Dat zegt álles.”

Wil je de gasten van je event ook geïnspireerd naar huis laten gaan? Informeer vandaag nog naar onze keynotes.

 

History - About us - Peel Hunt

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy