Sara Smeekens, zaakvoerster van Ludovica

Fotografe Sara Smeekens van Ludovica is gespecialiseerd in spontane fotografie. Mensen die een event, persoon of bedrijf op een authentieke manier in beelden willen laten vatten, kunnen bij haar terecht. Omdat Sara voor haar zaak een professionele branding en een uniek concept wilde, koos ze voor het businesstraject van OpmerKelijk.

Sara: “Ik had al enkele stappen ondernomen om de wereld te laten weten dat ik bestond. Zo had ik bijvoorbeeld een website, maar die was vooral illustratief. Van een vriendin kreeg ik het boek Onderneemster zkt sterk merk. En hoe meer ik erin las, hoe meer zin ik kreeg om met Katlijn samen te werken. Het was duidelijk dat zij de persoon was die ik nodig had voor de branding en het concept van mijn zaak.”

Van brainstorming tot tastbaar concept

De creativiteit en doortastendheid van Katlijn maakte indruk: “De basis van het OpmerKelijk-businesstraject en de aanpak van Katlijn is luisteren. Daar is ze heel sterk in. Tijdens onze brainstormsessies gooide ik mijn wensen, zorgen en behoeftes op tafel. Waarna Katlijn er intensief mee aan de slag ging. Echt knap hoe zij erin geslaagd is om met haar creativiteit van mijn vage ideeën een tastbaar concept te maken en dat te koppelen aan een heldere branding. Ik had bij elk voorstel en idee van haar het gevoel dat het klopte en ben heel blij met de drie pijlers van mijn creatieve concept: Ludovica’s Moment, Verhaal en Plek.”

Waar voor je geld

“Katlijn vertelde me aan het begin van het traject dat ik met een goede branding en duidelijke merkidentiteit snel opgemerkt zou worden. Dat was geen leugen. Zo verscheen er bijvoorbeeld een reportage over een fotoreeks die ik gemaakt heb in Gazet van Antwerpen. De meerwaarde van het businesstraject is echt super. Ik ben heel blij dat ik met Katlijn samengewerkt heb. Als je rekening houdt met de voorbereiding die Katlijn in elke sessie steekt – en die is gewoon af – en met haar creativiteit, expertise en betrokkenheid, dan is het businesstraject zijn geld meer dan waard.”

Sterker in je schoenen

“Katlijn is kritisch, correct, efficiënt en gefocust. Ze doet je echt nadenken over alle aspecten van je onderneming en helpt je om de juiste antwoorden te vinden op belangrijke vragen. Wat wil je wel? Wat wil je niet? Waar sta je vandaag? Waar wil je naartoe? Hoe wil je daar geraken? Wat is je aanbod? Tegen welke prijs? En ga zo maar verder. Het resultaat van die aanpak is dat je sterker in je schoenen staat, als mens én als bedrijf. Ik kan de begeleiding van Katlijn dan ook alleen maar aanraden.”

www.ludovica.be

Heb jij net als Sara hulp nodig om een uniek concept en een professionele branding voor je bedrijf te vinden? Volg dan het OpmerKelijk-businesstraject. Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Griet Carens, zaakvoerster van Studio Mira

Griet Carens van Studio Mira is gespecialiseerd in merkemotie creëren. Ze ontwerpt huisstijlen voor zelfstandige ondernemers, kmo’s en grotere bedrijven. De kern van haar business? Sfeervolle en sterke beelden die ervoor zorgen dat klanten merken erkennen en beleven. Daarnaast heeft Griet met Studio Mira ook een eigen wenskaartenlabel op de markt gebracht. Omdat ze sterk is in creëren, maar er niet in slaagde om haar USP’s te duiden en te verwoorden, klopte ze aan bij Katlijn. Haar doel? Precies ontdekken waarvoor ze stond, haar concept versterken en haar aanbod beter naar de wereld brengen.

Griet: “Ik werkte veel in onderaanneming voor vaste opdrachtgevers en merkte dat ik daar hoe langer hoe minder professionele voldoening uit haalde. Als onderaannemer ben en blijf je toch een beetje een verborgen werknemer. Ik voelde aan alles dat het tijd was om mijn vleugels uit te slaan en mijn eigen profilering te versterken. Ook al omdat ik al lang speelde met het idee van een eigen wenskaartenlabel, maar er niet in slaagde om dat in mijn aanbod te integreren. Ik had al verschillende lezingen en opleidingen van Katlijn bijgewoond en wist dus dat zij mij kon helpen. Ik volgde haar al jaren en merkte dat ze vernieuwend bleef. Dat trok me over de streep om met haar samen te zitten voor een intakegesprek.”

Koudwatervrees

Hoewel het intakegesprek vlot verliep, moest Griet toch een drempel over. “Ik had onmiddellijk een klik met Katlijn en besefte dat zij de begeleiding kon bieden waar ik nood aan had. Toch had ik last van koudwatervrees. Ik was een beetje bang dat zij mijn concept volledig voor mij zou uitwerken en ik dus een stuk eigenheid en authenticiteit zou moeten opgeven. Maar die vrees bleek onterecht. Katlijn gaat vanaf het begin van een traject heel intens met je aan de slag om je business door en door te begrijpen. Het is een echte 360 gradenoefening. Opportuniteiten en bedreigingen, sterktes en zwaktes worden gewikt en gewogen. Met deze info gaat ze creatief aan de slag. Maar ze zet je ook zelf aan het werk om te zorgen dat je branding volledig bij je past. Het traject was dus een wisselwerking tussen mijn input, kennis en verwachtingen enerzijds en de expertise, daadkracht en ervaring van Katlijn anderzijds. Het was een weg die we samen hebben bewandeld en waarbij beide partijen inspanningen hebben geleverd om de vooraf bepaalde doelen te bereiken.”

Branding op maat

“Katlijn was de juiste vrouw op de juiste plaats. Ik ben heel blij met het resultaat van mijn branding. Ik heb nu een branding op maat die de waarden van mijn bedrijf perfect weerspiegelt. Ik sta voor eenvoud en geef bedrijven een huisstijl met een ziel. Katlijn heeft de gave om de dingen kort, krachtig en juist te benoemen. Dat ik eigenlijk in merkemotie doe, is ook zo’n geniale vondst van haar. Een voorbeeldje van een concreet resultaat dat voortvloeide uit de brandingoefening: Katlijn is erin geslaagd om mijn wenskaartenlabel mooi en elegant in mijn aanbod in te kapselen.”

OpmerKelijk Netwerk

Katlijn brengt vrouwelijke ondernemers met elkaar in contact. Een meerwaarde die Griet erg wist te smaken. “Het OpmerKelijk Netwerk verbindt onderneemsters. Als Katlijn denkt dat iemand iets voor jou kan betekenen of omgekeerd, dan brengt ze je op een laagdrempelige manier in contact. Zo creëert ze kruisbestuiving. De vrouwelijke ondernemers in haar netwerk helpen en versterken elkaar. Fijn om daar deel van uit te maken!”

Fijne, warme professional

“Katlijn is een integere, correcte consultant die heel positief in het leven staat. Het is een bekwame madame die haar vak door en door kent. Ze ziet opportuniteiten die je als ondernemer nooit zelf had ontdekt. Ze gaat met veel plezier the extra mile voor jou. Ik ben blij dat ik het traject heb gevolgd. Ik heb nu, na al die jaren, eindelijk het gevoel dat ik als zelfstandige op de kaart sta. Ben je op zoek naar een duidelijke branding voor jouw zaak? Neem dan zeker contact op met Katlijn!”

www.studio-mira.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Debora Bielen, zaakvoerster van No Nonsense Design

Met de versterkende combinatie van interieurarchitectuur en grafische vormgeving geeft No Nonsense Design ondernemingen een identiteit. Zaakvoerster Debora Bielen volgde vorig jaar de opleiding OpmerKelijk Succesvol. Een leerrijke ervaring … die smaakte naar meer.

Debora: “Ik merkte dat ik behoefte had aan een verdere uitdieping van mijn thema, concept en strategie. Dus koos ik voor een businesstraject bij Katlijn. Een keuze waarvan ik zeker geen spijt heb. Katlijn luistert echt naar je en werkt een concept uit dat helemaal past bij je bedrijf en je persoonlijkheid. Mensen die een traject bij Katlijn hebben gevolgd, komen soms bij mij aankloppen voor hun huisstijl. Ik had dus al wat brandingplannen van haar hand gezien en zit bovendien zelf in de sector. Maar telkens als ik in mijn eigen brandingplan lees, denk ik: amai, Katlijn is toch echt wel goed in haar vak!”

Klare taal

Katlijn is heel sterk in de dingen benoemen. “Onze gesprekken gingen vaak over de projecten die ik al had gedaan. Katlijn zag daar de rode draad in en is erin geslaagd om mijn USP’s te definiëren en helder te verwoorden. Het is nu voor mij en mijn klanten heel duidelijk wat ik doe, waarvoor ik sta en welke meerwaarde ik bied. Ik weet nu ook welke prijs ik voor mijn diensten mag vragen en hoe ik mijn aanbod in de markt moet zetten. Want als beginnende zelfstandige ondernemer heb je vaak geen idee van wat je waard bent, en vergelijk je je met anderen. Terwijl je dat net niet mag doen.”

Creatieve professional

“Katlijn is op en top professioneel en weet waarover ze spreekt. En haar creativiteit is grenzeloos. Mijn bedrijf heet No Nonsense Design en ze heeft mijn concept opgebouwd rond drie pijlers: sense for your identity, sense for your visibility en sense for your professionality. Dat spelen met het woordje ‘sense’ vind ik knap. Verder hoor je vaak dat ze superstreng is, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook best streng ben voor mezelf en haar gefundeerde kritiek apprecieerde.”

Tof netwerk

In het OpmerKelijk Netwerk brengt Katlijn onderneemsters met elkaar in contact. “Het is heel boeiend om deel uit te maken van het OpmerKelijk Netwerk. Je ontmoet er enthousiaste onderneemsters met wie je op een fijne manier kan samenwerken. Op mijn beurt heb ik ook al mensen doorverwezen naar Katlijn. In mijn intakegesprekken pols ik mijn potentiële klanten naar hun missie, visie en USP’s. Wanneer ik merk dat ze die moeilijk kunnen benoemen, valt altijd de naam OpmerKelijk.”

 


www.nononsensedesign.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.