Joke Delronge, zaakvoerster van Jocomotion

Joke Delronge staat aan het hoofd van Jocomotion. Haar bedrijf biedt advies en training in veiligheid en ergonomie op maat van bedrijven. Na een periode van tien jaar merkte Joke dat er nood was aan meer focus en een versterking van haar merk. OpmerKelijk hielp haar om Jocomotion uniek en onderscheidend te profileren.

Ik doe ‘van alles’

“Met mijn bedrijf geef ik al tien jaar opleidingen over veiligheid en ergonomie. Ik werkte in die periode vaak in onderaanneming. In het begin is dat leuk, maar je haalt er niet altijd veel rendement uit. En dat frustreerde me meer en meer. Ook merkte ik dat ik mijn focus tijdens dit parcours verloren was. Ik deed eigenlijk een beetje van alles. Ik besefte dat het tijd was om mijn branding aan te pakken en helemaal te gaan voor een sterk merk met een duidelijke focus.”

Branding, maar met wie …

“Er worden ongelooflijk veel opleidingen aangeboden voor ondernemers. Als ik heel eerlijk ben, zit daar veel rommel tussen. Als ik ergens mijn tijd insteek, wil ik dat er ook een juist resultaat uit de bus komt. Na het intakegesprek met Katlijn voelde ik onmiddellijk dat Jocomotion een OpmerKelijke aanpak nodig had. De methodiek, de professionele aanpak, de resultaatgerichtheid en het up-to-date blijven van Katlijn trokken me meteen over de streep.”

“Vanaf de eerste sessie was het brandingtraject al verhelderend. Akkoord, je moet héél veel denkwerk rond je aanpak en aanbod verrichten. Maar dit is eigenlijk alleen maar positief. Want zeg nu zelf, als je zoiets in je eentje moet doen, dan komt het er gewoon niet van.”

Van verticaal naar horizontaal

“Katlijn zocht en vond de horizontale draden in de verticale lijnen van mijn aanbod. Zo belandde ik bij een duidelijk concept mét de nodige focus: als klant van Jocomotion sla je een gezonde weg in dankzij evaluation, implementation en retention. Of anders gezegd: we bieden een totaalpakket aan van analyse met actieplan, een implementatiefase én een verankering in de bedrijfscultuur. En dit alles op maat van je bedrijf. Dat is een enorm contrast met de grote spelers op de markt.”

Een gestructureerde rit

“Tijdens dit traject had ik altijd een exact doel voor ogen en kreeg ik ook een duidelijk verslag van Katlijn. Zo weet je perfect waar je naartoe gaat. Je kan tussendoor constant rekenen op veel tips. Bijvoorbeeld over het beschermen van je intellectuele eigendommen, het kiezen van een goede boekhouder, enzovoort. Katlijn biedt je advies over strategische beslissingen en is hierbij je ideale klankbord.”

“Op het einde van het traject heb je een mooi gestructureerd plan in handen. En dan moet het nog omgezet worden in de praktijk. Gelukkig is de stap van theorie naar praktijk heel simpel doordat het plan kant-en-klaar is. Je concept, slogan, kleuren, sitemap … alles vind je erin terug. Katlijn blijft ook in deze fase de dingen enorm betrokken opvolgen. Ze knipt de draad niet door.”

Veel rendement

“Als je ergens je tijd en geld insteekt, dan wil je natuurlijk dat het rendeert. Dit brandingtraject van negen sessies kost best wel wat. Zelfs als je je kan beroepen op het systeem via de kmo-portefeuille. Toch raad ik het echt iedereen aan. De groei die je maakt als ondernemer is enorm en je bent 100 % zeker van je resultaat. Mocht ik dit traject niet gevolgd hebben, dan had ik nu al veel tijd verloren met dingen die eigenlijk toch niet marcheren.”


www.jocomotion.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

José Hendrikx, zaakvoerster van Straight Business Partners

Met Straight Business Partners (SBP) is José al meer dan 25 jaar een voordenker, strategische innovator en partner voor bedrijven die willen gaan voor duurzame verandering. Haar aanpak – en die van haar team – is altijd strategic (resultaatgericht, planmatig) en right (juist, efficiënt, snel). Knap samengevoegd: stra-ight! In al die jaren was José het gewend om CEO’s te challengen. Tot het tijd werd om voor haar eigen bedrijf een strategische uitdaging aan te gaan …

Pfff, branding …

José: “Ik ken mijn business vanbinnen en vanbuiten. Ik geef dan ook graag eerlijk toe dat ik niet echt veel heil zag in ‘branding’. Dit zorgde voor een serieuze drempel in het begin. Maar na de eerste contacten met Katlijn verdwenen mijn twijfels al snel. Katlijn is een dame met de nodige pit en drive, die zowel warm als zakelijk is. En die voortdurend de focus op de klant houdt. Daarbij heeft ze altijd een optimaal resultaat voor ogen, iets wat voor mij ook heel belangrijk is.”

Hallo buitenwereld!

“Wat mijn bedrijf doet en hoe het dat doet, dat stond voor mij al vast. Maar dit traject zorgde ervoor dat ook de buitenwereld mee was met mijn verhaal. Katlijn vertaalde en verwoordde perfect wat mijn team en ik doen. Ze maakte ons concept duidelijk en zorgde voor structuur. Zo creëerde ze een glashelder kader: we gaan voor Straight ACTion, waarbij je ACT kan opsplitsen in Ambition, Creation en Transformation. Dit acroniem hanteren we nu voortdurend in onze resultaatsbelofte. Wij beloven output op het vlak van strategische innovatie (ambition), organisatorische ontwikkeling (creation) en groei binnen het menselijke kapitaal (transformation). De samenvoeging van strategic en right kwam trouwens ook van Katlijn. Het woord straight in onze bedrijfsnaam krijgt zo nog meer betekenis.”

Toegevoegde waarde

“Niet alleen het creatief jongleren met woorden is een troef van Katlijn. Ze neemt ook je productaanbod flink onder de loep en doet het nodige finetunewerk. Ook het netwerk achter OpmerKelijk is een serieuze meerwaarde. Zo hielp Katlijn me aan juridische advies over intellectuele eigendom, regelde ze een OpmerKelijke koffie voor me, enzovoort. Het netwerk is een echte eyeopener met enorm veel inspiratiegolven.”

Een aanrader

“Ik zou het advies van Katlijn zeker aanraden omwille van haar betrokkenheid én haar professionaliteit. En hoe ze trouwens met haar team omgaat en hen mee omhoog tilt, is uniek. Ik durf te zeggen: ik ben echt wel fan!”

 

Streef jij ook naar een sterkere branding om jouw onderneming uniek te profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Eve Mellemans, zaakvoerster van Cirkel Reizen

Eve Mellemans staat aan het roer van Cirkel Reizen. Met haar reisbureau zet ze alles op alles om haar klanten een reis te bezorgen die op wieltjes loopt. Of ze nu kiezen voor maatwerk, een cruise of een kant-en-klare reis uit een catalogus: Eve laat haar klanten een geweldige reis beleven. Door verschillende franchise-avonturen die telkens haar aandacht opeisten, bleef haar eigen merk op de achtergrond. Maar het brandingtraject van Katlijn zorgde voor een ommezwaai.

Een brandingbureau, bestaat dat?

Eve: “Na een reeks franchisecontracten merkte ik dat mijn eigen merk Cirkel Reizen sterk van het toneel verdwenen was. Ook het specifieke maatwerk – waar wij echt heel sterk in zijn – kwam niet genoeg tot uiting. Ik leerde Katlijn kennen tijdens een lezing die ze gaf voor Artemis en ontdekte wat zij kon betekenen voor mijn merk. Als ik heel eerlijk ben: tot die avond wist ik zelfs niet dat er zoiets bestond als een brandingbureau. Bij onze eerste afspraak zat ik met enorm veel vraagtekens. Gelukkig verduidelijkte Katlijn me wat concreet de bedoeling was en nam ze me stapsgewijs en gestructureerd mee doorheen het traject.”

Het belang van maatwerk

“Mijn reisbureau moest er qua merk uitspringen. Ik had nood aan een goed concept waarbij zeker het maatwerk in de spotlights zou staan. Ik heb samen met Katlijn gezocht naar een mooie opsplitsing in ons aanbod. Katlijn verwoordde dit in vier essentiële pijlers: Cirkel Reizen rolt zowel een zorgelozereis, een uniekereis, een verrassende reis als een buitengewonereis uit voor zijn klanten. Elke pijler heeft zijn specifieke eigenheid en klantbehoeften. Zo onderscheid ik me van mijn collega-concurrenten.”

De rol van Katlijn

“Die eerste stappen van het traject vond ik vrij moeilijk. Er kwam enorm veel denkwerk aan te pas. Naar het einde van het traject toe wordt alles veel concreter. Dan zie je pas heel duidelijk wat je bereikt hebt met de hulp van Katlijn. Ze zorgt ervoor dat je tot een mooi geheel komt door op een gestructureerde en onderbouwde manier met je merk aan de slag te gaan.”

“De persoon van Katlijn in deze brandingreis is uniek: ze kan perfect iets vanaf een afstand bekijken én op hetzelfde moment zich helemaal inleven. Ze is ook een krak in het verwoorden van dingen en ze is heel creatief. Zo vond ze het bijvoorbeeld een must om per pijler te werken met aparte icoontjes en hashtags. En ook qua slogans staat ze haar mannetje. In een mum van tijd stonden er tien voorstellen op papier.”

Mijn brandingplan als uitvalbasis

“Het resultaat is een perfecte handleiding voor mijn sitemap, mijn website, mijn visitekaartjes, mijn Facebook-pagina, de uitstraling van mijn kantoor … maar ook voor waar ik concreet met mijn business naartoe wil. Als ik me afvraag of ik iets wel juist zie of doe, dan toets ik het altijd even af aan mijn brandingplan. En dat werkt!”

www.cirkelreizen.be

 

Streef je voor jouw business ook naar een OpmerKelijke branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Carla Van Dyck, zaakvoerster van Enjoy Vitality

Carla Van Dyck is mentor en vertrouwenspersoon voor onderneemsters. Met haar bedrijf Enjoy Vitality zorgt ze ervoor dat haar klanten met plezier alle bordjes omhoog kunnen houden bij eender welke rol die ze uitoefenen. Alleen zo genieten ze van een golden sparkle in business and beyond. Carla riep de hulp in van OpmerKelijk om Enjoy Vitality deze nieuwe invulling te geven.

Een ommezwaai

Carla: “Ik begeleid al jaren onderneemsters. Aanvankelijk deed ik dit in de rol van gezondheidsconsulent. Maar mijn dames hadden meer en meer nood aan antwoorden op belangrijke levensvragen. Ik merkte dat ik hen hier absoluut mee kon helpen en dat ik er zelf ook meer energie van kreeg. Al snel besliste ik dat het tijd was voor een ommezwaai: van gezondheidsconsulent naar mentor en vertrouwenspersoon. In mijn hoofd gebeurde die klik heel vlotjes. Maar de look-and-feel van Enjoy Vitality bleef nog wat hangen in de gezondheidssfeer.”

De keuze voor Katlijn

“Ik ken Katlijn al jaren. Er was tussen ons een directe en wederzijdse klik. Ik had meteen door hoe doortastend ze te werk gaat en welke resultaten ze zo boekt. De keuze voor OpmerKelijk lag dan ook voor de hand. Wat Katlijn zo bijzonder maakt, is dat ze een merk creëert dat bij jou als ondernemer past. Het hele proces verloopt op een natuurlijke manier. Bij Enjoy Vitality is de sloganEnjoy your golden sparkle in business and beyond. Die beyondis zo belangrijk, ook voor je branding. En dat kwam bij Katlijn zeer sterk naar voren in haar ruime aanpak. Ik durf nu te zeggen dat ik een perfecte branding heb, die 100 % bij mij past.”

“Katlijn hielp me trouwens ook bij het toepassen van mijn eigen visie op mezelf. We hebben op die manier mijn aanbod uitgefilterd: ik doe nu alleen nog wat ik echt graag doe en waar ik energie van krijg.”

Naar een duidelijk concept

“Ik heb enorm veel ervaring. Toch had ik geen concept. Mijn manier van werken was veeleer gebaseerd op mijn eigen intuïtie en op wetenschappelijke studies. Katlijn bracht de nodige structuur voor mijn zaak. Ze stelde de juiste vragen en zo kreeg ik de juiste antwoorden te pakken. Dit vertaalde zich in een duidelijk concept met de pijlers clarity, femininityen positivity. Een concept waarmee ik handig aan de slag ga en dat ik perfect doortrek in mijn methodiek. Ik merk zelfs dat de onderneemsters die ik begeleid zo ook meer resultaten boeken.”

Complimentjes krijgen is zo leuk

“Na het traject had ik een gestructureerde leidraad in handen. De richtlijnen die uit het brandingplan vloeien, zijn heel duidelijk en creatief. Je kan het perfect meenemen naar externen, zoals een grafisch vormgever. Je wilt niet weten hoeveel complimentjes ik al kreeg over mijn nieuwe website en communicatie! De reactie is altijd dat het helemaal uitstraalt wie ik ben. En zo moet het ook. Als onderneemster moet je waken over wat er gebeurt met je merk. Met dit brandingplan in handen lukt dat veel gemakkelijker. Mijn merk staat nu op een consistente en consequente manier in de wereld.”

Aan mijn bureau vastkleven

“Ook nadat het traject afgelopen was, bleef ik mijn licht opsteken bij Katlijn. Ik zou haar soms graag aan mijn bureau willen vastkleven. Maar dat kan natuurlijk niet (lacht). Gelukkig reageert ze altijd zo snel mogelijk. Ik waardeer haar objectiviteit en haar klare kijk op de zaak. Ze durft feedback geven op een open, professionele en opbouwende manier. En daarom raad ik haar vaak aan andere onderneemsters aan. Uiteraard moet je je zelf ook inzetten. Want het prachtigste resultaat bereik je met een engagement langs twee kanten. Het is echt cocreatie!”

www.enjoyvitality.be

Wil je jouw bedrijf ook OpmerKelijk profileren? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Herman en Claudia Aendekerk, zaakvoerders van Aendekerk Immobiliën

De droom van Claudia Aendekerk is heel duidelijk: voor elke klant een droompand! Met haar kantoor Aendekerk Immobiliën zoekt ze de perfecte match tussen mensen en immo. En dat op een manier die haar duidelijk onderscheidt van haar collega-concurrenten. Dankzij haar brandingtraject bij OpmerKelijk kan Claudia haar sterktes nog meer uitspelen op de markt. En zo laat ze vele woondromen in vervulling gaan …

Een troef om uit te spelen

“Ik werk graag anders! En dat lukt me helemaal. Want ik krijg vaak te horen dat mijn aanpak helemaal verschilt van wat mensen over het algemeen van een makelaar verwachten. De keuze om de mens altijd centraal te zetten bij elk immovraagstuk zit daar wellicht voor iets tussen. Deze sterkte wilde ik graag meer uitspelen in een duidelijk concept, volgens een netjes afgelijnd plan. En zo kwam ik terecht bij OpmerKelijk.

Ik weet nog goed dat Katlijn me vertelde dat mijn brandingplan een soort bijbel ging worden voor mijn business. Heel eerlijk? Ik dacht toen: jaja, het zal wel …”

Verrassing van formaat

“Stap voor stap vulden we samen de lege vakjes van mijn plan in. Zaken die eerst heel vaag waren, zoals mijn USP en ESP, werden helemaal duidelijk. We werkten een sterk concept en een methodiek uit. Katlijn bepaalde het merk-DNA om de grafische ontwerper een duidelijk kader te geven en tekende een sitemap uit voor mijn website om de webdesigner aan te sturen. Na elk gesprek en elke huistaak kwamen we dichter bij de structuur die ik zocht voor mijn zaak. De momenten met Katlijn waren voor mij leuk en tegelijkertijd spannend. Het is super om samen ergens voor te gaan. Ik maakte taken waarvan de uitkomsten later ineens opdoken in mijn plan. Telkens opnieuw een verrassing. Het voelde alsof de puzzelstukken stuk voor stuk op de juiste plaats vielen.”

Creatieve leidraad

“Het resultaat van dit brandingtraject is een echte bijbel … Katlijn had dus toch gelijk! Ik neem dit plan voortdurend in mijn handen. Het is mijn leidraad.

Een hele creatieve leidraad bovendien. Ik weet nu bijvoorbeeld haarfijn hoe mijn concept eruitziet: waarin kunnen we het verschil maken, wat is onze focus … Ook de subbaseline is echt leuk gevonden: Zoek je droompand tussen ons vastgoedaanbod van aan de kerk tot ver daarbuiten. Een leuke knipoog van Katlijn, hè? Ze kan trouwens op een hele flexibele manier omgaan met het creatieve aspect van haar werk. Nadat mijn graficus een sleutel in het logo plaatste, was Katlijn vastberaden om dit ook tekstueel te gebruiken. Onze baseline werd zo: Mensen matchen met immo is meer dan maatwerk.”

Vanaf een afstand

“De input van Katlijn is zeer verhelderend. Voor iemand die zelf niet in de sector zit, kan zij straf en met veel inlevingsvermogen uit de hoek komen. Als ik eens tegen dingen aanliep, had ze altijd een oplossing klaar. Ze heeft duidelijk het talent en de ervaring om zaken rustig vanaf een afstandje te bekijken en te analyseren. Ongeacht de sector. Dankzij haar enthousiasme, haar brede kijk en haar gerichte kennis is Katlijn voor veel ondernemers een absolute aanrader.”

 

www.aendekerk-immo.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw onderneming uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Cara Kuipers, zaakvoerster van Salon Roger

Salon Roger is een derdegeneratiebedrijf met twee aparte takken: een eigen atelier dat de maatkleding maakt van Prins en Prinses Carnaval en hun gevolg, en een winkel gespecialiseerd in themakleding. Zaakvoerster Cara Kuipers merkte dat bepaalde elementen binnen haar business almaar troebeler werden. Ze zag door de bomen het bos niet meer en klopte aan bij OpmerKelijk voor een duidelijk en vernieuwend concept.

60 jaar traditie claimen

“Salon Roger is een mooie uitdaging voor mij als zaakvoerster. Het zijn dan ook twee totaal verschillende takken. Met ons atelier zijn we een zeer grote speler in een nichemarkt, terwijl we met onze winkel veel meer concurrentie ervaren. Om beide werelden duidelijker op de kaart te zetten, maar ook met elkaar te verbinden, ging ik te rade bij Katlijn.

Tot voor kort maakten we geen reclame voor ons atelier. Mensen kenden ons door ons vakmanschap. Het was altijd een kwestie van mond-tot-mondreclame. Dat is uiteraard schitterend. Maar als je wilt groeien binnen deze nichemarkt, komt er toch wat meer denkwerk aan te pas. Tijdens het brandingtraject leerde ik stapje voor stapje onze unieke positie claimen en benoemen. Katlijn hielp me van mijn bescheidenheid af. Ik durf nu uitkomen voor ons unieke karakter en ben terecht trots op het hele team van ons atelier. Dankzij de rebranding hebben we een sterk concept en een bredere uitvalsbasis, én breiden we regionaal stevig uit.”

Viva Steampunk

“Ook voor onze tak themakleding bracht het brandingtraject een hele ommezwaai teweeg. Van de aankoopkeuzes en het onderhoud van de winkel tot artikels organiseren in categorieën en onze manier van verkopen: alles veranderde. Neem nu bijvoorbeeld aankoop. Om de concurrentie het hoofd te bieden, kiezen we sinds kort voor meer hedendaagse thema’s zoals Steampunk en tirool. Daar val je mee op in onze sector!

Door onze twee takken zo conceptueel te versterken, zie je ook meer kruisbestuiving. Iemand die ooit een prinsenpak op maat van ons kocht, verzeilt al sneller bij de themakleding. En vice versa.”

Groeiend vertrouwen

“Tijdens het traject kwam Katlijn effectief kijken in de zaak. Ze zag er de aparte wereld waarmee wij elke dag bezig zijn. Dat bezoekje was niet alleen voor Katlijn nuttig, maar ook voor mijn team. Iedereen kreeg zo meer vertrouwen in de nieuwe aanpak, simpelweg door het gezicht van Katlijn eens te zien.”

Structuur en creativiteit als grote troeven

“Als ik terugkijk op mijn traject ben ik vooral tevreden over de structuur die ik eraan overhoud. Katlijn is enorm goed in structureren! Ze neemt verschillende ideeën op als een spons en giet die met het grootste gemak in een duidelijke structuur. Daarnaast geeft ze je zoveel vertrouwen, ook in de dingen waar je je misschien wat onzeker in voelt. En last but not least vond ik de creativiteit van Katlijn een enorme troef. Ze was meteen mee met de creatieve wereld waarin wij bewegen. En meer nog, ze wist dit perfect onder de juiste woorden te brengen.”

Brandingplan als gids

“Ik ben echt tevreden met mijn brandingplan. Het ligt in de lade van mijn bureau en ik kijk er regelmatig in als ik weer eens keuzes moet maken. En dan denk ik: inderdaad, daar moeten we naartoe!”

www.salonroger.eu

Streef jij ook naar een sterke rebranding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Celine Roelens, juwelenontwerpster

Celine Roelens heeft een eigen juwelenzaak en kent de business op haar duimpje. Haar zaak deed het goed, maar Celine wilde graag meer uitdaging. Al jaren droomde ze van een eigen juwelencollectie. Met haar veertigste verjaardag in het vooruitzicht voelde ze dat het moment rijp was om haar droom te vervullen. Om haar juwelenlijn als een sterk merk in de markt te kunnen zetten, riep ze de hulp van OpmerKelijk in.

Van chaos naar structuur

“Ik ben enorm creatief. En ja, dat verklaart wellicht mijn chaotische persoonlijkheid. In mijn huidige zaak was – en is – dit geen probleem. Maar ik merkte bij de lancering van mijn eigen juwelencollectie dat ik nood had aan structuur, aan een afgebakend kader. Het brandingtraject van OpmerKelijk was voor mij dan ook een absolute noodzaak.”

Klant in de spiegel

“Neem nu bijvoorbeeld mijn doelgroep. Vroeger zou ik gewoon ontwerpen voor iedereen. Nu ligt dit anders. Dankzij Katlijn weet ik haarfijn wie de vrouw is die voor mijn juwelen kiest. Ik zie haar trouwens iedere dag in mijn spiegel (lacht).

Mijn doelgroep bestaat uit eigenzinnige dames met veel gevoel voor humor. Vrouwen die een juweel voor zichzelf kopen met hun eigen centen. Dames die hun persoonlijkheid willen zien in wat ze dragen. Ze kiezen een ring of halsketting die even uniek is als zijzelf. Creatief vertaalt zich dit in juwelen met bijvoorbeeld veel asymmetrie. En dus geen romantische bloemetjes zoals de juwelen die je van je man krijgt (lacht). Wie mijn juwelen draagt, kiest voor een zelfverworven feel-goodgevoel.”

Merkbeleving voorop

“Net omdat de gevoelens van mijn doelgroep zo belangrijk zijn, was het een must om te gaan voor een merk vol emotie en beleving. Katlijn liet me zien hoever je hierin kan gaan. En geloof me, dat is héél ver.

Van de ontwerpen en de look van de webshop tot zelfs de verpakking, die zo veel meer kan zijn dan een simpele doos. En ook in elke vorm van communicatie – van persbericht tot fotografie – moet je elementen terugvinden van humor, van je unieke stempel. Katlijn was hierin op elk moment mijn creatieve meedenker.

Ze gaf me trouwens de interessante tip om mijn merk te linken aan andere merken die op een even eigenzinnige manier mijn doelgroep aanspreken. Zo versterken we elkaar in onze verhalen. En geloof het of niet, maar door die tip ga ik binnenkort op de koffie met Inge Onsea van Essentiel!”

Een heel karwei

“Het brandingtraject van OpmerKelijk gaat echt ver. Je krijgt vragen voorgeschoteld waarvoor je heel diep moet graven. Dat huiswerk komt bovenop het dagelijkse runnen van je zaak. Maar het is echt waardevol. Ik geef toe dat ik vaak wat stress had als ik naar Limburg reed om Katlijn te ontmoeten. Maar na ons overlegmoment keerde ik telkens vol energie en een pak wijzer naar huis. Want Katlijn bracht vanuit al haar ervaring precies wat ik nodig had: structuur. Dat stelde me gerust. Het duidelijke creatieve concept van Katlijn laat me toe om mijn ding te doen op mijn eigen authentieke manier én met meer focus. Ik vertaal nu als de beste gevoelens naar creatieve verhalen voor mijn specifieke doelgroep.”

www.celineroelens.be

Streef jij voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Johan De Mulder en Tiny Cammaert, zaakvoerders van C-Bright

C-Bright verkoopt een ‘herkenbare bedrijfsidentiteit’. Een grote noemer waaronder hoogwaardige bedrijfs- en veiligheidskleding, signalisatie en beschermingsmiddelen vallen. Een omvangrijk aanbod dus. Tiny Cammaert en haar partner Johan De Mulder waren al langer op zoek naar een eenduidig verhaal waarmee ze naar buiten konden komen. Het brandingtraject van OpmerKelijk bracht de uitkomst.

Tiny: “Johan en ik hadden een vrij theoretische opleiding over marketing en branding achter de rug toen we bij Katlijn aanklopten. Een collega-onderneemster raadde me OpmerKelijk aan, omdat we na die eerste opleiding nog geen stap verder stonden. We hadden behoefte aan iemand die verder ging dan de theorie. Iemand die mee in onze zaak dook en die ons tijdens ons traject ook stap voor stap zou begeleiden.”

Input van beide kanten

“In een intakegesprek vertelde Katlijn ons hoe ze precies werkte, maar ook wat ze van ons verwachtte. Het was meteen duidelijk dat dit een intensief traject zou worden, met input van beide kanten. En dat hadden we nodig! Katlijn zette ons aan tot nadenken. Ze gaf ons huiswerk, waardoor we bij iedere volgende sessie meteen goed opschoten.”

‘Bovendenken’ in plaats van ‘onderdenken’

“Ons aanbod is groot. Meer structuur was echt nodig, zodat het ook voor onze klanten helder blijft waarvoor ze bij ons terechtkunnen. Johan en ik hadden daar natuurlijk al veel over nagedacht. Wij dachten dat we moesten evolueren naar een verdere onderverdeling van het gamma. Katlijn overdonderde ons toen ze dat idee resoluut overboord gooide en zei dat we niet moesten ‘onderdenken’ maar ‘bovendenken’. Ze bedoelde daarmee dat we een algemene noemer nodig hadden, een soort moederschip dat het hele gamma zou dragen.”

Duik in je zaak

“Zo ontstond dus C-Bright. Met daaronder drie pijlers: Sign, Work en Safe. Natuurlijk had Katlijn het bij het rechte eind. Maar als je er met je neus bovenop staat, zie je dat niet. Katlijn duikt daadwerkelijk mee in je zaak en spreekt daarna uit wat je zelf niet ziet of durft te zien. Als drukbezette zaakvoerders werk je vaak op automatische piloot en volg je de stroom. Zelfs die van de concurrenten soms. Katlijn spoort je tijdens het hele traject aan om je eigen ding te doen. Om te durven.”

Durven en doen

“Om een voorbeeld te geven: onze zaak was van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat open. Dat hoorde zo, dachten we. Maar Katlijn zei ons dat we daardoor geen tijd hadden om deftig onze administratie te doen, om klanten te bezoeken, laat staan om aan onze marketing te werken. Toch twijfelden we om onze openingsuren te veranderen. ‘Test het gewoon een keer’, overtuigde ze ons. En het werkte! We zijn nu alleen nog op maandag de hele dag open, de andere dagen halve dagen. We hebben ademruimte, doen veel meer klantenbezoeken en niemand heeft er een probleem mee.”

Wonderwoman

“We zijn echt fan van Katlijn. Ze heeft ons de ogen geopend. We weten nu zelf ook beter waar we sterk in zijn en bakenen consequent af. Weet je hoe ik Katlijn noem? Wonderwoman! (lacht) Wat ons betreft heeft ze magische dingen gedaan. Ik raad haar aan iedereen aan. Ook aan starters. Want als we OpmerKelijk veertien jaar geleden in de arm hadden genomen, stonden we nu al veel verder. Maar nu geraken we er ook. Bedankt Katlijn!”

 


www.c-bright.be

Ben jij ook op zoek naar die magische brandingtouch voor jouw business? Kies dan voor het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

BewarenBewaren

Nadine Leyser, zaakvoerster van ADS&Meer

Ben je een zaakvoerder die geen tijd wilt verliezen aan de administratieve beslommeringen die horen bij het ondernemerschap? Heb je een broertje dood aan  correspondentie, debiteurenbeheer of facturatie?

Dan is Nadine Leyser dé vrouw die je nodig hebt. Haar bedrijf ADS&Meer brengt orde in je administratieve chaos. Zo heb je meer tijd voor je corebusiness, jezelf en je gezin. Het motto van Nadine? Doe waar je goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn. Een slogan die ze bij de heroriëntering van haar zaak zelf in praktijk bracht door samen te werken met OpmerKelijk.

Een nieuwe richting

Nadine: “Ik wilde met ADS&Meer een andere richting uit, met meer focus op administratie. Daarom besloot ik om te stoppen met de poot boekhouding. Een beslissing met de nodige gevolgen natuurlijk, want ik moest de ontstane leemte opvullen. Helaas wist ik niet goed hoe ik dat precies moest aanpakken. Dus ging ik bij Katlijn langs voor advies.”

Quo vadis?

Ondernemers hebben vaak wel een sterk idee of een duidelijk concept in hun hoofd, maar weten niet hoe ze dat concreet moeten verwezenlijken. Katlijn helpt hen om de weg te vinden. Nadine: “Katlijn gaat heel gestructureerd te werk en laat je aan de hand van doelgerichte vragen tot inzichten komen. Je moet voor jezelf niet alleen uitmaken waar je naartoe wilt, maar ook hoe je jouw bestemming wilt bereiken. Je moet echt nadenken over het concept van je zaak. Katlijn laat je vanuit verschillende standpunten naar je onderneming kijken en daardoor krijg je een bredere kijk op je aanbod en je potentieel. Voor mij betekende dat concreet dat ik kon achterhalen wat de noden en de zorgen van mijn klanten waren. Dat leidde bijvoorbeeld tot een nieuw aanbod: pakketformules van mijn diensten op maat van mijn klanten. Na mijn coaching kreeg ik een brandingplan dat het fundament is geworden van mijn business. Heel leerrijk! Niet alleen voor mij, maar ook voor de partners met wie ik samenwerk, zoals de webdesigner, de grafische vormgever en de copywriter.”

Intensieve aanpak

De coachings van Katlijn gaan diep en zetten aan tot nadenken. Nadine: “Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo motiverend, stimulerend, diepgaand en tegelijkertijd zo kordaat en streng kan zijn als Katlijn. Ze verplicht je echt om na te denken over je onderneming. Aan de oppervlakte blijven is geen optie: Katlijn doet je doordringen tot de kern van je zaak. Ze slaagt erin om je nieuwsgierig te maken en daagt je voortdurend uit met de taken die je moet voorbereiden tussen twee sessies. Ik had haar vooraf gezegd dat ik haar moeilijkste klant zou zijn en dat ze werk met mij zou hebben, maar Katlijn is er verbazingwekkend vlot in geslaagd om mij te doen bereiken wat ik wilde bereiken. Ik zou deze vorm van begeleiding dan ook aan elke ondernemer aanbevelen. Het is een investering in jezelf en je zaak die je dubbel en dik terugverdient!”

www.adsenmeer.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Debora Bielen, zaakvoerster van No Nonsense Design

Met de versterkende combinatie van interieurarchitectuur en grafische vormgeving geeft No Nonsense Design ondernemingen een identiteit. Zaakvoerster Debora Bielen volgde vorig jaar de opleiding OpmerKelijk Succesvol. Een leerrijke ervaring … die smaakte naar meer.

Debora: “Ik merkte dat ik behoefte had aan een verdere uitdieping van mijn thema, concept en strategie. Dus koos ik voor een businesstraject bij Katlijn. Een keuze waarvan ik zeker geen spijt heb. Katlijn luistert echt naar je en werkt een concept uit dat helemaal past bij je bedrijf en je persoonlijkheid. Mensen die een traject bij Katlijn hebben gevolgd, komen soms bij mij aankloppen voor hun huisstijl. Ik had dus al wat brandingplannen van haar hand gezien en zit bovendien zelf in de sector. Maar telkens als ik in mijn eigen brandingplan lees, denk ik: amai, Katlijn is toch echt wel goed in haar vak!”

Klare taal

Katlijn is heel sterk in de dingen benoemen. “Onze gesprekken gingen vaak over de projecten die ik al had gedaan. Katlijn zag daar de rode draad in en is erin geslaagd om mijn USP’s te definiëren en helder te verwoorden. Het is nu voor mij en mijn klanten heel duidelijk wat ik doe, waarvoor ik sta en welke meerwaarde ik bied. Ik weet nu ook welke prijs ik voor mijn diensten mag vragen en hoe ik mijn aanbod in de markt moet zetten. Want als beginnende zelfstandige ondernemer heb je vaak geen idee van wat je waard bent, en vergelijk je je met anderen. Terwijl je dat net niet mag doen.”

Creatieve professional

“Katlijn is op en top professioneel en weet waarover ze spreekt. En haar creativiteit is grenzeloos. Mijn bedrijf heet No Nonsense Design en ze heeft mijn concept opgebouwd rond drie pijlers: sense for your identity, sense for your visibility en sense for your professionality. Dat spelen met het woordje ‘sense’ vind ik knap. Verder hoor je vaak dat ze superstreng is, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook best streng ben voor mezelf en haar gefundeerde kritiek apprecieerde.”

Tof netwerk

In het OpmerKelijk Netwerk brengt Katlijn onderneemsters met elkaar in contact. “Het is heel boeiend om deel uit te maken van het OpmerKelijk Netwerk. Je ontmoet er enthousiaste onderneemsters met wie je op een fijne manier kan samenwerken. Op mijn beurt heb ik ook al mensen doorverwezen naar Katlijn. In mijn intakegesprekken pols ik mijn potentiële klanten naar hun missie, visie en USP’s. Wanneer ik merk dat ze die moeilijk kunnen benoemen, valt altijd de naam OpmerKelijk.”

 


www.nononsensedesign.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.