Nicole Driesen, architectenbureau Do Modus

Architectenbureau Do Modus ontwerpt eengezins- en groepswoningen waarbij optimaal wooncomfort en een echt thuisgevoel centraal staan. Na 25 jaar voelde Nicole aan dat het tijd was om een nieuwe weg in te slaan. Het doel? Zich met een nieuwe branding en een doordachte communicatie onderscheiden van haar concurrenten, om zo nog meer potentiële klanten te overtuigen. Een uitdaging die Katlijn graag samen met haar aanging.

Nicole: “Ik was al 25 jaar heel serieus en gedreven aan de slag. Maar met mijn imago en marketing hield ik mij niet bezig. Dat kwam ook niet aan bod in mijn opleiding. Ik merkte dat ik vaak tweede werd bij aanbestedingen en besloot dat het tijd was om met een nieuwe branding duidelijk te maken welke meerwaarde ik bied. Ook mijn naambekendheid mocht beter. Ik had het boek Onderneemster zkt sterk merk gelezen, en wist dat Katlijn de persoon was die ik nodig had. Ik stapte dan ook vol verwachting in het businesstraject.”

Sterke formule

Het businesstraject gaf Nicole de antwoorden die ze zocht. “Zo’n traject is echt geweldig. Het behandelt alle aspecten die je nodig hebt om je merk te versterken en je goed te profileren. Je komt echt tot inzichten. Ik weet nu precies waarin ik mij onderscheid en slaag er met een duidelijke communicatie in om dat over te brengen op mijn potentiële klanten. Zo ben ik bijvoorbeeld met de hulp van Katlijn bewust bezig met sociale media en stop ik persoonlijkheid in alles wat ik doe. Een traject bij Katlijn is heel intensief en je moet veel denkwerk verrichten. Het was niet altijd gemakkelijk om daar de tijd voor te vinden. Maar als je meegaat in de stapsgewijze opbouw van het traject, dan haal je echt veel meer uit je zaak.”

Meer dan de moeite waard

“Het is heel fijn om te zien dat je inspanningen resultaten opleveren. Katlijn is samen met mij op zoek gegaan naar een nieuw concept en een nieuwe branding. En die nieuwe aanpak werkt! Ik stap anders naar potentiële klanten toe, besteed veel aandacht aan de persoonlijke dimensie van een samenwerking en gebruik andere bewoordingen in mijn communicatie. Ik merkte al tijdens het traject dat mijn nieuwe werkwijze aansloeg. Een aantal grotere spelers op de markt van de sociale woningbouw hebben beloofd om in de toekomst met mij samen te werken.”

Professionele consultant

“Katlijn is heel bekwaam in haar vak. Ze straalt vertrouwen uit, en inspireert en motiveert. Ze heeft een schat aan ervaring en dat merk je. Ze hanteert een persoonlijke aanpak en dat geeft je een veilig en betrokken gevoel. Ik kan alleen maar lovend over haar zijn. Groeiende ondernemers die een nieuwe weg willen inslaan, moeten zeker contact opnemen met Katlijn.”

www.domodus.be

Wil je ook een vernieuwend concept en een duidelijke branding om nog meer uit je zaak te halen? Kies dan voor het OpmerKelijk businesstraject. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Karine Valy, zaakvoerster van La Bottega

La Bottega is een conceptstore van 2000 vierkante meter vol  schoenen, accessoires, kleding en good food. In een prachtig pand in de Hasseltse binnenstad vinden mannen, vrouwen en kinderen alles wat ze nodig hebben om stijlvol voor de dag te komen. Zaakvoerster Karine Valy kwam op het idee om bedrijven, organisaties en zelfstandige ondernemers te inspireren met boeiende workshops vanuit een doordacht concept. En dus klopte ze voor ondersteuning aan bij OpmerKelijk.

Karine: “Ik hou niet van half werk. Als ik iets doe, doe ik het goed of ik begin er niet aan. Ik ken Katlijn al enkele jaren en volg haar online. Ze is heel professioneel en heeft aandacht voor details. Het event Word OpmerKelijk Geïnspireerd is daar het bewijs van. Dat is tot in de puntjes verzorgd en voorbereid. Bovendien brengt ze haar eigen verhaal heel sterk naar buiten. Al die dingen samen maakten dat ik haar vroeg om mij te helpen met mijn workshops.”

Begripvolle aanpak

“De aanpak van Katlijn was verrassend en duidelijk. Ze is heel gestructureerd te werk gegaan. Ik was onder de indruk van haar voorbereidend werk. Ik heb het razend druk en had zelden tijd om mijn voorbereidingen te maken. En dat begreep Katlijn. Ze heeft veel werk uit mijn handen genomen en vaak de voorbereidingen in mijn plaats gemaakt. Toch zaten we altijd op het juiste spoor. Dankzij die manier van werken ging het project vooruit en keerde ik na elke sessie met veel energie en goesting naar huis.”

Meer dan verwacht

“Ik ben heel tevreden over mijn samenwerking met Katlijn. Mijn concept en de benamingen van de workshops voelen heel juist aan. Ik kijk er echt naar uit om ze te geven. Katlijn denkt heel strategisch mee en kan bijzonder creatief en uniek uit de hoek komen. Uitdagingen lijken daardoor helemaal geen onoverkomelijke obstakels. Ze heeft mij meer gegeven dan ik had verwacht. Zo bracht ze mij bijvoorbeeld in contact met mensen uit haar netwerk die interessant zouden kunnen zijn voor mij en die een meerwaarde konden betekenen in de groei van La Bottega.”

Echte aanrader

“Ik heb de begeleiding van Katlijn na mijn project al verschillende keren aangeraden. Als ik iemand tegenkom die worstelt met bepaalde aspecten van ondernemen of die met de hulp van Katlijn verder zouden kunnen groeien, dan spreek ik over haar. Ik vind dat OpmerKelijk echt een meerwaarde is voor ondernemers. En niet alleen de vrouwelijke. Want de begeleiding van Katlijn helpt je om bepaalde onderdelen in je onderneming of je ondernemerschap duidelijk te stellen en te professionaliseren.”

www.labottega.be

Wil jij ook een helder concept voor je workshops of onderneming? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.