Caroline Vlaminck en Mattias Tirez, zaakvoerders van Feitelijk Advocaten

Advocaten Caroline Vlaminck en Mattias Tirez hebben elk een passie voor hun vak en een hart voor hun cliënten. Toen ze besloten om de krachten te bundelen, wist Caroline Mattias er al snel van te overtuigen om daarvoor vanuit Oost-Vlaanderen richting Limburg te kijken. Samen met het team van Opmerkelijk had ze immers al eerder succesvol een merk gelanceerd. Wat zeggen we? Meerdere merken!

“Gesprek na gesprek zie je je merk tot stand komen en evolueren”

De weg naar Limburg, meer bepaald naar Opmerkelijk, had Caroline al jaren eerder gevonden. “Een aantal van mijn ondernemende vriendinnen heeft me ooit uitgenodigd om mee te gaan naar een event voor onderneemsters dat Katlijn en haar team organiseerden. Daar was ik héél erg van onder de indruk. Het event klopte niet alleen inhoudelijk, maar ook vormelijk van a tot z. Tot in de allerkleinste details. Dat deed het beste vermoeden voor haar advies- en brandingtrajecten voor ondernemers. Toen ik enkele jaren later een nieuwe zaak oprichtte, wist ik dan ook snel waar ik zou aankloppen om het DNA van mijn merk te helpen bepalen: bij Katlijn en haar team.”

Tot Carolines grote vreugde bleek Katlijn niet alleen goed in het samenbrengen van ondernemers, ze zette ook 1-op-1 voluit de schouders onder de merken van die ondernemers. “Met haar enorme kennis, een kritische blik en veel enthousiasme om zich onder te dompelen in de materie van haar klanten, was dat traject een groot succes. Dus toen ik een tweetal jaar geleden besloot om ook als familiaal bemiddelaar aan de slag te gaan, vond ik ook voor mijn tweede zaak vlot terug de weg naar Katlijn. In nauwe synergie gingen we aan de slag om tot Bemiddelijk te komen. Als ervaren expert in familierecht, weet ik hoe pijnlijk een procedure voor de rechtbank soms kan zijn. Met mijn juridische kennis wil ik conflicten oplossen via overleg om dat te vermijden. Opnieuw zorgde de inbreng van Katlijn voor een grote meerwaarde om de strategische branding van mijn merk te bepalen en te vatten in een erg uitgebreid en compleet brandingplan.”

Feitelijk Advocaten

En je raadt het misschien al. Toen Caroline een poos geleden de krachten bundelde met confrater Mattias Tirez wezen de pijlen opnieuw richting Limburg. Mattias: “Caroline had natuurlijk al wat Opmerkelijke ervaring, zal ik maar zeggen, voor mij was zo’n traject volledig nieuw. Ik was dus wel erg benieuwd naar hoe dit in de praktijk zou verlopen. Zelf ben ik me door de jaren heen gaan specialiseren in medisch recht, toch geen evident domein, en Caroline is een expert in familierecht. Hoe zou Katlijn daarmee aan de slag gaan? Het inwerken in de materie bleek geen probleem. Je merkt meteen dat Katlijn en haar team zich heel grondig inwerken in je business. De grote uitdaging lag echter in het zoeken naar de gemeenschappelijke deler tussen mij en Caroline. Ja, we zijn alle twee gepassioneerd door onze specialisatie, en ja, we hebben dezelfde visie op het helpen van onze cliënten, maar we zijn ook helemaal anders. Hoe zouden we dat samenbrengen onder één noemer? Onder de deskundige hoede van Katlijn kreeg dit gesprek na gesprek meer vorm. Zo kwam Feitelijk Advocaten tot stand, een naam die onze aanpak typeert: nuchter en met de feiten als leidraad, om tot een correct resultaat te komen voor onze cliënten, en dat vanuit een grote betrokkenheid. Hoewel ik meteen mee was met het verhaal achter de naam, kwam er wel wat pleitwerk van Katlijn aan te pas om me te overtuigen van de naam die ze voor onze zaak had bedacht. Vandaag ben ik er heel blij mee. Feitelijk Advocaten dekt écht de lading.”

Caroline: “Het mooie is ook: na je traject bij Opmerkelijk sta je er niet alleen voor om vanuit dat brandingplan de vertaalslag te maken naar de praktijk. Van het ontwerpen van ons logo tot en met het ontwikkelen van de website en uitschrijven van teksten: Katlijn verwijst je graag door naar gelijkgestemde partners die, net als Opmerkelijk, met je meedenken. Het brandingplan dat er aan het eind van ons traject lag, was een belangrijk en meteen bruikbaar instrument voor de webontwikkelaar, grafisch vormgever en copywriter.” “Uiteraard kijk je als ondernemer nog mee of alles aansluit bij je noden en stuur je nog bij, maar toch wordt er heel wat uit handen genomen”, vult Mattias nog aan. “Dat geeft een enorme gemoedsrust, zeker als je een drukke praktijk runt. Ik weet niet of Caroline meteen plannen heeft voor een nieuw merk, maar als dat zo zou zijn, maken we graag terug de oversteek naar Limburg (lacht).”

Website Feitelijk Advocaten

Ook op zoek naar een strategisch brandingplan dat de lading van je merk en visie écht dekt? Opmerkelijk verzoent theorie en praktijk in een traject op maat! Maak een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te verkennen.

Balie Brussel zet strategische krijtlijnen uit in samenwerking met Opmerkelijk

De nood aan een nieuwe website mondde bij Balie Brussel uit in een reflectie over de identiteit van de Balie. Het doel? De Balie (zelf)bewuster en sterker profileren, én meer aansluiting vinden bij haar belangrijkste doelgroep: de advocaten. Meerdere zittingen en de nodige bewijslast later, laat het vonnis – voor de gelegenheid in de vorm van een strategisch brandingplan – geen twijfel: de samenwerking met Katlijn en het team van Opmerkelijk was een groot succes.

Stafhouder Bernard, advocaat Emmanuel en secretaris-generaal Krista, alle drie leden van de Raad van de Nederlandse Orde van Balie Brussel, getuigen maar al te graag over hun traject: “Samen met Opmerkelijk gingen we aan de slag om onze merkidentiteit en doelstellingen te bepalen. Het plan dat er nu ligt, helpt ons meer dan ooit om onze missie – een brug slaan tussen de traditie van de advocatuur en de maatschappelijke evoluties – waar te maken. Én dit via de juiste communicatiemiddelen, zoals een gloednieuw logo en nieuwe website, uit te dragen. Want naast een analyse en advies, beschikken we met het plan ook over de input om de copywriter, webdesigner en grafisch ontwerper helder te briefen vanuit onze strategische branding.”

Meerdere balies

“Iedere advocaat moet zich in ons land verplicht aansluiten bij een lokale balie. Die waakt over de onafhankelijkheid en de deontologie van de advocaten. We zijn dus geen commerciële organisatie die producten wil lanceren of diensten wil verkopen. Wellicht hadden we daardoor ook niet eerder stilgestaan bij wie we als organisatie zijn en waar we naartoe willen. Bovendien is onze balie geworteld in een rijke traditie. Doordat Opmerkelijk zich in de actuele noden van onze advocaten verdiepte, merkten we dat hun uitdagingen – denk bijvoorbeeld maar aan duurzaamheid, inclusie, ondernemerschap en innovatie – ook onze beslissingen mee vormgeven. Hoe kunnen we hen helpen om relevanter te zijn in een veranderende wereld? Uit de oefening met Katlijn bleek al snel dat bepaalde commerciële principes dus wél op onze organisatie van toepassing zijn. En dat ons ondernemersgehalte groter is dan we zelf dachten. Je kan je voorstellen dat het een hele uitdaging was om die eeuwenoude balie te matchen met de hedendaagse noden.”

Onze cliënt? De advocaat.

“Net zoals een bedrijf, willen ook wij immers onze doelgroep bereiken. Maar daarvoor moet je wel eerst die doelgroep kennen, goed afbakenen én begrijpen. Al snel werd duidelijk dat we, bijvoorbeeld in onze communicatie, te veel focusten op de burger, de ‘rechtzoekende’, terwijl onze belangrijkste ‘klant’ eigenlijk de advocaat is. Een echte eyeopener en een cruciale stap in ons traject. De oefening – wie zijn we, wat willen we, waar willen we naartoe …? – hadden we nooit eerder in die mate gemaakt, maar bleek zo essentieel. Uit die complexe oefening destilleerden we onze merkidentiteit en ons merkverhaal. We nemen nu beslissingen met onze doelgroep duidelijker in het achterhoofd en dat zet heel wat in beweging: de advocaten voelen zich meer ondersteund, vinden meer informatie, zijn meer mee met hun tijd en voelen zich sterker in hun dossiers.”

Innoverende traditie

“Uiteraard gingen we niet over één nacht ijs. Onze werking bestaat al meer dan 200 jaar. Die rijke geschiedenis leg je niet zomaar naast je neer. Dat was ook niet de bedoeling. Katlijn verdiepte zich dan ook volledig in onze werking om de brug tussen verleden en toekomst, tussen balie en advocaten en burgers gestalte te geven. Het resultaat? Een glashelder merkverhaal met vijf pijlers als rode draad. Vroeger werd onze organisatie beschouwd als een orgaan dat tussenkomt bij moeilijkheden tussen advocaten onderling of advocaten en derden. Terwijl we écht een partner van de advocaten kunnen en willen zijn. Dat bleek heel sterk uit ons traject. Die visie vindt meer dan ooit aansluiting bij de huidige noden van een organisatie als de onze. En maakt onze werking ook relevant voor de toekomst. We zijn niet langer ‘de balie’, we zijn ‘uw balie’: we zoeken het partnership op. Nu we onze merkidentiteit bepaald hebben, weet iedereen binnen onze organisatie beter waar we voor staan en wat we kunnen betekenen voor onze doelgroep. De neuzen staan overtuigder in dezelfde richting. Ook wij kunnen – zonder commercieel te zijn – zorgen voor een aangename ‘klantbeleving’. Het besef dat we veel méér zijn dan we zelf beseften, was voor elk van ons een openbaring. En we kijken er ontzettend naar uit om dat verhaal nu met de buitenwereld te delen.”

Vurig pleidooi

“We hebben het traject met drie gevolgd en zijn samen met Katlijn stap voor stap tot een strategisch brandingplan gekomen. We doorliepen een analyse van de huidige toestand, kregen advies over een nieuw merkverhaal, merkidentiteit én merkstrategie en vertaalden dat alles naar concrete tools waar het creatieve team mee aan de slag kan voor onder andere de strategische structuur en ontwikkeling van de website.

“Wij waren alvast heel blij met het plan dat er lag. En toen moesten we ook de rest van de balie nog overtuigen. Aan Katlijn om dat te doen. Zonder toga, wél met een vurig pleidooi voor de Raad van de Orde van de Balie. Il faut le faire, voor een publiek van welbespraakte advocaten. Maar de voorgestelde richting vond ook bij hen veel bijval. Net zoals het nieuwe logo, dat we toen voor het eerst toonden. Op basis van het advies van Katlijn was grafisch ontwerpbureau Chilli aan de slag gegaan. Dat leidde tot een logo dat naadloos aansluit bij onze strategische branding.”

Verhoor

“Katlijn kreeg die dag dan wel anderhalf uur om de strategische branding voor te stellen, er gingen negen sessies en veel denk- en sparwerk aan vooraf om tot het plan te komen dat er nu ligt. Het denkwerk lag zowel bij ons als bij haar en kwam samen in onze gezamenlijke sessies. Ook werd alles minutieus gedocumenteerd – zoals we het hier graag hebben (lacht) – om het plan concreet te maken. Eenvoudig was dat, zeker in het begin, niet. We waren niet vertrouwd met zulke trajecten en zeker die eerste sessies weet je eigenlijk niet waar de antwoorden je zullen brengen. Er kwamen zoveel vragen op ons af dat we er zelfs als advocaat weleens stil van werden. Ook al kaderde Katlijn steeds goed waar we mee bezig waren. Na een paar sessies begonnen de puzzelstukken echter samen te vallen en bleken de antwoorden waar we zo op hadden zitten zwoegen een sterke basis voor onze strategische branding. Je moet echt een weg afleggen om je doel te bereiken. Katlijn dwong ons om stil te staan bij zaken waar we ons niet van bewust waren. En ze nam geen genoegen met vage antwoorden (lacht). Door het juiste advies met de nodige structuur hadden we alle drie na een paar sessies een aha-gevoel.”

Vonnis

“Of we Opmerkelijk willen aanraden aan andere organisaties of bedrijven? Absoluut. Maar niet aan de andere balies (lacht). Katlijn heeft het beste in onze organisatie naar boven gehaald. En dat op een zeer professionele en aangename manier. Met de nodige humor ook. En ontzettend veel expertise in haar vak én veel leergierigheid. Ze heeft zich helemaal ondergedompeld in onze balie en het nodige veldwerk verricht. Bovendien zijn de diensten van Opmerkelijk op het vlak van waarde en kwaliteit onnavolgbaar. Dus neen, delen willen we liever niet. Of we fan zijn? Wij pleiten schuldig! Gelukkig staan daar in dit geval geen straffen op.”

www.baliebrussel.be

Heb jij ook nood aan een sterke raadsvrouw die zich gedreven en met een frisse blik inwerkt in jouw dossier? Katlijn van Opmerkelijk gaat graag met je aan de slag om je merkverhaal te schrijven. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk

Tinneke Geukens, zaakvoerder van Ingentia Advocaten

Het ondernemerschap is vergelijkbaar met een reis in woelige wateren. Gelukkig zijn er de advocaten van Ingentia. Of beter: de Confidence Managers. Want bij meester Tinneke Geukens en haar team draait alles om vertrouwen. Met vakkundige juridische begeleiding navigeren zij ondernemers naar veilige havens. Ook in hun samenwerking met externe partners is wederzijds vertrouwen dé sleutel tot succes. Na eerdere samenwerkingen klopte Ingentia Advocaten weer aan bij het team van Opmerkelijk. En dat bracht het kantoor van Tinneke opnieuw in een stroomversnelling.

Permanente brainstorm

Testimonial_Tinneke-Geukens_klantbeleving_Opmerkelijk“Na twee uitdagende jaren voelde ik dat Ingentia Advocaten klaar was voor de volgende stap. In het verleden bereikten we die iedere keer na een strategisch brandingtraject met Opmerkelijk. Dus het was logisch dat ik terug bij Katlijn van Opmerkelijk uitkwam. De juiste, en ook enige keuze: als geen ander slaagt Katlijn erin om door te dringen tot de kern van je merk en die te vatten. Om vervolgens de strategische en creatieve vertaalslag naar een merkconcept te maken. Niet in een brainstorm van een paar uurtjes, maar wel in een langdurig traject, verspreid over een paar maanden.”

Vraag en antwoord

“We besloten om in te zetten op het traject klantbeleving, waarbij je in drie grote stappen (story experience, interaction experience en connection experience) naar een klantbeleving toewerkt die de verwachtingen van je klanten niet alleen invult, maar zelfs weldoordacht overstijgt. Opmerkelijk pakte dat vanaf dag één zeer grondig aan. Het team verdiepte zich in ons kantoor en de sector, op zoek naar trends en opportuniteiten. Door zelf de markt uitvoerig te verkennen, maar ook door veel vragen te stellen. Daardoor moest ook ik flink aan de slag. Die antwoorden gaven immers een eerste beeld van het Ingentia-merk. Een goede basis voor Katlijn om vervolgens mee aan de slag te gaan én verder te kijken naar de mogelijkheden. Telkens weer met de drie pijlers uit Katlijns boek TOPgeMERKt als leidraad: story experience, interaction experience en connection experience. Door ze te toetsen aan én te vertalen naar de praktijk begreep ik ze steeds beter en zag ik ook wat dit kon betekenen voor Ingentia Advocaten.”

Van onderhuids tot kippenvel

“Vrij snel kwam Katlijn tot een nieuw strategisch en tegelijk creatief concept voor ons merkverhaal. Eerlijk? Ik was van mijn sokken geblazen. Onder de noemer Journey of Confidence sloeg ze de nagel op de kop. In haar voorstel vergeleek ze Ingentia Advocaten met een schip. Precies zoals ik dat onbewust zelf altijd had gedaan. Zonder dat ook maar één keer ter sprake te brengen, slaagde Katlijn erin om onder mijn huid te kruipen en zo diezelfde link te leggen. Ik krijg telkens weer kippenvel als ik terugdenk aan dat moment. Met dat merkverhaal als basis reikte Opmerkelijk heel wat leuke woordspelingen, creatieve zinnen, quotes en namen aan om extra merkbeleving te creëren.

Niet te familiair!

“Voor het eerst werkte ik ook samen met Sofie van Opmerkelijk. Zij nam de interaction experience onder haar hoede: daarvoor nam ze de hele customer journey van onze communicatie, sociale media en interactie met klanten onder de loep. Resultaat? Heel wat waardevolle handvaten om onze interaction experience te verbeteren. Op basis van haar advies, dat zowel strategisch als praktisch was, namen we onze sociale media terug in eigen handen. Een externe partner leverde lange tijd prima werk, maar toch voelde het niet 100% als Ingentia Advocaten. Nu creëren we onze eigen content en communiceren we uniform naar de buitenwereld toe. Ook de vernieuwde website met onder andere een nieuwe structuur en SEO vloeide daaruit voort. Dit voelt zoveel beter, omdat het volledig aansluit bij wie wij zijn en waarvoor we staan. Knap toch dat Katlijn en Sofie dat boven water wisten te brengen. Hun advies is onbetaalbaar.”

Kernwaarden + 1

“We gingen intern ook aan de slag met onze kernwaarden. Door ze voor iedereen helder te maken, weet elke medewerker precies wat van hem of haar wordt verwacht. En zo maak je je als ondernemer een stukje overbodig. Onze waarden vormen onze heilige graal. We doen er geen toegevingen op. Sterker nog: op basis van het traject met Opmerkelijk formuleerden we er nog eentje extra: Fast Forward. Ze staat voor onze proactieve aanpak en snelle manier van communiceren.”

Duurzaamheid verankerd

“En dan was er nog het luikje duurzaamheid. Ingentia Advocaten is een van de eerste advocatenkantoren die zich zo uitdrukkelijk profileren als het gaat over maatschappelijk verantwoord ondernemen, een mensgerichte aanpak, educatieve ontwikkeling en het beperken van onze ecologische voetafdruk. Maar het was allemaal wat in het wilde weg. Opmerkelijk verankerde onze duurzaamheidsvisie in het merkverhaal onder één vlag: Meaningful Move. Dat is duidelijker, blijft veel beter hangen en laat ons toe om gerichte acties en initiatieven te bepalen.”

Wow, ik groei!

“Het beste bewijs dat ze bij Opmerkelijk geloven wat ze prediken? Omdat ze ook zelf aan klantbeleving doen. Neem nu die keer dat er voor onze meeting enkel een kleine vergaderruimte beschikbaar was in hun kantoor. Omdat ze wisten dat ik niet van kleine ruimtes houd, stelden ze spontaan voor om de afspraak te laten plaatsvinden bij mij op kantoor. Het wowgevoel dat ik toen ervaarde, wil ik zelf creëren bij onze cliënten. Nog vóór ze op kantoor aankomen. Bijvoorbeeld door het sturen van een wegbeschrijving of parkeertips. Allemaal tools die Katlijn ons meegaf als extra inspiratie, boven op het strategische advies, en waarmee we klaar zijn voor de volgende stap in ons avontuur. Zonder haar was ons dat nooit gelukt. Het doel? Verder groeien. In volle vaart en met het grootste vertrouwen in de toekomst.”

 

Testimonial_Ingentia-Advocaten_klantbeleving_Opmerkelijk

www.ingentia-advocaten.be

Ook een wowgevoel creëren bij je klanten? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wendy Weckhuysen over branding agency Opmerkelijk Rumst

Wendy Weckhuysen, zaakvoerster van Advocatenkantoor Wendy Weckhuysen (Rumst)

Een advocaat doet toch alles? Dat is althans de perceptie die bij vele mensen leeft. Maar niets is minder waar. Ook advocate Wendy Weckhuysen uit Rumst krijgt duizend-en-een juridische vragen voorgeschoteld. Om haar merk zelf in handen te houden en beter te communiceren over haar specialisaties, roept ze de hulp in van Katlijn van branding agency Opmerkelijk.

Branding comes first!

“Ik wist al langer dat ik iets moest doen aan mijn communicatie. Maar door het vele werk kwam het er niet van. Pas toen ik een lezing van Katlijn over branding bijwoonde, ging er bij mij een lichtje branden. Vooraleer ik ook maar iets zou veranderen aan mijn communicatie, moest ik eerst aan de slag met mijn merk. Dat was de eerste logische stap.”

Een kijkje buiten de advocatuur

“Hoe mijn branding er uiteindelijk zou uitzien, was voor mij een groot vraagteken. Ik startte mijn brandingtraject met een open vizier en liet Katlijn en haar team erop los. Het team van Opmerkelijk werkte zich achter de schermen stevig in in mijn business. Zo deden ze bijvoorbeeld een uitgebreide swot-analyse en koppelden hieraan hun strategische inzichten. Dat Katlijn niet uitsluitend voor de advocatuur werkt, maar echt van alle markten thuis is, was voor mij een grote meerwaarde. Ze zag de ondernemerswereld veel ruimer.”

Grenzen voor mezelf en voor de buitenwereld

“Ik durf na mijn brandingtraject zeggen, dat ik echt tevreden ben met het resultaat. Ik heb een merk in handen dat honderd procent bij me past. Het is de perfecte basis voor mijn verdere communicatie. Want mijn visitekaartje eens in een opvallend kleurtje steken, dat is tegenwoordig niet meer genoeg, hé. (lacht)

Het merkverhaal van mijn branding maakt dingen helder, zowel voor mezelf als  voor anderen. Wat zijn mijn specialisaties? Met welke juridische problemen kan iemand bij mij terecht? Hoewel ik blijf werken binnen een breed speelveld, toch hou ik nu meer vast aan een afgebakend kader en richt ik mij hoofdzakelijk op de wereld van groeiende, gedreven kmo’s.  Als ondernemer heb ik zelf de touwtjes in handen en draag ik uit voor wat ik sta. Deze duidelijkheid op vlak van concept en communicatie is strategisch gezien een grote win.”

Applaus voor Katlijn en haar team

“Katlijn heeft bijzonder veel ervaring en kent haar vak. Ze is wat ze verkoopt. Daarmee bedoel ik: ze verkoopt branding, maar is zelf het voorbeeld van hoe een perfecte branding in elkaar zit. Het plaatje klopt honderd procent. Ook de sessies met haar medewerkers zijn zeer goed. Iedereen binnen het opmerkelijke team is vriendelijk, vlot bereikbaar, maakt goede afspraken en is heel nauwkeurig tijdens de voorbereidingen en verslagen.”

Bepaal zelf je branding

“Als ondernemer bouw je iets uit. Je zit er soms zo diep in, dat je klanten je branding gaan bepalen. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarom raad ik een brandingtraject zeker aan. Met de hulp van Katlijn bepaal je zelf de krijtlijnen voor de toekomst.”

 

Advocatenkantoor Wendy Weckhuysenn

www.advocatenkantoor-weckhuysen.be

Streef jij voor jouw bedrijf, net zoals Wendy Weckhuysen uit Rumst, ook naar een branding waarmee je het verschil maakt? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek met branding agency Opmerkelijk.

Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Sarah Geebelen is allesbehalve een typische advocaat. Hoewel ze aan het hoofd staat van HuisRAAD Advocaten, wil ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van haar advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgde Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Sarah: “Ik werkte al enkele jaren voor een advocatenkantoor. Maar al snel bleek dat ik een andere visie had op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloot ik om mijn eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. Ik had voor mijn branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want ik wilde op een positieve manier duidelijk maken dat ik mijlenver sta van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een UNIZO-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

“Ik heb mijn hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. Ik was heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Ons kantoor is gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep is vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar het concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocatenbureaus.”

Weten waar je staat

“Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

“Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Tinneke Geukens, zaakvoerster van Ingentia Advocaten

Advocate Tinneke Geukens laat zich in haar advocatenkantoor bijstaan door generalisten en specialisten. Die unieke combinatie is een meerwaarde in elk dossier. Toch merkte Tinneke op netwerkevents en bij marketinginspanningen dat het moeilijk was om die meerwaarde op een heldere manier te duiden. Daarom vroeg ze hulp van brandingspecialiste Katlijn Voordeckers.

Tinneke Geukens: “Mensen verwachten van een advocaat dat hij een specialist is. Maar in mijn advocatenkantoor hechten we ook veel belang aan een generalistische aanpak. Zo kunnen we het volledige overzicht over een dossier behouden. Toch merkte ik dat het moeilijk was om die boodschap duidelijk te communiceren. Bevriende ondernemers hadden Katlijn op Facebook geliket en zo heb ik haar opgemerkt. En al snel werd ze via haar posts ook voor mij OpmerKelijk. Daarom heb ik haar om hulp gevraagd.”

Glasheldere verwachtingen

Tinneke wist heel goed wat ze van de samenwerking verwachtte: “Vroeger was ik een eenmanskantoor. Maar doorheen de jaren is mijn praktijk gegroeid. Het gevolg? Het werd almaar minder duidelijk waar we naartoe gingen en waar we voor stonden. Ik hoopte dus met het brandingtraject een antwoord te krijgen op die vragen én de middelen aangereikt te krijgen om gefundeerd te groeien en sterker te worden. Ik kan zeggen dat Katlijn meer dan geslaagd is in die opdracht. Alles is nu heel duidelijk voor ons. En dat maakt onze werking een stuk gemakkelijker.”

Er boenk op

“Ik heb twee tegenovergestelde kanten: ik ben heel menselijk en zacht in de omgang en communicatie met mijn klanten, maar heel kordaat in de rechtbank. Als generalist vond ik het moeilijk om die twee te verenigen. Ik beschouwde het zelfs als een zwakte. Maar dankzij de begeleiding van Katlijn besef ik nu dat die dualiteit een ongelofelijke sterkte is. Haar aanpak is echt super. Ze luistert naar je, geeft altijd open en eerlijk haar mening en gaat samen met je op weg om de juiste branding en het juiste concept voor je zaak te vinden. En haar creativiteit is ongeëvenaard. De naam Ingentia betekent kracht en sloot perfect aan bij mijn concept en datgene waarvoor ik wil staan. En de slogan ‘Met een hart voor u, hard voor uw zaak’ was er boenk op. Die zegt gewoon alles! Toen ik die hoorde, vielen alle puzzelstukken in elkaar.”

Motiverende werking

“Een businesstraject is heel intens. Je wordt echt uitgedaagd en getriggerd. Ik heb in totaal negen keer samengezeten met Katlijn. Na elk gesprek vielen er een aantal puzzelstukken in elkaar. De structuur werd duidelijker en alles sloot uiteindelijk mooi op elkaar aan. Ik keek echt uit naar onze gesprekken en vond het jammer dat het traject afgelopen was. Ik heb nu een concept waar ik 100 procent achter sta. Op vakantie heb ik mijn brandingplan gelezen en dat werkt heel motiverend en enthousiasmerend. Het geeft je echt zin om elke dag op te staan en iets van je zaak te maken. Ik zou het traject dan ook aanraden aan elke ondernemer die duidelijker wil weten waar zijn/haar zaak voor staat of waar hij/zij ermee naartoe wil. Katlijn brengt op een professionele en toffe manier licht in de duisternis.”

www.tinnekegeukens.be

Wil jij ook een doordacht concept en een sterke branding voor je onderneming? Volg dan het businesstraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.