Blog-TOPgeMERKt-klantbeleving

1 + 1 = 11 in de wereld van klantbeleving

Wat mij het afgelopen jaar enorm heeft geholpen om mijn drive, focus en positiviteit te bewaren? Het (bijna) dagelijkse contact via WhatsApp met drie ondernemende collega’s die echt alles weten over mij. Zelfs dat ik onder mijn mondmasker lipstick draag (om het gevoel dat ik dan iedereen toch nog altijd mijn mooiste glimlach schenk), dat een dag met online meetings voor mij niet compleet is zonder mijn favoriete parfum Voce Viva van Valentino (ondernemers met een neus voor zaken kunnen dit digitaal echt ruiken, toch?) en dat ik niet kan slapen zonder dat er drie boeken op mijn nachtkastje liggen (die elkaar aflossen in een beurtrol).

Mijn ondernemende boezemvriendinnen hebben mij in deze meest uitdagende periode van mijn ondernemerschap zo vaak hardop doen lachen, gaven mij zo veel inspiratie als ik ergens tegenop liep en waren mijn favoriete wandelmaatjes als ik letterlijk eens wilde weglopen van mijn bureau en meer wilde dan conversaties via WhatsApp. Zelfs al lachten ze om die lipstick, parfum en drie boeken op mijn nachtkastje, en kreeg ik hierdoor van hen de naam Madame speciale. Er zijn ergere dingen in het leven. 😉

Een goed gevulde boekenkast

Al zijn de twee eerst vermelde eigenaardigheden van recente aard, ik zeg al jaren: ‘Als ze mij ooit opsluiten, laat het dan in een bibliotheek zijn.’ Want dan kom ik met de drie boeken op mijn nachtkastje niet toe … In 2020 en begin 2021 werd het dan wel geen opsluiting in een bibliotheek, maar het scheelde niet veel. Want het afgelopen jaar heb ik in mijn kantoor als zot geschreven, geschreven en nog eens geschreven. En al begrijp ik de ondernemers die door de omstandigheden hun kasten netjes aan het leeghalen en sorteren waren honderd procent, zelf dacht ik de hele tijd: ‘Laat ik die kasten vooral extra gaan vullen.’ Met boeken uiteraard …

Van dalmomenten naar TOPmomenten

Mijn grootste drijfveer om mezelf gedurende meer dan twaalf maanden wekelijks twee dagen in een schrijfquarantaine te plaatsen? Een boek schrijven waarmee ondernemers na alle dalmomenten weer volop opmerkelijke TOPmomenten zouden kunnen creëren voor hun klanten, zodat die met volle goesting terugkomen naar hun zaak. Maar ook: een boek schrijven waarmee ondernemers samen zouden kunnen brainstormen en leren van elkaars inzichten om hun business te laten groeien vanuit een customer journey die alle opportuniteiten doordacht benut. Want ik kan niet met woorden beschrijven hoeveel ik zelf heb gehad aan de inzichten, steun en aanmoediging van de ondernemers rondom mij. Dat contact met anderen was zo waardevol!

Dus … al was TOPgeMERKt schrijven geweldig, toch was de boeklancering op zich voor mij niet zozeer de ultieme eindbestemming, maar net een begin. Een paradox? Nee, integendeel. Dit boek moest vooral een start worden om ondernemers concrete en haalbare handvaten te geven, zodat ze na deze uitdagende periode veel wendbaarder kunnen ondernemen in een wereld die almaar digitaler wordt. En met wie kan je dit beter afstemmen dan met andere ondernemers met een k van kmo?

Op naar een geweldige klantbeleving, offline én online

Onze klanten verwachten meer dan ooit efficiëntie, gemak en controle, stellen hogere (digitale) eisen, keren niet meer automatisch terug als ze tevreden zijn en willen boven alles een geweldige klantbeleving ervaren, zowel offline als online. Een TOPbeleving die véél verder gaat dan gewoon klantvriendelijk zijn. En hierbij kunnen we volgens mij zo veel leren van elkaar. Of je nu een ondernemer met een retailzaak, een dienstverlener met een eigen kantoor, een eigenaar van een webshop of een (para)medisch beroep met een praktijk bent.

Daarom had ik bij elke letter die ik in TOPgeMERKt schreef (313.876 om precies te zijn) het merk van deze opmerkelijke ondernemers voor ogen. En opmerkelijk ben je nooit alleen. Mijn boek geeft je de structuur, handvatten en inzichten rond je klantbeleving. Maar de inspirerende momenten met andere ondernemers zorgen volgens mij voor het vuur waarmee je de TOPbeleving van je brand nog meer kan aanwakkeren. In mijn wereld van branding en klantbeleving geldt de rekensom 1 + 1 = 11. Want connecteren met anderen rendeert.

Samen naar een TOPbeleving

Ik deel dan ook heel graag de opmerkelijke events die ik voor jullie de komende weken op het programma heb staan.

Brainstormsessie
TOPbrains for a TOPexperience

Op vrijdag 25 juni in Beringen (Limburg) en op vrijdag 27 augustus in Temse (Oost-Vlaanderen) laten we ideeën samenkomen … en knetteren! Want dan organiseer ik een TOPgeMERKt Brainstorm voor maximaal 16 ondernemers, waarin we samen dieper ingaan op phygital klantreizen en zes niveaus waarbinnen je verbeteringen kan realiseren binnen de customer journey van jouw merk.

Ik hou het graag heel praktisch en bied je veel stof tot nadenken en gerichte oefeningen om samen met je collega-ondernemers aan te pakken. Zo krijg je ideeën vanuit verschillende invalshoeken om de aanpak, service en klantbeleving van jouw merk naar een hoger niveau te tillen. Je keert naar huis met een schat vol inzichten die je onmiddellijk kan implementeren in de praktijk.

>> Lees meer over de sessie in Beringen via deze link

>> Lees meer over de sessie in Temse via deze link

Interactieve dagopleiding TOPgeMERKt
Een topklantreis in een phygital wereld

Op donderdag 1 juli neem ik je mee in opmerkelijke inzichten over hoe je een customer journey creëert die je klanten volop de goesting geeft om terug te komen. Want ook als k van kmo kan je in onze huidige ondernemerswereld niet meer alleen kijken naar de fysieke interactie met je klanten in je winkel, kantoor, praktijk, … Integendeel! Je leert hoe je een phygital beleving kan creëren die je klanten een TOPgevoel geeft in zowel de menselijke als digitale touchpoints tijdens de interactie met je merk.

Samen met andere gedreven, inspirerende ondernemers ga je heel concreet, gestructureerd en praktisch aan de slag om in 7 stappen een TOPbeleving te creëren voor jouw business. Want vandaag volstaat het echt niet meer om louter en alleen in te zetten op klantvriendelijkheid, klantenservice en klanttevredenheid. Nee, we gaan een concrete invulling geven aan hoe je kan uitgroeien tot een echt TOPmerk omdat je leert hoe je voortaan de verwachtingen van klanten nog beter kan inlossen, overtreffen of zelfs overstijgen. In deze zeer interactieve opleiding zijn je collega-ondernemers een bijzonder waardevol klankbord waarmee je je blik opmerkelijk zal verruimen.

>> Lees er meer over via deze link

Klim je samen mee naar de TOP? Ik beloof je dat deze TOP niet eenzaam zal zijn, want je bent in het goede gezelschap van ondernemers die jou volop zullen inspireren.

Opmerkelijke groeten
Katlijn

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik accepteer de Privacy Policy