Peter Willems en Dana Paris, zaakvoerders van Breinvriendelijk

Peter Willems en Dana Paris zijn experten op het vlak van mentaal welzijn. Elk vanuit een andere invalshoek. Terwijl Dana haar strepen verdiende binnen de hr-wereld, kan Peter terugblikken op een rijk gevulde carrière als huisarts. Hun droom was om deze kennis en kunde samen te brengen in één bedrijf dat organisaties helpt om meer dynamische werknemers op de werkvloer te krijgen. Brandingexpert Katlijn van OpmerKelijk werd de architect van hun ondernemersverhaal en bedacht daarbij zelfs hun bedrijfsnaam: Breinvriendelijk.

Echte meerwaarde bieden

Dana: “We zaten er al een tijdje op te broeden: een bedrijf waarin onze complementaire expertises zouden samensmelten, zodat we samen het mentale welzijn van werknemers en organisaties konden verbeteren. Aan losse ideeën geen gebrek. Maar we merkten dat we nood hadden aan structuur, aan een sparringpartner. Die vonden we in Katlijn.

Ons kennismakingsgesprek is me altijd bijgebleven. Katlijn gaat duidelijk niet met iedereen in zee. Ze wil een echte meerwaarde kunnen bieden. Ze gaat daarbij uit van de vraag: wat kunnen we voor elkaar betekenen? Dat gaf ons als potentiële klant een zeer positieve prikkel.”

Keuzes maken, kleur bekennen

Peter: ”Als startende firma kwamen er veel vragen op ons af. Wat gaan we nu eigenlijk precies doen? Waar staan we voor? Hoe gaan we ons onderscheiden van anderen? Het zijn belangrijke vragen die je je moet stellen, zelfs nog voor je aan je businessplan begint. Katlijn bundelde deze waslijst aan vragen in haar avontuurlijke brandingtraject.”

Dana: “Tijdens de sessies gaf ze ons verschillende ‘huistaken’. We leefden echt van deadline tot deadline. Zo werden we helemaal in ons traject ondergedompeld. Je voelt dat je constant aan je plan bouwt. Een plan dat Katlijn zelf nog eens extra versterkt en voortdurend in vraag stelt. Als sparringpartner is Katlijn bijzonder kritisch. Ze durfde het ook oneens te zijn met ons.”

Peter: ”Op die manier kom je tot de juiste keuzes en beken je een duidelijke kleur. Na je traject heb je een goed onderbouwd document in handen. Dat bespaart je achteraf enorm veel tijd. Ik vergelijk dit brandingtraject met het bouwen van een huis. Het plan dat je vooraf opmaakt, is van enorm belang. Katlijn is in dit verhaal de meedenkende architect op wie je je ideeën loslaat en bij wie je altijd te rade kan gaan met je vragen. Ze helpt je om je doelen te bereiken.”

Het uitkristalliseren van ons concept

Peter: “Eén van die doelen was een helder concept ontwikkelen. Katlijn zorgde voor een duidelijke structuur en een juiste verwoording van ons verhaal. Ze ging daarnaast nog een belangrijk stapje verder door voortdurend de vraag te stellen: wat wil de klant? Net die benadering vanuit de klant gaf ons een nieuwe kijk op onze business en ons concept.

Bij Breinvriendelijk werken we nu met drie pijlers om ons doel – dynamische werknemers in een bedrijf – te bereiken. Ten eerste het breinvriendelijk ontwikkelen van de organisatie, waarbij we ervoor zorgen dat werknemers met plezier komen werken, optimaal kunnen presteren en welzijn brengen binnen de organisatie. Ten tweede het breinvriendelijk ontplooien van je persoon, waarbij we mensen leren leven en handelen naar hun innerlijke levensdoelen en de match checken met de organisatie voor wie ze werken. En tot slot het breinvriendelijk onthaasten met anderen in onze breinvriendelijke academy. Hier bieden we een omgeving midden in de natuur als ontmoetingsplaats om inspiratie op te doen en tot rust te komen.”

Een netwerk dat dezelfde taal spreekt

Dana: “Katlijn is echt doordrongen van je business. We deden dit traject dan ook echt met z’n drietjes. En ons nieuwe derde teamlid had heel wat troeven: haar enthousiasme, expertise, creativiteit en kritische zin zijn echt uniek. De betrokkenheid van Katlijn stopt trouwens niet wanneer het traject afgerond is. Ook nadien kan je altijd op haar rekenen.

Wat ik persoonlijk ook heel handig vind, is het netwerk rond Katlijn. Uiteraard ben je helemaal vrij om dit netwerk al dan niet te gebruiken, maar je merkt wel dat het stuk voor stuk uit mensen bestaat die het gewoon zijn om met een brandingplan te werken. Ze spreken dezelfde taal en nemen bij de minste twijfel zelfs direct contact op met Katlijn.”

Een must voor elke onderneming

Peter: “Eigenlijk zou iedereen die met een zaak start, deze oefening moeten doen. Het bespaart je achteraf enorm veel tijd. Je leert trouwens door dit brandingtraject om echt na te denken over je zaak. En dat is heel belangrijk.”

Dana: “Ik heb Katlijn al aangeraden aan andere ondernemers. En ik ben sowieso van plan om dit traject opnieuw te volgen om de x aantal jaar. Het is een manier om mezelf terug te prikkelen en te doen groeien.”

www.breinvriendelijk.be

Streef je voor jouw bedrijf ook naar een onderscheidende branding met de hulp van een creatieve branding expert? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Kelly Duisters, zaakvoerster van Focus Forward

Tien jaar. Zolang liep Kelly Duisters rond met de droom om een eigen zaak te beginnen. Op aanraden van een vriendin nam ze contact op met Katlijn van OpmerKelijk. Het resultaat? Vandaag is Kelly zaakvoerster van Focus Forward en helpt ze als focuscoach professionals en sporters met meditatie-, concentratie- en ademhalingsoefeningen om beter en krachtiger te presteren.

Kelly: “Ik had doorheen de jaren al vaak geprobeerd om mijn ideeën voor een eigen zaak op papier te zetten. Maar ik slaagde er nooit in om dat te doen. Een vriendin van mij kende Katlijn niet persoonlijk, maar had al heel veel goeds over haar gehoord. Ze raadde mij aan om contact met haar op te nemen. Ik wilde klanten uit de zakenwereld aantrekken, dus ik moest professioneel overkomen en een duidelijke branding hebben. En ik wist dat ik hulp nodig had om dat allemaal uit te werken. Ik heb nog enkele maanden koudwatervrees gehad en stelde het eerste contact met Katlijn uit. Die vrees bleek uiteindelijk ongegrond, want mijn keuze om het brandingtraject te volgen was een van mijn beste professionele beslissingen.”

Het mooiste moment

“Katlijn gaat heel gestructureerd te werk, stelt de juiste vragen en gaat met je input aan de slag. De eerste sessies zijn heel persoonlijk. En dat is nodig om het concept te vinden dat perfect bij je past. Haar werkwijze is bijzonder efficiënt. Na de derde sessie slaagde ik er dankzij haar begeleiding, vragen en kritische blik opeens wel in om duidelijk te maken wat ik wilde. Katlijn heeft die informatie vertaald naar een doordacht concept rond de pijlers Focus & Force, Focus & Feel en Focus & Flow. Dat concept sluit helemaal aan bij wie ik ben. De naam Focus Forward is trouwens ook door Katlijn bedacht. Het moment waarop ik die voor de eerste keer hoorde, is het mooiste van het hele traject!”

Heel veel inleving

“Katlijn gelooft echt in jou en je zaak. En dat gevoel geeft je veel moed, want starten met een eigen bedrijf is heel spannend. Haar inlevingsvermogen en betrokkenheid zijn fantastisch. Mijn concept is het bewijs. Zo’n maatconcept kan je alleen realiseren als je helemaal mee bent met het verhaal, affiniteit hebt met de persoon die voor je zit, en op elk moment het overzicht behoudt. Katlijn slaagt er ook altijd in om alles wat je tijdens een sessie bespreekt, mooi en duidelijk te verwoorden en van alle losse stukken een samenhangend geheel te maken.”

Leidraad voor je partners

“Op het einde van je traject krijg je je brandingplan. En dat is heel uitgebreid en allesomvattend. Het is niet alleen een gedetailleerde omschrijving van je branding en concept, maar ook een leidraad voor de partners met wie je samenwerkt om je branding naar de praktijk te vertalen. Het bevat alle input die je webdesigner, grafisch vormgever en copywriter nodig hebben om hun werk trouw aan je merkidentiteit uit te voeren. Mijn webdesigner was onder de indruk en noemde mijn brandingplan het meest volledige document dat hij ooit had gezien.”

Meteen opnieuw

“Het brandingtraject is zijn geld meer dan waard. Ik zou het meteen opnieuw doen. De reacties op sociale media na mijn lancering waren heel positief! Ik ben echt supertevreden over de begeleiding die ik heb gekregen en kan het traject aan iedereen aanraden. Want Katlijn zorgt ervoor dat je merk er staat en dat de buitenwereld je op de juiste manier ziet.”

www.focusforward.be

Ben jij een startende ondernemer met een sterk idee en wil je de ideale branding voor je zaak? Volg dan het brandingtraject van OpmerKelijk. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Sarah Geebelen is allesbehalve een typische advocaat. Hoewel ze aan het hoofd staat van HuisRAAD Advocaten, wil ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van haar advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgde Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Sarah: “Ik werkte al enkele jaren voor een advocatenkantoor. Maar al snel bleek dat ik een andere visie had op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloot ik om mijn eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. Ik had voor mijn branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want ik wilde op een positieve manier duidelijk maken dat ik mijlenver sta van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een UNIZO-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

“Ik heb mijn hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. Ik was heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Ons kantoor is gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep is vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar het concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocatenbureaus.”

Weten waar je staat

“Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

“Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.