Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen van HuisRAAD Advocaten

Nathalie Bruckers en Sarah Geebelen zijn allesbehalve  typische advocaten. Hoewel ze aan het hoofd staan van HuisRAAD Advocaten, willen ze zeker niet het label zaakvoerder of vennoot opgeplakt krijgen. Want die term staat haaks op de filosofie van hun advocatenkantoor. HuisRAAD Advocaten is een dynamisch kantoor met een uniek concept. En om dat concept met een sterke branding en goede profilering aan de wereld kenbaar te maken, volgden Nathalie en Sarah het businesstraject van OpmerKelijk.

Nathalie: “Sarah en ik werkten voor hetzelfde advocatenkantoor. En al snel bleek dat we dezelfde visie hadden op advocatuur. Advocaten moeten oog hebben voor het juridische en emotionele aspect van een zaak én de mens achter een dossier. Om die filosofie in de praktijk te brengen, besloten we om ons eigen kantoor op te richten. Het sleutelelement? Een laagdrempelig opendeurenbeleid. We hadden voor onze branding behoefte aan de begeleiding van een professional. Want we wilden op een positieve manier duidelijk maken dat wij mijlenver staan van de traditionele formaliteit en stijfheid die met advocaten wordt geassocieerd. Ik had Katlijn op een Unizo-evenement ontmoet en was ook naar een aantal opleidingen van OpmerKelijk geweest. Ik wist dus dat zij ons zou kunnen helpen.”

Creatieve branding

Nathalie: “Wij hebben ons hele verhaal aan Katlijn gedaan en haar carte blanche gegeven. Ze mocht echt all the way gaan. We waren heel benieuwd of ze erin zou slagen om een bedrijfsnaam te vinden. En of ze daarin geslaagd is! De naam HuisRAAD Advocaten is gewoon perfect. Wij zijn gespecialiseerd in familierecht en onze doelgroep zijn vooral particulieren. Het woordje ‘huis’ dekt die lading helemaal en symboliseert bovendien onze familiaire aanpak. En RAAD verwijst naar wat wij willen doen: mensen met raad en daad bijstaan. Die naam was een knap staaltje creatieve branding en is ook volledig vertaald naar ons concept. Dat concept vormt nu de kapstok voor onze werking en we onderscheiden ons hiermee van andere advocaten.”

Weten waar je staat

Sarah: “Het merk-DNA dat deel uitmaakt van het businesstraject is een ongelofelijk belangrijke tool. Daarmee ontdek je precies waar je staat en waar je concurrenten zich bevinden. Zo zet je gemakkelijker doelgericht stappen om je te onderscheiden. Katlijn reikt je een methode aan waarmee je elk idee kan aftoetsen om te achterhalen of het past in je concept en je branding. Een absolute meerwaarde.”

Thuiskomen

Sarah: “Katlijn heeft veel humor en een natuurlijke schwung. Ze communiceert heel open en duidelijk en doet je echt nadenken over je ondernemerschap. En ze heeft veel ervaring. Ze kan haar ideeën ondersteunen met concrete voorbeelden. Zo maakt ze je concept en branding heel tastbaar. En de sfeer is altijd heel gemoedelijk. Telkens als ik bij haar binnenstapte, voelde het als thuiskomen. Ik kan dan ook alleen maar lovend zijn over het businesstraject en over Katlijn. Iedereen die zijn concept en bijbehorende merk-DNA wil laten bepalen en wil ontdekken hoe hij zijn zaak aan de wereld moet tonen, moet zeker langsgaan bij OpmerKelijk.”

www.huisraadadvocaten.be

Streef jij ook naar een sterke branding om jouw bedrijf uniek in de wereld te zetten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intakegesprek.